Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rs tuning

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 68
91
Polttisautot / Vs: Moottori ei toimi kunnolla.
« : 16.02.11 - klo: 20.38 »
nii saattaahan se mahtuakki :D
Mutta taian silti kokeilla tota hyytelöakkua ku maksaa vaa 6.40€ ja enemmä virtaakin :D

ihme ettei yleisemmin oo käytössä nuo akut...
Villi veikkaus: ei toimi, tai sit se vaan painaa paljon enemmän kuin vastarinakut.
Miksi viritellä, kun löytyy oikeeta siihen käyttötarkotukseen olevaakin akkua?

92
Ja jotkut sanoo ettei kannata turhaa käyttää, jos ei kone oo pois käytöstä varmasti pitkää aikaa.
Itse en oo käyttäny koskaan after run öljyjä, eikä oo ollu ongelmia, mutta tyhjään myös tankin aina
erikseen ajon jälkeen, ettei sinne jää vanhaa polttoainetta pidemmän seisonnan ajaksi, koska
käytännössä polttoaine haituu ja jäljelle jää siirappimainen öljytöhnä...

Nimimerkillä: mullakin oli ensimmäinen polttis joskus :wink:

93
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 16.02.11 - klo: 14.53 »
Noniin tänään tuli toinen XB808 "projekti", josko noista kahdesta tekis yhden helmen :wink:

94
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 14.02.11 - klo: 20.40 »
Jaa ne oli ennenkin noin. Ihmettelinkin että kuinka mun ikivanhassa LST monsterissakin on jo toi systeemi :grin:
Tohon kardaanin ja pinionin liitoksessa olevaan lukitusruuviin pitää sitte laittaa ruuvilukitetta ainakin LST:ssä ne löystyy muuten :wink:

Ps. Auto koottu taas ja hyvältä näyttää kun kurajäljet ja pintaruosteet on pois. Kaikki paikat tietysti herkistetty samalla. Toinenkin auto on kuin onkin tulossa ja saattaa olla että myyn toisen ja törsään ne rahat sitten 2011spec konversiokittiin :cool:

95
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 14.02.11 - klo: 20.31 »
Uuteen 2011 autoon tulee erilaiset kardaanit, eli vaatii periaatteessa samantien koko uuden päivityskitin, koska myös laakerit sekä diffiboksit vaihtuvat samalla kuin kardaanit.
Onko varma että juuri pinionin laakerien takia diffikotelot muuttuu, ettei muuttuisi ulostulolaakerien uusimisen myötä, kun ne tais kans muuttua 2011?

Jos näin on niin on kai mahdollista sovittaa vanhoihin koteloihin toisenkokoiset laakerit (yleismallia tai toisesta autosta), jotka sopii sisäreiältään uuteen pinioniin?

96
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 13.02.11 - klo: 23.17 »
Noniin, eli turha enää satsata vanhoihin kardaaneihin, kun pian saa toimivampaa vaikka joutuukin varmaan ostaa koko kitin, kun tarvii vähintään varmaan rungon, kardanit laakerit ja pinionit... Saa nähdä.
Noh noilla ajaa vielä kummasti, kun laakereita joutuu tarkkailemaan kuitenkin.

97
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 13.02.11 - klo: 19.37 »
Mikäli kardaanin pinni on kulunut selvästi... eli se mikä on siis kiinteä siinä pallopäässä niin kardaani suosiolla vaihtoon.
Ja mikäli kardaanin nivel päässä oleva pinnin ura on kulunut niin että toisellä puolella on monttu niin kardaani ehdottomasti vaihtoon.

Se niveleen tuleva pinni kannattaa laittaa ilman pidätinruuvia.
Pinni pääsee tällöin pyörimään tynnyrissä jolloin kuluminen on myös selvästi hitaampaa koska se kuluu tasaisesti ja pyöreästi.
Ahaa se nivelkö pysyy kasassa ilman sitä pidätinruuvia??? Otan siis kokonaan pois, vai saako se ruuvi jäädä sen paksumman tapin tueksi?

Kardaanit on kyllä melko selkeesti kuluneet, mutta ei mielestäni vielä niin pahasti että uusisin molempia... Josko edes toinen tulis päivitys kitin mukana, kun jonkun kitin ostan niin ei menis paljoa yli uuden auton hintaa tähän ruoskaan :undecided:

98
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 13.02.11 - klo: 16.59 »
Diffien pinionilaakereiden asennusvinkki, alla liitteenä  :wink:
Mulla ei ollu noita spacereita ollenkaan laakerien välissä... Pitäiskö huolestua?

