Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - copter

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 62
31
Tässä tulokset lauantailta ja sunnuntailta.

32
Palvelimen tietokanta on palautettu viime yön varmuuskopiosta, koska kanta oli syystä taikka toisesta mennyt sotkuun tämän päivän aikana hukaten osan viesteistä ja ketjuista. Joitain viestejä siis tältä päivältä 3.8.2014 on hukkunut tässä samassa yhteydessä, joten ne valitettavasti täytyy kirjoittaa uudelleen.

--
Terveisin,
Matti

33
Tultiin pelipaikalle Trelleborgiin tänään klo 18 pintaan. Vettä tulee tällä hetkellä, mutta sehän ei tietenkään kisoja haittaa. Huomenna sitten piipahtamaan radalle ja etsiskelemään renkaita.

35
Tulokset / Vs: Maastosarja II - Joensuu
« : 07.07.14 - klo: 11.14 »
Kiitokset loistavista kisoista! Paikalle tultiin jo perjantaina hyvissä ajoin harjoitusten toivossa, mutta perjantaina päivä meni lähinnä teltassa sadetta pidellessä ja autoja valmistellessa. Illalla sitten treenit kuitenkin saatiin aloitettua ja hieman paljon kaivattua tuntumaa alle sähkökrossiin kun nopealla tempolla lähtöjä sai ajettua.

Tavoitteita viikonlopulle ei juurikaan ollut yhtään mitään, joten sinänsä kaikki sijoitukset viimeisestä ylöspäin olivat ehdotonta plussaa. Olihan kuitenkin kyseessä ensimmäinen maastosarjan osakilpailu johon otin virallisesti osaa ja lisäksi vielä kummallakaan autolla ennen perjantain treenejä en ollut ajanut yhtään akullista.

Lauantaina takavedossa oli hieman ajotuntuma vielä näin parin vuoden tauon jälkeen hakusessa ja erityisesti hyppyjen pituuksissa oli paljon ongelmia, usein auto tuppasi tulemaan liian aikaisin alas ja kaatumaan sitten siitä tietysti. Kuitenkin mitä pidemmälle alkuerissä mentiin, niin sitä paremmin homma alkoin luistamaan. Oma paras tulos tuli märällä alkueräkierroksella ja toiveet oli viimeiseen alkueräkierrokseen vielä parantaa. Kuitenkin autossa ollut uskollinen vanha nopeudensäädin päätti sanoa sopimuksen irti kosteuden takia ja moninaisten vaihdeiden jälkeen sitten neljäs alkueräkierros valitettavasti täytyi jättää väliin kokonaan. Finaaleissa omalla "varmalla" ajolla kuitenkin vielä sai hieman sijoitusta nostettua, joka tietysti jätti hyvän maun suuhun päivästä.

Nelivedon osalta homma alkoi paljon lupaavammin kun tuntumaa oli tuupista tullut ja ajaminen tuntui paljon paremmalta käteen heti treeneistä lähtien. Alkuerissä ensimmäinen ja kolmas toivat "OK" tuloksen ja neljännessä oli tarkoitus sitten hieman koettaa puristaa lujempaa kun oli kaksi varmaa sijoitusta alla. Neljäs erä alkoikin hyvin ja ennusteen perusteella oli 5-6 sekunnin parannus aiempaan nopeimpaan mahdollinen, mutta minuutti ennen erän loppua jouduin kesteyttämään voimansiirron petettyä. Finaaleissa normaalilla vakaalla ajolla onnistuin muiden virheiden takia nostamaan taas sijoitusta pari pykälää, joten hyvä fiilis jäi tästäkin.

Kaiken kaikkiaan siis viikonloppu oli aivan loistava niin kilpailullisesti, seurallisesti kuin myös kelillisesti.

Suuret kiitokset Vaasan porukoille. Ilman heidän tukeaan en olisi kisaviikonloppua pystynyt viemään lävitse samalla tapaa ja pääsemään kärryille Assojen sielunelämästä. Erityisesti siis kiitos Jussi Luopajärvelle, kuitenkaan unohtamatta Huhmarsaloa, Liiskiä, Mäen perhettä ja Somppia! Lisäksi Hobbyfactoryn Max antoi tukea hädän hetkellä ja kaimani RCM:ltä toimi loistavana kirittäjänä osatuen lisäksi. Erityismaininta myös Karrille säätimen konffaamisesta. ;)

Onnittelut voittajille ja kaikille kilpakumppaneille jotka kokivat onnistumisen viikonlopun aikana!

