Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 59
61
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 05.02.10 - klo: 22.19 »
Helppo testata missä vika.
Vaihda auton vastaanottimessa kaasu ja ohjaus servon johdot keskenään, sen jälkeen jos auton kaasuservo liikkuu radion rattia käännellessä on servo ehjä.
Jos myös kaasutetaessa / jarrutettaessa pyörät kääntyy niin vika oli vain kosketushäiriö...
Mutta jos kaasuservo ei vieläkään liiku on se rikki.

62
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 14.01.10 - klo: 23.59 »
Eipä taida tuolla männällä kone enään käydä, tai jos käy niin ei ainakaan kunnolla...
Uusi mäntä/sylinterisetti TRX 3.3 koneeseen maksaa towerilla noin 46€ http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMHT6&P=ML

63
Tämän päivän ajon tulos:


Jaaha, näytti löytyvän Revon heikko kohta. Samainen osa hajosi tänään. Mahtaako jollain olla tietoa mistä tuon nopeiten saisi. Suomalaisilla sivuilla ei ainakaan osunut silmiin.

On todella pikku-revon heikoin kohta. Alkuperäiset pivottipesät kesti todella hyvin mutta varaosat ei kestä mitään. Meillä menny viimesillä 3 ajokerralla sisäradalla mis on lämmin varmaan kymmenen pivottipesää just tolleen halki.
Varaosta näyttää olevan loppu joka liikkeessä, toivottavasti tarxxas tekee jotain vai heittääkö pallon kolmansille varaosatoimittajille eli alumiiniset pakko ostaa. aluset maksaa noin 20e/pari

Auttaisikohan niiden pivottien keittäminen, vanteistahan saa ainakin näin sitkeempiä?

64
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 22.12.09 - klo: 21.36 »
Olen virittelemässä pitkiä kiinnitysjousia ruuvien tilalle tuohon uuteen käyrään, saa nähdä miten toimii. tämmöinen kuitenkin lähtee parin viikon päästä varmuuden vuoksi tilaukseen: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUTG4&P=ML

Tuohan on Traxxasin uudemman mallinen pakokäyrä, muista myös tilata jousi ja tiivistesarja tuohon käyrään Traxxas Header Spring/Gaskets TRX 3.3
Nuo käy myös TRX 2.5 koneeseenkin vaikka teksteissä sitä ei ole mainittukaan...

65
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 03.12.09 - klo: 18.02 »
Hei tuli vielä mieleen, että mistäs saisi hyviä suodatin spongeja toho revoo(huom. uudempi 1/8 mallinen suodatin) kohtuu hintaa ku nuo traxxun omat on nii pirun hinnakkaita?

No niintä "normaaleita" 1/8 crossarin ilmansuodattimia minäkin käytän, niitä myy käytännössä kaikki oikeat RC liikkeet (katso vaikka foorumin mainostajat osiosta).
Eli mistä vain halvimmalla niitä saat niin sieltä tilaat ja ostat.
Suodatin öljy kannattaa ostaa moottoripyörä ja tai pienekonekorjaajilta/myyjältä, 1L pullo joka kestää ns koko elämän maksaa 10-15€

66
Radiolaitteet / Vs: Nomadio React 2.4Ghz
« : 20.11.09 - klo: 22.49 »
Ne joilla on Nomadion radiot ja käytössä RC Desktop PC ohjelmisto niin imuroikaa ja asentakaa seuraava päivitys http://www.nomadio.net/DesktopRegistration.exe
Tuo ohjelma poistaa rekisteröintipakon RC Desktop ohjelmistolta.

67
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 15.11.09 - klo: 00.20 »
Sharkki ei ole 48p vaan 0.6 Mod eli näitä itse käytän.
Normi 48p pinjonit ei käy.

