Ei oo 6s akkuja mulla tällä hetkellä. Montulle just lähdössä kokeilemaan 4s setupilla. Pari sivua taaksepäin laskin, että huiput pitäisi olla vanhaan (6s 21/68 välit) verrattuna samat, mutta ton koneen isomman väännön takia pitäisi kiihtyä aika tavalla paremmin.
Eikö se just mene toisin päin ? Enemmän väätöä eli pienempi kV sitä huonompi kiihtyvyy. Tässä käsityksessä siis itse jos akut ja muu on samaa..
Otetaan esimerkiksi kaksi samanlaista konetta joissa VAIN kv arvo muuttuu mittojen pysyessä samana esim. castlen cm36 sarja. Samoilla välityksillä pienemmän kv arvon omaava moottori kiihtyy paremmin (suurempi vääntö), mutta huiput ovat pienemmät ja virran kulutus matalampi=teho on pienempi. Väännön takia pienempi kv mahdollistaa pidemmät välit. Oikeissakin autoissa mun diisseli lähtee paremmin kuin joittenkin kaverien tehokkaammat bensat, koska vääntöä on mulla enemmän
Toi castlen 1717 kone ei ole vertailukelpoinen tuohon 1515 koneeseen, koska se on kaikinpuolin isompi moottori.
Ei mennyt monttuajelut putkeen kyllä. Keli oli mahtava, vaikka tuuli olikin todella kova. Täytyy tilata uusi pinjoni kun sain tuosta vanhasta kierteet piloille ja nyt ei saa pysymään akselilla eli aika lyhyeksi jäi ajot. En ole oikeastaan ajellut 4s setupilla, joten eroa vanhaan on vaikea sanoa, mutta ainakin koko ajan keuli ja kiihtyvyys oli raju. Renkaatkin pitivät pehmeässä hiekassa todella hyvin. Vaikka ilma oli kuuma, pysyi moottori viileänä sen aikaa mitä ehdin ajamaan ennen pinjonin irtoamista. Auto pysyi kerrankin puhtaana sisältä, kun dustyn suoja piti lian poissa. Kesäkausi avattu täällä!