Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - R/C95

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12
61
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 11.04.14 - klo: 22.48 »
Itse olen testatessa huomannut, että mastonin autosprayt pysyvät korissa kiinni todella hyvin. Saatavuus ja värivalikoima on lähihonkkarissa todella hyvä ja hintaa on vähemmän kuin lexanmaaleilla. Lisäksi ei tarvitse montaa kerrosta, koska tulee paksumpi kerros yhdellä vedolla ja siten peittävämpi.

62
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 10.04.14 - klo: 13.19 »
Nyt on Octane listattu takaisin Toweriin ja tällä kertaa myös Amainiin. Näyttää julkaisu lähestyvän, mutta tiedä sitten kuinka paljon lykkäävät vielä tuosta toukokuun alusta...

http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_44_3341_3343/products_id/297578/n/HPI-Savage-XL-Octane-1-8-4WD-Gas-Monster-Truck-w-24GHz-Radio-15cc-Gasoline-Engine
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDUTT&P=ML

63
Käynnistin minäkin tänään disputen. Saa nähdä mitä hk vastaa. Tilaus oli sen verran pieni että en ala claimin kanssa kiirehtimään, vaan annan kiinan pojille 20 päivää aikaa vastata ja voihan paketti tuona aikana tullakin, vaikka epäilen suuresti. Uskaltaakohan samat akut tilata eurovarastosta jos on dispute vetämässä vanhoista? :tongue:

64
Sähköautot / Vs: Axial EXO
« : 09.04.14 - klo: 20.44 »
En ole tuollaisesta ennen lukenutkaan. Hieno setti vaikkakin melko hintava. Omaan silmään nätimpi kuin vakiowraith!

65
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 08.04.14 - klo: 22.14 »
Tuo Invictus on ainakin maailmalla osoittautunut todella kestäväksi peliksi Helion Invictus 10MT brushless RTR final thoughts Hintakin näyttää olevan 259€ joten on ihan harkittava vaihtoehto. Kestää rääkkiä ja tehoa on tarpeeksi pienemmilläkin(=halvemmilla) akuilla. Ainoa huolenaihe on varaosien saanti, mutta kyllä niitä ulkomailta saa jos uskaltaa sieltä tilata.

66
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 08.04.14 - klo: 19.05 »
Menee noilla teloilla ja sensorillisilla sähköillä jo melkein mistä tahansa sun summittis!

67
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 07.04.14 - klo: 20.49 »
Merkittävin ero on tarkkuudessa eikä sitäkään oikein huomaa muuten kun paikallaan kun digitaalinen servo koittaa jatkuvasti keskittää ja siks sirisee

68
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 06.04.14 - klo: 21.47 »
Ota vain samanlainen tilalle, et parempaa löydä :wink:
No jaa. Tätä topiccia kun on lueskellut niin on tuntunut melkein kaikilla scorpparin omistajilla paukahtaneen vähintään kerran tuo kyseinen kone. Ei se teho ja vääntö siitä hyvää tee jos ei vain kestä ja mulla on ainakin lukeman perusteella aika huono kuva tosta Vortex 7 mosasta.

69
Katsos vaan. Tuolla seuranta näyttää mun paketin olleen 6.3. Lontoossa ja jatkaneen sieltä 20.3. Odotellaan nyt sitten vielä loppuviikkoon ja käynnistetään sitten dispute.

70
Sähköautot / Vs: Axial EXO
« : 06.04.14 - klo: 12.42 »
Yksinpuheluahan tämä on, mutta tämä auto on omista se, jolla saa vain ajaa, eikä tämä vietä aikaa telakalla. Muiden autojen hajotessa lyö tähän akun kiinni niin ei ajot keskeydy. Voi olla että tämä on myös omista ainut jota ei ole viritetty äärimmilleen :laugh: Ainut päivitys autoon on st racingin alumiiniset iskarin rungot ja hatut. Halpa päivitys ja loppui iskarin korkkien poksahtelu ja vuotaminen, joten voi ehdottomasti suositella. Ulkonäkökin parani. :wink: Eilen kävin hiekkamontulla pöllyttämässä laparenkailla ja todella hauska on ajaa kun pitoa löytyy ja hiekka lentää. Akku vaan loppuu todella nopeasti, kun on painava auto ja paljon pitoa. Itse tykkään todella paljon autosta, koska se on hyvä ajaa ja näyttää todella hyvältä ajossakin :cool:

71
Olin taas HK yhteydessä. Sieltä joku Michael chatissa sanoi, että toimitusaika mun valitsemalla postilla on 5-39 vrk, vaikka tilatessa oli 5-20 :laugh: Neuvoi odottamaan vielä ja sanoi, että seurannassa on siis ilmeisesti tapahtunut virhe. Mun tilaus oli meinaan sen mukaan tuotu Suomeen 7.3. ja lähtenyt samana päivänä Helsingistä kohti mua ja 20.3. se oli tullut uudestaan Helsinkiin ja lähtenyt taas kohti mua. Itellalle sitä ei kuitenkaan seurannasta huolimatta ole rekisteröity, koska kysytty on. Odotetaan nyt keskiviikkoon, kun sit on 40 päivää odotettu ja käynnistetään sit dispute. Onkos jollain jo kokemuksia miten tuo dispute on onnistunut?

72
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.04.14 - klo: 10.37 »
Orionilla oli jossain vaiheessa 3s Carbon Pro noilla 4mm bulleteilla. Nyt tulossa se uusi lippulaivamallisto, joten vanhoja ei oikein enää löydy...

Tuossa kyseinen akku, mutta ei ole varastossa http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3997

73
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.04.14 - klo: 22.33 »
Joo lämmintä tarkotin. Ei tuo 10+ astetta vielä kuumaa ole vaikka talven jälkeen siltä tuntuu :laugh: Menikö sulta vaan yks vai useampikin vanne?

74
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.04.14 - klo: 15.08 »
Ei oo 6s akkuja mulla tällä hetkellä. Montulle just lähdössä kokeilemaan 4s setupilla. Pari sivua taaksepäin laskin, että huiput pitäisi olla vanhaan (6s 21/68 välit) verrattuna samat, mutta ton koneen isomman väännön takia pitäisi kiihtyä aika tavalla paremmin.
Eikö se just mene toisin päin ? Enemmän väätöä eli pienempi kV sitä huonompi kiihtyvyy. Tässä käsityksessä siis itse jos akut ja muu on samaa..

Otetaan esimerkiksi kaksi samanlaista konetta joissa VAIN kv arvo muuttuu mittojen pysyessä samana esim. castlen cm36 sarja. Samoilla välityksillä pienemmän kv arvon omaava moottori kiihtyy paremmin (suurempi vääntö), mutta huiput ovat pienemmät ja virran kulutus matalampi=teho on pienempi. Väännön takia pienempi kv mahdollistaa pidemmät välit. Oikeissakin autoissa mun diisseli lähtee paremmin kuin joittenkin kaverien tehokkaammat bensat, koska vääntöä on mulla enemmän :wink: Toi castlen 1717 kone ei ole vertailukelpoinen tuohon 1515 koneeseen, koska se on kaikinpuolin isompi moottori.

Ei mennyt monttuajelut putkeen kyllä. Keli oli mahtava, vaikka tuuli olikin todella kova. Täytyy tilata uusi pinjoni kun sain tuosta vanhasta kierteet piloille ja nyt ei saa pysymään akselilla eli aika lyhyeksi jäi ajot. En ole oikeastaan ajellut 4s setupilla, joten eroa vanhaan on vaikea sanoa, mutta ainakin koko ajan keuli ja kiihtyvyys oli raju. Renkaatkin pitivät pehmeässä hiekassa todella hyvin. Vaikka ilma oli kuuma, pysyi moottori viileänä sen aikaa mitä ehdin ajamaan ennen pinjonin irtoamista. Auto pysyi kerrankin puhtaana sisältä, kun dustyn suoja piti lian poissa. Kesäkausi avattu täällä! :wink:

75
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.04.14 - klo: 14.34 »
Ei oo 6s akkuja mulla tällä hetkellä. Montulle just lähdössä kokeilemaan 4s setupilla. Pari sivua taaksepäin laskin, että huiput pitäisi olla vanhaan (6s 21/68 välit) verrattuna samat, mutta ton koneen isomman väännön takia pitäisi kiihtyä aika tavalla paremmin.