Eikä muita 0.6 modeja taida löytyäkään 3.2mm akselille. Näitä ei saa kuin tuollein 3 sarjassa.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0095p?FVPROFIL=&FVSEARCH=0.6+mod

Saattas multa tuo 12 piikkinen joutaa :wink:



Kiitos vain tarjouksesta....
Robinson Racingin luettelossa on mod 0.6 pinjoneita enemmänkin 3.2mm akselille http://www.robinsonracing.com/catalog/32pitchpinion.html
Löytyyköhän tuota robinsonracing tuotenumerolla 1113 pinjonia Suomesta mistään?

Towerilta löytyy kyllä, siellä tiedoissa on kummallisesti seuraavaa These are METRIC 48P pinion gears. These are used on cars such as the Tamiya
touring cars(this works on the TA01 and the TA02, but NOT on the TA03). They
also work on some other Tamiya cars, and on the Kyosho Ultima Pro, and the
Ultima Pro XL.


Lisää mod 0.6 pinjoneita http://www.microtechracing.com//product_select.asp?ID=1880&Pcat=&list_type=X&Name=0.6+MODULE

68
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 03.11.09 - klo: 20.23 »
Kokeile ainakin 11 piikkistä. Luulisin olevan parempi kuin 13 ainakin jos ei isoa baanaa ole.

Ps: Mulla saattaas ollakin pinjoneita myydä, koska tuo oma kone on 3,2mm akselilla niin on jäänyt turhaksi nuo 2.3mm pinjonit.

Joo täytynee metsästää tuo 11 piikinen jostain....
Tuo MEGA ACn on myös 3.2mm akselilla joten tarjoamisille pinjoneille ei ole tarvetta, kiitos kumminkin.  :wink:

EDIT medaseciltä löytyi Robinson Racingin pinjoneita 48p metrisellä mitoituksella 3.2mm akselille (Siis sharkkiin sopivia), mutta 12 hampainen oli pienin.  :cry:

69
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 02.11.09 - klo: 21.23 »
Löyty sitten spekseiltään passeli kone sharkkiin, MEGA ACn 16/7/4 (koko 28mm x 29mm. paino 48gam, 25A max).
Mutta kysymys kuuluu, koneen kv arvo on 4420, eli onkohan sisäradalle tuo vakio 13 hampainen pinjoni liian pitkä, vai pitäisikö harkita jopa 11 hampaista?
Tsekkiläisiä MEGA ACn moottoreita (joka on yksi harjattomien moottoreiden pioneereja) myy ja tuo maahan Hobbypoint joten mistään eksoottisesta moottorista ei ole kyse.  :wink:

70
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 01.11.09 - klo: 22.49 »
Uutta 1/18 rintamalla, HPI – RTR Brama 18B.
Paljonkohan mahtanee olla hinta Suomessa?
Tästä oli myös linkki tuolla HPI Brama 10B topicissa.


71
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 01.11.09 - klo: 21.42 »
Jos kisaaminen kiinnostaa niin lukekaas tämä.

http://rc10.fi/index.php?topic=9143.1710

Jerzi

Kiinostaahan se jos kisat on lauantaina tai sunnuntaina (muutoin en pääse)....
Onkos muuten sharkkiin saatavilla pinjoneita 3.2mm akselille, nimim uutta moottoria hankkimassa....

EDIT Löytyi siinä sivussa pari varteenotettavaa moottori vaihtoehtoa sharkiin (2.3mm akselilla), LRP 50250 Vector Micro Brushless Modified Motor ja Graupner 6541 INLINE 380 7,2 V.

72
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 19.10.09 - klo: 13.14 »
pitääkös 2.5trx revosta moottori irroittaa ett pääsee perämurikan kimppuun.??
Ei tarvitse, ainoastaan pohjan puolelta kaksi alumiinisen moottoripukin ruuvia.
Myöskin iskareiden "yläpään" kiinnike (kaksi ruuvia) ja koritolppien kiinnike (kolme ruuvia).

73
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 13.09.09 - klo: 02.13 »
Ryypytät konetta ehkäpä liian vähän....

