Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lassii

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20
511
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.03.12 - klo: 19.29 »
iteki mietin tota korihommaa, tollane inferno ku on niin tekis mieli laittaa siihe joku umpikori, ehdotuksia tai linkkejä, ei jaksa ny kaivaa ku katon lätkää samalla  :grin:

512
Taisi olla Amainhobbies.comista tai sitten suoraan valmistajan sivuilta (löytyy googlella, hinnassa ei eroa). Hintaa tulee noin sata euroa eli ei ole halpaa, mutta eipähän ole tarvinnut tapella käynnistysten kanssa...  :laugh:

Ei mikää ilmanen, tosin lämpöpuhallin ajaa saman asian mutta tuo on paljon HiPompi  :laugh:

513
Lämmitykseen sellainen kommentti, että todellakin auttaa. Itse menin niin pitkälle, että hankin Competition Heat -moottorin lämmittimen. En ole katunut: viidessä minuutissa koneen saa 80 asteiseksi, mikä helpottaa käynnistystä selvästi (kone tarvitsee vähemmän pyöritystä boksilla) ja säästää konetta. Koska toimii niin hyvin ja vaivattomasti boksin akusta, käytän kelissä kuin kelissä.

Mistäpä tuon hankit ja hintaa oli? Tuo taitaa olla starttiboksin jälkee seuraavaks fiksuin hankinta ellei talttapää ruuvaria lasketa mukaan

514
Tossa pihalla pari tankillista infernolla. Hauskaa oli mutta remonttia kaipaa, uudet kiekot alle kun menee vaan sladitteluks. Servot tarvii katsoo kun josai vaihees yhteys katkee kun saa kosteutta.

515
Yleinen keskustelu / Vs: Itsetehty starttiboksi
« : 28.03.12 - klo: 07.20 »
Jos välttämättä haluat tehdä isäsi kanssa boxin itse niin suosittelen 12 v moottoria (tarpeeksi voimakas ja kiertävä) esim moottoripyörän tai vastaavan starttia. Akuksi kannattaa laittaa lyijyhyytelöakku, kuten jo edellä suositeltiin. Syitä monia joista jo edellä mainittiin mm. turvallinen ja kestävä. Koteloksi boi tehdä vaikka vanerisen laatikon (muotti/filmi/maatila, siis rakkaalla vanerilla monta nimeä).

Käy vakoileen jostain mallia, siis semmosesta teollisesta.

Mukavia rakentelu hetkiä iskän kanssa.

Niin, jäi sanomatta että auton akustakin voi virtaa ottaa mutta yleensä iskä autolla jossain kun sitä tarttis ja jos akku irrallaan niin liian painava raahattavaksi montulle/radalle, siksi lyijyakku (n.15-30 €/kpl)

Tuskin sillä on mitään merkitystä missä iskä autonsa kanssa menee. Itellä ollu kortti jo kohta 17 vuotta.......

516
Yleinen keskustelu / Vs: Itsetehty starttiboksi
« : 27.03.12 - klo: 21.51 »
Niin, no mites olis auton akusta ladattava?

Oon kyl saanu ihan sen käsityksen et suuri osa kirjottelijoista tukee rc-kauppoja eikä haluakkaan tukee mitään omia kokeiluja.

No, teil on omat tunkkinne

517
Yleinen keskustelu / Vs: Itsetehty starttiboksi
« : 27.03.12 - klo: 20.58 »
Ei vaadi kummoistakaan sähköopin tietämystä.

Väittäisin että starttiboksin rungon kasaaminen on isompi haaste ja tulee äkkiä maksamaan enemmän kuin vastaava kaupallinen starttiboksi.

Riittävän iso ja ennenkaikkea vääntävä moottori. Sopiva välitys (yleensä hammashihnalla, miksei myös suoraveto jos kierrokset osuu yksiin.

Akkuna kannattaa käyttää 12V lyijyhyytelöä. Lipot tuhoutuu kovin herkästi ja Nimhit ei ole niin pitkäikäisiä kuin lyijyhyytelöakku.

