Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kukkalapio

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 53
121
Yleinen keskustelu / vanteiden kiinnitys
« : 12.02.05 - klo: 09.22 »
Siinä täytyy olla samankokoinen hexi, kuin vahoissa vanteissasi. Tuossa kuvassa ei ollut hexiä ollenkaan kiinni, mutta se on varmaan 12mm tai jotain. Sen voit itse katsoa manuaalista, tai ihan manuaalisesti itse mitata.   :D  Otat renkaan irti, niin siinä on semmonen "kiekko", jonka sisään menee akselista semmonen poikittaistappi. Tämä osa siis välittää voiman akselilta renkaalle.

Isommat renkaat tuovat lisää nopeutta, mutta hidastaa kiihtymistä. Jos haluaa auton silti kulkevan samaa vauhtia kuin ennen, laitat vain vähän pienemmän kytkinkellon, tai isomman päärattaan.

122
vdsl:lästä, vai adsl:lästä? Mulla on baanan adsl, kiintee nettiliittymä (1mb ulos, 0.5sisään) ja on toiminut loistavasti. En muista, että olisi kertaakaan ollut poikki! Myöskään nopeuden tuplaantumisen aikana ei ole ollut mitään hämminkiä.

123
Polttisautot / Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« : 11.02.05 - klo: 14.13 »
Ei se tavallaan voi olla muusta käynnistysmekanismissa vikana, paitsi jos yksitielaakeri on huono/rikki, tai sen akseli on jotenkin käyrä ja hinkkaa kiinni tms.. Aika epätodennäköistä, mutta kaikki kannattaa tarkistaa.

124
Polttisautot / Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« : 11.02.05 - klo: 10.29 »
Saako kone kunnolla ilmaa? Onko hehku ja tulppa varmasti hyvin toimivia? Ota tulppa irti ja laita se hehkuun kiinni. Pitäisi hehkua keltaisen oranssina.

Se on voinut se vetonaru nykäistä itsensä irti sun kädestä, jos kone on ollut nestelukossa käynnistyttäessä --> kone "potkaisee takaisin"?

Se primeri on usein aika altis ilmavuodolle. Hyvin monet kuskit eivät edes kokeile ajaa primerillä varustetulla tankilla, vaan ottaa sen pois ja laittaa paikalle esimerkiksi huolellisesti hyvää silikoonia ruuvin kera.
Mutta jos kone ei lahde ollenkaan käymään pelkän ilmavuodon takia, niin vuoto saa olla kyllä melko iso! En oikein uskoisi, että pelkkä primeri voi saada sellaista aikaan, eikä saakkaan..

125
Polttisautot / Nitro Tracker GS-11X käynnistysongelmia
« : 10.02.05 - klo: 21.02 »
Siis kun irroitat käden vetokäynnistimen kapulasta, niin auto sammuu? Vai mitä tarkoitit? Kurkun pitäisi olla ~1-2mm auki tyhjäkäynnillä. Sillä pitäisi lähteä käyntiin, mutta pikkasen voi koittaa kaasuakin antaa. Meneekö polttoainetta koneeseen asti? Oletko ryypyttänyt riittävästi ennen käynnistystä? Onko sun tankissa primeri=pumppu? Eikö letkut tai tankki vuoda? Tuleeko polttoainetta mistään väleistä kun yrität käynnistää? Onko narusta tiukka vetää, onko kone kuinka vanha, olisiko väljä? Koita meneekö koneeseen polttoainetta ottamalla tulppa irti ja vetelemällä narusta, mutta VARO ettei mene kasvoille tai mielellään myöskään iholle polttoainetta. Sen kanssa "ei voi olla liian varovainen"! Jos polttoainetta ei tirskahtele pytystä, kun nyit narusta tulppa auki, koita auto väärinpäin rätti alla, tuleeko sitte?

ps. miten olet ryypyttänyt autoa ennen käynnistystä, ettei kone ole saanut liian vähän tahi liikaa polttoainetta?

