Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Salamisormi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 30.08.14 - klo: 09.37 »
Jatketaan vielä yksinpuhelua, eli sisäratahanke otti tilan osalta takapakkia, ja nyt ollaan taas siinä pisteessä, että etsitään sopivaa paikkaa radalle. Hitaasti hyvä tulee, hosumalla paras.

62
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 27.08.14 - klo: 18.09 »
Katsotaanpas löytyisikö täältä RC10:n puolelta vielä lisää kiinnostuneita mahdolliseen uuteen projektiin...

Eli muutamien eri tahojen kanssa ollaan aloitettu varovainen ajatusleikki sisäradan saamiseksi Kanta-Hämeen alueelle. Radasta tulisi crossityyppinen, ja se olisi tarkoitettu 1/10-kalustolle. Sijainti olisi n. 25km säteellä Hämeenlinnasta, ja kuukausimaksu pyrittäisiin pitämään maltillisena, maksimissaan n. 30e/kk, toki vähemmän on aina vähemmän. Jos tunnet, että tällainen (talvi)harrastusmahdollisuus olisi juuri sinua varten, pistä minulle vaikka YV:tä, niin saadaan kartoitettua kiinnostuksen määrää.

Sisäratahommat ovat liikahtaneet sen verran eteenpäin, että radan sijainniksi on päätymässä Tervakoski. Aiheesta tiedotetaan sitten hieman virallisemmin, kun hommat on sillä mallilla, että niistä on mustaa valkoisella. Alustavat kustannukset olisivat tuota yllä kaavailtua luokkaa, ja mahdollisesti myös sen alle. Stay tuned...

63
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 20.08.14 - klo: 14.41 »
Katsotaanpas löytyisikö täältä RC10:n puolelta vielä lisää kiinnostuneita mahdolliseen uuteen projektiin...

Eli muutamien eri tahojen kanssa ollaan aloitettu varovainen ajatusleikki sisäradan saamiseksi Kanta-Hämeen alueelle. Radasta tulisi crossityyppinen, ja se olisi tarkoitettu 1/10-kalustolle. Sijainti olisi n. 25km säteellä Hämeenlinnasta, ja kuukausimaksu pyrittäisiin pitämään maltillisena, maksimissaan n. 30e/kk, toki vähemmän on aina vähemmän. Jos tunnet, että tällainen (talvi)harrastusmahdollisuus olisi juuri sinua varten, pistä minulle vaikka YV:tä, niin saadaan kartoitettua kiinnostuksen määrää.

64
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 16.08.14 - klo: 12.03 »
Viimeaikaiset sateet ovat tehneet hyvää kuivuneelle radalle, ja uskonkin, että tänä viikonloppuna kierrosajat taas kummasti lyhenevät.

Yksi huomionarvoinen seikka on radalle tehty uusi lisäys, joka palvelee varsinkin hieman kokeneempia 10-koon kuskeja. Uudistus mahdollistaa lyhyen lenkin lopusta koukkaamisen radan lopun 4-pateille ilman, että täytyy kiertää pitkän lenkin takasuoraa ja isoa hyppyriä. Huomioitavaa on myös se, että mikäli samaan aikaan radalla on isoa lenkkiä kiertäviä autoja, tulisi tätä uutta "oikotietä" ajavan väistää kohtaustilanteessa oikean suunnalta takasuoralta isolta hyppyriltä tulevaa autoa.

Toinen, hieman ylläolevaan aiheeseen liittyvä asia, mikä tulee huomisena kerhopäivänä kokeiluun, on eri luokkien ajovuorot. Nyt radalla on ollut sen verran autoja samaan aikaan (mikä on itsessään kyllä todella hieno asia!), ja autojen erotessa kooltaan ja vauhdeiltaan, on varsinkin pienemmällä kalustolla oltu välillä hieman puristuksissa. Tätä helpottamaan jaetaan autot luokkiin (1/10 ja pienemmät, sekä 1/8) ja näille annetaan omat ajovuorot. Tarvittaessa voidaan myös aloitteleville kuskeille jakaa oma vuoro. Kokeillaan nyt ensialkuun 15min ajovuoroja, mutta tarvittaessa muutetaan sitten systeemiä saatujen kokemuksien perusteella. Tarkoitus ei ole tehdä ratatoiminnasta turha virkamiesmäistä, vaan hyvässä hengessä ja maalaisjärkeä käyttäen taataan kaikille hyvät ja hauskat mahdollisuudet harrastaa rata-ajoa.

