Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rs tuning

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 68
61
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 26.03.11 - klo: 16.23 »
Nonih pakollisiin 2011 konversio-osiin hankittu ovh hinnat ja samalla varaosat vanhaan malliin, eli kardaanintappeja+neuloja, diffinpinioninlaakereita, koska löytyy yks vanha diffikotelokin niin pitäähän toi koittaa vanha systeemikin ajaa hajalle ensin, kun ei niitä osia tuu sitte enää takasinkaan laitettua, eli jäis makaamaan turhana sitte...

Niin ja kun mähän en oo niin kova kuski että se olis viimeseenasti autosta kyse kuinka homma onnistuu :tongue:

Ohjausservossakin pientä klappia niin ostin ratassarjan jos sen sillä sais tekohengitettyä :huh:

Kukas olikaan Prolinen maahantuoja, jos ostelis tälläsen, kun noi Reiskan korit on hiukan kortilla:
http://prolineracing.com/bodies/crowd-pleazer-2.0-xb808/
Tai vaihtoehtoisesti löytyiskö keltään malaamatonta Reiskan omaa koria vuosimallilla ei oo väliä?

62
Tällästä rapakon takana, Nic Casen uudet kujeet:

http://www.youtube.com/watch?v=OrwF1jTJOi8

Näinköhän sitä itse löytäs kesällä paikan jossa vois vaikka 150km/h ajaa.
Jossain 1/1 moottoriradalla vois onnistua, kun kysyy valvojilta, josko ne vois hetken pitää oikeet rata-autot sieltä pois...

63
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 21.03.11 - klo: 16.22 »
No mutta ei se homma parane vaihtamalla autoon missä on sama systeemi kuin autossasi nyt.
Mielummin sitten tekee reiskaan suojat noille laakereille.

Äkkiseltään tuntuu siltä ettei reiskan pinionille käy muun merkin nivel.

Noh, mutta mikäli ei käy niin aika suurella todennäköisyydellä silti muiden merkkien kardaanit käyvät nivelkuppiin... kunhan vaan pallon halkaisija on sama (aika perus koko) ja tapin paksuus sama 2,5mm (tämäkin hyvin tyypillistä)
Ellei sieltä nyt sitten sopivaa löydy ihan reiskalta itseltään.

Eilen äkkiseltään vertasin vetoakselia tuohon 09 auton taakse...
Saattais olla sopivaa mittaa... tarkemmin näen vain kun saan tuon kardaanin nivelen käsiini.

Hankin varmaan ne oikeet kardaanit, boksit, pinionit ja rungon, jos pääsen hinnasta yhteisymmärrykseen myyjän kanssa. Joudun vaan jättämään enempi vanhoja rupisia osia sitte autoon ja kalliiksi tulee silti :sad:

64
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 21.03.11 - klo: 16.09 »
Ei mikään yllätys että konversiokitti on kallis (koska siinä on paljon aluumiini osia)
Konversiokittiä ei oo olemassa "ainakaan vielä" sanoivat Xray:llä kun kyselin...
Kai se on kallis kun joku on keränny yksitellen palikat nippuun ja laskukoneessa
hakannu samalla + nappia, ilman "könttä alennusta" :tongue:

Ainiin ja en oo vielä vaihtamassa... Keskustelut 2011 osista kesken, pitää vaan päättää mitä on pakko jättää vanhaa...

Ja tästä eteenpäin tämä asia ei kuulu tähän topikkiin, eli jatkakaa tämän auton keskustelua...

65
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 19.03.11 - klo: 02.37 »
Onnea valitsemallasi tiellä :grin:
En mä sanonu vielä RB:tä ostavani, tarvi yhtään vittuilla täs tilantees kun tein kauppoja ja suunnitelmia sen mukaan, että saan 2011 konversiokitin tohon p****an pian :angry:

66
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 19.03.11 - klo: 02.35 »
Lisäks joku vois tutkia sopiiko siihen uuteen -11 mallin pinioniin jonkun muun merkin kardaani päineen kaikkineen, pelkän kardaanin pituuden sijasta, kun niissä päissäkin voi olla pituuseroja ja päiden kera kun akselit löytyis niin ei tarttis mittailla itte niveltä niin tarkkaan.

