Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - A.Loiske

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 24.09.14 - klo: 20.54 »
Tänään ruuvailin tuuppi- Slash:iin kiinni lisää RPM:n osaa. Eli gearboxi/kansi, molemmat iskaritornit, C-palat ja takapuskurin kiinnitysosat. Ennestään oli korvattu samaisilla laatutuotteilla jo tukivarret, takahubit ja ohjauspalat.

32
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.14 - klo: 20.44 »
Tänään ruuvailin autoon kiinni lisää RPM:n osaa. Eli gearboxi/kansi, molemmat iskaritornit, C-palat ja takapuskurin kiinnitysosat. Ennestään oli korvattu samaisilla laatutuotteilla jo tukivarret, takahubit ja ohjauspalat.

Gearboxi on loistava hankinta, esim. nyt onnistuu pinjoni/spurri- välityksen säätö tosi tarkasti, tuohon kuuluvan tosi paksun ja tukevan alumiinisen motorplate:n ansiosta. Puskurin kiinnityspalat taas eliminoivat vakio-vastaavien ongelman, eli lärpäkkeiden poispomppaamisen pohjalevyn reunoilta.

Nyt löytyy varastotavarana uutta RMP- osaa EuroRC:ltä, Slashiinkin, kun veljen kanssa niitä sinne pyydettiin hankkimaan. Hieno kauppa. ;)

Slash- leiriin liittyminen, nyt tänä kesänä, on ollut kyllä hieno päätös. Auto on selvästi tehty ajettavaksi, eikä korjattavaksi. Ei tunnu hajoavan vaikka vetäis seitsemääkymppiä puuhun. :D (pyrin kuitenkin välttämään kiinteitä esteitä)

Nelkkua en voi arvostella, kun ei minkäänlaista kokemusta siitä ole. Mutta eihän tätä tuuppia saa rikki kuin tahallaan rikkomalla!

33
Kilpailukutsut / Vs: Kisatiedustelu- Korpilahti
« : 20.09.14 - klo: 19.20 »
Kouvolasta asti voisin tulla ihan vaan katsojaksi. :) No joo, kesäpaikka tuossa lähellä, just vaimon kanssa sovittiin että ollaan tuolloin kulmilla.

34
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.09.14 - klo: 17.47 »
Hyviä kysymyksiä. Jouset jokatapauksessa eri, ainoa mitä osaan nyt suoraan sanoa niin käsituntumalla ei huomaa suurempaa eroa. (en tiedä huomaisiko käsituntumalla vaikka olisi valtava suhteellinen ero jousten jäykkyydessä). Iskareista tiedän sanoa sen verran, että veljellä vakiot ja jotkut vaihdetut jouset, itsellä LRP big bore- iskarit. Kävivät nätisti kiinni ja samanpituiset kuin vakiot.

Harituspuolesta, molemmilla silmämääräisesti aikalailla suorassa, kokeilin myös äsken lisätä vähän aurauksen puolelle, ei sanottavaa eroa.

Iskareiden kiinnityskohtia en ole vielä vertaillut, omassa, tässä sivuille vetelevässä, edessä alhaalla ulkona (uloin vaihtoehto), takana alhaalla toiseksi uloin (neljä vaihtoehtoa).

EDIT: Kunnon pidolla eli asfaltilla molemmat käyttäytyvät samalla lailla, suoraan lähtee munkin laite. Veljen auto vaan on lähes yhtä helppo kiihdyttää paikaltaan tasaisella hiekkakentällä kuin asfaltillakin. Mulla taas riittää 1/4 kaasu niin hillitön puolelta toiselle ohjaaminen alkaa. Kunnon vauhdin kun saa päälle niin sitten mennään kyllä eteenpäin.

Takaa iskarit ulos ja jäykemmät öljyt sisään.

Eteen haritusta (toe out) niin, että silmällä näkee.

Nyt on auto huomattavasti vakaampi huonommallakin pidolla. Iskarit edestä ja takaa SISÄLLÄ tukivarsissa, ja silminnähtävästi AURAUSTA eteen.

Tämä mun auto oli varmaankin vain liian jäykkä. (jouset/öljyt/näiden yhdistelmä käytössä oleviin iskareihin nähden), jotka siis eivät ole autoon tarkoitetut. Myöskin nyt joustomatka alaspäin piteni, kun ennen se loppui tukivarsien vaakatasoon. Voipi itseasiassa olla että nämä kyseiset LRP big boret ovat hieman liian lyhyet..

