Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tony_L

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7
31
Löytyy myös PM-kisat tänä kesänä lavangosta nitro autoille.

32
Oma henkilökohtainen mielipide on, että jos ne säästöt pitää jossakin tehdä, niin ne pitää rajata säännöillä.

Esim.
-ykstyyppirenkaat ja rajoitettu määrä renkaita per kisa
-ykstyyppimottori tai vastaava, jos mahdollista (ei polttiksissa)
-kilpailuformaatti ja aikataulu siten, että se ei vaadi lukuisia hotelliyöpymisiä (perjantain treenit nostaa kustannuksia per kisa jo sen 150-200euroa aivan helposti, jos edes riittää= töistä poissaollo + hotellit + ruokailut)

Tässä erittäin hyviä pointteja joilla kuluja saadaan alas ja porukalla jää enemmän rahaa itse harrastamiseen. Esim. Yt-renkaalla tulisi jo isoja säästöjä monelle kuskille.

33
Kaikilla renkailla pystyy ajamaan mut turffilla nopein on varmaan minispike rengas. Savella sit taas nopein ja paras riippuu täysin radan kunnosta ja lämpötilasta. Yhtä oikeaa ei varmasti ole ja jokaisella on oma suosikkinsa. Asiantunteva kauppias myy varmasti toimivat renkaat.

34
Perjantai treenit on kielletty tällä kaudella.

35
Ihan turhaa täällä on kisajärjestäjien haukkua kuskeja jos ei porukalla riitä rahat kohta käydä kisoissa. Lisäksi tässä taidetaan vähän sekoittaa luokkia ja tulla väärin ymmärryksiä.
Tietenkin kisojen järjestäminen maksaa ebemmän jos paikka hommataan vain kisoja varten. Toinen ääripää on sit kesä kisat radoilla jotka on vuosia ollut jo samanlaisia.

36
Ei 50€/kk ole mun mielestä paljoa mutta 40€ per yhden päivän kisa alkaa olemaan jo paljon. Tottakai varmasti jokainen ymmärtää että kisamaksu on osa koko seuran toimintaa mutta kun kumminkin suurinosa harrastaa kilpailuiden takia niin voi käydä helposti niin että kun kisamaksut tuntuu liian kovilta niin loppuu sit samalla myös kk maksujen maksaminen kun miksi treenata jos ei käy kisoissa.
Nämä on vain mun mielipiteitä ja toivottavasti olen väärässä ja kesällä nähdään ennätysmäärä kuskeja kisoissa ja kaikki on onnellisia.

37
Tässä tullaan mun mielestä taas siihen kysymykseen että järjestetäänkö kisoja kerhoille vai kuskeille? Ilman kerhoja ei ole kisoja mutta ilman kuskeja ei vastaavasti ole kerhoja.
Miettiköhän kukaan sitä että jos maksua olisi laskettu niin olisi todennäköisesti tullut lisää kuskeja ja myös lisää rahaa kuin että nostetaan maksuja ja kuskimäärät vähenee ja summa pysyy samana.
Varsinkin kasiluokassa jossa FO lopetettiin että saadaan lisää kuskeja sm kisoihin niin mun mielestä maksujen nosto ei ainakaan kannusta siirtymään sm kisoihin.
Joo, vain 40€ nousee per kuski kisamaksut yhteensä kesässä 1/8 luokassa mut jossain raja tulee monilla vastaan. Tai sit mä olen vaan liian köyhä harrastamaan tätä lajia. Pitää sit varmaan ostaa monsteri ja siirtyä sorakuopille ajamaan ensi kesänä.
Ja niinkuin Joppe sanoi ymmärrän noston jos kisoihin panostettaisiin enemmän ja kisat tehtäisiin kuskeille eikä järjestäjälle.
Maailmalla tosiaan on toinen suunta menossa ja kisamaksuja ja esim rengaskuluja halutaan karsia että kaikilla olisi mahdollisuus harrastaa ja ajaa kilpaa.
Itseeni tämä ei nyt vaikuta vaan ajan kaikki kisat silti mut jos tieto olisi tullut aikaisemmin olisin harkinnut asiaa enemmänkin.

38
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.03.18 - klo: 21.29 »
Ohjauksen trimmi on tarkistettu?

39
Veikkaan että kertoo sitä että on tilaustavaraa.

40
Mugenin pinnin vaihto työkalu on osoittautunut ainakin hyväksi ja suosituksi työkaluksi. Pinni vaihtuu näppärästi ainakin 1/8 autossavaikka vetari/kardaani olisi paikoillaan vielä autossa.

41
Miksi profiili pitäisi muuttaa? Eihän Turussakaan muutettu profiilia kisoihin vaan paikalliset treenasi kisa profiililla 1.5 viikkoa.

42
Voihan sillä m8e autolla ajaa myös sm-sarjan.
Periaatteessa toki joo, jos hommaa sen lisenssin ja kehtaa sitten vielä olla tientukkeena mestaruussarjassa :tongue:

Samat jätkät sitä sm-sarjaa ajaa kuin fo sarjaakin on ajanut. Lisenssi joo pitää olla mut 27€ ei ole iso panostus jos kiertää useamman kisan.

43
Voihan sillä m8e autolla ajaa myös sm-sarjan.

44
Sit vaan sm-kisat järjestävät kerhot pitämään kertsi kisaa ennen sm-kisoja niin varmasti tulee porukkaa ajamaan kilpaa treenin tilalle ja formaattikin voi olla ihan mitä vaan.

45
Näyttäisi siellä ajanoton mukaan olevan tupa täynnä väkeä.

46
Tottakai kaikki saa tulla mukaan kisoihin. Ratamaksu + 5€ kisamaksu niin pääsee mukaan kisoihin. Ratamaksu 10€ päivä arkisin.

47
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.10.17 - klo: 19.10 »
Ei taida nelivedoissa olla eri versioita savelle/matolle. Ota se mikä eniten miellyttää silmää eniten koska kaikki autot on nykyään kilpailukykyisiä.

Assolla on eri versiot matolle ja savelle. Erona on slipperi matolle ja keskidiffi savelle, sekä jousissa, iskari öljyissä ja vakaajissa on eroa.

Ok, tämä oli uutta tietoa. Mut ei siinäkään ole oikeasti sit erona kuin slipperi tai keskidiffi joka on helposti muutettavissa. Jousia ja vakaajia tarvii muutenkin olla valikoima pakissa.

48
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.10.17 - klo: 19.07 »
Kyllä niitä osia hb:n autoon saa todella hyvin. Jos ei hyllyssä heti ole niin tilaamalla kyllä saa suht nopeasti. Merkki on uusi hf:n valikoimassa niin kaikkia osia ei ole vielä ehtinyt tulla hyllyyn asti. Hyvänä puolena se että mitä nyt viikon ollaan ehditty hb:n autoilla ajaa sisällä niin mitään ei ole saatu rikki niistä. Eli kestäviä näyttää olevan.
Mut niinkuin sanoin niin molemmat on varmasti hyviä autoja ja voittaminen ei jää siitä kiinni kummalla ajaa.
Hb ehkä yleisempi hakkilassa ja sitä kautta myös apua on varmaankin paremmin radalla tarjolla.

49
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.10.17 - klo: 17.43 »
Ei taida nelivedoissa olla eri versioita savelle/matolle. Ota se mikä eniten miellyttää silmää eniten koska kaikki autot on nykyään kilpailukykyisiä.

50
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.10.17 - klo: 14.35 »
Minipin keltaisella seoksella.

51
Mihinkäs aikaan huomenna (sunnuntaina) on menossa väkeä ajamaan?
Onko jotain hyviä rengas suosituksia corriin?
Ja ei kellään sattuisi olemaan jo kohtalaista setuppia tehtynä mistä vois lähteä liikkeelle?

Lähetetty minun GT-I9195I laitteesta Tapatalkilla

Minipin toimii varmasti ja staggerilla menee myös neliveto hyvin. Mihin autoon olet setuppia vaille?

52
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 04.10.17 - klo: 22.19 »
Osta joku kilpa-auto vaikka käytettynä rullaavana ja siihen sit vedenkestävät sähköt. Kestää vettä piharalleissa mutta nautit eniten radalla kun ajo ominaisuudet on kohdillaan. Crossari on buggy ja corri on short-course.

53
Tuskin tarkkaa tietoa on kellään kun ei siellä ole vielä ajettu metriäkään, paitsi pesukoneella. Schumin minipin keltaisella seoksella on se varma valinta betonille. Todennäköisesti myös muut kuviot keltaisella seoksella toimii.

54
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 17.09.17 - klo: 21.11 »
Keltainen schumin minipin on varma valinta.

55
Sähköautot / Vs: Maxam Storm kisa-autona
« : 11.09.17 - klo: 19.26 »
Ei ole oikein mitään luokkaa mihin tuollainen auto sopisi virallisissa kisoissa. Tietenkin joitain kerhokisoja voi olla mihin pääsee ajamaan kilpaa kyseisellä autolla. Fullspeed esim piti kesällä viikko kisoja joissa oli mukana vapaa luokka johon sai osallistua millä monsterilla tahansa.

Jos kilpaileminen kiinnostaa niin kannattaa ostaa auto jolle kisoja pidetään niin pääsee ajamaan samanlaisia autoja vastaan.

56
Eihän mattoa ole suljettu kokonaan pois tältä talvelta. Jos löytyy renkaat jotka kestää matolla ja niillä ajetaan myös wj kisa niin ehkä matot tulee siinä kohtaa takaisin. Onhan se kuitenkin helpoin alusta ylläpitää.

Halliin on varmaan kumminkin tulossa eos matto toiselle radalle niin kyllä Suomessakin päästään vielä eossia treenaa jos haluaa.

57
Sähköautot / Vs: Moottorin teho m2-10
« : 29.08.17 - klo: 22.03 »
Moottorin tehoa ei ole rajattu mitenkään. Kaikki käy mut 7.5t ja 8.5t taitaa olla yleisimmät mitä käytetään.

58
Viime talvna ajoimme EOS matolla paljon (kulutimme n.35 sarjaa renkaita tuupissa ja sama määrä nelkussa) mutta se kyllä kannatti.   Kauden 2017 saldo  oli Pekon kohdalla seuraava   OR5 luokan EM 8  (TQ alkuerissä), M8 SM 2 (ensimmäinen kausi Pekolla M8). WJ  nelkun 2 ja tuupissa 7.
Katsoisin että Pekon ( ikä 14v) ajonopeus ja ajorutiini kasvoi valtavasti talven aikana EOS matolla ajamalla. Lisäksi kävimme neljässä EOS kisassa ulkomailla. 
Nyt tuntuu että matto on vedetty alta pois!  Koska emme aja 10 crossia kuin talvella niin  EOS matolla ajaminen palveli  loistavasti Pekon kesälajeja  ja hänen kehittymisään ajajana.
Katsotaan sitten ensi kesän jälkeen mikä on  betoni-Crossin saldo.

Matti puhuu asiaa, tätä juuri ajamme takaa. Annetaan nuorille kuin muillekin kuskeille kehittyä ja mahdollisuus parempiin kansainvälisiin tuloksiin. Se että EOS matto tarjoaa parhaan alustan aloittelijoille, harrastajille ja kilpailijoille olisi juuri sitä mihin tulisi pyrkiä.
Mihin tuo perustuu että EOS on paras alusta aloittelijoille ja muillekin ?

Riittävä pito, muuttumaton alusta, pienet kalustokustannukset ja harrastamisen mielekkyys. Varsinkin aloittelijat pystyvät omiin taitoihinsa nähden kiertämään rataa kohtuudella --> kokevat harrastamisen mielekkääksi --> jatkavat myös tulevaisuudessa harrastuksen parissa.

Jos joku kokee että aisat ovat mustavalkoisia niin kannattaa katsoa peiliin. Asioista pitää saada keskustella ja myös pitää osata keskustella. Nythän keskustelu ei ole oikein edennyt vielä mihinkään.

Edelleen leijuu avoimena se että halutaanko harrastaa laadukkaasti tarjoten kaikille osapuolille siihen mahdollisuus. Tilaa on saatavilla riittävästi kunhan harrastamisesta maksetaan riittävästi. Nyt kun harrastaminen ei oikein maksa mitään niin ei oikein haluta sitoutua siihen.

Missä menee kipuraja, 100€/kk kallis vai halpa? Mitä itse olen keskustellut ihmisten kanssa niin he pitävät kipurajana 150€/kk.

Onko 2000€ renkaisiin talvessa pientä kalustokustannusta? Saman verran ne autot maksaa myös muille alustoille kuin eossille mutta renkaisiin menee neljännes tuosta summasta.


59
Miten Pekon hieno menestys kesällä liittyy eos mattoon? Vaikuttaa enemmän siltä että kun on treenattu paljon on myös kehitystä tapahtunut. Varmasti olisi kesä mennyt yhtä hyvin vaikka olisi betonilla treenannut 70 sarjaa renkaita.

60
No hyvä että ilmoitettiin ajoissa tosta betonista niin ei tarvii hommata mitään autoakaan talveksi.
Jos asiasta jotain positiivista pitää hakea.

Loistava päätös.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7