Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 28
151
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 08.03.17 - klo: 14.06 »
Alustava ajatus tekniikan suhteen motti 8.5-10.5 harjaton tietty, servo metallirattainen 9kg noin ja nopari on vielä auki. Sääsuojattu olisi tietty hyvä niin ei tarvi lätäköitä väistellä turhaan 60/120a nopari 3s varmaan riittää tälle autolle.

Ideoita / ajatuksia, hinta olisi hyvä pitää "järkevällä" tasolla, mutta ei ole tarkoitus sitä halvinta tavaraa laittaa kuitenkaan.

Tämä on loistava säädin ja kohtuullisella hinnalla, jos jotain ongelmia ilmenee säätimessä takuu asiat Eurorc:een kanssa homma hoituu eri hyvin. Suora yhteys tehtaaseen, ei turhia väli käsiä säätämässä.


http://fi.eurorc.com/product/1428/hobbywing-xerun-120a-brushless-esc-v21---black-edition-ftt

Samalla softalla olevia löytyy maailmalta 3 kpl samaan hintaan.

edit:n. 2 kpl, hinnat nousseet

152
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 07.03.17 - klo: 18.48 »
Tällainen kitti tuli ostettua kun sai 60€ :) viikonlopuksi rakentamista. Jos jotain vinkkejä tai ehdotuksia kasaamisen suhteen niin saa laittaa.

Ainakin MM-3 ja siniset renkaat iskareihin.

153
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.02.17 - klo: 21.22 »
Miten toi lipoakun varastolataus pitää tehdä? Pitääkö akku ajaa tyhjäksi ja sitten varastolataukseen? Ja kuinka kauan siinä varastolatauksessa akkua säilytetään?? Kiitos avusta jo etukäteen :) Tää on lipoakussa askarruttanut.

Akku laitetaan varastointijännitteeseen laturilla missä on storageohjelma. Ei väliä onko akku täynnä vai ajettu katkaisujännitteeseen. Tämä on syytä tehdä aina ajon jälkeen kun seuraava ajokerta on joskus hamassa tulevaisuudessa. Useimmat laittavat akut aina ns storageen ajopäivän jälkeen.

154
Vaikka niin moni pitää WJ,tä höpöhöpö sarjana niin minä pidän sitä SM sarjaa laadukkaampan.
Olis sellainen kysymys.
Oliskos se reilumpaa kisailua se että rata olis kiinni perjantaina ja fillarit saisi vasta lau aamuna ja ilmoitus maksu olis 5e kalliimpi.
Fillareitahan löytyy valmiiksi liimattuna jolloin häviää myös tuo insertin kanssa leikkiminen.
Tiedän että moni kuski vain lukee nää kirjoitukset ja eivät halua tänne mitään kirjoittaa mutta nyt voisi hekin hiukan avartaa näkemystä niin saisi porukat hiukan näkemystä missä mennään..
Jerzi

olisi

155
Turussa sovittiin syksyllä et täst eteenpäin mennään aina koko kausi samalla profiililla.... Niin kesällä kun talvellakin...

Jokaiselle jää reilusti aikaa treenaamiseen...
Ja jos tarkkoja ollaan niin oli juttua vaan tästä talvikaudesta

Syksyn alkukisa ei siis ollut vielä talvikautta? :)

156
Kovalla pinnalla kisa-aamuksi rakennettu profiili ja uudet aamulla kiireessä liimatut renkaat kuulostaa kyllä
todella hauskalta. Jännä että RC:n pitäisi olla laji jossa on mahdollista menestyä ilman että uhraa aikaa ja vaivaa asian eteen. Eiköhän se muissakin lajeissa mene niin että jos ei pysty ja ehdi, niin sitten ollaan niillä
sijoilla mihin pääsee pystymättä ja ehtimättä..

Pelkkä kietosuunnan vaihtokin tasaa asetelmia kisa-aamuun ja ylläpitää motivaatiota niillä joilla kärkikahinat on se juttu jonka takia kisareissuun panostetaan.

