Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - R/C95

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 12
31
Vapaa keskustelu / Vs: DIY CNC Jyrsin
« : 12.05.14 - klo: 20.06 »
Kaverit tekivät tuollaisen ammattikoulun päättötyönä. Toinen teki rungon (metalliala) ja toinen sähköt (sähköala). Softan ja osat he ostivat.

32
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 11.05.14 - klo: 21.47 »
Ymmärsinkö nyt tuosta videolta oikein, että sytytyksellä on oma akku? Eikös isommissa bensoissa sentään ole joku magneto?

33
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 11.05.14 - klo: 21.31 »
Varmaan tänne sopii tämäkin. Laitoin monen vuoden jälkeen lapsuuden leikkikalun eli Värhi-traktorin (http://www.varhikone.fi/) käymään tässä viikolla. Itsellä on ollut aina 5 vaihdetta käytössä, joten huiput olleet n.15 km/h, mikä riitti vallan hyvin pienenä. Ajellessa huomasin, että liikkeelle lähtö oli pienen tuskan takana, kun on äijällä nykyään vähän enemmän kokoa ja variaattoriremmiä joutui luistattamaan aika paljon. Kone on rajoitettu käymään tietyillä kierroksilla, melkein tyhjäkäynnillä, joten pakkohan koneeseen oli kaasu modata, että saa tarvittaessa koneeseen kierroksia :laugh: Nyt jaksaa lähteä liikkeelle ja pienellä vaihteella saa keulimaan. Huiputkin testasin ja 28 km/h näytti gps. Eturattaana on toistaiseksi 10 hampainen ratas, mutta kaverille kerrottua hän lupasi kaivaa vanhan mopoajoista jääneen isomman rattaan mulle. Saapa nähdä kuinka käy ja voi olla, että pian on hyvä alkaa käyttämään kypärää :police:

34
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 09.05.14 - klo: 19.27 »
https://www.hpiracing.com/fi/kit/109073 Tänään se nyt sitten julkaistiin :azn: Amainissa oli vielä aamulla saapumispäivänä tämä päivä, mutta nyt ovat korjanneet sen pois. Luultavasti siis saavat lähipäivinä. Kukas tilaa ekana? :wink:

35
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 09.05.14 - klo: 13.27 »
Itse olen huomannut saman. Amainista tuli tilattua kaikki postimaksujen takia, kun he pudottivat ne ja tower hobbies nosti ihan tajuttomasti. Nyt tosin towerilta saa taas pienempiä paketteja 1-5 dollarin hintaan, joten ostamiset alkanut siirtyä takaisin sinne, kun ei tuotteiden hinnoissa ole juurikaan eroa

36
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 08.05.14 - klo: 21.50 »
Käytiin velipojan kanssa palauttamassa pulloja :wink:

37
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.05.14 - klo: 21.47 »
Joo, mun takapään diffi hajosi kun auto putosi nokalleen alas ja takapää jatkoi pyörimistä. Ring gearista hyppäsi yksi hammas yli ja kärki tasoittui. Vaihdon etupään ja takapään diffien paikkaa koska edessä vielä menee kärsinytkin kun ei joudu kovalle rasitukselle. Keskidiffi tietysti auttaisi, mutta sellaista en halua, joten tilasin kokeeksi savagen bullet proof diffit kun ajattelin että järeämpi hammastus auttaa tuollaiseen ja siksi kyselin käyttöikää. Mun autohan on kilpailevalta firmalta :laugh:

38
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 06.05.14 - klo: 17.10 »
Minkä pituinen käyttöikä saavutetaan noilla savagen diffin bulletproof rattailla? Lähinnä 6s ajeluilla kiinnostaa, mutta myös 4s ajeluista voi kertoa faktaa jos sitä on :wink:

39
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.05.14 - klo: 16.20 »
En oo shimmannu sitä pinjonia ollenkaan ja hyvin on mennyt  :wink:

40
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.05.14 - klo: 12.12 »
Joo se isompi eli ring gear vai mikä se nyt englantilaisittain on :cheesy: En ottanut kuvaa kun ei sitä oikein kuvasta kunnolla huomaa. Luulen että etupäässä pitää kun ei tule rasitusta niin paljoa. Tiedän että vika oli siinä, koska yhdessä kohtaa ryömittäessä hiljaa takapään veto hävisi ja perä rohisi. Lisäksi seuraavassa hampaassa oli hieman jälkeä havaittavissa pienemmän rattaan lyödessä siihen hypätessään sen yhden pyöristyneen hampaan yli.

