Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 28
121
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 04.04.17 - klo: 21.20 »
Heiii...
Näyttäs oleva myynnis tällänen mankka; Sanwa MT-4
Mitä mieltä jäbät on maxi käyttöön?
Itse ajoin ja ajan nykyäänkin tuolla.. Mielestäni todella hyvä  :wink:

Miten mahtaa vaan ottaa hobbywingistä mitään lämpötilaa tai muuta infoa?
Vastariin on mahdollista laittaa kiinni 2 lämpösensoria.. Ne tulevat moottorin ja ESC:n ulkopuolelle kiinni ja hyvin toimivat.  Voin laittaa kuvia tänään myöhemmin perus asennuksesta.. ?

Nopeuden seuraaminen on sitten vähän kyseenalaista. Mitä sä teet jonkun monterin nopeudella.. Meneekö se vaikka 60, 70 vai 80km/h.. Ei ainakaan herätä kenenkään mielenkiintoa Espoossa jos monsun nopeudella alat keuliin  :cheesy: Ne pelit on sit erikseen millä otetaan viimisiä huippuja irti..

Nopeuttakin toki pystyy seuraamaan vakio anturilla jos näkee vaivan  :wink: Se ottaa Spurrista sen kierroslukeman ja muuntaa nopeudeksi. Toinen vaihtoehto on sellainen sensori joka ottaa magneettikentästä tuota nopeutta. Mulla on tällainen sensori mutta oman Tekin T8 moottorin kanssa se ei huomaa magneettikenttää kunnolla kun kannu on niin paksu.   

Itse päädyin siihen, ettei nopeutta ehdi vauhdissa katsomaan eikä se ihan hirveästi itseäni kiinnosta. Jos päädyt tuohon ohjaimeen ja haluat testata multa sitä magneettikentän sensoria niin saat  :smiley:

Sama lämpöjen kanssa. Kun välitykset on kerran katsottu lämpömittarin kanssa kuntoon, tai todettu, että käytetyllä välityksellä ei lämpeä liikaa, niin mittailun voi unohtaa ja seurailla tilannetta kunkin akullisen jälkeen käsikopelolla.

122
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 31.03.17 - klo: 20.29 »
Mikäs on nykyään auton kilpapuolen homma? Tällainen vekotin on jo hetken aikaa tuolla hyllynperukoilla seisoskellut muutaman ajokerran jälkeen. Kuskeja taikka tiimitukea ei oikeen taho kisoissa taikka reeneissä näkyä. Onko sitten koko pulju boikotissa vaiko mikä mättää.

Noh, jokatapauksessa palataas olennaiseen eli olisko jollain edes jotain setappia heittää. Vähän kiinnostais kans tonne ulkomaan karkeloihin lähtee, kun harrastus on taas jaloilleen saatu. Lieneekö kuitenkin paras heitto heittää auto roskikseen ja hakea joku muu kaupasta, eihän tota oikeen kellekkään kehtaa myydäkkään jos sitä miettii.  :roll:

http://www.team-durango.com/in-the-pits.php

123
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.03.17 - klo: 21.25 »
2650 kV kone on todella kireä kasikrossiin.... kisaporukka ajaa 1900-2100 kV koneilla. Sopivasti välitettyinä niillä pystyy ajamaan noin 15-20 minuuttia putkeen ilman lämpöongelmia.

ja jotkut jopa ilman jäähdyttelykaatoja.  :grin:

124
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC-Ratakeskus Helsinki
« : 23.03.17 - klo: 19.36 »
Onko tulevana sunnuntaina (26.3.2017) mahdollista ajaa tattarisuon asfalttiradlla - eli onko rata silloin jo auki? Meillä ois kaksi innokasta poikaa jotka haluaisi tulla kokeilemaan asfalttiradalla ajoa :cool:

Täällä nuo kysymykset tavoittavat paremmin asianosaiset:

http://rc10.fi/index.php?topic=20931.0

125
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 22.03.17 - klo: 21.09 »
Tarkalle menee akselivälin kanssa   :roll:

Wheelbase: 13.15 In (334mm)

Mulla taitaa olla sen verran väljää, että menee yli molempiin suuntiin. :laugh:

126
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 21.03.17 - klo: 23.27 »
Okei,mulla on kai sitte sisäinen bec. Niin Käykö tuo mun autoon? (Traxxas Slash 2WD VXL) kiinitykset on ainakin samat.

Kannattaa käydä juttelemassa sen lähimmän rc-kauppiaan kanssa servohankinnoista, niin saat samalla opastusta.

127
Sähköautot / Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« : 21.03.17 - klo: 19.34 »
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?

En mä siitä luopumassa ole. Mietin vain että millaiseksi sen maalaisi.

Katsoin mitä se kaupassa maksaa ja en kyllä olisi sitä ostanutkaan. :grin:

128
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.03.17 - klo: 19.32 »
Sit vaan radalle kun kelit kuivuu.

