Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Metsäläinen

Sivuja: 1 ... 35 36 37 [38] 39
1111
Team C / Vs: Team C TS2
« : 24.01.13 - klo: 10.53 »
Millaisia setuppeja olette käyttäneet sisäradoilla (maalattu betoni tms, ei mattoa)?

Oma setuppi on tällähetkellä seuraava:
http://www.testlogger.info/attachments/setups/TS2TE_KB_indoor_20130117.pdf

Tällä setupilla pitäisi tänään mennä kokeilemaan Tikkurilan Torstai skaboihin. Eilen kokeilin, tuntui toimivan.
Eiliseen muutin eteen öljyt iskareihin neljävitosesta viiskymppiseen.

http://www.testlogger.info/attachments/setups/Torstai%20setup.pdf

1112
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 22.01.13 - klo: 14.58 »
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044  kukaan tuolta tilaillu?

edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii

Tosta linkin autosta kannattaa hommata pro versio eli TR04Pro ja siihen sähköt erikseen. Se on jo paljon lähempänä kilpa-autoa. Vaati sekin vielä parannuksia, mutta varmasti on kannattavampi hankinta kuin
tuo minion.

http://fi.eurorc.com/

http://www.rceet.net/

Noista kaupoista kannattaa kysellä autoa, kummassakaan ei  näyttänyt olevan tällä hetkellä.

1113
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 18.01.13 - klo: 21.18 »
Voisiko joku mitata omasta TC02C autosta sen ''akkukotelon'' auton leveyden suuntaisesti. Kuvassa punaisella viivalla tehty väli.



Leveys on 9.5cm

1114
Tässä olisi artikkeli mikä tavallaan liittyy aiheeseen.

http://www.area52.cc/news/3243-serpent-s411-sport-for-racing.html

1115
Team C / Vs: Team C TS2
« : 17.01.13 - klo: 11.23 »

Oletteko laittaneet vaan painon sinne, laittaneet sen kiinni johonkin muualle vai jättäneet kokonaan pois?


Kyllä mulla meni ihan hyvin kiinni sen irto painon kanssa omassa TS2:ssa. Täytyy kokeilla tota 30g palikkaa joku

päivä kun jaksaa purkaa ton etupään. Auto kyllä kääntyy hyvin ilman lisä painoja, buggyssa toi 30g on melkein

pakollinen.

1116
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 14.01.13 - klo: 09.25 »
Morjesta!

Oon ostamassa tota TeamC "Jekyll" autoa kittinä ja onko tähän mitään ns. pakollista päivitettävää kuin nuo iskarit?

Edellä mainittujen päivitysten lisäksi kannattaa hommata uusi etupala tämmönen
http://fi.eurorc.com/product/2266/teamc-front-chassisbrace-mount-updated
ja säädettävät vantit
http://fi.eurorc.com/product/128/teamc-turnbuckle-22mm-tc02-6

1117
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 08.01.13 - klo: 14.33 »
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net

Joo noi on kuuladiffille, sitäkin hierottiin silloin aikoinaan hetken ennenkuin pyysimme tehdasta tekemään tuon ohjeen kokemusten perusteella, sen jälkeen ovatkin kestäneet tosi hyvin. Yleensä tiukempi shimmaus on ollut hyvä lähtökohta TeamC autoissa.

Katot tarkemmin noita kuvia niin huomaat, että ne on ratasdiffin shimmaus ohjeet. ;)

1118
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 08.01.13 - klo: 13.14 »
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net


1119
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 08.01.13 - klo: 12.03 »
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Asiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.

t. Axel

Loistava uutinen! :)
Ei tohon diffin shimmaukseen, mitään ohjeita olis?

1120
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 08.01.13 - klo: 11.36 »
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.

1121
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.12.12 - klo: 06.34 »
Onko olemassa M-05:een jotain peruskoreja? Mazda 323, Honda Civic, Toyota Corolla, tai vastaavaa? En oo ainakaan löytäny mitään, mutta jatketaan ettimistä.

