Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tony_L

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7
121
Monelta ovet aukeaa keskiviikkona? Pääseekö jo klo 10.00 radalle ajamaan? Ehtisi illaksi ajoissa kotiin jos pääsisi aamulla jo ajamaan.

Avaan ovet keskiviikkona kello 10.

Ok, kiitos vastauksesta.

122
Hyvinhän ne sc kisat Turussakin meni viime kesänä.

Eiköhän tässä nyt vain ole kysymys siitä että mitä enemmän autoja kisoissa sitä enemmän rahaa kerholle. Kuskit tykkää kumminkin ajaa aina kilpailuja. Monella on kumminkin m8 auto sekä sc auto niin voisi ajaa kahta luokkaa samoissa kisoissa. Ainoa ongelma asiassa on se että mahtuuko päivän aikatauluun. Nykyiset sc autot menee helposti samalla radalla kuin m8 autot.

123
Monelta ovet aukeaa keskiviikkona? Pääseekö jo klo 10.00 radalle ajamaan? Ehtisi illaksi ajoissa kotiin jos pääsisi aamulla jo ajamaan.

124
Veikkaan itse että m8e luokka jatkaa kasvua verrattuna viime kesään jolloin oli jo ihan kivasti kuskeja mukana luokassa.

125
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 26.11.15 - klo: 13.31 »
Jon: Pito oli kova turussakin mutta ei tökkivä pito. Kova pinta on eri kuin pehmeä matto johon piikit uppoaa.

126
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 26.11.15 - klo: 08.20 »
Kannatan että Oskari on ihan hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.

127
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 22.02 »
Miksi me ajettaisiin krossareilla kun halutaan ajaa corrilla? Miksi te ette voi crossareilla tennis matolla?

128
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 20.50 »
Onneksi suomesta löytyy muitakin ratoja kuin meidän eos-matto jossa ei ole mitään järkeä ajaa corrilla.

Screwed: Ilmoittele sitten miten saat sc-auton toimimaan uusilla renkailla eos matolla. Veikkaan että löytyy muutama kuski joka on jo lähes kaiken kokeillut ja haluaa kuulla ratkaisun säätöihin.

Mä olen ajanut myös jo 80-luvulla matto crossia mutta silloin vauhdit autoissa oli alle puolet nykyisistä. Ei ehkä ihan vertailukelpoista.

129
Ensimmäisenä pitää kiittää Turkulaisia hyvin järjestetyistä kisoista joissa homma toimi ja aikataulu piti hyvin.

Itselleni tuli vähän kiire valmistautua kisaan kun selvisi reilu viikko ennen kisoja että automerkki vaihtuu seuraavaksi vuodeksi. Ei siinä mitään, Onneksi Mäkisen Juha suostui lainaamaan autoa kun ei itse päässyt kisoihin mukaan. Auto Martille joka laittoi autoon bunkkeriin sopivan setupin ja sillä ehdin ajaa pari akkua kotiradalla ennen kisoja.

Perjantaina Samin kyydillä Turkuun ihmettelemään rataa. Noin viisi akullista tuli ajettua perjantaina ja pikku säätöjä samalla autoon joka alkoi tuntua suht hyvältä ajaa.

Lauantaina harjoituksissa jo huomasi että paikalliset menee tosi kovaa ja kympin kärki on todella tasaista. Pari ekaa alkuerää ajelin varman päälle että saa tuloksen jolla on mahdollisuus päästä a-finaaliin. Viimeiseen lähdin yrittämään kunnolla ja homma alkoi toimimaan hyvän ja oli tulossa kova tulos mutta sitten tuli se yksi virhe ja nostaja ei huomannut autoa heti niin 7 sekunnin kaato ja tuloksen parannus oli siinä. 6 ruutu finaaliin oli ihan jees mutta parempaankin oli mahdollisuus.

