Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matti Niemelä

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
31
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Apple-laitteita omistat?
« : 23.09.13 - klo: 17.20 »
iPhone 5, työpuhelin
Ipad Retina 3G
AppleTV
27" iMac Mid 2010, koti pöytäkone *
13" Retina MBP, oma läppäri
15" hires MBP, vanha työkone, kotityökoneena
15" Retina MBP + Thunderbolt display töissä
Early 2009 Mac Mini joka hiljattain otti ja kuoli, pitäis debuggaa


* Toimii target display modessa peli-PC:n näyttönä, tämän takia ei voi päivittää uudempaan kun tarvisi PC:seen näyttiksen jossa natiivi Thunderbolt näyttölähtö. Koneeseen olen asentanut itse SSD:n HDD:n tilalle.

32
Mikäs osoite tuonne Petikkoon olis et millä itseni sinne navigoisin jos lähden joskus mukaan?

33
Hellou gaissit.

Olis tällanen vehje rakennettu mun vanhasta slässistä eikä oo tullut kertaakaan sitä vielä ulkoilutettua:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/115673/shitti/toad.jpg

Mites (etelä/keski) Espoosta löytyy hyviä bashayspaikkoja? Onko täällä jokin aktiivinen bashaysporukka jonka kanssa vois käydä räppäämässä?

Edit: Ähr, tossahan oli tuo Kattilajärvi 10, Espoo osoite ihan yllä, olis pitänyt lukea tarkemmin...

Ilmoitetaanko ajoista tuolla tässä ketjussa?

34
Radiolaitteet / Vs: Futuba 3PL
« : 28.08.13 - klo: 23.21 »
Mites tää mankka taipuu 2S lifepo4-akulle?

Cutoffiahan tässä ei ole 4PL tyyliin, mutta kai sinne joku Hobbykinkin huutovirveli mahtuis kyytiin?

Kellään kokemuksia?

35
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.08.13 - klo: 08.01 »
Postissa tulossa tänään nelkku Slash LCG.

Hyllyssä oleva HCG on muuttumassa "monsteriksi". Paketissa tulossa Pro Linen VW Buggy koppa:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1000_1304/products_id/192869/n/Pro-Line-Volkswagen-Full-Fender-Baja-Bug-Body-Clear-Slash-Slash-4x4

Renkaiksi tilailen todennäköisesti nämä:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2351_2363/products_id/211819/n/Pro-Line-Pre-Mounted-30-Series-Trencher-28-w-Desperado-Electric-Rear-Wheels-Black-2

Eteen olen jo vaihtanut ylimääräsenä lojuneet samanlaiset alumiini-bigboret kun on takana lisätravelia varten.

Kertokaas, mitä muita juttuja kannattaa tehdä/ottaa huomioon tollasen auton kanssa?

Ainakin tehokkaampi servo, mutta haluan ensin "kokea" 2075:n tehottomuuden ennenkun pistän rahaa uuteen servoon, etenkin kun sen pitäisi olla myös WP.

Lisäksi Stampeden rungosta on ollut paikoittain puhetta, mutta sekin jääkööt sen varaan että lässykän koppa ei toimi kivasti.

Muuta?

Edit: Amain tarjois hintaan 24$ näitä:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2351_2363/products_id/248604/n/Pro-Line-Pre-Mounted-Masher-28-w-Desperado-Electric-Rear-Wheels-Black-2

Mahtaiskohan olla hyvät?

36
Radiolaitteet / Vs: Futuba 3PL
« : 12.08.13 - klo: 18.53 »
Laitetaan tähän nyt muidenkin tietoon.

Tuo 3PL:n mukana tuleva vastari toimii myös mm. 4PL:n kanssa, kunhan mallikohtaisista asetuksista laittaa moodin FHSS:ksi (S-FHSS:n sijaan).

Tätä tutkiskelin kun halusin selvittää saanko MX-V:n vaihtamalla 3PL:ään kaikki vastarit toimimaan molempien mankkojen kanssa (3PL & 4PL) = Kyllä saa.

37
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 12.08.13 - klo: 18.50 »
Jeah! Nyt on 4PL:ssä LIFEPO4:sta sisällä.

Eli nimenomaan tämä:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23817__Turnigy_nano_tech_2000mAh_2S1P_20_40C_LiFePo4_Transmitter_Pack.html
(kaks tuli tilattua)

Trimmailin ihan pikkusen tuota akkuliittimen päätä ohjaimesta, ettei luukkua tarvinnut laittaa väkipakolla kiinni, vaan noi kulmat tosta akusta mistä noi johdot lähtee, niin niille on sellaset pienet syvennykset. Nyt luukun saa kiinni ihan tsuppadui vaan. (edit: eikä akku heilu sisällä.)

Enää pitäis rakentaa XT60->futaba adapteri laturiin.