Hpi:llä on jotain koreja.

http://www.hpieurope.com/gallery2.php?catId=BTRU&page=bodiesmain&lang=en

1122
Team C / Vs: Team C TS2
« : 09.12.12 - klo: 15.16 »
Tuleeko tässä kaikki nuo mikkä kuvassa näkyy?: http://www.rceet.net/buggy-cvd-for-rim-2wd-p-773.html
On meinaan aikas ''halvat''

Noi käy ainoastaan buggyyn, liian lyhyet SC ja truggy malleihin!

1123
Yleinen keskustelu / Vs: RTR Touring paketit
« : 06.12.12 - klo: 11.44 »
Tuo Serpent olisi varmaan kohtuullinen TSS-luokassa . Hinta näyttäis olevan siinä 350 euroa.
Tohonkin pitäisi vaihtaa moottori ja nopeudensäädin, jos kisoihin aikoo. Hinta pomppaa aikalailla.

Kauppiaat voisi alkaa  tehdä myymistään autoista valmiita paketteja eri luokkiin ja laittaa niitä sivuilleen,

niin aloittelijat löytäisivät helposti oikeanlaiset ja käyttökelpoiset vehkeet lajin aloittamiseen.

1124
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 03.12.12 - klo: 15.54 »
http://live.liverc.com/

Tuolta eilen katoin.

1125
Yleinen keskustelu / Vs: Rc-kerhot
« : 01.12.12 - klo: 12.01 »
Mikä vainoaminen?
Mikä hippi se sinä sitten olet?

Olen aivan normi hippi tai sitten vaan huolestunut kansalainen. Ray on antanut avustuksia vain somaliliitolle?

Mitkään suomalaiset järjestöt ei saa avustusta? Oletko panostanut yhtä paljon muiden apua saavien

järjestöjen rahan käytön tutkimiseen, kuin somaliliiton? Tosta dokumentista selviää, että somaliliitossa

tapahtuu jotain hämärä hommia, mistä muut somalialaiset ovat huolissaan.

Rauhaa ja rakkautta!

1126
Yleinen keskustelu / Vs: Rc-kerhot
« : 01.12.12 - klo: 07.11 »
.
Mm ray kyllä somaleille on jo jakanut tänä vuonna 300 000€, mutta oman maan kansalaiset ei saa latiakaan. :angry:
http://ohjelmat.yle.fi/mot/19_11
Bitzaan ja bensaan ne rahat menee prkl!!
Milläkähän perustein suomen somaliliitto on sen 300 000€ saanut :roll:

Itse voisin laittaa ainakin tämän perusteluksi.

Sosiaalista hyvinvointia uhkaavien ongelmien ehkäisemiseen

Noi jutut ja toi perustelu ei ihan täsmää. Tollanen ihmisten vainoominen ei edistä sosiaalista hyvinvointia.

1127
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.11.12 - klo: 09.18 »
Joo kuulaosa ja alkuperäiset levyt niin toimii. Ei oo pakollinen toi läpipultti, laitoin omaani säädön

helpottamiseksi, alkuperäinen  käy myös.

1128
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 28.11.12 - klo: 10.43 »
http://fi.eurorc.com/product/2455/zeppin-racing-2x6x3mm-ceramic-thrust-bearing-2-pcs

Tolla saa keraamiset kuulat Team C:n kuuladiffin painelaakeriin! Ne levyt ei käy, mutta itse kuula osa on

samankokoinen, kun Team C:n vakio osa. Omaan diffiini laitoin vielä tämän ruuvin

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-TRF201TRF502XTRF511DB01DB02/9804409-TRF201-Diff-ScrewDiff-Nut-108890

autosta ei tarvitse purkaa mitään, että diffiä saa säädettyä.

