Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Elmaurizio

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.02.15 - klo: 13.01 »
Kyllä sieltä EU-varastosta tulevista tavaroista voi tulli ja verot mennä edelleenkin kun ei noi tavarat pitäisi olla tullattuna EU alueelle, siitä pitäisi olla maininta HK:n sivuilla selkeästi. Korjatkaa jos olen väärässä!!

32
http://www.myrcmart.com/flysky-fsgr3c-24ghz-3ch-receiver-failsafe-function-for-gt2gt3gt3bgt3c-radio-p-4718.html

Minulla on tuollanen vastari niin olenko tulkinnut ohjeen oikein että voin käyttää sitä suoraan 2S lipolla?
Powerin kohdalla lukee 4-11V DC.

Ajatuksissa laittaa tehokkaampi servo ohjaukseen ja ehkäistä se auton pysähtyminen kun kuormittaa servoa ja painaa kaasua samaan aikaan.
joku tämmönen on sulle hyvä
http://www.eurorc.com/product/2506/hobbywing-ubec-8a

Tuon vastarin tiedoissa on selvästi virhe, oikea jännite vastarille on: 10. Power: 4.5-6.5V DC(1.5V*4);

33
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 15.01.15 - klo: 18.22 »
Pienenä vinkkinä että vaikka on intoa harrastukseen mikä on tietty hyvä juttu, niin ensin kannattaisi kyllä perusasiat ottaa haltuun ennen kuin edes haaveillaan mistään 6S-setupeista koska näissä viesteissä kuvatulla tyylillä voi tulla vahinkoa kun auto "ryntäilee"  pitkin asuntoa!! Ja Sisällä kun säätöjä muutetaan niin auto AINA mekkaustelineen tai vastaavan päälle niin on pyörät ilmassa niin voi turvallisesti testailla eri säätöjen vaikutusta. Eli liitännät ja asetukset tutuksi ensin, eli säätimen ja ohjaimen ohjeet esiin ja lukemaan. Ja tuohon kuvattuun ohjaimeen niin ihan helppo siitä pitäisi olla säätää vauhtia hiljaisemmaksi, eli kaasukanavan ENDPoint (EPA) säädöstä prosenttia pienemmälle niin sitten menee just niin hiljaa kuin tarvitaan.Pitää muistaa vahvistaa valinta arvojen muuttamisen jälkeen koska muuten valinta ei jää muistiin ja vanha asetus jää voimaan. Tuohonkin kuten muihin Turnigy merkillä myytäviin FlySky:n tekemiin radioihin löytyy Youtubesta vaikka kuinka paljon videoita mistä selviää moni asia mikä voi ohjeita lukemalla jäädä vähän epäselväksi.

34
Kyosho / Vs: Kyosho mfr käynnistys ongelma
« : 06.01.15 - klo: 11.48 »
Mitä polttoainetta on käytössä, ja onko mitään tietoa kaasarin neulojen asennosta eli onko niitä sorkittu tehdasasetuksista? Älä kaada kaasariin fuilia suoraan koska siitä ei ole mitään hyötyä. Konetta pitäisi lämmittää ennen käynnistystä niin se lähtisi helpommin käyntiin ja jos talvella meinaat ajaa niin tarvit ainakin "lämpimämmän" tulpan. Konetta pitää siis ensin lämmittää ja  ryypyttää ennen kun sitä rupeaa repimään käyntiin. Jos ei ole tietoa kuinka nuo asiat tehdään tai kokemus polttiksista on vähäinen niin kannattaa lukea "Ari Pekan RC-sivut", sieltä löytyy lähes kaikki mitä polttiksista tarvii tietää.

35
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 17.12.14 - klo: 07.47 »
Laitoinkohan liikaa öljyä diffiin? Etupään diffi pyörii nätisti, mutta takapää vähän nihkeämmin.. Kuin rattaat hakisivat paikkaansa.?

Meinaa olla aivan sormenpäät hellänä rakentamisesta.5h rakentelin ja sain etupään iskareita vaille valmiiksi ja keskidiffin kiinnitettyä.

Pehmoisia ovat muuten ruuvit.
Täyteen ne diffit kuuluu laittaa.

