Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - R/C95

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12
91
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.03.14 - klo: 20.40 »
Itse menen silloin 2x 4S akuilla joka toinen tulee toiseen laitaan ja toinen sellaseen porrasmalliin akun ja keskirattaiden päälle. Näin ollen se painopiste ei tule järjettömän korkealle. Näin siis omissa piirrustuksissa  :smiley: Ainahan kyse on ajotavasta että kestääkö vai ei mutta jos ajat 6S tai 8S niin kyllä sillä sit pitää ajaakkin  :grin: Ainoa pohdinta oli vaan se että itse olen enemmän noita temppu ajajia kuin niitä jotka posottaa dyyneillä miljoonaa ja kun tähän laittaa 8S setin kiinni niin ei se oikein enää hyppyjä varten ole kun kierrokset laskee aika paljon.. se tossa on ainoa mikä pitää päättää  :wink:

No enpä tiedä nyt tosta kierrosten laskusta. Moottorin kierrokset laskee kyllä, mutta oikein ratastettuna voimansiirron kierroksia voi kasvattaa noitten isojen koneitten hurjan väännön vuoksi eli niillä saa kyllä vielä paremminkin heitettyä voltteja yms. :wink: Toki paino nousee ja huonot alastulot alkaa olla aika kohtalokkaita ja on iskunvaimennus hyvissäkin hypyissä aika kovilla (ellei sitäkin vaihda isompaan kokoluokkaan :laugh:) Lämpökin vähenee volttien kasvaessa, koska virta se on joka lämmittää :wink:

Laskeskelin omia kierroslukemia:
-Vanha 2200kv moottori ja vanhat välit: pinjoni pyörii 1 164 240 hammasta minuutissa (helpoin vertailtava yksikkö :tongue:)
-Uusi moottori 1650kv uusilla välityksillä 6s akuilla: 1 164 240 hammasta minuutissa. Näemmä täysin sama mennyt arpomalla  :laugh:
-Uusi kone, samat välit ja 8s. Pitäisi pysyä lämmötkin kurissa: 1 552 320 hammasta minuutissa

Kaikki lukemat teoreettisia täysillä akuilla ja tasa kv:lla eli eivät vastaa todellisuutta, mutta kyllä tuosta nyt näkee eron. 33% kierrokset voimansiirrossa kasvaa ja vääntöä on enemmän, eli voltteja pitäisi lentää niin kauan kun ei voimansiirto pamahda :wink: Tämän kokoluokan autoihin saa kierroksia, koska painon vuoksi koneiden vääntö riittää ratastamaan kuuhun.

Yhtä hyvin toki voisin käyttää lekaa ja pamauttaa diffit ja akselit p*skaksi sillä, mutta näin se on hauskempaa vaikkakin kallista...

92
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.03.14 - klo: 17.57 »
Loistavaa! Jäämme odottamaan innolla mitä saat kasattua. Sähköjen puolesta omaan pirssiin saisi lyödä 8s kiinni, meinaan tällä viikolla pitäisi tulla ebaysta huudettu xl2 ruokkimaan tuota moottoria. Tämän sähköjen vaihdon tein lämpöjen laskemisen takia ja nyt pitäisi kesällä pystyä revittämään 6s tyhjäksi dustyn suojan kanssa ilman lämpöongelmia. Voimansiirronkin pitäisi kestää 8s vetareita ja slipperiä lukuunottamatta, jos tuota tehoa nyt yleensä tämän kokoluokan auto voi kestää :laugh: Täytyy nyt odotella ensin edes nuo 6s akut saapuviksi ja sen jälkeen miettiä 8s akkujen ostoa. Ne ovat vaan niin kalliita vaikka kiinasta ostaisi, ettei ihan testimielessä viitsi ostaa. En myöskään osta niitä ennen kun Hobbykunkku saa postitusongelmansa ratkottua...