76
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 05.04.14 - klo: 13.42 »
R/C95: Oletko muuten tuon moottorin lämpöä mitannut kun 8S on ollut jonkun aikaa kiinni vai oletko periaatteessa hissutellut sen kanssa ? Ja nyt kun toi moottori nousi jonkun verran ylös niin mitäs välitykset sulla on nyt kiinni tai mihin päädyit ?

En nyt ekalla ajolla ainakaan hissutellut :evil: Mulla ei oo infrapunamittaria, mutta 10min rälläyksen jälkeen pitävällä alustalla oli moottori kättä lämpimämpi muttei kuitenkaan kuuma. Ilma oli nollassa ja dustyn suoja oli paikallaan eli jäähdytysilma ei virrannut kunnolla. Seurataan lämpöjä kun joku päivä käyn montulla, jos saan akkuja lainata. Välit on 28/68 6s ajoja varten eli todella pitkät 8s akuille. Nyt isommilla renkailla ja noilla väleillä kulkee jo puolella kaasulla saman mitä ennen täydellä eli varovainen saa kaasun kanssa olla pitääkseen ton värkin pyörillään. Välejä voisi pienentää jos enemmän ajelisi isommilla akuilla, mutta tarvitsisi ostaa/teettää pukki, jossa moottori on hieman eri kohdassa. Sillä konstilla saisi lisää säätövaraa ja saisi luultavasti sopimaan jopa 25 pinjonin. Uusi korikin halkesi tolla ekalla ajokerralla kun lensi backflipin jonkun verran kovasta vauhdista ja tuli keulimisasennossa alas. Korin kulma puri maahan kiinni ja lavan kulma murtui. Toivottavasti teipattuna kestää edes hetken :sad:

77
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.04.14 - klo: 07.58 »
Mikä muistikortti sulla on? Myyjä myi mulle gopron mukaan class 6 nopeusluokan kortin ja se ei riittänyt 1080p videolle. Tallensi siis vain mustaa ja joskus joku kuva välähti. Kävin palauttamassa kortin asiaa tutkittuani netistä ja hain class 10 kortin tilalle. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia millään tarkkuudella.

78
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.04.14 - klo: 22.05 »
Oli gopron akku tyhjä. Muuten olisi tullut videomateriaalia :wink:

79
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.04.14 - klo: 16.48 »
Poltteli päästä kokeilemaan ja latasin 8s akut 4 volttiin kenno ja lähdin kokeilemaan viereiselle heinäpellolle=pitoa liikaa. Ei voi muuta sanoa kuin että lentää! :shocked: Dataloggingista tarkastin specsejä, niin tehoa oli ottanut hetkellisesti 79% kaasulla 5,29kW eli 7.2 hevosvoimaa! Amppeereita otti 200 parhaimmillaan. Kulkeekin alle puolella kaasulla yhtä kovaa kuin vanhalla setupilla kaasu pohjassa ja siitä kun näpäytti kaasua niin lensi auto yli voltin ja putosi korin lava-osalle alas. Täytyy opetella kokonaan uusi ajotyyli jos tuollaiset ostan. Pysytään nyt 6s kun sillä auto vielä voi jollain tavalla pysyä kasassa. Huhhuh...

80
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.04.14 - klo: 14.40 »
Joo kyllä se yllättävän hyvin tuohon sopii. Konkat menee moottorin alle sopivasti ja leveys on ainakin tuohon muovipohjan keskiosaan jämpti :wink: Alkaa vaikuttaa isokin auto yhtä täyteen ahdetulta kun joku 10 krossari  :laugh:

81
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.04.14 - klo: 14.15 »


Tuossahan se. Vähän huono kuva kun on otettu tuosta Dustyn suojan välistä. Ei ihan olleet mamba monsterin kiinnitysreijät kohdallaan, joten tein omat. Porasin 2.5mm terällä runkoon reijät ja kiersin niihin 3mm ruuvit. Ruuvit tekivät itse kierteet ja hyvin pysyy. Tärinää vaimentamassa ja kiinnitystä varmistamassa vielä 2-puolinen teippi. Teipin paksuus on juuri sopiva nostaakseen noparin tuon mmm kiinnityksen päälle. Muovipohjan hyviä puolia tuo reikien tekeminen :smiley: Alumiinipohjassa tarvitsisi kierretapin, mutta kai sekin on edessä kun tuo nykyinen hajoaa :wink:

82
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.04.14 - klo: 13.56 »
Juurikin noilla 4s akuilla. Tohon painoeroon vaikuttaa multa puuttuvien alupalikkojen lisäksi sun renkaat. Noihan oli 900g BJ settiä painavemmat ja Masherit on vielä Big Joeja kevyemmät. Meidän renkailla on siis noin kilo eroa. Tohon omaan kun nakkaisi sun renkaat ja sulle 4s akut, niin kyllä mun auto painossa menisi ohi.