+++ Rata on aivan loistava!
+++ Järjestävä seura, josta näkyy yhtenäisyys ja oikea halu järjestää hyvät kisat rennossa hengessä
- Tuomarointi olisi voinut olla hieman aktiivisempaa ja linja olisi voinut olla selkäempi
- Äänentoisto ei kuulunut ihan kaikkialle kunnolla
- Palkintojenjaossa sunnuntaina kaikkien nimiä ei kerrottu kun rivit meni sekaisin

36
Ok. Kiitos tiedosta. Kostea se tosiaan oli vielä ainakin aamulla, joten ei siinä ajamaan olisi päässyt. Lähinnä vain mietitytti, että olisiko voinut jotain muuta voinut / pitänyt tehdä.

37
Radalla oli kyltti "Rata ei käytössä". Voisiko joku hieman valaista / päivittää tilannetta missä mennään tämän kanssa? Onko rata vain kostea vai onko siellä vielä jotain mitä voisi puuhastella?

38
Ennuste nyt hieman parempi. Taidan lähteä paikan päälle katsomaan mikä on meininki.

39
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 23.18 »
Järjestäjiä kyllä on kiinteille radoille, mutta kilpailijoita valitettavasti ei. Jos kilpailijoita olisi ollut edellisinä vuosina ulkokisoissa enemmälti, niin tilanne olisi tietysti toinen ja myös osakilpailuita olisi kannattavaa järjestää enemmän.

Nyt kuitenkin kun tuntuu että kaikki haluavat kesällä ajaa jotain muuta luokkaa ja talvella sitten sisällä turistia, niin todettiin että yksi kisa kesällä riittää. Ajat muuttuvat ja luvuista nähtävissä on, että sähköturisti ei ulkona enää yksinkertaisesti viehätä, joten ennemmin annetaan kalenterissa tilaa muille suosituimmille luokille sekä kerhotoiminnalle.

Laukaa valikoitiin ulkokisaksi sen keskeisen sijainnin ansiosta kaikilta paikkakunnilta katsottuna.

40
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 22.52 »
Aika reilua ilmottaa tällee puoltoista viikkoa ennen ekaa kisaa, et "tää onkin muuten SM-osakilpailu".

Etukäteen ilmoitettu oli, tarkoitus on siirtyä kerta SM, mutta asia tullaan tarkentamaan vielä myöhemmässä vaiheessa. Myös ilmoitettu oli, että FTT sarjalla tulee olemaan merkitystä SM arvon jakamisen kanssa. Tosin alunperin FTT sarjaa oli tarkoitus käyttää rankingina, mutta nyt päädyttiin erilaiseen ratkaisuun.

41
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 22.46 »
Eriytän nämä viestit tästä omaksi ketjukseen FTT 2013-2014 alle samalla kun saan sarjasäännöt vielä muotoiltua. Tässä vielä muutama oleellinen asia:

- Säädinlistaan on päivityksiä (uusia malleja maahantuojilta)
- TSS koneisiin EI muutoksia
- TSP koneisiin lisätty uusi kone GM 97350

Akkujen osalta kuten todettu, niin jatketaan EFRA ja ROAR akuilla. Lisäksi sallittuna automaattisesti entuudestaan listoilla olevien akkujen versiot suuremmilla kapasiteeteilla. Huom! Näiden akkujen on täytettävä muut vaatimukset tietenkin (oikeat mitat, kovakuoriset) ja lajiryhmä voi kieltää akkuja mikäli sääntöpykälää tulkitaan sen hengen vastaisesti.

42
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 22.36 »
FTT sarjan koostumus

Ennen kuin laitan sarjasäännöt ulos, niin tässä nyt vielä pikaisesti summattuna FTT sarjan koostumus kilpailukaudelle 2013-2014.

- Sisäkaudella ajetaan kalenteriin merkityt 5 osakilpailua
- Ulkokaudella ajetaan kalenteriin merkitty 1 osakilpailu


Sarja siis koostuu 6 osakilpailusta. Ja kuten sanamuodosta voi ymmärtää, niin kyseessä on SARJA eikä kerta SM aiemmasta informaatiosta poiketen. Tämä johtuen syistä että sarjasääntöjen kanssa ollaan näin myöhään liikenteessä, sekä toiseksi siitä syystä että hallituksen päätös toisen SM arvon myöntämisestä ei ole tullut vielä perille. Tavoite tulevaisuudessa on kuitenkin pitää ulkona erillinen kerta SM kilpailu, mutta tässä vaiheessa sen läpivieminen ei käytännössä olisi ollut hyvä ratkaisu ottaen huomioon ongelmat renkaiden kanssa sekä epäselvät hallituksen päätökset.

Tästä syystä sarjan pistelasku tulee muodostumaan seuraavasti:
- Pisteet lasketaan 5/6 osakilpailusta
- Ulkona ajettavasta Laukaan osakilpailusta (kalenteriin merkitty kerta SM) tullaan jakamaan tuplapisteet


Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sisäkaudelta voi yhden osakilpailun jättää ajamatta ja silti saavuttaa maksimipisteet.

Ym. pistelasku koskee kaikkia touring -luokkia. C-12 luokan osalta mennään vanhan kaavan mukaisesti.

43
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 22.28 »
Tänään on asiaa nyt kovasti tässä pyöritelty ja selvitelty eri vaihtoehtoja asian tiimoilta. Lajiryhmä kokoontui tänään puhelimitse tekemään päätöstä asiaan ja seuraavaan on päädytty:

FTT 1 osakilpailussa ajetaan Sweep renkaalla, joka on edellisen vuoden rengasta vastaava muilta, paitsi vanteen osalta. Vanne on sama kuin Sweepin edellisen toimituserän kovempi ja läpikuultavampi vanne.

Tässä asiaan liittyviä seikkoja laajemmalti:

- Edellisen kauden rengassetin vannetta ei ole enää saatavilla ja sen on korvannut tämä kovempi ja läpikuultavampi vanne kokonaisuudessaan.

- Edellisen toimituserän ongelmat johtuvat vanteen ja kumiseoksen muutoksista. Kumiseoksen vaikutus on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin vanteen, tästä syystä lajiryhmä uskoo, että edellisen kauden rengas ja insertti varustettuna tällä uudella vanteella tarjoaa hyvän renkaan kilpailukäyttöön Suomen olosuhteissa.

- LRP CPX rengassetin saatavuutta selvitettiin ja kyseistä rengasta olisi ollut saatavissa Suomeen riittävällä toimitusajalla. Kuitenkin pikainen soittokierros kisakuskeille sekä aiemmat kokemukset renkaista toivat hyvin esille kyseisen renkaan liukkauden, joka olisi tuonut ongelmia seuraavissa osakilpailuissa (huonompi pito).

- Sweep toimittaa pikatoimituksena korvaavat renkaat maahantuojalle, joka pitää huolen että renkaat ovat käytettävissä FTT 1 osakilpailussa. Sweep sekä maahantuoja ovat ilmaisseet, että toimitusaikataulu ei ole ongelmallinen.

- FTT 1 osakilpailussa käytössä oleva rengas testataan lajiryhmän valitseman kuljettajan toimesta Tikkurilan radalla heti kun mahdollista (renkaat saatu maahan), jotta nähdään että tämä entuudestaan tuntematon rengas ei ole ns. "täyttä kuraa". Testausta tehdään muutaman akun verran ja kuljettajana toimii henkilö, joka osaa antaa rakentavaa palautetta renkaan toiminnasta. Jos renkaan kanssa tulee ongelmia, niin nykyistä "huonoa satsia" on maahantuojan varastossa riittävä määrä FTT 1 osakilpailun läpi viemiseksi tarvittaessa.

- Kilpailuun osallistujat saavat lunastaa renkaat normaalisti lauantaina (taikka sunnuntaina) ilmoittautumisen yhteydessä. Rengasta siis ei pääse testaamaan ennen kilpailua (kenenkään ei tarvitse muuttaa suunnitelmia).

- Oletettavissa on, että renkaan pito ja käyttäytyminen on lähempänä edellisen kauden rengasta, kuin nyt saatavilla ollutta heikkopitoisempaa variaatiota. Tämän pitäisi tarjota riittävän hyvä pito kaikille FTT sarjan radoille.

- Jos renkaan kanssa ei havaita ongelmia, niin tällä renkaalla tietysti ajetaan koko FTT sarja. Nimenomaan haluttiin löytää ratkaisu, jolla voidaan elää koko FTT sarjan läpi.

44
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 14.24 »
Tilanne on kyllä tiedossa mikä on muuttunut ja mitkä on vaikutukset. Asiasta tiedotetaan heti kun on kaikki tiedot ja päätös olemassa.

45
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 26.11.13 - klo: 10.28 »
Noniin. Tässä sitten päivitystä tilanteeseen. Kuten aiemmin todettu niin ohjeistoon ei mahdottomuuksia ole tulossa. Pahoittelen että sen kanssa on mennyt pidempään kuin kuvittelin, valitettavasti perhe ja työ vievät aikaa paljon.

Kuitenkin oleellisiin asioihin:

1. Meillä on uusi luokkayhteyshenkilö, joka aloittaa tehtävässään nyt kuluvalle kaudelle. Tehtävään ilmoittautunut henkilö on paljon kuvioissa pyörinyt ja tuttu Pentti Minkkinen. Lajiryhmä toivottaa Pentin mukaan toimintaan.

2. FTT renkaissa jo tuossa aikaisemmin kirjoitinkin ja niiden osalta tilanne tosiaan on, että viimeisimmässä erässä tulleet renkaat olivat eri vanteella sekä eri rengasseoksella. Tämä on aiheuttanut tietysti, että pito on huonompi ja renkaat käyttäytyvät eri tavalla kuin mitä aiemmin on totuttu ko. renkaalla. Asiaa on selvitetty tehtaan kanssa ja sieltä on myönnetty muuttunut seos sekä vanne. Vanteen osalta tilanteelle ei voida mitään, mutta rengasseoksen osalta on mahdollisuus palata vanhaan koostumukseen. Tätä selvitetään parhaillaan tehtaan kanssa, että millä aikataululla tämä onnistuu. Tämän pitäisi selvitä toivottavasti vielä tämän päivän aikana.

Renkaiden osalta parhaimmillaan selvitetään ajaa kisa lävitse joko uudella vanteella ja vanhalla kumiseoksella, taikka sitten vaihtoehtoisesti kokonaan eri renkaalla (esim. LRP CPX jonka tiedetään toimivan hyvin).

46
Tämä pitää paikkansa. Koulutukseen oli ilmoittautunut yksi (1) henkilö ainoastaan.

Kun koulutus pidetään uutena ajankohtana, niin odotan sinne enemmän osallistujia. Muussa tapauksessa joudutaan sitten miettimään kilpailujen selkeää karsimista jos järjestäjiä ei enää ole. Jokaisen SM kisan järjestäjältähän pitäisi koulutukseen yhden osallistua, kuten aina ennenkin.

47
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 17.11.13 - klo: 12.33 »
Teen tänään ohjeistuksen ja julkaisen illalla / yöllä. Mitään isoja muutoksia ei ole tulossa, eli siis akkujen osalta EFRA ja ROAR akut tulevat olemaan sallittuina, sekä myös sitten jo olemassa olevien listalla olevien hyväksyttyjen akkujen suuremmalla kapasiteetilla olevat versiot tulevat olemaan automaattisesti sallittuja (ei kapasiteettirajaa laisinkaan enää). Pahoittelen että asia on jäänyt hoitamatta niin luokkayhteyshenkilöltä (irtisanoutunut omasta aloitteesta) kuin lajiryhmän sähköluokkavastaavalta (omat kiireet).

Toinen asia joka on tänä viikonloppuna herättänyt keskustelua on renkaat. Edellisellä kaudella hyväksi todetut Sweep renkaat ovat muuttuneet viimeisimmässä valmistuserässä ja asiaa selvitetään parhaillaan tehtaan kanssa. Uuden renkaat vanne on jäykempi ja rengas on näin ollen hitaampi. Tähän liittyvistä asioista tiedotetaan heti kun aiasta on kerrottavaa. Alustavasti asiasta odotetaan lisätietoja heti maanantaina / tiistaina.


--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
Lajiryhmän PJ

48
Kilpailijoiden kanava / Myönnetyt arvokisapaikat 2014
« : 03.11.13 - klo: 11.57 »
EFRA AGM kokouksessa on seuraavasti nyt paikkoja myönnetty Suomelle:

M-8 EC-A, 11 kpl (kaikki haetut paikat)
M-8 EC-B, 2 kpl (kaikki haetut paikat)
M-8 MM, 3 kpl (4 kpl jäi puuttumaan haetusta määrästä, ilmeisesti paikkoja varmistuu 1 kpl lisää myöhemmässä vaiheessa)

TP-10 EC-A, 4 kpl (kaikki haetut paikat)
TP-10 MM, 2 kpl (kaikki haetut paikat)

LS-5 EC 4WD OFFROAD, 9 kpl (kaikki haetut paikat)

M2-10 / M4-10 EC, 24 kpl (kaikki haetut paikat)
TSM-10 EC MODIFIED, 2 kpl (kaikki haetut paikat)
TSM-10 MM, 3 kpl (kaikki haetut paikat)
C-12 EM MODIFIED, 2 kpl (kaikki haetut paikat)
C-12 MM, 1 kpl (kaikki haetut paikat)

TSM-10 ja C-12 Stock luokat ovat Open Entry, eli paikkoja ei tarvinnut hakea.

49
Sama tarjous pätee, eli A-finaaliin menijöille pullo shampanjaa per lärvi mitaligaalassa taikka muussa vastaavassa kinkerissä. ;)

Tsemppiä kisoihin!

50
Se vastus on siellä ihan hyvä olla, parantaa hittien laatua aika paljon sekä vähentää heijastuksia. Varsinkin jos luuppi on yhtään haastavammassa paikassa radalla. Ilmankin pärjää kyllä jos luuppi on selkeässä paikassa. Mitään taajuusmuuntajaa siinä ei kyllä ole. Itse olen joskus rakentanut luupin ihan perus kaiutinkaapelista ja hyvin on toiminut.

51
Tarkennuksena nyt vielä, että X20 moottori ei tule olemaan sallittu. Eli siis mennään X12 moottorilla seuraava kausi vielä, koska koneet tullaan kilpailuttamaan sitten seuraavalle kaudelle. Tarkemmat FTT sarjasäännöt tullaan julkaisemaan piakkoin. Luokkayhteyshenkilö myös vaihtuu samalla, joten pumppu on sen takia ollut hieman tukossa.

Sarjasäännöt tulevat noudattamaan edellisen kauden sääntöjä muilta osin kuin aikaisemmin tiedotettujen muutosten osalta (http://rc10.fi/index.php?topic=60877.msg695017#msg695017).

LISÄYS: Tämä myös tarkoittaa sitä että kiinteää välitystä ei ole tulossa.

Kuten olen aikaisemmin sanonut, niin kiinteän välityksen idea on hyvä, mutta sen valvonta ja katsastus on kaikkea muuta kuin yksinkertaista ja näin ollen ruuhkauttaa helposti katsastuksen. Jos joku tietää helpon, yksinkertaisen ja ennen kaikkea tarkan katsastusmenetelmän jolla homma saadaan toteutettua ilman turhaa hässäkkää niin silloin sitä voidaan harkita otettavaksi käyttöön seuraavien TSS-10 koneiden kanssa.

52
Peitsamo, nämä ovat siis lajiryhmän päätöksiä. Mahdollinen välitysrajoitus on esillä sarjasäännöissä ja siitä päätöksen voi tehdä luokkayhteyshenkilö.

Unkka, luokkayhteyshenkilö tarkentaa mallien tiedot.

53
Vuosittainen päätoimihenkilöiden sekä tuomariston puheenjohtajien koulutus pidetään tämä vuonna Kouvolassa 9.11.2013. Paikkana toimii Hotelli Vaakuna.

Paikalle toivotaan kauden 2014 kilpailunjärjestäjiä (vähintään yksi per seura) sekä halukkaita tuomariston puheenjohtajia.

http://www.autourheilu.fi/koulutus/koulutuskalenteri/37123.aspx

Ilmoittautumiset:

AKK / Janne Levänen
janne.Levanen@autourheilu.fi
0207 219 429
050 522 6653


--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
AKK PA lajiryhmän pj

54
Tässä hieman taas uutisia koskien kautta 2014 ja 2015. Lajiryhmä kokoontui aiemmin tällä viikolla ja seuraavia päätöksiä tehtiin:

- TSS-10 ja TSP-10 moottorit pysyvät kilpailukaudelle 2014 ennallaan. TSS-10 luokan moottoreista LRP:n ja Nosramin uudemmat edition ko. moottoreista sallitaan saatavuuden takaamiseksi. TSP-10 moottorien saatavuus tarkistettu ja molempia CS sekä GM moottoreita on saatavilla maahantuojilta.

- TSS-10 ja TSP-10 moottorit tullaan valitsemaan uudelleen kilpailukaudelle 2015. Kyselyt moottoreista lähtevät (ja tulevat myös tänne nähtäville) 2014 alkupuolella. Tavoite on testata moottorit sisäkauden 2014 aikana sekä ulkokauden alussa. Päätös moottoreista ilmoitetaan 2014 kilpailukauden lopussa (elokuu).

- TSP-10 luokkaan tullaan valitsemaan yksi moottori tämän hetkisen kahden sijasta.

- TSS-10 luokkaan tullaan valitsemaan moottori ja nopeudensäädin kombinaatio. Eli sis siirrytään yksityyppimoottorin lisäksi myös yksityyppisäätimeen. Moottori ja nopeudensäädin tullaan valitsemaan kokonaisuutena samalta toimittajalta. Moottori ja säädin voivat olla eri merkkisiä, eli siis kyseessä ei välttämättä tarvitse olla valmis paketti vaan maahantuoja voi tarjota haluamaansa kombinaatiota tuotevalikoimastansa.

- Renkaat pysyvät muuttumattomina kaudelle 2014. Renkaiden kilpailutuksen tarve punnitaan 2014 alkuvuoden aikana ja mahdollinen kilpailutus uusista renkaista toteutetaan tarvittaessa 2014 aikana sisä- ja ulkokauden aikana. Nykyinen Sweep rengas touring -luokissa sisällä on ollut hyvä ja mikäli mahdollista, niin sen käyttöä jatketaan myös kaudella 2015 jos ongelmia ei esiinny. Maastosarjan rengatarve 2015 kaudelle tarkistetaan kesän 2014 aikana.

- TSM-10 luokassa siirrytään kerta SM-kilpailuun ulkokaudella. Lajiryhmä on esittänyt AKK hallitukselle TSM-10 luokalle toista SM-arvoa. Toteutuessaan TSM-10 luokassa SM-arvo jaetaan erikseen sisällä ja ulkona. Sisä SM-arvo jaetaan FTT sarjan mukaisesti kuten nytkin (3/4 osakilpailua periaatteella). Erillinen ulko SM on erillinen kilpailu jossa jaetaan ulko SM titteli. Mikäli esitys hallitukselle ei mene lävitse, niin jaossa on ainoastaan yksi SM titteli, joka jaetaan yhdestä kilpailusta kesäkaudella. Tässä tapauksessa FTT sarja toimii rankingina SM kilpailun erälistoihin jne. Tämä tullaan tarkentamaan kun päätös hallitukselta saadaan asian tiimoilta.

- TSS-10 ja TSP-10 luokat ajetaan normaalisti talvella FTT sarjan yhteydessä sekä yksi osakilpailu TSM-10 SM-kilpailun yhteydessä. Sarjan pisteet lasketaan 4/5 periaatteella.

- Jatkossa tehtävät valinnat moottoreiden, renkaiden jne suhteen ovat automaattisesti aina vähintään kaksivuotisia. Näin on käytännössä menetelty nytkin, mutta tämä näin selvyyden vuoksi.

- 2014 tehtävien moottorien, nopeudensäätimien ja mahdollisten renkaiden kilpailuttaminen tullaan tekemään pisteytysperiaatteella. Kullekin osa-alueelle (laatu, hinta, kestävyys jne) tullaan asettamaan paino-arvot joiden perusteella pisteet lasketaan kullekin tuotteelle läpinäkyvällä menettelyllä. Tällä tavoin maahantuojat pystyvät toteamaan valinnan menevän selkeiden sääntöjen mukaan ja pystyvät myös paremmin ymmärtämään minkä tyyppistä tuotetta ollaan hakemassa = millaisella tuotteella kilpailutuksessa voi pärjätä). Pisteytyksen yksityiskohdat julkaistaan ko. valinnan julkistamisen yhteydessä julkisesti.

- C-12 sarja palaa FTT-sarjan yhteyteen

- CS-12 luokka ajetaan C-12 luokan yhteydessä kaudella 2014. Kaudelle 2015 CS-12 luokka on tarkoitus korvata vielä tällä hetkellä avoimella vaihtoehdolla. Tarkoitus on löytää paremmin aloittelijoille sopiva luokka foam-renkailla. Käytännössä ulkomailla ajettu Supastox taikka vastaava on siis kehitteillä, mutta tämän suhteen kaikki asiat ovat vielä avoimina ja toteutuminen jää nähtäväksi kaudelle 2014.

- FTT viikonloppuna talvella ajetaan lauantaina luokat TSS-10 ja TSM-10. Sunnuntaina ajetaan luokat TSP-10 ja C-12/CS-12.

- TSP-10 luokka muutetaan kaikille avoimeksi. TSS-10 ja TSM-10 kuljettajat voivat ajaa luokassa vapaasti kaikissa osakilpailuissa normaalien luokkiensa lisäksi. Käytännössä siis kilpailurajoitus koskee jatkossa ainoastaan TSS-10 luokkaa.

- Akuista poistetaan kapasiteettiraja säännöistä.

- Maastosarjaan tekevät paluun S2-10 ja S4-10 luokat. Ajetaan kuten ennen M2-10 ja M4-10 luokkien yhteydessä.

- Jatkossa PM-kisoissa sarjapisteitä saa ainoastaan AKK alaisen lisenssin haltija taikka kuljettaja, joka ajaa sarjassa enemmän kuin 1 osakilpailun (näin sitoutuneet ulkomaalaiset siis voivat edelleen ottaa osaa kilpailusarjoihin).

Tässäpä nämä. Sitten varmaan seuraa keskustelua.


--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
AKK PA lajiryhmän pj

55
Tulokset / Vs: Sarjatilanne M-8 2013
« : 08.08.13 - klo: 13.36 »
En nyt edes ymmärrä miksi asiasta pitää vääntää. Toki asiasta voidaan tehdä vielä virallinen sääntömuutos seuraavassa lajiryhmän kokouksessa myös lajikohtaisiin sääntöihin, jos se on todella tarpeellista.

Oleellista lienee se, että onko ulkomaalaiset kuljettajat ilmoittautuneet SM-osakilpailuun vaiko PM-kisoihin. Tilanne on eri kun puhutaan vaikka TP-10 luokasta jossa ajaa läpi sarjan muutama ulkomaalainen kuljettaja, jossa kuski selvästi ilmoittautuu SM-sarjaan mukaan. Tässä tapauksessa kuitenkin ulkomaalaiset kuljettajat ovat tulleet PM-kisoihin ajamaan ja heistä ei varmasti suurin osa edes tiennyt että se toimii myös SM-osakilpailuna.

Vesan quotessa kohdassa 1.14.2 puhutaan että kilpailijat voivat ottaa osaa SM-sarjaan, mutta ei se heitä pakota siihen.

Jörg Tiit puolestaan on aikaisemmissa kisoissa tullut ajamaan Virosta nimenomaan SM-sarjaa (eikä edes ollut PM-kisoissa paikalla). Hänen osaltaan on aika selkeää, että hän on myös SM-pisteissä mukana.

EDIT: Muokattu hieman ensimmäistä kappaletta + lisätty juttu Tiitistä.

56
Tulokset / Vs: Sarjatilanne M-8 2013
« : 08.08.13 - klo: 11.54 »
Tässä vielä AKK sääntökirjasta kohta:

10. Arvosarja
Useammasta kuin yhdestä kilpailusta koostuva kilpailullinen
kokonaisuus on sarja. AKK:n arvosarjoja ovat
autourheilun SM-sarjat, CUPit ja Trophyt. AKK:n arvosarjoissa
ja arvokilpailuissa sarjapistekelpoisia kuljettajia/
miehistöjä ovat AKK:n kilpailijalisenssin haltijat.


Löytyy AKK yleisistä säännöistä. Ihan oikein siis on käsitykseni mukaan menetelty (sääntöjen mukaan).

57
Tulokset / Vs: Sarjatilanne M-8 2013
« : 07.08.13 - klo: 22.15 »
Noniin. Kylläpäs täällä on asiasta keretty jauhaa. Eli siis tässä nyt muutamia asioita:

Lavangossa ajettiin SM osakilpailu joka samalla myös toimi PM kisana. Kisaan osallistuminen oli avoin ja osallistujia oli Suomesta, Ruotsista, Eestistä, Saksasta, Ranskasta, Italiasta ja Luxemburista. Kyseessä siis todellinen KV kisa, eikä mikään tynkä PM.

Koska SM pistetilanne on tiukka ja tiedossa oli että finaaliin pääsee rajattu määrä suomalaisia, niin etukäteen mietittiin miten pisteet olisi järkevä jakaa, jotta ulkomaalaiset eivät suotta ole sotkemassa meidän SM tittelin jakoa, koska eivät kuitenkaan ole varsinaisesti sarjaan osallistumassa. Päätettiin että SM pisteet jaetaan erikseen, eli siis poimitaan ulkomaalaiset pois listalta, jotta ei tule turhaa gappia kärkikuskien ja muiden väliin. Tällä tavoin SM tittelin kisa pidetään tiukempana ja mielenkiintoisempana (kukaan ei pääse karkuun ulkomaalaisten takia).

Asiasta tiedotettiin kisassa ohjaajakokouksessa, kenelläkään ei ollut asiaan liitten mitään valittamista ja paikalla oli lähes koko SM sarjan kuljettajat.

Sanoisin että kyseessä on järkipäätös, jolla pyrittiin saavuttamaan mahdollisimman reilu ja kovatasoinen SM sarja sen sijaan, että hyödynnettäisiin sääntöpykäliä keinotekoisen piste-eron luomiseksi. Tämä oli myös se, mitä kuskit halusivat. En tiedä ketä olisi palvellut, että ulkomaalaiset olisivat saaneet pisteitä? Ulkomaalaiset eivät niitä halunneet eikä suomalaiset niin halunneet.

Mitä tulee Jullen kisaamiseen, niin Julle ajoi tapahtumassa näytösluonteisesti koska kertalisenssillä ei saa osallistua SM/PM kisoihin ja hänet on poistettu lopputuloksista sen takia.

58
Pauli Helinin hautajaiset pidettiin eilen, paikalla oli myös edustajia harrastuspiireistä sopivissa määrin. Muistokirjoitukset ja/tai puheet pidettiin Ari-Pekka Kyykän, Pekka Koivulan ja allekirjoittaneen toimesta. Addresseja oli lisäksi tullut harrastajilta sekä seuroilta ympäri Suomea.

Seppeleemme oli varustettuna n. 100 nimellä. Kaikki jotka olivat laittaneet viestin perjantaihin mennessä kerkesivät mukaan.

Lopetamme aiheen käsittelyn nyt täällä foorumilla toistaiseksi. Paulin perhe tiedottaa asiaan liittyvistä muista seikoista kun kokee sen tarpeelliseksi.

59
Yleinen keskustelu / Vs: Ajanottolaitteisto
« : 04.07.13 - klo: 13.47 »
Ihan mielenkiintoinen. Voitko hieman avata käytettävää tunnistustekniikkaa varsinaisen ajanoton suhteen?

Ominaisuuksien puolesta näyttää oikein pätevältä. Tagit akuissa jne varsin loistava sovellutus.

60
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 04.07.13 - klo: 13.43 »
Pakko todeta tähän väliin että PKSRCA:n tekemä työ Tattarinsuon radan hyväksi on esimerkillistä. Aiemmin kun rata oli jonkun muun tahon "hoidossa", niin rata ei ollut läheskään näin hyvässä kunnossa ja asiat pysyivät enemmän taikka vähemmän paikoillaan.

Joten siis ratamaksun periminen on minusta täysin oikeutettua.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 62