35
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 15.09.14 - klo: 15.29 »
A.Loiske: onko kamerana SJ1000?

Liquid EGO. Kannattaa tutustua. Hintaluokka 200, wifi, 1080p.

36
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 07.09.14 - klo: 08.51 »
Kiitti vinkistä,enpä tiennytkään että miten videon saa tuohon suoraan näkymään. Hiekka e ollut minkäänlainen ongelma, sen kun ravistelee ajon jälkeen pois. Oli niin kuivaa ettei edes ajon aikana kertynyt lisäpainoksi. Kameran riggauksesta tossa jonkunlainen kuva. 30 cm pitkä alumiininen L-profiili, 20 mm kantti. Kiinni kahden peräkkäisen skid platen ruuvien alla. Aluprofiilin löysin kätevästi Prismasta, ja valikoima oli huikean hyvä. Ja kätevästi metrin pätkissä. Oisko 4 euroo maksanu.

38
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Eurorc
« : 25.07.14 - klo: 15.15 »
No enpä ole asiallisempaan palveluun törmännyt kai missään. Iltamyöhään laittamaani sähköpostitiedusteluun tuli vastaus klo. 22.30. :) Toimitus oli luokkaa salama.

39
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 22.49 »
Lähden seuraavaksi kokeilemman Möllin neuvoja. Samankokoisilla akuilla ollaan ajeltu. Painopisteitä ei olla tutkailtu eikä edes autoja punnittu, mutta ovat kyllä niin samankaltaisia että en usko siitä ratkaisua löytyvän. Omassani on keskipohja alumiinia, sivulärpäkkeet ja ylädekki hiilaria, veljellä kokonaan hiilikuitua joten ehkä hivenen kevyempi. Samantyyppisesti paino varmasti jakaantuu, esim. molemmilla akut keskellä ja samalla kohtaa pituussuunnassa.

Mitää tuollaista varsinaista vikaa en usko tässä olevan, juuri kasasin auton osista, vaihteisto oli tiivistysprojektin takia kokonaan osina, uudet laakerit ja pyörii tosi herkästi. Kaikki muovipalikat uutta RPM:ää, herkästi liikkuu kaikki ja mitään epäilyttävää patenttiratkaisua ei autosta löydy.

Siis ei tämä varsinaisesti ajossa lainkaan huono ole. Ellen olisi veljen autoa kokeillut ja se mun, en edes miettisi moisia. Se oli vaan niin käsittämätön juna huonommallakin pidolla, että panee ihmetyttämään.

Nietin myösnoitamun noparin säätöjä. kun on kaikenmaailman ennakot 60` asti, sitten vielä se järjetön turbo- toiminto, punchin säädöt jne. Pitääkin ottaa myös ohjelmointikortti käteen ja tsekata noi lähökohtasesti perusasetuksille. Muistaakseni ainakin ennakoita on nyt käytössä.

40
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 22.02 »
Slipperit molemmilla samalla lailla. Hiekkakentällä ei kyllä luista pätkääkään slipperi kummallakaan näistä kahdesta vertailuautosta. Herkästi tuntuu kaikki kyllä pyörivän.. Mulla on tässä teräksiset vaihteiston ulostulot, kun veljellä vakiot. Painavat mötikät, oisko niissä niin suuri hyrrävoima, että kampeaa autoa sivuun? :o

41
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 20.46 »
Hyviä kysymyksiä. Jouset jokatapauksessa eri, ainoa mitä osaan nyt suoraan sanoa niin käsituntumalla ei huomaa suurempaa eroa. (en tiedä huomaisiko käsituntumalla vaikka olisi valtava suhteellinen ero jousten jäykkyydessä). Iskareista tiedän sanoa sen verran, että veljellä vakiot ja jotkut vaihdetut jouset, itsellä LRP big bore- iskarit. Kävivät nätisti kiinni ja samanpituiset kuin vakiot.

Harituspuolesta, molemmilla silmämääräisesti aikalailla suorassa, kokeilin myös äsken lisätä vähän aurauksen puolelle, ei sanottavaa eroa.

Iskareiden kiinnityskohtia en ole vielä vertaillut, omassa, tässä sivuille vetelevässä, edessä alhaalla ulkona (uloin vaihtoehto), takana alhaalla toiseksi uloin (neljä vaihtoehtoa).