41
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.05.14 - klo: 11.40 »
Nyt on ohjaus shimmattu ja laakerit asennettu eli välykset on aikalailla nollissa. Alhaalla pari kuvaa :cool:

Sitten toiseen asiaan... Tuossa tuon ohjauksen hajottaneen pamauksen jälkeen kun menin 6s setupilla ajamaan niin joku räsähteli takapäässä. kaivoin diffit näkyviin ja kulmavaihteen rattaasta oli yksi hammas pyöristynyt kärjestä. Ei nämäkään näemmä ikuiset ole, mutta reilun vuoden kestivät. Kuitenkaan hammas ei hyppää yli kuin kovassa rasituksessa eli keulimisessa yms, joten vaihdoin tuon kärsineen eteen ja shimmasin hyvin eli toivotaan parasta. Piti myös tilata varalle tuollaiset rattaat ja näytti niistä tulleen vahvemmat pro-versiotkin valmistajalta, mutta mikään Casteria myyvä pulju ei lähetä ulkomaille paitsi amain, mutta hekin myyvät vain tuota kymppikrossaria, eivätkä näitä kasiautoja tai niiden osia :angry: No tehdas näytti lähettävän ulkomaille ja rekisteröidyin sinne ja jäin odottamaan rekisteröinnin hyväksyntää. Sieltähän innostuttiin heti kun kyseltiin maasta, jossa heillä ei ole edustusta. Lähettivät hirveän listan kysymyksiä ja meinasivat varmaan saada mut maahantuojaksi, mutta lopetin vastaamisen viesteihin ja huusin kokeeksi ebaysta savan diffit bulletproof rattailla. Saa nähdä miten nuo kestää. Noissa savan bp rattaissa on järkyttävän järeä hammastus, joten ylihyppimistä ei pitäisi tapahtua. Jos kuitenkin hajoavat nopeasti, niin sitten vaan uusiks yhteyttä Casteriin, meinaan noiden pro-rattaiden luulis olevan todella pitkäikäiset jos nämäkin kesti näin hyvin, eikä näy edes yhtään kulumaa mulla vielä. En kyllä ihmettele hajoamista, meinaan auto tuli nokalleen alas pyörien pyöriessä todella lujaa ja etummaisten tehdessä äkkipysäyksen takimmaiset sitten jatkoivat yhden hampaan verran matkaa.

Jokos kenzu on saanut savaansa paiskottua 8s lipottimilla? :wink:

42
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.05.14 - klo: 20.57 »
Sullapas on huonoa tuuria :undecided: Mulla ollut nuo traxxasin teräskardaanit puolitoista vuotta ja hyvin ovat pelanneet. Ekan puolen vuoden aikana pamahti tappi edestä kaksi kertaa, mutta nyt viimeisin on kestänyt. Mä olen kyllä niihin ollut tyytyväinen. Muovisilla en kauaa harjattomilla ajanut kun pelotti netistä luettu vääntyminen ja ostin kardaanit samaan aikaan kuin vetaritkin.

43
Kyosho / Vs: Rage VE
« : 04.05.14 - klo: 15.13 »
Kyllä mun mielestä voi näitä topicceja tehdä eri autoille. Nykyäänhän kyosholla melkein kaikki sähköautot ovat ve-sarjaa (ja luultavasti kaikki tulevatkin). Onhan esim. scorpparille, infernolle ja drx:lle omat topicit täällä, vaikka kaikki ne ovat ve. Tuosta ve topicista on alkanut tulla turhan sotkuinen kun siellä jauhetaan jo niin monesta eri autosta, joita yhdistää vain valmistaja ja ve nimessä. Helpompi löytää tietoa autosta omasta topicista kuin tuollaisesta kymmenen auton yhdistelmätopicista... Alunperinhän tuo oli DMT VE topicci, mutta muutettiin sittemmin ve topiciksi, jonka piti käsitellä dmt:tä ja kruiser madia, ettei liika topiccien määrä sekota tuota sähköautot osiota. Kyöstillä kun vet yleistyivät niin tuosta tuli sekainen. Nykyään kun foorumilla on nuo merkkien alaotsikot niin tuskin ketään haittaa jos eri autoille tulee uusia topicceja.