Finaalit oli sitten hyvin kaksijakoiset. 1 ja 4 finaalit oli lähes pilalla jo ekalla kierroksella kun ruuhkassa jäin jumiin ennen ponderilinjaa olleeseen letkukelaan. taisin molemmissa olla maalissa viides. 2 ja 3 finaalit oli sitten taas sellaista ajoa minkä takia kisoihin lähdetään. Rehtiä ja kovaa kilvan ajoa monta kierrosta. 2 finaalissa pääsin hyvin nousemaan taistelemaan Jarkon kanssa sijasta 2 mutta Jake piti hyvin linjan kiinni ja ohi ei päässyt, maalissa kolmas. Kolmos finaalissa pääsin taas hyvin nousemaan ja Mikaelin tehdessä alussa virheen pääsin Jarkon kanssa taistelemaan finaali voitosta. Vikalla kierroksella pääsuoran jälkeen Jarkolla meni vähän linja leveäksi ja äkkiä oma auto sinne sisälinjalle ja ohi. Sen jälkeen pitkässä mutkassa pieni kosketus Jaken kanssa ja mun auto katollaan ja Jake jäi odottamaan niin kolmantena tullut Mikko keräsi finaalivoiton ja minä toisena maaliin. Lopputuloksissa olin neljäs johon pitää olla tyytyväinen laina-autolla.

Hienot kisat oli ja nelkussa on todella tiukkaa ja tasaista menoa.

Ainoa miinus lähtee siitä että kuulutukset ei kuulunut korokkeelle juuri olleenkaan.

Onnea menestyneille ja kiitos Team Tekno RC.

Tony #24

130
Minkä verran kisa paikalla on pyötiä ja tuoleja? Eli tarviiko tällä osallistuja määrällä raahata omia mukana?

131
Mä olen Juhon kanssa kyllä samaa mieltä. Ainut mitä voisi miettiä niin mun mielestä voisi rajoittaa yksi sarja renkaita per kisa. Se laskee kustannuksia ja tasoittaa kilpailua. Esim tiksissäkin viime talvena oli pakko ajaa 2 sarjaa renkaita jos halusi ajaa kilpaa kärjessä.


132
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 27.09.15 - klo: 07.34 »
Kyoshon mp9 kori sopii myös x1:een. Tässä linkki jollaisella ajoin kesällä sähkö x1:llä.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-korit-krossi-1-8/bittydesign-force-body-for-kyosho-mp9-bdfrc-k003

133
Nelivedon sijat 3-6 on ihan väärässä järjestyksessä.

134
Omasta puolesta myös kiitos kanssa kilpailijoille ja hyville järjestelyille. Itselle oli ensimmäiset m8e kilpailut, correja on tullut ajettua aikaisemmin jonkin verran.
Vauhti oli kokemukseen nähden ihan hyvää ja alkuerien jälkeen oltiin a-finaalin ruudussa 5. Sitten oli vuorossa outo ja ratkaiseva semifinaali. Siinä alku meni hyvin ja kilpailtiin Oskarin kanssa kakkos paikasta kun Pinion ratas päätti hajota 7 min kohdalla.
Kohtalona b-finaalin 5 ruutu.

Loppupäivä ajeltiin sitten ilman haasteita ja kruisaillen b-finaalien voittoon. Voitin joka finaalin ylivoimaisesti.

Formaatti oli ankara ja itsellä huono tuuri kävi just ratkaisevalla hetkellä.

Pm:ssä jatketaan paremmalla tuurilla ja toivottavasti vielä kovemmalla vauhdilla.

Tony Liljeqvist

135
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup V, Nokia 21.3
« : 17.03.15 - klo: 18.30 »
Onko tietoa jo mihin aikaan ovet aukeaa perjantaina?

136
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 08.03.15 - klo: 14.07 »
Tässä on mun setup lappu. Tällä setupilla ehti tiksissä kolmanneksi ja 55/35 öljyt iskareihin ja 22mm maavara niin sama setup toimi myös Nokialla ja lappeenrannassa oikein hyvin.