157
Traxxas / Vs: 1:10 Ralli-Quattron koria?
« : 06.02.17 - klo: 20.49 »
moi!

Noviisina täällä. Ostin hetken mielijohteesta kaverilta ensimäisen RC-autoni (44 vuotiaana!); Traxxas SLASH 4X4. Näin Audi-miehenä alkoi samantien kutkuttamaan ajatus saada tuolle B-ryhmän S1 Quattron kori (tai edes joku Audin kori). En ehkä osaa laittaa Googleen oikeita hakusanoja tai sitten ei näitä vaan ole olemassa? Ettäkö mitenkä on?

Kiitos jo etukäteen  :azn:

Tuolta voisi löytyä ainakin sinne päin koreja.

http://www.deltaplastik.it/?p=prodotti&l=eng&cat1=6&cat2=11&cat3=15

158
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 30.01.17 - klo: 17.09 »
Mitäs ootte käyttäny näiden puhdistus purkkien sisältöna?

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-tarvikkeet-ja-laukut-tarvikkeet/bearing-cleaner-tc167

Tuon on oltava joku aprillipila  :grin: , jos on päädyt on kumia ne voi poistaa ja heittää ultaäänipesuriin, mutta ei maksa vaivaa. Laittaa uudet laakerit vanhojen tilalle koska jokatapauksessa laakereihin on tullut välystä

Sinne voi laittaa myös ratasdiffin sisukset ja jarrukliineriä.

159
Tulokset / Vs: SC KERHOKILPAILU Ulvila 28.01.2017 Tulokset
« : 29.01.17 - klo: 18.54 »
No niin....

Omalta osalta kisat menivät kaksijakoisesti. En odottanut kamalasti mitään, joten B-finaalin kakkossija lienee ihan ok. Vauhtia olis kyllä tavallaan riittänyt, mutta ajovirheisiin se suurempi menestys kaatui. Ensimmäisiksi kisoiksi meni ihan hyvin ja tämähän toimi loistavana kenraaliharjoituksena Ulvilan wintercup-kisaan.

Ajosuorituksia kertyi päivälle kaiketi 8 settiä joista yksi onnistui... :D Kisahermoissa on vielä tekemistä, mutta kaipa se tästä jos vaan saa kisoja alle. Auto toimi käytännössä moitteettomasti, mutta meninpä tekemään aloittelijan virheen finaalisarjassa ja muutin jarruprofiilia kesken kaiken. Sen seurauksena yhdessä finaalivedossa ei ollut jarruja lainkaan ja sitten kun muutin seuraavaan vetoon takaisin päin, niin jarrua oli liikaa. Tarinan opetus: If it isn't broken, don't fix it! Noh, pitää tuo pirssi purkaa wintercup-kisaan mennessä, sen verran kitisee ja natisee.

Erityiskiitos menee ulkopaikkakuntalaisille joita oli kisaamassa iso kasa. Oli todella kiva nähdä, että kaukaa viitsittiin tulla ajamaan tänne Satakuntaan! Kiitos siitä kaikille!

Kiitos myös järjestäneelle taholle, oli kaffeeta ja leippä ja leivonnaisia ilmatteeks. Hyvä hyvä!

Tuohon jarrujuttuun kommenttina, että jos ratissa on ohjelmoitavia nuppeja, niin sinne olisi hyvä laittaa esim jarrun expon, niin sitä voi säätää lähes lennossa.

160
Sähköautot / Vs: Sworkz S12-1M
« : 26.01.17 - klo: 15.36 »
Hieno homma Bigbear.
Onnittelut, älä nyt kuitenkaan hylkää corri porukkaa, vaan puhuppa corri myös Sworkz:in valikoimiin :azn:

Jotain ajatuksia on kuulemma corrista. Ajattelin kokeilla miten Desc10 tukivarret istuu tulevaan kasikrossariin.

