Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 31
151
Kyosho / Vs: Kyosho Infernon kori
« : 29.03.20 - klo: 17.45 »
jos eiole kiirettä niin hiski rönkköseltä kannattaa kysyä protoform lexan koria...

152
Nyt on useammallakin jampalla aikaa enemmän kuin tarpeeksi mekata kalusto huippukunton kun se tuleva kausi kuitenkin alkaa jossakin vaiheessa.
muutama tuttava, joka tekee etätyötä kotoaan on osoittanut luovaa ajattelua siirtämällä tietokone arsenaalin  mekkaushuoneeseen. Aina välissä, kun puuduttaa, niin mekkaa "palkallisella ajalla" rc vempelettään jotta mielenterveys ja vire säilyisi, koska lenkillekkään ei koko ajan viitsi lähteä.
Rc puodit edelleenkin pystyy tarjoamaan osien toimituksia joko postin tai kuriirifirmojen kautta.
Pidetään harrastus ja bisnes vireänä...

153
nyt on aika siirtyä ajamaan kisaa netissä, joko VRC radio ohjauslaitteella useita uusia kisa sarjoja
tai sitten ratti-jalkapoljin setillä ajettavia Digitaalisia kisa sarjoja

154
Moro!

Jos kiilan kumirenkaita tulee vielä tälle keväälle, saisiko niitä Hakkilan baanalle testiin?
ole yhteydessä  Hiski Rönköseen.. meillä on tiimissä menossa sukupolven vaihdos...

155
nyt on 1/12 kumirenkaiden saatavuus testeihin aika lähellä. tuotato versioita pukkaa jo...

156
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 02.03.20 - klo: 20.52 »
asvaltin kuivumista odotellessa...  :)

157
ei kannata heittää kirvestä kiveen... kun tuo "ajanviete höpötys" laantui GT8 LUOKASTA, tuntui että kiinnostus lopahti siihen...
Ensi kesänä Team SHEPHERDILLÄ  on kolme varikkotelttaa kisoissa ,jossa hoitaa supportin (sukupolven vaihdos, ja uudet vetreät voimat kehissä) Edelleenkin GT8 auto ohjelmassa (GI*MAR uusi malli) 5-porttisia GT8 motteja, (Muuun muassa uusi IELASI ja O.S. 5 porttinen  GT motti varaosineen ) Shepherd/MATRIX  ja PMT renkaita y.m. krääsää kisoissa tarjolla kyseiseen luokkaan..

mitä tulee ratakasi keskusteluun niin lähes  kaikki luokkaa ajavat ovat myös mattokiila varikolla mekkaamassa
ja ne keskustelut käydään siellä...

158
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.03.20 - klo: 16.22 »
vapaa rengas kunhan on kumi-ei foumi-, jos on hinnasta kiini niin tarjoan edullisimmat.
MM kisoissa käyteyt Shepherd/matrix gt renkaat -super soft-soft ja medium seos  pari €19,50
mikäli hyväksytään niin varastoidaan tarpeeksi ja ostettavissa kisapaikalla
(voidaan jo nyt toimittaa hakkilaan ihmeteltäväksi näyte )
PMT;täkin täytyy kokeilla ja SWEEP gt8 kumeja

159
Tulokset / Vs: Tulokset: Yacco 12th Scale Race
« : 01.03.20 - klo: 16.11 »

160
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 29.02.20 - klo: 15.30 »
Melko kattavat lupaukset tuossa "aftermarket" osassa, vaikka portitukset ovat aivan "peruskauraa"
säädöistä kun oli puhetta niin lähtökohta on että pääneulan asento holkin tasalla + puoli kierrosta auki
tyhjäkäynnin asetus holkin eli slaidin tasalla. ilmarako alle millin auki. lämmitä motti puhaltimella tai lämmittimellä sataan asteeseen. käynnistä motti ja anna mennä tyhjäkäynnille, jos kierrokset nousee, avaa luistin neulaa, jos laskee, ruuvaa kiini luistin neulaa. vedä motti täysille kierroksille, jos takeltelee, avaa  pääneulaa  niin  että pyörii kovaa mutta tulee reilusti pakokaasua. aja tankillinen startterilla ja sen jälkeen radalla pari tankkia. ala kiristämään  neulaa kiinni 10minuuttiastetta kerrallaan kunnes mylly kiekuu iloisesti suoralla mutta kiihtyy kaarteesta ulos.
muista puhdas ja hyvin öljytty putsari, vaihda kanki parin galloonan jälkeen ja laakerit kerran sesongissa
 tässä pääpiirteittäin koko nitromoottorin mystiikka. kylmällä ilmalla käytä 3-5 tulppaa, kesäkuumalla #6 tulppaa.