En kaikkea osannut täyttää varmaan oikein joten saa kysyä lisätietoja jos tarvetta.

137
Kyllä on tarkoitus ajaa myös talvikausi molemmissa luokissa numerolla 24. Nelkkuun pyysin numeron ennen nokian kisaa kun näytti olevan vapaana listoissa.

Tony #24

138
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP #4 Salo 9.8.2014
« : 04.08.14 - klo: 21.21 »
Onko radalla joku torstaina laittamassa sähköjä päälle jos tulisi tutustuu harjoittelemaan silloin? Heti klo 12 olis tarkoitus päästä radalle.

139
Radalla ajettiin tänään jo kuudesta eteenpäin. Lätäköt lanattiin pois ja vähän hiekkaa päälle.  Huomenna varmasti ajokunnossa jos vettä ei tule lisää.

140
Kyllä andetee oli ajelemassa eilen päivällä. Alku illasta talkoiltiin jonkin aikaa ja sitten taas radalla ajettiin kovaa yli yhdeksään asti ja loppu ilta taas talkoiltiin. Kotiin tuli lähdettyä puoli yhden aikaan.

141
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 28.05.14 - klo: 13.53 »
Eteen kannattaa laittaa vähemmän pitävät renkaat. Itse olen nyt ajellut lavangossa calibereilla takana ja edessä on louisen kuluneet maglev renkaat. Tällä yhdistelmällä ainakin mun auto menee nätisti mutkissa koska etu rengas luistaa sopivasti mutta kääntyy silti hyvin.

olen myös kokeillut edessä uusia renkaita mutta sitten kääntyy liian terävästi ja perä pyörähtää helposti.

142
Kiitos järjestäjille hyvästä kisa päivästä ja mahtavasta kelistä harrastaa.

Omasta ajosta sen verran että olin käynyt radalla treenaa edellisellä viikolla yhden päivän joten rata oli tuttu jo valmiiksi ja auto oli hyvissä säädöissä heti kisapäivän aamuna.

Harjoitukset meni hyvin ajolinjoja hakien ja taisi toisessa harjoituksessa tulla koko päivän tuuppien bestläppikin 24.7s.

Alkuerät lähti hyvin liikkeelle ja eka meni kuin unelma ilman virheitä ja kaatoja. Taisin olla noin 10s nopeampi kuin toiseksi tullut. Tällä tuloksella olin myös nelivedot mukaan lukien sijalla 14. Toka ja kolmas meni kaatojen merkeissä ja sijat taisi olla 3 ja 4. Viimeiseen lähdin yrittää varmaa ajoja koska tiesin että vauhti kyllä riittää. Tulos olisikin riittänyt ekaan ruutuun ilman vikan kierroksen kaatoa ja 33s kierrosta. Kakkos ruutu finaaliin oli myös uran paras saavutus.

Finaaleihin siis toisesta ruudusta Matin takaa. Ekassa finaalissa oli vähän yliyrittämistä ja tuli ajettua muutamat kolarit ja maaliin toisena Matin perässä. Toiseen finaaliin lähdin ajelee rauhallisemmin ja tarkoitus oli ajaa siististi Matin perässä ja odottaa jos hän tekee virheen. Virhe tuli tuplissa ja luulin että ollaan jo vikalla kierroksella ja yritin syöksyä maaliin mutta vielä ehdittiin kierrokselle ja ajoin ihan puskurissa kiinni ja taas Matilla tuli virhe tuplissa ja pääsin ohi ja finaali voittoon.

Kolmas meni kaatojen merkeissä ja maaliin ajelin kolmantena.

Viimeiseen finaaliin lähtiessä tilanne oli että Matilla oli kaksi voittoa ja minulla yksi. Mun voitossa oli paras aika joten jos voitan viimeisen, voitan koko kisan. Lähtö meni hyvin ja pääsin seuraamaan Mattia hyvin koko erän alle sekunnin päässä odottaen että jos se virhe tulisi. Virhe tulikin toka vikalla kierroksella ja pääsin ohi ja viimeinen kierros varmistellen hypyt pohjia myöten ettei vaan tule kaatoa.

