61
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 30.07.14 - klo: 22.39 »
Ruusuja käyttäjille johnnyvegas ja pepe-80 ostajina.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
M4-10 on siis SM tasoinen ja S4-10 on stanu luokka. Itse jos olisin tuossa tilanteessa niin menisin viriä ajamaan. Ajamaan pääset varmasti valitsen kumman tahansa !Tässä noin talvikautta mietiskellessäni tuo M4-10 alkoi hieman kiinnostaa tuohon corrien ohelle...
Mutta vähän tuossa kun lueskelin kilpailijoiden kanavaa, alkoi mennä pää pyörälle
Lähinnä tuosta moottorista ja noparista kyselisin: Onko tuossa M4-10 luokassa jotain moottorirajoituksia (lueskelin AKK:n säännöstöä, sieltä rajoitukset moottorin fyysisille mitoille, käämien määrää ei rajoitettu kumminkaan?), eli siis jotain viri- tai stanuluokkia nyt sitten olemassa? Vai saako koneeksi valita minkä tahansa näkee parhaaksi ja sitten vaan ajetaan kaikki samassa muiden pikkubuggyjen kanssa?
Lisäksi: miten paljon talvikaudella (varsinkin) noita kisoja M4-10 luokkaan on? Eli onko tuommoisen auton hankkiminen kannattavaa, jos tahtoo ajaa kisaa, vai onko corrit suositumpia? Mihinkään ulkomaille en nyt kisaamaan olisi edes lähdössä, eli ihan Suomen ympyröistä kyse.
M4-10 luokassa ei ole moottorirajoituksia, suosituimpia taitaa olla 6.5T-8.5T.
S4-10 luokassa saa ajaa 10.5T-17.5T koneilla.
Viime talvena winter jump sarjassa tais olla 7 osakilpailua joten varmasti saa kisata riitävästi, todella suosittu sarja joten yksin ei tarvii ajaa
Hyvä tietää
Onko tuossa S4-10 ja M4-10 erona lähinnä siis tuo, että jälkimmäinen on SM luokka ja ensimmäinen jonkunasteinen stanu tms, missä nollaennakkosäätimet käytössä? Toisinsanoen, kumpi noista olisi parempi kuskille, joka ei ole kymppikrossilla ajanut vielä metriäkään ja sisäradoista (tosiaan talvikautta ajatellen) kokemusta on vain touring-puolelta kahdesta ajelusta ja yhdestä corrikisasta
En nyt meinaa sitä, ettenkö uskaltaisi kovatasoiseen jengiin lähteä ajelemaan, vaan lähinnä sitä, kumpaan kannattaa sitten mahdollisesti moottoria alkaa katselemaan, että pääsee varmasti ajelemaan.
Kyllä riittääOkei, kiitos sulle!
Ite oon vaihtanu eturenkaita vaan eri kelin takia, siis eri kuvion takia.Eli riittääkö yhdet eturenkaat kulutuksen puolesta?
Sanoisin ettei riitä.Okei. Onneksi hyllystä löytyy uudet holarit. Yksillä eturenkailla varmaankin pärjää? Etusina mulla käytössä PL Scrubsit..
Lisenssinumero on just se Motorsport-ID.Kiitos. Ilmottautuminen laitettu sisään.
Jaaha no täytyy huoltajakin liittää jäseneksi..Nyt on perus lisenssi hommattu ja maksettu, mutta en pääse enään sinne lisenssi valikkoon ostamaan tuota huoltaja/mekaanikko lisenssiä.. Siinä luki punaisella jotain mitä en enään muista ja eikä edes antanut valita sitä. Enään en siis pääse sinne valikkoon ollenkaan, kun ostin ensin tuon pienoisautoilu lisenssin. Kun tuolla on se kohta missä lukee valitse lisenssikausi, niin siinä sivussa lukee '' Tälle kaudelle on jo lisenssi: Peruslisenssi Pienoisautoilu. Korotukset vain liiton toimesta.'' ja siis kautta 2014 ei saa enään valittua.Noniin, jäsenmaksut makseltu ja seuraava homma olisi tuo lisenssi. Niitä näyttääkin olevan montaa sorttia joen mikä on oikea? Luulen että se on tuo pienoisautoilu perus lisenssi.. Alaikäinen kun olen niin pitääkö huoltajalle hommata tuo ilmoittaja lisenssi?
Se on juuri tuo pienoisautoilu peruslisenssi. Huoltajalle Huoltaja-mekaanikkolisenssi. Ei siis ilmoittajalisenssi.
Miten tässä nyt pitäisi toimia? Pitääkö huoltajankin olla seuran jäsen että hänkin saisi tuonne KITI järjestelmään tunnukset, että pääsisi ostamaan tuon huoltaja/mekaanikko lisenssin?
Hieman epäselvästi selitetty, mutta toivon että joku osaisi auttaa..
-Juuso Viholainen
EDIT: Seuraava kysymys on, että mites näihin kilpailuihin ilmottaudutaan tuon KITI järjestelmän avulla? Ohjeissa luki että etsii sen kilpailun mihin haluaa osallistua, mutta eihän tuolla kilpailukalenterissa ole yhtäkään RC kisaa..