126
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 09.02.05 - klo: 20.06 »
Ei niitä, vaan sitä! Eikä johonkin suuntaan, vaan auki päin, jos aikaisemmin haluat sen vaihtavan. Se toinen ruuvi oli muistaakseni joku sen "kiekon" kiinnitysruuvi tai joku, mutta en ole varma. Joka tapauksessa siihen ei kannata koskea. Katso manuaalista kumpaa pitää säätää, jollet tiedä.

127
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 09.02.05 - klo: 19.57 »
No se slipperi vaikuttaa vähän eri asiaan. Mutta kyllä sen saa vaikka koko ajan olemaan kakkosella, jos haluaa! Ensinnäkin, säädäthän varmasti oikeaa ruuvia?? Muistaakseni se oli se alempi. Avaat sitä vaikka puoli kierrosta kerrallaan ja kokeilet vaihtaako jo tarpeeksi ajoissa. Älä kuitenkaan kokonaan irti sitä ruuvia ota, sillä muuten sieltä tulee se kuula ja jousi pihalle, eikä oo kiva ruveta sen takia purkamaan, että täytyy yks hassu pallo ja jousi änkee takas ruuvin alle. Lisäksi ne häviää äärimmäisen helposti. Kyllä sen pitäisi vaikukttaa, kun oikeata ruuvia avaat!

128
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 09.02.05 - klo: 15.47 »
Käy liian laihalla, luultavasti. Joku ilmavuoto tai joku semmonen ihan pieni jossain, koska tuossa ilmeisesti tankissa olevan polttoaineen määrä vaikuttaa polttoaineen kulkuun vaihtelevan paineen vuoksi. Eli täydellä tankilla saa tarpeeksi ainetta, mutta tyhjähköllä tankilla liian vähän/vähemmän.

Kuumeneeko kone myös loppua kohden?

129
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 08.02.05 - klo: 18.47 »
Joo, eli tossa uudessa savagessa on .28 kone ja truckzillassa .46, että eroa on paljon! Tosin tuo .28 todellakin varmasti riittää normaaliajossa ja on osittain parempikin kuin tuo zillan älyttömän kokoinen kone. Eihän tollasella zillalla edes viitsi ihan joka välissä ajella, ku vie polttoainettakin varmaan ihan älyttömästi. Ja auto ei luultavimmin kovin kauaa kestä niin suurta tehoa.. .28 on ihan sopiva! Siinäkin on jo sikana tehoa ja vie tarpeeksi polttoainetta.  :wink:

ps. truckzilla lähtee ainakin videoiden mukaan KOVAA! Siis todella kovaa. Tehoa on "enemmän ku laki salllii".

130
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
« : 04.02.05 - klo: 14.47 »
Puhalla paineletkun toisesta päästä painetta tankkiin. Voisiko sulla vuotaa pakari jostain kohti? Silloin kone ei saa painetta tolla sormipakoputkenpäähännykäisy-taktiikalla.

131
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
« : 03.02.05 - klo: 15.42 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Servoja ei muuten tarvitse suojata. Ainoa mitä pitää tehdä on varmistaa että servo on kiinnitetty joustavasti radiolevyyn, ja säätää ääriasennot niin ettei servo jää vetämään väkisin jompaan kumpaan suuntaan
Kyllä mulla on monet kerrat mennyt vettä suojaamattomiin servoihin, että kyllä ne kannattaa suojata, jos talvella ja märällä kelillä ajelee. Riippuu tietysti talvellakin missä ja miten ajaa, mutta mä tykkään ajaa silleen, ettei tarvitse ajaa "huonoissa paikoissa" oman laiskuutensa takia = ei jaksa suojata sähköjä.  :roll:

132
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 02.02.05 - klo: 19.35 »
No jos juuri se ratas on mennyt rikki, joka rasittuu vain pakilla mentäessä. Sielä ei siis ole mitään QRC-systeemin tapaistakaan, vaan sielä siirtyy rattaat suoraan rattaalta toiselle.

133
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 02.02.05 - klo: 19.24 »
No jos sieltä jotain menee rikki, (harvoin menee oikein käytettynä) niin rattaat sieltä menee palasiksi tai sileiksi.

134
Polttisautot / Kyosho Mega force
« : 02.02.05 - klo: 19.21 »
Se on mad force, jossa on ne kolme vaihdetta. Megassa ei muistaakseni ole kuin yksi.