Virtakatkaisijalla kannattaa ohjata relettä jonka läpi ruokitaan moottoria. Tällöin katkaisija voi olla pienempi ja ei ole pelkoa sen savuamiselle.

 - Hount

Mä luulen nimenomaan et tuo rungon kasaaminen maksaa 0e. Ajattelin käyttää virtalähteenä joko 220V muuntajalla tai sitten jotain muuta, riippuu mitä isäukko keksii.

518
Yleinen keskustelu / Vs: Itsetehty starttiboksi
« : 27.03.12 - klo: 20.44 »
Tuopa autto paljon.

Olisko kellään speksejä tai kuvia edes?

Ihme että vanhat hemmot jaksaa päivästä toiseen jutella tällä foorumilla.....

519
Bensa-autot / Vs: FG:n lumitelakone
« : 27.03.12 - klo: 17.20 »
Saisko tohon viritettyä jonkun telajarrun kääntymistä ajatellen?

520
Yleinen keskustelu / Itsetehty starttiboksi
« : 27.03.12 - klo: 16.04 »
Onko kukaan rakentantu tuollasta?

Aloin vaan miettiin jos nakittas vaikka isäukon tekeen sellasen ku hän tajuaa sähköistä enemmän kun allekirjottanu.

Jos sattus oleen heittään rahaa ilmaan niin olisin jo ostanu sellasen ja nauttisin kevätsäästä auton kans. Harmittaa toi narusta nyppiminen kun näyttää olevan päivästä ja kuun asennosta kii tuo auton käynnistyminen  :grin:


521
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.03.12 - klo: 20.28 »
Ja perustelut tähän kiitos. Mun idea nyt olis vaan laittaa iskarit kuntoon hätäöljyllä. Rypsiöljy nyt ei mitään tuhoa joten en mitään muuta virhettä tehny kun ettei sattunut tuleen kymmenen aikaan illalla mieleen et olishan voinu hakee oikeeta öljyä ilman rahaa jostain.
Jos haluat iskarit kuntoon hätäöljyllä, niin rypsiöljy on varmaan ihan ok valinta... ainakaan se ei tuhoa tiivisteitä, kuten itsekin kirjoitit. Tarkoitin, että pidemmällä tähtäimellä kaupan öljyt ovat hintansa arvoisia, koska niitä saa erilaisissa jäykkyyksissä, jolloin jousitusta voi säätää järkevästi. Kotoa löytyviä mönjiä saa yleensä vain yhtä jäykkyyttä, jolloin niiden toiminta iskareissa on tuurista kiinni.


Tässä oli pitkästä aikaa ensimmäinen fiksu vastaus tällä foorumilla. Kiitos siitä. Eihän tuon rypsiöljyn ominaisuudet mitään huippua ole mutta hätä ei lue lakia :D

522
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.03.12 - klo: 19.37 »
Ei sinne muuta kannata missään nimessä laittaa kuin kauppojen tarjoamia silikooniöljyjä. Näin se vaan on...  :smiley:

Ja perustelut tähän kiitos. Mun idea nyt olis vaan laittaa iskarit kuntoon hätäöljyllä. Rypsiöljy nyt ei mitään tuhoa joten en mitään muuta virhettä tehny kun ettei sattunut tuleen kymmenen aikaan illalla mieleen et olishan voinu hakee oikeeta öljyä ilman rahaa jostain.

523
Ei sysää, koska starttiboxi on järkevin mitä polttisautoon voi hommata.

Pukilla koneen säätäminen taas ei.
Siihen kun ei pysty edes taitavimmatkaan moottorintrimmaajat että saisivat koneen kohdalleen pukilla.

Tarkotin siis et jos on tuota käynnistys ongelmaa niin ainakin saa tehtyä perussäädöt kohilleen että ees lähtee käymään.

524
Jos oikeen haluaa alkaa hifisteleen niin hommaa sellasen starttilaatikon. Ei tartte nyppiä ja repiä ja sen päällä pystyy tekeen koneen säädöt kohilleen ku kone pyörii koko ajan.

