Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stilo

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 27
31
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 25.11.15 - klo: 09.46 »
Jonkun verran olen päässyt ajelemaan tuolla uudella T4´16 mallilla ja päässyt setupin kanssa aika hyvin alueelle. Toistaiseksi ainakin ollut erittäin positiivinen kokemus tämä uusi Xray vannoutuneelle japsimerkkikannattajalle, näähän on nykyisin ajettavuudeltaankin ihan puhdasverisiä kilpa-autoja. :grin: Tykkään.

Viimeisin Casino setuppi jolla olisi tarkoitus startata viikonlopun FTT kisaan.


32
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 02.11.15 - klo: 08.16 »
Jos se Yokomon oma kelluva servokiinnike on vain kahdella ruuvilla pohjassa kiinni, niin se pääsee kolauksista kääntymään. Kun laittaa pitkän ruuvin vielä siitä antenninjalan reijästä läpi niin sen jälkeen pysyy suorassa.

33
Ainakin LTCC kisaan on ollut hankalampaa saada kuskeja mukaan tänävuonna kun moni "touring-kuljettaja" tuntuu olevan siirtyny pelkästään krossiradoille tälle kaudelle. Monen kohdalla ilmeisesti syynä paremmat treenipaikat krossipuolella. Aikaisemmin touringilla meni hyvin talvella kun krossiratoja ei käytännössä ollut ollenkaan, eli vaihtoehtoa ei ollut.

34
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 06.10.15 - klo: 14.29 »
http://rc10.fi/index.php?topic=92757.0

Muistutellaan täälläkin, että Lahti Touring Car Challengessä ajetaan myös Formula luokka sunnuntaina 1.11.. Mukaan kaikki testaamaan autoa ja valmistautumaan talven kisoihin isolla ja nopealla radalla. Formulat on yleisön silmissä varsinkin hieno luokka, joten olisi upeaa saada hyvä määrä kalustoa radalle! Ilmoittautuminen päättyy 25.10..

35
Lahden Urheiluautoilijoiden pienoisautoilijoiden sisäratavuorot kevät 2016

Vuorot lauantaisin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta alkaen 9.1.!

Päivät jolloin vuoro on:

9.1.
23.1.
6.2. PERUTTU
20.2.
27.2.
12.3.
2.4.
16.4.
23.4. LISÄTTY

Kellonaika:
-10.00-18.00

Paikka:
- Kivijärven koulu, Mäkelä. Tarkempi osoite: Vehkamäentie 24, Mäkelä(Nastola).
- Ajo-ohje koulun pihalle täällä. Tavarat voi käydä jättämässä/hakemassa oven edestä, mutta sitten auto parkkiin parkkipaikalle.

Rata:
-24m x 12m, neulahuopamattoa.
-Soveltuu 1/10 ja pienemmille sähköautoille sileillä kumipyörillä/foameilla. Myös krossareilla/ralliautoilla voi tulla kokeilemaan kunhan auto ja renkaat ovat puhtaat.
-ajovuorot 40min syklillä, 10min Touring Prostock/Modified | 10min Touring Stanu | 10min Aloittelija Touring | 10min minit, drifterit, muut.
-Esim. C12 vuoro voidaan järjestää tarvittaessa.


Ratamaksut:
-Kausimaksu 45€ / kevät
-Kertamaksu 10€
-Saman perheen jäsenistä yksi maksaa täyden hinnan, seuraavista 25e/kausi ja 5e/kerta.
-Uusille harrastajille esimmäinen tutustumiskerta maksuton.

Ajanotto:
-Paikalla on MyLapsin RC4 ajanottolaitteisto käytössä, muutama vuokraponderi löytyy 2€/päivä.

Muuta:
-Tuoleja ja pöytiä pitäisi riittää kaikille.
-Omat jatkojohdot perinteisesti mukaan.
-Liposäkkien käyttöpakko!
-Rakennus on suhteellisen tuore ja siistissä kunnossa, joten otathan tämän huomioon jotta voimme jatkossakin pitää ratavuoroja paikalla!
-Ulkokengillä kävely sisällä Ehdottomasti kielletty! Sukat/sisäpelikengät/tossut kelpaa. Tämä on ehto paikan omistajilta.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet harrastajat ja lajista kiinnostuneet!
Treeneissä pyritään pitämään kerhoautoa jolla kiinnostuneet pääsevät kokeilemaan.

http://tiimlahti.nimenhuuto.com/ sivuston käyttöä treeneihin ilmoittautumiseksi suositellaan. Salasana TL.