Huoltona riittä että ajon jälkeen ota takaluukku auki, pyyhkäise kampuran reikää korvatikku pumpulipuikolla ja varmista ettei siihen tartu harmaata öljy/pöly töhnää joka kertoo että ilmanputsari ei tee tehtäväänsä.
ennen kasausta tiputa sisään mieluiten puhdasta rissaa after run  öljynä ja pyörittele että tunnet ettei laakereissa ole kulumaa. kasaa mylly seuraavaa kisaa varten, ennen ajamista motti ilman tulppaa ja paina sormi pillin  ulostuloon ja motin luisti täysin auki ja pyöritä jotta rasva huuhtoutuu tulpan reijästä pois ja tuoretta fuilia on motissa.
sitte vaan uusi tulppa kiinni ja hetken hehkutusta ja terävä napautus vauhtipyörään  niin het silleen  pitäisi olla menohaluja...

161
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 22.02.20 - klo: 15.40 »
Tälläinen auto tuli hankittua kesäksi. Ensimmäinen nitroauto eli alku mennee harjotellessa. Nyt jos jollain on hyvä moottori ja pilli joilla pääsee alkuun niin kannattaa tarjota.
Kiitos kaupoista, kyllä PICCO EXM- MM moottorilla ehtii... nähdään radalla Tomi !!

162
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 20.02.20 - klo: 21.12 »
Hot bodies r8.(tuo kuvan auto)
mistäs semmonen on löytynyt... joku factoryn demoauto ??
no eihän se haittaa vaikka on "ainoa suomessa", lähes kaikissa kasikiila alustoissa on samanlainen CENTAX kytkin
ja pinionit, hihnat ja hihnapyörät sekä kuulalaakerit. ainoastaan jos kovin aijot pätkiä noita ripustuksia, niin niihin kannattaa varautua, muuten kyllä teemu s ja Hiski Rönkkönen (Team varastointivirhe) hoitaa  sun supportin, eli Hiski kesällä Team Shepherd teltta/mekkaus kylästä tarjoaa mielellään apuaan...

jk. olin väärässä noitten hihnojen suhteen, manuaalin mukaan ainoastaan takaahihna on sama201mm.
etuhihna on 207 ja keskihihna 420 kun  mugenissa capricornissa, infinityssä, ARCssa ja SHEPHERDISSÄ  se on 210 ja 435.
se tarkoittaa että HB  on aika "lyhyt" auto.. hyvä vai paha ? riippuu kuskista ja sen reaktioista ja käytettävästä korista....

163
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 20.02.20 - klo: 20.19 »
Tälläinen auto tuli hankittua kesäksi. Ensimmäinen nitroauto eli alku mennee harjotellessa. Nyt jos jollain on hyvä moottori ja pilli joilla pääsee alkuun niin kannattaa tarjota.

Laita Teemulle viestiä menemään niin 100 varmasti saat laatukoneen hyvään aseveli hintaan...
Jerzi
shepherd ,lopetti NOVAROSSIEN myynin, mutta jos lähetät kyselyn mun sähköpostiin niin saat tarjoukset "tiimihintaan" sorry jerry mä olin armeijassa 1969, rc alkoi vasta 1972... ( vatanenj@gmail.com tai YV )
Auto muuten taitaa olla Reiska.. hyvä että merkkivalikoima laajenee...
Olisinkin ollut häpnadilla lyöty, jos jerry olis maininnu minut... tarkoitat varmaan teemu saarista etkä teemu leinoa...

