Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 59
31
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.03.12 - klo: 13.40 »
Olisiko heittää kytkimen osa nroa?

Taxxasin vanhojen mallien manuaalit osanumeroineen löytyy traxxasin sivuilta.....
Eli täältä http://traxxas.com/node/29482

32
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 06.11.11 - klo: 13.00 »
Minullakin etenee pikku hiljaa Revon tuunaus, kaikki muoviosat osat mitä saa metallisina vaihdetaan.
Vielä puuttuu alumiiniset puskurit ja bulkheadit niin alkaisi olla valmis, sääli että radio ja servo boxeja (en tarkoita kansia) ei enään mistään löydy alumiinisina (muutamia vuosia takaperin niitäkin oli myynnissä).
Ja jos joku tietää mistä ko boxeja löytyisi niin olisin vinkistä kiitollinen tai jollain on tarpeettomana  voisin myös hieroa kauppoja.
Näillä näkymin muoviosia revoon jää radioboxien lisäksi pivottien suojakumien kiinnityspannat, tankin korkin aukaisulenkki statrtterin boxin kansi, ohjausservojen ja jarrun pallolinkit.
Kumiosat ja radiokaitteistoa ei tietenkään voi vaihtaa metallisiin... ;) 

33
Vapaa keskustelu / Vs: Formula-1
« : 21.03.11 - klo: 21.41 »
Pitää hoitaa se maksukortti, millä saa sit livenä kattoo,
jälkilähetys/kisakooste ei oikein nappaa.

Toni

Närästi niin tuo maikkarin rahastus noilla formuloilla että jotain oli tehtävä...
Ei saanut enään pelkkää max kanavaa yksistään, vaan piti maksaa turhistakin kylkiäisitä.
Nyt katsellaan formulat satelliitin (Astra 19.2°E) kautta ilmaiseksi RTL kanavalta.

34
Aluksi himoitsin tuota rallya, mutta kun ei ole vielä saatavana niin... Ei kaiketi paljon eroa Rally ja Slash? Renkaat, kori, ja ?? Onko iskareissa eroa?

Rallya on ainkin briteistä heti saatavilla 256£ + postit http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/TRX-7307-Traxxas-Rally-VXL__14858/

35
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 25.09.10 - klo: 19.12 »
Meni tuossa ajellessa pakoputken alkukäyrä poikki niin joutu rcmartilta tilaamaan uuden.. Ajamisen iloa kesti kokonaiset kaksi tankillista ja taas on putki poikki. Mitähän kannattas seuraavaks kokeilla?

Kannattaa lukea vähän tätä viestiketjua, käyräasiaa on käsitelty uaseamminkin ja neljä sivua sitten tähän ongelmaan on viimmeksi annettu vastaus...

36
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 07.09.10 - klo: 22.37 »
Laakeri tulee niin että muovilevy on eteenpäin, eli kuulat näkyy kampikammiosta...
Googlettamalla löytyi eräältä foorumilta muutama kuva http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=2991409
Shimmiprikka ei tule koneen sisälle lainkaan, se tulee startin akselille ennen painelakeria.  http://www.traxxas.com/PDF-Library/TRX33_expl_items.pdf

37
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 22.08.10 - klo: 22.13 »
Mjooops,

Itelle on tulossa kanssa joku alumiininen linkkivipu mutta eipä siinä kait mitään kuulalaakereita ole, mutta jospa se alumiini / muovi luistais paremmin kun muovi / muovi. Toinen mitä mietin että itellä ainakin melko likanen tuo linkki systeemi, hiekka/öljy seos voipi aiheuttaa jumiutumista, eilen tässä sisässä sitä jonkin aikaa nylkytin edestakas niin nyt tuntus pelaavan. Ainakaan ei kannata rasvata, jää varmasti hiekka kiinni ja rupee takerteleen.

Kertaalleen mittailin lämmöt ite eilen, tulpan juuresta / sivusta, 85c-95c, sais olla jopa lämpösempi. Alakierrosten neula tarvis vielä säätää ja sen jälkeen tyhjäkäynti+jarrut.
Melko vähäinen savun määrä vaan meinaa hämätä noita säätöjä. Aineena 25%
Itse olen kanssa kokeillut alumiinista kaasulinkkua (joka vetää luistia), oli sinänsä huono koska hahlo kului nopeasti väljäksi, muovinen kestää paljon paremmin.
Joo ja lämmöt sinulla on tosi alhaalla, mutta eikös auto olekkin vielä vähän kuin sisäänajossa?

