Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stilo

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 27
121
Ehdotan kaudelle 2014:
4 osakilpailun kansallinen FinTrack Tour talvikaudella kuten nyt. (saisiko jonkun virallisen talvi Cup/trophy arvon TSM luokalle helpommin kuin SM:n AKK:lta?)
Kaksipäiväinen kertakilpailu TSM-10 SM / TSS-10 JM kesällä.

Talvikaudella TSP-10 luokalle tilanne ei muuttuisi mitenkään ja tuskin TSS-10 JM arvon ja TSM-10 SM arvon puuttuminen karsisi ketään talvella luokkaa ajavia pois, lähinnä voisi lisätä varsinkin TSM-10 luokassa kun olisi pelkkä talvikausi ajettavana.

Kesällä kerta SM/JM helpottaisi aavistuksen myös ainaisia kalenteriongelmia vapauttaen kaksi viikonloppua. Kerta SM myös varmasti houkuttelisi kesällä touringin väliin jättäviä kun ei tarvitsisi yksi viikonloppu varata ja TSM-10 luokkaan varmasti saataisiin mukaan ainakin kohtuullisesti porokuskit. Niille kenelle se yksi kisa kesässä ei riitä touringia, voisi hyvin järkätä esim. sen viime syksyisen Porokunkku kilpailun ja vaikka TP-10 kisojen yhteyteen kerhokilpailuita.

122
Tulokset / Vs: ALUE 8 LOHJA 2012
« : 07.11.12 - klo: 13.30 »
Kiitokset järjestäjille! Palvelu pelasin kun aikataulut tuotii varikolle suoraan kouraan ja jatkojohtokin tuotiin varikkopaikalle ilman pyyntöä ja pistorasian etsimistä.

Oli kiva pitkästä aikaa käydä ajamassa tuommoinen perinteinen A-8 kertsikisa ja ratakin oli varsin mukava kurvailtava. Eka kisa Yokomolla ja pääsi kunnon ajanotolla testailemaan setuppimuutoksia ja hyvinhän se toimikin.

123
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 02.11.12 - klo: 21.43 »

Assot valmiina WJ kauteen.
Uusi kausi, uudet autot, uusi väritys.

124
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 01.11.12 - klo: 15.54 »
Tuo sarjataulukko joka sääntöjen kautta löytyy, on 2010-2011.  Onkos niitä viimetalven sarjapisteitä missään foorumilla?

Edit. vissii tässä viestissä olevat on oikeaa tietoa? http://rc10.fi/index.php?topic=60822.msg601388#msg601388

125
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 29.10.12 - klo: 22.49 »
Tuli lauantaina päästyä ajamaan ekaa kertaa B4.1 Tikkurilassa ja sehän tuntui varsin mukavalta. Setuppina oli lähes identtinen Jarnon yllä olevan setupin kanssa. Paria erilaista eturengasta tuli testattua, cut stagger low profile, minipin slim ja  4wd etu minipin. Slim pinni varmaan hieman kuluneena on varsin helppo vaihtoehto. 4wd minipin on jo sitten melko agressiivinen ajaa, mutta Asson loistavalla takapidolla sekin on hanskattavissa. Itse ainakin ajattelin viikonlopun winterjumpsiin lähteä tuolla 4wd minipinnillä edessä ja käytännössä samalla setupilla kuin yllä.

Tuli kanssa kokeiltua shorty lipon ja normaalin lipon eroja ja totesin että ainakin tuolle setupille normaalikokoinen lipo on parempi. Shortyllä hyppää aavistuksen herkemmin, mutta normaalikokoisella akulla on parempi kokonaisbalanssi autossa. Eikä ne hypytkään millään tavalla ongelma ollut tavallisella akullakaan. Jarnolla taisi todeta saman.

Kokonaisuutena hyvillä fiiliksillä lähdössä ekaan WJ osakilpailuun!

126
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 29.10.12 - klo: 13.25 »
Mutta onko se silti pakollinen?

Se on pakollinen esim. neon/fluori väreille, monelle metallihohtovärille sekä varsinkin helmiäisvalkoiselle. Myös tavallinen punainen/keltainen/vihreä kannattaa ehdottomasti taustata valkoisella. Tummissa väreissä ei ole välttämätön.