38
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 04.08.13 - klo: 17.29 »
Tietääkö joku saako tähän vastareita esim. Amainhobbiesista?

Ilmeisesti toi LRP:n täällä mainittu vastari sopii, mutta hinta täällä 52e+pk. Ottaen huomioon että mx-v on itsellä vain toissijainen mankka, lähinnä että kaverit pääsee ajaan toista Wraithia yms, niin ei haluis maksaa yhtään ylimäärästä.

39
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 31.07.13 - klo: 10.08 »
Kiitos vinkistä ja kuvasta!

Laitampa het tilaukseen!

40
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 31.07.13 - klo: 08.51 »
Tuo on ollu itelläni käytössä ja välttäny pätö eläjälle!  :grin:

Näyttäs olevan hyllyssy. Sekä tulee myös 2-viikossa postilaatikkoon!

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23817__Turnigy_nano_tech_2000mAh_2S1P_20_40C_LiFePo4_Transmitter_Pack.html

Joo tuolta on joku vajaa 10 tilausta tehty ettei oo mikään uus kauppa :)

Noita kattelin tässä viikko sitten, ja olipa kaikki miinuksilla.

Onko tuo 90mm pitkä sellanen et se mahtuu ilman mitään modeja 4PL:n sisälle? Jos näin niin sellanenpa lähtee sitten heti tilunkiin.

41
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 30.07.13 - klo: 21.28 »
Oon koittanut omaan 4PL:ään löytää LIFE akkua kovin, mutta joko ovat jokapaikasta loppu, tai ulkomailta ei välttis suostu niitä tänne lähettämään.

Tietääkös joku hyvän vinkin paikasta missä olis sopivan kokoista lifeä tarjolla ja saldoilla?

42
Hellou!

Ajattelin että voisi olla hyvä muistutella täällä ihmisiä jotka ei välttämättä tuolla rc-offin puolella pyöri, että meillä on Espoossa pieni mutta aktiivinen porukka ajelemassa käytännöllisesti katsoen viikottain safariajeluita metsässä.

Tarkoittaa sitä, että pääasiassa SCX10/RC4WD ja Wraith/AX10 pohjaisella kalustolla ajellaan kallioilla ja metsässä letkeetä ajelua.

Mainitsemani autot ovat siis sitä kalustoa mitä meillä on yleensä aktiivisesti mukana. Mukaan pääsee ehdottomasti esim. vaikka Summitilla, tai jos haluaa vaan reippailla hyvässä seurassa illan metsässä, niin vaikka sähkömonsterilla!

Meidän tarkoitus on vain pitää hauskaa, me ei pingoteta mistään. Porukan keski-ikä pyörii siinä 30 ja 40 välillä, mutta toivotamme tervetulleiksi nuorukaiset ja meitäkin vanhemmat!

Lenkit kestää yleensä noin puolestatoista tunnista kolmeen tuntiin (kauniina kesäiltoina). Kyytejä saattaa olla mahdollista saada pitkin Espoota kun etukäteen sopii. Yleisimmät ajopaikkamme sijaitsee mm. Tiistilässä, Friisilässä sekä Kasavuorella Kauniaisissa.

Käymme kaiken keskustelun ajoihin liittyen tässä ketjussa:
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=8255.0

Tervetuloa mukaan!
Laita minulle vaikka YV:tä jos on jotain kysyttävää!

On pakko mainita, kun asia nousi joskus esille; Puhumme porukastamme "Espoon safarikruisailijoina" vain sen takia että satumme kaikki olemaan Espoosta, ja ajelemme käytännöllisesti katsoen aina jossain päin Espoota. Mukaan pääsee kuka vain, mistä vain!






43
Rappuset on nyt valmiit ja koroke käytössä! (toki ne kaiteet maalataan ja korokkeen etureunaan ruuvataan "nojailulankku", sekä lyhimmille kuskeille tehdään pieni korokepenkki että näkee kaiteen yli) Mutta kuitenkin nyt pääsee ajamaan ylhäältä ja radan näkee kunnolla.

Ooh hyviä uutisia! Viimeksi kun kävin junnutiistaina niin korokkeesta ei ollut tietoakaan ja ajaminen oli hyvin haastavaa radan vierestä...

Pitääkin tulla näin viimesinä lomapäivinä vähän pyörittään lässykkää siellä. Ymmärtääkseni se SC rata on PKSRCA:n jäsenille ilmainen...?

44
Näyttää tosi hyviltä muutokset! Jesh :)

45
Itse toivoisin kovin mahdollisuutta suorittaa ratamaksu paikanpäällä. Välillä kun saattaapi pelkkä SC-rata riittää ihan hienosti, ja sitten välillä kun haluisi ehkä ajella siellä "oikeella" radalla. Riippuu vähän ruuhkastakin, näin aloittelijana ei haluaisi olla muiden tukkeena "oikealla" radalla, ja etukäteen maksu menisi siten vähän hukkaan.

