Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - pitsinki

#91
Lainaus käyttäjältä: Stinde - 17.10.19 - klo: 08.15
Mahtaisiko sensorikaapeli auttaa moiseen ryntäykseen...
Koska nythän ilman sitä noparilta paukahtaa täpöllä virtaa koneelle.
Jos olis kaapeli kiinni niin kaasun asennon mukaan virta lisääntyisi ja yllättävää rykäisyä ei tapahtuisi

Joku klassikki-kuski vois testata teoriaa  :wink:

-Timppa

M03 runkoisessa minissä ei pysty käyttämään sensorikaapelia. Konetta ei saa sellaiseen asentoon, etteikö kaapeli ottaisi johonkin kiinni.
Viisaammat voi korjata, jos olen väärässä  :grin:
#92
Tulokset / Vs: RC Tuuri 20.7-21.7 tulokset
22.07.19 - klo: 10.56
Kiitokset kisan järjestäjille, ja puuha miehille. Huikee viikonloppu oli kyllä👍👍
Tällaisia tapahtumia, jos vielä järjestetään, niin mukana ollaan.
Kiitos myös kilpa kumppaneille. Ens kerralla yritetään ajaa vielä kovemmin.

#92# kalle
#93
Kilpailukutsut / Vs: Tuuri RC 20.-21.7.2019
09.07.19 - klo: 21.15
Lainaus käyttäjältä: Näpä - 09.07.19 - klo: 20.56
Kyllä saa. Hienoa olisi saada monipuolista kalustoa ajamaan.
Vaikkakin näytösajoa.
Näidenkin olisi hyvä ilmoittaa tulostaan, jotta tiedetään kuskien määrä.

Ok ilmoittelen mikä tilanne
#94
Kilpailukutsut / Vs: Tuuri RC 20.-21.7.2019
09.07.19 - klo: 19.26
Saiskos tauoilla ajaa muutkin, kuin kilpailuun osallistujat? Jos saisin kerholaisia mukaan ajelemaan näytös ajoa tauoilla.

Kalle
#95
Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 23.04.19 - klo: 07.13
Lainaus käyttäjältä: Stinde - 21.04.19 - klo: 09.24
Pari päivää tahkottu testiä ...Lukion pääsuoran tutkan lukemaa ja läppiaikaa vertaillen
Nopari "blinky-moodissa"
Matto imuroitu ennen ajoja , joten pito parani ajomäärän lisääntyessä

3000kv kone + 16T + isosliksi
    * Tutkaan 39-40km/h
    * kierrosaika n.14,1 s

10,5T HW + 16T + isosliksi
    * tutkaan 42-43km/h
    * kierrosaika n.13,8 s

10,5T + 16T + Volanten pikkusliksi
    * tutkaan 40-41km/h
    * kierrosaika n.14 s

Ajotuntuma Volantella tarkempi/terävämpi, mutta pito oli hyvä.
Kone ei juuri lämpene tuolla välityksellä / 0-ennakolla

Tokana päivänä RataCup ja pitihän sitä sitten koittaa M07:n kulkua....ja kyllä lähtee  :wink:
20 napsua ennakkoa ja pääsuoralla kulkua lisää, mutta kierrosaika heikkeni...  kurvit laajalla linjalla  :shocked:
0-ennakko  +  18T , niin homma pysyi taas paremmin hankassa ja kääntösäde pieneni
0-ennakko + 20T, vieläkin ajettava
Toki vaikka  pääsuoran vauhti nousi,tuon suht lyhyen matkan osuus koko kierroksesta on kovin vähän..
Eli kierrosajoissa olitiin suht samoissa, kun toisena ajopäivänä tais bestläp olla 13,6s luokkaa

Ja nyt pitää muistaa ,että Raision radat ovat aika vauhdikkaita muihin kisapaikkoihin verrattuna..
syheröllä radalla jollaisiksi melkein lasken loput kisat , niin ero vaan tasoittuu :wink:

Suurin etu on mielestäni ... et koneita saa kauppiailta jopa suomesta. Kaasunvaste smootimpi,koska on sensorijohto. Ei esim rykäise startissa, vähemmän rasitusta rattaille

Summasummaarum, varteenotettava vaihtoehto koneeksi tuo 10,5T HobbyWingi

-Timppa

Hyvä Stinde !!!!!
Kiitokset testityöstä , ja sitten miettimään ...... Mihin päädymme .....
Ei ainakaan hunningolle , kun on sen verran tehty asian eteen töitä !!!!

:cool: Barbie :cool:
Timpalle hatun nosto, kun jaksaa testata.
Harmaita hiuksia aiheuttaa sensori johto M03 rungossa. Meinaa ottaa ohjaus palaan kiinni. Pieni kolaus mutkassa, ja piuha poikki. Konetta ei saa käännettyä silleen ettei ottaisi kiinni 16 pinjonilla, toki ohjauspalasta siivu pois vois toimia.
Katsotaan mitä toimikunta päättää asian suhteen.