67
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 18.03.11 - klo: 23.08 »
En kyllä ymmärrä miksi... siis varsinkin kun se reiska jo hyllystä löytyy.
Siihen tarvii niin paljo varaosia, että helpompi myydä ja ostaa uus tollanen...
Loppusumma tulee olemaan lähelle +/-0€. Katotaan nyt josko ne Reiskalla
osais ajatella vanhojakin harrastajia, jotka ei osta/saa uutta autoa jokavuosi :tongue:

68
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 18.03.11 - klo: 21.50 »
Rupee ainavaan kiinnostamaan enemmän ja enemmän toi RB rtr paketti... :wink:

69
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 18.03.11 - klo: 21.42 »
Joo, mutta kun ei varmaan niin lyhyttä uudenmallin kardaania löydy joka menis lyhimmän rungon kanssa, jos ei eti toisilta merkeiltä (jos ne edes sopis muutenkaan?) ja se uus pohjalevykin olis ollu ihan kiva niiden alumiinikiinnikkeiden kera kun vihtu sellasetkin tuli jo myytyä toisen auton mukana pois.

Ps. mikäs prkl siinä pohjalevyssäkin muka maksaa muu kuin rahastusta, kun on iso kulutusosa?
Jos menee ostamaan kaupasta alumiinilevyn palan (nuo ostavat rekoittain) niin se maksaa muutaman euron ja siihen kun lisätään pariminuuttia CNC- koneen työskentelyä napinpainalluksen jälkeen niin johan tuli napin painajalle kova tuntipalkka?

70
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 18.03.11 - klo: 20.40 »
No just joo, kun koko auto on ton hintanen hiukan käytettynä :huh:
Pitää varmaan kattella toista autoa sitte, tai viritellä jokku halvemmat kuin "HUDY" kardaanit...

71
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 18.03.11 - klo: 15.13 »
Voi elämän kevät! Kuulin just Kentsulta että suurimmalla todennäkösyydellä 2011spec konversiokittiä ei oo tulossa, kun on niin paljo "kallista" palikkaa tossa 2011 muuttunu :cry:

Laitoin rikinkatkuisen kyselyn suoraa Xrayn sivuilta... Saa nähdä koska ja miten vastaavat. Myyn tonki ruoskan sitte pois ja ostan jonku toisen merkkisen uuden ihan periaatteesta kun korpee, että suunnitelmat kusee ihan täysin, jos ei kittiä tuu kohtuu hintaan  :angry:

72
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 17.03.11 - klo: 22.40 »
Voi elämän kevät mihin tää mun huomautus "xray pinioni kopio" lähti etenemään :laugh:

73
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 15.03.11 - klo: 17.51 »
Pitää vielä puuttua tohon "ei ollut Reiskan laakeriongelmasta puhuttu"
Kyllä mulle selvis heti kun XB808 ketjua luin, mutta mistäs sitä muut kaikkia ketjuja osaa lukea,
kun ei kukaan tiennyt että tuo systeemi on sen kopio? Jos ei olis jo autoa ja tätä sais paikallisesta
niin varmasti ostaisin tämän, kyllä se niin hyvällä hinta/laatu suhteella näyttää olevan!

Itse ostin käytetyn Reiskan (itseasiassa kaksikin :grin:), vaikka tiesin laakeriongelman...
Toki päätin kardaani ja laakeriremontin sijasta (toinen kardaani loppu) ostaa nyt uusimman
2011 konversiokitin, jossa tulee paljo muutakin uutta ja hienoa, niin autokin tuntuu sitten
kauden alkaessa uudelta :azn:

Edit: typot

74
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 11.03.11 - klo: 20.46 »
Ja uutta pitäisi ruveta kasaan... :grin:
Konversiokittiä odotellessa :wink:

2011 speck  Pitää olla normaalia matalampi kaasuservo, Savox SC-1256TG sopii jus hyvin.
Johtuuko uudesta radiolevystä vai? Silloinhan siihen vois vaihtaa vanhemman mallisen tilalle?

75
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 10.03.11 - klo: 21.27 »
No mutta toihan kuulostaa oikeen hyvältä jos ne on saanu ton mallisen kardaani/pinioni systeemin toimimaan, koska se on varmaan herkkyydeltään ja massaltaan kevyempi ns "perinteiseen" verrattuna  :smiley:

76
Polttisautot / Vs: RB ONE buggy
« : 08.03.11 - klo: 18.08 »
Näyttää kyllä hienolta värkiltä,  mitä nyt oon kuvia kattellu linkeistä, mutta yhden miinuksenkin huomasin...
Tossa oli vissiin ne kardaanin pinionit ja niiden laakerointi kopioitu Xrayltä, joka syö laakereita ja josta
reiskakin luopui nyt 2011 mallissa, eli niihin tuli "vanhanmallinen" systeemi takas?