44
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.04.14 - klo: 18.01 »
Ehdin jo asentamaan, enkä viitsi panssareita purkaa pois, mutta kuvia voin ottaa kun ensi viikolla tulee laakerit noiden muovipuslien tilalle nimittäin unohdin ne samasta tilauksesta. Mennään nyt ensin noilla muovisilla. Muutenkin tuo uusi ohjaus on lähes välyksetön ja kaikki välykset saa pois pienellä shimmaamisella, jonka myös teen, kun laakerit saapuvat. Väriksi valikoitui gun metal eli teräksenharmaa, joka kyllä sopii omaan silmään :cool: Muissa autoissakin olen sen värisiä osia käyttänyt. Tänään on pakko mennä kokeilemaan, kun vihdoin ja viimein saapuivat uudet 3s akut :tongue: Reilu 2kk kesti toimitus hk:lta, mutta onneksi löysivät perille!

45
Huomenna olisi mennyt dispute umpeen ja olisin sen tänään illalla vaihtanut claimiksi, mutta tulikin kännykkään tekstari, että paketti on noudettavissa. Mitään muuta ei ollut tulossa, joten päättelin, että sen on pakko olla akut, vaikka en millään voinut uskoa. Noudin paketin ja akut siellä olivat ja täysin kunnossa, joten peruutin disputen. 27.2. siis tilattu kaksi akkua Hobby Kingistä. Vähän heitti tuo 5-30 päivän toimitusarvio...

46
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.04.14 - klo: 10.16 »
Täällä ainakin mennään. Hyvin on toistaiseksi kestänyt, joten tarvetta ei ole vaihtaa ja nyt on jopa yksi varalla.

s.heinonen: noiden ero on se, että toisessa on diffin sisällä 6 pikkuratasta ja toisessa 8. Tuo kahdeksan rattaan on kestävämpi malli.

Tänään tuli tuo gpm ohjaus, jonka siis tilasin Asiateesistä viime keskiviikkona kymmenen aikaan illalla. Arvioitu toimitusaika oli 1-2 arkipäivää ja näköjään piti paikkansa :shocked: Onneksi en ottanut halvinta postitusta

47
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 27.04.14 - klo: 08.35 »
Sähän oot nero! :grin: Sillähän saisin vedon myös eteen ja vielä tasasen eikä niin että etu renkaat pyörii kovempaa. Nyt siis keskellä lukko ja etu renkaista vetarit pois eli ne rullaa ihan vapaasti mukana. Ja sen takia ei tahdo oikein mettässä kulkea, varsinkaan risukossa.

Kyllä sillä vedon saa, mutta tarvitsee sitten olla todella jäykät öljyt sisällä (=melkein lukko), ettei käy niin, että vain etupyörät alkavat vetää ja teloja vieritetään perässä ilman vetoa. Luulen, että menee paremmin kun teloilla on jatkuva veto kuin mitä menisi diffin kanssa. Pelle pelottomana sä saku voisit tehdä etudiffiin pienemmän pinjonin, jolloin eturenkaat hidastuu :wink:

48
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.04.14 - klo: 09.23 »
Saakos Savöxilta jonkuu waterproof mallin?

Kyllä niitä on alkanut ilmestymään, mutta toistaiseksi niitä on vähän.

20kg servo: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/262193/n/Savox-SW-1210SG-Tall-Waterproof-Aluminum-Case-Digital-Steel-Gear-Servo
Tuo on vedenpitävä malli hyväksi todetusta ja suositusta Savox SC-1256TG servosta.

15kg servo: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/262192/n/Savox-SW-0231MG-Tall-Waterproof-Metal-Gear-Digital-Servo

Hintaahan noilla on noin kymppi normaaleja versioitaan enemmän. Vahvoja wp servoja ei vielä ole julkaistu, mutta sähän meinasit laittaa 2 eli saat savöxillä 40 kiloisen wp ohjauksen, jos ei hinta ole este.