74
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 09.09.09 - klo: 08.49 »
Uusi Revo 3.3 malli (Tuote No:5309) on vihdoin varustettu 2.4Ghz radioilla. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXYH3**&P=ML
Hinta on tosin 45€ kalliimpi kuin vahalla mallilla....


75
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 22.07.09 - klo: 02.22 »
Ofnalta on tullut myös alle 74$ (53€) maksava starttiboxi revolle. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVTZ4&P=Z


76
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 13.06.09 - klo: 10.09 »
edit: poitsu antoi vähän mailaa vakiosähköillä ja LRP haitek pakka antautui, en tiedä miksi, kun pakat balansoitu/mätsätty tasaseen tahtiin:

Noin aikoinaan minullakin "kypsyivät" jo Stampedessa Lehnerin 4200 Basic koneella GP3300mAh kennot (8s), joiden piti silloin aikoinaan olla parhaat ja kestää melkeimpä mitä vain konetta.... ;)

77
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 04.05.09 - klo: 18.30 »
Tere!onko kukaan ostanut revoon noita starttiboksia onko käteviä ja kestäviä...mitä suosittelette ja mistä.vai oisko rotostart järkevämpi...

Minulla on käytyssä RD LOGICS Starter Box Revo http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39314&grpid=5020

Aivan kelpo peli....


78
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.04.09 - klo: 22.55 »
ongelma noitten kanssa http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=155940_431&products_id=52118

jostain syystä mulla hyppii akseli ylä holkista poes saako sen jotenkin estettyä tai onko muilla ollu sama ongelma.

Siis tarkoitatko diffin päästä putoo pois...
Jos on niin... silloin sinulla on pivotin "pallot" liian ulkona.
Eli kiristät sekä pyörän päästä ylä että ala palloa sisäänpäin.
PS se pivotin suojakumi kannattaa irroittaa kiristuksen ajaksi, se kun voi olla "jäppiintynyt" kiinni akseliin ja saattaa revetä rikki jos kieryy tarpeeksi....

79
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.04.09 - klo: 21.29 »
Oisko hyvä paketti:

Ultramatti 14


LiPo Balancer 5 plus, 1-5 LiPo-kennolle


Ultramat 14 Plus mallissa olisi integroitu balanceri...

80
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 09.04.09 - klo: 17.53 »
Btw.. kun ootte nakannu 17 mm hexejä revohkoihinne niin onko nissä ollu jonkin tasoista klappia vai onko ne olleet ihan timmit?
Traxxasin omat on välyksettömät, eikä edes kalliit (4kpl noin 15€) http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUTG9&P=ML

81
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.04.09 - klo: 21.36 »
Nyt on pakko kysäistä, että mitä tarkoittaa 5,5T kone? Siis tuo 5,5T tuossa ihmetyttää.. Koska en ole nähnyt harjattomia koneita, missä tuota mainittaisi. Koska jossain nopeuden säätimissä lukee esim.
Suitable Brushless Motor: 3.5T and > 3.5T 
Jos joku haluaisi valistaa tietämätöntä  :azn:

Tuo lankakierosten määrä on joidenkin valmistajien i*ioottimainen tapa kertoa harjattomien tehoa/ampeerikestoa.
Suuntaa se antaa mutta ei loppujen lopuksi kerro oikein mitään oleellista niin koneen tehosta kuin sen maksimi ampeereista.
Harjallisissa sen vielä jotenkin ymmärsi koska käämilanka oli säännöissä tiukkaan rajattu pyöreäksi ja tietyn vahvuiseksi näin eroja koneiden välillä ei siltä osin pahemmin ollut.
Harjattomissa taas käämilangan paksuutta eikä muotoa ole rajattu lainkaan, myöskin yhden käämikirroksen mitta voi olla hyvinkin erilainen koska käämitys on kannussa, eikä staattorissa niin kuin harjallisten kohdalla oli.

foursquare tuossa edellä vastasikin miten nopari ja mootori "mitoitetaan" noiden lankakierrosten (T) kohdalla...

