Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ghostman_132

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9
151
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 08.09.05 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"

Pinjonin ja diffikotelon väliin 8 x 10 x 0.2 mm (HPI tuotenro Z877) ja diffin laakereiden ja diffikupin ja lautasrattaan väliin 10 x 12 x 0.1 mm (HPI tuotenro Z891). Sopivasti että on välyksetön, mutta ei ahista, ja ottaa hyvin pinjoni lautasrattaaseen kiinni.


Löytyihän kun vähän kaiveli vanhoja. Tossa vasso guu. :mrgreen:


Ah. Kiitos... Ite en tota millään löytäny vaikka selasin ja luin jonnekkin 40 sivulle asti :S ja viel 2 kertaa :D

152
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 05.09.05 - klo: 18.22 »
HPI:ltä uus motti tullu? En oo ainakaan ennen nähny tommosta. Ainakin aika kisa kiree hinta!!

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPZ25&P=0

153
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 05.09.05 - klo: 15.11 »
Olikos se byrtsi semmosta että se vaahtos? Joskus vaan muistaisin lukeneeni semmosta :S Ja voisko joku kertoo mulle ne diffien shimmauksessa käytettävien shimmien koot? ku en jaksa alkaa repiin autoa palasiksi sen takia jos joku muistaa ihan ulkomuistista tai kirjottanu ne muistiin.

154
Polttisautot / auton sähköt ei ikinä toimi...
« : 22.08.05 - klo: 16.24 »
niinno yksittäiset osathan ei maksa paljookaan... muttaku niistä joutuu yleensä tähän kierteeseen että kun jonkun ostaa niin se ei toimi taas toisen kanssa jne jne... ja sitten ostellaan uutta osaa ja rahaa palaaa... ;)

155
Polttisautot / auton sähköt ei ikinä toimi...
« : 21.08.05 - klo: 21.13 »
sähköt toimii kunhan autoon ei koske eikä ainakaan oo moottori käynnissä :D No sain tossa kaverin vastarin ja kiteet lainaan testausta varten ja niillä auto toimi moitteetta... kokeilin sitten miun kiteitä sen vastariin niin toimi ok ja sitten kokeilin miun vastariin kaverin kiteitä eikä toiminu... joten  tästä voi päätellä sen että vastari ei toimi! Ja eiku uutta kehiin :P

156
Polttisautot / auton sähköt ei ikinä toimi...
« : 21.08.05 - klo: 16.53 »
Lainaus käyttäjältä: "ppkujala"
Kyllä se AM-radiokin hyvin toimii, varsinkin yksin pihalla ajellessa. Onhan sulla vastarin antennipiuha ehjä ja ulkona ?


Kyllä on ehjä ja piuhaa riittää...

157
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.08.05 - klo: 18.00 »
joo ostin tota 25% windee tossa just muttta täytyy ajaa noi 16% litkut eka pois... vaihtaisin itekkin byroon jos vaan sais tosta atalasta... ku en viitti matkahuollon kautta alkaa tilaileen ku tulis varmaankin kalliimmaksi...

158
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.08.05 - klo: 15.49 »
miten teillä on pysyny noi moottorin osat noin puhtaina :S mulla on ihan mustan karstan seassa männän pääällinen, sylinterin yläkohta, pakoaukko ja pakari... ja käytän 16% sidewinderiä... koneena on ollu s-25 ja nyt on inffin .27 kone kiinni ja kummassakin on karstaa... en saa edes 25 koneesta sylinteriä pois ku on jumissa karstan takia...

159
Polttisautot / auton sähköt ei ikinä toimi...
« : 14.08.05 - klo: 21.52 »
Joo kyllä onm AM laitteet. Muttaku ei sen ny noin pitäis otaa häikkää. ku ei ota perus servollakaan eikä sillä entisellä voimaservolla. mutta tolla futaballa ottaa kokoajan. täytyy viel testailla huomenna ku toi koulupäivä on ohi...