49
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.04.14 - klo: 22.08 »
Välillä tuntuu että vakio-osa kestää hyvin, mutta sitten niitä alkaakin mennä useampi... Muuten vois vika olla väärä spooritus, mutta eikös sulla ole futaban servo eli 25t mitä traxxaskin käyttää? Täytyy katsoa miten itsellä kestää, mutta onneksi jäi toinen varalle kun vaihtoi yhteen servoon :smiley: Muun ohjauksen vahva servo kyllä väljisti todella nopeasti omassa autossa ja välykset vaikuttivat varmasti kestävyyteenkin. Ei tullut tänään tuota gpm ohjausta jonka tilasin keskiviikkoiltana. Arvioitu toimitus asiateesistä oli 1-2 arkipäivää eli saa nähdä tuleeko maanantaina :tongue:

50
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 24.04.14 - klo: 23.42 »
ps. kamera suunnattu päin p*rsettä ja jostain syystä leikkaaminen pilas laadun, mutta joka tapauksessa tässä pieni video 8s maxxista. Ajo on aikamoista hissuttelua ja kaasua käytin vasta tuossa lopun kohtalokkaassa hypyssä (3 ja 3/4 osa volttia) joka hajotti ohjauksen. Datalogista katsottuna tuossa hypyssä näpäytin 83% kaasua. Parempaa videota olisi tullut jos ei heti olisi hajonnut... https://www.dropbox.com/s/hbw3tbvtpy58ji0/GOPR0034.MP4.mp4

Tuttu monttu videolla.. sä taisitkin olla tossa yks päivä e-maxxia hypyttämässä tuolla salosen montulla. itse olin Honkkarin X2e Truggya paiskomassa tuolla, mutta ajot loppu lyhyeen kun liittimen kolvaus irtosi. :huh:

Joo. Se oli itse asiassa ihan eka kerta montulla noilla sähköillä, joten ei kunnolla sujunut vielä hyppelyt (jos sujuu vieläkään :laugh:) mutta auto sentään silloin kesti. Heti seuraavana päivänä oli pakko kokeilla uudestaan, mutta sillon ei mennyt yhtä hyvin ja tuo video on nimenomaan siltä päivältä... Tuo monttu on kyllä hyvä paikka ja saa kunnolla ilmaa alle :cool: Nyt vasta syksystä asti käynyt tuolla, sillä entinen monttu missä kävin on tyhjennetty kasoista lähes kokonaan.

Tulin sitten tilanneeksi gpm ohjauksen. Katsotaan kuinka käy ja en ottanut halvimpia posteja, sillä hobbykunkusta oon odotellut jo 2kk uusia 3s akkuja saapuvaksi halvimmilla posteilla. Nyt itsellä ei ole kuin 2x2s akut ja eihän se 4s voltteja kunnolla lennä kun on 6s ajeluihin tottunut. Saisivat pikkuhiljaa tulla jo...

51
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.04.14 - klo: 18.41 »
Tuo gen IV on varmasti parasta mitä saa, mutta ue tyyliin hintakin on muihin nähden todella suuri :undecided: löysinkin haulla tuon mclyn linkin (http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_290&products_id=23916), mutta mahtaako noita enää saada tuoltakaan, kun kaikkialla sanotaan että valmistus on lopetettu... Samasta hausta löytyi myös, että STruckilla on gpm linkistö. Miten se on pelannut? Kuvassa näyttäisi tulevan tuollaiset muovispacerit mutta kannattaa varmaan heittää sinne laakerit? Ei ainakaan ole hinnalla pilattu :tongue:

ps. kamera suunnattu päin p*rsettä ja jostain syystä leikkaaminen pilas laadun, mutta joka tapauksessa tässä pieni video 8s maxxista. Ajo on aikamoista hissuttelua ja kaasua käytin vasta tuossa lopun kohtalokkaassa hypyssä (3 ja 3/4 osa volttia) joka hajotti ohjauksen. Datalogista katsottuna tuossa hypyssä näpäytin 83% kaasua. Parempaa videota olisi tullut jos ei heti olisi hajonnut... https://www.dropbox.com/s/hbw3tbvtpy58ji0/GOPR0034.MP4.mp4

52
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 22.04.14 - klo: 22.36 »
Mistäs maxxin omistajat tilasivat noita gh bellcrankeja? Mitä muita hyviä alumiinisia on porukalla käytössä eli kestäviä ja välyksettömiä? Onkohan gh lopettamassa, kun ei missään enää ole varastossa tai myynnissä. Tänään ei ohjaus oikein tykännyt nokkakolarista maan kanssa...