129
Sähköautot / Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« : 21.03.17 - klo: 15.32 »
Onhan toi Blazerin kori semmonen rohjake, että varmaan sopii paremmin SC autoon kuin turistiin. :grin:

Mulla olisi monsterin kori aika finaalissa, joten...?

130
Sähköautot / Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« : 21.03.17 - klo: 14.22 »
Uutta projektia pukkaa jo ovesta sisään ennenkuin ensimmäistäkään on saanut alkua pidemmälle.
Nyt saapui Vaterra Ascender ja koriksi pistän Mon-techin wranglerin. K-5 Blazer korin säästän myöhemmäksi
kunhan keksin mitä sen kanssa teen. Wranglerista tulee "bashaus" kori. :azn:
Jonkin näköistä pientä vertailua olisi tarkoitus tehdä Komodon ja Ascenderin välillä. Molemmisssa akseliväli tulee olemaan n. 290mm, kun laitan ascenderiin wranglerin korin.

Parit kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/yz6v1oe2346z1uu/AAA8PMDrH0KSyFbru93Y9Pyua?dl=0   

Saisiko Blazerin korin istutettua turistin päälle?  :grin:

131
Kilpailukutsut / Vs: 7 HourSC of Vaasa Sugar 8.4.2017
« : 21.03.17 - klo: 13.58 »
+ hotelli yms. järjestelyt

132
Tulokset / Vs: SC WinterCup V tulokset ja tarinat
« : 21.03.17 - klo: 12.28 »
Montako kisaa voitettiin riittävän pitkällä autolla? :evil:

133
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 11.59 »
Onko kesän kisoissa jotain erikoistulkintaa sarjapisteiden jaossa? Lähinnä, jaetaanko kaikista kisoista sarjapisteitä riippumatta osallistujien lukumäärästä vai mennäänkö AKK:n sääntökirjan mukaan? 

134
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 21.35 »
Juu tosi "munatonta" järjestäjältä, kun ei suostu muuttamaan kantaansa foorumihuutelijoiden mukaan...

Kilpailijoiden kannalta on oleellista tietää hyvissä ajoin milloin on mahdollista olla radalla ja jos päättää olla käyttämättä tilaisuuden hyväksi, niin fine. Kilpailun järjestäjän tehtäviin kuuluu hoitaa tiedotus niin, että tässä asiassa ei ole epäselvyyttä.

Eilen julkaistun aikataulun mukaan rata avautuu la klo 9 ja nyt kuitenkin tulitus alkaa klo 7.30. 2,5 h vapaa aamutreenin lisäminen aikatauluun edellisenä iltana ei ole kilpailijoita kohtaan asiallista ja tasapuolista toimintaa järjestäjän osalta. 

EDIT: 1,5 h aamutreenin.

135
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 20.21 »
(Lähes) ainahan sitä vapaata ajelua aamuisin on.... Ei sitä nyt tartte huuli pyöreenä ihmetellä....

Munatonta touhua järjestäjältä jos homma muuttuu merkittävästi tässä vaiheessa. Profiilin muuttaminen on varmaan myös epävarmaa.

136
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 19.44 »
OVET AUKEAA LAUANTAI AAMUNA KLO 7.30

Siis onko aamulla vapaata treeniä ja jos on, niin miksi päätös tehtiin vasta 12 h etukäteen?

137
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 19.25 »
Kaikista kivoin ja rennoin fiilis tulee siitä kun lähtee vasta aamulla kotoa kisapaikalle koska ei näe mitään järkeä yöpyä hotellissa yhden kisan takia ja tietäen, että ei tule ehtimään aamutreeniin missä tahkotaan tunti kisaprofiililla sillä aikaa kun itse ajaa 88 km/h mittarinopeutta kuoppaista valtatietä.

Tämä siis toteutuu?

138
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 17.03.17 - klo: 17.33 »
Kaikista kivoin ja rennoin fiilis tulee siitä kun lähtee vasta aamulla kotoa kisapaikalle koska ei näe mitään järkeä yöpyä hotellissa yhden kisan takia ja tietäen, että ei tule ehtimään aamutreeniin missä tahkotaan tunti kisaprofiililla sillä aikaa kun itse ajaa 88 km/h mittarinopeutta kuoppaista valtatietä.

139
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 18.35 »
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?

Arvaa mitä, juurikin se :) huomasin itsekkin juuri että jotain puuttuu.

Tuon yhden kuvan perusteella se ulommainen kitkapahvi ei ollut kunnolla paikallaan. Kun sitä akselia asentaa boxin sisään, niin se menee parhaiten kasaan kun käännät auton kyljelleen niin, että työnnät rattaan, akselin ja muut kamat yhdessä nipussa alhaalta päin.

140
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 18.27 »
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?

141
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 18.3.2017
« : 12.03.17 - klo: 23.48 »
Onko näköpiirissä, että rata olisi viikolla auki jonain iltana?

142
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 12.03.17 - klo: 23.44 »
Nuo mulkaantuvat pikkuruuvit pitäisi kieltää laissa, C palan alapinni on pienellä ruuvilla kiinni, ei lähde enään auki. Varmaan pihdeillä vääntämällä lähtisi mutta en ala nyt rikkomaan kun ei ole uutta laittaa tilalle.