82
Katselin tuossa TAMIYA EURO-CUP sääntöjä ja niissä on muutkin alustat sallittuja...

M-Chassis rules

Chassis M03, M03M, M03L
Body Mini Cooper, Suzuki Swift, BMW Mini, VW Beetle
Tyres Any Tamiya 60D Radial
Motor Tamiya RS540 Sport Tuned (Handout)
Speed Controller Tamiya TEU101-BK & TEU302-BK or any Waterproof ESC under £50
Minimum Weights 1300g
Hop Ups Any Tamiya Hop ups

M-Chassis
1. Same ESC rules as Stock

2. Lipo Batteries

Eli säännöissä on sallittu kaikki Tamyan hop upit ja autosita myös XP Pro mallit...

http://www.tamiyaeurocup.co.uk/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=75

83
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 06.04.09 - klo: 22.35 »
Moi,


Minua hämää hiukan nämä ilmoitetut arvot..
Eli tuo alla mainitussa motissa on arvona current 60A/80A.
Täällä http://rc10.fi/index.php?topic=33335.msg305185#msg305185 mainitaan laskentakaava, mutta en vain saa siitä tolkkua. Eli laskentakaavaaa noudattaen saan eri tuloksen kuin tuon moottorin tiedoissa sanotaan. Käyttäen siis tuota 7.2V jännitettä.

Kysymys jota haen kuuluu siis: Mikä on allaolevan moottorin tarvitsema virta jänniteellä 7.4V ja 11.1V?


Carson Brushless sensorless Motor
Shooter 8T

kV/rpm=4.750 (34.200 U/min@7.2 V)
Cell=2-3 Li-Po / 6 - 12 NiMH

Continous current=60 A / short time 80 A

Inner resistance=0.0058 Ohm

http://www.carson-modelsport.com/en/products/elektronic/brushlessescmotors/produktdetails.htm?sArtNr=906009-11

Volteista ei niinkään kannata välittää, ampeerit on kestävyyden kannalta tärkeimmät.
Tuo on saman tehoinen kuin väkevin Lehnerin Basic kone, eli 444W ottoteho (2s LiPolla). http://lehner-motoren.com/msbasic.php
Valmistajalta esimerkillistä moottorin arvojen ilmoittamista (tosin hyötysuhde puuttuu).

Tervehdys!

Mikähän mahtaa mättää kun LRP Sphere competition 2007 edit./Vector x11 8.5T kombo alkaa antamaan täydet kierrokset pätkimättä vasta kun viisi minuuttia huudattaa täysillä kierroksilla. Eli siis kun kylmänä alkaa käyttämään konetta niin se pätkii eikä anna täysiä kierroksia, kohtuullisesti kyllä kiertää. Voiko moottorin sensori toimia vajaasti ja lämmetessään alkaa toimia niin kuin pitää vai missä vika?

Veikkaampa kanssa kylmäjuotosta joko noparissa tai sensorissa.

84
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 02.04.09 - klo: 23.54 »
Nykimimistä on yleensä kahta laatua, joko liian heikosta akusta (yleensä täysin epäsäänöllinen nykiminen) johtuvaa tai säätimestä johtuvaa (Moottori pyörii tavallaan kulmikkaasti tai nykii vain lähdettäessä pienellä kaasulla).
Harjattomat sisäpyörijät (2 pole)on ominaisuutensa takia vähän kulmikaskäyntisiä, ulkopyörijät ja moninapaiset sisäpyörijät (4 pole) pyörivät tasaisemmin luonnostaan.
Tuo "pole" tarkoittaa siis magneetin napaa, 2 pole koneissa magneetti on tehty yhdesta (puusta) ja 4 pole koneissa on sitten jo neljä magneettia akselilla....
Akun kyykkäämisestä johtuvaa nykimistähän hoidetaan yleensä lisäkonkalla vastarissa.
Säätimen aiheuttama kulmikas pyöriminen onkin jo softavikaa enemmäkseen, tuolloin nopari ei kykene säännöstelemään virtaa tarpeeksi pehmeästi (vaikkakin tulee aina sarjapurskeina) vaan antaa virtaa koneelle on - off tyyppisesti (jos virta ei riitä mottorin 1/3 kierroksen pyöräyttämiseen tuloksena on vain nykäys, siksi tuon punchin lisäys auttaa).