38
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 22.08.10 - klo: 13.38 »
mulla ois traxxas revo 2.5r ja haluaisin siihen uudet renkaat vähän niinkuin kyosho madforcessa, traxxas t-maxxissa nro:4910 jne. :wink: mistä saisi sen tyyppiset renkaat kumit jo valmiiksi liimattu vanteisiin :huh: eikö ne myydä 2 renkaan paketeissa??? hinta mieluiten alle 60e 2 rengasta :mrgreen:

Muummuassa täältä http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/TRX-5173-Traxxas-Chevron-Tyres-Pre-Glued-On-Split-Spoke-Chrome-Wheels-pair__1f0/
Hintaa noin 37€ pari.
Firma on englannissa joten ei mene edes veroja/tulleja.


39
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 19.08.10 - klo: 23.18 »
Ville, spurrin kuvasta päätellen kuinka hampaat on katkenneet on ratasvälys ollut ihan liian suuri, tai sitten kone on päässyt liikkumaan (Lukitusruuvit löysällä).
Tuo vauhtipyörän tapin irtoaminen on kyllä selväkin selvempi valmistevika, omista revoistani ei ole koskaan tuo tappi lähtenyt.
Huom, tapin irtoaminen on näköjään vaurioittanut myös kytkinpalaa (tapin reikä murtunut)...

Ja kaasusta vielä, kaasun tanko ei ole tehtaan jäljiltä välttämättä optimaalisessa asennossa jotta kaasu aukeaa 100%, käännäpäs servohornia hampaan verran myötäpäivään, niin että kaasun linkku liikkuu servon akseliin nähden yhtä paljon taaksen kuin eteenpäinkin.
Sen jälkeen säädä tangon stoppari uudelleen ja jarru (servohornissa on useampi reikä jarrulle).
Itsekkin olen aina joutunut vähän hienosäätämään tehtaan jäljiltä kaasun ja jarrun vivustoja.

ajv, kannattaa vaihtaa uuden revon alkukyrä, se on jousella kiinni koneessa eikä niitä tietääkseni ole enään juuresta murtunut.
Tuo alkuperäinen pulttikiinnitteinen alkukäyrä murtuu helposti jos pillin ja käyrän välinen silikoniletku on liian syvällä päistään, pillin tärinä ja kaadoissa osumat välittyy silloin suoraan käyrän juureen (mistä se lopulta murtuu).

40
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 18.08.10 - klo: 20.29 »
Mikä on platiniumin vakiorenkaan koko? Jne... leveydet yms.

Kaikki oleellinen tieto kyllä löytyy manuaaleja myöten Traxxasin sivuilta http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo5304/trx_revo5304_specs.htm

41
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 17.08.10 - klo: 22.50 »
Mulle tuottaa vähän ongelmia renkaiden ostaminen, revon hexi 17mm ?

Entä muuten, onko auto kuinka tarkka renkaan koosta? Jotkut karkeemmat renkaat pitäis ainakin saada kun noi vakiot. Sorakuoppa ajelua varten.

Tässä yksi vaihtoehto, TRX-4983A http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/TRX-4983A-Tires-wheels--assembled--glued-SS-Split-Spoke-black-chrome-wheels--Maxx-tires-6-3-outer-di__12303/



Nuo on hivenen isommat, uuden E-maxxin vakiorenkaat.
Käyvät hyvin kun vaihtaa spurrin 40 hampaiseen.
Myös toki tietenkin kaikki truggyjen vanteet renkaineen käy sinun revoon.

42
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 17.08.10 - klo: 22.01 »
Tuo kone käy tietenkin hettämällä paikoilleen.
On monia muitakin helppoja vaihtoehtoja, alla muutama.
O.S. 21TM ABC w/Revo Manifold http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRTM2&P=7
Ofna .26 Picco MAX JL Red-Dot T-Maxx/Revo http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVDD6&P=7
RB Products TM523 Monster Truck Engine Revo/T-Maxx http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXWH2&P=7
RB Products TM523 Engine and Exhaust Kit Revo http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSLK3&P=7

Traxxas Big Block Conversion Kit Revo niin käy kaikki normaalit .21 kokoiset koneet. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJMG8&P=7

43
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 15.08.10 - klo: 10.58 »
revon ajelin tänään sisään, tuntuu äkkiseltään nurmikolla ylämäkeen ajettaessa että slipper tms. luistaa kun kierrokset nousee mutta vauhti ei, tietty sutiminen ois yks mutta oudosta äänestä päätellen se ois slipperikytkin.

vaihto tapahtuu hieman oudosti, joskus myöhemmin joskus aikasemmin, oletteko joutuneet säätelemään niitä vaihtoja tehtaan jäljiltä?