No noita pitää ostaa pussillinen näemmä.

Kun vääjäämättä uuden etutukivarren hankinta tulee eteen, niin tilalle pienen avarruksen jälkeen isommalla hexillä oleva ruuvi.

EDIT: Ja iskareiden ilmausruuvit kannattaa vaihtaa heti ja nyt isompiin.

143
Kiitos.
Vähän vaikuttaisi tosiaan, että akku kyykkää. Laskin cutoffia, mutta silti katkaisee ajossa näköjään jo ennen kuin akku saavuttaa todellisuudessa cutoff-jännitteen. Vertasin myös kahta akkua ajossa 5000mAh 40C ja 50C ja pahemmin kyykkäsi kovassa ajossa 40C akulla, eli tehokkaampaa akkua ilmeisesti hankintalistalle...

Vielä pitäisi ymmärtää, mitä nuo punch, boost ja turbo -asetukset käytännössä tarkoittavat?

http://www.oople.com/forums/archive/index.php/t-129264.html

144
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

Kannattaa uusia mielummin akku. Tuo mainittu akku on ihan alarajalla tuolle muulle kokonaisuudella. Ikääntyessään ei parane. Valitse seuraava akku yli 7000 mah.

145
Moro,
Osaisiko joku auttaa noviisia säätimen asetuksissa?

Minulla on Xerun 120A v3.1 säädin + Xerun 3656 4700kv moottori. Kombo toimii pääsääntöisesti hyvin ja potkii riittävästi lyhyellä pyörityksellä, mutta kun tulee pidempi suora (>30m) kyykähtää meno. Eli mutkasta lähtee hyvin, mutta kun suoralla on kaasu pohjassa hiljenee vauhti yhtäkkiä selvästi?

Itselle ei oikein nämä punch / boost / turbo aukea, mitä niillä haetaan ja miten kannattaa säätää eli johtuneeko jostain näistä?

Säätimeen olen laittanut esiasetuksista SCT/Buggy-moodin, joten oletin että sillä pitäisi toimia ok. Autona on Tekno SCT410.3 ja akut 5000mAh / 50C.

Toinen kysymys koskisi LiPo CutOffia. Muissa autoissa se katkaisee menoa selvästi eli voi nilkuttaa radalta varikolle, mutta siihen asti voi ajaa normaalisti. Tässä kombossa kuitenkin yllämainittu ongelma tehon "rajoituksesta" suorilla vain korostuu ja sitten meno tyssää täysin yhtäkkiä?

   

Veikkaanpa, että akku kyykkää. Painava auto, tehokas moottori ja 2s on vähän haasteellinen. Punchin pudottaminen alemmas ja lipo cut-off 3-3.2 V niin voi jeesata. Seuraavaan hankittavaan akkuun sitten lisää kapasiteettia (7-8000 mah).

146
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 12.03.17 - klo: 00.25 »
Keula näytti kuvassa aika korkealta. Voi olla optinen harha.

147
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 11.03.17 - klo: 20.35 »
Auto olisi ajokunnossa jos olisi pinoni tai toinen spurri :) no maanantaina korjataan asia. Toki noparin päästä puuttuu vielä akkuliitin, mutta eiköhän sekin ensi viikolla saada siihen. Testattu kuitenkin että kaikki toimii.



Ajokorkeutta kannattaa pudottaa kuvan perusteella alaspäin jonnekin vähän reiluun 20 mm:iin.

148
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 11.03.17 - klo: 12.39 »
Hieman nihkeä vakio koppa, joutuu sullomaan ja leikkelemään että saa edes jotenkin kamat mahtumaan alle.
Olisiko jotain tilavampaa koppaa vihjata ?

Johdot kun saa nousemaan ns ohjaamon puolelle, niin pahin ahdistus katoaa, mutta ei sitä tilaa ole kuitenkaan liikaa.

149
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 10.03.17 - klo: 14.57 »
Hobbyfactor pelasti jälleen, osat hyllyssä :) minkä kokoista pinionia tuohon kannattaa laittaa jos motti 10.5T ja 3 rattainen laatikko ? Vakio spurri.

25T about

150
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 09.03.17 - klo: 14.25 »
Soitto Hobbyfactoriin korjasi nämäkin osapuutteet, kaikki löytyi hyllystä :) Iskareista kysymys, eikö yläpäähän kuulu sellaista kumituttia ja mihin se ohut tiiviste lenkki oikein kuuluu ? kierteiden ylä vai alapäähän, vai hatun sisälle johonkin.

Ne on emusioiskarit, eli tuttia ei ole. O-rengas tulee rungon kierteen juureen. Korkin kierteen yläpäätä kannattaa viistota hieman ( n. 1 mm) hobbyveitsellä jolloin o-rengas asettuu kiristettäessä paremmin oikeaan paikkaan eikä pullahda ulos.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 28