164
Mä luulin että näissä+40 kisoissa ei pipo enää niin paljon kiristäis, kun useimmalla ei varmaan ole edes tukkkaa jäljellä. Näyttääkö rata liian vaikealta?

Niin minäkin olen luullut. Tai siis yksissäkään kisoissa ei ole pipo kireällä ollut, on ollut todella mukavaa.
Hmm.... Pitäisiköhän ikärajaa nostaa??  :shocked:

Joo 50v Niin sitten meillä olis ihan kivat karkelot eikä tarvitse noita lapsia katsoo....🤣🤣
Jerzi
joo laittakaa samalla 75V...  ei sinne taida muut kuin Bervoets ja minä ilmaantua. muut "pioneerit" on jo vetäneet best läppinsä.. just vetäisin treenit VCR gt8 autolla

165
En ymmärrä miten kaupunkien välinen kilometrimäärä vaikuttaa sääntöihin, samassa maassa kuitenkin ollaan.

Toimita mulle sweeppejä testiin kun tulee niin katsotaan miten ne toimii radalla.
tottakai, odottaen kumpaakin hyödyntävää yhteistyötä... "Vatsku"

166
Scotti ajelee ja diilailee meikäläisen autoa, eli on kyllä tuttu sitä kautta. Kannattaa kuitenkin katsoa aina säännöt ja muut koko suomen mittapuulla, meillä on oulussa n 15 mattoautokuskia.
..ja hemmetin iso määrä kilometrejä teidän kerhon ja hesan- kouvolan ja hämeenlinnan sekä turun kerhojen välissä...
 terv."vatsku"

167
Katsotaan asiaa, kunhan kumeja saadaan testaukseen joko jenkkipoika Scottilta ja Sweeepiltä, olet  Vesa ensimmäinen, ainakin minulta, joka saa noita Sweeppejä testaukseen...  Täällä etelässä on näkyvissä kiitettävää aktiivisuutta mattokiila luokkiin ja mikäli ne nakit toimivat, niin en näe miksi ihan omaa kisa aktiivisuutta ei voitaisi kehitellä tänne etelään. hyviä ratojahan tuntuu löytyvän.

168
Sulkaa tulee hattuun vasta kun kumeja on yleisesti saatavilla.
"Yleisesti saatavilla" mitä tarkoitat ? yleensä specs renkaat on yhden valitun distributerin bisnes.
 jos saadaan CS-12 luokkaan sovittua että aukaistava/vapaa  13,5T motti ja kumirenkaat, on minulla kiinnostusta potkia projektia eteenpäin...

169
hämmennetääs vähän keittoa, laitetaan yksi maailman luokan valmistaja mukaan mausteeksi...

Sweep Racing TULOSSA...

170
No kunhan nyt pääsisi kokeilemaan valmista tuotetta!   :smiley:
Scott just vastasi emaililla-Maaliskuun puolivälisä pitäisi sekä valmiita että putkia olla saatavilla "tiimille"

171
Noi kumirenkaat on kyllä pakko kokeilla!
Normi pitoaine? Suoraan radalle vaiko renkaan ”sisään ajo”?
Lisäksi näen jo mielessäni tuunausmahdollisuuksia: leikata "putkesta" kapeita siivuja jotka liimataan
foumien ulkoreunaan jotta ne kestäisivät paremmin reunatörmäyksissä y.m.

172
Mattoautojen kehitys on renkaiden osalta ollut kiintoisaa, on ollut silikonipinnoitetta, pingis kumin karhunkieli tarraa y.m. pintaa ym.
viimeaikoina ollaan sorvaltu foumeja kumipuruksi. joka on suurin kustannustekijä. Junnujen  GT-12 luokkaan olisi nyt tarjolla muutos, käyttökelpoiset pieniläpimittaiset kumirenkaat  jolla ajaa 50 erää setillä, myöskin pelkkiä kumirullia vanhojen vanteiden päälle liimattavaksi. Voisi olla, jos toimivat "specs rengas" CS-12  luokkaan
Varmasti lisäisi luokan suosiota, myös vapaa eli avattava 13,5T stock motti siihen luokkaan...
lisäinfoa:   https://racinghobbyfi.blogspot.com/

173
Yleinen keskustelu / Vs: Rc autojen varttimaili
« : 07.02.20 - klo: 18.33 »
Nuo polttikset ei vaan kulje mihinkään🤣🤣
Jerzi
hehe... jerry se on kaikkien asioiden MESTARI ja tietopankki...



