Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - copter

Sivuja: 1 ... 59 60 61 [62]
1831
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
siis trial, mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa?

Kuten ehkä tämän threadin luonteesta saatat huomata niin en ole kokenut harrastaja (päin vastoin ostamassa ensimmäistä autoa) ja näin ollen en tiedä mitä alan termi mahtaa tarkoittaa. Jos suora suomennos englanninkielestä otetaan niin käsittääkseni jotain kokeilua uusista kilpailumuodoista ja/tai luokista ollaan tekemässä ja sitähän tuon threadin sisältökin oli. Ihan mielenkiintoista kyllä vaikutti.

Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
siinä oli sähköt ja polttikset erikseen ei muuta. Oli auto sitten 2WD tai 4WD, sou what? sekaan vaa!


Kiitos mielelläni osallistuisin, mutta tällä hetkellä olen kuitenkin pisteessä missä olen selvittämässä tulevaa hankintaani ja siihen vaikuttavia tekijöitä enkä niinkään kartoittamassa uusia kilpailumuotoja koska itse autokin on vielä hankkimatta.

Jos nyt vaikka kuviteltaisiin että omistaisin vaikka tuon MUGEN MST-1 auton, niin en kyllä siltikään tietäisi voisinko osallistua tuhon kilpailuun, koska siinä oli kyllä aika tarkkaan määritelty mitä autoja tuo koskee:

Lainaus
Sähkö:
4WD monsterit / modifioidut 4WD crossarit
2WD monsterit / modifioidut 2WD crossarit
Polttis:
4WD monsterit / modifioidut 4WD crossarit
2WD monsterit / modifioidut 2WD crossarit

Tämän takia juuri olenkin kovasti kiinnostunut mihin luokkaan nuo yllä mainitsemani autot ja muut saman tyyppiset mahtavat kuulua (onko se tuo modifioidut 2WD crossarit?), koska jos meinaan hankkia auton niin olisi sillä mukavaa joskus tulevaisuudessa harrastuksen kehityksen myötä myöskin kilpailuihin ottaa osaa.

Lähinnä mitä kuitenkin kysymykselläni olin hakemassa on se, että  onko noille autoille olemassa jotain (jo olemassa olevaa) ihan virallista luokkaa jossa niillä voi kilpailla (eli siis meneekö esim. crossareiden kanssa samaan) vai ovatko nuo ihan pelkkiä hupiautoja kuten monsterit, joille ei käsittääkseni ole mitään sarjaa tällä hetkellä olemassa. Vai tulkitaanko nuo autot monstereiksi huolimatta niiden pienemmästä maavarasta, paremmista ajo-ominaisuuksista ja muutenkin paljoltikin eriävästä rakenteesta? :)

EDIT: Niin siis tuo MST-1 onkin 2WD eikä 4WD. :)

1832
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
Kilpailut osiossa on rctrial topic, kato sieltä.


Tuntuu että tuo koskisi lähinnä monstereita, joita käsittääkseni mainitsemani autot eivät ole (vai ovatko)? Vai ajattelitko että nuo voisivat kuulua tuohon "modifioidut 4WD crossarit" luokkaan?

1833
Vielä yksi asia tässä tuli mieleen, tuntuu että koko threadi alkaa pikkuhiljaa siirtyä ihan muihin aiheisiin kuin mitä alkuperäinen topic sanoo, mutta tuntuisi hassulta avata jokaisesta kysymyksestä uutta threadia.

Eli siis onko näille ns. off-road / stadium truck tyyppisille autoille (esim. Nitro Rustler 2.5 ja MUGEN MST-1) olemassa mitään "virallista" nimikettä ja sitä myöten myöskin jotain sarjaa missä niillä voi kilpailla. Vaikuttaisi että niiden käyttö (ja ajo-ominaisuudet myöskin?) on pitkältikin saman tapaista kuin crossareilla. Maastossa jne menee hyvin sekä hypyt ja kaikki onnistuu, eli voiko näillä ottaa osaa samoihin kilpailuihin kuin crossareilla?