127
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 20.10.12 - klo: 19.48 »
Viitisen kertaa oon kerennyt nyt Yokomolla radalle ja kyllä varsin hyvältä tuntuu. Kääntyy "riittävästi" ja silti perä tulee tiessä liimattuna. Tuo perus carpet setuppi tuntuu kyllä toimivan varsin mukavasti kaikkialla muualla kuin Tikkurilan megapidolla. Tikkurilaan pinkki etujousi sinisen tilalle, jäykempää öljyä iskareihin ja takaiskaria vähän pystympään on ihan hyvä lähtökohta. Kasauskin meni varsin mukavasti ja laatu tuntuu olevan kohdillaan. Kyllä tässä jo ihan innolla odottaa FTT kauden alkua.

128
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 17.10.12 - klo: 11.33 »
Tullut nyt kanssa taas vähän aktiivisemmin maalailtua:





Pari maalattua sähkökrossi ja touring koria on vielä itseasiassa myynnissäkin myydään osiolla:
Asson B44 korit.
Touring korit.


129
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 15.10.12 - klo: 09.03 »
Mun mielestä on hienoa, että meillä on tämmöinen SM luokka jossa renkaalla ei ole oikeen mitään väliä menestyksen kannalta ja lähes treenaamatta halvimmalla kiinakamalla pystyy ajamaan pääfinaaliin.

130
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.10.12 - klo: 12.54 »

Yokomo BD7 treenikorilla.

131
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 28.09.12 - klo: 13.13 »
9 aikaan alotetaan tekemään rataa. Radan teon käytäntönä on ollut "herrasmiessääntönä", että mieluusti olisi porukkaa mahdollisimman paljon kasaamassa rataa. Aina kun kaikki vakioporukasta ei pääse paikalle ja ei ole hirveän mielekästä kasata kolmella hengellä paikkoja. Jos vain pääsee, niin mieluusti ysiltä paikalle. Kyllä sitä hommaa aina löytyy ja uusia neuvotaan mitä voisi tehdä.

132
Yli 10,5t koneella siitä ajamisesta tulee vaan nykivää ja mutkien nätti sulavalla linjalla läpimeneminen ja mutkien linkittäminen vaan vaikeutuu aivan järjettömästi. Myös suoralla nopeudet helposti kasvaa semmoisiksi että sitten suoranpäässä mennään ulkolaita kolisten tai sitten heittämällä auto about ympäri sisäänmenossa.

10,5t (tai suuremmalla lankamäärällä varustettu) moottori + sileällä pinnalla olevat HPI T-drift, R2 T-drift kopiot ja Tamiyan Superdriftecit kiitos. Turha mitään muuta ylimääräistä on olla säännöissä kaluston osalta. Tietty CS modit kanssa kielletty kun ei niitä vastaan pysty ajamaan paridriftiä kaaviossa.

133
Voisihan sen 13,5 stock luokan sisällä sallia aloitelijoiden ajaa 17,5t koneella "beginner cuppia"? Parhaat kolme 17,5t kuskia palkittaisiin sieltä seasta. Samaan tyyliin kuin aikanaan ajettiin stanu 2wd krossia.

Edit.  Voisihan siinä 13,5 Stockissakin jakaa "carpet tsämppiön" palkinnot ja sitten erikseen kansallisena Stock mestarina koko kauden ajaneille jakaa pystit kesän lopulla. Olisi krossi/polttis kuskeille porkkanaa ajaa talvella ja kuitenkin palvelisi koko kauden ajaviakin.

134
No nythän siellä on jo porras nopeille TSS kuskeille.
Ja ihan kovatasoinen ja tiukka porras.

Eikai tuossa muuta ongelmaa ole, kuin että sitä porrasta voi käyttää tällä hetkellä vain ekan talvikauden, kesäksi sitten siirryttävä jo viriin kun TSP-10 kisoja ei ole.

135
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 19.09.12 - klo: 13.50 »
Talven kerhovuorot on nyt selvitelty, vuorot löytyy tämän topicin alun linkistä taikka 2012-2013 sisäratavuoro topicista.

Ensimmäinen vuoro siis jo 22.9.!

136
Lahden Urheiluautoilijoiden pienoisautoilijoiden sisäratavuorot syksy 2019

LahUA:n pienoisautoporukan TiimLahden treeneissä pääsee ajamaan FTT-sarjan avauskisan matoilla!

Vuorot lauantaisin joitain poikkeusta lukuunottamatta.

Päivät jolloin vuoro on:
15.9.
22.9.
6.10.
20.10.
10.11.
24.11.
1.12.
15.12.