Polttiscorri? :)

161
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 23.01.17 - klo: 09.53 »
Schumin Venom 88:a kannattaa kokeilla heti alkuunsa, niin voi sitten miettiä seuraavaa rengashankintaa joskus tai jouluna.

162
Oikeikinkin miellyttävät kisat.

Hienoa oli nähdä, että järkirengas keräsi mukavan määrän kisailijoita Bunkkeriin.

Itselläni oli 500-600 läppiä ajetut Venomit alla, eikä vielä kisan jälkeenkään ole kumit loppu. Hätäisimmät saivat bestläpin 17 s puolelle ja neloshypyt menivät kireimmillä tuupeilla 3-1. 

RR-formaatti toimi mielestäni erinomaisesti varsinkin kun pipot olivat kaikilla sopivan löysällä. On opettavaista kun eri kierroksilla kuskit joutuvat/pääsevät lähtemään eri lähtöpaikoilta. Edestä lähtevät hitaammat joutuvat pitämään linjan tiukkana ja ajamaan paineen alla. Toisaalta nopeammat joutuvat malttamaan ja hakemaan ohituspaikkaa samalla pitäen huolen ettei perästä tulla ohi.

Hienoa oli myös, että tuupin palkintomattoa ei vienyt 0,5 k€ mattokilpuri vaan vuosia vanha satasen hintainen peruslaite. :grin:

Toivottavasti Venom sai kisan myötä runsaasti myötätuulta, sillä merkittäviä myönnytyksiä ei sillä tarvitse tehdä verrattuna piikkipyörään. Eturengasasia kehittynee ajan myötä kunhan kokemuksia jaetaan avoimesti. 

163
Finaalien lähtöjärjestys "reedy" tyyliin... Katotaan nyt mihin saadaan ajanotto taipumaan...

Reedy Race -viikonloppu, pidetäänkö toki varjo-Reedy!

Mukana!!

Noista eturenkaista tai niiden duunaamisesta vielä, että aika pienellä vaivalla sai noi ainakin nelkkuun taipumaan. Tuoretta liimaa ja huolellisuutta renkaan halkaisussa, niin tulee hyvä. Noi kuvassa olevat tein siten, että keskeltä halki ja noin 5-6mm kavennus epäsymmetrisesti. Renkaat vaan tein sitten peilikuvina toisistaan - istuu nelkun vanteelle tosi kivasti, miksei myös täysi leveälle tuupin vanteelle.

Samppa

Tuleeko jo ennen kisaa rapsaa mitkä vauhti on vs. piikkipyörät?

164
Saako poikkeuslupaa sileille minipinneille sc4 luokkaan?

Mun puolesta OK jos kilpakumppanit ei nosta haloota

No miten on??

Haloo, ilmoo sisään vaan, pidetään pipot löysällä.

165
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 02.01.17 - klo: 11.39 »
Hakusessa on 4x4 Traxxas Stampede. Mistä tuota kannattaisi lähteä ostamaan lisäakkuineen jos on tarkan markan mies?

Tuolta rullaava runko ja siihen jostain järkihintaiset sähköt.

https://www.toemen.nl/chassis-stampede-4x4-vxl-incl-painted-body-trx6708-p-6492.html

166
Huomasin että multa on mahdollisesti jäänyt yksi Trakpower shorty akku radalle? Onkohaambkukaan nähnyt tai poiminut talteen?

Aika moni on jättänyt löytöakkuja siihen sammutushiekka-astiaan.

167
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 15.12.16 - klo: 11.02 »
Onko joku käyttänyt noparin ja moottorin välissä tällaista?

http://www.rccenter.fi/product/1505/dynomax-3-pole-35mm-mt60---b9330

En oikein pidä tosta juottelusta kamalasti joten toi vois olla ihan jeppis juttu, vaan miten ton virrankeston kanssa on?

