Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ruusperi

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11
121
Sama ressi on Barbiella, uusia koneita lienee tasan yks rccenterissä ja se on sitten siinä. Eurorc:n Niko on vahvistanut että hobbywing ei enää valmista nykyistä konetta.

Veikkaan että moni nykyisistä kuskeista alkais ressaamaan kesken kauden jos oma kone menisi rikki ja mistään ei saa uutta säännönmukaista tilalle. Väkisin mun ehdotuksessa kenenkään ei tarvis ostaa mitään, mutta JOS pitää ostaa, niin sääntö antais mahdollisuuden. Sitä mä jaksan ihmetellä miksi muutama kuski vänkää vastaan tätä asiaa? Suosittelen katsomaan galluppia, myös niiden muiden kuskien vastauksia, eikä pelkästään minun höpinöitä.

Erittäin positiivista on se, että asia kiinnostaa ja vastauksia tulee.


122
Mä oon ajellut omat ajot sillä muinaishistoriallisella Speedpassion koneella ja ei haittais yhtään jos se menis vaihtoon, toisaalta vauhdin puolesta sekin kulkee ihan riittävän kovaa suorilla, mutkissa se lisääntynyt teho ei kuulemma paljoa auta  :evil:

Härkänen tästä tulee enemmän periaatteellisella tasolla.

Pidetäänkö sarjaa yllä niille, ketkä on ajanut sitä aiemmin ja ehtinyt ostaa sopivaa kalustoa - vai mahdollistetaanko uusien kuskien pääseminen viivalle luomalla säännöt, minkä mukaista kalustoa voi ostaa kaupasta, eikä pelkästään konkareilta käytettynä.

Gallup vastauksia lukeneena monen, jo luokkia ajaneen kirjoituksista on tullut ilmi, että moottoreita pitäisi saada ostettua helposti ja mieluiten suomesta.

Mun ehdotus tulevalle kaudelle on, että vanhoilla kamoilla saa ajaa turboilla ja virityksillä ja uudet kamat sen mukaan mitä päätetään. Näin ei tulisi ostopakkoa niille, ketkä ajaa enemmän huvin ja ilon vuoksi comppia. Samaan hengenvetoon kirjaisin myös sääntöihin, että classic hiilikoneella saa ajaa comppia - ainakin omien autojen nopeusero kokonaisella kierroksella on tyypillisesti 0.2s classicin eduksi.


123
Tulokset / Vs: EOS RD 4 Arena33 Andernach Saksa
« : 18.03.17 - klo: 10.00 »
Mahtavaa Joona!



http://eos.redrc.net/2017/03/chassis-focus-joona-haatanen-2/

Tulossivu

http://tinyurl.com/k4m22zb

Linkki Arena33:n facebook sivuille missä oli tarjolla livestreamia

https://www.facebook.com/Arena33byToniSport/

124
Gallup: Kerhokisat sääntömuutokset kaudelle 2017     
           
Kysymykset           
1. Mini Classic kori: Sallitaanko Montech, Hobbyking ja Äänekoski korit?
2. VTR luokan kone: Muutetaanko sääntö kuten FWD?   
3. FWD ja VTR painoraja?         
4. M-Chassis Comp ehdotus ensikauden moottoriksi, tyhjä vastaus = nykyinen tai muiden ehdottaman hyväksyminen.


Tässä saapuneita vastauksia. Lisäksi muutama kommentti tuli comp luokan koreista, Stinden korilista saa kannatusta ja nimenomaan turisti/kiila korit halutaan kitkeä pois. Osalla Comp kuskeilla oli huoli, kulkeeko uudet koneet nopeammin ja onko nykyiset hankinnat arvottomia, mutta kuitenkin isoin osa kannattaa sensorillisia ja kommetteja tuli kaluston hankkimisen helppouden puolesta ja liiallisen vaikeuden poistamisessa. VTR luokan moottorisäännön muuttamista ei vastustanut kukaan, yksi kommentti oli tehtaiden virikoneiden kieltoa vastaan, näin on tehty mm 12TrackTour luokassa, koskee mm. Hobbywing Bandit moottoria.


Painorajassa voi melkein heittää noppaa kumpi valitaan 1300g vai 1350g, vain yksi kuljettaja on ilmaisut, että vtr painoraja pitäisi pitää ennallaan. Hilpi, kruunattu VTR kuningas vastasi 1350g.           
           