160
Polttisautot / auton sähköt ei ikinä toimi...
« : 14.08.05 - klo: 20.38 »
ensimmäisinä sähköinä mulla oli hitecin 2kanavainen lähetin ja vastari ja 2 hitecin perus servoo. No sittenkun hankin uuden voimaservon ohjaukseen niin eiköhän ongelmia tullu samantien. Voimaservo oli bluebirdin 9 kiloo vääntävä BMS-620MG. No kun asensin sen autooni niin tietenkin kaasuservo otti aina häikkää kun väänteli ohjaimesta renkaita. sitten kysyin siitä täällä ja sanoivat että kun ostaa 6v akkupaketin niin ongelman pitäis lähtee... no eihän se mitään vaikuttanu. Täyty vaan opetella elään sen kanssa ettei se toimi kunnolla. Sitten pari kuukautta myöhemmin se ei enään kääntäny toiseen suuntaan kunnolla jostain kumman syystä. Ja lopulta se lakkas toimimasta kokonaan ja rikko vastarinkin sitten samalla. No onneksi mulla oli ihan samanlainen varalla ja ostin sitten uuden voimaservon siihen tilalle ja ajattelin että sen tarttee olla sitten kunnollinen. No ostin sitten 55€ maksavan futaban s3305 voimaservon joka ny ei oo ihan niin hyvä mutta riittävä. Ja tämä futaba ei syöny enään virtaa niin paljon joten kaasuservo ei enään ottanu häikkää ja pystyin käyttään jopa failsafea ku se ei jatkuvasti vääntäny kaasua pois ku käänsi renkaita. No tänään olin sitten ajamassa ja kun löin koneen käyntiin niin alko failsafe vääntää kaasua vähän väliä jarrulle. sitten nostin ilmaan ja painoin kaasua niin ei mitään. No takasin auto maahan eikä taaskaan liiku vaan kokoajan vinguttaa failsafe että singaali katkee. no otin failin pois ja kokeilin niin kun sitten pääsin liikkelle niin autohan lähti vetään täysiä mäkee ylös ja kun se vihdoin taas sai singaalin niin yritin hiljaa ajaa takas muttaku kokoajan katkee singaali. sitten akun lataus eikä sekään auta mitään. Mutta jos auto ei oo käynnissä ja on paikallaan niin ei tuu mitään häiriöö ja kantomatkakin on ihan riittävä. joten mitä ihmettä mun nyt pitäis sitten tän kanssa tehä? jos joku osais sanoo ees jotain neuvoo niin olisin kiitollinen!

161
Polttisautot / HPI Savage jarrutus
« : 09.08.05 - klo: 13.38 »
En oikein tajunnut mihin kohtaan tarkalleen niitä prikkoja pitäis laittaa... jos seuraavalla kerralla kun avaat diffit niin vittisit ottaa kuvan ja lähettää se tänne tai miun sähköpostiin niin olisin kiitollinen. Tietenkin jos löydät vaikkapa netistä semmosen kuvan mistä ite oot ottanu mallia tjsp. niin sekin tottakai käy :D

162
Polttisautot / HPI Savage jarrutus
« : 09.08.05 - klo: 12.44 »
Ite oo prikottanu pinjonin niin lähelle isoratasta että ei saa enään kardaanin kuppia kiinni jos viel yrittää yhen ees laittaa... niin silti välys on ihan liian suuri... kun vaihdan uuden isorattaan niin se on melkein heti pyöreenä ku se  pinjoni raksuttaa siitä yli. Myös laakerit on ihan uudet ja pinjoni on vielä ihan uuden näkönen. Mutta takana on yksi hammas ollu poikki isorattaasta ja sillä on sentään ajettu jo yli 36 litraa... pelkkä diffin kuppi on taakse vaihdettu tähän mennessä ja hyvin on toiminu vaikka sielläkin sitä välystä on liikaa ollu jo alusta pitäen. Miksi näihin jätetään näin kauheen suuret välykset että oikein ihmettelee miten se voi kestää ees ton tehon... :S

163
Onko sillä ny tosiaan väliä onko LST:llä pisteen enemmän vai vähemmän että siitä kannattaa alkaa tappeleen :S joku tykkää LST:Stä ja jokku revosta jne... On se autop sitten savage tai LST niin oikea kuski voittaa  millä tahansa   autolla toisen ;) kaikki noi autot on täysin kisavehkeitä... niillä kyllä on kaikilla mahdollisuus voittaa jos vaan on kykyjä ja jos harrastaa kisoja...