Uran ensimmäinen voitto tuli ensimmäisessä ulko kisassani.

Durangon tuuppi toimi tosi hyvin koko päivän eikä autolle tarvinnut tehdä mitään koko päivänä.

Tony  #24


143
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 28.04.14 - klo: 09.03 »
Ootko kysynyt ea-importilta? Ainakin nettikauppa näyttää että sieltä löytyisi.

144
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 31.03.14 - klo: 13.49 »
Takamoottoria tuskin jaksan alkaa tekemään jos vaan mitenkään saa keskimoottorisena toimimaan. Pakista löytyy 35 ja 40 öljyt joten laitetaan ne iskareihin ja ulkorenkaat kiinni autoon ja eiku lavankoon testaamaan mitä tapahtuu.

Takapidon edistämis taikoja kokeillaan sitten vakoilla volvospeden autosta.

Mikäs rengas olisi se miedompi pitoinen eteen? Proline calibereja pitää käydä setit hakemassa parii eri kovuutta.

145
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 31.03.14 - klo: 13.15 »
Pitäis alkaa autoa säätää pikkuhiljaa ulkoradoille ja kun ei ole ulkona ajamisesta corrilla yhtään kokemusta niin voisi vähän vinkkejä kysellä.

Eli varmaan iskari öljyjä pitää vaihdella löysempään kun sisällä on ajettu takana 55 ja edessä 70. Jouset on nyt valkoisen sarjan oranssit.

Kertokaas vähän kokemuksia säädöistä viime kesältä mistä olisi hyvä aloittaa?

146
Kiitos myös omasta puolesta järjestäjille. Tuomarointi oli esimerkillisen hyvää ja kuulutukset tuli ajallaan ja kuuluvasti.

Tulin paikalle jo perjantaina ja pääsin rauhassa tutustumaan rataan ja ajolinjoihin. Muutoksia durangoon en tehnyt muuta kuin iskarin paikkoja muutin vähän. Muuten ajoin samoilla säädöillä kuin tiksissä.

Perjantai meni ihan harjoittelu mielellä ja omasta vauhdista ei ollut oikein tietoa missä mennään.

Lauantaina sitten jo harjoituksissa alkoi näyttää siltä että vauhti on kohillaan kun olin harjoitusten toinen.

Eka alkuerä meni kaatojen merkeissä ja alkoi tulla paineita kahteen jäljellä olevaan. Toinen ja kolmas alkuerä menikin tosi tasaisesti ja ilman kaatoja. Molemmissa yksi törmäys hitaampien kanssa vei muutaman kymmenyksen. Alkuerä sijoitus ruutuun neljä oli kyllä todellinen yllätys ja oli mahtava fiilis lähteä finaaleihin.

Ekassa finaalissa lähtö onnistui hyvin mutta tokalla kierroksella sain takaa tulevalta osuman auton perään ja tipuin viimeiseksi. Sieltä on pitkä matka ajaa muita kiinni ja lopputulos oli viides.

Tokassa finaalissa sain koko talven ensimmäisen osan rikki autosta kun takatukivarsi ei kestä täydestä vauhdista törmäystä laudan pään kanssa.  :tongue:

Kolmannessa finaalissa oli taas ahdasta ekoissa hypyissä ja hyppäsin suoraan Tervon Tommin katolle ja siitä Katolleen ja taas oltiin viimeisenä. Loppuajo meni hyvin ja sain rytmistä hyvin kiinni ja sainkin Hattusen kiinni ja pääsin ohikin nelos sijalle.