Kyllä joku tänkin kommentin taas johki likakaivoon sysää mut siihen täälä on jo totuttu.

525
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.03.12 - klo: 16.42 »
Onko jollain joku idea mitä tonne sitte seuraavaks laittas?
Tuntuu melko hintavalta tollanen "oikee iskariöljy"

Vuotaako ne sun iskarit vai miten sitä öljyä kuluu niin paljon, että hinnalla on väliä? Itse olen saanut vuodessa yhden 500cSt pullon tyhjäksi, muissa on vielä vaikka kuinka paljon. Ja minulla nimenomaan vuosi iskarit kesällä korrissa - siinä sitä öljyä kului.

Mutta ratkaisu vuotaviin iskareihin ei niinkään ole halvempi öljy, jota joutuu lisäämään akun välein, vaan iskarit, jotka eivät vuoda. Ja ne on kyllä aika kalliita.

Jos taas iskarit ei vuoda, niin ei hätää. Vaikka öljy maksaa jopa melkein viisi euroa putilo, niin se kuluu hitaasti. Kyllä minä ostaisin sitä oikeaa iskariöljyä sinne sisään.

Ei nyt ollu kyse siitä, ettäkö öljyä kuluis vaan kysyin mitä muuta tuonne vois laittaa kun rc-kauppojen tarjoamia litkuja.

Kolme autoa on ja vaan yhden iskarit vuotaa alapäästä.

526
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.03.12 - klo: 15.55 »
En nyt taaskaan jaksanu käyttää hakua.

Tuossa noitten autojen kaa pelasin ja putsasin iskareita eikä tietenkään ollu mitään rc-kaupan öljyjä tarjolla nii ei muutaku rypsiöljyt kehiin ja kiinni. Eihän tuo varmaa pitkäikänen ratkasu oo muttei tuhookkaan mitään.

Onko jollain joku idea mitä tonne sitte seuraavaks laittas?

Tuntuu melko hintavalta tollanen "oikee iskariöljy"

527
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 24.03.12 - klo: 22.43 »
Kyllä kyse on alaneulasta. Yläneula on jopa erivärinen ja myös ylempänä. Auto on tosiaan Kyosho Inferno 7.5 Sport 3.

Kone on nyt kunnolla sisäänajettu kun hörähti käymään nätisti. Servojen säätämistä ja muuta pikku kikkailua joutu tekeen edellisen omistajan jäljiltä tietenkin. Eipä vaan ajaan päässy ku pimee tuli.

528
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 24.03.12 - klo: 15.20 »
no, ohjeissa luki että alaneula pitää olla 0.5mm rungon sisällä, nyt 0.5mm ulkona. Syytä en tiedä miksi toimii näin mutta näillä mennään.

529
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 24.03.12 - klo: 07.29 »
Itse itseäni auttaen, moottorit ovat yksilöitä. Kaveri tuli käymään ja konetta säätämällä lähti käymään. Sisäänajo saatiin suoritettua muutamia starttauksia lukuunottamatta hyvin. Eipä voi noihin "tehdasasetuksiin" luottaa pätkääkään näköjään. Alaneula kun on ohjeen mukaan 0.5mm rungon sisällä niin ei tässä koneessa vaan reilusti auki  :tongue:

Noo, eihän harrastaminen liian helppoo saa olla. Käytettynä kun ostaa nii ei ikinä tiä mitä edessä on. Kytkin rikki. Eli kun laittaa vaikka vaan jarrun päälle niin sammuu. Kytkin on koko ajan päällä hiukan. Ei ihme että meinas karkailla.

Joten tiedoksi näille letkun vaihtajille, niissä ei edelleenkään ollut vikaa.

530
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 23.03.12 - klo: 12.13 »
auto pukille ensinnäkin kun käynnistelet niin ei karkaa. Seuraavaksi tutkit että kaikki polttoaineletkut on kiinni ja niissä ei ole vuotoja...