Lisähuomiona 1/10-koon crossiautoluokat ovat kokeneet piristysruiskeen Kanta-Hämeen alueella, ja nämä tullaankin ottamaan jatkossa vielä paremmin huomioon Hirvilammentien radan toiminnassa. Parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan! Lisäksi ollaan todella alustavasti lähdetty leikittelemään ajatuksella jonkinlaisesta mahdollisuudesta harrastaa ajamista myös talviaikaan...

Huomenna sitten klo 12 alkaen vietämme taas kerhopäivää, joten kaikki rohkeasti radalle! Paikkaillaan taas aluksi mahdollisia hoimiota vaativia kohtia radassa, ja sitten vaan kovaa ajoa! Kerhoautokin saattaa tehdä paluun vahvuuteen! Ajanottokin (Robitronic) lienee taas käytössä.

65
JQ Products / Vs: JQ Products THERTR
« : 11.08.14 - klo: 15.19 »
Diffikoteloiden ja pohjalevyn välistä kannattaa tarkistaa, että kotelon tiivistävä o-rengas on asennettu paikalleen. Omasta kulkineesta nämä puuttuivat kummastakin päästä. Noh, ainakin on rattaat ajettu sisään hiekkapuhaltamalla...

Tuo taitaa olla pikemminkin ominaisuus eikä vika RTR:ssä (sama homma omassa autossa).

66
JQ Products / Vs: JQ Products THERTR
« : 07.08.14 - klo: 15.23 »
Jos nyt hieman avataan enemmän tuon JQ RTR:n sielunelämää, saadaan tästäkin topicista jotain hyötyä irti.

Minulla on ollut JQ RTR ajossa kesän 2013 alusta lähtien, ja käyttö on ollut käytännössä pelkkää rata-ajoa Hämeenlinnan M8-crossiradalla. Kertyneen kokemuksen perusteella voin todeta, että kyseinen RTR-paketti on oikein onnistunut, ja voinkin varauksetta suositella sitä juuri RTR-pakettia etsivälle. Mikäli taas harrastajalta löytyy aiempaa kokemusta, ja/tai aiempaa kalustoa (servot, radiot jne.) on mielestäni järkevämpää panostaa suoraa (vaikka käytettyyn) laadukkaaseen Kit-mallin autoon.

Itse tosiaan lähdin RTR:n kanssa liikkeelle täysin uutena harrastajana. Paraskaan kalusto ei takaa yhtään mitään, ellei perusjutut ole hallussa, ja tämä mielestäni korostuu polttispuolella. RTR-paketin tärkein lisävaruste onkin riittävä (teoria)tieto polttomoottoriauton kanssa toimimisesta. Sisäänajon merkitys, kaasuttimen säätäminen, sekä auton ylläpitäminen (esim. ilmansuodattimen vaihtaminen) ovatkin kriittisiä elementtejä, joiden kanssa harrastaminen on huomattavasti palkitsevampaa. Jos ei tiedä mitä on tekemässä, ei kalustoltakaan voi kummia odottaa. Tässäkin vertaistuki on arvossa, kokeneempi kuski kaveriksi, niin homma toimii.

JQ RTR on varsinkin aloittelijalle riittävän nopea auto, jossa ominaisuudet loppuvat ennen kuskilta, kuin autolta. Säätömahdollisuuksia on reilusti, ja näillä voi oikeasti vaikuttaa auton käyttäytymiseen. Vaikka auton rakenne on mallia “kapea”, on se käytökseltään silti riittävän rauhallinen, jotta aloittelijakin pysyy radalla. Käsittääkseni JQ:n RTR:llä on myös Suomessa ajettu kilpaakin, joten ajo-ominaisuudet ovat kyllä kohdillaan.