Joo, mitään lisenssiä ei saa olematta seuran (ja sitä kautta AKK:n) jäsen. Eli huoltajankin pitää olla jäsen että saa lisenssin. Alaikäinen ei pysty ilmoittautumaan KITI:ssä ilman että huoltajakin ilmoitetaan.
Kaikkia kilpailuja ei ole KITI:ssä (kerho- yms. kilpailut) Kilpailukutsussa on mainittu ilmoittautumistapa.
Lisäksi ilmoittautumisen edellytyksenä on että järjestäjän puolesta on kilpailun "paperityöt" tehty ja AKK on avannut kilpailun ilmoittautumista varten. Kun KITI on auki etsit kilpailun ja avautuvan ikkunan alakulmassa on painike "Ilmoittaudu". Paina sitä ja täytä lomake ja lopuksi paina "Lähetä"
Nyt on perus lisenssi hommattu ja maksettu, mutta en pääse enään sinne lisenssi valikkoon ostamaan tuota huoltaja/mekaanikko lisenssiä.. Siinä luki punaisella jotain mitä en enään muista ja eikä edes antanut valita sitä. Enään en siis pääse sinne valikkoon ollenkaan, kun ostin ensin tuon pienoisautoilu lisenssin. Kun tuolla on se kohta missä lukee valitse lisenssikausi, niin siinä sivussa lukee '' Tälle kaudelle on jo lisenssi: Peruslisenssi Pienoisautoilu. Korotukset vain liiton toimesta.'' ja siis kautta 2014 ei saa enään valittua.Noniin, jäsenmaksut makseltu ja seuraava homma olisi tuo lisenssi. Niitä näyttääkin olevan montaa sorttia joen mikä on oikea? Luulen että se on tuo pienoisautoilu perus lisenssi.. Alaikäinen kun olen niin pitääkö huoltajalle hommata tuo ilmoittaja lisenssi?
Se on juuri tuo pienoisautoilu peruslisenssi. Huoltajalle Huoltaja-mekaanikkolisenssi. Ei siis ilmoittajalisenssi.
Ensin hommaat akk:n alaisen seuran jäsenyyden. Saat sitten kitistä makseltua jäsenmaksut ja lisenssit.Aa okei. Kiitos paljon sinulle tiedosta!
Mites noitten kytkinpalojen kanssa kun tuossa gxr18sp motissa on kaksi pala vauhtipyörä ja pitäisi vaihtaa ne palat ja kyoshon sivuilta ei löydy ku paloja kolmipala kytkimelle, niin toimiiko ne kolmipalat kaksipala kytkimessä? Oon kerran testannut niitä alumiinisiä ja kuluivat todella nopeasti. Eli mitkä ois hyvät palat?Mulla tais olla tommoset vuonna nakki ja muusi . http://www.hobbylinna.fi/tuote/clutch-shoe-spring-set/86869/
Eilen LRP S10 Twister lopetti kääntymisen. noh servo kyllä liikkuu mutta ruuvvi oli tipahtanu tuosta servon ja etuakselin liittymis kohasta. Uutta ruuvvia rupesin laittamaan niin eipä se enää kiristy yhtään. Elikkä jengat menny tuosta muovista. Kysymys kuuluu että olisko tuohon jotakin kikka kolmosta? Ite aattelin että laittaa pikaliiman kanssa sen ruuvin paikoilleen...Jos on mahdollista niin pidempi ruuvi ja mutteri toiselle puolelle.
Saiko sieltä sähköä..? Eli onko laturi turha ottaa mukaan..?Vähän myöhässä tulee vastaus, mutta tietäähän sitten muutkin. Eli radalla ei sähköä ole vaan jos haluaa akkuja ladata niin sitten vaikka 12v auton akusta!
Jostain sain käsityksen että siellä ei sähköä olis...
Moi.Moi
Ollaan mukana tavaroiden kanssa. Kannattaa tilata verkokaupasta tarpeesi niin on varmasti mukana. Toimitustavaksi nouto ja lisätietoihin vain merkintä että noudetaan tapahtumasta.
-Niko
http://www.bugleboyracing.com/index.php?categoryid=7Tuommoinen ratassuoja kyllä kiinnostaisi. Jos joku tilaa niin olen messissä!
Jos joku innostuu laittaan tilausta vahvemmasta etupuskurista tai ratassuojasta (HUOM stanukuskit) olen mukana kimppatilauksessa.
Ostan tuon ensimmäisen vai onko liian kova B4.2 kun ensimmäinen takaveto on mutta kun tehoa haluaisin koska ajan radalla joka on osittain suunniteltu polttikisille mutta myös tuon kokoiset sähköt menevät hyvin.Jotkut kisa kuskit kai ajavat 7.5t moottorilla, mutta itse valitsisin miedomman koneen tuuppiin. Liian tehokkaalla moottorilla on vain yksinkertaisesti vaikea ajaa. Itse ajan tuupilla jossa on 13.5t moottori ja nolla ennakko säädin. Sillä pysyy muiden perässä helposti ja helppo ajaa, koska tehoa ei ole liikaa.