Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stilo

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 27
181
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 09.10.11 - klo: 17.35 »
No bleeder capsit on musta se paras juttu. En oikein usko, että muuten on kauheasti eroa, onko tiiviste lukittu ylä vai alapuolelta?

Vanhoilla iskareilla on ollut taipumusta, että se tiivistepaketti pääsee irtoamaan paikaltaan. Tähän tietty auttaa jos rakentaa iskarit Elvon rakennusohjeiden mukaan ja hioo väliholkkeja yms. mutta silti joistain eristä tulleilla iskareiden rungoilla ongelma on paha.

Uudet pystyy kyllä helpommin rakentamaan herkiksi.

En nyt osaa sanoa, että kannattaako ihan huvikseen vaihtaa jossei vanhojen kanssa ole ongelmia ollut.

182
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 09.10.11 - klo: 13.49 »
Ajaakohan saman asian,jos laittaa vaan saverin kokonaan lukkoon?

Joku taisi joskus aikasemmin myös puhua jotain tosta liimaamisesta.

Liimaa vaan kehiin, ei noi tuupit servoja riko kun se keula on niin kevyt. Muista sitten pistää liimaa sinne liukupinnoille, ei pelkästään ulkopuolelle.

183
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 09.10.11 - klo: 13.45 »
Kiitos hyvistä vinkeistä !  :smiley: Mulla oli tosin ihan sliksit renkaat alla.  Laitan uudet renkat alle , mutta en kyllä aja niitä slikseiksi , voi olla että kuluvat tuommoisessa käytössä nopeasti , vai päinvastoin ?
Todennäköisesti hyväkuntoinen nappula pitää parhaiten. Jos renkaan pinta on ajon jälkeen pölynharmaa, niin tuskin ihan hirveästi kuluu.

Mitenkäs kannattaako maavara säätää mahd alas ? Mulla on kallistuksen vakaajakin , kannattaako laittaa löysä , jäykkä vai ei ollenkaan ?
Vakaajaa ei kannata laittaa, se on vaan erittäin kovalle pidolle. Maavaraa voi kokeilla pitää suht matalana. Tietty vähän korkeammalla alustalla saadaan enemmän kallistelua ja painonsiirtoa, jonka kautta voi löytyä lisää pitoa. Kokeile maavaraa jonnekkin 15mm-25mm välille ja testaa mikä tuntuu itselle/alustalle parhaalta.

Ruuvien hommaamiseen ei mulla valitettavasti ole vinkkiä.

184
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 08.10.11 - klo: 00.44 »
Jos diffi on rapea tai jäykkä, niin se takapää on varmasti herkkä kaasulle. Älä ainakaan kiristä sitä! Tee se mahdollisimman löysäksi, kuitenkin ettei luista. Slipperiä myös löysälle.

Sit muita:
Akseliväli lyhyeksi takaa, lisää taka-aurausta, akku taakse, lisää painoa taakse, takaiskarit yläpäästä enemmän kallelleen ja sitten se tärkein: tehoa pois ja vaan treeniä kaasun käytön kanssa.

185
+1

Kyl siel sitä asiaa tulee ja erittäin kiva että joku jaksaa kirjotella ja ottaa kantaa. Referointia ja muiden mielipiteiden sallimista vois  kyllä treenata.

186
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.10.11 - klo: 20.28 »
Kaikkien suureksi yllätykseksi ajelen Fiiatilla :roll:. Tommoisella Bravo sportilla kurvailtu nyt vajaan vuoden verran.


187
Sähköautot / Vs: Saab Touring kori
« : 03.10.11 - klo: 10.27 »
Se on Protoformin DNA2 kori, ovat vaan heittäneet hatusta sille tuon saab nimikkeen kun teoriassa hyväksyttyjen korien pitää perustua oikeisiin autoihin. Voi olla vaikea löytää kotimaasta tuommoista kisakoria jolla ei kuitenkaan ajeta.

188
Meinasin koostaa noistas kaavioajoista videon jossa näkyisi kaavion eteneminenkin, en saanut valitettavasti kaaviosta mitään kopiota. En kanssa ihan kaikkia tunne ja muutenkin huono nimimuisti joten pari nimeä tarvis, jos viittisitte vaikka privaviestillä heittää ainakin kuskien sukunimet seuraaville kaaviossa olleille autoille ja jos muistaisitte lajittelujen sijoituksen niin olisi erittäin kiva!:
- Puna/kelta/vihreä S15?
- sininen vanha mustangi
- pinkki/violetti R34 skyline
- mattamusta R32 skyline
- keltanen -57 chevy
- vihreä/hopea supra
- tummansininen e30 valkosella konepellillä
- ruskea impala?