Sitten seikka, jonka tärkeyttä ei voi liikaa painottaa: RTR = Ready to Rebuild - on ensisijaisen tärkeää käydä kaikki ruuvit ja mutterit läpi, ja laittaa lukitetta metalli-metalli-liitoksiin. Ruuvien kireys on hyvä tarkistaa ennen ja jälkeen ajon, ettei kalusto vaurioidu turhaa noin yksinkertaisen syyn takia. JQ:n RTR, kuten yleensä 1/8-buggyt, on kyllä todella kestävä, ja soveltuu hyvin rata-ajon harjoitteluun ja rajojen hakemiseen asiaan kuuluvine kaatoineen ja kärrynpyörineen.

JQ RTR:n sydämenä toimiva Alphan .21 RTR-kone on oiva valinta ensimmäiseksi polttiskoneeksi. Mikäli sisäänajon malttaa tehdä kunnolla, eikä muutenkaan hölmöile koneen kanssa, toimii se erinomaisesti, ja on looginen säädettävä. Suorituskykykin on riittävä rata-ajoon. Kunhan kone on kunnossa ja säädöissä, myös vetostartti toimii oikein hyvin. Todettakoon silti, että siirtyminen starttiboksiin tuo kyllä hommaan aivan uutta helppoutta - itse sinnittelin ensimmäisen kauden ja vähän toisen alkua vetostartilla, kunnes astuin paratiisin porteista sisään starttiboksimaailmaan, suosittelen. Negatiivisena seikkana RTR/Alpha-yhdistelmässä joutuu moottorin alaosaa, sekä vetostartin tilalle tulevaa kiinteää päätylevyä hieman työstämään (esim. viilalla), jotta moottori istuu oikein, eikä osu pohjalevyyn, ja starttiboksin pyörä ylettyy vauhtipyörään.

RTR-paketin mukana tulevat Savöxin servot ajavat asiansa, mutta kysymyksen asettelu liittyen niiden korvaamiseen paremmilla servoilla on enemmän mallia “koska” kuin “jos”. Silti, niin kauan kuin ne toimivat, ei niitä kannata vaihtaa. Nykyäänhän myös kaasu/jarruservo on sama kuin ohjauksessa, eli pakettia on hieman päivitetty aiemmasta. Servojen kestävyyden kannalta tärkeää on säätää End Pointsit kuntoon! Jälkikäteen ajatellen lisäisin heti alussa kaasuttimeen palautusjousen, joka sulkee kaasarin servon lopettaessa toiminnan joko hajotessaan, signaalin kadotessa tai vastaanottimen akun tyhjentyessä. Pieni lisä, joka voi pelastaa isommalta itkulta. Itse päivitin servot Savöxin 1256- ja 1258-malleihin alkuperäisten antautuessa.

Ensimmäinen osa, joka itsellä hajosi autosta rata-ajossa, ajajan virheen seurauksena, oli muovinen ohjausservon varsi. Sen tilalle vaihdoin CNC-mallin varren, joka onkin hyvä päivityskohde. Tuo muovinen varsi toimii kyllä varsinkin noiden ensiasennusservojen kanssa hyvänä ja halpana sulakkeena, joten toinen pätevä vaihtoehto on hommata muutama sellainen pakkiin varalle. Toinen RTR:n heikko kohta on nuo ilmeisesti valamalla tehdyt alumiiniset ohjauspalat (Steering Knuckle). Itsellä ne kestivät ensimmäisen kauden, mutta toisen kauden alussa porsivat molemmat samasta kohtaa hyvin lyhyen ajan sisällä. Tilalle löytyy Yellow Editionin CNC-palat, jotka ovatkin sitten huomattavasti kestävämmät, ja lähes saman hintaiset kuin RTR:n vastaavat. Muutenkin RTR:ssä ja YE:ssa (ja White Editionissa) on paljon samoja osia, ja lähes kaikki loput YE:n osat käyvät myös RTR:ään. Mielestäni näitä kannattaa päivittää vasta jonkun RTR:n osan antautuessa, omassani esim. RTR:n tankki alkoi vuotaa, ja korvasin sen paremmin tiivistyvällä YE:n tankilla, kuluneen kytkimen ja kytkinkellon vaihdoin YE:n vastaavaan samalla kun vaihdoin itse kytkimen JVD:n nelipalaiseen, jne.