1834
Kyllä uskon että käännyn tuon Hitecin MG 645 servon puoleen kun sitä on useampi ihminen kovasti kehunut.

Laitoin tuosta moottorista myöskin samassa yhteydessä kyselyn Sanderssonalle, eli siis eiköhän siihen tule myöskin selvyys kun vastaus kilahtaa sähköpostiin. Kuitenkin sivuilla on tälläinen vanha uutinen, joka kyllä viittaa siihen että mukana on tuo 4-porttinen version mistä Mika mainitsikin:

Lainaus
:: 14.05.2003 :: HoBao uutuudet nyt hyllyssä
HoBao uutuudet, kuten starttiboksit ja Hyper 21 8 Port Pro moottorit ovat saapuneet Sanderssonaan. Hanki nopeasti omasi!!! Nyt myös HoBao Hyper 7 saatavana Hyper 21 4 Port vetostarttimoottorilla auto/moottoripakettina todella edullisesti

Kuitenkin päätin tutkia hieman asiaa enemmälti ja rcnitrotalk.com foorumeista löysin tälläistä tietoa:

Lainaus
Kuma
The RTR these days comes with the 8port, however most likely it will include the black head instead of purple which can be confusing.

.. Eli siis aikaisemmassa vaiheessa on tullut tuolla 4 porttisella koneella ja kaiketi nykyään tulee 8 porttisella. Tässä siis puhuttiin Hyper 7 RTR mallista, mutta vaikea kuvitella että jos RTR tulee 8-porttisella, niin että sitten tästä astetta "vaativampi" malli tulisi kevyemmällä koneella. Eli varmaankin ainut varmuus tästä asiasta saadaan kun Sanderssona lähettää tuon vastauksen johon monta kertaa olenkin jo viitannut. :)

Eli jos nyt kaikki menisi hintojen puolesta kohdalleen jne, niin olen miettinyt että ostaisin:
- HoBao Hyper 7 auton
- Futaba 2PHKA-AM radion
- Hitecin MG 645 servon ohjaukseen

Tähän sitten päälle vielä hehku, toiset renkaat vanteineen, bensaa ja bensapullo (puuttuuko jotain?). Muuten käsittääkseni tuossa pitäisi olla toimiva kokonaisuus mikäli autossa vain on moottori vaan mukana. Työkaluja ja Loctiten ruuvikiinnikettä löytyy omasta takaa. Kommentteja? :)

EDIT: Tuosta toisesta servosta olikin puhetta aikasemmin, eli siis joku mainitsi että tuolla vakioservolla pärjää kaasun kanssa näin alkuun. Olisiko mahdollista saada hieman täsmennystä tähän, eli siis onko kyse siitä kestääkö tämä vakioservo vaiko siitä että ostamalla voimaservon jollain tapaa auton toiminnallisuus paranee?

1835
Polttisautot / Ketjut crossariin mahdollisia?
« : 21.11.03 - klo: 16.26 »
Katsoin tuossa tuon yhden aikaisemman threadin jossa oli linkki videoon missä monsteriin oli tehty talveksi ketjut renkaisiin. Mietin olisiko moisia mahdollista tehdä ja käyttää crossarissa talvella? Tietenkin jos joku on jo tehnyt niin kuvat olisivat ihan näkemisen arvoisia. Nastarenkaista tuolla olikin jo juttua, mutta kuten aikaisemmin todettu niin ne ovat jäällä varmastikin erittäin tehokkaat. Kuitenkin tässä olisi kysymys lumesta (ei syvästä), joten käsitykseni mukaan ketjut voisivat toimia paremmin.

1836
Lainaus
Oletko/oletteko ajatellut uutta vai käytettyä autoa? Käytettynä budjetillanne saa jo kohtuu hyvä auton kaikkine varusteineen.


Uusia ollaan lähinnä ajateltu koska varmaankin tullaan hankkimaan samanlaiset kokonaisuudet ja näin olleen riski puolittuu siinä mielessä että molemmat tulevat törmäämään samoihin ongelmiin mikäli niitä tulee ja ei tarvitse yksin pähkäillä sitten asioiden kanssa. Tietty voi olla että erilaisetkin tulee hankittua, riippuu nyt vähän siitä että millasia vaihtoehtoja tuo budjetti mahdollistaa.