93
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 26.03.14 - klo: 17.26 »
Meinaatko sä oikein 1/5 koneen tohon upottaa? :laugh: Tarviit ainakin ihan h*lvetin ison pinjonin. Voi olla, että joutuu tekemään toisenlaisen runkoratkaisun ja jos täytyy niin ilmota mulle, meinaan olis kyllä käyttöä sopivan hintaiselle flm rungolle :tongue:

Tässä menoa tuollasen vehkeen kyydistä:
Emaxx Sand Rooster Mamba XL 780KV 8S Lipo

Toi on ainut mitä tiedän, että on laitettu oikein isot koneet maxxiin. Mamba xl2/Castle 1717 8s setuppeja on kyllä netissä muutamia. Missään ei ole kyllä kuvia korin alta tuosta videon vehkeestä. Kun tuo video julkaistiin oli käyttäjällä jossain kuva e-maxxista ja noi sähköt sen vieressä. Enää sitä ei löydy. Lainaus tuolta tubekäyttäjältä: "Castle Creations 780KV Motor with cooling fan, Mamba XL ESC, (2) Turnigy 4S batteries (8S total), 8 gauge wire with 8mm Bullet connectors, custom carbon motor mount, 60T Robinson Racing spur gear, custom milled 45T pinion gear, Futaba 4PL Spectrum transmitter and receiver, Metal driveshafts and axle shafts...too much too list. Tools needed: Lots of money and patience. Its a matter of passion for building something inevitable." Ton perusteella riittää iso pinjoni ja iso moottoripukki. Voin vaan kuvitella millanen on ajaa tollasella painopisteellä. Hyvin tyyppi kuvailee, mutta ihan 100% varmuudella ei voi luottaa onko korin alla oikeasti se mitä luvataan :laugh:

94
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.03.14 - klo: 23.41 »
Jos minä joskus tuon koneen ostan niin p*skat aleta mitään uria suurentelee, leikataan kokonaan uus pukki ja vielä järeempi :evil:

R/C95: Ura kuitenkin tarpeeksi pitkä että mahtuu 31T pinjoni kiinni?

Kyllä siihen sen verran väliä jäi, että mahtuisi paikalleen. Halusin sun pukin siks, että siinä oli tarpeeksi säätövaraa ja se kestää muokkaamista. Yllätyin oikein, että alumiini voi olla näinkin kovaa :laugh: Jos vakiopukkiin olis suurentanut reikiä ja pidentänyt sitä uraa, ei varmaan olisi tollasen koneen painoa kestänyt. Retkahtihan ne joillain jo pienemmilläkin...

C-Maxxilla on näemmä joku lentävä kaverikin ollut mukana :tongue:

95
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.03.14 - klo: 21.15 »
Meni kiinni pelkällä ruuvin reikien suurentamisella, mutta hioin moottorin kohdalta myös sen pykälän tasaiseksi, mikä on vaihteiston kuorten saumassa. Vähän ahdisti asettaa meshi sopivaksi ilman hiontaa noin "pienellä" pinjonilla. Todella ärsyttävä oli suurentaa se ura, koska tarvitsi tosi hiljaa porata, ettei terä mennyt sinne uraan. Akkuporakoneella koitin aluksi, mutta totesin että pylväsporakoneessa menee helpommin. Kun sai yhdestä kohtaa läpi, niin sen jälkeen oli helppo liu'uttaa koko ura läpi terän sivua pitkin.

Mäkin tykkään noista mashereista ja toivottavasti toimii yhtä hyvin kuin miltä ne näyttää :wink: Raportoippa himis noitten isompien iskarien toiminnasta tänne kun pääset testaamaan. Muakin on alkanut houkuttaa noi Losin akselit (lähinnä hinnan takia :tongue:) ja rpm carriereihin ne saa kiinni melko pienillä modauksilla.

96
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 25.03.14 - klo: 20.51 »
Moottori tuli tänään. Aika mötikkähän se on. Castlen 2200kv näyttää aika pieneltä tuohon verrattuna! :cool:

Pari fotoa autossa kiinni:




Ainoa modaus mitä jouduin tekemään oli suurentaa moottoripukin reiät 4mm pultille sopivaksi. Pinjonina on tällä hetkellä 28 hampainen, mutta netistä luettuna se on melko pieni ja 31 alkais vasta olemaan lähempänä totuutta. Nyt alkaa auto olla kesää varten kunnossa. Jos huomenna saisi testattua miten auto liikkuu, kun tänään se ei onnistunut työkiireiden takia. Loppuun kuva mun uudistuneesta e-maxxista ja sori mcly että apinoin sun viime kesän värin. On se metallisininen tohon koriin vaan niin hieno :tongue:


97
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 24.03.14 - klo: 00.11 »
Jotkut valmistajat sanoo CVD ja jotkut CVA. Se on ihan miten he haluavat sen ilmoittaa. Se on joko Constant Velocity Driveshaft tai Constant Velocity Axle :wink:

98
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.03.14 - klo: 16.18 »
Kyllä mullakin rullasi todella sulavasti, mutta varmuuden vuoksi tein "sisäänajon" kun ketutti niitten traxxasin omien diffien poksahdukset. Ei osannut alkuun luottaa että kestää :laugh: Täällä on koko päivän satanut, joten ajelemaan ei ole päässyt. Toisaalta maxxi ei ihan kunnossakaan ole vielä. Kerran tein sen virheen, että menin märällä montulle ajamaan ja  toista kertaa en halua sellaista sotkua putsata. Kauhulla muistelin kun näin nuo s.heinosen kuvat :laugh:

99
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 23.03.14 - klo: 15.03 »
Hyvä kestotesti ainakin osille kun ihan kylmiltään joutuu asfaltille :laugh: Hyvä jos kaikki toimi sulla niin kuin pitää. Itse otin noiden diffien kanssa ekan akullisen vähän rauhallisemmin, että osat asettuisivat kohdilleen. Hyvin ainakin ovat kestäneet. Huomasin talvella sen, että nyt kun auto kestää eikä sitä tarvitse jatkuvasti availla, jää kyllä paikkojen tarkastukset aika vähälle. Kun lumet lähti, tein autolle täydellisen huollon. Moni ruuvi oli löystynyt (yksi hävinnyt) ja yksi tukivarsikin oli murteella. Nyt on kaikki korjattu ja toivottavasti tämäkin kesä mennään yhtä pienillä ongelmilla. Nyt vaan kun kelit kuivuisi, niin pääsisi aloittamaan kesäkauden :cool:

100
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 21.03.14 - klo: 16.39 »
Kirjottelinkin jo tuonne HK topicciin eli Itella ei ole pakettiin koskenut. HK foorumilla lukee, että pistävät vaan oman maan postin syyks laittamalla seurantaan jo etukäteen perillä kotimaassa, vaikka oikeesti niitten omat toimitusajat ei pidä paikkaansa. Saa nähdä kuinka pitkään noilla akuilla vielä kestää. On mulla kyllä 2x2s akut, että ajamaan pääsee :tongue: Towerista tuli tänään pinjoni ja muuta pientä sälää ja moottori tulee seurannan mukaan maanantaina, koska tänään jatkoi Helsingistä matkaa. Pikaisilla testeillä tolla savöxilla ja konkalla ei ainakaan mulla tullut ongelmia edes pitävällä alustalla ja pitävillä renkailla, vaikka radiona kyykkäysherkkä Futaba. Mulla ei tosin ole puhaltimia viemässä virtaa :wink:

101
Hyvä tietää, että muillakin tökkii. 27.2. tilattu akut ja Fijipostin seuranta näyttää, että olisi tullut 7.3. Itellalle. Itellan sivuilta ei löytynyt tunnuksella mitään ja soitin sinne, eikä sieltäkään löytynyt, vaikka tietokannasta etsivät. Sanoivat vaan, että sellaseen pakettiin he eivät ole koskeneet väitti seuranta mitä väitti. Eipä noilla niin kiire ole, jos vaan ehjänä lopulta perille löytävät. Ykkösakuiksi tulossa, mutta kyllä noilla vanhoillakin ajelee. Yksiä akkuja vielä harkitsin HK:sta, mutta ainakin toistaiseksi jätän tämän takia ostamatta. Tai toisaalta voisi ottaa kalliimman postin, ettei tarvitsisi akkuja lennättää ensin aivan toiselle puolelle maapalloa ja sieltä vasta Suomeen kun tuntuu sellanen vievän aikaa...

102
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 19.03.14 - klo: 17.15 »
Tuli tänään katseltua seurantakoodeja ja löysin vihdoinkin googlaamalla paikan, josta pystyin seuraamaan akkujen tuloa Hobby Kingiltä. Maaliskuun 7. päivän aamuna ovat tulleet Helsinkiin ja lähteneet samana iltapäivänä mua kohti täällä SUOMESSA. Lähiposti tarkastettu, mutta ei löytynyt uudempaa tietoa. Täytyy huomenna soitella Itellan konttoriin ja kysellä sieltä, mihin paketti on hävinnyt. Hyvin löysi maailmalta Suomeen, mutta täällä sitten hävisi. Moottorikin on tullut Suomeen ja luovutettu Itellan hellään huomaan 16.3. ja sen koommin ei ole mitään kuulunut. Onkohan joku postimies ruvennut harrastelemaan näitä autoja ja vetää kamat ilmaseksi välistä, kun kaksi pakettia jo hukassa...