Lisätietoa: Henry Salmén / 0503749399

Video radasta:
http://www.youtube.com/watch?v=kn9t82_USbs#ws

36
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 23.08.15 - klo: 13.44 »
Talvikausi lähestyy ja syksyn ratavuorojen päivämäärät on sovittu!

SYKSY 2015

5.9.
12.9.
26.9.
3.10.
17.10.
24.10.
7.11.
14.11.
5.12.
12.12.

Paikka ja aika tutut vanhat, tarkemmat tiedot tulee sisäratatopiciin kunhan se päivittyy tälle talvelle.

Tervetuloa!

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 31.03.15 - klo: 18.04 »
Jouduimme tekemään muutoksia kahteen kevään viimiseen vuoroon:

Ensi viikonloppuna ei siis treenejä alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen!

4.4.    vko 14 Peruttu
11.4.  vko 15 LISÄTTY
18.4.  vko 16 Peruttu
25.4.  vko 17 LISÄTTY

38
Tulokset / ERC Kertsi 21.3.2015 Tulokset / jälkipelit
« : 21.03.15 - klo: 19.02 »
Kisat saatu onnistuneesti pidettyä. Tiukkaa kilvanajoa ja hyvää meininkiä. Kiitokset kaikille osallistuneille ja onnittelut voittajille!

Tulokset alla:

39
Kisapaikka valmiina ottamaan vastaan kilpailijat, kilpailijoille ovet auki 8.00!


40

Tavarat voi käydä jättämässä ovelle, mutta sen jälkeen auto parkkialueille.

41
Aikataulu:

Ovet auki 8.00


Erälistat:


Pizzatilaus klo 11.

Vaihtoehdot:
1. Salami/aurajuusto 7€
2. Pepperoni/ananas 7€
3. Kinkku/ananas 7€
4. Kebabrulla 7€

HUOM!
Aikasemmista viesteistä unohtunut, mutta kilpailupaikalla sisällä on ulkokenkien käyttö kielletty. Sisäpelikengät/släpärit/reinot tjm. mukaan, muuten joutuu sukkasilteen olemaan! Tälle emme voi mitään, tiukat ohjeet koulun puolelta.

42
Tosiaan vielä puolille öin aikaa ilmoittautua!

Alla videota ratapaikasta, kisoihin tehdään uusi profiili joten ei tarvi pelätä paikallisilla olevan liikaa kotikenttäetua.  :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=fY8mTiTIplg#ws

Buffet tarjoaa kisapäivänä kahvia / pullaa ja muuta pientä suupalaa. Koitetaan järjestää pizzatilaus, tarkemmat tiedot siitä myöhemmin.


43
Vielä viikko aikaa ilmoittautua!

44
Ilmoittautuneet:

TSBeginner:
Ville Ahola
Sisu Kuuslahti
Atte Vainionperä
Joni Pylväläinen
Asko Niinivirta
Alex Siira
Joenna Oksanen

TSS-10:
Dan Öhman
Mika Pylväläinen
Pasi Lassila
Jani Kainulainen
Marko Kainulainen
Jona Oksanen
Joonis Oksanen
Jukka Laaksonen

TSP-10:
Harri Valli
Markku Seppälä
Kalle Lehto
Niko Sinervo
Jarmo Kiiski
Sami Takkinen
Leevi Martikainen
Eetu Laaksonen
Kim Elfström
Kimmo Hyytiäinen

TSM-10:
Henry Salmén
Niko Vuorenmaa
Valtteri Eklund
Kalle Lehto
Jussi Kankaanmäki
Tomi Mairue
Kirill Trofimov
Smirnov Vadim
Eetu Pesonen
Antti Silvennoinen

45


Lahden Urheiluautoilijat ry kutsuu kaikkia 1:10 touring autoilijoita kerhokilpailuun entisen A-8 sarjan hengessä.