Kalle

Jep.Jep.
Hyvä huomio !!!!!
Myös M07:ssa sensoripiuha aiheuttaa  dremelöintiä , kun ei mahdu "avonaiseen sektoriin" .....
Olikos nämä nyt sitten ajettu ilman sensoria ... paitsi tuo RataCup-kokeilu .....??

:cool: Barbie :cool:
#96
Herrat 47 kiittää ja kumartaa kilpakumppaneita, ja kisa järjestäjiä hienosta kisasta.

Melkein saatiin kiinni T. O. N. H tiimi, mutta niiden huolto oli äärimmäisen nopea.

#92# Kalle Raatikainen
Ps. Sääntöihin pientä viilaus ehdotusta.
-Max 5000mah akut
-ylileveät siivet poistettaisiin
-ajoaika 6-8h
#97
Kiitos minunkin puolesta kilpakumppaneille ja järjestäjille. Kaikki pelas hienosti ja kuulutukset Santeri hoiti mallikkaasti. Mukava ajaa kilpaa, kun kuuluttaja eläytyy kisaan  :grin:
Tiukkaa vääntöä oli molemmissa luokissa, mutta Miika vei pitemmän korren compissa.

#92# Kalle Raatikainen
#98
Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 26.03.19 - klo: 22.00
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 26.03.19 - klo: 21.31
Pääseekö pe iltana tuomaan tavaroita pelipaikalle jo?

Kalle

Pääsee. Kunhan tietää ennakkoon että monenko aikaan on tulossa tuomaan kamoja.


Noin 8 aikaan illasta olis tarkoitus olla pelipaikalla

Kalle
#99
Pääseekö pe iltana tuomaan tavaroita pelipaikalle jo?

Kalle
#100
Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 26.03.19 - klo: 15.52
Missäs Pitsinkin porukka luuraa? Vielä kerkeää kasata porukan kun pistät rattaat pyörimään😉
Kyllä sinne on spostia laitettu, mut ei vaan näy meidän tiimiä  :shocked:
#101
Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 26.03.19 - klo: 12.44
JA SIT VIEL PIENENÄ MUISTUTUKSENA :
KELLOTHAN SIIRRETÄÄN "KESÄAIKAAN" JUST LA-SU YÖNÄ ......

Siinä katoo sit yx tunti ...... jos ei asiaan muista varautua !!!

:cool: SetäBarbie :cool:

Saattaa kadota useampikin tunti yön aikaan  :grin:
#102
Lainaus käyttäjältä: Stinde - 28.02.19 - klo: 13.22
Olisko korilistan osalta syytä vapaammalle ajatusmallille tähän Enduranceen...
Kuitenkin lähtökohtana, että M-Chassis koppa

Kalle & Boy`s vois ajaa vaikka Rekalla  :wink:

-Timppa

:laugh: hyvin paljon mahdollista, jos vaan sallitaan
#103
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 10.02.19 - klo: 01.00
Lainaus käyttäjältä: macman - 08.02.19 - klo: 23.30
Alkaa Comppi ja Classic mini muistutamaan niin paljon toisiaan, että pitäisikö tuo classic säilyttää aitona tamiya mini luokkana mahdollisesti vaihdettaisiin rengas esim. tuohon Volanten valmiiksi llimattuun renkaaseen?
Comppi luokasta voisi tehdä vapaan temmellys luokan noille muille M-chassis alustoille samalla classicin koneella ja Volanten renkailla mutta vapaalla välityksellä?
Turkulaisilla on ilmeisesti ollut tosi hyviä kokemuksia Volanteista? Stinde varmaan kertoo paremmin?

Sallitaankos M-Four tonne comppien sekaan :D
Volanteen on ollut Xpressissä käytössä ja positiivista sanottavaa on. Renkailla on ajettu nyt stanukunkkukisat ja treeniä todella paljon, edelleen pintaa on jälkellä. Käsittääkseni renkaan voi ajaa aivan loppuun. Vannetta en ole saanut rikki , mutta tiedän tapauksen jossa vanne on mennyt säpäleiksi, tosin kovasta iskusta. Sitä , kuinka rengas kestää etuvetoisen minin vetävissä pyörissä en osaa sanoa. Rengas on kuitenkin hyvä ja hintansa väärti

Meneekö liian isolleen, jos 4wd "minit" otetaan comppi luokkaan mukaan?
Mutta tämäkin vaan minun mielipide
#104
Compin moottori testeissä haetaan harrastaja ystävällisempää luokkaa, jos oikein olen ymmärtänyt. Periaatteessa yhdellä autolla, voit kisata molemmissa luokissa pinjonin vaihtamalla.
Mutta nää vaan mun ajatuksia  :roll:
#105
Lainaus käyttäjältä: MonsTTer - 08.02.19 - klo: 22.36
Jos compissa siirrytään pikkuslicseihin, niin maavarasääntöä olisi myös syytä tutkailla. Nykyisilläkin renkailla M07:n säädöt meinaa loppua.
Sivukorvalla kuunnellut viisaampien puhetta, että compissa maavara muutos voisi olla tulossa, jos pikku slickseihin muututaan.
Katsellaan mihin tilanteet etenevät.
#106
Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 06.02.19 - klo: 13.23
Äänekosken "Huimat" poijaat testailee Classicin konetta Comppiin.... eri välityksillä sekä ns. pikkuslickseillä , saadaan sitten vertailutietoa , josta sitten tehdään johtopäätöksiä sääntöjä varten.....
Jos kiinnostusta on kellä hyvänsä , testitieto on tervetullut.