RTR:n mukana tulevalla radiolla pärjää oikein hyvin, radallakin. Ohjaimessa on riittävät säädöt (tärkeät EPA:t ja Dual Ratet) ja kantamaa on riittävästi. Failsafesta myös plussaa. Todettakoon kuitenkin, että vaihdettuani RTR:n ratin ja vastarin Sanwan MT-4:ään, huomasi tällainen noviisikin eron tarkkuudessa, mutta eipä sitä osannut kaivata aiemmin. Perustoimiva ratti, tuo JQ.

Kuten aiemmin kävi ilmi, voi RTR:n päivittää vastaamaan hyvin lähelle Yellow Editionia. Itse olen sitä mieltä, että tästä huolimatta kaikkia päivitettävissä olevia osia ei vaan kannata päivittää. Esim. RTR:n iskarit ovat hieman askeettisemmat, mutta ihan toimivat. Mikäli haluaisi päivittää nämä YE:n iskareihin, ei operaation hinta mielestäni ole järkevällä tasolla suhteessa auton hintaan. Pikemminkin ottaa tuntumaa harrastukseen RTR:llä, päivittää osia niiden kuluessa tai rikkoutuessa, ja siirtyy sitten “täysiveriseen” kisapeliin, kun tuntuu siltä, että autosta loppuu ominaisuudet kesken. Jos nyt lähtisin vaihtamaan johonkin Kit-autoon, olisi minulla jo mm. laadukkaat servot valmiina joita voisin siinä käyttää.

Yksi tärkeä seikka kaikessa RC-autoilussa on varaosien saatavuus, ja tällä hetkellä tämä on ihan hyvällä mallilla JQ:n kanssa. Osia löytyy niin HobbyFactorystä kuin JQ:n omasta uudesta verkkokaupasta. Jos tarvittava osa on tilapäisesti loppu, kannattaa sitä silti kysellä kaupasta vaikka sähköpostilla, palvelu kyllä pelaa. Myöskin yleisellä tasolla JQ Productsin palvelu pelaa, ja ongelmatilanteissa halu niiden ratkaisemiseksi on kiitettävän korkealla tasolla, tästä kunniamaininta ja papukaijamerkki JQ Productsin (Racingin?) Iliakselle.

67
JQ Products / Vs: JQ Products THERTR
« : 06.08.14 - klo: 21.21 »
onko tämä JQ Products THE CAR RTR hyvä auto vai onko ihan surkea olen kuullut että se olisi hyvä mutta aattelin varmistaa että se on hyvä

Kyllä se on hyvä.

68
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 04.08.14 - klo: 19.03 »
Yllättävän hyvä rata oli kun siihen pääsi hieman sinuiksi. Varsinkin se etusuoran rajusti kallistettu mutka oli todella makea ajaa. Vettähän se kaipaisi kipeästi, pöllyää kovasti(2 litraa = 4 putsaria). Mutta mukava kokemus kaikinpuolin ja varmasti tulen uudestaankin.  :cool:

Hienoa, että rohkenit tulla käymään! Kastelujärjestelmä on todo-listan kärjessä, mutta tuo radan syrjäinen sijainti (=ilkivalta) ja sähköttömyys aiheuttavat hieman haasteita, kun mitään kiinteää systeemiä ei oikein voida tehdä.

69
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 04.08.14 - klo: 15.31 »
Onko tuolla asfaltti/gt radalla mitään toimintaa... Löytyisi myös siihen auto.

Assurataa ollaan hissuksiin kunnostettu, alue on aidattu ja radan toinen puoli on putsattu ja maalattu linjoja. Projekti etenee tässä loppukesän ja alkusyksyn aikana hieman omalla painollaan. Viimeksi eilen oli kyseisellä radalla autoja kiertämässä, eli kyllä siinä pystyy ajamaan, vaikkei nyt ihan kisakunnossa olekaan.

70
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 29.07.14 - klo: 19.50 »
Tänään kävi pieni, mutta pippurinen rempparyhmä fiksaamassa rataa, ja profiiliin tuli samalla toivottu parannus, eli lyhyen lenkin lopusta pääsee nyt koukkaamaan pitkän lenkin lopussa oleville neloshyppyreille. Tällä saadaan 10-crosseille hieman lisää teknisyyttä ilman turhaa suoralla ajamista. Kiitoksia vielä ahkerille orjil.. talkoolaisille!