Käy liittymässä kisan Facebook sivulle!

Kilpailuaika:
- Lauantai 21.3.2015

Kilpailupaikka:
- Kivijärven koulu, Mäkelä. Vähän matkaa Lahdesta Heinolaan päin.
- Tarkempi osoite: Vehkamäentie 24, Mäkelä(Nastola).
- Ajo-ohje koulun pihalle täällä. Tavarat voi käydä jättämässä/hakemassa oven edestä, mutta sitten auto parkkiin parkkipaikalle.

Ilmoittautuminen:
15.3.2015 klo 23:59 mennessä sähköpostilla lahua.rc@gmail.com
Ilmoittautumiseen tiedot:
-nimi
-seura (jos on)
-ponderin numero / jos tarvit vuokraponderin
-luokka/luokat
-kide/2.4GHz

Ajanotto:
RCM -ohjelmisto, AMB RC4 dekooderi, vuokratranspondereita tarjolla rajoitetusti, vuokra 5e
Ainoastaan Mylaps/AMB:n valmistamat ponderit toimivat!

Luokat:
TSB "Beginner/rookie" ns. aloittelijaluokka
TSS-10
TSP-10
TSM-10

Osallistumismaksu:
15e/luokka.
Maksu paikanpäällä

Aikataulu:
- Ovet auki 8:00
- Ensimmäinen erä 9:00
- 2x harjoitus, 3x alkuerä, 3x finaalit
- perjantaina ei treenimahdollisuutta

Säännöt:
TSS / TSP / TSM FTT 2014-2015 sääntöjen mukaan.
TSB "Beginner/rookie" = säännöt lähes vapaat, mutta 1:10 kokoluokan touring auto, kumipyörät, suositus hitaampi kuin 10,5t moottori.
Paikalla katsastus, lähinnä muodollinen, ei turhaa pilkuviilaamista.
 
Rata:
Neulahuopamattoa, 24mx12m.
Radalla on sähköä, omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.

Muuta:
Akkujen lataus aina latauspussissa.
Buffetti: paikalla, tarjonnasta lisää myöhemmin

HUOM!
Kilpailupaikalla sisällä on ulkokenkien käyttö kielletty. Sisäpelikengät/släpärit/reinot tjm. mukaan, muuten joutuu sukkasilteen olemaan! Tälle emme voi mitään, tiukat ohjeet koulun puolelta.

Tervetuloa!

46
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 11.02.15 - klo: 21.33 »
Jouduimme perumaan 28.2. vuoron koska Oulun FTT kisa siirtyi samalle viikonlopulle.

21.3. ajetaan ERC Kertsi kerhokilpailu. Kilpailukutsu tulee ihan lähiaikoina!

47
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 23.01.15 - klo: 08.19 »
AKK:n sääntökirjasta:

Lainaus
3.6.4. AJAMINEN KILPAILUSSA
Kilpailun aikana kun auto on yksin radalla, se saa
käyttää hyväkseen radan koko leveyttä. Kuitenkin alkuerissä
kun hetkellisesti tai pysyvästi nopeampi auto on
saavuttanut suoralla, on edellä ajavan annettava tietä
takana tulevalle siirtymällä sivuun ja sallittava ohittaminen
toiselta puolelta. Jos edellä ajava ei näytä seuraavan
tilannetta, häntä voidaan huomauttaa kuulutuksella/ sinisellä
lipulla. Kilpailijalle joka ei noudata huomautusta
voidaan antaa varoitus.

48
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT OHJEISTO 2015
« : 30.12.14 - klo: 13.38 »
Varmaankin sääntö voisi olla fiksummin ymmärrettävissä ja reilumpi kaikkia kohtaan jos uudet korit tulisi käyttöön seuraavan kuukautena siitä kun niistä ilmoitetaan lajiryhmän toimesta foorumilla, eikä siitä kun niitä alkaa Suomesta saamaan. Olisi melkoisesti läpinäkyvämpi ja ennakoitavampi sääntö kun tieto korin hyväksynnästä tulisi kaikille samaan aikaan eikä vain kauppiaiden nettisivuille / lähipiirille. Ihan kaikkien kauppiaiden hyllyyn tullutta korivalikoimaa voi kuitenkin olla hankala seurata.

