121
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Lavangon sähkökrossirata
« : 20.08.13 - klo: 22.32 »
onkos kukaan käynyt esim tänään katsomassa radan kuntoa? olisi tarkoitus huomenna aamulla mennä ajamaan.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Nyt mahdollisuus ajaa kilpaa stanukrossissanytten olisi tärkeätä että tuonne saataisiin s2-10 luokkaan kuskeja.
7.9.13 Hyvinkäällä ajettavaan EuroRC Supercrossiin lisätty stanuluokka
Ei sitä kokonaiskasvua mitenkään hirveesti ollut, vaan TSP luokan kasvu oli suurta... kun taas samalla esim viri laskenut.
Stanu on varmasti haluttu luokka ylipäätään koko harrastuksen kannalta.
Se ei vähennä kuskeja kisoista, mutta ei se alkuun tuo kyllä montaa kuskia lisääkään, eli ei voi olla ongelma aikataulullisesti.
Väitän siis että moni takavetoa nyt ajaneista loppupään kuskeista menisivät ajamaan stanuluokkaan...
Jos siis sanotaan vaikka lonkalta että WJ sarjassa 5 kuskia loikkaa toiseen luokkaan ja tulee 5 junnua lisää niin ei tuo kyllä vielä aikataulua pidennä... ellei nyt tapahdu jotain kummallista että WJ sarjaan tulisi jo muutenkin lisää kuskeja.
Ja mikä pakottaa ajamaan stanua samalla kaavalla kuin WJ sarjaa???
Pistetään vaikka alkueriä ja finaaleita yksi vähemmän niin ei ole vaikuttamassa aikatauluun niin paljoa vaikka kävisikin niin ihmeellisesti että heti olis UUSIA kuskeja tulossa vähintään erällisen verran ajamaan.
Luulis että stanua ajavalle junnulle ja mukaan lähteneelle iskälle on muutenkin mukavampi ettei tarvitse olla kisapaikalla iltaan saakka.
SC kisoissa parin juniorin kohdalla tuli huomattua viimetalvena että väsy iski ja viimeistään se vika finaali meni sitten melkein tippa silmässä ajeluun kun ei väsyneenä mikään enää ottanut onnistuakseen.
Toki tuossa on pieni ongelma jos se iskä ajaa viriluokkaa niin ei pääse siltikään aikaisemmin kotiin... Ellei sitten se iskäkin aja sitä stanua.
Eli mun mielestä stanuluokka ei äkkiseltään tekisi päivästä pidempää koska uskon että moni viimekaudella aloittanut juniori siirtyisi mielellään stanuluokkaan... Ehkä jotku vanhemmatkin alimpien finaaleiden tallaajat.
Aikaisempi noin 40 kuskia tuupissa + nelkussa muuttuis kenties 35 kuskia tuupissa, 35 kuskia nelkussa ja 10 kuskia stanussa... Tai ehkä kenties 20 kuskia stanussa...ja vielä vähemmän muissa luokissa... Eikä se uusien harrastajien ilmestyminen ole ymmärtääkseni koskaan ollut negatiivinen asia, vaan päinvastoin jokaisessa kerhossa toivotaan uusia kuskeja saataisiin vaan enemmän ja enemmän.
Nipistetään vaikka tosiaan jollaintavoin muuten aikataulua niin kyllä ne sinne mahtuu... Jos kuskeja tulee lisää stanuluokan takia niin ehkä siirtyminen vanhaan tapaan missä ainoastaan A finaalit on 3 kertaiset ja muut 2 kertaiset...? Ja taas tulee aikatauluun lisää tilaa.
Ei sitä kokonaiskasvua mitenkään hirveesti ollut, vaan TSP luokan kasvu oli suurta... kun taas samalla esim viri laskenut.
Stanu on varmasti haluttu luokka ylipäätään koko harrastuksen kannalta.
Se ei vähennä kuskeja kisoista, mutta ei se alkuun tuo kyllä montaa kuskia lisääkään, eli ei voi olla ongelma aikataulullisesti.