 
Kuljettaja1234
Timo JokinenHobbyking, ÄänekoskiKyllä1300gSensoriton 3000kv
Kai JanssonHobbyking, ÄänekoskiKyllä1300gSensoriton 3000kv
Juha TeräväinenHobbyking, ÄänekoskiKyllä1350gSensoriton 3000kv
Rauno KallionpääKylläSensoriton
Kalle RaatikainenÄänekoskiKylläVanhalla koneella tuleva kausi
Marko AavaHobbyking, ÄänekoskiKylläKatso viesti alempaa
Thomas SvartbäckÄänekoskiKyllä1300g
Saku MoilanenHobbyking, ÄänekoskiKyllä1350gVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Mika MoilanenHobbyking, ÄänekoskiKyllä1350gVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Sami TarkiainenKylläKyllä1350gVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Miika VuohelainenKylläKyllä1350gVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Aapo KoroKylläKyllä1300gVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Jani HokkanenKylläVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Arttu HokkanenKylläVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Marko HäkkinenKylläVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Eemeli HäkkinenKylläVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Eero KultanenKylläKyllä1300gVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Mikko PorkkaKylläKyllä1350gHelposti saatavilla oleva, sensorillinen tai ilman
Jani SalmelaKylläKyllä1300gVapaa 13.5T moottori nollaennakolla
Timo HilpiKylläKyllä1350g
Mikko IlmakunnasKyllä1300gHelposti saatavilla oleva, sensorillinen tai ilman

125
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 17.03.17 - klo: 15.33 »
Juurikin kävin hobbyfactorystä hakemassa kierroksen 4wd renkaita - keli ja Lavangon ratojen kunto ei kyllä ihan vielä näytä sille että tarvis lähteä koeajolle.

126
Itsehän en ole vielä ehtinyt FWD ja VTR luokkiin kisailemaan, mutta FTT kisoja ajaneena tuntuisi järkevältä, että näissä 1:10 rata-autoissa olisi sama painoraja, eli juurikin 1350g.

127
Polttisautot / Agama A215SV
« : 17.03.17 - klo: 09.34 »




Agaman päivitettyjä 215 SV malleja odotellaan saapuvaksi. Keräilen tähän vähän tietoja uudesta mallista. Isoin muutos on siirtyminen tlr tyylisestä keulasta c-pala keulaan, lieneekö tämä nyt sitten kyosho-mugen yhdistelmä jos aiempi oli tlr-mugen variaatio.

Kotimaan kärkikuskeista ainakin Ari Heinonen aikoo ajaa 215SV mallilla kesän kisat.

https://www.nemoracing.com/pages/a215sv

Darren Bloomfiledin auto Ibr Padovan Winter Cup kisoista.

http://www.neobuggy.net/2016/11/25/under-the-hood-darren-bloomfield-9/

RC Techin keskustelusäie, sivulta 3 eteenpäin ensimäisiä setuppilappuja

http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/971928-agama-a215sv-official-thread.html

Videolla tarinaa muutoksista 215 vs 215SV.
https://www.youtube.com/watch?v=JvgaUJ3ggn0



128


http://thenordiccontest.com/

Lisätiedot kisaan: http://www.mkeskil.se/wordpress/en/nordic-contest-ec-warm-up-en/


Nitro class
Friday May 12th: Four free practice rounds. 5 minutes each. No marshals.
Saturday May 13th: One round of timed free practice for qualifying reseeding.

Three qualifying rounds, best two will count. Lower finals
Sunday May 14th: Higher finals and Junior final, +40 final, LCQ and Super Pole.

Brushless class
Friday May 12th: Four free practice rounds. 5 minutes each. No marshals.
Saturday May 13th: One free practice round + 3 rounds of qualifications (duration 5 min.)
2 Best qualify will be counted.
Sunday May 14th
: Final A B C D. Duration 10 minutes each.
Final D C B will be repeated 2 times.
Final A will be repeated 3 times
Final standings will be drawn up using the EFRA point system
(1st =1 point,2nd= 2 points, etc, etc.)