Onhan noita nimiä ja autoja tuola ekassa viestissä, mutta haluan vaan varmistaa että menee varmasti oikein...




189
Kivaa oli! Isot kiitokset järkkäreille, että järjesti tämmöisen mahdollisuuden. Toivottavasti se lauantai aamuna pikamuutettu rataprofiilikin kelpasi kaikille.

Jos jotain haluais vielä parantaa, niin justiinsa jos saataisiin jotain lappusia jakoon ja vielä paremmin esille radan reunoille vaikka RC10.FI nettisivut yms. Kisassa kanssa jos saataisiin vaikka ihan mikrofonilla ja kaiuttimella oleva selostus, niin yleisöllekkin avautuisi vähän paremmin. Mutta nämähän on vain näitä haaveiluita, ehkä jos saisi enemmän porukkaa paikalle järjestelemään ja markkinoimaan lajia ihan kunnolla. Driftingin pyörittämisestä paikallisella kertsillä on helppo jatkaa myös vähän vakavampihenkisiin rc lajeihin. On tullut Lahden kerhollakin tämä huomattua.

Mulla on kaikki kaavioajot videolla, yritän niistä jotain pätkää saada niputettua jossain välissä.

190
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.09.11 - klo: 22.35 »
Pari photoshoot kuvaa drifteristä, vielä kun se on ehjä.  :tongue:








Vielä kun olis feikkijarrusatulat saanu viriteltyä, mutta keulan megakavennuksen yhteydessä katosi tarvittava tila jarrulevyn ja vanteen välistä.

191
Dodi, tulihan se drifteri valmiiksi jo hyvissä ajoin ennen messuja. Pari pikaista kuvaa, jos yrittäs huomenna saada parempia.



192
Lahden Urheiluautoilijoiden pienoisautoilijoiden sisäratavuorot syksy 2011

Vuorot Lauantaisin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Vuoroja ei ole:  Huom, muutoksia päivämäärissä
28.1.
18.2.
25.2. (FTT 2.)
17.3.
Kevätkauden viimeiset treenit 7.4.

Kellonaika:
-9.00-17.00

Paikka:
- Kivijärven koulu, Mäkelä. Tarkempi osoite: Vehkamäentie 24, Mäkelä(Nastola).
- Ajo-ohje koulun pihalle täällä. Tavarat voi käydä jättämässä/hakemassa oven edestä, mutta sitten auto parkkiin parkkipaikalle.

Rata:
-26m x 12m, neulahuopamattoa.
-Soveltuu 1/10 ja pienemmille sähköautoille sileillä kumipyörillä/foameilla. Myös krossareilla/ralliautoilla voi tulla kokeilemaan kunhan auto ja renkaat ovat puhtaat.
-ajovuorot 40min syklillä, 10min Touring Prostock/Modified | 10min Touring Stanu | 10min Aloittelija Touring | 10min minit, drifterit, muut.
-Esim. C12 vuoro voidaan järjestää tarvittaessa.


Ratamaksut:
-Kausimaksu 55€ / kevät
-Kertamaksu 10€
-Saman perheen jäsenistä yksi maksaa täyden hinnan, seuraavista 25e/kausi ja 5e/kerta.

Ajanotto:
-Paikalla on Robitronicin ajanottosysteemi käytössä , muutama vuokraponderi löytyy 5€/päivä.

Muuta:
-Paikalla ei ole valitettavasti pöytiä, joten omat pöydät ja tuolit mukaan.
-Omat jatkojohdot perinteisesti mukaan.
-Liposäkkien käyttöpakko!
-Rakennus on suhteellisen tuore ja siistissä kunnossa, joten otathan tämän huomioon jotta voimme jatkossakin pitää ratavuoroja paikalla!
-Ulkokengillä kävely sisällä Ehdottomasti kielletty! Sukkasilteen sitten muuten. Tämä on ehto paikan omistajilta.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet harrastajat ja lajista kiinnostuneet!
Treeneissä pyritään pitämään kerhoautoa jolla kiinnostuneet pääsevät kokeilemaan.

Lisätietoa: Henry Salmén / 0503749399

193
Öö, siis onko toi 9.30 se aika kun rupee pääsemään sisälle, vai se aika kun on pakko olla sielä kokoontumassa kaikkien paikalle haluavien? Pystyykö tulemaan myöhemmin päivällä?