Kellonaika:
-10.00-18.00 (viimeinen heat noin klo 17.00)

Paikka:
- Kivijärven koulu, Mäkelä. Tarkempi osoite: Vehkamäentie 24, Mäkelä(Nastola).
- Ajo-ohje koulun pihalle täällä. Tavarat voi käydä jättämässä/hakemassa oven edestä, mutta sitten auto parkkiin parkkipaikalle.

Rata:
-25m x 12m, ETS speksin mukaiset matot.
-Soveltuu 1/10 ja pienemmille sähköautoille sileillä kumipyörillä/foameilla. Myös krossareilla/ralliautoilla voi tulla kokeilemaan kunhan auto ja renkaat ovat puhtaat. Drifterit vain matolla ajetuilla/uusilla renkailla.
-ajovuorot 40min syklillä, 10min Touring Prostock/Modified | 10min Touring Stanu | 10min Aloittelija Touring | 10min minit, drifterit, muut.

Ratamaksut:
-Kausimaksu 55€ / syksy
-Kertamaksu 10€
-Saman perheen jäsenistä yksi maksaa täyden hinnan, seuraavista 25e/kausi ja 5e/kerta.
-Uusille harrastajille esimmäinen tutustumiskerta maksuton. Uusi harrastaja = lajiin uutena tutustuva.
-kuljettajien odotetaan osallistuvan radan kasaukseen ja purkuun

Ajanotto:
-Paikalla on MyLapsin RC4 ajanottolaitteisto käytössä, muutama vuokraponderi löytyy 2€/päivä.

Muuta:
-Tuoleja ja pöytiä pitäisi riittää kaikille.
-Omat jatkojohdot perinteisesti mukaan.
-Liposäkkien käyttöpakko!
-Rakennus on suhteellisen tuore ja siistissä kunnossa, joten otathan tämän huomioon jotta voimme jatkossakin pitää ratavuoroja paikalla!
-Ulkokengillä kävely sisällä Ehdottomasti kielletty! Sukat/sisäpelikengät/tossut kelpaa. Tämä on ehto paikan omistajilta.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet harrastajat ja lajista kiinnostuneet!
Treeneissä pyritään pitämään kerhoautoa jolla kiinnostuneet pääsevät kokeilemaan.

http://tiimlahti.nimenhuuto.com/ sivuston käyttöä treeneihin ilmoittautumiseksi suositellaan. Salasana TL.

Lisätietoa: Henry Salmen: nolviisnol 3749399 / lahua.rc@gmail.com

Video radasta:
https://www.youtube.com/watch?v=UvB4NeYbFJQ

137
Yokomo / Yokomo BD7
« : 11.09.12 - klo: 13.20 »
En ainakaan löytänyt vielä perustettua topicia tästä. Tuli itsekin monen Tamiya vuoden jälkeen innostus kokeilla jotain muuta ja nyt kyseinen tummemman sininen Japsiauto tulossa EuroRC:n kautta talvikaudelle. Ilmeisesti ensimmäiset toimitukset pitäisi reilu viikon sisään saapua maahan.

Autossahan on uutta aika paljon, uudet bulkit, kaikki hiilikuituosat, iskarit, tukivarrenkiinnikkeet ja ohjauksessakin geometriaa muutettu. Ripustuksien muoviosat eli tukivarret ja hubit ovat samat kuin BD5:ssä, poislukien uudet "heavy duty" C-palat. Myös voimansiirto on samaa kuin BD5:ssä.

Mielenkiintoisia uutuuksia on iskaritukien kiinnitys pelkkien ruuvien sijaan tapilla + ruuvilla. Myös bulkit kiinnittyvät pohjalevyyn kahdella ruuvilla + tapilla ruuvien välissä. Ainakin oman käsityksen mukaan tämän rakenteen pitäisi vähentää rungon taipumusta mennä tweakiin kolareissa.



Tuossa Facebookissa Team Yokomo olikin jo pistänyt listausta Völkerin ja Naoton käyttämistä viriosista ja niiden käyttösuosituksista:

Lainaus käyttäjältä: Team Yokomo @ Facebook
As many of you anxiously await the arrival of your new BD7 kits this week, here are some comments from Umino regarding the most commonly asked, "Which options parts do I need?".

However, since not everyone runs on the same surface conditio
ns, provided below are some recommendations based on the team's experience at both races and testing.