85
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 30.03.09 - klo: 21.56 »
Tää on varmaa ihan mielipide/tottumis kysymys, mutta mihin olette sijoittaneet vastarin? Mulla on on tällähetkellä ylä dekin päällä nopparin kanssa. Mahista ois sijoittaa se myös servo kiinnikkeen päälle. Onko sillä merkitystä kummassa paikassa vastari on? Toki sillä pystyy vaikkuttamaan painojakaumaan.

Servon päällä saattaa ottaa häiriötä servosta, se ylädekki on parempi paikka.
Omassa sharkissa servon päällä on castlen säädin (25A joka sopii myös crossarin kopan alle).

86
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 30.03.09 - klo: 14.15 »
Täyden aallon antenni olisi rc-autossa mielenkiintoisen näköinen. Esimerkiksi 27MHz taajuusalueen reilut 11 metrinen antenniputkikin saattaa vaikuttaa vähän ajo-ominaisuuksiin :mrgreen:

Joo eipä niitä täyden allon antenneja harrastajista käytä kuin radioamatöörit... ;)
Mutta nopsaan se lyhenee, puoli aaltoa ei olisi kuin noin 5.5 metriä.

87
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 29.03.09 - klo: 21.10 »
Ja sulla on kantama riittäny hyvin ja ei oo ollu häiriöitä? Vai vaikuttaako antennipillin pituus edes häiriöihin/kantamaan?

Vaikuttaa ja suuresti, jos antennia lyhennetään tai pidennetään niin se on tehtävä kerrannaisilla mitoilla, esim 41cm pitkän antennin voi katkaista 20,5cm mittaiseksi.
Kantama saattaa olla jopa parempi kuin esim antenni lyhennettynä vain sentillä (40cm).
Radioista oikeasti tieätävät puhuvatkin siksi täyden aallon antennista, puolen aallon, yhden neljäsosa aallon jne.....

88
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.03.09 - klo: 22.08 »
Täähän menee putkeen :laugh:

Siis tämmönen on tällä hetkellä tasurinjohto mikä menee hobbylinnan lipoon suoraan.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8803&Product_Name=Female_JST-XH_<->_Male_Kokam_2S_(10cm)

Juurikin niin......
Vertical Hobbyn sivuilla on tietoa ihan Suomeksi noista LiPo tasuriliittimistä http://www.verticalhobby.com/kauppa/article_info.php?articles_id=6

89
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 28.03.09 - klo: 22.04 »
LaNi5...
Eli se ilmoitettu on ilmeisestikkin sitten hetkellinen teho (Jos sitä 90A kone ei kestä jatkuvasti kuumenematta).
Lennokkipuolella harjattomissa yleensä ilmoitetaan jatkuva ampeerimäärä ja hetkellinen (Yleensä vakiintuneeksi tavaksi 30sec) joka on yleensä kaksi kertaa jatkuva teho / ampeerit (Jos ei muuta mainita).

90
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.03.09 - klo: 19.09 »
Yuntong 5000 mah 7.4 v ja saman valmistajan laturit. Näitä suositteli turun hobylinnasta. En sitten tiedä meni metsään akut ja laturit vai ei. Kun ei ole kokemusta noista lipo akuista. Ja onhan tää sentään eka sähköauto mulle.

LiPo tasausliittimistä (mm Yuntong) kirjoittelinkin juuri LiPo topiciin. http://rc10.fi/index.php?topic=12567.1440
Eli tasaavaksi laturiksi käy suoraan ilman adaptereita ainakin mm Yuntong, Ultramat 8, Ultramat 14+ ja Ultramat 16.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 59