Toisekseen mikä on käytäntö jos korille ei syystä X tulekkaan hyväksyntää?

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 17.12.14 - klo: 11.26 »
Kevään 2015 vuorot sovittu:

10.1.  vko 2
17.1.  vko 3
7.2.    vko 6
14.2.  vko 7
28.2.  vko 9 peruttu
14.3.  vko 11
21.3.  vko 12 ERC Kertsi kerhokilpailu
28.3.  vko 13
4.4.    vko 14
18.4.  vko 16

Uutuutena radalla on käytössä jatkossa MyLapsin RC4 kierroslaskentalaitteisto!

50
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 27.11.14 - klo: 10.41 »
Alcladin ja monien muidenkin kromien kanssa kannattaa suunnitella tuo maalausjärjestys tarkkaan ja muutenkin miettiä vähän kuvioita jne. jotta voi minimoida ongelmatilanteet maalausvaiheessa. Alcladin päällä oleva maalikerros tosiaan lähtee tosi helposti maskikalvon mukana irti. Vaikka ohjeissa sanotaankin käyttämään mustaa taustalla, voi hyvin käyttää taustalla valkoista ja täten vetää kromialueet viimisenä ennen valkoista taustaväriä. Toinen vaihtoehto on suunnitella kromialueet mustan alueen/reunan sisälle jolloin kromin taustaväri samalla muodostaa "turva-alueen" ympärille ja maskin mukana irtoamisen ongelmaa ei ole.

51
Jos lajin markkinointipuolta ajatellaan kokonaisuutena, olisi kilpailunjärjestäjän näkökulmasta mukava jos olisi tarjolla valmista markkinointimateriaalia hyödynnettäväksi. Näin saataisiin yhtenäisempi ja ammattimaisempi ilme koko toiminnalle. En ole FTT/Maastosarjan jne. kanssa joutunut toimimaan järjestelyssä, mutta LTCC:n osalta olen näitä miettinyt paljonkin ja koittanut kovasti saada brändättyä kyseistä kilpalua. Alan harrastajista löytyy onneksi innokkaita ja auttavia ihmisiä joiden avulla on kyseistä tapahtumaa saatu rakennettua niiltä osin, mitä itseltä on taito loppunut. Toki kaikkea ei voi saada ilmaiseksi, mutta näkisin, että tähän kannattaisi panostaa kerhojen sekä kattojärjestönkin taholta vaikka ihan rahallisesti jos ei ilmaisen työn tekijää löydy. Ainakin oman kerhon osalta voin sanoa, että mielellään vaikka maksettaisiin jos olisi tarjolla oikesti laadukasta materiaalia valmiina.
 
Muutamia asioita joita itse ainakin näkisin järkevinä:
 
- Yleinen laadukkaasti tehty RC-autot harrastuksena info-vihkonen tarjolle, jota voisi vaikka pienellä kustannuksella tilata kerhoille (toki aina parempi ilmaiseksi) ja jakaa kilpailuissa / messutapahtumissa. Meillä on Lahden kerholla ollut itsetehtyjä lappusia messuilla jne., mutta tulostusmahdollisuuksien ja graafikon taitojen puutteen vuoksi ne nyt on semmoisia kotikutoisen näköisiä. Laadukas printtivihko varmasti jättää paremman fiiliksen kuin epämääräinen mustavalkoinen tulostuspaperi A5 räpellys. Tähän toki voi lisäksi sitten jakaa paikallisesti kerhojen oman pienen yksinkertaisen mainoslapun/käyntikortin josta selviää seuran yhteystiedot.