Suomesta lähdössä M8:

Hyvärinen   Joonas   
Mört   Max
Salonen Tomi       
Langenoja   Ilari
Orhanen Samppa
Quagraine   Joseph
Haahti Juhani   
Heinonen Arto
Silpola Touko       
Lehtojärvi Jethro          
Koro   Aapo       
Liljeqvist Tony        
Poutiainen   August
Heinonen Ari
Savola Jarkko

M8e:

Hyvärinen   Joonas
Virtanen Ilkka   
Quagraine   Joseph       
Heinonen Arto       
Lehtojärvi Jethro
Heinonen Ari


Ilmoittautunut on myös kovia nimiä maailmalta:

David Ronnefalk, hallitseva maailmanmestari
Oscar ja Bryan Baldo
Darren Bloomfield
Elliott Boots
Martin Wollanka
Reno Savoya

ja erittäin nopeat naisjuniorit:

Malin Karlsen (Norja, Juniori EM 1. 2016)
Jessica Pålsson (Ruotsin M8 2. 2016)

Tästä 2016 Ruotsinmestaruus kisan finaali:
https://youtu.be/6_aNRTCFuPk?t=6h41m58s

129
Jotenkin toi on erilainen kun käytti steamia, näkyy tälläset rivit tuolla ostoksissa

9. March 2017 [14:08]   € 99.99   Paid (03-09-2017 [14:08])   STEAM Lifetime All-Inclusive
9. March 2017 [14:08]   € 39.99   Paid (03-09-2017 [14:08])   STEAM Standard

(ja noista tuli alennusta steamissa.. ota tästä edelleenkään selvää)

Sitten tuolla account balance sivulla on näin:

All-inclusive subscription
Status    Unlimited

Vanhan VRC tilin sai naitettua yhteen vaikka teki ostokset steamin kautta, pyys vaan kirjautumaan vanhalla tunnuksella.

130
Ongelma on se, että hitaampien ajo hidastuu entisestään kun nopeampi kuski vetää kolmella kierroksella ohi ja hitaampien pitää antaa jatkuvasti tilaa käymällä linjan ulkopuolella. Sitten kun yhden kerran joku hitaammista kuskista epäonnistuu tilan antamisessa menee tän kuuman kuskin erä pilalle, sit ei taas oo kenelläkään hauskaa.

Vähän kauhulla odotan tätä alempien finaalien kerrasta poikki järjestelyä. Sama oli kuusaalla missä kuljettajakokouksessa iso osa kuskeista pyysi asiaan muutosta, se onnistuisi joko jättämällä yksi kierros aika-ajoja pois tai tiukentamalla aikataulua laittamalla erät täyteen.

131
No nyt, uus atk saapui viimein ja pistin steamin kautta lataukseen vrc:n. Ainakin myyntipuheissa/tuotenimenä sitä kautta sai vielä lifetime all inclusiven ostettua, kaikkineen maksoi alle 80€, piti ostaa VRC PRO ja siihen lisukkeena Lifetime All-inclusive paketti. Saas nähdä miten pitkä toi lifetime sitten on  :afro:

132
Esikuvamaisuus on mun mielestä yksi tän sarjan kiinnostavimpia puolia. Esimerkiksi Australialainen Improved Production series on hyvin lähellä M-Chassis Competition kalustoa ulkonäöllisesti:

https://www.youtube.com/watch?v=NMcN6SQrtcw

1. Mini Classicin kori: Yleinen konsensus tuntuu olevan, että Äänekosken kori on kelvollinen, eli se mukaan kanssa. Tärkeää on myös, että on tarjolla muitakin vaihtoehtoja, mistä jo aiemmin on ollut puhetta.

2. VTR:n moottorisääntö: Tämä on ehdottomasti hyvä asia, että FWD ja VTR kalusto yhtenäistyy tekniikan osalta. (Jännä että FWD kuskit osaa ajaa nollaennakolla, mutta comppikuskit ei? Tämä kommentti on suunnattu barbielle.)

3. Kesäkisat: Mukana ollaan jos vaan osuu kisakalenteriin.

4. Compin kone: Tässä mä hämmentäisin vähän soppaa. Onko mitään järkeä tehdä sääntöä mikä pakottaa jengin ostamaan koneita takavalotakuulla ebaystä ja aliexpressisstä? Tähän on sanottava, että nykyiset koneet on ollut hyviä ja moottorisääntö on toiminut hienosti kun kalustoa on voinut hankkia helposti.

Juttelin aiheesta Eurorc:n kanssa, heidän ehdotus olisi Hobbywingin justock sarjan sähköt, millä olisi saatavuutta eteenpäin.

Itse ehdottaisin FWD ja VTR sääntöjen mukaista kalustoa, eli vapaa sensorillinen 17,5T moottori noparin nollaennakolla, mutta vapaalla moottorin mekaanisella ennakolla.