L-muotoisilla kuusiokoloillako ruuvasit?
.."normaalit" meisselimalliset on paljon kätevämpiä ja käsille ystävällisempiä, niitä löytyy lähinnä vain rc-liikkeistä, t-kahvaisia kyllä muualtakin. Noi laadukkaat kuusiokolomeisselit on yleensä mitoitukseltaan tarkempia kuin L muotoiset ja t-kahvaset mitä löytyy autotarvikeliikkeistä ja vastaavista puljuista. Hyvillä avaimilla ei kannat pyöristy niin helposti, toki ruuveissakin voi olla eronsa...


Diffin oikea täyttö 1/8 krossareissa ym. on hyvä tehdä niin että täyttää öljyä ristitappien päälle n.1mm verran, ja sit kun laittaa diffin "kannen" kiinni niin sit pyyhkii välistä tihkuvat pois, näin diffiin ei tule liikaa öljyä, koska jos diffiin täyttää liian täyteen niin sen sisälle tulee liikaa painetta ja tämä taas voi aiheuttaa helposti sen että diffi rupeaa vuotamaan helposti, hyvä kikka on myös asennusvaiheessa laittaa diffien ulostulojen akseleihin jotain vähän paksumpaa rasvaa/vaseliinia koska tällä voidaan ehkäistä öljyn vuotamista ulos tätä kautta.

36
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.12.14 - klo: 00.16 »
Siis kummasta 99,- DUO laturista te puhutte kun niitä näyttää olevan tuolla sivulla kaksi erilaista, Dynamiten laturi toimii verkkovirrasta ja siitä ei ominaisuuksista näytä löytyvän tuota purkua/varastolatausta,  kun taas Vista Powerin laturista nuo kaikki normaalit ominaisuudet löytyvät.

37
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 06.12.14 - klo: 23.17 »
Jees, tuo 99e duo laturi siispä, minkä tomppa82 jo vinkkasikin. Kiitokset neuvoista :)


Tuossa laturissa ei näytä ominaisuuksista löytyvän Lipoakulle tärkeää purku/varastolataus-ominaisuutta ollenkaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

38
Tulokset / Vs: 2014 1/10 IC 200mm World Championships
« : 15.11.14 - klo: 06.23 »
Tässä aikataulut tämän aamun jäljellä oleviin finaaleihin.

SATURDAY (Nov. 15.) - Finals 
                                 Local    ET (US)    PT (US)      GMT        EEST         Japan    AEST                                          

TQ Practice            11:00    11:00 PM    8:00 PM      4:00    7:00    13:00    14:00
Semi Odd (30 min)    13:00    1:00 AM   10:00 PM   6:00    9:00    15:00    16:00
Semi Even (30 min)    13:45      1:45 AM    10:45 PM   6:45    9:45    15:45    16:45
BREAK    
Final (60 min)            16:00    4:00 AM    1:00 AM      9:00    12:00    18:00    19:00
     

39
Tulokset / Vs: 2014 1/10 IC 200mm World Championships
« : 15.11.14 - klo: 06.01 »
Teemun 1/4 finaali menossa NYT (klo 05.58) ja vauhti on enemmän kuin kohdallaan eli hyvältä näyttää!! LIVE RC:n nettisivuilta löytyy linkki suoraan lähetykseen.

40
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 05.11.14 - klo: 14.52 »
Tiedän kyllä että ei tuo kapasiteetti ei vaikuta servojen kärähtämiseen, vaan nimenomaan että jos on lipo vastariakku ilman regulaattoria ja "halpis" radiot ja ei HV servot niin ainakin vastari ja tod.näk myös servot on kovilla koska kaikkia halvempia vastareita ei ole tarkoitettu toimimaan lipojen jännitteillä. Miten tuon SH:n bensakoneen kanssa on: ottaako sen sytkäboxi virran vastarin akusta vai onko sitä varten oltava oma akku, kone vaikuttaa mielenkiintoiselta ja voi olla hankintalistalla ensi kesäksi truggyyn, toivottavasti joku ehtii omaansa vielä kokeilla ennen talvea, olisi kiva kuulla mielipiteitä että miltä tuo vaikuttaa toiminassa!!

41
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 05.11.14 - klo: 10.17 »
Eikös se ole myös radioista, lähinnä vastarista kiinni että kestävätkö ne lipo-vastariakun jännitteen antamatta toimintasavut!! Ainakaan halvemmat radiot/vastarit ei ole alunperin suunniteltu toimimaan lipojen jänniteillä. Ja kyllähän Lipo vastarikun kapasiteetti esim.2600mah antaa ainakin pidemmän käyttöajan kuin Nimh 1600 akku. Miksi pitäisi käyttää y-johtoa? jos käyttää regulaattoria.