For medium grip asphalt/tarmac and low grip carpet tracks
- B7-203 Aluminum special servo mount
- BD-010FW Front double joint universal shafts
Standard kit suspension arms are recommended, as for these surface conditions the kit arms allow the car to be more compliant, and provide easier drivability.

For high grip asphalt/tarmac and high grip carpet tracks
- BD-008FG Graphite front arms
- BD-008RG1 Graphite rear arms
- BD-415SG Graphite steering blocks
- BD-415RG Graphite rear hub carriers
- BD-010FW Front double joint universal shafts
- B7-203 Aluminum special servo mount
Changing the suspension pieces to graphite will provide sharper response and improved handling. On tracks where grip-rolling is an issue, it is recommended to at least change the front and rear suspension arms to graphite.
Tikkurilassa voi olla, että joutuu noita graphite muoviosia käyttämään. Muualla pitäisi sitten paketti muovit olla paremmat. Kokeilemallahan se sitten selviää parin viikon päästä.

Ohjekirja
Räjäytyskuva
Perus setupit:
Matto
Asfaltti

138
Vapaa keskustelu / Vs: tarroja auton kylkeen
« : 10.09.12 - klo: 18.10 »
Clas Ohlsonilta löytyy semmosta valkoista A4 kokoista Inkjet-DECALS tarra-arkkia joka on ns. säänkestävää. Paketissa keltainen yläosa jossa lukee isolla DECALS. Oon sillä muutamia tarroja tehnyt, tulostanut tarrat perus mustesuihkulla ja sen jälkeen vetänyt ihan perus Mastonin kiiltävää tai mattalakkaa pintaan. Lakka parantaa jonkun verran kestävyyttä, että voi vaikka kliinerilläkin vähän pyyhkästä. Jotain kympin pintaan noin kuutisen arkkia.

139
Eiköhän ne jotka oikeasti haluaa kärkisijoista ajaa, ole ne uudet akut aina ennenkin ostaneet stocki luokissa...

Enemmän tolla kiintellä välityksellä ne maksimi vauhtia haluavat pystyy säästämään rahaa kuin sillä, että ylivälitetään koneet ja vaihetaan niiden palaneita koneiden tilalle joka kisaan uutta? Tähän varmaan tulee kommenttia, ettei niitä viimisiä kymmenyksiä ole kukaan ennenkään hakenut ylivälittämällä kun ei ole tarvinut.  :tongue:

140
Niin ne ei sitten pidä kisoja jos eivät ano. Näin minä sen ymmärtäisin.


Ja jos on olemassa jokin päivämäärä mihin mennessä jokin asia (esim. kisan anominen) pitää tehdä, niin miksi sitä ei sitten voi tehdä siihen mennessä?

Pitää nyt taas ymmärtää se, että kisajärjestäjiä ei nykyisellään ole juuri ylimääräisiä tarjolla. Ei oikeen palvelisi harrastajia jos ajettaisiin tiettyyn määräaikaan puhtaasti rajaamalla kaudessa pelkästään 1-2 kilpailua. Pakko olla joustoa touhussa jotta niitä kisoja ylipäätään voidaan järjestää.

Ainakin henkilökohtaisesti mieluummin kierran hyvän useamman kisan sarjan kuukauden varotusajalla kuin ajan sen yhden kilpailun vaikka sen tietäisi jo 6kk aikasemmin.

141
Teron pitää nyt muistaa, että ei nuo lajiryhmänkään henkilöt tätä työkseen tee vaan jutuvat asiat tekemään omalla vapaa-ajallaan muiden kiireiden lomassa. Myös tämä ylivuotinen sarja on nyt ensimmäistä kertaa ja se aiheuttaa varmasti omia ongelmiaan sekä kilpailun järjestäjille sekä lajiryhmälle. Tämä aiheuttaa sen, että lopullisen kilpailukalenterin varmistuminen venyy pidemmälle syksyyn. Kyllähän sen lisenssin varmasti olisi kerennyt hommaamaan vielä lopullisen kalenterin julkistamisen jälkeenkin. Ei pidä olettaa liikoja, jos ei ole suhteellisen uutena harrastaja jostain varma vaan kysyä kokeneemmilta ja varmistua asiasta.

142
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 06.09.12 - klo: 21.27 »
Kausi ollut jo pari viikkoa paketissa niin kootaan vähän vielä ajatuksia kaudesta ja pistetään viimiset setupit jakoon.