Tyyliin:
http://fi.eurorc.com/product/12880/hobbywing-xr10-justock-g2-combo-175t

Kommenttina aiempaan "ettei mene noparin ohjelmoinniksi", ainakin mun comppi auton noparissa on kaikki ennakot ja muut niin täysillä kuin vaan Hobbywingin ezrun säätimestä saa. Mun on pakko olettaa, että näin on tehnyt myös kaikki muut compin a-finalistit, nollaennakolla auto on hitaampi kuin classic - tämä siis 2500kv speed passion koneella.

Tärkeintä kuitenkin on, että säännöt on selkeät ja kynnys lähteä kisoihin sopivan alhainen.

Terveisin,
Aapo "Ruusperi" Koro

133
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 05.03.17 - klo: 11.05 »
Lyhyt oppimäärä MT-4 ja MT-4S remontointiin.


Purkaminen:
http://mt4el.com/install.html

Ota kahvan kumi pois ja ruuvaa kaikki ruuvit irti mitä näkyy. Raota vähän ohjainta ja aseta ohut lexan palanäytön yläreunan alle ja kuori sillä liimaus irti.

Omassa ohjaimessa ohjauksen keskikohta alkoi vaeltaa, vaikka valikon VR Adjust kohdasta kalibroi potikan uudelleen. Irroitin ohjauksen potikan piirilevyn ja poistin potikan tinauksen tinaimulangalla.

Varsinainen potikan ehotus näillä ohjeilla:
http://www.instructables.com/id/How-To-Clean-The-Controls-On-Your-Amplifier/?ALLSTEPS

Lyhyesti, avaa potikan metallikuori, käytä lyijykynän pyyhekumia vastuspintojen puhdistukseen ja puhalla irronnut lika pois. Kasaa potikka takaisin ja tinaa se uudelleen piirilevylle.

Lopuksi kasasin ohjaimen takaisin ja tein VR Calibrationin ja voittoa, enää ohjaus ei vaella vaan pysyy normaalisti keskellä.

134
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 01.03.17 - klo: 09.05 »
Keskiviikon kerhoilta, ovet auki 16:30->

135
Olihan rallit.

Kiitos järjestäjille kaikesta säätämisestä huolimatta - lauantaina meinasi lähteä järki 2 minuutin erävälin kanssa, mutta pienellä viivyttelyllä päästiin ajamaan kuitenkin. Olisi varmasti järkevää, että aikataulut oikeasti julkaisee etukäteen niin nettiraati voisi ottaa kantaa ja auttaa virheiden korjaamisessa jo etukäteen.

Rata oli kovapitoinen ja haastava hyvässä mielessä gt luokkaan, formulalle vähän liiankin haastava ainakin katkenneiden etusiipien määrästä päätellen. Xray kalusto kesti hienosti ja leasing formulaankin alkoi löytyä vauhti sunnuntaina, kiitos Tarkiaisen Samille mahdollisuudesta ajaa täyteluokka.

Buffa toimi upeasti ja sämpylät oli herkullisia.

GT-12 luokan ajot meni läpi kaksilla renkailla koko viikonlopun, ilmeisesti kova pito vähentää kulutusta.

Kiitos vielä Jukalle ja Artille etelän porukan organisoimisesta kisoihin.

136
Aapo Koro
SC4-10
1-4 kisaa, riippuen miten ehtii/pystyy

137
JOS kaikki ajaisivat kahta luokkaa, niin mä aloittaisin kisat vasta klo 1200 lauantaina ja sitten ajettaisiin pitkälle iltaan. Sitten sunnuntaina aamusta jatkoa toiselle luokalle. Näin lähes jokainen voisi lähteä vasta la aamulla kisoihin ja sitten sunnuntaina pois. Jos la illalla jäisi aikaa, niin voisi jo aloittaa nelkkujen treenit jolloin sunnuntaista tulisi lyhyempi.
Näin koko viikonlopusta selviää yhdellä hotelliyöpymisellä ja bonuksena ei tarvitse lauantaina lähteä kukonlaulun aikaan ajamaan kisoihin

+1 tälle

Lisäbonuksena jäisi ilta aikaa mekata/säätää autoa finaaleja varten ns. rauhassa.