EDIT: Kunnon pidolla eli asfaltilla molemmat käyttäytyvät samalla lailla, suoraan lähtee munkin laite. Veljen auto vaan on lähes yhtä helppo kiihdyttää paikaltaan tasaisella hiekkakentällä kuin asfaltillakin. Mulla taas riittää 1/4 kaasu niin hillitön puolelta toiselle ohjaaminen alkaa. Kunnon vauhdin kun saa päälle niin sitten mennään kyllä eteenpäin.

42
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 20.13 »
Nyt kaivataan kipeästi säätövinkkejä. molemmilla, mulla ja veljellä on siis takaveto- Slashit. Molemmissa lähes identtinen, matala hiilikuitu/alumiinialusta. Sähköt lähellä toisiaan. Samanlaiset ja -kuntoiset renkaat.

Homman nimi on se, että hiekkakentällä veljen autolla voi lähteä lutu pohjassa paikaltaan, lähes koskematta ohjaukseen ja auto etenee silti kuin kiskoilla. Omani taas vetelee jompaankumpaan ja kaikkialle niin että suoraan ajaminen on erittäin haasteellista, paitsi etanavauhdilla.

Molemmilla tiivistetyt diffit, sama viskositeetti öljyssä. Veljellä ehkä pykälän jäykempi, luultavasti enemmän öljyä diffissä. Kuitenkin veljen kokemuksen mukaan aika kiskoilla se eteni ennen koko diffin tiivistyshommaakin. Iskariöljyt samasta purkista, 50 000.

Sanattomaks vetää, noi on meinaan tarkasteltuna lähes identtiset laitteet, mut todella erilaiset ajaa.

Ja saa vinkata, jos laudalta löytyy jostain oma aihe autojen säädöille, jota seuraisivat muutkin kuin Traxxas- miehet.


43
Sähköautot / Vs: HV-setup kytkentä
« : 18.07.14 - klo: 21.44 »
Itsellä vastaavanlainen kytkentä. Servo ei ole high voltage, ja otin tietoisen riskin ja kytkin servon piuhaan alentimen, joka silti jättää voltin verran enemmän potkua jäljelle kuin mihin servo on greidattu. Varmaan sen parikymmentä akullista kuitenkin toiminut sulamatta..

EDIT: Nyt se servo paloi, oikein savujen kanssa. :D Oli kiilautunut kivi tiukkaan alumiinisen servotolpan ja alumiinisen pohjalevyn väliin. Pitääkin laittaa nuo kuopat tuosta Anzan pohjalevystä umpeen, aika otolliset montut kivien kiilautua.. Saa tarjota mulle High Voltage- servoa, mikä kestäis ton 2S lipon! Ja vinkit uusiin servoihon, mielellään kotimaisesta kaupasta.

44
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.07.14 - klo: 21.41 »
Itseasiassa ois riittäny vaikka kuinka hyvin. Lähtökohta oli se, että mistään päältä en halunnut sitä vetää, ja akun alla on alustassa valmiina PITKITTÄISET pehmusteliuskat, joita en raaskinut irroittaa ja muuttaa. Jos olisi ollut muutamalla poikittaisella, niin ne olisivatkin muodostaneet sopivan "tunnelin" johdotuksille.

Hyvin tuntui auto toimivan, mitä nyt vakiorenkailla ei tuntunut saavan minkäänlaista pitoa edes tuossa asfaltilla. Kokemattomuuttani spinnasin kovassa vauhdissa kun löin liipasimen pohjaan, ja pyörähdin pysäköidyn pakettiauton alle. Hirveä kolaus, onneksi ei ollut mikään matala henkilöauto..

Huomenna sitten kunnon testit alustalla, mihin tämä vempele on luotu.

45
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.07.14 - klo: 13.17 »
Nyt on Slash kasassa. Pinjonia ja spurria vailla, mitkä saankin illalla veljeltä ja pääsen ottamaan ensiajot. Anzan alusta, ja uutta RPM- osaa. Tornit ja koritolpat vielä vakiot. Uudet vanteet ja Pioneer Louise- kumitkin löytyy, mutta ajattelin noilla vakioilla suorittaa sekalaiset asfaltti/hiekka- koeajot.

46
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 08.07.14 - klo: 16.35 »
Kesälomailun ratoksi maalailin uuden kopan..

47
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.07.14 - klo: 12.14 »
Kiitokset Pitsinki, homma pelaa!

48
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.06.14 - klo: 20.28 »
Itse tykkään XT90- liittimistä, ihan käyttömukavuuden kannalta. Mun mielestä niistä saa paremman otteen, joten ovat hyväkontaktisinakin (tiukka sovite) helpompi irroittaa kuin deansit..