Kiristä sitä slipperykytkintä mutterista 1/4 kierrosta kerrallaan, siis välillä kokeilet ajamalle ettei se luista.
Spurrin / slipperykytkimen akseli tulee vaihteiston kuorista läpi (ulos), ulkona olevan akselin päässä on reikä johon saa mm Traxxasin kuusiokoloavaimen tuikattua lukitukseski kun slipperyn mutteria kiristää.

Samaa lukitusta kannattaa käyttää kun koittaa spurrista käsin pyörittää ettei tule lukittua slipperyä jumiin.

Vaihteistoa on uutena saanut vähän säätää, yleensä se vaihtaa uutena liian myöhään, mutta vaihto notkistuu kyllä ajan oloon.

44
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 06.08.10 - klo: 13.09 »
Kannattaa ostaa Traxxasin oma putsari kauloineen (Traxxas osanumero 5266) johon käy normaalit suodatinpanokset, kirjoitinkin tästä viisi sivua aiemmin.
Tuo Traxxasin oma putsarinkaula ei ota ainakaan spurriin kiinni missään tilanteessa niin kuin ns yleiskaulat tuppaa tekemään, tällöin kaulan rikkoontuessa vahinko voi olla pahimmillaan moottoririkko.
Tulpissa ei ole kuin muutama vaihtoehto johtuen Traxxasin käyttämästä normaalia pidemmästä tulpasta, itse käytän OS LC3 tulppia (toimii kelillä kuin kelillä).
Myös byronin olen itse todennut parhaiten sopivan Traxxasin koneille, jatkuva 150C ei ole aiheuttanut ongelmia tuon 16% byronin kera TRX 3.3 koneilla (en silti missään nimessä suosittele muiden käyttävän näin korkeita käyntilämpötiloja).

45
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.06.10 - klo: 08.42 »
Se on vaihteiston pyörintä anturi ja liitin pitäisi olla OptiDrivessä kiinni, ei vastarissa.

46
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 18.05.10 - klo: 22.34 »
Niin ja Traxxasin vetostartti on osanumero 5170, siitä ei akku lopu.  :lol:
RC-Martilla maksaa alle 15 taalaa http://www.rcmart.com/catalog/rc-starter-traxxas-5170-recoil-p-28662.html

47
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 18.05.10 - klo: 22.26 »
Ei mennykkää ez startin motti  :lol: Siinä vaa piti oottaa jostai syystä 3 min että voi uuestaa käyttää. Ja kun ostin tän Revon ni mukana tuli starttaamisee toi kapula ja ulkone hehkulaite, mutta ei oikee taho käynnistyä. Varmaa pitäs olla akku täydempi. Polttoaineena on sitä Saben onko se nyt Byron 20%

Joo siinä kapulassa on myös lämpösuoja, siksi pitää antaa jäähtyä välillä.
Tuo byron on itsekkin todettu todella hyväksi löpöksi TRX koneille, helppo saada säätöihin ja käynti on todella varmaa (jos kone on säädöissä tietenkin).

48
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 18.05.10 - klo: 22.20 »
Joo olen aiemminkin kirjoittanut että ez-startterilla ei saa tehdä kuin parin kolmen sekunnin starttipyrähdyksiä, ja jos "kapula" kuumenee on sen annettava jäähtyä välillä.
Säädöissä ja hyvällä löpöllä TRX koneet lähtee kyllä hyvin helposti käyntiin tuolla startterilla (kunhan muistaa kylmänä ryypyttää konetta pakoputken päätä sormella tukkimalla).
Myös irtohehku auttaa startatessa huomattavasti, tuo ez-start kapula kun ei ala hehkuttamaan ennen kuin starttaa (näin ainakin toimi vanhat mallit).
Toki senkin voisi osaava modifioida helposti niin että hehku toimisi aina kun kapula on kytkettynä. 
Uusi startterin moottori maksaa rc-martilla alle 11 taalaa ja englannistakin sen saa alle 11 puntaa.
RC-Mart http://www.rcmart.com/catalog/rc-starter-traxxas-5279-motorpinion-gearmotor-brush-start-p-28410.html
Modelsport UK http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Category&CategoryID=99103020
EDIT Niin ja liian pitkään starttaus jumittaa helposti myös yksuuntalaakerin akseliin kiinni, sen jälkeen konetta on mahdoton saada käymään ilman että starttei pyörii mukana!