138
Bunkkerin talvisarja 2017 saatiin päätökseen viimeisessä kisassa hienolla määrällä (29kpl!) kuskeja.

Haluan omasta puolestani kiittää lämpimästi kaikkia torstaikisoihin osallituneita ja niiden läpiviennissä avustaneita. Bunkkeri sulkee ovensa nyt kuun vaihteessa ja katseet alkaa kääntyä kesään ja Lavankoon. Torstaikisoja on tarkoitus jatkaa myös kesällä - lisää tietoa lähempänä.

2016-2017 Torstaikisat kuninkaaksi kruunattiin Jani Ravantti suurimmalla pistepotilla, yhteensä 700 pistettä ja jokaisesta kisasta mihin Jani osallistui voitto ja melkein kaikista TQ. Onneksi olkoon Jani!

Päivän tulokset
http://tinyurl.com/j3uyn56

M2

1. Tuomo Otsavaara
2. Kalle Sivill
3. Sami Suokas
4. Henri Sivill
5. Joona Lempiäinen
6. Mikko Mäkelä
7. Olli Palonen
8. Kimmo Sukanen
9. Jarkko Savola
10. Joonas Kekkonen

M4

1. Tuomo Otsavaara
2. Jon Lindgren
3. Antti Rasi
4. Tommi Vacklin
5. Aapo Koro
6. Joona Lempiäinen
7. P-J Hyytiäinen
8. Toni Strandell
9. Henri Sivill
10. Joonas Kekkonen

SC4

1. Jani Ravantti
2. Aleksi Wilkman
3. Olli Palonen
4. Junnu Korvenpää
5. Tatu Kolehmainen
6. Janne Korvenpää
7. Jermu Pohjankukko
8. Keijo Halonen

Aloittelijat

1. Oskari Sukanen

Kisaterveisin,
Aapo "Ruusperi" Koro

139
Taas ajettiin, vaikka porukka oli reissussa ja kipeänä. Perinteisesti torstaikisoissa on ollut erinomaisen kova taso, tällä kertaa sitä toi Touring kisaan Teemu Leino prototyyppi autolla.

Tikkarit jaettiin parhaan tuloksen perusteella.

TSM-10

1. Teemu Leino 24 05:10.368, BL 12.695
2. Aapo Koro 22 5:04.645, BL 13.496
3. Mikko Mäkelä 21 5:13.221, BL 14.453 (Mikko ajoi prostock koneella)

M-Chassis

1. Aapo Koro 18 8:04.665, BL 19.294
2. Mikko Ilmakunnas 18 8:22.435, BL 21.881
3. Olli Palonen 11 4:01.877, BL 20.619

140
Sähköautot / Vs: Ongelmaa ajossa
« : 30.01.17 - klo: 11.54 »
Sensorijohdon vika vois tehdä kanssa samaa, silloin ei välttämättä lähde paikaltaan ollenkaan liikkeelle, mutta tönäisemällä lähtee.

Voi kokeilla ottaa sensorijohdon kokonaan pois, toimiiko sitten eri tavalla?

141
Kiitos kanssakilpailijoille ja järjestävälle seuralle. Hommat toimi hienosti, aikataulut piti ja varsinkin rata oli todella mieluisa niin turistilla kuin formulalla.

Yhden muutoksen ehdottaisin sarjasääntöihin. Viriluokassa itse kaipaisin, että alemmat finaalit ajettaisiin kolminkertaisina kahden sijasta, nykyinen "kerrasta poikki" 2/2 laskentatapa on todella armoton ja tuntuu vähän hassulle ajaa pitkä päivä aika-ajoa ja vain kaksi finaalia mistä lopputulos sitten tulee.

Ja jos luokille pitäis tehdä jotain, niin itse kahta luokkaa ajavana sijoittaisin harjoitukset ja aika-ajot lauantaille ja finaalit sunnuntaille kaikissa luokissa - se toki saattaisi vähentää prostock ja stanukuskeja, mutta nyt pelkkää prostockia ajavat antavat melkoisen etulyöntiaseman niille kuskeille, ketkä ajaa lauantaina jo viriluokan tai stanuluokan ja pääsee prostockissa suoraan valmiilla setupilla tutulle radalle. Nopeasti laskien nopein ilman lauantaitreeniä ajanut prostock kuski löytyy sijalta 17.

142
Talvikauden ensimmäiset kisat pidetty ja tikkareita jaettu.

Hyvä ilta kisatreeniä ja tyylikästä kilvanajoa, varsinkin Joonaksen ja Henrin vääntö M2 luokassa oli hienoa katsottavaa.