- Valmis markkinointipohja FinTrack-Tour / Maastosarja / WJ jne. näille selkeästi "brändätyille" kilpasarjoille. Selkeällä yhtenäisellä graafisella ilmeellä olevat sarjalogot, sekä mainospohjat (paperimainos, nettibanneri SoMe-mainospohja, Youtube mainospohja?) josta kilpailunjärjestäjä voisi muokata oman kilpailun tiedoilla olevan version jota voisi sitten laittaa verkkoon / sosiaaliseen mediaan / paikallisille tiedotusvälineille. Laadukkaasti tehty mainos varmasti löytää tiensä paremmin medioihin ja jää mieleen kuin parin tekstirivin valkoinen lappunen.

Onko ajatuksia muilla, miten toimisi esimerkiksi tapa, jossa noitten sarjakilpailuiden järjestäjä sitoutuisi maksamaan summan X€ lisää markkinointimaksua kilpailun järjestämisestä, mutta sille rahalle saisi vastineeksi valmiiksi tehdyt mainokset?

edit:
Laitan vielä liitteeksi nuo lappuset joita meillä oli LTCC 2014 tapahtumassa jaossa yleisölle:
Lahden UA / RC-esite
LTCC 2014 katsojaopas

52
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden UA:n sisäratatopic
« : 04.11.14 - klo: 11.09 »
Joudumme perumaan 22.11. vuoron, koska koulu tarvitsee salia omaan käyttöönsä.

Tilalle otettiin vuoro jo ensi viikonlopuksi eli 8.11.!

53
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 28.10.14 - klo: 23.11 »


Parin vuoden tauon jälkeen taas kunnolla kisaväreihin maalattu turistikoppa viikonlopun LTCC kisaa varten.

54
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.10.14 - klo: 13.25 »
Muistutellaan vielä, että VTR kuljettajat ovat erittäin tervetulleita 2.11. ajettavaan Lahti Touring Car Challenge 2014 kilpailuun. Kaikki paikalle kykenevät vaan mukaan niin saadaan yleisölle mahdollisimman paljon näyttävän näköistä kalustoa radalle!

Kisainfot:
http://rc10.fi/index.php?topic=86741.0

55
Team C / Vs: TeamC TC10
« : 09.10.14 - klo: 17.15 »
http://www.eurorc.com/product/2763/yokomo-double-joint-inside-bearing
Tuommoiset kun tilaat niin saat tuplanivelet autoon. Tilaa sitten Spec-R, CSO, 3racing tai ihan mitkä vaan yhteensopivat tuplanivel vetarit niin nuo matalemmat laakerit tulee tarvitsemaan jokatapauksessa.

56
Team C / Vs: TeamC TC10
« : 09.10.14 - klo: 14.57 »
10 x 5 x 3, tulee yleensä vetarien mukana noi laakerit, mutta toki käytetyissä ei varmaan ole ollut. Tuommoset laakerit on käytössä kaikissa Xray/Yokomo/Tamiya jne. tuplanivelien yhteydessä ohjauspalan sisäpuolella.

57
Team C / Vs: TeamC TC10
« : 09.10.14 - klo: 14.44 »
Onhan sulla sielä ohjauspalassa vetarin nivelen puolella se matalampi laakeri jolla vetarille tulee lisää tilaa?

58
Lahden Urheiluautoilijoiden pienoisautoilijoiden sisäratavuorot kevät 2015

Vuorot lauantaisin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta alkaen 10.1.!

Päivät jolloin vuoro on:

10.1.  vko 2
17.1.  vko 3
7.2.    vko 6
14.2.  vko 7
28.2.  vko 9 Peruttu
14.3.  vko 11
21.3.  vko 12 ERC Kertsi kerhokilpailu
28.3.  vko 13
4.4.    vko 14 Peruttu
11.4.  vko 15 LISÄTTY
18.4.  vko 16 Peruttu
25.4.  vko 17 LISÄTTY

Kellonaika:
-10.00-18.00

Paikka:
- Kivijärven koulu, Mäkelä. Tarkempi osoite: Vehkamäentie 24, Mäkelä(Nastola).
- Ajo-ohje koulun pihalle täällä. Tavarat voi käydä jättämässä/hakemassa oven edestä, mutta sitten auto parkkiin parkkipaikalle.