Käytetytkään ei ole pois suljettu, mutta kun noita ilmoituksia lukee niin tuntuu että ihmiset ovat myymässä enemmän taikka vähemmän palasina olevia autoja ja näistä sitten toimivan kokonaisuuden kokoaminen on enemmän taikka vähemmän kimuranttia.

Myöskään kun ei kokemusta ole, niin on hyvin vaikeata sanoa onko auto hyvässä vaiko huonossa kunnossa. Kaupasta kun ostaa niin ainakin tietää että on kunnossa ja mikäli ei ole niin takuu on voimassa. Tietysti täytyy nyt tässä pitää silmät auki jos vaikka joku hyvä käytetty auto motin kanssa jostain löytyy niin sellaisen ostaa ja sitten siihen radiolaitteet tms uutena. :)

1837
Lainaus
Aikaisemmin mainittu hinta Hobaolle kuitenkin epäilyttää minua. Luulisi, että pelkkä auto olisi tuota luokkaa. Onhan tuo lievempikin malli Hobaosta melko lähellä tuotta Pro-mallia. Kysymällä tietenkin tämäkin asia selviäisi.


Olen ihan samaa mieltä. Hinta kuullostaa epäilyttävän halvalta ja kuten ylempänä mainitsinkin niin juuri tämän takia emme harkinneet tätä mallia aikaisemmin (koska kuvittelimme hinnan olevan korkeampi). Laitoin sähköpostitse tarjouspyynnön ko. autosta Sanderssonalle, joten toivon että sieltä saan vastauksen mukana tiedon mikä todellinen hinta on. Pyysin myöskin tarjousta ohjauslaitteiden kanssa (toisen voimaservon kanssa), joten siis mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.

Tässä vaiheessa alkaa olemaan jo kyllä minulle aikaa selvää että RTR-kitteihin en tule koskemaan. Kiitos tästä kuuluu teille koska olette huomattavasti pystyneet parantamaan ymmärrystäni autojen osista ja näin olleen olen yhä vakuuttuneempi siitä, että haluan kasata auton itse ja että siitä myöskin on jatkossa paljon hyötyä kun heti alusta pitäen tietää mitä auto on "syönyt" sisäänsä. :)

1838
Kiitos jälleen, johan osasin alkaa etsiä ja löytää oikeanlaisia servoja kun tuo vääntöraja normaalin ja voimaservon välillä tuli selväksi.

1839
Kiitos tiedosta RC_seniori, koskaan en ole voimaservosta kuullut joten tiedostasi oli paljon hyötyä.

Miten jos nyt kuvitellaan että ostaisin tuon mainitsemani HoBao Hyper 7 auton ja siihen sitten Futaba 2PHKA-AM radion jossa tulee mukana nuo mainitsemasi kaksi servoa. Näistä toista siis aluksi voisin käyttää kaasuun / jarruun, niin mites sitten tuon voimaservon kanssa, katselin hieman sivustoja ja en löytänyt yhtään voimaservoa. Voisiko joku selittää mitä eroa on voimaservolla ja normaalilla sekä myöskin osoittaa linkin jonkun suomalaisen jälleenmyyjän sivuille mistä voimaservoja löytyy (ja kertoa mistä tiedän onko kyseessä normaali servo vaiko voimaservo mikäli sitä ei erikseen ole mainittu tuoteluettelossa.)

Toivottavasti että turhaannu tietämättömyyteeni. :)

1840
Niin ja mikä motti tossa Hyper 7:ssa tulee mukana? Katselin että Sanderssonan sivuilla on tuo HoBao Hyper 21 8 Port motti listattuna erikseen, mutta Hyper 7:n kuvissa motti on vihreä ja tarvikesivuilla tuo mainitsena motti on violetti. Siis onko tuossa mukana tuo mainitsemani motti vaiko joku heikkotehoisempi malli jota myydään tuon vakioversion mukana?

1841
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Juuri tuo auto sanderssonilla. Kun ostat radiolaitteet, niin siinähän tulee kaikki mukana, vastaanotin, lähetin, servot. Tarviit siis radioitten lisäx bensaa. ja hehkun, mutta sen voi tinkiä...  :lol:
Ja halvemmat varaosat kuin kyoshoon, ja ne löytyy suoraan varastosta. ainakin pitäs...

Ok, kuullostaa todella hyvältä. Mitenkäs sitten akut ja niiden laturit? Käsittääkseni kuitenkin autoon tarvitaan akut vastaanottimelle mistä se sitten ottaa virrat ohjaukseen ja ohjaimeen nyt sitten tietenkin pitää hankkia patterit taikka ladattavat sellaiset.

1842
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Minä suosittelisin hobao, motin kanssa 450€. Siihen vain radiolaitteet ja löpö.

Katselin kyllä tuota Hobaon autoa mutta jotenkin jäi sellainen kuva että se olisi kalliimpi ja sen takia jäi laskuista pois. Onko nyt kyse HoBao Hyper 7 1:8 Off-Road Buggy mallista (http://www.sanderssona.com/index.php?s=tuotteet&sub=autot_hyper7) vaiko jostain muusta? Ja onko tuo hinta Sanderssonalta vaiko jostain muusta liikkeestä?

Kuten tuossa ylempänä mainitsinkin niin tuleeko tuohon sitten hankkia vielä jotain muita radiolaitteita kuin itse ohjain, eli siis täytyykö itse autoon vielä hankkia joku vastaanotin ja sitten siihen servot tms vai onko siinä autossa kaikki mukana että vain ohjain ja bensä puuttuu? :)

1843
Kiitos kommenteista. Kuitenkin haluaisin vielä tähdentää että molemmat mainitsemani kitit ovat RTR-malleja mainitsemani syistä. Ja hinnasta taas puolestaan että tuo Kyoshon kitti on itseasiassa halvempi (~ 500 EUR) kun taas TT on pikkasen kalliimpi (~560 EUR) ainakin JR-Hobbyssa. Käsittääkseni kuitenkin RTR-malleissa käytettyjen osien laatu ei ole ihan sitä samaa mitä ne ovat "normaaleissa" malleissa, osaako kukaan sanoa että onko esim. Kyoshossa laadullisesti paremmat vaiko huonommat osat kuin EB4 S2:ssa? :)

Koska itse en oikein ihan täysin ymmärrä mitä kaikkia osia autoon kokonaisuudessaan kuuluu, niin sen takia joku valmis setti olisi todella hyvä ettei pääse käymään "ai tähän tarvii vielä tollasenkin"-ilmiötä. Tietysti jos joku osaa selventää näkemystäni hieman tarvittavista osista, niin silloin voisi jotain muutakin vaihtoehtoa harkita kuin RTR-kittiä. Lähinnä tässä nyt on kyse siitä että eri moottoreiden käynnistämiseen kaiketi tarvitaan erilaisia osia (sähkö / hehku / veto) jos olen oikein ymmärtänyt. Myöskin on hieman epäselvää mitä pelkissä autopaketeissa tulee mukana, eli siis jos katson että jossain myydään pelkkä auto moottorin kanssa, niin mitä kaikkea siihen todellisuudessa kuuluu, eli siis tarvitseeko siihen sitten vielä päälle ostaa jotain servoja tms tarvikkeita. Ja sitten myöskin että jos ostan auton jossa ei ole mootttoria ja sitten siihen tilaan moottorin jostain erikseen, niin mitäs muuta siihen pitää tilata kuin itse moottori (esim. pilli ja letkua)?

Joskus olen aikoinaan omistanut RC-veneen ja sen kautta kyllä on tietämystä perusasioista jossain määrin, mutta se oli sähköpeli niin nyt nämä polttikset on hieman hämärän peitossa siltä osin kuis osissa on eroavaisuutta.

1844
Tässä ollaan yhden kaverin kanssa vakavasti mietitty että hankittaisiin polttikset. Molemmat ollaan ihan uusia harrastajia, eli siis ei ole aikaisempaa kokemusta RC-autoista, jos nyt ei jotain lapsuusvuosien Nikko-autoja lasketa. Tarkoituksena olisi hankkia näin alkuun jotkut suht. valmiit / täydelliset setit, eli siis sellainen pohja mistä sitten lähteä virittelemään eteenpäin kun ollaan päästy sinuiksi lajin kanssa.