See päivä kuin polttis voittaa sähkö drägsterin, ööö sitä päivää et tule eikä kukaan muukaan näkemään.
Jerzi

PS ainoa tapa jonka olen nähnyt kuin portteja avataan on juurikin viilaamalla😉
Millään muulla tavalla ne avataan??
ööö- avataanko niitä viilalla  jyrsimällä vai nostetaanko sylkkyä ajotusta muuttamaan, novarosilla on prikkoja sen tekemiseen, sunhan pitäis tietää...

lisäys: OIKEASTAAN TÄMÄKIN KAIKKI ON JOUTAVAA HÖPÖTYSTÄ, SILLÄ NE JÄSSET JOTKA NÄISTÄ OIKEASTI TAJUAVAT,  HARRASTAA KYLLÄ MUITA LAJEJA KUIN MUUTAMAN SEKUNNIN PÄRÄYTYSTÄ SUORAAN...  (ylläpito voi poistaa nää mun kommentit )

174
Yleinen keskustelu / Vs: Rc autojen varttimaili
« : 07.02.20 - klo: 13.25 »
jos joku kysyy että mikä "raisu", niin se ei ole jerryn pieraisu  vaan tämä: http://tossumopo.tripod.com/pieraisunvirit.html
vähän lapsellisia ohjeita, rc kasinitro dragsterissa riittää kun laittaa 50% nitroa ja täysmittaisen resonanssipillin...

näissä "tuning ohjeissa" höpötetään paljon viilaamisesta, ei niitä oikeesti viilata vaan säädetään imu ja pakoajotusta,
jotka taas riippuvat halutusta kierrosluvusta, joka taas riippuu käytetystä polttoaineesta ja tulpasta sekä motin käyttölämpötilasta.
rc nitro dragster moottoreissa ei ole oikeastaan ollenkaan jäähdytyskantta vaan ne ajetaan startti tilanteessa niin kuumaksi että sylkyn kitka häviää käytännössä olemattomaksi ja sitten kiekaistaan tuo muutaman sekunnin ajo..

175
Yleinen keskustelu / Vs: Rc autojen varttimaili
« : 07.02.20 - klo: 10.20 »
Nuo polttikset ei vaan kulje mihinkään🤣🤣
Jerzi
hehe... jerry se on kaikkien asioiden MESTARI ja tietopankki...



176
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 06.02.20 - klo: 19.39 »
Noh kyllä nyt mennään alamäkeen ja kovaa🤣🤣 Ehkä kakkonen lyö päälle jossain vaiheessa😂😂
Jerzi
tässä sitä taas ollaan, jos jotakin perusteltua ja faktapohjaista sulta kysyy, niin samaa höpötystä tulee vastaukseksi. mitä jos keskittyisit noihin antikki buggyihin ja kokkaamisiin. siellä ei kukaan tule arvuttaan sun statusta, taputtaa vaan innokkaasti käsiään..
nitro ratakasi sesonki pyörähtää taas käyntiin, entistä ehommalla teholla. useita uusia ja kyvykkäitä kuskeja on tulossa mukaan ja (minäkin) olen toimittanut uusinta teknologiaa heille. Hyvinkään radan uusintaprojekti on hyvissä seuran omissa käsissä. Näköpiirissä on että saadaan taas kansainvälistä porukkaa näyttämään lajin suomalaisen tämänhetkisen tilan...