42
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 17.10.14 - klo: 06.22 »
Grave Digger on ihan sellaisenaan jo hyvä ajoharjoitteluun, kun tuossa traxxasin noparissa on se harjoittelu-moodi eli training-mode joka leikkaa tehoja 50% ja näin auto menee oikein sopivaa vauhtia kokemattomalle kuskille, ja nuo vakiomotit ei paljon maksa jos tarve tulee.

43
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 13.10.14 - klo: 20.36 »
niin haittaako jos rissaa laittaa lisää? :huh:

Jos kerran on valmista fuilia pöntössä niin miksi ihmeessä siihen pitäisi mitään lisätä, ei ole mitään järkeä tehdä niin, ja jos fuili on vanhaa/pitkähkön ajan seisonutta niin sitten vaan se reipas ravistus purkille ja kokeilemaan miten toimii, jos itse rupeat "sotkemaan" noiden aineiden kanssa niin melko varmasti saat enemmän vahinkoa aikaan ja myöskin enemmän ongelmia moottorien kanssa, tänä päivänä vs. 25 vuotta sitten niin nykyään ei ole ainakaan krossikäytössä mitään järkeä lähteä itse virittelemään fuilien kanssa kun kaupasta saa suoraan todella hyviä fuileja esim. sitä sinisen väristä mitä kisakuskit tuntuvat laajalti käyttävän. 

44
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.10.14 - klo: 21.47 »
toi on jo vuojen vanha aihe :laugh:

Kyllä vuoden vanhalla aineella pitäisi vielä hyvin pystyä ajelemaan jos fuili on säilytetty oikein, eikä noita kannata lähteä itse mixailemaan varsinkaan jos ei ole polttiksista vielä paljon kokemusta. Ja sit ihan vinkkinä noihin muihin kysymyksiin niin Youtubesta löytyy todella hyvin kaikkia mekkausaiheisia neuvontavideoita, suurin osa löytyy kun hakee englanniksi, esim. tuo mainitsemasi kaasarin irrotus löytyy sieltä. Ps. jos kaasari on jumissa niin se ruuvin irrotus ei auta juuri mitään, avaa sitä ruuvia pikkuisen ja napauta toiselta puolelta kevyesti niin niiden lukkopalojen pitäisi kyllä irrota niin että kaasari lähtee irti ja jos vieläkin on jumissa niin voi vaikka lämmittää hiustenkuivaajalla kaasarin kurkun alueelta ja vääntää varovasti papukaijapihdeillä missä on sähköteippiä niin ei kaasari naarmuunnu.

45
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 10.10.14 - klo: 12.00 »
Olisi kyllä kiva jos tuo nimimerkki JV78 vähän selventäsi tuota kommenttiaan, ihan ihme tekstiä tuossa hänen kommentissaan, henkisesti lapsiaan raiskaavat isät... WTF? Ja miten tuo rc-auoiluun liittyy ja miksi kerhon pitäisi siihen puuttua!!! Siis häh...😬

46
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 10.10.14 - klo: 09.05 »
Talkoilijoiden määrä on aika pieni ongelma. Isompi ongelma ainakin näin täysin ulkopuolisen silmin on lapsiaan henkisesti raiskaavat iskät. Olette aika mikkihiirikerho jos ette tähän osaa puuttua.


Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla toisella ja kolmannella lauseella, miten nuo liittyvät kerhon toimintaan?
Ja tuosta talkoista yleensäkin, ovat kyllä todella tärkeä osa tätäkin harrastusta, mutta pitää myös muistaa että verrattuna entisaikaan jolloin talkootoiminta varmasti oli aktiivisempaa niin siihen verrattuna todella moni asia on muuttunut ja ehkä osaltaan vaikuttanut siihen että harrastajat eivät pysty enää osallistumaan talkoisiin niin paljon kuin ehkä oikeasti haluaisivat. Täällä palstallakin jotkut nimimerkit ovat kovasti ihmetelleet ja olleet syyllistämässä niitä jotka eivät ole talkoisiin ottaneet osaa, täysin tarpeetonta ja kovin ihme touhua sellainen ja ei varmasti ole osaltaan ainakaan lisäämässä mahdollisten uusien talkoolaisten intoa tulla toimintaan mukaan.