Aloittelijaluokka todisti heti  tarpeellisuutensa, Konstan debyytti bunkkerin radalla ja Aleksin paluu ratin taakse ilahdutti kovasti. Jatkossakin aloittelijaluokassa saa ajaa monipuolisella kalustolla, erittäin mielelläni näkisin truggyjä ja vaikka traxxas monstereita ajamassa hyppyreitä. Ja vaikka kello onkin käynnissä, ei tärkeintä ole se kuka ajaa nopeiten, sitä varten on krossi ja corriluokat, vaan yhdessä ajaminen ja siitä tuleva hyvä fiilis. Kisamuotoisessa illassa on etuna myös se, että radalla on aina nostajia edellisestä erästä, eli pääsee ajamaan enemmän vaikka auto menisi nurin.

Seuraavan kisan ilmoittautumislinkki päivitetty ensimmäiseen viestiin.

Kisaluokkien järjestys:

M2
1. Kalle Sivill
2. Henri Sivill
3. Olli Palonen
4. Joonas Kekkonen

M4
1. Tuomo Otsavaara
2. Jukka Häkämies
3. Aapo Koro

SC4
1. Aleksi Vilkman
2. Olli Palonen
3. Aapo Koro
4. Keijo Halonen
5. Julius Halonen

Aloittelijat
1. Kimmo Sukanen
2. Aleksi Otsavaara
3. Konsta Tarkiainen


Tarkemmat tulokset myrcm:ssä.
http://tinyurl.com/zqsdjgf

143
Tulokset / Vs: DHI Cup 2017 On-Road and Off-Road
« : 09.01.17 - klo: 21.24 »
Reissuraporttia Tanskasta.

DHI-CUP on hyvin paikkansa vakiinnuttanut kisa ja Viljamin ansiosta päätin yrittää saada ilmoittautumisen sisään. Kisavalmistelut alkoivat siis jo syyskuussa, ensimmäinen varauskierros meni varasijalle ja sieltä peruutusten myötä avautui paikka viritouringiin. Vielä myöhemmin myös 4wd krossista vapautui paikka ja Karri lupautui auttamaan mahdollisten nostovuorohaasteiden kanssa joten nimi sisään myös toiselle radalle.

Samppa toimi matkanjärjestäjänä erinomaisella kv-kisakokemuksella eikä hommat olisi voinut käytännön asioiden kannalta kovinkaan paljon helpommin voida onnistua. Paikalle lennettiin jo torstaina aamusta Kööpenhaminaan, siitä vuokra-autolla pienemmän sillan (280DKK/suunta) yli ja suoraan http://rckongen.dk/ sisäradalle hakemaan tuntumaa paikalliseen ilmastoon. Kyseinen kauppa on iso Team Associated myyjä ja siellä suomipoika oli leuka levällään kun kamaa oli paljon heti hyllyssä.

RC Kongenin yhteydessä on todella pienikokoinen EOS matolla päällystetty krossirata, paikalla oli myös muita kisoihin osallistuvia kuskeja ajamassa treeniä. Oma kisaviikonloppu sai uuden käänteen jo ensimmäisellä akulla kun vastari luovutti hypyn jälkeen toiminnan ja auto meni reipasta vauhtia päin seinää. Äkkiseltään "no eihän tässä käynyt kuinkaan, laitan varavastarin kiinni" toteamus muuttui kun tajusin että etukardaani oli toiminut iskunvaimentimena ja vääntyi koomisen jyrkälle mutkalle. Samppa ja Karri teki jälleen kaikkensa mun jeesaamiseksi ja auto saatiin kuin saatiin vielä ajokuntoon.

Illalla suunnattiin hotellin kautta kisapaikalle - ilmoittautuminen sujui ilman mitään ruuhkaa tai jonotusta ja varikolla kaikille oli varattu paikat jo valmiiksi. Myös ilmoittautumisen yhteydessä maksetut touring renkaat oli valmiiksi merkattu, eli tiedossa piti olla helppo ja rento ilta valmistautua kisoihin. Siihen tuli kuitenkin pieni käänne kun paikalle saapunut https://www.xray-shop.dk/en/ kauppias teki ohittamattoman tarjouksen uudesta nelivedosta, tai oikeammin jälleen Karri ja Samppa oli heti valmiina auttamaan uuden auton kasauksessa. Iltapuhteina rakennettiin yhteistuumin uusi alusta mihin siirtyi vanhan auton sähköt.