103
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.03.14 - klo: 22.42 »
Paljonkos tuo mörkö painaa? Minkälaista koria kenzu on meinannut ton päälle laittaa vai oliko sulla joku oma putkirunkohässäkkä siihen joskus? Muistaisin nähneeni kuvan, mutta en ole varma oliko se sun koneesi  :smiley:

104
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 17.03.14 - klo: 21.17 »
Noi renkaat sopii tohon ihan sairaan hyvin! Mietin kans tota vaihtoehtoa, kun laitoit kuvia niistä kenzulta lainatuista, mutta oli sen verran kalliimmat kun pro-linen masherit, että päädyin niihin. Toi lisääntynyt painokin vähän pelotti kun vetarit vääntyi jo brushed e-maxxin orkkiskumeilla ja moottorin lämmöt oli kuumina kesäpäivinä aika korkeella 6s rellestyksen jälkeen. Nyt tosin kun kaikki kamat kotiutuu, ei pitäisi lämpöongelmien vaivata enää, vaikka tuli toi Dustymotorsin suojapussikin :wink:

105
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 17.03.14 - klo: 20.29 »
Tänään tuli viimein tarrat ja maskit koriin ja tällä kertaa oikeat. Ei voi kyllä kun kiitellä amainin asiakaspalvelua, kun viitsivät tarroja lähettää toiselle puolelle maailmaa ja vielä veloituksetta! Todella nopeasti he asian hoitivat, sillä lähettivät tarrat jo heti seuraavana aamuna paketin tulemisesta. Tosin "pikaposti" vähän tökki...

106
http://traxxas.com/forums/showthread.php?9001892-1-16-Mini-Emaxx
Uusi auto tähän ryhmään! Tosin toi on ainut laatuaan :wink:

107
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 14.03.14 - klo: 19.17 »
Tuli taas oikein mietittyä, että mitähän se posti oikeestaan on mulle tuomassa. Pari viikkoa sitten tilasin uudet akut hobbykunkusta. Amainista tarrat tulossa ja towerista jotain pikkusälää (pinjoni ja ruuveja yms.). Ebayn kautta amerikasta tulossa myös paketti ja uusi alumoottoripukki Myrskylästä. Ihan hyvä näitä on välillä pohtia, ettei osa tavaroista unohdu jos katoavat postissa. Aina ei edes huomaa kuinka paljon tavaraa tilaa, kun se on nykyään niin helppoa ja esimerkiksi noi akutkin olin jo kokonaan unohtanut :grin:

108
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 14.03.14 - klo: 17.16 »
Huhhuh! Vihdoinkin tarrat ja maskit saapuneet Suomen mantereelle. Ensi viikolla sit pääsee maalaushommiin :cool: Viisi päivää ne ensin meni edes takas amerikassa Losin ja West Sacramenton väliä seurannan mukaan ennen kun pääsivät Atlanttia ylittämään, vaikka pikaposti piti olla...

109
Vapaa keskustelu / Vs: Pienkoneet
« : 13.03.14 - klo: 16.45 »
Ajettava ikivanha Stiga löytyy täältä tallista. Leikkuri edessä ja runko-ohjaus.

110
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.03.14 - klo: 16.01 »
Tuotakin olen katsonut ja Robinsonilla on tuohon kyllä eri kokoisia spurreja. Vakiospurrivalikoiman haluaisin kuitenkin pitää, koska jos tulee tarve mod-1 hammastukselle, niin asson mgt:n spurrin saa helposti modattua e-maxxiin :wink: Taidampa kokeilla nyt ensiksi taas että miten vakiohilut kestää castlen 1717 konetta ja 6s lipoja :evil:

111
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.03.14 - klo: 15.12 »
Nyt kun mulla on pitävämmät renkaat ja tulossa tehonlisäystä e-maxxiin, niin rupesin taas miettimään tota vakioslipperin päivittämistä. Toi Robinson racingin gen3 olisi hyvä vaihtoehto, mutta en oikein tykkää tuosta metallispurrista. Mun piti vuosi sitten ostaa Hot Racingin tuplapad-slipperi http://www.hot-racing.com/index.cgi?partnumber=TRX15GP;c=431 mutta vakio tuntui kestävän, joten lykkäsin ostoa. Nyt niitä ei sitten löydy enää mistään! En tiedä onko valmistus lopetettu kun noin katosivat :cry: Onhan noita erilaisia vaihtoehtoja, esim t-maxx jarrun modaaminen, mutta toi olis kyllä omaan käyttöön ollut paras. Nyt kyllä harmittaa etten raaskinut käyttää 17$ silloin kun noita vielä oli ebayssakin tarjolla useampi...