Tarkempaa tietoa jaetaan , het ku sitä on .....

:cool: Barbie :cool:

Tänään testejä ajettu.
Kisa laillinen Comppi Mini pikku slickseillä tutkaan, joka kierroksella 42km/h. Kisa laillinen Classic Mini harjattomilla sähköillä, 20 pinjoni vaihdettu 16 tilalle testiä varteen, tutkaan joka kierroksella 42km/h.

Eli näiden testien perusteella voisi ajetella ensikaudelle comppi miniin samat sähköt, kuin classikin harjattoman 20 pinjonilla, ja pikku slickseillä.
Pinjonin vaihdolla saisi classikin muutettua comppi miniksi.

Kalle
#107
Lainaus käyttäjältä: macman - 07.02.19 - klo: 21.34
Kerhokisojen sarjatilanne päivitetty

Pieni lipsahdus Compin pisteissä. Kallen Vaasan pisteet livahtaneet Ranelle. Korjaan illemmalla....
:grin: :grin:
#108
Kiitos kisajärjestäjille ja kilpakumppaneille. Kisapuotteen oli hyvät ja kaikki toimi niin kun pitikin.
Harmi että osallistujia oli niin vähän.
#92# kalle
#109
Johan saatiin se viideskin kuski comppi luokkaan  :azn: saadaan kisat ajettua.
#110
Lainaus käyttäjältä: macman - 18.01.19 - klo: 09.06
Melkein voisin väittää että tuo HPI 7211 kori löytyy jo listalta ?

Tää puusilmä ei vaan huomannu sitä  :grin:
#111
Mites tuollanen Porsche? Saisko listalle tämän?

https://tamico.de/1973-PORSCHE-CARRERA-RSR-BODY-WB210mmF3-R6mm
#112
Lainaus käyttäjältä: PMi - 02.01.19 - klo: 21.04
Lainaus käyttäjältä: pitsinki - 02.01.19 - klo: 19.52
Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 02.01.19 - klo: 07.51
Kuopio perui kisan ......
Korvaavaa vaihtoehtoa etsitään .......



:cool: Barbie :cool:

Äänekoski voisi järjestää kerhocupin viimeisen osakilpailun 16.3 ja perään voitaisiin 17.3 pitää endurance kisat. Onko ne sitten 4, 6,tai 8h kisat ehdotuksia otetaan vastaan.

Kalle

Enpä tiedä vaikuttako mitenkään, mutta samana viikonloppuna on FTT-kilpailu Oulussa

Oliko muilla halukkuutta järjestää kisa/ jollain vastaan, jos äänekoski järjestää kisat?
Tiedettäisiin järjestellä asioita, jo valmiiksi.

Kalle
#113
Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 02.01.19 - klo: 07.51
Kuopio perui kisan ......
Korvaavaa vaihtoehtoa etsitään .......



:cool: Barbie :cool:

Äänekoski voisi järjestää kerhocupin viimeisen osakilpailun 16.3 ja perään voitaisiin 17.3 pitää endurance kisat. Onko ne sitten 4, 6,tai 8h kisat ehdotuksia otetaan vastaan.

Kalle
#114
Lainaus käyttäjältä: macman - 02.01.19 - klo: 13.48
Ääh...Nyt voisin olla vastarannan kiiski eli ei....
Tällä hetkellä listalla olevilla on jonkun sortin esikuva.
Tämän perusteella jätin joskus muutaman muukin saippuarasian laittamatta listalle....
:laugh: :grin:
#116
Mites toi osallistumis maksu, eikö onnistu paikan päällä?
#117
Kyllä käy
#118
Lainaus käyttäjältä: bluevan - 10.12.18 - klo: 21.22
Ööö eikö tuota truck sarjaa ajeta jo ?
Juu muttei minin alustalla  :laugh: mut tää sarja heitto oli kevennyksenä.
#119
Olisko tätä mahdollista saada combin korilistalle
http://www.rcmart.com/mbahamut-lexan-clear-body-mchassis-p-72832.html

Virta viivasta ei ole kun perä
Vai ruvetaanko suunnitteleen Mini truck sarjaa?
#120
Lainaus käyttäjältä: jos - 10.12.18 - klo: 16.23
Olisiko porche 914 mahdollista saada korilistalle? Korihan on ruma kun synti, mutta olisipahan taas muitakin autoja radalla  :grin:

Linkin takaa hyviä kuvia korista http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628

Korihan olisi siis Carson 914

Ääni tälle  :grin: