Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - copter

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 62
61
Olisi sääli jos Heulin elämäntyö valuisi hukkaan. Toivottavasti joku ottaisi rc10 foorumin hoidon omakseen, ja varmistaisi sen jatkon.
T: Hannu Hakkarainen

Ilmeisesti Copter on ylläpitänyt sivustoa jo 9 vuotta. Tai näin ainakin hän itse vaitti mulle pistämässään YV:ssä...  :wink:

Sivuston tulevaisuus ei ole vaarassa ja yllä oleva pitää paikkansa. Keskitytään tässä ketjussa kuitenkin oleelliseen ja pohditaan sivustoon liittyviä asioita eri ketjussa.

62
Voisit informoida aikataulusta missä tulet hoitamaan asiat kuntoon. On hyvä että olet ollut yhteydessä tahoihin kenen kanssa olet käynyt kauppaa. Foorumin linja on tiukka epärehelliseen kaupankäyntiin, joten toivon pikaista asioiden selvittämistä.

63
Tietenkäähän asia ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta kiinnostaisi vaan tietää, että olikohan kyseessä onnettomuus kenties? Meinaan aika pirteän näköinen oli tuossa ed. viestin kuvassa ja kuitenkaan päivämäärän perusteella ei vanha kuva ollut. Vaikeampia on omaisille tälläiset kuin jos vaikka pitkä-aikaisen sairauden seurauksena kuolisi, jos tietenkään nyt en väitä, että nekään aina niin helppoja olisi...

Asia kuuluu omaisille ja toivon että turha spekulointi tapahtuneesta jätetään sikseen ja pois tästä keskustelusta. Mikäli omaiset näkevät tarpeelliseksi, niin he tulevat asiasta kertomaan.

64
Pauli Helin (Heuli) 1982-2013




Sivuston perustaja Pauli Helin menehtyi 17.6.2013. Pauli on koskettanut monen kilpailijan ja harrastajan arkea teoillansa lajin sekä sen kehityksen parissa.



Pauli perusti 90-luvun lopulla omat kotisivut (RC Maailma), joilla jaettiin kattavasti tietoa RC-autoilusta Suomessa ja kansainvälisestikin. Ennen nettifoorumeiden aikaa RC Maailman yhteydessä oli freewebs-vieraskirja, jota käytettiin kuin nykyisiä nettifoorumeita. Keskusteluun osallistujat ja viikottaisten viestien määrät olivat korkeintaan kymmenien luokkaa. Se oli yksi ainoista silloisista kanavista internetissä, jonka kautta RC-piirit olivat keskenään yhteydessä. 2000-luvun taitteessa netti toiminta aktivoitui, lähinnä nopeiden kiinteiden ADSL-yhteyksien yleistymisen vuoksi. Pauli perusti samassa yhteydessä RC Maailmalle oman nettifoorumin ezboardiin, jossa toiminta kasvoi. Pauli pyysi armeijaan lähtiessä apua foorumin ylläpitoon armeija-ajaksi ja lähdin silloin mukaan sekä sille tielle jäin.

2002 nettifoorumi sai uuden kodin uudesta ympäristöstä lajin harrastajan avulla. Kesti vain hetki, kun taustalla tapahtui ja ns. sukset menivät ristiin ja foorumi etsi taas uutta kotia. Onneksi nykyinen pienoisautoilun lajiryhmän pj, Matti Korvenmaa oli aloittanut harrastuksen ja tarjosi auttavaa kättä asioiden kuntoon saattamiseksi. Foorumi löysi uuden osoitteen (RC10.FI) ja täällä se toimii edelleenkin. Pauli piti pitkään omia RC Maailman nettisivuja pystyssä ja päivitteli sinne mm. kilpailuraportteja aina vuoteen 2007 saakka. Myöhemmin kiistaa tuli RC Maailma nimen käyttämisestä, koska vaasalainen yrittäjä perusti Vaasaan saman nimisen RC-harrastetarvikeliikkeen. Lopulta molemmat sekä Paulin nettisivut (RC Maailma) että vaasalainen RC-liike katosivat ja jäljelle jäi tuhansien käyttäjien RC-portaali RC10.FI.

RC-radalla vastustajana pidin Paulia reiluna kuljettajana, joka ei ajanut päälle tai harrastanut likaisia keinoja. Ihailin ja olin suorastaa kateellinen taidosta löytää peräti 0,5 sekunnin parannus kierrosaikaan vain sillä, kun hän yksinkertaisesti päätti ajaa ja keskittyä paremmin. Treeneissä nimittäin vauhti ei ollut aina ihan huippua. Viime vuosina mielenkiinto ajamiseen pysyi vahvana, mutta ei niin enään kaluston kanssa näpräämiseen.

Pauli saavutti RC-urallaan useita SM Top10 sijoituksia. Myös monissa EM-kisoissa hän ehti kilpailemaan unohtamatta Vaasan 2011 MM-kisoihin osallistumista ja samalla Suomen joukkueenjohtajan pestiä. Muutaman viiime vuoden ajan Pauli oli myös sähkökrossiluokkien luokkayhteyshenkilö, päättämässä säännöistä ja vaikuttamassa arvokilpailujen osallistujavalintoihin. Hän hoiti asiat, joista oli vastuussa aina ilman moitteen sanaa.

Paulin vaikutus RC-harrastamiseen on Suomessa on ollut valtaisa, hän on ollut todellinen pioneeri ja vaikuttanut suuresti suomalaisen RC harrastuksen kasvuun ja suosioon. Hän oli kaveri joka antoi paljon, mutta ei vaatinut paljoa takaisin. Hänen perustama nettifoorumi on vakiinnuttanut asemansa puolueettomana ei-kaupallisena portaalina. 17.6.2013 laji koki suuren kolauksen, kun saimme tietää suru-uutiset menehtymisestäsi.

- Ari-Pekka Kyykkä




Paulin läheiset ystävät sekä sivuston ylläpito haluavat tarjota mahdollisuuden muistaa Paulia seppeleellä joka tullaan laskemaan Paulin haudalle. Tähän seppeleeseen toivomme että harrastajat sekä muut sivuston käyttäjät ottaisivat osaa lähettämällä yhteystietonsa sähköpostitse osoitteeseen matti.korvenmaa@swarco.com otsikolla ”Seppele”. Seppeleeseen tullaan liittämään nimilista kaikista muistaneista. Kaikki kustannukset katetaan sivuston toimesta, joten ainoastaan ilmoitus osanotosta riittää mukana olemiseen.

Lisäksi olemme perustaneet Pauli Helinin muistorahaston, joka menee lyhentämättömänä hänen omaisilleen. Lahjoitukset muistorahastoon otetaan vastaan tilille FI43 8000 2518 1149 46. Tilisiirron yhteydessä vastaanottajaksi "Pekka Koivula" sekä viestikenttään teksti ”Muistorahasto”.

Osanotot ja asiallinen keskustelu aiheesta tulee suorittaa ainoastaan tässä viestiketjussa.


Paulin muistoa ja saavutuksia kunnioittaen,

Pekka Koivula
Ari-Pekka Kyykkä
Matti Korvenmaa



65
Tässä vielä alkuerien tulokset liitteenä.

66
Tässä vielä liitteenä alkuerien tulokset.

67
LS-5

Koodia: [Valitse]
1      Rousku Juha   RiiUA 70  30:26.399 A
2      Laurinkoski Antti   PKSRCA 69  30:19.594 A
3      Rousku Vesa   PKSRCA 68  30:21.496 A
4      Paavilainen Jukka   PKSRCA 67  30:01.239 A
5      Käyhkö Marco   PKSRCA 67  30:10.724 A
6      Turku Tommi   PKSRCA 66  29:48.089 A
7      Sojakka Thomas   PKSRCA 66  30:09.142 A
8      Haapsaari Sami   TUA 61  30:23.234 A
9      Kovanen Pasi   PKSRCA 59  30:18.208 A
10      Pernu Toni   KyPak 35  16:01.871 A
11      Ikävalko Kari   PKSRCA 5  3:36.454 B
12      Jalas Veikko   PKSRCA 4  3:27.319 B
13      Konoila Jyri   PKSRCA 0  0:00.000 B
14      Virtanen Jari   PKSRCA 0  0:00.000 B
15      Pernu Kauko   KyPak 0  0:00.000 B

GT-8

Koodia: [Valitse]
1      Lehtojärvi Jethro   TUA 96  40:04.394 A
2      Kuronen Pekka   KUA 94  40:10.387 A
3      Forsström Riku   UAU 93  40:17.678 A
4      Mäkelin Iina   KyPak 91  40:07.895 A
5      Hoffman Petri   PKSRCA 90  40:01.234 A
6      Kiiski Jarmo   KyPak 90  40:19.525 A
7      Saarinen Teemu   HyUA 80  40:14.552 A
8      Niiranen Mika   LahUA 77  40:11.741 A
9      Riuttanen Jouni   PKSRCA 74  40:12.992 A
10      Korhonen Mikko   HyUA 0  0:00.000 A

Kiitokset kaikille osallistujille! Keli hieman vaihteli ja päästiin ajamaan märälläkin kelillä hieman, mutta onneksi loppua kohti rata taas kuivui ja kisa saatiin ongelmitta vietyä lävitse kelistä huolimatta.

68
TP-10

Koodia: [Valitse]
1      Saarinen Teemu   HyUA 132  45:10.556 1 Final - A Dry
             60  20:11.090   1/2 Final - A Dry
2      Munck Sami   TamUA 131  45:17.343 1 Final - A Dry
             60  20:02.190   1/2 Final - B Dry
3      Vehniäinen Panu   TamUA 129  45:15.820 1 Final - A Dry
             58  20:09.950   1/2 Final - B Dry
4      Mustonen Jarkko   PKSRCA 128  45:13.793 1 Final - A Dry
             57  20:01.045   1/2 Final - A Dry
5      Valkola Jari   PKSRCA 127  45:08.352 1 Final - A Dry
             58  20:15.542   1/2 Final - B Dry
6      Westerlund Janne   PKSRCA 126  45:08.459 1 Final - A Dry
             56  20:14.844   1/2 Final - B Dry
7      Naumov Alexander   RUS 124  45:22.549 1 Final - A Dry
             59  20:06.886   1/2 Final - A Dry
8      Lehtojärvi Jethro   TUA 114  45:03.009 1 Final - A Dry
             56  20:19.765   1/2 Final - A Dry
9      Putkonen Niko   TamUA 103  45:15.063 1 Final - A Dry
             56  20:02.784   1/2 Final - B Dry
10      Kuusinen Matias   PKSRCA 92  43:06.206 1 Final - A Dry
             60  20:11.963   1/2 Final - A Dry
                       
11      Lehtimäki Sauli   PKSRCA 55  20:12.485 1 1/2 Final - B Dry
12      Sillanpää Aarre   TamUA 50  20:18.805 1 1/2 Final - A Dry
13      Saarinen Jere   HyUA 43  20:00.689 1 1/2 Final - A Dry
14      Kupari Tero   LohUA 42  17:36.018 1 1/2 Final - B Dry

C-8

Koodia: [Valitse]
1      Ollinmäki Antti   JärvSRK 54  20:09.529 A
2      Löflund Olli   JärvSRK 23  7:24.698 A

Kiitokset kaikille osallistujille! Keli suosi tapahtumaa ja tapahtumiakin riitti kaikissa finaaleissa.

69
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 22.05.13 - klo: 21.30 »
Pahoittelen tilannetta. Sain eilen tiedon että säännön mukaisia sadekelin renkaita ei ole saatavilla, joten sen johdosta tehtiin tämä muutos. LRP maahantuonti on siirtynyt Hobbylinnalle kokonaisuudessaan ja tästä muutoksesta minulla ei ollut tietoa, joka siis johti tähän tilanteeseen.

Vallitsevan aikataulun ja mahdollisten vaihtoehtojen puitteissa ollaan koetettu tehdä paras mahdollinen päätös asian tiimoilta.

70
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 22.05.13 - klo: 17.45 »
Yllä olevaa viestiä täydennetty.

71
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 22.05.13 - klo: 17.25 »
Tarkennus tähän on nyt se, että sadekelillä on sallittu mikä tahansa 24mm leveä kaupallisesti saatavilla oleva pienoisautokäyttöä varten tehty kumirengas. Sateella voi siis ajaa:

1) Sarjasäännöissä määritellyllä renkaalla (65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued)
2) Jollain muulla 24mm leveällä sadekelin renkaalla (kts. alla)
3) Kuivankelin renkaalla (Schumacher # XG-32RY (Sorex 32R+Yellow+Revlite24))

Koska LRP rengasta ei ole saatu maahan niin tähän järjestelyyn on jouduttu turvautumaan. Yhteystyössä RCM kanssa on saatu järjestettyä BRCA käyttämää sadekelin rengasta (Schumacher Glued Shimizu D01J WET Tyres on Revlite 24mm Wheels) lähetykseen, jonka pitäisi olla huomenna (torstaina) Suomessa ja näin ollen renkaita saatavilla myös kilpailupaikalla Kuusankoskella tulevana viikonloppuna. LRP (65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued) rengas on myös 24mm leveä.

Kaupallisesti saatavilla oleva tarkoittaa tässä tapauksessa rengasta, joka on valmistettu käytettäväksi 1:10 sähkötouring autoissa ja sitä myydään jossain päin maailmaa tätä tarkoitusta varten. Renkaan tulee täyttää EFRA sääntöjen vaatimukset (EFRA Handbook 2013, Appendix 3, Kohta B). Tässä poikkeuksessa määritelty renkaan leveys pätee EFRA leveysmäärityksen yli (EFRA säännöissä 24-28mm sallittu, meillä vain 24mm).

EDIT: Tarkennettu renkaan määritelmää

72
Vapaa keskustelu / Palvelinsalilla katkos
« : 29.03.13 - klo: 12.11 »
Palvelinsalilla jossa rc10.fi sijaitsee oli teknisiä ongelmia jotka alkoivat keskiviikkona n. klo 12 ja korjaantuiva juuri nyt perjantaina klo 12 pintaan, eli siis 48 tunnin katkos tuli sitten loppujen lopuksi.

Asia nyt kunnossa. Pahoittelen tapahtunutta, mutta valitettavasti homma oli muista tahoista riippuvainen ja en itse pystynyt asian selvitystä jouduttamaan muuta kuin puhelimen kautta.

73
Tässäpä nyt sitten päätöksiä. Oleelliset kohdat boldattuna.


http://www.autourheilu.fi/tiedotteet/hallituksenpaatokset/36882.aspx

LAJI- JA SARJATYÖRYHMIEN ESITYKSET HALLITUKSELLE

Pienoisautoilu

Lajiryhmän esitys hallitukselle: Lajiryhmän koko kasvatetaan nykyisestä neljästä paikasta viiteen välittömästi. Perustelut: Radioautoilu vaatii työmääränsä vuoksi yhden henkilön lisää.

Hallituksen päätös: Hyväksyttiin esitys ja pyydetään lajiryhmää esittämään tehtävään henkilöä.

Lajiryhmän esitys hallitukselle: PA sääntöjen kohdan 1.2 loppuun tehdään seuraava lisäys

1.2. OSALLISTUMINEN KILPAILUIHIN
Kilpailupaikalla sekä sen välittömässä läheisyydessä kaikkien lievästi päihdyttävien tai päihtymistä muistuttavaa tilaa aiheuttavien aineiden käyttö on kielletty kilpailijoilta, mekaanikoilta, toimihenkilöiltä sekä yleisöltä. Kaikkien päihtymistilaa aiheuttavien aineiden käyttö käsitellään AKK yleisten sääntöjen pykälän 63 mukaisesti riippumatta siitä onko aine luokiteltu Suomen lainsäädännön mukaisesti päihdyttävien aineiden joukkoon.

Hallituksen päätös: Hyväksyttiin esitys. Lisäksi valmistellaan päihteiden ja päihdyttävien aineiden käyttöä koskeva sääntökokonaisuus Autourheilun kansallisia määräyksiä koskien tämän osalta vuoden 2014 sääntöihin.

Tähän liitttyen siis tiivistän muutamaan lauseeseen koko homman:
- Ilokaasua ei kilpailupaikoilla tästä eteenpäin enää suvaita
- Vesa tuletko takaisin lajiryhmään kun saatiin tuo hallituksen "erhe" korjattua?

74
Jos nyt palataan itse aiheeseen, niin kuka on oikeasti sitä mieltä että ilokaasun käyttämisen kieltäminen kisoissa on huono asia ja millä perustein? Unohdetaan pilkun nysväys ja muotoiluseikat vaan keskitytään oleelliseen..

75
Energiajuomiin ei varmaan ole otettu missään kantaa, mutta alkoholin suhteenhan tilanne on hyvin selkeä ja sen tiimoilta on aina vallinnut nollatoleranssi AKK yleisten sääntöjen myötä.

76
Vääntöähän näistä asioista aina tulee. Itse poltan tupakkaa kuten moni tietää, tupakka on luokiteltu nautintoaineeksi tietääkseni. Tosin en nyt sano että tapani polttaa tupakkaa on mitenkään esimerkillinen.

Se mitä kuitenkin haluan välttää kisapaikoilla on, että siellä jengi vetää ilokaasua ja oikein mainostaa sitä että "kyllä kisaaminen menee paljon paremmin kun vetää ilokaasua erien välissä". Se ei todellakaan ole se viesti, mitä haluan että välitetään nuorille taikka muille aloittelijoille. Vielä kun otetaan huomioon se, että Juhalla (joka tässä viestissä on ylempänä kirjoitella) on kaupallisia intressejä asian suhteen, niin mielestäni tälle toiminnalle pitää laittaa piste ennen kuin siitä muodostuu ongelmaa.

Paljon puhutaan siitä että meidän lajissa pitäisi olla enemmän aloittelijoita / junioreita, jotta meillä on pohjaa myös tulevaisuudelle. Itselläni on poika 2v kohta, joten hän ei vielä kisoissa ole pahemmin käynyt, mutta jos tilanne muutaman vuoden päästä on se, että kisapaikalla päihdyttävien aineiden käyttö on sallittua ja ennen kaikkea hyväksyttyä, niin kyllä mietin aika moneen kertaan haluanko sinne viedä omaa junioriani harrastuksien parissa. Uskon että myös aika moni muu vastuullinen vanhempi miettii ihan samaa.

Tässä ei ole mistään pipon kiristelystä kiinni, vaan siitä että jos ja kun asian kanssa ilmenee ongelmia, niin meillä on säännöissä suoraan kohta mihin vedota eikä päätöksiä asian suhteen tarvitse tehdä pelkästään kilpailun johdon tulkinnan varassa.

Tämä sääntömuutosehdotus on tehty saadun runsaan palautteen perusteella, eli siis kyseessä ei edes ole lajiryhmän aloite.

77
Lajiryhmän kokoonpano ROA (RC) puolelta on Matti Korvenmaa ja Jussi Luopajärvi. Ura-autojen puolelle on tullut Kari Sinisaari sekä Arttu Salomaa. Hallitukselle on esitetty yhden paikan lisäystä ryhmään, jotta RC puolelle saataisiin yksi kaveri lisää.

Ja sitten vielä yksi oleellinen sääntömuutos, joka varmaan ensi viikolla tulee virallisesti "uunista ulos". Näin etukäteistietona tänne:

PA sääntöjen kohtaan 1.2 tehdään seuraava lisäys

Kilpailupaikalla sekä sen välittömässä läheisyydessä kaikkien lievästi päihdyttävien tai päihtymistä muistuttavaa tilaa aiheuttavien aineiden käyttö on kielletty kilpailijoilta, mekaanikoilta, toimihenkilöiltä sekä yleisöltä. Kaikkien päihtymistilaa aiheuttavien aineiden käyttö käsitellään AKK yleisten sääntöjen §63 mukaisesti riippumatta siitä onko aine luokiteltu Suomen lainsäädännön mukaisesti päihdyttävien aineiden joukkoon.

Ja kyllä, tämä koskee ilokaasun käyttöä.

78
Viljami Kutvonen esiintyi telkarissa tänään MotorSport ohjelmassa. Se on nähtävissä YLE Areenassa: http://areena.yle.fi/tv/1789211

RC jutut alkavat 15:30 kohdassa.

79
Tulokset / Vs: Alue 5 kerhokisat 13.1.2013 TamUA, Nokia
« : 13.01.13 - klo: 20.57 »
Jep kiitokset myös täältä suunnalta. Oli tosi mukavat kisat ja hyvä vääntö Nikon kanssa antoi hyvää treeniä Kuusalle valmistautumista varten. Rata oli (koosta huolimatta) tosi hauska ja kisojen läpivienti juuri sopivan rentoa mutta samalla jämptiä.

80
Uusi luokkayhteyshenkilö on löytynyt!

Jukka Häkämies alkaa hoitamaan tehtävää heti näin kaudesta 2013. Kiitokset Jukalle tulevasta työpanoksesta luokan parissa ja tervetuloa remmiin!

Jukan yhteystiedot (tulevat vielä myös AKK sivulle):

Jukka Häkämies
Hopeasepäntie 11 A 2
03100 Nummela
puhelin: 0400-582128
sähköposti: jukka.l.j.hakamies@gmail.com

Jukka on foorumilla nimimerkillä "JUkka-san".

81
Vapaa keskustelu / Palvelimella tietokantarikko
« : 03.01.13 - klo: 21.38 »
Terve,

Palvelimen tietokanta heitti tänään torstaina 3.1.2012 volttia ja jouduin palauttamaan kannan varmuuskopioilta jotka olivat edelliseltä yöltä. Torstain aikana kirjoitetut viestit (niin yksityis kuin julkiset) pääsivät katoamaan tästä syystä.

Pahoittelen tapahtunutta, syynä oli vika palvelinlaitteistossa.

--
Terveisin,
Matti Korvenmaa

82
Kilpailijoiden kanava / M-8 EM-kisapaikat 2013
« : 02.01.13 - klo: 17.20 »
Eli paikkoja saatiin A-kisoihin 12 kpl ja B-kisoihin 3 kpl. Niitä on nyt hieman yli, eli siis jako tällä hetkellä seuraava:

EM-A (12 paikkaa):
- Teemu Leino
- Joseph Quagraine
- Ari Heinonen
- Arto Heinonen
- August Poutiainen
- Tuomas Lintula
- Max Mört
- Tomi Salonen
- Simo Ahoniemi
- Jarno Siltanen
- Joonas Hyvärinen
- Matti Jokelainen

1 paikka vapaana, ilmoitukset minulle jos on halua lähteä!

EM-B (3 paikkaa):
- Max Mört
- Matti Jokelainen
- Ari Jyvä


--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
0408641351

83
Edelleen olisi hakusessa. Olisi todella mukavaa jos joku tämän homman ottaisi vastaan, jää muuten minun hoidettavaksi. Hokea kovasti tähän koetin kosiskella kun tietää niin paljon, mutta ei vielä ainakaan napannut.. :)

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 02.01.13 - klo: 10.25 »
Eiköhän näitä luokkia ole jo tarpeeksi. Ollaan nyt nähty se liian suuren luokkamäärän huono puoli, että kaikkiin ei löydy kuljettajia kun luokkien määrää kasvatetaan.

85
Tulokset / Vs: Länsirannikon Stanukunkku VI Tulokset
« : 02.01.13 - klo: 08.49 »
Kiitokset mukavista kisoista niin järjestäjille kuin kanssakilpailijoille!

Rata oli mukavan oloinen ajettava sekä puitteet muutenkin loistavat kevyttä kisaamista varten. Kilpailun taso TSP-10 luokassa oli erittäin laadukas (kovempi kuin FTT) ja omia tavoitteita kisaan ei juurikaan oltu asetettu, joten sijoittuminen alkuerien jälkeen "vasta" B-finaalin 5. ruutuun ei juurikaan ollut pettymys. Olihan siitä jo 2 vuotta kerennyt vierähtämään kun viimeksi sähköturistia on tullut ajettua ja silloinkin vain yhden kisan verran, edellinen ajettu kausi oli vuonna 2009.

Aamun treenien perusteella kyyti oli ihan "OK", mutta en valitettvasti onnistunut harjoituksien ja alkuerien aikana nostamaan vauhtia samalla tapaa kuin muut. Vasta viimeisessä alkuerässä sain auton sellaiseen kuntoon että sillä pystyi ajamaan luotettavasti tulosta ja finaaleissa sitten vauhti olikin jo parempaa, mutta valitettavasti ensimmäinen finaali meni kolarointien johdosta pieleen, toisessa tein selkeän ajovirheen ja kolmannessa sitten onnistuin ajamaan koko finaalin ilman suurempia ongelmia.

Poutiaisen kyyti oli todella hienoa ajoa läpi päivän ja sitä oli ilo seurata nostajan paikalta. Onnittelut siis Augustille TSP-10 luokan voitosta sekä tietysti myös kaikille muille voittajille!

86
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 16.12.12 - klo: 22.16 »
Handout koneista ja max välityksestä on ennenkin puhuttu. Handout koneet on ihan teknisesti tehtävissä ja sitä varmasti tullaan harkitsemaan kaudelle 2014. Välityksen suhteen sitäkin on useampaan otteeseen mietitty aikaisemmin, mutta ongelma sen kanssa on katsastuksessa. Kuinka ruuhkauttamatta katsastusta pystyttäisiin nopeasti toteemaan että auton välitys on laillinen?

Nykyään autoissa on niin monta eri tekijää välityksien suhteen, että pelkästään auton mallin + spurrin + pinionin tarkistaminen ei riitä, vaan pitää tutkia myös auton sisäinen välitys.

Toki se tutkimalla / pistokoe luontoisesti saadaan todettua ja muuten luotetaan kuskiin.

87
Lainaus
Sitten vielä ehdotetusta C-12&CS-12 luokan yhdistämisestä

Jos nyt viittaat viestiini toisessa ketjussa, niin siinä puhuin ainoastaan tulosten yhdistämisestä siten että CS-12 kuskit saisivat myös C-12 luokan sijoituksen ja pisteet. CS-12 ajottaisiin "normaalisti" täysin omana luokkanaan eikä siis radalla samaan aikaan C-12 autojen kanssa missään vaiheessa kilpailua.

Tällä tavoin saataisiin tarvittavat pisteet kasaan C-12 luokan SM-arvon pitämiseksi ja mahdollisuus parantaa luokkaa kaudelle 2014 kun ei tarvitsisi uudelleen lähteä anomaan SM-arvoa. Kyseessä siis ainoastaan tilapäinen ratkaisu pisteiden jakamista varten.

88
Pitää paikkansa. Tulostan uuden kopsun. Hetki.

Liitetty ekaan viestiin oikea liite (Finaalit_V2.pdf).

89
Luokan tulevaisuutta voisi varmaan pohtia omassa ketjussa tuolla kilpailijoiden kanavalla. Tässä tilanteessa missä uhkaa että koko sarjalta menee tältä kaudelta SM-arvo, niin olisi varmaan hyvä tehdä pikainen muutos sarjasääntöihin että myös CS-12 kuljettajat saisivat SM-pisteitä tavalla taikka toisella. Esimerkiksi ajamalla normaalisti oma erillinen kilpailunsa ja lopputuloksissa yhdistettäisiin se sitten C-12 luokkaan jollain tapaa. Tällä tavoin saataisiin pisteet myös Oulusta ja lajin SM-arvo pysymään. Jos arvo menee tältä vuodelta, niin se taitaa mennä myös seuraavalta vuodelta automaattisesti. Eli arvo voitaisiin saada takaisin vasta vuodelle 2015.

En haluaisi tässä nyt viisastella sen enempää ja näistä pitäisi jatkaa eri ketjussa kuten yllä mainitsun, mutta kaksi asiaa olen selkeästi tuonut esille menneisyydessä jo ennen kuin asian suhteen tehtiin päätöksiä:

  • C-12 luokan jakaminen C-12 ja CS-12 luokkaan Suomen harrastajamäärillä on huono idea, koska kuljettajia ei ollut tarpeeksi yksistään aina edes C-12 luokkaan
  • C-12 ja CS-12 luokkien eriyttäminen omaan sarjaan FTT kokonaisuudesta huono idea, koska osa kuljettajista samoja ja osa jää pois kun ei ole toista luokkaa ajettavana (kuljettajat joilla touring pääluokkana).

90
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 08.12.12 - klo: 21.14 »
Niille jotka eivät ole tietoisia, niin MRT ponderihan on käytännössä vain piraattikopio MYLAPS ponderista. MYLAPS on kehittänyt tekniikan ja jatkanut sen kehittämistä, MRT on kopsannut MYLAPS ponderin sisältä löytyvän sirulla olevan softan ja tekee siihen binääritasolla muutokset numeron suhteen, mutta muu koodi sirulla on edelleen MYLAPS:n tekemää.

Käytännössä puhutaan samasta kun ottaisin jonkun tunnetun artistin levyn, vaihtasin siihen oman nimeni päälle ja antaisin kappeleille vain eri nimet, jonka jälkeen myisin omana tuotoksenani.

RC toiminta on MYLAPS:lle todella pientä ja se näyttelee todella pientä osaa heidän muun liiketoiminnan ohella. Tuotteita ja liiketoimintaa kehitetään normaalisti jatkuvasti ja siinä ohessa myös muilla osa-alueilla kehitetyt muutokset tulevat käyttöön RC puolella. Uskon että tekniikkaa voidaan aina kehittää tavalla taikka toisella, joten en yhdy väittämään että "tekniikka on valmis ja loppuunsa saakka hiottu". Jos näin olisi uskonut vaikkapa herra Benz kehittäessään ensimmäisen auton ja todennut että se on siinä, liikkuu kuten pitikin, niin ajaisimme vielä kaikki hyörykoneilla.

EDIT: Niille jotka miettivät ponderien hintoja, niin ennen MRT pondereiden tulemista ostin molemmat ponderini 83 EUR hintaan. Silloin siis MYLAPS:lla (silloin AMB:lla) oli monopoli ja hinta oli about sama kuin nykyäänkin.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 62