Viimeinen finaali lähti tosi hyvin vauhtiin ja ajelin neljäntenä pitkään ja saavutin pikku hiljaa Tervoa ja sainkin jo tehtyä ohituksen kolmanneksi mutta seuraavalla kierroksella nousu pöydälle mennessä Tervo osui vähän perääni ja jäätiin jumiin. Sitten tapahtui jotain käsittämätöntä. Nostaja laittoi Tommin auton liikkeelle ja päätti nostaa mun auton ilmaan siksi aikaa että kaikki autot menee ohitse. Olisi riittänyt kun olis kääntänyt mun auton keulan meno suuntaan ja matka olisi jatkunut ilman että sijoitukset olisi muuttunut. Pikkusen kiehahti korokkeelle. Pahoittelut siitä.

Anteeksi myös Samille kun ajelin vahingossa sut seuraavalla kierroksella ja menetit sijoituksen.

Finaalit jäi harmittaa mutta pitää vaan tulevaisuudessa koettaa ajaa kovempaa että takaa tuleva ei ehdi osumaan autoon. Mahtavaa oli myös huomata että ne kuskit jotka menee paljon kovempaa tiksissä yleensä on myös saavutettavissa ja myös voitettavissa.

Lopputuloksissa sija 6 ja taas palkinto kiersi minut läheltä. Cupissa sentään sija 8 oli hyvä suoritus näin ekalle kisa kaudelle.

Katsotaan miten ajo sujuu ulkona kun ei ole tullut ikinä ajettua corrilla ulkona.

Tony #24

147
Miten on perjantaina rata auki? Eli monelta aukeaa ja mihin asti on rata auki.

148
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.03.14 - klo: 19.55 »
Mulle on myös dragbrake asetus 10%. Olen testaillut myös nolla ja 5% asetusta mutta kaikkein helpoin on ollut ajaa 10%. Just varsinkin hypyistä tuli helpompia ja mutkaan sisään meno on helpompaa 10% kuin 0 tai 5% asetuksilla.

149
Minulta myös kiitos kisojen järjestäjille.

Hommat toimi sielläpäin todella hyvin ja varsinkin tuomarointi oli hyvää ja tarkkaa. Tilaa tuli hyvin kun sitä tarvittiin ja korokkeella tiesi koko ajan mikä tilanne on menossa.

Pääsin perjantaina paikan päälle kuuden aikaan ja ajo tuntui heti alusta asti hyvältä ja auto tuntui helpolta ajaa. Perjantaina sai keskittyä vaan testaa renkaita ja opettelemaan ajo linjat ja hyppyrit.

Iso pöytä oli haastava aluksi kun se on vinossa korokkeeseen nähden mutta kyllä senkin oppi.

Omat ajot sujui hyvin myös lauantaina ja alkuerien tuloksena oli a-finaalin kuudes ruutu. Oma kauden tavoite tuli saavutettua joka oli a-finaali paikka jossain kisassa.

Finaaleissa oli kyllä hauska ajaa ja huomasi että oma vauhti alkaa riittää jo haastamaan a-finaali kuskeja. Ainoastaan eka finaali jäi harmittamaan kun tarjolla oli toinen sija toka vikalle kierrokselle asti, ennenkuin pääsuoralla tönäistiin seinää vasten ja nostajalla kesti vähän aikaa.

Finaaleissa tulokset 5, 6 ja 3. Loppu tuloksena kuudes sija. Tyytyväinen pitää olla omaan ajoon.

Durangon tuuppi toimi hyvin koko päivän ja mitään en saanut rikki autosta koko reissun aikana.

Tiksissä nähdään.

Tony #24

150
Kilpailukutsut / Vs: -Kilpailukutsu- SCWintercup 2-Joensuu
« : 23.12.13 - klo: 18.35 »
Olisi kyllä hyvä jos ehtisi perjantaina ajamaan muutaman akullisen jo treeniä.

Perjantaina kun kaikki ei voi pitää vapaa päivää töistä vaan minäkin lähden ajelemaan Vantaalta vasta yhden jälkeen niin olisi hyvä jos rata voisi olla auki jonnekin kymmeneen asti.


Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7