331
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 19.08.13 - klo: 14.24 »
-Väärä käyttäjätunnus-
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Mahtuisko tohon väliin vielä erillinen 5-8 minuutin aikaajo? Vai tehdäänkö ensimmäisen erän lajittelu esim. erätreeneissä ajettujen kierrosaikojen perusteella?Näin on nimenomaan tarkoitus, että aamulla on kaksi treeni kierrosta ja niiden jälkeen erillinen aika-ajo
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?Tämä kuullostaa tässä kohtaa parhaalta kompromissilta. Varmaankin tänään tulee uusi ehdotus.
Vaikuttaa erinomaiselta.Tähän olisi hyvä saada kommentteja esim nelkkucorria ajavilta. Kuinka pitkä finaali on järkevä ajaa sähköjen kannalta? Onko 5 minuuttia turvallinen vai voidaanko ajaa esim 8 minuuttia?
Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Kisaformaatti vaikuttaa mielenkiintoiselta, hauskaa päästä kokeilemaan sitä perinteiseen sijaan. Missä määrin tuo formaatti mahdollistaa kahden luokan ajamisen, onko tätä huomioitu? Itsellä vielä harkinnassa tuo 2WD SC... Tähän tietysti vaikuttaa erien kokonaismäärä. Täytetäänkö erät kymmeneen autoon asti vai ajetaanko esim. 5+5 jos luokassa 10 autoa?Aikataulua ei vielä ole tehty, mutta tarkoitus on mahdollistaa useamman luokan ajaminen. Tarkoittaa, että eräkierrosten väli on yli tunnin. Jos luokassa on 10 autoa, niin tod näk ajetaan yhdessä erässä.
Videoiden perusteella quadiin on tehty muutoksia viime vuoden kisan jälkeen, sinistä mattoa ei vissiin enää ole? Myös profiiliin lienee tehty muutoksia, kun tuuppikrossaritkin näyttivät hyppäävään suurin osa 2+2 tyyliin? Viime vuonna tuuppi-SC:lläkin meni helposti 3+1 tyylillä.
Sellainen juttu tuli mieleen, että jos viimesestä erästä nousee ensimmäiseen, niin kuinkas akkujen lataus tauon kanssa?Tässä kisassa erävälit ovat joka tapauksessa sen reilun tunnin, koska kisassa on useamman luokan ajavia ja ajetaan neljä eri luokkaa. Näin ollen yhden luokan erät ovat tiiviissä nipussa. Jos olisi se 100 kuljettajaa ja ajettaisiin vain yhtä luokkaa, niin silloin tuo on ongelma.
Pisti silmään toi aika kova osallistumismaksu, kerhokilpailulle.M2-10 ja M4-10 luokkien osalta ilmoittautumismaksussa oli virhe. SC-luokkien osalta hinta on sama kuin crossiluokkien SM-kisoissa. Valitettavasti kilpailujenjärjestäminen ei ole ilmaista ja seuralle täytyy jäädä kohtuullinen korvaus tehdystä työstä.
Toimiiko RC4 ponderi vai pitääkö olla hybridi-versio?RC4 ponderit toimivat OK. Kilpailukutsua päivitetty.
Päätimme vaihtaa kilpailun kerhokilpailuksi, koska se olisi tuonut hankaluuksia sekä osallistujille että järjestäjälle. Tämän johdosta yli 7Ah akku ei ole ongelma. Se olisi ollut OK myös kansallisessa kilpailussa.Lainaus SC säännöistä:LainausAkku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)
Tähän akkukysymykseen olisi hyvä saada varmistus vielä kisajärjestäjältä suoraan. PJ:n kysymys oli sinänsä validi koska aiemmin keväällä käytiin keskustelua siitä että AKK:n luvalla ajettavissa kansallisissa kisoissa olisi noudatettava vastaavia sääntöjä kuin Maastosarjassa ja FTT:ssä eli EFRA/ROAR hyväksytyt akut tai hyväksyttyä mallia vastaavat akut (alle 7.000 mAh).
http://rc10.fi/index.php?topic=73010.0
Mitä renkaita suosittelette tälle radalle nelkku corriin?Ainakin JC:n Double Dee ja Subcultures on toiminut hyvin.
Ps.Ilmeisesti KITI ei ole vielä auki? En ainakaan löytänyt kisaa kalenterista?Joo, ei ole vielä KITI auki. Toivottavasti saadaan homma pakettiin mahdollisimman nopeasti.