77
Piikin voi virittää monestakin asiasta, mutta tähänasti kokeilemistani virityksistä hammaslääkärin työkalu on ehdottomasti tehokkain, kun on varmasti kestävää materiaalia ja toisessa päässä 90`kulmassa terävämpi piikki alkukaivamiselle ja toisessa päässä hiukan paksumpi noin 30`kulmassa suuremman määrän kaivamiseen.

Noi kulmat varsinkin auttaa sitä kaivamista verrattuna suoralla piikillä nysväämiseen, kun suoralla piikillä tahtoo tulla vaan keskellä savea reikä ja silloin kun siihen työntää avainta niin puolikantaa on edelleen täynnä sontaa ja silloin ne kannat pyöristyy...

78
Jep mun oma oli ilmeisesti poistunut käytöstä, kun kahva näyttää siltä kuin olis liian väkevillä aineilla desinfioitu... Näyttää hapettuneelta kahva nyt, Eli varmaan käytetään niin kauan kun piikit pysyy hyvänä ja muutenkin näyttää siistiltä.

Ps. Joku tossa aikaisemmin kirjoitti käyttäneensä tulitikkuja ja ruuvimeisseliä ruuvinkantojen puhdistukseen?
Itse käytin ennen myös pienempää kuusiokoloavainta jolla se oli huomattavasti työläämpää kuin toll piikillä.
Tulitikkua en kyllä saisi mahtumaan 1.5mm kuusiokoloon, jos sielä on kovaa savea???

Edit: otsikko muutettu, kun aiheutti niin paljon keskustelua, ettei muuta löytäisi pian seasta...

79
Yleinen keskustelu / Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« : 08.03.11 - klo: 10.15 »
En löytänyt vastaavaa topickia, mutta saa modet siirtää, mikäli sopiva löytyy?

Alotan ketjun just keksimälläni työkalulla (en siis tehnyt työkalua...)

Eilen tuli hammaslääkärissä työnpuolesta asioitua ja tulin kysyneeksi saako yksityiset jostain
hammaslääkärityökaluja josta kummastuneena lääkäri kysyi "mihin tarkotukseen" ja selitin
että RC-auton pohjaan tarttuu ruuvinkantoihin savi ilkeesti ja sellanen hampaiden "rassaupiikki"
olis melko hyvä...

Kuinka ollakkaan hammaslääkäri kipitti heti hakemaan käytetyn sellasen mulle ja täytyy sanoo
että tuskin parempaa löytyy. Irtoo savi ja hiekka hienosti ruuvinkannoista :grin:

Kuvaa ei valitettavasti oo, mutta varmasti kaikkien hampaita on kaivettu samanlaisella "piikillä" :tongue:

80
Yleinen keskustelu / Vs: Unelmiesi RC-auto
« : 06.03.11 - klo: 13.33 »
Onhan noita autoja jo muutama, mutta pari olis haaveissa keräilymielessä...

-Kyosho Sierra Cosworth mk1 (tai edes uusi vastaava kori)
-Pontiac Trans Am 3gen 1/10 kori (tai kokonainen autosarja, jos olemassa?)

Joskus oli mainos 80luvun puolivälissä/lopulla RC Car Action lehdessä jossa
mainostettiin jotain mattoautorakenteella olevia 1/10 rata-autoja ja yhdessä
kuvassa näkyi myös ProStock tyylinen 3gen TransAmin kori... Muita en oo koskaan nähny :undecided:

81
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 04.03.11 - klo: 23.44 »
Oon vanha ja pihi joten laitoin nyt ainakin aluksi 12v 2.9Ah lyijyhyytelöakun HUDYn boxiin.
Mahtui just ja just ns väärälle puolelle ja oli jopa niin tiukka sovitus että jouduin kannen kiinnityskynnen
jättää pois ja laitoin palan velkroa pitelemään kantta niin pääsee helposti kurkistelemaan tarvittaessa.

Samalla porasin muovipäätyyn katkaisijan viereen pari reikää ja
laitoin naarasbanaanit 12v ulostuloksi/latausliittimiksi

82
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 04.03.11 - klo: 23.36 »
Joo siinä uudemmassa oli muovinen isohko palikkakin ruuvilla kiinni ja edellisen omistajan jäljiltä todella pitkä polttoaineletku... Laitoin 2010specin kiertoon, kun oli helpompi myydä, eikä tohon hyväkuntoseen 08 malliin juuri mitään erikoisen huonoa jää kun laitan siihen 2011spec kitin, kunhan ne tulee suomeen :wink:

83
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 04.03.11 - klo: 23.17 »
Siirretty toisesta topikista:
se vanha tankki on pienempi kuin uudet, eli ei tarvitse mitään palikoita sisään.
Voi jopa laittaa polttoainesuodattimen ja pitkät letkut ennenkuin ollaan lähellä rajaa.
Ahaa? Eipä tullu huomattua yhtään kun oli ihan identtisen näköset tankit -08 ja -2010speceissä
lukuunottamatta uudemman letkunkannakkeita ja sisällä olevaa palikkaa :tongue:

Kuinkahan pieni se vanhempi tankki sitte on ja mikä on rajotus???