Elikkäs Vantaalla auton sai pienillä muutoksilla hurjaan vauhtiin, josta lopputuloksena TQ ja viikonlopun nopein 5min tulos. Finaaleissa sitten omaa kouraa ja lopputuloksena neljäs. Joensuuhun nähden oikeestaan erona pienet muutokset linkkien korkeuksissa ja leikkasin rungon sivupaloista etuosat pois lisätyn fleksin toivossa. Jätin siis pelkästään akkua kiinni pitävän osan paikalleen. Ei ollut iso ero käytöksessä, mutta ehkä aavistuksen helpompi ja enemmän kääntyvä auto oli lopputuloksessa. Lyhensin kanssa akseliväliä edestä kun se alumiinisillä caster paloilla on mahdollista, kanssa ehkä vähän paremmin kääntää autoa. Palasin iskareissa myös 6x1,2 reikiin kun tuntui paremmalta.



Oulussa sitten muutin vielä autoa sen verran, että dremelöin etulinkille lisäkiinnitys reijän. Huono kuva aiheesta:

Tuolle pidennetyllä linkillä sain auton toimimaan jäykemmän etujousen kanssa ja täten tulemaan pienistä hyppyreistä tasaiselle paremmin. Keula oli löysällä etujousella taipuvainen kyntämänä alastulossa ja silloin tahto meno tökätä kuin seinään.

Tuloksellisesti Oulussa ei äärettömän hyvin mennyt, suhteellisen perus suoritus sijoituksen ollessa 8. Hetkittäin vauhia oli parempiinkin sijoihin mutta sitten vähän tuli tilanteita.

Lopputuloksena maastosarjassa 5.  muutaman pisteen pronssimitalia perässä. Vähän paremmalla tuurilla sekin olisi ollut saavutettavissa, mutta se on sitä racingiä. Pääasiallisesti ollut mielenkiintoinen kesäkausi. Paljon taas uutta oppinut. Oli kiva kokeilla kaikkea uutta ja hakea suhteellisen tyhjältä pöydältä nopeita setuppeja. Ja mikä parasta, siinä tuntui jopa onnistuneen välillä. Valtterin vähän vakiommalla autolla ajama loistava finaalipaikka Vantaalla myös osoittaa, että autosta kyllä löytyy vauhtia...

Oulu setup

Kiitokset kaudesta ja supportista Team EuroRC varsinkin: Niko, Valtteri, Silppa ja Axel.

143
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 27.08.12 - klo: 15.28 »
Näillä näkymillä Lahdessa alkaa nyt syksyllä 2012 viimetalvelta tutussa treenipaikassa homma rullaamaan 22.9. Ilmoitellaan sisäratatopicissa / nettisivuilla / Facebookissa kun tarkemmat päivät selviää.

144
Eurorc.com / Vs: EuroRC.com mukana seuraavissa kisoissa
« : 11.08.12 - klo: 00.21 »
Henryllä taas nelkun osat Vantaan maastosarjan kilpailussa mukana.

145
Näkymän lisäksi kaupanpäälle toimimaton ilmanvaihto.

146
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 03.08.12 - klo: 15.29 »

Tommonen pasta tuli vaihdettua keväällä edellisen tilalle. Kun tämä ympäristöystävällisyys on niin kova juttu, niin pitihän se vaihtaa vähemmän hiilidioksidipäästöjä aiheuttavaan.  :roll:

147
Tuli innostus siirrellä Dropboxiin jakoon vanhoja kisakuvia vuosien varrelta jotka ovat olleet aikasemmin copterin palvelimella, mutta palvelimen tippuessa linjoilta ei niitä olekkaan ollut nähtävissä. Tällä hetkellä löytyy 2005-2009 vuosilta kuvia useammastakin kisasta. Kuvien laatu ja määrä vaihtelee suuresti...

Stilo´s RC Pics

148
Vuosi sitten tehdystä Camaron korista tuli vähän semmonen ettei sillä viitti treenipaikan reunaputkiin kolistella, niin piti sitten hommata toinen kori "treenikäyttöön". Jos tästä tekisi semmossen kun jo Camarosta alunperin piti tyylillisesti tulla.

149
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.9.2012
« : 09.07.12 - klo: 11.50 »
Hieno baana ja iso. Nopein läppäaika ekassa treenissä 1 minuutti ja 8 sekuntia + risat.

Kahden peräkkäisen kierroksen yhteenlaskettu aika, kyllähän ne läpit on reilu 30s. :)

Mutta tsemppiä koko tiimille!

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 27