49
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 11.05.10 - klo: 21.31 »
Tuo kuvassa ollut revo oli vielä "vanha" tavallinen 3.3 malli (huom sininen runkolevy).
Jos haluaa hyvin suojata niin ohjausservojen johtojen läpivienti ja servon pohja (joka on revossa tavallaan ohjaus servon kansi koska servot on ylösalaisin) kannattaa tiivistää, helpoiten se käy vetäisemällä ilmapallo servojen päälle.
Servon varsi ei ole ongelma (jos ei uita autoa) koska on alimmaisena, sieltä vettä ei normaalisti pääse servon sisään vaan ennemminkin sisäänpäässyt vesi pyrkisi ulos.
Tuossa kurakossa ajossa joutuu ulommaiset pyörän laakerit koville, ne tuppaa päästämään vettä ja kuraa sisäänsä.
Platinium editionia en ole kerinnyt kurata pahasti joten sen vastarin kotelon tiiveyttä en tiedä, mutta vanhanmallisesta tuppaa vettä pääsemään kyllä vastarin koteloon.
Myöskin vanhan mallisen revon kaasu/vaihdeservon koteloon kannattaa tehdä 3-4mm reikiä muutama kotelon pohjalle, jotta sinne joutunut vesi pääsee pois (muutoin kaasuservo pahimmillaan voi uida vedessä).

50
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.05.10 - klo: 21.38 »
Edit: Polttoiainekysymys selvisikin jo. Mutta tuli toinen, eli sopiiko tämä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41662&grpid=2903 revoon?

Ja voiko revolla ajaa lumessa/mudassa/märässä ruohikossa vai meneekö heti rikki?

Tuo Futaban radio käy hyvin......
Ja kyllä revolla voi lumessa, märällä ruohikolla ja kurassa ajaa, kunhan ei uita autoa niin syvässä että sähköt kastuu.
Vastari kannattaa suojata myös kunnolla, senkin koteloon pääsee kyllä märissä oloissa tihkumaan vettä.
Alla kuva ulvilan "kurarallin" jälkeen, oli hivenen märkä keli.

51
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 21.04.10 - klo: 22.40 »
Kokeilin uusia tulppia samalla, nyt on kiinni vegan 5 tulppa(medium) ja se tuntuu pelittävän hyvin.


Hmm onkos sulla joku toinen kuin Traxxasin tai "ossin" TM kone kiinni, vai onko vegan tulpat pitkäkierteisiä?
Nimittäin normaalit lyhyet tulpat ei toimi kunnolla ko koneissa koska jäävät alle kannen tason.

52
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 15.04.10 - klo: 23.23 »
Hermanni sinähän tiedät mitkä olis revon diffeihin sopivat öljyt aivan perus-suttailua varten.eteen,keskelle ja taakse 

Kannattaa katsoa valmiita sopivia asetuksia kisakuskien setupeista, niissä on myös kerrottu ratatyyppi joten oman setupin hakeminen niiden perusteella on helppoa.
Nuo setupit löytyy täältä http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/trx_revo_resources.htm#revosetupsheets

53
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 15.04.10 - klo: 21.32 »
Mites teillä kestää Revoissa kytkinjousi?
Itellä nyt menny pari kertaa poikki noin tunnin rääkin jälkeen..??..

Jotain mystistä vikaa silloin täytyy olla, omiini ei ole koskaan tarvinnut kytkinjousta vaihtaa ennen kuin palat ovat loppuun kuluneet (ja kuluttaneet jousta samalla).
Yhden jousen hajoamisen vielä ymmärtäisi vaikka valmistusviaksi.
Olisiko kelloon ja paloihin päässyt öljyä tai rasvaa ja kytkin luistaisi niin paljon että palat ja jousi kuumenisi liikaa.
On sentään jo neljäs Revo (eri versiota kaikki) menossa....

54
Polttisautot / Vs: Traxxas T-MAXX 2.0
« : 11.04.10 - klo: 23.02 »
Minkä kokoset akselit tässä on http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33005&grpid=3101 löysin tollaset ja ajattelin et sopiiko 5mm akselille?

Käy kyllä, minun toisessa Revossa on juuri samat hexit.
Huonoa noissa on että on vähän väljät akselille, suosittelen ennemmin Traxxasin omia 5353X hexejä, ovat jopa halvemat (Noin 20€ setti http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/TRX-5353X-Wheel-hubs-splined-17mm-blue-anodized-4-wheel-nuts-splined-17mm-blue-anodized-4-screw-pins__3485/


EDIT Enpä ajatellutkaan akselikokoa (koska tämä on T-Maxx topic) vaikka viestissä Bonzer mainitksi 5mm akselit.