194
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 16.09.11 - klo: 12.48 »
Vaihteiston rattaisiin kannattaa laittaa vähän vaaleaa diffirasvaa.

Kimbroughin spurrit ainakin vissiin ollut vähä edes parempia.

195
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 16.09.11 - klo: 12.07 »
Ne vakiospurrit on yleensä melko huonoja laadullisesti, kehä ei ole keskireikään suhteessa ihan keskellä jolloin välys vaihtelee riippuen millä reunalla pinjoni ratasta on. Kannattaa tarkistaa ettei välys tiukkene jossain asennossa jolloin varmasti rallattaa. Laitoitko vaihteistoboxin rattaisiin yhtään rasvaa? Jos sielä ei ole rattaissa ollenkaan liukastetta niin silloin kanssa pitää villiä mekkalaa.  Mulla tais olla sen vakio 81 spurrin kanssa 23t pinjoni 8,5t koneella.

196
No on tietty, mutta kun se tulee noin paljon ulos korin sisältä, niin sen kanssa saa olla tosissaan varovainen ettei pilko rikki. :tongue: On se tietty edelliseen hiilikuituviritykseen nähden lexan+liquisole rakenteeltaan paljon kestävämpi, mutta ei ihan älytön luotto siltikään ole.

197
Varsinkin matolla ajellessa teholla ja järjettömällä pyörän pyörimisellä saa ajamisesta vaan semmosta repivää. Sopivalla teholla pystyy viemaan paljon rauhallisemmin ja varmasti katsojaystävällisemmin. Paljon tehoa käyttäessä se kovaa sutiva pyörä vetää autoa tosi paljon eteenpäin eikä anna auton luisua luonnollisella linjalla mutkan ympäri, myös vauhti seuraavaan mutkaan nousee aika huimaksi jolloin auto pitää vaan paiskasta perä edellä. Tietty tehoa on ihan jees olla reservissä, mutta pitää vaan muistaa ettei käytä sitä kaikkea.  :wink: Joku 8,5t pitäis olla aika optimi matolla.

Oma proggiskin taas hetken hiljaiselon jälkeen jatkunut.

Ei toi diffuusori oikee istunu tohon perään niinkuin ajettelin...

198
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 12.09.11 - klo: 08.33 »
Itsellä sähköt:
Radio: M11X
Servo: Futaba 9451 (vikassa kisassa 9551)
Nopari: SpeedPassion GT 2.0 Pro
Kone: SpeedPassion 8,5t v3.0, MM:issä ja vikassa kisassa 7,5t vastaava kun kaksi kautta ajetuista akuista rupes loppumaan potku.
Akut: GM 5200 45C saddlepack

199
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 08.09.11 - klo: 18.45 »
Käännä se nopari silleen että piuhat lähtee akun vierestä, sillon niille on tilaa ja menee suoralla linjalla korin ja takaiskarituen välistä.

edit.
Löysin tuossa pari vuotta vanhan kuvan jossa on Sphere TC-spec  ja piuhat menee iskarituen ulkopuolelta, leikkasinkohan jonku 5mm enemmän korin takalaitaa että sai piuhoille tilaa.

Jos piuhat ottaa korkeussuunnassa kiinni koriin niin kannattaa varmaan juottaa ne uudestaan silleen ettei piuha ole sentin matkalta tinalla jäykistetty. :tongue: Kyllä ne saa nätisti kulkemaan melkeen mitä reittiä vaan kun jaksaa vähän nähdä vaivaa.

200
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 08.09.11 - klo: 18.01 »
Jos tarkoitat ahdistamisella sitä että yrittää tuoda johdot iskarituen ja korin välistä läpi, niin ei kyllä mikään koppa siit kohdasta taida tilavampi olla. Tarkoitus kun vissiin "virallisesti" on tuoda piuhat iskarituen läpi. Tätä en kyllä suosittele jossei ole moottori kiinni liittimellä olevilla piuhoilla... Leikkaa vaan sitä korin reunaa enemmän.

Sähköille eniten tilaa taitaa olla juuri tuossa Prolinen Vortexissa (B4.1 vakiokori). Siinä on noi sivut aikasta korkeat.

201
Jos on kaksipäiväiset kisat  la/su, niin se helpottaa vielä sitä sunnuntain pitämistä varapäivänä kun kaikki kilpailijat ovat jo valmistautuneet olemaan myös sen sunnuntain paikalla. Silloin nyt vaan sattuu menemään pitempään illalla, mutta se on vain todennäköisesti se yksi päivä koko kesässä kun ei sunnuntain ja maanantain välisenä yönä pääse nukkumaan ihan niin ajoissa.