Kuinkas se nyt menee tänäpäivänä noiden pinionin laakerien ja diffien kasaus, eli pitääkö sisemmästä laakerista ottaa se suoja pois ja pitääkö pinionilla ja spurrilla olla rasvaa (joka lentelee vaan sinne kotelon seinille ja jää sinne)?

Hmm Menee sen verran kikkailuksi noiden vanhojen kardaanien ja laakerien kanssa, että helpoin olis vissiin kuitenkin satsata nekin rahat tohon 2011spec konversiokittiin? Jos se vaikka olis toimivampi systeemi. Ainakin näyttää järkevämmältä se laakerointi pinionille...

99
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 13.02.11 - klo: 15.39 »
Nyt takapään osat purettu ja tiskauksen jälkeen takas kasaan. Huomasin että takakardaanin pienempi tappi ainakin on kanssa tiensä päässä, tuntui vaan paremmalta, mutta tarkemmin katottuna oli kääntynyt 90astetta.

100
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 13.02.11 - klo: 02.20 »
Eikös se auto ajosta tullu sulle? älä korjaa jossei se ole rikki :)
No tuskin suoraa ajosta tuli kun on talvi...
Mutta eikös ne osat kulu huonoksi usein ennenkö antaa kokonaan periksi?
Kyllä toi kardaani vielä menee, mutta tapit pitää uusia. Laakerit löyty pinionille
myyjän mukana laittamista varaosista, mutta takapään remonttiin varmaan tarvii
taas uudet ja varallahan on hyvä olla.

tukivarsien tapit hioin kiiltäväksi porakoneeseen asennettuna (oli niin ruostees ettei meinannu irrota)
ja ohjaksen laakerit oli täysin jumissa, mutta sain nekin puhdistettua ja rasvattua, että toimii tyydyttävästi.

Ehän tää kuitenkaan huono auto oo! Todella hyvä, mutta pari paikkaa vaan on ollu huonolla huollolla.
Eiköhän tästä vielä kova peli tuu kun se saa hiukan rakkautta ja huolenpitoa :smiley:

Ps.Toinen joka pitäs olla tulossa pitäisi olla paremmassa kunnossa. No ompahan ainaki uudempi
ja ne lisävarusteet mua eniten kiinnosti siinä...

101
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 12.02.11 - klo: 17.11 »
Auton purku alotettu ja etupää paloina. Diffiä en avannut kun tuntuu hyvältä, mutta esim etukardaanin nivel
on ihan muusina ja epäilen kelpaako enää pinionikaan uuden kardaanin ja nivelen kaveriksi :tongue:
Pinionin laakerit uusin myös samalla, eli tämä taitaakin jäädä tällä korjaustahdilla vara-autoksi, jos
Takapäässä löytyy samalla mitalla huollettavaa puhdistelun lisäksi.

Harmi sinänsä, että en viittisi ruuvata välillä noita rikkinäisiä osia takas paikalleenkaan, mutta en oikeen tiedä mihin ne tenaviltakaan piilotan :tongue:

102
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 12.02.11 - klo: 09.53 »
Mullekkin tulee toiseksi koneeksi O.S.sin V-Specki. En tiedä vielä paljonko ajettu, mutta mistä kannattaa varaosia hakee/tilata? Jos laitan esim keraamiset laakerit, niin onko ne pidempi ikäiset, vai vaan herkemmät =enemmän tehoa?

103
Eilen saapui postissa (ensimmäinen...) Xray XB808, Alpha moottori, pilli ja 12sarjaa renkaita.

104
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 11.02.11 - klo: 19.37 »
Tänään saapui (eka...) Reiska ja renkaita oli "köh" riittävästi mukana...
Jos pysyin laskuissa niin renkaita oli 12sarjaa joista iso osa käyttämättömiä
ja loput vähän ajettuja, eli ainakaan treenirenkaat ei lopu ihan hetkeen :laugh:

105
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.02.11 - klo: 19.32 »
Ruusupuska näille kavereille etenkin ensimmäiselle,
kun jaksoi vääntää kaupat autopaketista mun kanssa :grin:
Jälkimmäinen otti seuraavana päivänä pari osaa mukaansa
töihin ja sain ne haettua läheltä. Molemmat siis myyjänä.
Kaupat sujui nopeasti (niinkuin malttamattomana haluan ne tehdä :tongue:)

Jonkka
unkka

Ps. Hassua että nicit olivat noinkin lähellä toisiaan :smiley:

106
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 10.02.11 - klo: 22.21 »
ei mitään sittenkään...