84
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 04.03.11 - klo: 23.07 »
Joskus lueskellut että "kodin putkimiehellä lähtee lexan korista maalit mukavasti", mutta mutta
empä suosittele puhdistelemaan koria kodinputkimiehellä, koska laitoin itse yhden korin yön yli likoon
kodinputkimiehen/veden sekotukseen ja kun seuraavana päivänä meinasin ruveta hieromaan maaleja
pois niin eihän ne lähtenyt kohtuullisen kovallakaan harjauksella!

Lisäksi kori oli ilmeisesti kovettunut kun aluksi lähes virheetön kori on nyt jokapaikasta halki ja paloja irtoili!!!
Roskiskamaahan siitä tuli heti kerralla siis :embarrassed:

85
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 02.03.11 - klo: 14.33 »
Hieno juttu oli!

Tosta artikkelin kuvista tuli mieleen, että olisko sattumoisin tankki samalla pulttijaolla kuin Reiskassa?
Oli vaan muuten niin saman näkönen ja saattaa olla että pitää ton 08-spec tankin tilalle kuitenki uus hankkia,
kun sielä ei oo vielä sitä tilavuuden pienennyspalikkaa sisällä :tongue:

86
Kyosho / Vs: DMT GP Syncro KT200
« : 25.02.11 - klo: 09.45 »
RS tuningille - Japanissa on ollut jotain ongelmaa saada niitä markkinoille, näin olen ymmärtänyt, johtuen lainsäädännöstä siellä. Siksi niiden tulo en vienyt aikaa.. ei niitä taida olla Tamijoissakaan vakiona?
Ok sehän onkin niille silloin iso miinus, mutta miksi eivät "vientimalleihin" voisi laittaa?

Ps. Kyllä noi isopyöräset on parhaita bäshäilyyn/pihasuditteluun, en näe muuta syytä muiden mallien hankintaan kuin paikalliset radat ja kilpailuihin osallistuminen... :wink:

87
Kyosho / Vs: DMT GP Syncro KT200
« : 25.02.11 - klo: 09.35 »
Kokonaisuushan on hieno ja giganen radio suoraan paketista plussaa.
Mun mielestä kaikissa yli 200euron autopaketeissa pitäis jo vaatia niitä gigasia radioita, kun kiinamalleja näkyy saavan jo 30 eurolla ja lähes joka valmistajalla jo RTR paketeissa se 2.4ghz ruori löytyy. Kiteelliset roskiin jo tässä vaiheessa...

88
Loppui pihtailu (osittain ainakin...) ja hain uuden HUDYn offroad starttiboxin ja samalla tarttui mukaan HUDYn työkalubägi :roll:

89
Miksi esim. Medasec ja Sabe lähettävät laskulla vaikka pyydetään postiennakkoa?
Muuten on ollut hyvää palvelua Sabella ja Medasecilla. Racing Factoryn toimitus ajat voisi olla vähän paremmat, kun tilasin Slashin toimitus kesti lähes kaksi viikkoa.
Kysyin tästä asiasta Sabelta kun olin myös tilannut netin kautta (yleensä puhelimella) ja laittanut rastin, että haluan postiennakolla ja silti tuli laskulla. Asia on niin yksinkertainen että "luotettaville" vakio asiakkaille laitetaan aina laskulla ja pari tapausta on jotka haluavat silti postiennakolla, jolloin riittää kun lisäät tilauksen "lisätiedot" vaimikäsenyolikaa ruudukkoon tekstin että: "haluan tavaran postiennakolla"

Ps. Miksi niin useat ei koskaan voi nostaa sitä luuria käteen ja kysyä, kun on suomalaisesta liikkeestä kuitenkin kyse??? Turha tulla itkemään julkisille foorumeille, jos ei ole edes yrittänyt selvittää asioita...

90
Tulpan reiästä esimerkiksi. After run = Käytön jälkeen suoraa suomennettuna.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 68