112
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 12.03.14 - klo: 12.54 »
HPIn sivuille rekisteröitymällä voi osallistua Octanen arvontaan :wink:
https://www.hpiracing.com/en/article/view/2014030501

113
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.03.14 - klo: 18.37 »
Joko sä ens viikolla saat ton ajoon? Tuli sullekin vähän kiire tänä vuonna päivittelyn kanssa, kun talvikausi jäikin vähän lyhyeksi :tongue:

114
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.03.14 - klo: 11.53 »
Selasin tossa Kershawin sivuja niin siellä näyttää olevan vanhempaan emaxxiin konversiosetti isolle moottorille (dewalt 820 eli 4mm pienempi halkaisija kun noissa 1/5 koneissa eli toimisi varmaan :laugh:) ja siinä toi directdrive ratkaisu mikä kenzulla on savagessa.  Näkyy olevan myös uudempaan koko alusta, missä on toi directdrive ja ison koneen mahdollisuus, mutta se on vaan takavetoiselle.

http://www.kershawdesigns.com/CustomJobs.html

115
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 07.03.14 - klo: 20.13 »
Onko toi nyt servokotelo vai vastarikotelo? Mullakin alkaa käymään ahtaaks vakiovastarikotelo, kun sinne on tungettu kahet johdot ja konkka eli varmaan isompaa kaipais. Mistä ostit vai onko toi joku teetetty?

116
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 06.03.14 - klo: 12.10 »
Mitään ei tarroista ole kuulunut mutta viime yönä lähti samalla tilausnumerolla ja seurantanumerolla kun se mun edellinen tilaus uusi paketti kohti Suomea. Saa nähdä mitä se sisältää :smiley: Nopeasti kyllä hoitivat asian, jos ne tarrat nyt on tulossa!

117
Moi
Kaipaisin apua vähän kokeneemmalta eli kyseessä on df-modelssin harjaton motti 2200kv ollut 1/8 krossissa.
Edellisen omistajan jäljiltä moottorin akseli mennyt tämän näköiseksi kuva kertoo,olisiko mahdollista saada tätä kuntoon ostamalla uuden akselin ja mieluiten jyväskylän rcm kaupasta katselin sieltä mutta kun en ymmärrä noista akseleista oikeen.

Miksei se mahdollista ole , mutta saako akseleita ees erikseen? Onko akseli edes irroitettavissa magneettipesästä? Eli voi olla että täytyy koko roottori uusia , kokeneemmat neuvokoon lisää.
Mutta kysymys herää tota kuvaa katsellessa et miten helv**** toi on saatu tollaseen kuntoon  :shocked:

En ainakaan googlella löytänyt tohon korjaussarjaa, mutta vois kokeilla sillä, että hioo ton pyöreeks hiekkapaperilla pyörittäen moottoria ja hommaa sopivan holkin että saa pinjonin kiinni. Toinen vaihtoehto on uus kone...

118
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.03.14 - klo: 22.34 »
Kätevä toi amainin live support. Juttelin jollekin Grahamille siellä asiasta ja käski lähettää kuvia sähköpostiin että voivat hoitaa asian. Saa nähä mitä saavat aikaseks :laugh:

119
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.03.14 - klo: 19.50 »
Nyt jaksaa mullakin servo vääntää renkaita vaikka millä alustalla. Kyllä tuntuu tämä: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/234358/n/Savox-SC-1230SG-Tall-Digital-Steel-Gear-Servo
olevan hyvä ostos, jos ei kestävyydessä ilmene tulevaisuudessa ongelmia :tongue:

Mitä tohon koriin nyt sit tulee niin tilasin Ford f150 Raptorin Prolineltä (mclyn viime kauden pirssi). Kori oli oikea, mutta mukana tuli väärät tarrat eli ton f250 fordin tarrat. Periaatteessa ei jaksais alkaa tarroista tappelemaan rapakon taakse asti, mutta eihän toi kivaa ole, kun hieno koppa jää tarrottamatta. No täytyy kysellä jos ne vaikka hommais mulle sellaset velotuksetta :undecided:

120
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.02.14 - klo: 19.42 »
Kyllä tuli todella hieno monsteri tosta Barbaarista!

Tässä oma E-Maxx :laugh:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12