Väitän siis että moni takavetoa nyt ajaneista loppupään kuskeista menisivät ajamaan stanuluokkaan...
Jos siis sanotaan vaikka lonkalta että WJ sarjassa 5 kuskia loikkaa toiseen luokkaan ja tulee 5 junnua lisää niin ei tuo kyllä vielä aikataulua pidennä... ellei nyt tapahdu jotain kummallista että WJ sarjaan tulisi jo muutenkin lisää kuskeja.
Ja mikä pakottaa ajamaan stanua samalla kaavalla kuin WJ sarjaa???
Pistetään vaikka alkueriä ja finaaleita yksi vähemmän niin ei ole vaikuttamassa aikatauluun niin paljoa vaikka kävisikin niin ihmeellisesti että heti olis UUSIA kuskeja tulossa vähintään erällisen verran ajamaan.
Luulis että stanua ajavalle junnulle ja mukaan lähteneelle iskälle on muutenkin mukavampi ettei tarvitse olla kisapaikalla iltaan saakka.
SC kisoissa parin juniorin kohdalla tuli huomattua viimetalvena että väsy iski ja viimeistään se vika finaali meni sitten melkein tippa silmässä ajeluun kun ei väsyneenä mikään enää ottanut onnistuakseen.
Toki tuossa on pieni ongelma jos se iskä ajaa viriluokkaa niin ei pääse siltikään aikaisemmin kotiin... Ellei sitten se iskäkin aja sitä stanua.
Eli mun mielestä stanuluokka ei äkkiseltään tekisi päivästä pidempää koska uskon että moni viimekaudella aloittanut juniori siirtyisi mielellään stanuluokkaan... Ehkä jotku vanhemmatkin alimpien finaaleiden tallaajat.
Aikaisempi noin 40 kuskia tuupissa + nelkussa muuttuis kenties 35 kuskia tuupissa, 35 kuskia nelkussa ja 10 kuskia stanussa... Tai ehkä kenties 20 kuskia stanussa...ja vielä vähemmän muissa luokissa... Eikä se uusien harrastajien ilmestyminen ole ymmärtääkseni koskaan ollut negatiivinen asia, vaan päinvastoin jokaisessa kerhossa toivotaan uusia kuskeja saataisiin vaan enemmän ja enemmän.
Nipistetään vaikka tosiaan jollaintavoin muuten aikataulua niin kyllä ne sinne mahtuu... Jos kuskeja tulee lisää stanuluokan takia niin ehkä siirtyminen vanhaan tapaan missä ainoastaan A finaalit on 3 kertaiset ja muut 2 kertaiset...? Ja taas tulee aikatauluun lisää tilaa.
+1Ei oo kuskeja niin ei ne varmaan mitään lähtöjä aja. Sitku on kuskeja niin sit tilanne on varmaan eri :)Vaan mistä tulee kuskit? Kuka hommaa stanukaluston, kun a) ei tiedä mikä se on b) ajetaanko ko. kalustolla kisoja.
Ensiks kuskit sit kisat :)
Minä en ainakaan hommaisi pojalleni kalustoa jotain luokkaa varten jollen tietäisi, että sellainen on olemassa ja kisoja järjestetään...
Niin lähinnä että ajetaanko wj.ssä stanu omana luokkana tai jaetaanko stanukuskit samaan alkuerään.Mikäs tän stanun kohtalo on? itsellä olisi kovasti kiinnostusta nimenomaan stanuun.Sit vaan kone kiinni ja radalle ajamaan, ei se muuta vaadi :-)
Uutuus Turnigy GTX3 HK:stä. Tätä löytyy jopa varastosta.juuri tänään laitoin ko vekottimen tilaukseen.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23165__Turnigy_GTX3_AFHDS_2_4ghz_3_Channel_Radio_System.html
Hinta ei ainakaan ole paha.
maistuko hyvälle poretapletti ja kahvin yhdistelmäen viitsinyt maistaa :)