Tuolla pitää kolvata 6 kpl johtoja liittimiin ja sitten mahdolliset 3 johtoa moottoriin, eli ylimääräistä kolvausta tulee kahden moottorivaihdon edestä heti.

Liitin puoltaa paikkaansa jos ajat samalla moottorilla eri autoja tai sitten samalla autolla eri kisaluokkia (FTT esim.) moottoria vaihtaen. 

168
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.12.16 - klo: 15.01 »
DESC10





Sitten vielä numerot kylkeen ja kisoihin.

169
Kiitokset talkooväelle panoksesta jälleen kerran.

Perinteiseen tapaan heti aamusta piti auton säätöjä muutella vähän joka suuntaan jotta auton liike radalla näyttäisi edes etäisesti olevan yhteydessä ohjaajaan. Museodura asettui kuitenkin nopeasti sellaiseksi, että ajaminen oli mukavaa ja kun vielä siihen toiseksi nopeimpaan finaaliryhmään osui sopiva nippu saman tasoisia kuskeja niin päivä oli osaltani oikeinkin jees.

Hienoa oli myös, että järjestävän seuran aktiivit lähtivät rohkeasti ulkoiluttamaan kerhon junnutuuppeja hyvin vähäisellä treenimäärällä ja lyhyellä valmistautumisajalla. 

Tommin esittämät takavetoajatukset ovat kieltämättä itsellänikin taas mielessä. Ostetaan sitten samat :)

T: Olli P. #24, eiku #25

170
Tuli ajeltua pari päivää 4WD buggya Schumarin Block-renkailla, keltainen seos.
Voisin suositella "tavalliseen" harrastuskäyttöön jos haluaa pienentää rengaskuluja EOS-matolla, eikä ole tarvetta puristaa viimeisiä sadasosia kierrosajasta.

N. 250 kierrosta tuli ajettua, nappulat on selkeästi kuluneet mutta niillä ajaa varmasti vielä yhden illan, ehkä kaksikin. Parhaat kierrokset n. 0.3-0.5s hitaampia kuin Stagger/Minipin -yhdistelmällä.

Lopuksi testattiin jo kuluneita renkaita myös takavedossa, vetopitoa riittää mutta sivuttaispito ei niinkään, kaipaisi ehkä eturenkaaksi jotain muuta kuin Staggerin.


sliksi staggeri?
On ehkä viheliäimmät renkaat asentaa vanteelle, joten kannattaa varata hetki aikaa...

171
Hei mikähän tässä oikein on ongelmana kun en saa sensorittomia moottoreita toimimaan kunnolla mitenkään autossani.Nyt viimeksi olen koittanut Ezrun max10 säädintä saada pelittään niin kaasu tulee kauhealla viiveellä.Sensorillisena olen saanut turnigyn + xerun kopion toimimaan oikein,mutta silloin en saa kaasua toimiin oikein päin.Tässä autossa siis moottori pitää pyöriä toisinpäin kuin yleensä.Säädinboxit löytyy,mutta mikään säätö ei tunnu viiveeseen auttavan.120a xerun kopio toimi oikein sensorin kanssa,mutta ei ilman sensorikaapelia.

Olethan kalibroinut säätimen?

172
Moi,

Saako turistiradalla ajaa sunnuntaina?

Samppa

Tuskin pieni suhina häiritsee, mutta jos ponderilinja on edelleen turistikorokkeen luona, niin...?

173
Millähä numerol sitä ny si mennää? Äänekoskel olin sc4 26 numerol!!
Vaihtuuko nää sen mukaa ku tulee osallistujia?

Jos ajoit 1. kisassa numerolla 26, niin sillä mennään kauden loppuun.

Nonni! Kiitos tiedosta.  :azn:


tai siis ilmeisesti ei kuitenkaan

174
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.11.16 - klo: 14.19 »
Mitenkähän on mahdollista kalibroida harjaton 1/18 nopeudensäädin, jossa ei ole set-nappia!? Näyttää että sellaista ei ole siinä koskaan ollutkaan. Näyttää päältäpäin Hobbywingin tekeleeltä. Merkkiä ei tiedossa - tullut auton mukana.