71
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 26.07.14 - klo: 17.50 »
Käytiin tänään pöristelemässä, ja vaikka rata on kuiva kuin mikä, oli ajolinjalla silti sen verran pitoa, että oli ihan hyvä ajaa.

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 20.07.14 - klo: 10.06 »
Tänään sunnuntaina taas totutusti radalla kerhopäivä klo 12 alkaen. Paikalla mm. ajanottosysteemit, sekä kerhoauto. Jos joltain löytyy pusikon ja aluskasvillisuuden raivaamiseen soveltuvaa kalustoa, sitä sopii ottaa mukaan...

73
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 13.07.14 - klo: 21.35 »
Saatiin ajanotto koeponnistettua tänään, ja pientä M8-kisantynkääkin tuli otettua. Täytyy vielä hieman rukata vastaanotinpuomin sijaintia suhteessa tankkauskorokkeeseen, mutta muuten homma pelitti erittäin hyvin. Pyrimme saamaan ajanoton käyttöön ainakin kerhopäivisin, mahdollisuuksien mukaan muulloinkin. Autoon tarvitsee asentaa Robitronicin transponderi, jotta homma toimii.

74
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 09.07.14 - klo: 10.38 »
Olemme tilanneet Hämeenlinnan M8 -radalle Robitronicin Lap Counter -ajanottojärjestelmän. Pyrimme saamaan systeemit pystytettyä ja testattua pikapuoliin. Tavoite on, että ajanotto olisi toiminnassa ainakin kerhopäivisin (sunnuntaisin klo 12->). Toimiakseen ajanotto tarvitsee Robitronicin transponderin asennettuna autoon.

Sivuheittona, myös asfalttirata on saanut ansaitsemaansa huomiota osakseen, ja vaikka työt ovat vielä kesken, rohkenen veikata, että tänä kesänä päästään Hirvilammentiellä vielä nauttimaan onroad-puolen karkeloista!

75
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 05.07.14 - klo: 21.47 »
Tänään käyty onnistuneesti ajamassa, sekä assuradan aitatalkoissa, huomenna kerhopäivä klo 12 alkaen.

76
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 03.07.14 - klo: 14.34 »
Tänään (torstaina) vielä hieman lätäkköä radalla, mutta mikäli ei kauheita sateita tule, pitäisi radan olla sunnuntaina oikein hyvässä kunnossa.

77
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 01.07.14 - klo: 21.14 »
Säätiedotus lupailee toistaiseksi sunnuntaille hyvää ajokeliä, joten kaikki mukaan vaan, kerhopäivää pukkaa (klo 12->)!

78
Hobbyfactory / Vs: Saapuneet lähetykset
« : 01.07.14 - klo: 20.28 »
Tässähän pääsee siis kohta radiokaupoille. :)

79
Hobbyfactory / Vs: Saapuneet lähetykset
« : 01.07.14 - klo: 19.04 »
Nyt on kyllä pakko antaa tunnustusta nopeasta reagoinnista ja erittäin osuvasti asiakkaan tarpeita vastaamaan räätälöidystä viestinnästä! :smiley:

Onkos muuten Sanwan MT-4:sta tulossa lähiaikoina lisää, vai korvaantuuko se MT-4S:llä?

80
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 01.07.14 - klo: 00.16 »

Se voisi olla ihan hyvä idea lisätä toi "ota yhteyttä asiakaspalveluun", ehkä helpottaisi yhteydenottoja, mutta jos tuote on tilapäisesti loppu kannattaa lähettää kyseiseen firmaan sähköpostia tai soittaa niin varmistut että saat tuotteen mahdollisimman nopeasti. :wink:
(boldaus oma korostus)

Se, että tämä tieto löytyy harrastajien keskustelupalstalta, eikä itse verkkokaupasta, on osoitus siitä, että liiketoiminnassa ja siihen liittyvässä asikasvirran ohjaamisessa on vielä kehitettävää. Tässä pelataan sikäli herkällä UX-alueella, että jopa yksittäisellä sanamuodolla on oikeasti merkitystä. Omakohtainen fakta on se, että nykyisellä meiningillä tilauksia, ja täten euroja, on virrannut a) kilpaileviin kotimaisiin ja b) ulkomaisiin verkkokauppoihin pelkästään tiedonpuutteen takia. Pieniä juttuja, mutta lähes ilmaisia saada kuntoon.