164
Polttisautot / team infinity 27
« : 11.07.05 - klo: 17.03 »
Mitä tulppaa käytätte?? toi infin oma kultanen on liian kuuma ku ei alaneulan säädöillä saa tehoo irti muutaku ihan liian rikkaalla seoksella...  mutta siinä ku on taas ne muut huonot puolensa... kävisikö vaikka O.S R5?? Muuten on toiminu kyllä todlela hyvin... helppo saaha käyntiin ja tehoo löytyy enemmän kun vanhasta 25 koneesta :P

165
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 05.07.05 - klo: 17.49 »
kyl on ristitapit... mutta öljyt ei vaan ikinä pysy sisällä :S nooh. laitoin vaseliiniä sisään ettei karkaa kaikki mössö... turhan jäykkä toi perä kyl on mutta ei sen ny niin väliä oo pihasudittelussa :P

166
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 05.07.05 - klo: 17.24 »
No olisiko ossin A5 tulppa hyvä vai pitäiskö olla vieläkin kylmempi...? varsinkin jos siirtyis tohon 25% mehuun :P
BTW on muuten savagessa kestäny tosi hyvin diffit... etu ja takadiffillä on ajettu nyt noin 30 litraa ja rattaat on kuin uusia... takana on tohon diffcaseen tullu pikkurattaiden akseleista koloa niihin reunoihin... eli täytyy kyl ne uusia :P mutta esim. isoratas on viel kun uusi... tosin kaikki ne on vielä ku uusia :D. Ei kyllä vanhassa kyöstissä kestäny diffit puolta tankillista enempää :S :D

167
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 04.07.05 - klo: 22.09 »
no sano mikä on sitten tohon tarpeeksi kylmä niin hankin semmosen :D

168
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 04.07.05 - klo: 20.33 »
oon laittanu siihen jo inffin oman kultatulpan... lämmöt ei tunnu olevan mielettömän korkeella ku ei siinä kannessa heti polta sormia :D vaikka se kansikin on epäilyttävän pieni :S töistä piti tänään saada infra lämpömittari mutta en sitten saanukkaan lainaan :D täytys jostain repästä semmonen...

169
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 04.07.05 - klo: 20.29 »
Onpas team infinityn .27 koneen alaneulan säädöt hassusti mulla :S Aluksi säädin yläneulan piikille... no sitten kun tuli alaneulan vuoro niin laitoin sitä tietenkin köyhemmälle... jolloin tyhjäkäynti äänikin parani huomattavasti ja olsi käyny matalaa tyhjäkäyntiä vaikka tunnin muttaku ei vaan lähteny yhtään mihinkään.... no sitten koitin viel köyhemmälle eikä sitten tosiaankaan lähteny mihinkään... no sitten kiersin pari kieppaa rikkaammalle että alko oiekin röpöttään eikä jaksanu käydä tyhjäkäyntiä vaan tukehtu... no mutta kun ei antanu koneen tukehtua vaan paino nopeesti kaasua eikä antanu sen käydä tyhjää niin kyllä lähti lujaa liikkeeelle... miten kummassa voi kone lähtree paljon paremmin ku se käy ihan liian rikkaalla.. :S ei toivookaan että olis käyny ees 30 sekkaa ilman sammumista... ja 15 sekkaa kesti ku piti kierrokset niin kovilla että auto ryömi kokoajan eteenpäin. muuten tukehtu alle 10 sekunnissa :S Onko muilla inffin omistajilla samanlaiset säädöt? alkaa jo pikkuhiljaa tuntuun siltä että tarttis vähän kokeneemman apua :D

170
Polttisautot / väljyys
« : 29.06.05 - klo: 19.20 »
no miun kaverin pureten alphassa on gx 12 kone ja siinä ei ees tunnu kunnolla puristukset... todella kevyt vedellä :D sittenkun sitä nykäsee niin se  pyörähtää viel pari kertaa ylhäällä sen jälkeen ku on vedon lopettanu :D:D: eli omalla massallaan jaksaa viel pyöriä ilman minkäänlaista polttoaineen palamista :D Että se jos joku on löysä kone ;) ja mää oon luullu että metanoli vaatii kovat puristukset palaakseen mutta väärässä taisin olla :D

171
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.06.05 - klo: 21.24 »
aloin tossa himooni avaan tota vanhaa S-25 konetta... mutta sylinteriputki on jymähtäny niin prkleen tiukkaan ettei lähe viel nippusiteillä irti.... nipparit vaan katkee... joten mitä muuta kannattaa kokeilla? jäädyttämistä? kuumentamista?...