En kyllä sinänsä näe ihan hirveänä ongelmana tuota yksipäiväisyyttä, lähinnä se on silloin jos ko. luokan perusasiat ei ole ihan niin hanskassa. Tällöin perus huoltotoimenpiteissä kestää tuplasti pitempään kuin kokeneilla jampoilla (itellä ollu tätä samaa, joka kisassa tuntunut kuitenkin olevan kokoajan enemmän aikaa käytettävissä). Sama asia myös vaikuttaa varmaan Hoken kommentissa siitä että FTT kisoissa on hirveä kiire. Ei ole ne luokan rutiinit ihan niin selkärangassa. Mutta aina tietty parempi, että on niitä eri kokemustason kuskien kommentteja. Aina ei kokeneimmat jampat nää asioita samassa valossa, koska ne lasketaan ihan itsestäänselvyyksinä.

202
Kaikilla sitä rahaa ei vaan ole laittaa hotelliyöhön.

Eikö tässä ole paasattu pitkin vuotta siitä miten kilpaileminen pitäisi tehdä aloittelijaystävällisemmäksi?

Mulle esimerkiksi kaksipäiväisyys on suoraan seikka joka estää kilpailun. monesti työt osuu niin että viikolla töitä on 2-4pv , la ja su olisi töitä.  Joten jo lauantain kisoihin lähtö ja töistä pois jääminen laihduttaa entisestään kukkaroa.

Tässäkin voisi auttaa se, että varsinaisesta SM sarjasta vähennettäisiin osakilpailuita, ajettaisiin vaikka se yksi kisa vähemmän, mutta ne kolme kisaa sitten kaksipäiväisinä. Syntynyttä kisavajetta voisi sitten kätevästi paikata järkkäämällä kerhokisoja joihin niitten aloittelijoiden olisi oikeasti helppo mennä (tietty vaatii sen että on niitä järjestäjiä). Ei SM-sarjan kai olekkaan tarkoitus olla se eka paikka jonne mennään testaamaan kisaamista minimibudjetilla.

203
Näistäkin hommeleista olis ollu helppo tehdä kysely vaikka viimisten kisojen yhteydessä. Katsastuksen yhteydessä jaettu laput jotka voi täyttää. Näin on toimittu ainakin sähkökrossissa ja sähkötouringissa useamman kerran. Tämä siis ihan tulevaisuuden ajatuksena, vaikka ensivuotta varten. Foorumilla käydyt sääntöväännöt kun monesti tahtoo kadota parin äänekkäimmän väliseksi kilpahuudoksi, jolloin "suuren massan" mielipiteitä ei kuulla.

Oliko nyt viimetalvena kun itseasiassa järkättiin kysely myös internetin välityksellä tulevaisuuden näkymistä? Vois olla aihetta vastaavaan.

(Oon muuten lähes 100% varma että esim. normi A4:lle printattu numero joka on kontaktimuovilla hieman paperin reunojen yli ulottamalla kiinnitetty koriin, kestää fuilia ilman että numerot katoaa näkyvistä. Tämmöisten tarrojen tekemiseen menee ehkä 15-20min ja kustannukset maks 5e ja tavara riittää vaikka useammaksi vuodeksi.)

204

Lisäyksenä jälleen se että mikäli keksitään rajata numerotarrojen määrää per kilpailija pienemmäksi, kuin jokaiseen kisaan uudet niin tarrojen riittävyyden kanssa tulee ongelma.
Pieni roiskahdus polttoainetta tarralle ja näkemiin numerot.

Jos niitä tarroja ei tarvi tulostaa 1000 kappaletta niin niitten laatuunki voi varmaa panostaa enemmän. Oon nähny semmossiakin tarroja jossa on kalvo pinnassa suojaamassa printtiä. Ei kannata valittaa asioista joihin ei ole perehtynyt ja joille ei ole kunnon perusteita!

205
Sisällä FTT kisoissa vallitsee hiirenhiljaisuus verrattuna oikeastaan mihin tahansa M8 kisaan... Enkä tarkoita yleistä melua, vaan nimenomaan sitä kuuluttamista tilanteesta jne.

Siel ei tarvi ku homma toimii itsestään.

206
Tuomareiden ja kierroslaskennan pitää tunnistaa auto varmasti jotta voivat toimia tilanteissa missä auto pitää tunnistaa... Eli esim rangaistus tilanteissa ja kun kuulutetaan jpitain antamaan tietä.

