31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata
« : 24.04.18 - klo: 10.09 »
Löytyy myös PM-kisat tänä kesänä lavangosta nitro autoille.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Oma henkilökohtainen mielipide on, että jos ne säästöt pitää jossakin tehdä, niin ne pitää rajata säännöillä.
Esim.
-ykstyyppirenkaat ja rajoitettu määrä renkaita per kisa
-ykstyyppimottori tai vastaava, jos mahdollista (ei polttiksissa)
-kilpailuformaatti ja aikataulu siten, että se ei vaadi lukuisia hotelliyöpymisiä (perjantain treenit nostaa kustannuksia per kisa jo sen 150-200euroa aivan helposti, jos edes riittää= töistä poissaollo + hotellit + ruokailut)
Voihan sillä m8e autolla ajaa myös sm-sarjan.Periaatteessa toki joo, jos hommaa sen lisenssin ja kehtaa sitten vielä olla tientukkeena mestaruussarjassa
Ei taida nelivedoissa olla eri versioita savelle/matolle. Ota se mikä eniten miellyttää silmää eniten koska kaikki autot on nykyään kilpailukykyisiä.
Assolla on eri versiot matolle ja savelle. Erona on slipperi matolle ja keskidiffi savelle, sekä jousissa, iskari öljyissä ja vakaajissa on eroa.
Mihinkäs aikaan huomenna (sunnuntaina) on menossa väkeä ajamaan?
Onko jotain hyviä rengas suosituksia corriin?
Ja ei kellään sattuisi olemaan jo kohtalaista setuppia tehtynä mistä vois lähteä liikkeelle?
Lähetetty minun GT-I9195I laitteesta Tapatalkilla
Mihin tuo perustuu että EOS on paras alusta aloittelijoille ja muillekin ?Viime talvna ajoimme EOS matolla paljon (kulutimme n.35 sarjaa renkaita tuupissa ja sama määrä nelkussa) mutta se kyllä kannatti. Kauden 2017 saldo oli Pekon kohdalla seuraava OR5 luokan EM 8 (TQ alkuerissä), M8 SM 2 (ensimmäinen kausi Pekolla M8). WJ nelkun 2 ja tuupissa 7.
Katsoisin että Pekon ( ikä 14v) ajonopeus ja ajorutiini kasvoi valtavasti talven aikana EOS matolla ajamalla. Lisäksi kävimme neljässä EOS kisassa ulkomailla.
Nyt tuntuu että matto on vedetty alta pois! Koska emme aja 10 crossia kuin talvella niin EOS matolla ajaminen palveli loistavasti Pekon kesälajeja ja hänen kehittymisään ajajana.
Katsotaan sitten ensi kesän jälkeen mikä on betoni-Crossin saldo.
Matti puhuu asiaa, tätä juuri ajamme takaa. Annetaan nuorille kuin muillekin kuskeille kehittyä ja mahdollisuus parempiin kansainvälisiin tuloksiin. Se että EOS matto tarjoaa parhaan alustan aloittelijoille, harrastajille ja kilpailijoille olisi juuri sitä mihin tulisi pyrkiä.
Riittävä pito, muuttumaton alusta, pienet kalustokustannukset ja harrastamisen mielekkyys. Varsinkin aloittelijat pystyvät omiin taitoihinsa nähden kiertämään rataa kohtuudella --> kokevat harrastamisen mielekkääksi --> jatkavat myös tulevaisuudessa harrastuksen parissa.
Jos joku kokee että aisat ovat mustavalkoisia niin kannattaa katsoa peiliin. Asioista pitää saada keskustella ja myös pitää osata keskustella. Nythän keskustelu ei ole oikein edennyt vielä mihinkään.
Edelleen leijuu avoimena se että halutaanko harrastaa laadukkaasti tarjoten kaikille osapuolille siihen mahdollisuus. Tilaa on saatavilla riittävästi kunhan harrastamisesta maksetaan riittävästi. Nyt kun harrastaminen ei oikein maksa mitään niin ei oikein haluta sitoutua siihen.
Missä menee kipuraja, 100€/kk kallis vai halpa? Mitä itse olen keskustellut ihmisten kanssa niin he pitävät kipurajana 150€/kk.
No hyvä että ilmoitettiin ajoissa tosta betonista niin ei tarvii hommata mitään autoakaan talveksi.
Jos asiasta jotain positiivista pitää hakea.