Jotku noparit menevät kalibrointitilaan kun ne käynnistää kaasu pohjassa ja sitten jarru ja vapaa. Piippaukset välissä.



Tuota eilen yritinkin ja lähti se jotenkin toimimaan, mutta moottori nykii kokoajan ja kuumeni sekunneissa niin kuumaksi, että pystyi sormin pitää muutaman sekunnin kiinni. Samoin kävi noparille. Moottorin johtoja joutui vähän arpomaa, mutta sensorittomassahan ei pitäisi olla väliä, mitenpäin kytkee!?

On väliä, mutta ei tarvitse olla A-A, B-B ja C-C. Jotkut moottorijohdot on väärin päin. Vaihda 2 johtoa keskenään ja kokeile uudelleen.

edit: ja sitten tarkasta että kaikki johtoliitokset on ehjät

Moottorissa ja noparissa ei ole a-b-c -merkintöjä, joten laitoin "mutuna" punaisen punaiseen, mustan mustaan ja valkoisen siniseen. Sitten moottori pyöritti nykien väärään suuntaan ja vaihdoin muut paitsi punaisen. Sitten moottori pyöritti oikeaan suuntaan, mutta molemmissa tapauksissa moottori ja nopari kuumeni hillittömästi. Kokeilin 2s -akulla, mutta liekö sillä väliä..!?

Johtoliitokset ehjät ainakin silmämääräisesti tutkimalla.

Jossain vaihejohdon välissä on katkos tai heikko liitos tai sitten nopari tai motti säkö. Pystytkö kokeilemaan toisella moottorilla?

175
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.11.16 - klo: 10.21 »
Mitenkähän on mahdollista kalibroida harjaton 1/18 nopeudensäädin, jossa ei ole set-nappia!? Näyttää että sellaista ei ole siinä koskaan ollutkaan. Näyttää päältäpäin Hobbywingin tekeleeltä. Merkkiä ei tiedossa - tullut auton mukana.

Jotku noparit menevät kalibrointitilaan kun ne käynnistää kaasu pohjassa ja sitten jarru ja vapaa. Piippaukset välissä.



Tuota eilen yritinkin ja lähti se jotenkin toimimaan, mutta moottori nykii kokoajan ja kuumeni sekunneissa niin kuumaksi, että pystyi sormin pitää muutaman sekunnin kiinni. Samoin kävi noparille. Moottorin johtoja joutui vähän arpomaa, mutta sensorittomassahan ei pitäisi olla väliä, mitenpäin kytkee!?

On väliä, mutta ei tarvitse olla A-A, B-B ja C-C. Jotkut moottorijohdot on väärin päin. Vaihda 2 johtoa keskenään ja kokeile uudelleen.

edit: ja sitten tarkasta että kaikki johtoliitokset on ehjät

176
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.11.16 - klo: 09.42 »
Mitenkähän on mahdollista kalibroida harjaton 1/18 nopeudensäädin, jossa ei ole set-nappia!? Näyttää että sellaista ei ole siinä koskaan ollutkaan. Näyttää päältäpäin Hobbywingin tekeleeltä. Merkkiä ei tiedossa - tullut auton mukana.

Jotku noparit menevät kalibrointitilaan kun ne käynnistää kaasu pohjassa ja sitten jarru ja vapaa. Piippaukset välissä.