177
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 06.02.20 - klo: 17.51 »
Eli sinun teorian mukaan krossikoneet eivät kierrä tarpeeksi ja näin ollen ei vaihda😂😂😂
Voin sanoa että kiertää ja voin senkin sinulle sanoa että nuo vaihteistot ovat myös säädettävissä, olivat säädettävissä -80 luvulla jo.
Itse möit meille noita irtokurkkuja aikoinaan, ei niitä syötäviä, olikos Parisin viriosia jotta saataisi erilaisia tehoja ulos...
Mutta siitä on niin kauan aikaa että et välttyä enää muista sitä.
Jerzi
höpö höpö, eri läpimitoilla säädetään kulutusta ja vääntöä, eli ilman virtausnopeutta kaasarissa...

Miten sää nyt ymmärsit oikein minun kirjoituksen🤣🤣🤣
Tää on kuin stand up illassa olis😂😂😂
Jerzi
lainaas jostain kasiraato ja pulttaa siihen kolmeporttinen buggymoottori ja syötä siihen 16% fuilia, katsotaan miten kulkee. kaikki muu on sulta höpötystä

Eli, mihin vertaat.
Väitän edelleen että buggy koneella voi räpätä menemään todellakin hyvin ja laittaa 9mm kurkku kiinni.
Väitän myös että muuan Collari niminen kaveri ei sitä tekis🤣🤣
Ja väitän vielä että muuan kotimainen kaveri Henkka voittaisi minut männen tullen byggy koneella vaikka minulla olis se tehokkain ratakone kiinni, jos ajettaisi C8 autoilla kilpaa.
Jerzi
en voi vastata Henkan puolesta, sillä hänellä on suora yhteys Italian parhaisiin motti tuunareihin, mutta muuten tuo sun höpötys on tuota tavallista tasoasi, enkä edelleenkään käsitä mitä sillä haluat sanoa...

Jos mennään asioiden ytimeen niin vuonna 2014-2015 oli joukko ratakasi intoilioita, jotka saarnasi: Kaiva vanha kasi esiin ja pulttaa buggymotti kiinni ja tuu ajamaan, muun muassa antti ollinmäki ja joku muu jonka nimeä en enää muista, joka hieroi Edam autoa.. minne ovat hemmot kadonneet ?  Tilalle tuli Teemu S ja Henry F ja muut. Menemisen tahti muuttui olennaisesti... Tule Jerry mukaan näyttämään menemisen malia ja lopeta höpötys...

178
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 06.02.20 - klo: 17.45 »
näyttää kovasti reiskan kasinitrolta, tervetuloa joukkoon, kunhan löydät lootasta mottipukit niin eiköhän se onnistu..

179
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 06.02.20 - klo: 16.06 »
Eli sinun teorian mukaan krossikoneet eivät kierrä tarpeeksi ja näin ollen ei vaihda😂😂😂
Voin sanoa että kiertää ja voin senkin sinulle sanoa että nuo vaihteistot ovat myös säädettävissä, olivat säädettävissä -80 luvulla jo.
Itse möit meille noita irtokurkkuja aikoinaan, ei niitä syötäviä, olikos Parisin viriosia jotta saataisi erilaisia tehoja ulos...
Mutta siitä on niin kauan aikaa että et välttyä enää muista sitä.
Jerzi
höpö höpö, eri läpimitoilla säädetään kulutusta ja vääntöä, eli ilman virtausnopeutta kaasarissa...

Miten sää nyt ymmärsit oikein minun kirjoituksen🤣🤣🤣
Tää on kuin stand up illassa olis😂😂😂
Jerzi
lainaas jostain kasiraato ja pulttaa siihen kolmeporttinen buggymoottori ja syötä siihen 16% fuilia, katsotaan miten kulkee. kaikki muu on sulta höpötystä

180
Yleinen keskustelu / Vs: Rc autojen varttimaili
« : 06.02.20 - klo: 13.59 »
jos alettaisiin ajaa 21 nitromotilla ja "top fuel" rail alustalla, jossa on dragster tyyliin säädettävä centax keskipakois kytkin niin  alkaisi kiinnostamaan. nuo sähkösysteemit on vähän "sirkkojen sirinää"...

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 31