Rata:
-25m x 12m, neulahuopamattoa.
-Soveltuu 1/10 ja pienemmille sähköautoille sileillä kumipyörillä/foameilla. Myös krossareilla/ralliautoilla voi tulla kokeilemaan kunhan auto ja renkaat ovat puhtaat.
-ajovuorot 40min syklillä, 10min Touring Prostock/Modified | 10min Touring Stanu | 10min Aloittelija Touring | 10min minit, drifterit, muut.
-Esim. C12 vuoro voidaan järjestää tarvittaessa.


Ratamaksut:
-Kausimaksu 45€ / kevät
-Kertamaksu 10€
-Saman perheen jäsenistä yksi maksaa täyden hinnan, seuraavista 25e/kausi ja 5e/kerta.
-Uusille harrastajille esimmäinen tutustumiskerta maksuton.

Ajanotto:
-Paikalla on MyLapsin RC4 ajanottolaitteisto käytössä, muutama vuokraponderi löytyy 2€/päivä.

Muuta:
-Tuoleja ja pöytiä pitäisi riittää kaikille.
-Omat jatkojohdot perinteisesti mukaan.
-Liposäkkien käyttöpakko!
-Rakennus on suhteellisen tuore ja siistissä kunnossa, joten otathan tämän huomioon jotta voimme jatkossakin pitää ratavuoroja paikalla!
-Ulkokengillä kävely sisällä Ehdottomasti kielletty! Sukat/sisäpelikengät/tossut kelpaa. Tämä on ehto paikan omistajilta.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet harrastajat ja lajista kiinnostuneet!
Treeneissä pyritään pitämään kerhoautoa jolla kiinnostuneet pääsevät kokeilemaan.

http://tiimlahti.nimenhuuto.com/ sivuston käyttöä treeneihin ilmoittautumiseksi suositellaan. Salasana TL.

Lisätietoa: Henry Salmén / 0503749399

Kevään 2015 rataprofiili:
http://www.youtube.com/watch?v=kn9t82_USbs#ws

59
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 17.06.14 - klo: 22.58 »
Losin nelkkuunkin rupee pikkuhiljaa pääsemään kunnolla sisään. Ruotsin reissu EM warm-uppiin oli erittäin hyvä kun pääsi kuulemaan muilta TLR kuskeilta kommenttia ja vinkkiä auton suhteen.

Vaasassa ajoin lähes suoraan EM warm-upin jäljiltä olevalla setillä, iskarin männätkin oli reijättömistä männistä itse poratut #55 ja #55. Olisin halunnut testata vakiomäntiä, mutta olisi vaatinut turhan paljon työtä kaivaa männät takavetoautosta ja auto noillakin tuntui toimivan mainiosti, suosittelen muille vaan ajamaan niillä vakioilla. Vakio takainsertillä auto oli helpompi ajaa, mutta tuolla closed cell insertillä pelkästään takana saa auton kääntymään hieman enemmän. Kokeilin ajaa clickeri lukittuna, mutta en enään osannut ajaa autolla jossa oli kunnon etujarrut. Kaadoin treeneissä ties kuinka monta kertaa keulankautta ympäri hyppyjen alastuloissa joten vaihdoin clickerin takaisin ihan vaan koska en osannut ajaa ilman sitä. Toki auton sai sillä myös näpäytettyä kivasti shikaanin jälkeisen off-camber mutkan ympäri sekä möykkysuoran jälkeiseen palloon auton tiukemmalle linjalle.

10 asteen casterpalat edessä on ehdottomasti testaamisen arvoinen juttu jos on yhtään ongelmia saada auto kääntymään sisään mutkiin, auto alkaa niillä reagoimaan aika paljon herkemmin. HRC tukivarrenkiinnityspalat takana on kanssa huomattavasti helpommat ajaa kuin vakio LRC palat. HRC paloilla perä pystyy paljon paremmin tiessä kiinni eikä irtoa lähellekkään niin agressiivisesti kuin LRC versioilla. Jos tilaa HRC alumiinipalat niin tulee myös muistaa tilata HRC tuning kit, koska antisquat säätöshimmit yms. on eri kuin LRC ja niitä ei tule alumiiniosien mukana.

