274
« : 21.10.11 - klo: 18.11 »
Hah, olipahan taas perinteinen krossailupäivä:
- pakkaa kamat valmiiksi jo edellisenä iltana, check
- karkaa töistä kesken päivän että ehdit radalle, check
- hotki pikaisesti kylmät sapuskat naamariin, check
- keitä kahvit termokseen, check
- kaahaa radalle nopeusennätystä tavoitellen, check
- kuivaa rata ja korjaa vandaalien tekemät tuhot, check
- laita autoon akut ja tarkista ohjaimen toiminta, check
- aja 2 minuuttia kunnes auto palasina, check
- putsaa kamppeet ja pakkaa autoon, check
Että sellaista...
Oliskos kellään heittää vinkkiä, miten katkenneen teräspultin jämät saisi näppärästi pois muovin sisältä? Pultin halkaisija noin 5mm ja katkennut pää noin millin-parin syyvydellä muovin pinnasta. Vastakierretapilla kenties, tai sitten ostamalla kaikki osat uusina?
Niin ja vielä niistä radalla vierailleista vandaaleista. Rataa oli kierretty parikymmentä kertaa jollain karkeakuvioisilla renkailla varustetulla polkupyörällä, maastopyörällä kenties. Lisäksi pari kierrosta oli vedetty suht sileäkuvioisella mopolla/skootterilla. Ratapohja oli onneksi kohtuu kuiva joten jäljet eivät olleet syviä eivätkä haittaa radan oikeanlaista käyttöä. Parista hyppyristä oli lähtenyt vähän maata kun moposta oli loppunut maavara kesken. Radankunnostustyökaluja ja roskia oli levitelty pitkin tienoota ja nauloja nakeltu radalle ja sen ympäristöön, mekkauspöydällä kävelty kuraisilla kengillä. Siivoilin pahimmat sotkut pois ja rata on taas käyttökunnossa. Roskia voisi vielä keräillä ennen pakkasten tuloa.