Tähän mennessä silmään on pistänyt kaksi settiä joita ollaan mielenkiinnolla harkittu ja täältä foorumistakin tietoa autoihin etsitty. Toinen näistä on täällä näköjään paljon puhuttu ja arvosteltu  Kyosho Inferno 7.5-MP Sport Readyset ja toinen puolestaan Thunder Tiger EB4 S2 1/8 4WD Nitro Buggy Super Compo. Olisiko kenelläkään asioista paremmin tuntevalla antaa tähän jotain mojovaa mielipidettä sekä mahdollisestikin antaa jotain kuvaa mitä hyvää / huonoa näissä kahdessa vaihtoehdossa on toisiinsa verrattuna? Myöskin kaikki muut ehdoitukset ovat tervetulleita koska mitään päätöksiä ei olla tehty vielä, paitsi että neliveto pitää olla ja 1/8 kokoluokka. Tässä nyt tosiaankin on vain kaksi valmista settiä, mutta teknistä ja mekaanista osaamista kyllä löytyy, eli siis jos sinulla olisi mielessä joku toinen vaihtoehto joka pitää itse kasata kokonaan niin se ei ole ongelma. Tuntuu vain että tälläisiä valmiita settejä jotka pitää mukanaan "kaiken" tarpeellisen aloitusta varten ei ole kuin valmiiksi kasattuina.

Hintahaarukkaa ei nyt olla mitenkään tarkkaan määritelty, mutta uskoisin että siinä 600-700 EUR on se summa mitä oltaisiin per nuppi valmiita investoimaan ensimmäisella kerralla (eli siis koko setti + mahdolliset tarvikkeet kuten polttoaine, polttoaine pullo ja muut tarvittavat kilkkeet).

Kiinnostus meillä on juuri crossareihin koska käyttötarkoituksena on ajaa jossain määrin maastossa, mutta myöskin siten että hallittavuus ja ohjattavuus ovat kohdallaan ja asfaltilla ajaminen myöskin mahdollista ilman lepsua ohjausta (käsittääkseni laskee pois monsterit). Tähän tietenkin saa kommentoida koska varmastikin tiedätte paremmin.

Lisäksi myöskin tärkeä aspekti valinnan suhteen on auton kehittäminen / virittäminen jatkossa, eli siis kuten alussa sanoin niin alkuun pitäisi nyt päästä mutta kuitenkin hankkia sellainen "pohja" investointi jota ei heti tarvitsisi vaihtaa. :) Myöskin mahdollisuudet vaihtaa renkaita ajopaikan suhteen kiinnostavat (slicksit taikka radial renkaat asfaltille crossariin mahdollisia?) ja osien yhteensopivuus muiden valmistajien / mallien välillä. Towerissa myöskin oli mahdollisuuksia vaihtaa erilaisia spoilereita ja niiden kiinnikkeitä tms crossareihin, mutta miten on itse korin laita? Tähän mennessä olen nähnyt vain ns. "yleiskoreja" crossareihin jotka kaikki näyttää ihan samalta, eli siis onko mahdollista laittaa crossariin kiinni joku erilainen kori kuin vain tuo normaali (luin jotain korin kannattimista joilla saisi kiinnityspisteen korkeammalle ja näin olleen muitakin koreja ripustettua paikalleen pienen puuhastelun avulla) ?

Näistä aiheista täällä onkin aika paljon keskustelua ollut varsinkin infernon osalta, mutta EB4 S2:sta taikka muista mahdollisista vaihtoehdoista kuulisin mielelläni lisää (tätä informaatioa täällä foorumissa varmaan mahdollisestikin on jo jossain toisisissa viesteissä, mutta foorumin haku-toiminto tuntuu olevan rikki niin en löytänyt vaikka kovasti yritin käsin selata).

Huh, tulipa kirjoitettua ja kiitos sinulle joka jaksoit lukea. Kiitän jo etukäteen tiedoista. ;)

Sivuja: 1 ... 59 60 61 [62]