Kisa jakautui melko selkeästi siten, että perjantaina ajetaan treenit, lauantaina aika-ajot ja sunnuntaina finaalit. Oma tekeminen oli melkoista hakemista, kalustossa oli paljon omista virheistä johtuvia harmeja ja ongelmia. Touring rata oli heti alusta lähtien kovapitoinen ja siten erittäin helppo ajaa Awesomatixilla, mikä ei minun käsissä juuri ikinä kaadu pidosta. Krossipuoli oli sen sijaan vaikea, uudet minipinnit saattoi välillä lipsua erittäin yllättäen ja silti rengaskulutus oli aivan järkyttävää.

Lauantaina aika-ajot lähti liikkeelle uusilla sähköillä molemmissa autoissa koska touring auton nopari lopetti toiminnan perjantain päätteeksi pääsuoralla, jälleen oma syy huonojen tinausten vuoksi. Touringiin vaihtui erimerkkinen nopari ja moottori, krossiin 6.5T koneen tilalle 5.5T kone. Molempia piti lähteä ajamaan ilman mitään kokemusta ja vaikeaa oli, käytännössä aika-ajot meni treenatessa ja noparien asetuksia muuttaessa. Tuloksena molemmissa luokissa f-finaaliin.

Sunnuntain finaalit ajettiin siten, että alemmat finaalit ajettiin samalla lähtösummerilla molemmilla radoilla, sen ansioista kun olin päätynyt samaan finaaliin kummallakin radalla meni kaksi finaalia täydellisen päällekkäin. Päätin ajaa ensin kaksi touringia jättäen ensimmäisen 4wd lähdön ajamatta ja lopuksi sitten kaksi 4wd lähtöä.

Touring meni ok, ekalla kierroksella sain vältettyä ekan kierroksen kolarit ja ajoin turvallisesti Islantilaisen Emil Vidissonin takana kolmanneksi 5. ruudusta. Toisessa finaalissa jälleen ensimmäisellä kierroksella kolarisuma mitä lähdin riskillä yrittämään läpi siinä onnistumatta. Tuomarointi oli tasoa "take it easy" kun joku vetää kylkeen/perään, eli oma onni oli itse tehtävä radalla. Sain kuitenkin kirittyä letkan hänniltä takaisin omalle paikalle ohittaen Erika Hellquistin viimeisellä kierroksella. Kyseessä on A-finalisti Markus Hellquistin sisko ja yksi todella harvoista naisista kuka ajaa viritouringia.

Sitten vaihto krossiradalle, ensimmäinen veto meni täydelliseksi sähläämiseksi ja omia virheitä ei vielä matalamman finaalin nostajien loivat liikkeet ainakaan parantanut, jälleen oma onni oli itse tehtävä radalla. Tästä sisuuntuneena viikonlopun viimeiseen finaaliin ajatuksella, että kertaakaan en kaada tai tee virhettä. Resepti toimi ja tuloksena 2. sija. Kokonaistuloksissa touringissa 52/63 ja 4wd:ssä 58/73.

Isot kiitokset Sampalle, Karrille, Viljamille ja Silpalle kisaseurasta ja kaikesta avusta varikolla. Oli todella hienoa päästä seuraamaan miten Samppa pystyi haastamaan Marc Reinhardia krossiradalla ja tietenkin Viljamin murskavoitto hallitsevasta maailmanmestarista Völkeristä touringradalla.

Kiitos myös EuroRC / Niko

Terveisin,
Aapo Koro

144
Race is on. Suomesta lähtee kisoihin:

Karri Salmela, Fullspeed RC (2wd, 4wd krossi)
Samppa Orhanen, Fullspeed RC (2wd, 4wd krossi)
Viljami Kutvonen, Fullspeed RC (viri touring)
Aapo Koro, Fullspeed RC (viri touring, 4wd krossi)
Antti Silvennoinen, HyUA (viri touring)



Tuloksia Krossi:
http://tinyurl.com/hfnnhjl


Tuloksia Touring:
http://tinyurl.com/z2t23zv

145
Ovet auki 8:30

146
Tämän kauden torstaikisat on nyt ajettu.

Jälleen paikalla oli mukavasti kuskeja - osa käytti illan rengastesteihin ja varsinkin correissa oli hyvinkin erilaisia renkaita alla.

Kisajohto kiittää kaikkia osallistuneita. Mieltä jäi lämmittämään varikolla kisan jälkeen juniorin suusta tullut kommentti "nämä torstaikisat on kivoja".