135
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.02.05 - klo: 16.36 »
Mulla ei mennyt pakki koskaan rikki, kun oikein käyttää. Ja ihan täydellä voimalla sai mennä taaksepäin, eikä kuulunut mitään epämääräisiä ääniä. Eikä myöskään vaihteistosta muualtakaan mennyt mitään rikki. Kerran teillä noin uudet autot on, niin se on joko valmistus- tai käyttäjävika.

136
Vapaa keskustelu / Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 31.01.05 - klo: 21.15 »
Mun mielestä yleinen sääntö on puoleen väliin. Myös itse olen aina täyttäny suunnilleen puoleen väliin asti.

137
Polttisautot / Duratrax Maximum ST 2.0
« : 31.01.05 - klo: 15.44 »
Itsellä ei ole kokemusta, mutta koita vaikka 3000cps

138
Polttisautot / Rattaat paukkuu
« : 31.01.05 - klo: 15.24 »
Oh, sorry! Nyt vasta tajusin ton Dikkarin kysymyksen.  :oops:  Sehän kysyikin, että onko olemassa 2 vaihteista laatikkoa metallisilla rattailla, luulin että se höpisee jotain auton nykyisestä olemattomasta laatikostaan. Ei ihmekään että meni niin sekavaksi.
Pitää opetella lukemaan tarkemmin!  :shock:

139
Polttisautot / Apua servojen suojaukseen!
« : 31.01.05 - klo: 08.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Kaasu"
Kiitos paljon! Niinkuin toussa sinun sivussasi luki että jos on roisketiivit servot niin niitä on turha lähteä tiivistelemään. Niin itselläni on HoBao Hyper 7 RTR versio, ja siinä pitäisi olla Futaban servot. Kumma juttu vaan että servoissa ei lue "Futaba", vaan niissä lukee jotain H-101, ja ohjausservossa H-102. Niin en oikein tiedä että onkos nuo servot roisketiivit. Mutta tietäiskö joku teistä? Ja vielä semmonen kysymys, että jos ottaa servon päällyskannen irti, siten että rattaat tulevat näkymään niin onko 100 % varmaa että rattaiden asento muuttuu jotenkin? En kylläkään liikutellut niitä, mutta nyt servon takaisin laittamiseen tuli ongelmia. Koska kun painan kaasua niin se vipu ei vedä tarpeeksi paljon kurkkua, ainakin luulen niin. Ja sitä asentoa on melko vaikea muuttaa kun siinä ei ole oiken pelivaraa?

Suuret kiitokset vastaajille!
Otat servosta sen linkin irti, laitat radiot ja auton päälle, että servo menee neutraaliasentoon. Sitten laitat linkin juuri siihen kohtaan kiinni servoon, missä kurkku aukee kokonaan, mutta myös jarruuttaa hyvin. Kurkun aukeamisen tietenkin tarkastat ottamalla ilmanputsarin irti ja katsomalla, että se aukee iihan kokonaan. Ei mitään että kyllä se ihan melkein aukee!
ps. varo ettei mee kaasariin likaa!

140
Polttisautot / Duratrax Maximum ST 2.0
« : 31.01.05 - klo: 08.12 »
Diffiin kannattaa ostaa siihen tarkoitettua öljyä jostain alan liikeestä. Maksaa yleensä ~6-7€/puteli. Ei sitä sinne mistään holesta saa, vaan pitää avata koko perä.  8)
Jotenkin tuntuisi, että sinne perään sopisi aika löysät öljyt, esimerkiksi kaksi-kolme tonniset.