No tuo letkuasia on tutkittu moneen kertaan tietenkin. Ei nyt ihan kaikkee tarvi rautalangasta vääntää  :cool:

531
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 23.03.12 - klo: 10.50 »
Nonnih, pakko nyt kysästä täältä kun kaveri on töissä eikä vastaa luuriin.

Auto siis Inferno 7.5. koneessa uus mäntä ja putki ja kaasari puhdistettu yms. No, koitin käynnistellä, ei mitään, sit pikkusen nitroo kaasariin niin käy sen hetken ku nitro riittää, siis ei ime enää ite tankista. Laitoin kaasarin ohjeiden mukaan perus asetuksiin. Mitäs seuraavaks teen?

Niin ja tosiaan kun kaasaris on ainetta nii kone käy kovilla kierroksilla tietenkin ja meinaa lähtee pöydältä muualle  :angel:

532
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 21.03.12 - klo: 11.38 »
Koska puhallat sinne aivan liikaa.
Ryypytys lopetetaan välittömästi kun polttoaine näkyy letkusta menevän kaasarille asti.

Toisaalta... mistäs kohdasta se kaasari edes ruikkaa?
Oliskohan siinä kenties jotain rikki jos polttoainetta lentää lattialle?

eipä kaasarin pitäs päästää mitään pihalle, putkesta voi mömmöö tulla muttei ny kaasarista sentään.

533
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 20.03.12 - klo: 10.52 »
Eikös ne kannattimet oo samat DBX ja MFR, vähän eri asennossa vaan.

534
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 18.02.12 - klo: 12.34 »
olutta

535
Polttisautot / Vs: sh 21
« : 18.02.12 - klo: 12.32 »
varmaa kaupasta joka myy ks. koneeseen osia.

Suosittelen näin aluks vaikka ihan googlee.

Jos osaa tänne kirjautua ja kirjottaa niin varmaan se googlenkin käyttäminen onnistuu.

536
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 12.02.12 - klo: 16.15 »
Jaahas, taas mfr kokeiltu, viimeks hörähti nätisti käymään mut tänään loppu käynti ku otti starttiakun pois, eikä vastannu kaasuun lainkaan. outoja vehkeitä.

537
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« : 11.02.12 - klo: 23.57 »
Mulla on lukio takana ja hotellivirkailijan AT plus muita sekalaisia opintoja metallialalta.

538
Polttisautot / Vs: Pakoputket taakse
« : 11.02.12 - klo: 23.06 »
Valaiskaa tyhmää. Eikö oikeella putken mitotuksella ja hakasijalla saada optimaalista vastapainetta vai vaatiiko se ton pöntön?

Ehkä mietin asiaa liikaa 4-tahti koneen kautta kun nää polttikset on ihan uus juttu mulle.

539
Polttisautot / Vs: Pakoputket taakse
« : 10.02.12 - klo: 20.53 »
Eikös viritys oo onnistunu jos koneen tehot ei laske yli 30%?  :grin:

Eikös jotain oppia voi ottaa kummiski isoista 2T koneista, tekniikkaa ja fysiikkaa tää vaan on eikä näillä kuuhun olla menossa.

540
Polttisautot / Vs: Pakoputket taakse
« : 09.02.12 - klo: 20.12 »
Olikohan se niin et moottorin koko kertaa 1.25 saadaan 1:1 auton moottoriin optimaalinen putki. Eli jos on 1.0 moottori niin putken koko on 1.25 tuumaa.

Nää polttikset on tietenkin vielä tarkempia mut tuos on osviittaa putken koosta.

Ja huom tää on tuumamitotuksella sitten.

Tuskimpa on, koska siinä pitää myös moottoritehot huomioida. Ja onko vapaasti hönkivä vai turbo...

Ja sitten nää RC-autojen koneet yleensä on kakstahtisia, oikeissa autoissa sen sijaan on nelarikoneet nykyään aikalailla laitalukien.


Tää on vapariin laskettu, ja pelkästään suuntaa antava mutta tuosta voi soveltaa jotain. Tää tuli vaan mieleen. Ei oo pakko luottaa jos ei haluu, koitin jotain vinkkii antaa vaan.

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20