Jos alkuperäisten etutukivarsien sisempien saranatappien kanssa on ongelmia, niin ne kannattaa korvata takavetokrossari 22:n takaiskarinvarsilla, pienellä dremelöinnillä istuvat hienosti ja kestävät huomattavasti kovempaa osumaa. TLR on nyt ilmeisesti saanut jo markkinoille uudet versiot saranatapeistakin jotka pitäisi kestää paremmin. Jos diffien kestämisen kanssa on ongelmia, niin silloin todennäköisesti ajaa liian tiukkaan kiristetyllä slipperillä. 22-4 tuntuu toimivan ylipäätään paremmin kun slipperi on suhteellisen löysällä ja se pidentää myös diffien kestoa huomattavasti. Diffejä ainakin ekaa kertaa rakentaessa kannattaa diffin ruuvi ruuvata pari kertaa kokonaan läpi vastapuolen T-mutterimuovista, se on aika tiukka muuten ja diffin kiristäminen loppuun asti on todella vaikeaa ja menee helposti yli jolloin diffilevyyn tulee jo kuopat. Itse kasaan diffit siten, että pikkuhiljaa diffiä aina välillä pyöritellen kiristelee tiukemmalle kunnes lopulta HELLÄSTI kiristäen huomaa diffin menevän kiinni asti ja tästä auki 1/8 kierros. Diffi autoon kiinni ja toisesta pyörästä kiinnipitäen ajelee hellällä kaasulla diffiä hetken sisään ja sen jälkeen säätää kireyden vielä sopivaksi. Ajan aika löysillä diffeillä, mutta pitää vielä testailla koska maailmalla ajaavat kuulemma aika jäykillä.

Liitteenä on setuppi Vaasan finaaleista. Toisenlaisille radoille voi vaihtaa pykälää löysemmän etujousen eli hopeisen. Vaasassa härdelliin menoa helpotti tuo vihreä jousi.

60
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 17.06.14 - klo: 22.40 »
Vaasassa oli sitten kerrankin pitoa kunnolla. Perjantain treeneissä testailin lähinnä takamoottorista ja se tuntuikin ihan mukavalta. Lopulta päätin sitten kuitenkin vielä testata keskimoottorista kun se ajovalmiina oli ja sehän tuntui todella hyvältä heti. Keskimoottorilla sai suoralle lähtöön sekä suoran päähän huomattavasti paremmin vietyä vauhtia mutkan läpi. Eturenkaita tuli testailtua scrubsin lisäksi PL 4rib sekä M3 että M4 kovuudessa ja vielä JC:n Groovy. Prolinen takarenkaalla tuntuu Prolinen oma etupyörä kaikista loogisimmalta ajaa, JC:n groovy oli hyvä mutta pientä epätasapainoa renkaan toiminnassa oli. Scrubsista tykkään kaikista eniten, koska se kääntää todella hyvin mutkaan sisään, mutta ei ohjaa liikaa ulostulossa kuten urarengas tahtoo ainakin omalla kohdalla tehdä. Slipperiä ajoin aika löysänä, takapyöristä kiinni pitäen ei nosta etupyöriä yhtään irti maasta.

Pikku muutoksia tuli tehtyä pitkin päivää setuppiin, suurin muutos oli oikeastaan vaihto 5 -> 0 casteriin, nollalla asteella löyty ihan erilailla vielä kääntyvyyttä ja herkkyyttä autoon. Voi tosin olla joillekkin jo turhankin agressiivinen ja vaatii aika pehmeää ajotapaa. Takapäätä tuli myös jäykistettyä sekä öljyssä, että jousessa kun "härdelliä" ennen olevien fingereiden jälkeen perä tahtoi alastulossa karata alta. Finaaleihin vielä laitoin pohjalevyn ponttooneihin ihan reunalle 20g punttia että sai auton vähän paremmin lentämään tuulessa. Finaaleissa 22 2.0 toimikin niin mahtavasti etten ole koskaan ajanut yhtä hyvällä takavedolla, aivan mahtava laite ajaa. Harmi että finaalit ei menneet ihan putkeen muuten. Noh hyvillä fiiliksillä seuraaviin koitoksiin, auto tuntuu olevan hyvä!

Liitteenä on finaalisetuppi.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 27