107
Alumiini-iskaritornit taipuilevat eikä koria saa päälle kun tolpat heiluu joten tilasin tilalle muoviset. Kai nuokin säpäleiksi menee muutamassa tunnissa?

Näyttää kyllä hiilikuidulta eikä muovilta  :huh:
Niin näyttää ja ne ei ihan helpolla hajoo kyllä, jos ei oo liian ohuet.

Itte hain vähä käytetyt prolinen Holeshot renkaat prolinen vanteilla M8 krossariin tänään
(vaikkei oo autoakaan vielä :grin:) ja kaverille noparin.

108
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 09.02.11 - klo: 23.45 »
Ei tartte pallopäätä.
2.5 pallopää on ainoastaan "hifistely" varuste mikäli haluaa sellaista käyttää moottorin irroittamiseen.
Itse en ole koskaan sellaista käyttänyt, vaan se normaali pitkä 2.5 millinen avain on hyvin sopinut moottorin irroittamiseen, vaikka vähän kansi meinaa tiellä ollakin.

Pallopäällähän kun ei mitään kireellä olevia ruuveja voi/saa availla vaan sitä käytetään ainoastaan kun ruuvarilla ei päästä suoraan kohteeseen, vaan joudutaan hieman kulmasta työskentelemään.
Moottorin ruuvejen kanssa ei kylläkään kummoista kulmaa tule, joten se ihan perus tasapäinen ruuvari kelpaa jopa paremmin kuin pallopää.
Huomasin tämän kun LST:hen vaihdoin koneen viimeksi ja siinä ei oo kannessa edes viistettyjä ripoja niinkuin nykykoneissa tahtoo olla, mutta onnistui silti normaalilla kuusiokolo avaimella. Varovainen kannattaa kyllä olla kun noi kuusiokolot on niin kovaksi karkaistu ettei ne tykkää siitä taittamisesta ollenkaan :tongue:

109
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 09.02.11 - klo: 21.27 »
1.5mm 2mm ja 2.5

Muita ei tartte.
Aha ok säästyy muutama juuro kun haen Hudyja varmaan tälläviikolla.
3mm kö ei oo ollenkaan 808:ssa? siihen käy tietysti varmaan sitte jo tavallinen vaihtokärkikin...

110
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 09.02.11 - klo: 15.24 »
Ok pitää varmaan joskus vilkasta josko niitä tulis sinne lisää :wink:

111
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 09.02.11 - klo: 14.24 »
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11048
Noilla pärjää, eikä tule konkurssia. Valitettavasti ovat loppu tällä hetkellä.
No huhhu saako tolla hinnalla muka muuta kuin muljahduksia aikaan :shocked:
Saa nähdä luultavimmin panostan laatuun eli HUDYyn, kun muistan pari huonoa
kuusiokoloavainta joskus omistaneeni ja ne tahtoi muljahtaa aika herkästi

112
Radiolaitteet / Vs: Radion tuunaus.
« : 09.02.11 - klo: 14.18 »
Niimpä olikin. Aika puusilmä oon kun en huomannu ennemmin, että sielä on valikko erikseen missä valitaan ohjainmalli :laugh:

113
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 09.02.11 - klo: 13.14 »
Mitkä kuusiokolo koot tarvin tähän autoon, esim: 1mm, 1.5mm, 2mm ja 3mm?

114
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 09.02.11 - klo: 11.53 »
Olis tuumaset työkalut ja rosterisuuveja, mut ne ei tietysti käy, kun on 50/50 mahdollisuus :tongue:

Rosteri ruuvit saa sitten samantien pistää syrjään polttisten kanssa.

12.9 terästä niin kestää...

Pehmeillä rosteri ruuveilla saat vain harmia aikasiks.
No kyllä ne LST:ssä on kestäny paremmin ku alkuperäset...
Tiä sitte mitä tinaa ne on alkuperäsis ruuveis käyttäny :tongue:

Titaanisethan olis hienot, mutta näky olevan niitäki vaan tuumasia tarjoukses...
Onhan niis omat kierteetkin tuumasissa ja millisissä niin ei voi vaihtaakkaan.