83
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.04.14 - klo: 13.19 »
Tuli myös punnittua auto ja painoa oli 6,3kg akut kyydissä. Eikös alurunko muuten ole muovista kevyempi? Aika kevyenä säilyi, joten teho-paino-suhde pitäisi olla kohdillaan. Faktaakin tehoista saadaan, kun xl2:ssa on tuo datalogging :wink:

84
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 03.04.14 - klo: 13.08 »
Hyvä jos auto pelittää :smiley: Nyt täytyy aloittaa omatkin testit. Foorumin eka 8s e-maxx :cool:



Kuvan 4s akut ovat velipojan ja toisesta yksi kenno heikompi eli ei uskalla ajaa 8s kuin lyhyitä testejä kerrallaan välillä kun saa lainata. Alotellaan nyt 4s ja jatketaan 6s kun akut vaan saapuisivat... Jos en todella tykästy 8s akkuihin niin jäävät ostamatta, meinaan viime kesänä oli mukava kausi kun ei tarvinnut koko ajan seisottaa maxxia odottamassa osia ja 8s ei e-maxx tule kestämään mun ajotyylillä :laugh:

85
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 30.03.14 - klo: 14.15 »
Eikös tuo koritolpan pää aika tavalla ole heikentynyt, kun ristiin on porattu. Itse porasin myös kun kyllästyin traxxasin spagettisokkien irtoiluun ja varaosina mukana tulleet loppui, mutta suurensin vain vanhaa reikää :wink:

86
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.03.14 - klo: 21.46 »
Joo eli kiinni menee niin kuin pinjoni moottoriin :wink:

87
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 28.03.14 - klo: 19.36 »
Onneks mulla ei tullut tuollaista alukaulusta, vaan suoraan akselille sopiva kuppi :tongue: Tänään tuli päivitystä maxxiin: liittimiä noparia varten ja täälläkin kehutut asson jäykät kuparin väriset jouset. Nopari on ollut eilisestä aamusta lähtien Suomessa, mutta ei ole vielä näkynyt. Akut matkaa jossain päin maailmaa, mutta turha niitä on foorumikeskustelujen mukaan hetkeen odotella. Ei olis pitänyt langeta halvimpiin posteihin :angry: Mennään sit hetki nuhaisella 4s setupilla :laugh:

88
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 27.03.14 - klo: 12.36 »
Mäkin ajattelin exoon ostaa sukset eteen ja tehdä siitä hankikantokiiturin, mutta sitten huomasin noiden suksien hinnan. En ymmärrä mitä integyllä ajatellaan, kun savaan maksaa suksisetti 12.50$ (oranssit kuitenkin yli 40$), e-maxxiin 15$ ja slashiin sopivat eli ne mitkä menis exoon maksaa 50$. Jäi siis ostamatta kun renkaatkin saa halvemmalla ja hankikantoja on max kuukausi vuodessa. Tänä talvena ei edes ollut joten sukset olisi ollut turhat.

89
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.03.14 - klo: 22.28 »
Ottakaahan videoo tuliaisiksi niin päästään ihastelemaan suomalaista 8s savaa :azn:

90
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.03.14 - klo: 21.49 »
Ei ainakaan pitäisi kiihtyvyyden pienentyä mun järjen mukaan kun vääntö ja teho kasvaa. Paino tietysti vaikuttaa asiaan... Täytyy kokeilla kun maa kuivuu miten moottorin vaihto kiihtymiseen vaikutti. Kyllä videoiden perusteella 6s 1717 kiihtyy paremmin kun 6s 1515. 1515 koneella 6s lähtee paremmin kun 4s eli ainakin luulen ettei jännitteen nosto pienennä kiihtyvyyttä. Pistäs kenzu sava tulille niin saadaan faktoja pöytään :wink:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12