47
Noihin käytössä oleviin radiohin ja servoihin liittyen: olet kyllä pahasti "sivuraiteella", tuo vastari ei kestä 7,4v jännitettä koska sen suositeltu käyttöjännite on (Power : 4.5-6v dc), eli olet Ebaystä saanut väärää tietoa, vastari kyllä kestää LIFE-vastariakun, eli se ei ole HV vastari joka kestää nuo 7,4v lipo-vastariakut ilman regulaattoria vastariakun ja vastarin välissä. Kun lisäksi käyttämäsi servot eivät ole myöskään HV servoja niin ongelmat ovat lähes varmoja ja joku paikka tuossa yhdistelmässä melko varmasti päästää ns.toimintasavut. Itse olen käyttänyt ko. Flysky 3GTB radioita ja tuota vastaria pitkään lähes ilman ongelmia, ainoastaan yhdesta vastarista katosi kantomatka kun oli vastarin antennijohto hinkkautunut melkein poikki, mutta uuteen vastariin laitoin tipan silikonia vastarin sisälle siihen kohtaan mistä johto tulee ulos vastarista ja hyvin on kestänyt.

48
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 11.09.14 - klo: 08.04 »
Tuossa ylempänä joku sanoi että hintaan n.850,- tulisi verot päälle, miksi tulisi kun Hollannissa näyttää tuo Rovan kauppa olevan, vai joutuuko EU:n alueelta tulevista kamoista maksamaan mitä maksuja?

49
Jossain mättää nyt pahasti, ei löydy sivua Facesta sit millään.

Mitäs toi linkki tekee, toimiks se?

https://www.facebook.com/#!/groups/554730821300031/

No nyt se ryhmä löytyy aivan normaalisti, päivällä ei jostain syystä löytynyt ja sitä ihmettelin, no pääasia että toimii. Hienoja kuvia ja oikein hyvää juttua on tuonne Jerry laittanut. Keep up the good work :laugh:

50
Onko kenelläkään tietoa LIVE lähetyksestä, mistä löytyisi linkki siihen.

51
Polttisautot / Vs: GS Storm Evolution restaurointi
« : 12.08.14 - klo: 09.28 »
www.nitrotek.co.uk, siellä on vieläkin kohtuullisen hyvin GS autojen osia jäljellä, itse tilaillut tuolta omaan GS-XUT truggyyn osia. Tulevat yleensä viikossa. Muutamia muitakin paikkoja on mistä noita GS:n osia saa kohtuu hyvin, voin kaivella sivujen nimiä ja laittaa tänne kunhan kotiin koneen ääreen pääsen.

52
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 31.07.14 - klo: 12.37 »
Herää vaan kysymys että kuinka monella lopulta olisi halukkuutta, välineitä ja taitoa ja ennen kaikkea AIKAA rakentaa jotain omavalmistetta tai ns.protoauton tyyppistä jota voisi sitten tulla kisoihin ajamaan ja näyttämään, kun eiköhän n.99% kuskeista hanki auton valmiina sarjana/viritysosina ja pärjää niillä varmasti aivan juuri niin hyvin kuin taidot/budjetti antavat myöten. Toki tuo Jerryn ajatus siitä että omat rakennelmat tulisi sallia olisi kyllä ihan hyvä saada sit tosiaan sääntöihin niin loppuisi sitten mussutus asiasta, ja jos ns. omavalmisteet/protot olisi jostain kumman syystä aivan totaalisen ylivoimaisia niin sittenhän sääntöjä voitaisiin tarkastella asian osalta uudestaan.

53
Yleinen keskustelu / Vs: Nelkkucorrista tuuppi
« : 31.07.14 - klo: 01.36 »
No niin jo. Ja ne jotka haluaa rakentaa niin heille ei suoda mahdollista siihen :embarrassed:
Vaikka historiakin tuntee kaiken maailman kotitekoisia konversioneita.
Jerzi

Eihän noi säännöt estä rakentamista juuri ollenkaan. En ymmärrä mikä nyt on niin kauheeta.

Tässähän nyt TAAS kerran olevan kyse siitä että tämä yksi henkilö saa taas kauhean "kalabaliikin" aikaan jostain lopulta aika vähäpätöisestä asiasta, ottaisi hyvä mies nyt vaan ihan rauhallisesti ja menisi kisoihin testamaan miten käy!! Tälläisen lainauksen löysin ja eikö tuon nyt voi tulkita että on aika vapaata tuo auton modaaminen vai käsitinkö asian aivan väärin.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.