Porukka voisi opetella kunnioittamaan toisia kuljettajia enemmän, eikä heti ajamaan päälle. 20min nousussakaan ei tarvi siinä ekassa mutkassa päästä ohi kun toisen saavuttaa, noissa vehkeissä on sentään tehokkaat JARRUT verrattuna vaikka sähköautoihin, joilla tuntuu olevan porukan paljon helpompaa ajaa lähekkäin kolaroimatta. Tämä pätee myös osittain kierroksella ohittaviin, jos on selkeällä erolla jollain sijalla niin ei tarvi väkisin tunkea ohi ihan heti.

Tämän sähköpuolelta tutun ajokulttuurin puuttumisen minä olen polttispuolella enemmän nähnyt ongelmaksi kuin sen, että tuomarit eivät nää autoja. Ei ne voi muutenkaan kaikkia tilanteita nähdä radalla vaikka numerot olisivat kuinka selkeitä tahansa ja eihän niitä penalteja edes tarvi jakaa jos kuskit ajaa reilusti. Tietty osasyy ongelmaan on autot ja radat joita keskivertokuski ei voi ajaa edes kauhean tarkasti kun auto ei reagoi silmänräpäyksessä ja se muutenkin repii reijistä yms. ties minne. Itsekkin onnistuin kyllä Kauhavalla kolaamaan pari nopeampaa kuskia kun laite ei ollu yhtään hanskassa kokemattomalle polttiskuskille.  :tongue:

Jopa tuomareita suurempi apu kierroksella ohittaville/ohitettaville olisi kuulutuksen pysyminen ajantasalla kokoajan nousufinaaleissa, nykyisellään kärkitiloja kuulutetaan todella tehokkaasti, mutta jos tiput nousupaikoilta pois niin sitten ei kyllä tiedä yhtään missä järjestyksessä radalla mennään ja kenelle pitää antaa tilaa. Tähän kun yhdistää vielä, että kuskit näkee vaivaa sen verran ennen radalle lähtöä, että vilkaisee minkälaisia autoja ja kuskeja on paikalla ja yrittää vähän edes painaa niitten autojen värejä muistiin. Sitten tietää aika hyvin kuka on tulossa ohi kierroksella ja kuka hakee sitä viimistä nousupaikkaa...

207

Tais olla about 15. versio noista valoista jonka sai näyttämään hyvältä... Rupee olemaan kaikki "metritavarasta" tehtävät osat valmiina, enää tarvitsis oikeastaan niputtaa.

208
Tulokset / Vs: Maastosarja 2 Kiiminki -LOPPUTULOKSET-
« : 22.08.11 - klo: 15.45 »
Oli kyllä huippuhienot kisat Ospan porukka ja se Hannuksen porukka tehneet! Puoli-ilmainen majoitus asiallisella aamupalalla ja sauna mahdollisuudella oli kyllä loistava, kuten lounaat, buffetti yms. Myös rata oli todella hyvä. Ratamerkkaus putki on parasta mitä vastaan tullut, tätä muuallekkin! Hyppyrit toimi ja muutenkin profiili oli kiva.

+++ Rata
+++ Tiukka kilvanajo
++ Itselläkin kulki assot mukavasti
++ Punainen teltta ja sen väki
+ Useampia uuhdehkoja kuskeja joilla kulki hyvin
+ Kelit yleisesti
+ SM mitalitaistelut säilyi tiukkoina Hyvinkäälle!

- muutamat avautumiset korokkeella

Ehdottomasti uudestaan Ouluun ensikesänä!

209
Pariajoissa ainakin osa kuviorenkaista ei vaan ihan oikeasti toimi koska pitoa on ihan liikaa suhteessa sliksiin, BB:n kanssa tuli parivuotta sitten ko. messuilla testattua. Ja varmaan suurinosa porukasta ajaisikin paremmin niillä slikseillä kun ei ole pitoa ja vauhia niin paljoa. Onhan ne kuviorenkaat tietty kivan näköiset, itsellekkin ostin yhdet semmoiset jotka jäi käyttämättä, koska niillä ei liian kovan pidon takia voinut pariluisutella muitten kanssa.

Mut eniveis, paikalle tuun oli mitkä rengassäännöt tahansa. Hommasta vaan pystyis tekemään paljon tasapuolisempaa ja yleisölle näyttävämpää...

210
Kuvioidut renkaat voisi ainakin laskea vaihtoehdoista pois, joillain kuvioilla tuntuu saavan aika paljon enemmän pitoa kuin esim. tuolla sliksillä. Selkeät nopeuserot ei tee hommasta ainakaan näyttävämpää yleisölle.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 27