141
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 31.01.05 - klo: 08.08 »
Mulla ja kaverilla on ainakin monet kerrat lähtenyt käyntiin porakoneella. Vähän hitaahkosti se pyörii, mutta kun säädöt ovat kohdallaan, ei tee vaikeuksiakaan käynnistää sillä.
Ja ei roton tarvitse lukittua kokonaan, jos koneessa on nestelukko. Sen huomaa, jos roto rupee vääntää vastaa kättä vasten enemmän ku normaalisti. Kyllä meillä ainakin roto pyörittää hyvällä akulla yksitielaakerin palasiksi, jos se ihan jumiin pääsee. Kerran on haljennut se kuori siitä ja parit kerrat ruvennu vaan vetää yli, eli neulat sekoilee ja irroittaessa sitten tippuu syliin. Tuo yli vetäminen tosin tuntuu tulevan käytti sitä miten tahansa, mutta tiedä sitten..  :roll:

142
Yleinen keskustelu / Kuusiokoloruuvi "mulkkaantunut"
« : 29.01.05 - klo: 22.38 »
Se mössö, millä saa helposti auki on jotain timanttijuttua. Ei oo muuten mitään halvinta mahdollista, mutta toimii tosi hyvin.

143
Sähköautot / Virtalähde
« : 29.01.05 - klo: 22.30 »
Jassoo, mistä 3 eukolla virtalähteen pölläsit? Jonkun vaaanhan tietokoneenko? Ja postikulut toivat sen 3€? Paljonko meinaavat modauskustannukset olla?  :wink:

144
Polttisautot / Rattaat paukkuu
« : 29.01.05 - klo: 22.27 »
Jep, mutta pureteinissa ei ole muistaakseni vaihteita vakiona.

145
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 29.01.05 - klo: 22.26 »
Niin juuri, sitä minäkin. Kaasarin rungon molemmissa päissä on neulat. Toinen on alaneula ja toinen on keskineula. Ja kun toista säätää, toisesta ei tarvitse pitää kiinni, piste.  :mrgreen:

Ja nyt ihan oikeesti loppu, yv on tällaista jauhamista varten.

Tuli muuten mieleen, että taitaa olla vähän keveet ne dirt bonzit, ku on vakioita 40% kevyemmät!  :shock:  Hieno homma.

146
Polttisautot / Rattaat paukkuu
« : 29.01.05 - klo: 22.15 »
Mitä viritystä tarkoitat? Ei siinä mitään madin ketjuvirityksiä ole.  :D

147
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 29.01.05 - klo: 22.14 »
Tää menee kyllä jo vähän ohi aiheen, mutta siinähän tulee tuo 645-servo myös mukana. Ja se iso servo tulee myös. Eli molemmat tulee, kysy pystyykö se paljonkin tiputtaa hintaa, jos jättää sen ison servon pois.

ps. aika nolo tavallaan, jos ei pysty paljoa alentaa hintaa sen servon pois ottamisesta, koska itse juuri mainostaa ilmoituksessa servojen tuovan siihen hintaa jo liki 100€.  :wink:


En minä kyllä koskaan joutunut pitämään keskineulasta kiinni, kun alaneulaa säädin. Enkä toisin päinkään. Eikä ole kukaan kenet tunnenkaan joutunut.  :lol:  Näön vuoksi arvioin minä. Ei ne voi mun järjen mukaan toisiaan mitenkään "vetää". Kaksi erillistä neulaa omilla kierteillään. Eikö?

148
Polttisautot / Rattaat paukkuu
« : 29.01.05 - klo: 22.10 »
Mitä tarkoitat vaihdelaatikolla? Eikö kytkinkellokaan ole metallia tossa 2 versiossa? Pääratas on kaikissa muovia, mutta kyllä sekin sen koneen tehot yllättävän hyvin kestää, jos moottori on tukevasti ja oikeassa kohdassa kiinni. Mutta ei mikään huono olisi ostaa pääratasta metallisena, ei se muovinen kumminkaan kovin pitkäikäinen ole.
Eli mitä rattaita tarkoitat? Diffien eli tasauspyörästöjenkö? Tasauspyörästöt saa paremmin kestämään, kun laittaa sinne kunnon diffiöljyt ja tiivistää hyvin, ettei pääse roiskumaan/valumaan ulos.

149
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 29.01.05 - klo: 22.05 »
Kysy hobbylinnasta, että myisikö ne tota sun vähän ylempänä näyttämääsi hitecin ohjainta ilman sitä ylisuurta servoa, ja millä hinnalla. Se on ihan hyvä perusradio...

150
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 29.01.05 - klo: 21.57 »
Poju: Ehkä se oli sitten olevinaan hienon näköistä?  :P

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 53