1129
Schumacher Cougar SV perusteluina liian yksinkertainen ohjaus ja liian monimutkainen vaihteisto.

1130
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 15.11.12 - klo: 13.10 »
Hommasin kesän lopussa Team C:n TR04Pro, kun heräsi mielenkiinto 4WD autoon. Oli pari vaihtoehtoa

joiden välillä harkitsin Tamiya DB02 Leonis ja TR04Pro, koska auton piti olla sellainen johon sopii pötkölipot ja

auto piti saada Suomesta. Valintaa helpotti TR04Pro:n hinta joka laski juuri sopivasti, kun olin autoa

hankkimassa, 165e todella halpa. Mietin myös autojen osien päivitys tarvetta, Leonis olisi vaatinut aika

paljon päivittämistä, että siitä olisi saanut kohtuullisen kilpurin. TR04Pro:ssa on kaikki mitä leonikseen olisi

pitänyt päivittää, aluiskarit ja slipperi tulee ensimmäisenä  mieleen. TR04Pro:ssa on myös ratasdiffit, joka

myös vaikutti valintaan.

   Auto oli helppo koota ohjeet oli selkeät ja osat meni paikoilleen ilman viilaa, höylää ja vasaraa. Käsi

tosin oli rakkuloilla ruuvien vääntämisestä, niitä taisi olla ainakin tuplat verrattuna 2WD autoihin.

Ruuvilukitetta on syytä käyttää niissä kohdissa missä siitä ohjeissa mainitaan!!

Sähköt mahtuu autoon heittämällä eli tilaa on riittävästi. Mulla on kiinni Hobbywingin xerun 120A V2.1 nopari,

6.5 moottori, TeamXcore X0907 low profile Servo ja sanwan  RX 451 vastari.

   Olen ajanut autolla tämän kauden ensimmäiset WJ kisat ja mulle ne oli ensimmäiset

viralliset RC kisat mihin olen koskaan osallistunut. Olen tulokseen tyytyväinen, koska en ollut viimeinen, taisi

jäädä pari Durangoa taakse. ;)

Auto oli aika pitkälti vakio palikoilla koottu, päivitys osia oli eteen ja taakse vakaaja setit TU0432, CNC Front

Hinge Pin Brace TU0416 ja CNC Motor Mount TU0415. Suosittelen hommaamaan ainakin CNC Front Hinge Pin

Brace:n , koska vakio on todella heikkoa tekoa ja vakaajat.

Taakse kannattaa laittaa lisäpainoja aika reilulla kädellä, koska suurin osa auton painosta on etupäässä.

Hypyissä jos painaa liikaa jarrua eikä korjaa kaasulla auto päätyy aika usein nokan kautta katolleen,

lisäpainot  korjaa tilannetta.

   Omaan autooni hommasin uuden muovirungon, johon saa satulalaukku lipot, uuden korin ja vaihdoin

TRF:n iskarit ja laitoin takaiskarit tukivarsien etupuolelle. En ole vielä päässyt ajamaan näiden muutosten

jälkeen, niistä lisää myöhemmin.

Pari kuvaa

1131
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.10.12 - klo: 13.47 »
Pitää olla suunnilleen torstaina paikalla, että näkee ton härpäkkeen toiminnassa. :laugh:

1132
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.10.12 - klo: 10.03 »
Team C:n takaveto proto on näköjään ollut testissä EOS kisoissa. Mielenkiintoisen näköinen, yhdistetty

takavedon etupää, nelivedon takapää ja nelivedon kardaaniveto. Moottoripukki on käännetty toisinpäin.

Linkistä löytyy kuvia, ylärivin kuvat.

http://eos.redrc.net/gallery/?nggpage=7#

1133
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 23.10.12 - klo: 11.56 »
Pihasuttailuun SC auto on varmasti mukavampi kuin noi pikku buggyt, kun on enemmän maavaraa ja

isommat renkaat. Ilman kuulalaakereita ei edes kannata  kasata autoa, jos kuuladiffillä ajelee niin sinne

tarvii vielä kaksi pienempää kuulalaakeria 5x8x2.5 kokoiset.