Tälläkertaa nopeimmat:
2wd a-finaali: Karri Salmela
2wd b-finaali: Kalle Sivill
4wd: Aapo Koro
SC4: Jani Ravantti

Tarkemmat tulokset:
http://tinyurl.com/zl7mkxf


Lisäksi laskin pisteet yhteen. Kaikkiaan pisteitä jaettiin 28 2wd, 12 4wd ja 13 SC4 kuskin kesken, yhteensä 53kuskia! Liitteenä sarjataulukko.

Erityismaininta Jani Ravantille osallistumisesta jokaiseen kisaan puhtailla 6/6 voitoilla sekä kaikille isä/poika tiimeille jaksamisesta vähän myöhään kestäneistä kisoista.

2wd:
1      356   Joonas Hyvärinen
2      336   Sami Suokas
3      290   Karri Salmela
4      258   Henri Sivill
5      235   Tony Liljeqvist
6      227   Jarkko Savola
7      220   Olli Palonen
8      211   Aapo Koro
9      187   Teemu Salonen
10      182   Samppa Orhanen
11      163   Tommi Vacklin
12      142   Kalle Sivill
13      139   Jarno Halonen
14      120   Joonas Kekkonen
15      111   Janek Pähn
16      100   Pekko Iivonen
17      90   Joel Valander
18      90   Rainer Ressar
19      82   Tuomo Otsavaara
20      76   Harry Turunen
21      76   Marko Laitinen
22      72   Niko Vuorenmaa
23      69   Eeli Vieno
24      69   Esa Lehtimäki
25      63   Joona Lempiäinen
26      63   Harri Kallonen
27      60   Janne Kiiski
28      57   Tero Oikkonen

4wd:
1      252   Juha Järvinen
2      246   Mikko Salonen
3      176   Aapo Koro
4      169   Joona Lempiäinen
5      100   Joel Valander
6      100   Kalle Sivill
7      90   P-J Hyytiäinen
8      90   Samppa Orhanen
9      82   Tuomo Otsavaara
10      76   Antti Rasi
11      76   Esa Myllymaa
12      76   Henri Sivill

SC4:

1      600   Jani Ravantti
2      305   Olli Palonen
3      300   Janek Pähn
4      248   Sami Suokas
5      241   Aleksi Vilkman
6      234   Tom Hallikainen
7      172   Martti Myllyntaus
8      156   Tony Liljeqvist
9      145   Petri Roine
10      132   Keijo Halonen
11      129   Tatu Kolehmainen
12      126   Julius Halonen
13      57   Jermu Pohjankukko

147
Kisat lähestyy, viritouringiin lisättiin yksi erä lisää ja paikkoja avautui muutama.

Dhi-cupin facebookista: "We have 4 spots left on the entry list for Touring Car modified class. If you want to join the race in the fastest class please make your entry on myrcm."

148
Viime viikolla ajettiin touring radalla Mikon toimiessa puuhamiehenä.

Ensimmäiseen viestiin on päivitetty tämän viikon linkit ilmoittautumiseen, vuorossa jälleen krossia.

ps. Touring radalla ajetaan myös ihan normaalisti treeniä, mukaan vaan.

149
Eilisen epäonnisen kolaroinnin jäljiltä mun autosta (XB2) saattoi tipahtaa etujousi ja jousilautanen johonkin ajajakorokkeen eteen, jos vaikka sattuisi löytymään.

Edit. Kiitos Laurille, hienosti löydetty.

150
Taas ajettiin kovaa, Karri ja Joonas piti huolen että vauhti EOS radalla oli erittäin kova. Tiukan väännön jälkeen Joonas vei pidemmän korren käänteisen lähtöjärjestyksen kisassa. Liian totista homma ei taaskaan ollut ja varmasti kaikki sai lisää hyvää kokemusta kisatilanteessa ajamisesta.

Kaikkiaan kuskeja starttasi kisaan 25 kappaletta - loistavaa!

Tikkarit jaettiin seuran puheenjohtajan toimesta tälläkertaa myös kisan voittajille.

M2: Joonas Hyvärinen
M4: Kalle Sivill
SC4: Jani Ravantti

Erityismaininta jälleen Lauri Ruotsalaisen salamannopeista nostosuorituksista. Ehkä jo seuraavissa kisoissa nähdään Lauri myös ajamassa?
Tarkemmat tulokset myrcm:ssä:
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId%5B1%5D=evt&dId%5BE%5D=30387&tType=classic

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11