Taidan hankkia työkalutkin vaan kunnolliset vaihtoterät ja kaveri tekee töissä mulle kahvat ilmaseksi
(talk about sentinvenytys :laugh:), jostakin ne eurot pitää säästellä ja huonoja meisseleitä ei kannata
kuitenkaan hankkia :tongue:

115
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 08.02.11 - klo: 23.41 »
No yllätys :sad:
Kai niitä uusi ruuveja pitää sit pummata kavereilta alkuun...
Jaahas että uudet työkalutkin sitte. Hyvästi halpa auto näin se alkaa (ennenkö alkaa) :huh:

116
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 08.02.11 - klo: 23.30 »
Nonih nyt olis tulossa Reiska XB808... Saa nähdä kuinka ruoska se on ja tuleeko lopulta uuden hintaseksi ennen kesää :shocked:

Olikos Reiskassa milliset vai tuumaset ruuvit?
Olis tuumaset työkalut ja rosterisuuveja, mut ne ei tietysti käy, kun on 50/50 mahdollisuus :tongue:

117
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 08.02.11 - klo: 21.01 »
Jeps!
Alkaen noin -92
(listaa ei viitti sotkee tsiljoonalla
nikolla ja muilla romuilla)

-Tamiya Clod buster (vakio jonka silti onnistuin saamaan
                                 aivan muusiks jäljellä olleet renkaat
                                  myin just eilen :( )

-Tamiya Monster beetle (Sairaasti viritetty liikkui tosi lujaa :o
                                       ja oli aika kestävä kohtaloa en muista)

-Team losi JRxPRO (kevennetty ja viritetty sairaasti :twisted: ! Myin viime
                               viikolla kaverille)

-Kyosho 1/12 pikkupolttis (alunperin beetle tai mini mun oma
                                           golf mk1 korilla Tamiya? ostin käytettynä
                                           jostain liikkeestä joskus.
                                           Käynnistysongelmia joten viritin sähkö
                                           koneen ja vetopyörästössä suli rattaat
                                           Kyllä kulki ennenkö hajos :P  myin just
                                           raatona pois)

-Team losi XX (ostin toissakesänä kaverilta "raatona" just
                       valmistui viimeviikolla "CR" osilla maustettuna
                       ja serpent ford rs 200 mk2 korilla. krossi koria vailla!)

-Tamiya Clod buster :D  (Pelastin viime viikolla lähes uuden
                                       veroisena kaverin varastosta
                                       talvileluksi.)

Jatkoa toivon mukaan tulossa vielä tänä vuonna :wink:

Lisätty 22.08.04:
Löytyi aikasemmin XXään X-celerator kori!

-Just tuli jenkeistä XXX-nt sport (viritetty reilusti kuinkas muuten)
Ton jälkeen ollu ainakin:
-2kpl Team Losi XXX BK2
-Team Losi XX4
-X-Factory X-5 (ylemmästä tuunattu) käytössä vieläkin
-Team Losi Street Weapon (varaosina)
-Team Losi LST käytössä (aina ja ikuisesti?)
-1/18 krossari Asso kopio (en muista nimeä :grin:) Myynnissä...

Tulossa Xray XB808 tulevan kesän rientoihin :wink:

118
Polttisautot / Vs: auton putsaaminen. (mainos)
« : 08.02.11 - klo: 17.47 »
Pledge - - yllätti jopa itseni, vaikka 15vuotta hinkannut näit vehkeitä erinäkösillä mömmöillä.
ja tähän en edes uskonut ennen kuin kokeilin, ei ne kaikki jenkit tyhmiä olekaan.

Kerran kunnon kerros tätä (http://www.pledge.com/clean-shine.aspx), odottaa minuutin kaks, puhaltaa paineella skeidat pois. auto kiilsi uuttuttaan ja tuoksu vielä hyvälle... ....ette arvaa millanen hymy laiskalle tuli.

Löytyykö tätä suomesta en tiedä, mutta kertokaa jos löydätte ja hinta, ameerikas ei maksanut kuin ~4$ iso purkki.
En tiedä onko vielä olemassa, mutta muistaisin joskus nähneeni "PLED" nimistä saman tyyppisellä logolla olevaa puhdistussuihketta, onkohan samaa tavaraa lyhennetyllä nimellä???

119
Radiolaitteet / Vs: Radion tuunaus.
« : 06.02.11 - klo: 22.45 »
Mahtaakohan mistään löytyä enää M8 ruoriin tuninki tarroja? :tongue:
Sininen/kiiltävä alumiinivanne löytyy jo ratin paikalta :cool:

120
RC-kerhot ja -radat / Vs: VaasanUAn Krossi treenit
« : 05.02.11 - klo: 18.30 »
Olipas hieno ajella (kävin ekan kerran tuola testaamassa), ensin driftasin sitten sain jussiltaparemmat renkaat lainaksi nelkkuun, mutta etuvanteet ei passannu, joten paremmilla takarenkailla mentiin jo suoralla lujempaa, tosin auto ei tahtonut enää kääntyä... :tongue:

Lopulta ostin koko setin jussilta ja dremelöin etuvanteet sopiviksi ja hyvin kulki

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 68