Jos nyt koittaisi jotenkin kääntää keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, on tuo "JQ The Store Europe" ainakin kahden tehdyn tilauksen perusteella ihan hyvällä mallilla. Perusasiat ovat kunnossa, ulkoasu selkeä, ja pieniä täsmähankintoja varten löytyy toimitusmuodoista tärkeä 2,5€:n kirje. Varastossakin tuntuu olevan hyvästi tavaraa. :evil:

81
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 30.06.14 - klo: 20.43 »
Ei ne ole missään tiskin alla, Hobbyfactory on RC liike, ja he tilaavat osia meiltä. Jos heillä on joku osa loppu, ja joku kysyy sitä osaa, he tilaavat sen meiltä. Ei HFässä voi aina olla kaikkia osia varastossa jotka löytyvät täältä meiltä.

Ymmärrän kyllä miten tukku- ja myyjäporras toimii, mutta pakostakin herää kysymys siitä, palveleeko tällainen tapa toimia asiakasta (se pakollinen paha, joka tuo leivän kauppiaan pöytään) verkkokauppakontekstissa. Suurimmalle osalle tuotteista löytyy selvä saldo, ja niiden tuotteiden kohdalla, jotka ovat loppu, lukee "tilapäisesti loppu", joka mielestäni tarkoittaa sitä, että tämä poikkeustilanne ei ole pysyvä, vaan tulee korjaantumaan. Yksinkertaisin muutos parempaan olisi esimerkiksi jos saldon kohdalla lukisi "tilapäisesti loppu, ota yhteyttä asiakaspalveluun" - näinhän se toimii kivijalkamyymälässä. Tällöin asiakasta ohjattaisiin aktiivisesti toimimaan, eikä hän hölmöyttään jäisi passiivisena odottamaan turhaan saldon muuttumista.

Jos sallit pienen kärjistämisen: Se, että verkkokauppa toimii osin verkkokauppana, ja osin katalogina, jonka perusteella asiakas suorittaa kyselyitä kauppiaalle nähtyjen tuotteiden saatavuudesta, ei mielestäni ole verkkokaupan palvelumallin mahdollistaman potentiaalin maksimaalista hyödyntämistä. RC-bisnes ei liene mikään kultakaivos, joten ehkä tätäkin seikkaa kannattaisi pohtia.

Nojoo, nyt mennään jo kauas sivuraiteille, eikä tämä verkkokauppa-ot oikein liity JQ Productsiin.

82
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 30.06.14 - klo: 19.53 »
Kannattaisi varmaan aina kysellä liikkeistä jos haluaa ostaa jotain tiettyjä osia mitä ei löydy saldon mukaan. Se että ei näy saldoilla ei välttämättä tarkoita ettei niitä olisi Suomessa. Suomesta löytyy jokunen lähestulkoon joka ikistä JQ osaa mitä koskaan on valmistettu.

Mutta jos ei kysy, niin eihän niitä silloin voi saada. Tämä koskee varmasti ihan kaikkia, muidenkin merkkien tuotteita. Kysymällä selviää ja homma etenee taas.

Näinhän se näköjään käytännössä menee, mutta onhan systeemi perustavanlaatuisesti hieman hassulla tolalla, jos varastosaldot ovat suuntaa-antavia ja tavaraa täytyy kysellä "tiskin alta", varsinkin sellaiselle, joka on täysin verkkokauppojen armoilla. Mutta mitä tästä opimme? Kysy, niin sinua (usein) palvellaan. :cool:

83
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 30.06.14 - klo: 13.20 »
Tässä lienee vastaus tuohon ylläolevaan purnaukseeni: JQ Re-Branding, Re-Structuring and Assembling a Race Team.

Sitten vaan zeniläisen tyynenä odotellaan, koska tuolta EU-kaupasta saa tavaraa liikkeelle.

EDIT: Ensimmäinen tilaus tehty!