49
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 29.06.14 - klo: 18.56 »
LRP buggyllä parkkipaikalla, katurenkailla HD- kamera kyydissä.

https://www.youtube.com/watch?v=a08OnndtcWo

50
Sähköautot / Vs: LRP S10 Twister Buggy RTR
« : 28.06.14 - klo: 08.23 »
Mulla on ajopelin lisäksi toinenkin twister buggy, lähes täydellinen. Eli multa voi kysellä varaosia jos jotain ei kaupasta löydy.. Esim iskareita löytyy kaksi sarjaa, tosin lienee eri pituiset kuin truggyssa.

51
Kiristä slipperiä vaan ihan reippaasti niin rupeaa pitämään. Ellei kasausvaiheessa ole unohtunut slipperin pädit pois, näkyy kyllä suoraan katsomalla? pinjoni irtoaa avaamalla ensin sen kyljessä oleva lukitusruuvi, 1.5mm kuusiokolo.

52
Nyt on Blast TX varustettu puskureilla. Ja nelkkuslässin spurri modattu oman rimpulan tilalle.


https://www.dropbox.com/s/pbw0di44o0n7auk/20140423_190300.jpg

https://www.dropbox.com/s/l1o783iqjsjeorw/20140423_190321.jpg

53
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 09.04.14 - klo: 08.26 »
Tosiaan, Zeipii:lle suuri kiitos, hän neuvoi tossa spurrin modaamisessa. Tässä projektiin tarvittavat osat:

http://www.hobbylinna.fi/tuote/4x11x4-kuulalaakeri-keraamiset-kuulat/BEA4114CER/
http://www.hobbylinna.fi/tuote/spur-gear-50-tooth-%2808m%29/426842/
http://www.hobbylinna.fi/tuote/pinion-gear-13t-32p/423943/

Pinjonin tietysti itselle sopivaksi valitset.

54
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 09.04.14 - klo: 08.24 »
Kiitos siihen ylös!

55
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.04.14 - klo: 21.56 »
Olisi tarkoitus modata oma auto 0.8mod spurrille. mistä löytyisi laskuria tai taulukkoa minkä avulla saisin välityksen kutakuinkin samankaltaiseksi kuin nykyisellä 0.53mod systeemillä?

Tai jos joku osais kertoa suoraan, kun uusi 0.8mod spurri tulee olemaan jokatapauksessa 50-piikkinen, niin mikä olisi oikea pinjoni? Kun siis tavoite olisi vastata 0.53mod 19/77.

56
Käykö Blast SC:n etupuskuri siis TX:ään kiinni ihan kivuttomasti? Spurri meni eilen taas sileeksi, menee herno näiden kaa. Löysin jotain keskustelua että nelkkuslässin spurrin sais pienellä modaamisella sopimaan. Onko tosiaan näin, vai tarkoitetaanko koko slipperi/spurrihässäkkää?

57
Kiitoksia jo tästä, selvensi paljon. Selittänee myös tuota isoa kv- lukua suhteessa käämikierroksiin, kun on vain 2 magneettia?

58
Pari moottoriaiheista kysymystä. 5200kv/12T, nämä tiedot samassa motissa. Mun mielestä aika kovat jengat 12T koneelle? Ja sitten: 2-pole vs. 4-pole, mitä nämä tarkoittavat?

59
Sähköautot / Vs: LRP S10 Twister Buggy RTR
« : 07.02.14 - klo: 08.21 »
Buggy maalausta vaille valmis. Eilen laitoin sisään optio- osina metalliset vaihteiston rattaat. Moottorina LRP vector X20 8.5. Kokeilin miedoilla lapakumeilla lumisella tiellä, keulii ympäri joka kerta ja missä nopeudessa vaan jos kaasua tarjoaa kunnolla. Onko buggyn painojakauma yleensäkin tällainen, että ympäri mennään jos pitoa on?

60
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 28.01.14 - klo: 13.31 »
Servo surisee ja nykyttää nopeaa liikettä edestakaisin, kun käännän ratista ihan vähän varovasti vasemmalle. Tekee sitä siis vain kääntöalueen aivan alkupäässä, ja vain toiseen suuntaan. Kokeiltu kahdella servolla, ja ongelma toistuu, joten vika ei ole siinä. Toista vastaria tai radiota ei nyt ole millä kokeilla. Liitännät tarkastettu. Voisko radiossa olla kytkimessä vikaa/likaa? Oootteko availlu ja putsaillu näitä?

Sivuja: 1 [2] 3 4