Ratasdiffi helpottaa auton säätämistä huomattavasti, kun ei tarvii huolehtia kuin yhdestä luistavasta eli

slipperistä.

1134



-Värillinen ja käännettävä kosketusnäyttö

Saaks tohon jotain pelejä? :D

1135
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 18.10.12 - klo: 10.08 »
Tärkeimmät kohdat tossa mun ehdotuksessa on pidempi runko ja ratasdiffi, joita tossa X2:ssa ei ole.

1136
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 17.10.12 - klo: 21.40 »
.
Tunnustan, en lukenut koko ketjua läpi.

Lyhyellä katselmuksella jäin käsitykseen, että nämä ovat olleet hintaansa nähden ihan kestäviä pelejä ja niistä saa halutessaan ihan ajettaviakin.

Pojat haluaisi kovasti "rakentaa" itselleen autot, mutta isillä ei nyt ole varaa mihinkään pomminkestävään (Varsinkaan kahteen).
Lähinnä on nyt joogattu Ansmann Mad Rat, Mad Monkey, Macnum ja CORE autojen KIT:en välillä.
Ovat edullisia ja takavedon kanssa saattaa ihan vahingossa oppia vähän jotain kaasun käytöstä :tongue:

Kaikenhan saa rikki, mutta kestääkö nämä miten "normaalia" pikkupoikien piha bashausta?
Tulee ihan Nimh akuilla ja jollain luokkaa 20 lankaa harjakoneilla, eli mitään järjettömiä vauhteja eivät tule noilla saamaan.
Team C:n uusi Jekyll kit siinä on hyvä pohja lähteä rakentamaan. Auto on helppo koota, varaosat on halpoja ja siinä on pidempi evo runko joka on huomattavasti vakaampi ajettava kuin vanhat lyhyet mallit.  Siihen kannattaa päivityksenä hommata samantien kuulalaakerit, ratasdiffi ja säädettävät vanttiruuvit.

http://www.rceet.net/110-buggy-jekyll-tr02-kit-p-1465.html

http://fi.eurorc.com/product/2254/teamc-taydellinen-ratasdiffi-2wd

http://fi.eurorc.com/product/128/teamc-turnbuckle-22mm-tc02-6

http://www.racersrcshop.com/abec35-5x10-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1343.html

http://www.racersrcshop.com/abec35-10x15-x4mm-typex-economy-ball-bearings-xso-p-1340.html

Laakereita tarvitsee 12  pienempiä ja kaksi isompia.

1137
Team C / Vs: TeamC TC02T
« : 13.10.12 - klo: 11.52 »
Tässä on video slipperin säätämisestä. Durangossa on näköjään säätömutteri toisella puolella.

Team Durango RTR - Slipper Tuning

1138
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 08.10.12 - klo: 20.21 »
Kiitokset linkistä. Aika mielenkiintoisesti oli rakenneltu laatikkoa hieman leveämmäksi. Mutta eikö vetarit ole liian pitkät jos laatikkoa levitetään?

Oma suunnitelma oli levittää laatikkoa vain diffin kohdalta mutta katsotaan nyt kuinka homma olisi helpoin ja fiksuin tehdä.

Jos laitat team c oman ratasdiffin niin vetarit ei ole liian pitkät, siinä on lyhyemmät ulos tulot. Sen boksin

leventäminen ei vaikuta siihen, koska se pitää leventää diffiin sopivaksi.

1140
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 06.10.12 - klo: 06.50 »
Tässä firmassa tosissaan panostetaan asiakaspalveluun!! Todella paljon kiitoksia avusta vianselvityksessä!

-Oskari


Sivuja: 1 ... 35 36 37 [38] 39