55
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.03.10 - klo: 22.18 »
Näinhän se on että kuorman alla tietenkin se jännite notkahtaa.
Ja jos yrittää ajaa tuonne 3v per kenno lepojännitteeseen niin aika economy ajoa loppu on jos kataisujännite on säätimessä sama 3v per kenno.
Eli käytännössä sinne on aika vaikea päästä muuta kuin joissain crawlereissa joissa virran kulutus on pientä.
Käytännössä on hyvä olla säätimessä useampi vaihtoehto tuolle katkaisujännitteelle jotta sen voi säätää omalle kalustolle oikeaksi.
Turha sinne akkuun on 3.5v kenno jättää, ajoaika vain lyhenee.....

56
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.03.10 - klo: 21.32 »
Ehdoton alaraja on 2.5v per kenno (Jonka alle mentäessä akku vaurioituu), suositeltava on tuo 3v per kenno.
Eli 3v tasoon voit päästää huoletta.

57
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 04.03.10 - klo: 17.12 »
Koska noin kävi (kone kuumeni) niin luulempa että sensorillinen säädin on "tyhmä" eikä ymmärrä ennakon päälle jos pyörimissuunta muuttuu tuon taivaallista.
Eli säätimessä on perusennakko jota noudatetaan orjallisesti pyörimissuunnasta riippumatta, ja koska moottori pyöri väärinpäin niin ennakko oli tietenkin negatiivinen.
Silloinhan kun ennakko on pielessä käy juuri noin että tehot tuuttuu lämmöksi.
Eli ilmeisesti sensorillisia ei voi käyttää väärinpäin, koska ennakko luetaan moottorin sesorista.
Avaa kone ja katso onko käämin lakkaus pahasti tummunut, on nimittäin vaara että suojalakkaus murenee ja aiheuttaa moottorissa oikosulun, silloin on säätimen menokin lähellä.

58
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.03.10 - klo: 17.08 »
Näköjään on tullut monilta valmistajilta uusia liPo akkuja jotka voi ladata 5C virralla ja jopa ylikin.
Äkkiä googlettamalla löytyy ainakin seuraavia...
SP batteries 5C Charge 40/80C
Loong Max Tipple 5C Charge 20C
ENERG-PRO 25C LIPO 1800 (2S1P) 5C CHARGE
 

59
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.02.10 - klo: 19.47 »
Joo no toi mun on 2.5R alkujaan eli lyhyempi malli.

Täytyy varmaan sitten katsoa toi .21Tm kone siihen. Luultavasti alkaa olemaan kova keulimaan mutta sen kanssa täytyy yrittää pärjätä.

Ainoa "vika" on noi ulommat pyöränlaakerit. Toi syö niitä kuin karkkia. Täytyy tilailla ne rpm:n osat joissa isommat laakerit.

No varmaan keulii ja komeesti...  :grin:
Juu noita pikkulaakereita minullakin aikoinaan meni usempia, varsinkin kun ajeli kurakelillä.
Myös Traxxasilta löytyy ns uudempien Revojen pivot ohjauspalat (Varaosanumero 5334R) joissa on isommat kumisuojatut 6x13mm (Osanumero 5180) laakerit, ne kestävät jo todella hyvin.
5334R ohjauspalat 5-10€ pari ostopaikasta riippuen...

60
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.02.10 - klo: 18.49 »
Tekeekös tolla liquidin myymällä os 18cv-rx koneella mitään?

Ei millään raaskisi mitään os21tm siihen laittaa kun sen verran jo liikaa tehoa siinä nykyisille vetareille yms.

Tuo ossin 18cv-rx on aivan vääränlainen kone Revoon, kytkin ei käy ja kaasari on vääränlainen.
Jos ns ossin 180pikkukonetta haluat niin joko vetokäynnisteinen 18TZ-X(5) tai jos omistat starttiboxin niin 18TZ(P)T http://www.osengines.com/engines/car.html

Ja kyllä se Revo 3.3 tuon O.S. 21tm koneen kestää, onhan se tehty varta vasten sille.
Muista vain että slippery on oikein säädetty (Ei liian tiukalla), muuten saat joko ykkösen pikkurattaan tai diffin lautaspyörän rikki vaikka TRX 2.5 koneella.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 59