177
Moikka!

Kioski palvelee siis molempina päivinä. Aamulla ekaan nälkään löytyy sämpylöitä. Lauantain lämpimänä ruokana on jauhelihakeitto ja sunnuntaiksi ajattelin loihtia perunat, kastikkeen ja kertakäyttölihapullat. Lounaan hinta 6,00. Lounaaseen sisältyy ruoan lisäksi mehu, leipä ja jälkkärikahvi. Iltapäivän uuteen nälkään tehdään herkullisia hodareita. Pitkin päivää on saatavilla kahvia, teetä, limua, karkkia.
Varatkaa aamuksi mukaan PIENTÄ RAHAA, 1 e ja 0,50 snt kolikoita mielellään. Pliis älkää maksako aamun ekaa kahvikuppia 20 e setelillä... Toisen kupin voi jo maksaa sillä :)
Tervetuloa kisoihin ja kisakioskille!!
Toivottaa Ritu ja apupoika Remppa
 

Aamulla voisi rahastaa myös lounaan ja x kpl kahveja?

178
Millähä numerol sitä ny si mennää? Äänekoskel olin sc4 26 numerol!!
Vaihtuuko nää sen mukaa ku tulee osallistujia?

Jos ajoit 1. kisassa numerolla 26, niin sillä mennään kauden loppuun.

179
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.11.16 - klo: 23.38 »
Kun itseltäni tuo vetarin tapin vaihto ei oikein onnustunut ruuvipenkissä, niin ajattelin ehkä ostaa sellaisen työkalun millä niitä pystyy vaihtamaan.

Haluaisin mielipiteitä kumpi on parempi hudyn vai hobbyfactoryn tuote.

Hudy
https://www.hobbylinna.fi/tuote/drive-pin-tool/47106000/

Hobbofactory
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-tyokalut-muut-tyokalut/pin-replacement-tool-b0541

Ne tapit vaihtuu kohtuu näppärästi kotiolosuhteissa hylsyllä, vasaralla ja dremelillä. Oikealla työkalulla tietenkin helpommin.

180
Otetaan sarjaan ilmottautumiset tähän topickiin ja jaetaan kilpailijanumerot ilmoittautumis järjestyksessä. Ilmottautumiseen riittää nimi ja luokka. Kilpailija numeron näet pienellä viiveellä alla olevalta listalta.

LAITTAKAA SIIS TÄHÄN POSTAUKSEEN VASTAUKSENA NIMI JA LUOKKA!

Top 10 numerot jaetaan viime talven sarjan mukaan.

Kilpailunumerot

SC2-10
1   Lampinen Mikko   
2   Heikkilä Mikko   
3   Jari Toivonen   
4   Suuripää Tommi   
5   Palonen Olli   
6   Simonen Miro   
7   Tuomainen Petri   
8   Pakkala Kimmo   
9   Rinne Jussi   
10   Nepponen Mikko   
11   Pakkala Kimmo
12   Puttonen Aki
13   Mykkänen Sampo
14   Kuuse Meeme
15   Koro Aapo
16   Saarelainen Teemu
17   Mikko Ylinen
18   Jalonen Jukka
19   Rajala Mikael
20   Myllylä Toivo
21   Jolkkonen A-P
22   Teittinen Ilkka
23   Kaukovirta Aki
24   Nurmi Jani
25   Aalto Ville
26   Pohjankukko Jermu
27    Tetri Marko


SC4-10
1      Yrjänäinen Mikael   
2      Myllyntaus Martti
3      Maula Mikko   
4      Liljeqvist Tony   
5      Ravantti Jani   
6      Savola Jarkko   
7      Viholainen Juuso   
8      Nuotio Juuso   
9      Suokas Sami   
10     Maula Janne 
11   Turtiainen Antti
12   Saarelainen Samuli
13   Suontausta Heikki
14   Kuuse Meeme
15   Korvenpää Junnu
17   Mikko Ylinen
18   Jalonen Jukka
19   Rajala Mikael
20   Erkkilä Vesa
21   Hyppönen Ville
22   Tamme Arne
23   Hallikainen Tom
24   Roine Petri
24   Palonen Olli
25   Vilkman Aleksi
26     Sundberg Janne

Nelkussa on 2 kuskia numerolla 24.

edit: edelleen

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 28