53
Aurauskulmia tarvii vissiin säätää...

54
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 22.04.14 - klo: 18.48 »
En tiedä miten on tarkoitettu mutta pistin yhdet molemmin puolin kumitiivistettä eikä oo vuotanut. Ohjeita ei noihin kyllä ollut, mutta onneksi ei kovin monimutkaiset olleet kasata :wink:

55
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 22.04.14 - klo: 16.46 »
Tällä alustasetupilla on mahdoton kokeilla huippuja kun jo puolesta kaasusta heittää ympäri. Tarvitsisi laskea auto tonttiin ja ostaa keulintatuki ja asfalttirenkaat ja kokeilla jossain asfaltilla. Ei kuitenkaan huvita kun omat ajointressit on vähän erilaiset. Kyllä pinjonia mahtuu kasvattamaan pukinpuolesta (pienentämään ei), mutta 32p pinjoneita on vaikeaa löytää nykyistä 28t isompaa. Kershawilla on valikoimissa 31t, mutta postit on sieltä aika paljon eli teettämiseksi menisi tai tarvitsisi hommata mod1 hammastus, minkä ehkä jossain vaiheessa toteutan. Nykyiset välit on kyllä ihan liian pitkät 8s akuille, mutta ovatkin mitoitettu tuleville 6s akuille ja onpahan ainakin reservissä kierroksia voltteja ajatellen :wink:

Unohdin tuosta edellisestä viestistä, että eilen oli hieman yli 20 astetta lämmintä, eikä juurikaan tuulta ja Dustyn suoja oli paikallaan eli jäähtymisen kannalta todella huonot olosuhteet. Moottori kyllä lämpeni jonkin verran, mutta ei niin paljoa että ajot olisi tarvinnut keskeyttää. Hyvin pitää tuo kone lämpöjä ja välityksiä voisi 8s ajossa laskea, mikä laskisi myös lämpöjä eli tuolla koneella on mahdollista ajaa 8s ilman lämpöongelmia. 6s revittelyllä pitäisi mennä siis todella vähillä lämmöillä kuuminakin kesäpäivinä :azn:

56
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 21.04.14 - klo: 22.10 »
Tuli käytyä montulla ajamassa 8s setupilla ja auto pysyi ehjänä koko revittelyn ajan. Ei kyllä mennyt hypyt putkeen ja koko ajan lenteli katolleen, mutta pysyi sentään ehjänä. Etupäästä hävisi veto juuri kun olin lähdössä pois ja syyksi osoittautui kardaanin kupin löystynyt ruuvi. Katsoin innoissani ajojen jälkeen dataloggingin, mutta se oli jäänyt tyhjentämättä edellisten 4s ajelujen jäljiltä, joten specsejä ei tämän päivän ajoista ole. Onpahan hyvä syy käydä toisen kerran :wink: Kyllä komeasti hyppää, eikä kertaakaan ollut edes kaasu pohjassa. Melkoinen totutteleminen on tuollaisiin tehoihin kun vähän kaasua näpäyttää niin useampi voltti lentää. Piti ottaa videota ajosta, mutta vähiin jäi. Goprolle tarttui yksi kunnon hyppy=3,5 takaperinvolttia ja tippui katolleen alas kun en saanut suoristettua ajoissa :laugh: Muutamia triploja ja tuplia tein onnistuneesti :cool: Yksittäisiä on vaikea tehdä, kun on reservissä niin paljon voimaa...

57
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 21.04.14 - klo: 15.41 »
Illalla mennään :cool:

58
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 17.04.14 - klo: 07.18 »
Ainut ongelma tuossa rpm rungossa on, että se voi olla liian joustava. Ei ole välttämättä hyvä jos runko notkuu joka suuntaan. Toisaalta sitä saa jäykistettyä muilla aluosilla.

59
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.04.14 - klo: 22.02 »
R/C95: Mistä ostit sähkösi.. Varmasti jossain sen mainitsitkin jo mutta en löytänyt.. Tai mistä ne saisi halvimmalla hinnalla..

s.heinonen: Joko oot päässy Integyn teloilla ajamaan?

Ebaysta tuli kaikki. Muualta ei oikein tuota moottoria saa ja noparinkin sain mielestäni edulliseen hintaan :wink:

60
Vapaa keskustelu / Vs: Päivän munakuski
« : 12.04.14 - klo: 13.01 »
Todella tuttu tilanne varsinkin kun oman auton nokassa lukee BMW...

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 12