54
Kilpailukutsut / Vs: M8 PM kilpailut 25-27.7.2014
« : 25.07.14 - klo: 23.42 »

Gumboda Motorstadion
Storgatan 24, 915 21 Robertsfors

Toi on niitten jonkun konttorin osoite. Rata on ihan muualla.
Mutta saatiin koordinaatit sähköpostiin.

Hyvä että osoite selvisi, hieman kumma juttu kuitenkin kun monella ruotsalaisella nettisivulla sanotaan että tuo olisi radan osoite, tai sitten luin ihan väärin...  Tsemppiä kisoihin kundit!!

55
Kilpailukutsut / Vs: M8 PM kilpailut 25-27.7.2014
« : 24.07.14 - klo: 23.45 »

Gumboda Motorstadion
Storgatan 24, 915 21 Robertsfors

56
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 20.07.14 - klo: 15.20 »
^ eikös tuolla mennyt lähettimestä antenni, joten vastarin uusiminen lie turhaa  :wink:

Hups, huomasin itsekkin että tuolla puhuttiin lähettimestä, en kyllä ole kovin usein törmännyt sellaiseen että lähettimestä olisi antenni vaurioitunut kun näissä 2,4 ghz laitteissa taitaa olla aika lyhyet sisäiset antennit, mutta on varmaan lähetin saanut "kyytiä" jos näin on päässyt käymään että antenni on hajonnut.

57
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 11.07.14 - klo: 13.50 »
FLY SKY GT3B sano sopimuksen irti! :angry:  Lähettimen sisällä olevasta piirilevystä oli  antenni tinaus pettäny.

Eilen pääsin noin 15 metrin päähän kun yhteys katkesi täysin. Nyt sain tinattua johdon kiinni takas, mutta yhteys katkeaa jo alle 10 metrissä. Akuissa on virtaa tarpeex....

No, eihän se paljon maksanu... jotain 33€ kiinasta.

Nyt varmaan ostan Spektrumin lähettimen.

Mulla sama radio, ja hajosi myös antenni. Uusi vastari maksoi n.16,- eli ei todellakaan kallis ja tota samaa radiota ja vastaria myydääm monelle eri merkille brändättynä eli hyvin pitäisi löytyä vastari.

58
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 23.05.14 - klo: 23.07 »
Mistäs nettikaupoista olette tilailleet osia JQ:hin? EuroRC:ltä ei enää JQ:n osia valitettavasti saa, Hobbyfactorystä on tarvittava osa loppu, eikä saa vastausta koska tulee lisää, ja Amainilta menee sen 2 viikkoa tavaran saapua, ja osankin ollessa sen verran kallis, että alviraja ylittyy niin jättäisin sen viimeiseksi vaihtoehdoksi. Osa mitä tarvitsisin on tuo Left CNC Steering Knuckle (JQB-096).

Englannista tulee yleensä tilaukset viikossa, joskus jopa alle. Tässä ainakin yksi kauppa mistä tuota osaa saa, ja näyttäisi olevan ihan reilusti varastossa.

http://www.podiumrc.co.uk/product-650379.php

60
Polttisautot / Vs: Ei starttaa
« : 11.05.14 - klo: 10.40 »
Onko hehkun akku tarpeeksi täynnä, entä onko fuililetkut ehjät eli ei pitäisi olla ilmavuotoja missään, jos kerran on saatu "ryypyttämällä" käyntiin niin ainakin tulppa taitaa silloin toimia ja tuo savutus viittaa vähän rikkaisiin seoksiin. Eli se esilämmitys on kyllä lähes pakollinen jos ei haluta vaurioittaa konetta kun jos sitä nykii kylmänä käyntiin liian monta kertaa niin silloin on vaarana että sylinteri ja mäntä ottavat kipeää kun ovat kylmiä. Eli teet vaikka paksusta foliosta tötterön sylinterin / lohkon ympärille ja lämmität pyttyä hiustenkuivaajalla ylhäältä päin niin että pytty lämpenee n.80-100 asteiseksi kannen päältä mitattuna ja sitten vaan sormi pakoaukon eteen ja pari nykäisyä niin että fuili tulee koneelle asti ja sitten hehku kiinni ja vähän kaasua ja niin pitäisi kyllä lähteä käyntiin ns.ekalla jos asetukset kaasarissa ovat edes jollain tavalla kunnossa.

Sivuja: 1 [2] 3 4