Moi,

Maksa vaan kertamaksu pankkiin, jos jostakin syystä et pääsekään ajamaan "oikealle radalle" voit käyttää ajo-oikeuden seuraavalla kerralla.

Tosin voit myös kysyä jotain aktiivia, jolle voit maksaa kertamaksun. Ensisijaisesti kuitenkin maksu pankkiin!

Tämä selvä! Tänks!

46
Hienoa että koroke edistyy.

Laitoin juuri itse myös jäsenhakemuksen.

Viimeksi kun kävin ajelemassa junnutiistaina SC-radalla, ehdottomasti suurin ongelma oli se että niin matalalta oli kauheen vaikea nähdä etenkin sinne takasuoralle.

Itse toivoisin kovin mahdollisuutta suorittaa ratamaksu paikanpäällä. Välillä kun saattaapi pelkkä SC-rata riittää ihan hienosti, ja sitten välillä kun haluisi ehkä ajella siellä "oikeella" radalla. Riippuu vähän ruuhkastakin, näin aloittelijana ei haluaisi olla muiden tukkeena "oikealla" radalla, ja etukäteen maksu menisi siten vähän hukkaan.

Toivottavasti koroke on pian käytettävissä!

47
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.06.13 - klo: 15.30 »
Oli Modelsportissa niin hyvä tarjous Orionin Vortex VST SC 550 PRO 4.5 moottorista ettei pystyny ohittaan. Minkälaisilla välityksillä olette vastaavilla moottoreilla ajanu ja mitä mahtaa Velineon ESC tykätä sensorillisesta moottorista?

Siinähän on sensoriportti itsessään virtanapin alla...

48
Mulle on jäänyt vielä vähän epäselväksi voiko ratamaksun päivältä maksaa paikanpäällä käteisellä vai tuleeko ne aina suorittaa tilisiirtona?

49
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.06.13 - klo: 11.49 »
Kyllä se center diff saattanee ihan OK kestää 3S:lläkin jos vaan päivittää alumiinisen moottoripukin isommalla laakerilla, sekä hommaa alumiinisen kuoren sille diffille.

Jotakin tollasta:
http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM26010&cat=31

50
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 30.05.13 - klo: 16.38 »
eka kokeilu on edelleen ilmainen.

Pääseekö noita muita ratoja siis kokeilemaan ekalla kerralla edes vähäsen? Vai onko ne täysin off limits jossei kaiva kuvetta?

51
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 30.05.13 - klo: 12.58 »
Itse sain eilen viimein sähköt Losi 22 Buggyyn. Ennestään löytyy nelkkuslashi.

Tulenpa ensitiistaina noita testaamaan sinne. Kokemuksia rata-ajosta ei juurikaan ole.

Onko rally cross rata sellasta soraa että se jumittaa helposti Slashin ohjauksen? :) Se kun on kohtuullisen rasittavaa...

52
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.05.13 - klo: 14.22 »
Tuli sitten vaihdettua summit slash ultimateen ja nyt kiinnostais tietää mitä tuommoiseen slashiin kannattaa päivittää vai onko tarpeeks kestävä vakiona kun 3s lipolla ajelee? Ohjaus servoksi ajattelin kumminkin vaihtaa tuommoisen futaban bls 351 servon kun hyllyllä semmoinen joutilaana makaa.
Mitenkäs 1/8 buggy renkaat toimii 4x4 slashissa?

Katso tuosta edelliseltä sivulta toi mun kuva sulaneesta center diffistä, kun pieni laakeri jumitti ja tuottti hieman lämpöä. Suosittelen tilaamaan kunnollisen moottoripukin:
http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=king+head+slash+motor+mount&x=0&y=0

Toinen noista LCG ja toinen HCG slashiin.

Pakollisia muita upgradeja näin kesällä sanoisin että Overtray joka estää kivien yms pääsemisen auton sisään (etenkin jos ajat soft case lipoilla):
http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=jconcepts+overtray&x=0&y=0

Ton kuoren kanssa (ja ilmankin) jonkinlainen ropelli on lähes pakollinen kesähelteillä. Eskolle eka, ja moottorille ei olis pahitteeksi.

Kyllä noi 1/8 buggyn renkaat toiminee ihan hyvin, hexat kai pitää vaan vaihtaa.

53
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 27.05.13 - klo: 01.23 »
Sitä en osaa sanoa.

Mutta edelleenkin, vaikka siitä tulis 50C, niin ei se sun autos hyötyisi siitä yhtään mitenkään.

2400 mAh/25 C akku antaa siis piikkinä ulos 25 * 2,4 C = 60 A. En usko että sun harjallinenkone pystyy imaseen sieltä akusta tuota 60 amppeeria.