84
Tapahtuma sujui myös järjestäjän näkökulmasta oikein mallikkaasti - varsinkin ensimmäiseksi, muttei viimeiseksi rc-tapahtumaksi. Väkeä oli reilusti, niin isoa kuin pientäkin, ja sääkin osui kokolailla nappiin. Erittäin mukavaa oli tavata "ulkopaikkakuntalaisia" kuskeja, hienoa, että pääsitte käymään!

85
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 29.06.14 - klo: 16.16 »
Mistähän osista on kyse???

Ainakin polttoainetankki ja YE:n cnc steering knucklet ovat olleet "tilapäisesti loppu" jo kotvan aikaa. Varmaan noita CNC-knuckleja ei hirveästi rikkoudu, joten sikäli ymmärrettävää, ettei niitä pidetä hyllyssä pölyttymässä. Todettakoon myös tässä välissä, että kun viimeksi porsi tuo (rtr:n heikompi) knuckle, pystyi Hobbyfactory toimittamaan cnc-osan vaikkei sitä varastossa ollutkaan, että sikäli toivoa ja luottamusta on.

Mutta...

Varmasti asioihin vaikuttaa monta eri seikkaa, joista osa ei ole oikein kenenkään kontrollissa, mutta näin loppukäyttäjän näkökulmasta on "suomalaisen" JQ:n osien saatavuus kevään aikana - eli siis kauden alkaessa - pudonnut Suomessa puoleen, johtuen JQ:n poistumisesta EuroRC:n valikoimista. Ja jos jäljellejäävässä liikkeessä varastosaldo näyttää pitkään nollaa (tietenkin juuri niissä muutamissa osissa joita sattuu tarvitsemaan), varjostaa se muuten ensiluokkaisen merkin toimintaa.

86
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 29.06.14 - klo: 11.00 »
Nyt on pakko antaa hieman pyyhkeitä JQ Products:lle. Kausi on parhaimmillaan, ja vieläkin on tiettyjen JQ:n osien saamisen kanssa suuria vaikeuksia, ainakin kotimaasta. Osia kyllä löytyy paljon hyllystä, varsinkin White Editioniin,  mutta juuri niiden puuttuvien osien varastosaldo on näyttänyt nollaa jo kuukausitolkulla. Meidänkin radalta löytyy muutama tilanteeseen hieman turhautunut JQ-kuski. Muutoksista myyntikuvioiden suhteen liikkuu huhuja, mutta kun mitään varmaa tietoa, saatika aikataula ei ole julkistettu, on tilanne ohutta harmitusta aiheuttava, kun aurinko paistaa ja autot seisoo.

87
Huomenna kilpaillaan myös päivän nopeimmasta kierrosajasta, kolmessa eri luokassa. Eli homman nimi on Hot Lap Attack, jossa ensin ajetaan lämmittelykierros, josta jatketaan lentävällä lähdöllä pohja-aikaa tekemään. Kaikki on yhden kierroksen varassa, joten virheisiin ei ole varaa! Hommaa ajetaan kolmessa eri luokassa:

1. M8(e) - polttis- ja sähkökasit
2. 1:10 2WD, tuuppi-Corrit, buggyt jne.
3. Muut

Kisailun lomassa voi nauttia gourmet-hodaria tai perinteistä holkkia grillimestarin valikoimista!
Myöskin EuroRC on omalla osastollaan mukana touhuissa, joten nyt on oiva sauma päästä eroon kesälomarahoista!

88
Hmm... pitäisköhän jotain RC vehkeitä pakata kyytiin, kun on tuo ratapäivä juuri Ahvenistolla 9-13 - olis siinä mukavasti vieressä jos poikkeais tutustumassa  :cool: ( jos nyt tuo 1:1 auto pysyy läjässä..  :huh: )

Radathan ovat lähekkäin, joten mukaan vaan, kunhan Appara on koettu!

89
Lauantai lähenee, ei muuta kuin kalusto kuntoon ja kantoon, Hämeenlinnan M8-rata käytettävissä ilmaiseksi koko tapahtuman ajan! Kannattaa varata muutama lantti taskurahaa matkaan, niin saa polttoainetta kuskillekin!

90
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 24.06.14 - klo: 21.41 »
Onkos kuinka moni menossa lauantaina radalle? :smiley:

Lauantaina täys rähinä päällä -> Midsummer RC Madness

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6