172
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 26.06.05 - klo: 19.08 »
Joo mutta en ollu päässy ees hyppiin tolla autolla KERTAAKAAN tolla kardaanilla :S kesti vaan pari litraa :( vetarit on kyl kestäny mutta kardaanit tuntuu olevan surkeita :S tai sitten oon vaan saanu noita huonompia :D Mulla on kromi vetarit mutta en oo tienny että saa kromi kardaanejakin :S mikäköhän niiden koodi on niin vois tilata hobista... Mut ulkomailta en jaksa alkaa tilailemaan :D Kauhee himo päästä leikkiin tolla autalla taas ;) vielä pitäis kunnon säädötkin löytää... niiden kans mää oon kyl aina yhtä kehari. en osaa alaneulaa ikinä säätää :S

173
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 26.06.05 - klo: 18.53 »
No nyt on toi team infinityn .27 konekkin sisäänajettu ja aika hyvin säädöissä... kyl se ihan kiitettävästi lähtee nurmikolla ja asfaltilla :P ja vaihdoin samalla kytkinpalat toistepäin... miusta paljon parempi ku ei kokoaikaa luista kytkin ku kiihdyttää ja nyt nykäsee aina mukavasti ku koskee kaasuun :D Meni sitten heti TAAS taka kardaani ku ajo nurmikolla :S ette sattuis tietään onko hobyssä tohon mitään optio kardaania... turhan helposti menee noi vakiot poikki... Niin ja te ketkä omistatte saman moottorin niin mitäs tulppaa käytätte? mää pistin heti sen infinityn kulta tulpan koneeseen kiinni mutta onko sekin liian lämmin? ja tietääkö kukaan paljoko tosta motistä pitäis lähtee hummia?

174
Polttisautot / Moottorilämmön mittaaminen?
« : 12.06.05 - klo: 22.15 »
Ite oon ajellu savitsun NS 25 koneella 175c lämmöilläkin :S Mutta normaalisti siellä 150 paikkeilla. En saa niitä millään alas... Vaikka kuinka rikkaalla ajais... Ja savua kyllä tulee niin että piha on sinisenä... tosin kyllä oon tolla ajellukkin n. 25 litraa... ja puristuksia löytyy vieläkin.. mutta kone kyllä menee vaihtoon jahka tulee tiliä töistä :D Mulle se on jo ihan sama millä lämmöillä se toimii... sen verran oon noita seoksia jo säädelly että huhuh...

175
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.06.05 - klo: 14.06 »
Joo no tollaset gummi päällysteiset mulla on aina ollukki kytkimessä. Mutta ne gummit vaan lähtee irti siitä laakerista muutaman tunnin ajon jälkeen... :S

176
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.06.05 - klo: 13.37 »
nyt ei kyl voi enään imukaulatsa ja tuolta vetarista vuotaa kone... laitoin putkimiehen teippiä ja kunnon vaseliinia siihen jotta siitä tulee ilmatiivis... viel on noi laakerit.. mutta niitä ny ei voi oikein tiivistää enempää... no mutta sittehän näkee jahka saan tän käyntiin... meni tossa just kytkinkellon laakerit rikki :( Pitääkö joku noita kytkin paloja sillai väärinpäin... kuulemma ärhäkämmin ottaa kiinni? meneekö ne sitten rikkikin helposti?

177
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.06.05 - klo: 10.20 »
No missä voisit käyttää tota ilman ilmanputsaria :D ku ton putsarin kanssa on vähän vaikee tukkia tota imuaukkoo... voiko toi alkukäyrän tiivisteen vuotaminen vaikuttaa asiaan? ei saa kunnon vastapainetta?

178
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 31.05.05 - klo: 23.15 »
Missä tossa S-25 koneessa on yleensä ilmavuotoo? ku itellä on aika varmasti... oireina on todella korkeat lämmöt, jälkikaasua vaikka käy rikkaalla, säätöjä saa ettiä kokoajan, eikä tehojakaan löydy ollenkaan aina välillä... Oon avannut koneen 2 kertaa ennenkin mutta mitään en ole löytänyt...

BTW: oon kokeilemassa 25% sidewinderiä niin tarvinko kylmemmän tulpan ku O.S 8?

179
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 30.05.05 - klo: 21.56 »
Ahaa... Eli ei tartte ees hankkia uutta pakokäyrää? :P sittenhän mää ostan ton infinityn seuraavaksi... Kiitos ku jelppasitte ;)

180
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 30.05.05 - klo: 18.47 »
No saako sillä inffillä ton savitsun jopa keuliin? Onko siinä enemmän tehoo ku s-25 moottorissa? Ja monellako litralla oot saastuttanu sillä maailmaa?
Ja tartteeko sen moottorin lisäksi ostaa jotain vai meneeko heittämällä savitsuun?

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9