54
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 25.05.13 - klo: 10.03 »
Tulossa ollaan!

55
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 25.05.13 - klo: 00.38 »
2400 mAh vs. 4000 mAh ei anna yhtään lisää puhtia, pelkästään ajoaikaa. Kyseessä siis akun kapasiteettia mittaava arvo.

C-arvo, eli "virranluovutuskapasiteetti" on arvo joka tietyissä tilanteissa on merkitsevä, mutta ei tässä. Lähinnä puhutaan kilpatason vehkeistä sitten.

Se mikä oikeesti antaa lisää puhtia on kennomäärä. Sulla on nyt varmaan 2S lipo, eli kaksikennoinen. Kolmekennoisella, eli 3S:llä, tulee jo merkittävästi lisää renkkua, mutta sun nopeudensäädin ei nopeen googletuksen mukaan syö 3S:ää (jos se on toi XL-5).

Eli ei ole kauheesti tehtävissä, muutakun hommaa joku halpa vähempi-lankainen moottori.

56
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 23.05.13 - klo: 11.55 »
Kyl jos se sun malli on ilmotettu waterproofiksi, niin voihan sen pestä.

Suosittelen nopeeta huuhtelua ilman minkäänlaista erityistä vedenpainetta (joka puskis sen veden joka viimeseenkin kolkkaan).

Kannattaa koittaa saada se kuivaksi suht nopeesti ettei se vesi seiso siinä laakereissa turhan pitkään.

Mitään öljyjä en suosittele käyttämään, kun ne vaan kerää hienoa hiekkaa ja pölyä kuluttamaan nopeempaa osia sen sijaan että ne jotain voitelis tai suojais. Lumilla sitten eri juttu kun ei ole hiekkaa eikä pölyä.

Ruuvit tulee ruostumaan, ja lähinnä niiden kantoja oon sillon tällön siivoillut WD40:llä.

jon.lindgren suosittelee bilteman laakeriöljyä käytettävksi laakereihin. Se on vielä itseltä tekemättä, mutta nyt viikonloppuna käyn moista hakemassa ja laitan slashin laakerit sinne uimaan.

57
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 20.05.13 - klo: 10.17 »
Jos tilasit tuon Suomesta webistä niin sulla on lainmukainen onkolie 14 päivän palautusoikeus etenkin täysin avaamattomalle tuotteelle.

Jos et ole hakenut sitä edes postista, niin voit mennä postiin ja sanoa tiskillä suoraan että lähetät sen asiakaspalautuksena suoraan takaisin. Tai vaikka olet hakenut ja paketti on edelleen muoveissa, niin pakkaa uudestaan ja sano että lähtee asiakaspalautuksena takasin. Sen palauttamisen ei pitäis sulle maksaa mitään.

Ilmoita myös s-postilla myyjälle että näin teit, koska syy.

Sitä en muista saatko sen koko maksetun summan takasin vai onko myyjällä mahdollisuus velottaa ne normipostikulut siitä. (Pitäis mun tietää kun verkkokaupassa töissä...)

58
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.05.13 - klo: 23.14 »
Ok tänks.

Ihan tollasta rahaa ei viitsi vielä laittaa. Tilasin liquidista ton rebuild kitin viidellä eurolla. Kokeilen nyt sitä eka ton KHZ:n kanssa jos se kestäis tällä kertaa.

Tota laakeriööliä pitää keikkaa viel jostakin.

59
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.05.13 - klo: 20.03 »
Näin kävi 2S:llä:



Laakeri hirtti kokonaan kiinni ja diff housing suli tyystin.

Et miettikää vaan kannattaako stokkikamoilla ajella kauheesti 3S:llä.

Autossa nyt King Headz alumiinipukki isommalla laakerilla ja oletettavasti paremmalla lämmönpoistolla.

Ehdotuksia millanen palikka kannattais laittaa tilalle? Muuten osat näytti olevan täysin ehjiä, että vaan tuo kuori pitäisi uusia.

Jon, sanoit joskus alumiinisista diffikuorista? Mistäs sellasia löytää?

60
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.05.13 - klo: 09.07 »
Pöö.

Kertokaas nyt miten rakentaa kestävä center diff?

Eilen King Headzin motor mounttia asennellessani huomasin että center diff oli räjähtänyt ja öljyt pitkin perää. Siitä on siis irronnut osa jonka ympärillä on laakeri. Toi on nyt niin mähmänen ettei siitä kunnolla näe, mutta onko tuo jotain mitä pystyis saamaan takaisin diffin sisään, vai onko se murtunut jotenkin jos se on kerran irti?

Niin ja 2S:llä ajeltu vain pari akullista hiekkaradalla ja vähän muuta pyörittelyä.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5