Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ruusperi

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11
151
Ovet auki.

152
Tyypillisesti noin 16:00 aikaan viimeistään joku on paikalla.

Mulla tuli este illalle, eli en pääse ajamaan enkä vetämään kisaa. Käyn viemässä ajanoton ja kytkemässä toimintaan, eli joudutte olemaan omatoimisia ajanoton kanssa.

M2-10 Heat 1

1      Oskari Saarela   FIN   PKSRCA   5876621/0               
2      Teemu Salonen   FIN   Fulspeed RC   3932042/0               
3   15   Jarkko Savola   FIN   Fullspeed RC   7566836/0               
4   117   Tommi Vacklin   Suomi   Fullspeed RC   3077422/0               

M2-10 Heat 2

1      Joonas Hyvärinen   FIN   JH Racing Team   2919054/0               
2      Esa Lehtimäki   FIN      7272148/0               
3   13   Tony Liljeqvist   FIN   FullspeedRC   5458604/0               
4      Olli Palonen   FIN   Fullspeed RC   1312863/0

M4-10 Heat 1

Heat 1

1      Juha Järvinen   FIN   Fullspeed RC   9871920/0               
2      Joona Lempiäinen   FIN   Fullspeed RC   5868683/0               
3      Mikko Salonen   FIN      4316975/0   

SC4-10 Heat 1

1      Tom Hallikainen   FIN   Fullspeed RC   9187095/0               
2      Olli Palonen   FIN   Fullspeed RC   1312863/0               
3   21   Jani Ravantti   FIN   Fullspeed RC   7388840/0               
4      Petri Roine   FIN   Fullspeed RC   3043831/0               


Esivalmisteltu aikataulu:

Section               Heat      Run         Starttime   Endtime   
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Group 1   Qualification 1   18:00   18:05      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Group 2   Qualification 1   18:08   18:13      
M4-10 Torstaikisat [M4-10T]   Group 1   Qualification 1   18:15   18:20      
SC4-10 Torstaikisat [SC4-10T]   Group 1   Qualification 1   18:23   18:28      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Group 1   Qualification 2   18:30   18:35      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Group 2   Qualification 2   18:38   18:43      
M4-10 Torstaikisat [M4-10T]   Group 1   Qualification 2   18:45   18:50      
SC4-10 Torstaikisat [SC4-10T]   Group 1   Qualification 2   18:53   18:58      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Final B   Final run 1   19:00   19:05      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Final A   Final run 1   19:10   19:15      
M4-10 Torstaikisat [M4-10T]   Final A   Final run 1   19:20   19:25      
SC4-10 Torstaikisat [SC4-10T]   Final A   Final run 1   19:30   19:35      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Final B   Final run 2   19:40   19:45      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Final A   Final run 2   19:50   19:55      
M4-10 Torstaikisat [M4-10T]   Final A   Final run 2   20:00   20:05      
SC4-10 Torstaikisat [SC4-10T]   Final A   Final run 2   20:10   20:15      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Final B   Final run 3   20:20   20:25      
M2-10 Torstaikisat [M2-10T]   Final A   Final run 3   20:30   20:35      
M4-10 Torstaikisat [M4-10T]   Final A   Final run 3   20:40   20:45      
SC4-10 Torstaikisat [SC4-10T]   Final A   Final run 3   20:50   20:55

153
Xray / Vs: XRAY X1
« : 07.11.16 - klo: 20.17 »
Mun viikonlopun setup, sijoitus Q3 ja lopputuloksissa 3.:

Xray X1 2015
Päivitykset: Alu flex runko, 2016 mallin kelluva ohjaus
Xray ets siipi edessä ja takana
Shimizu XG-571 eturenkaat
Shimizu XG-572 takarenkaat
Turnigy nanotech 4200mA shorty
Savöx SC-1251MG servo
Xray servosaver, ohjauslinkki alemmassa kiinnityspisteessä
Akku pitkittäin
Mighty Gripper keltainen pitoaine

Pidotus koko renkaalle, 35min taakse 30 min eteen.

Hobbywing sininen ets combo, kiinteä ennakko
1. Running mode: 1: for/brake
2. Drag brake: 3: 10%
3. Voltage prot: 5: 3,2V/Cell
4. DRRS Punch: 9: Level 9
5. Brake force 3: 75%
6. Reverse force 1: 25%
7. Initial brake 2: 0%
8. Neutral range 2: 9%
11: OverHeat Prot 1: Enabled

Maavara edessä 3,8mm, 4,2mm keskellä ja 4,0mm takana

Keski iskari vakio, takana 2mm shimmi, edessä ei mitään.

36 pinjoni, 96 spurri

Diffi löysän ja mediumin välillä

154
Xray / Vs: Team Xray XII/XI0/XI2 mattoautot
« : 24.10.16 - klo: 10.54 »
Kuvasin X12 2016 mallin unboxing videon.

https://youtu.be/pOnVRA4o_hM
Oliko kaikki osat, multa puuttu servosaveristä yks metallirengas :shocked:
Lähettivät saksasta uuden koko saverin kirjeellä :azn:

Ei ollut mitään osapuutteita, eikä ylimääräisiä osia poislukien varaosapussi, mikä näemmä kuuluu toimitukseen. Ylipäänsä Xray autojen kasaus on tosi helppoa kun osia ei ole pakko alkaa heti hiomaan/korjaamaan tehtaan jäljiltä.

155
Hienoa!

Mun vetämät torstaikisat jatkuu tämän johdosta samalla konseptilla.

http://rc10.fi/index.php?topic=98417.0

krossi
turisti
krossi
vapaa torstai
krossi
turisti
krossi
vapaa torstai

jne.

Iltaan saa tulla kun ehtii ja lähteä saa kun sille tuntuu. Eka kisa saatiin pakettiin melko inhimilliseen aikaan 21:30.

Ei tarvitse jännittää ettei olisi tarpeeksi hyvä ajamaan, otetaan reilusti hitaammat huomioon ja parhaimmassa tapauksessa saadaan jaettua porukkaa eriin niin, että kaikilla on oman tasoista ajoseuraa. Päivitetyt ilmoittautumislinkit on kisakutsussa.

Edellisestä kisasta opittua: Ennen erän alkua saa tietenkin lämmitellä. Auto kannattaa jättää pääsuoran välialueelle sitten kun ei enää aja kierroksia, että muut pääsee vapaasti paahtamaan täysillä. 30 sekkaa ennen lähtöä autot viivalle ja silloin ei enää ajeta täysiä, vaan varovasti omalle paikalle.

156
Täältä iso kiitos mahdollisuudesta tulla ajamaan kesken päivää ja vielä ex tempore toisena luokkana miniä formulan kanssa.

Paikan iso etu on todella kompakti koko - varikolta "korokkeelle" ei ole pitkä matka ja kahviokin oli kätevästi käden ulottuvilla. Radan pienuus yllätti, mutta ei estänyt hyvää kisailua.

Miniä lähdin ajamaan täysin treeninä, omaan comppi miniin ei ole vieläkään täydellistä luottoa ja ajamalla ne viat usein löytyy. Vielä KyPakin kisoissa Thomaksen vauhtiin ei ollut mitään mahdollisuutta ja vaikeaa se oli tänäänkin, mutta ero ei ollu enää niin iso. Kakkospaikka olikin todella iloinen yllätys.

Formulaan lähdettiin viimeisestä ruudusta haastamaan. Pieni rata ja formulalla ohittamisen vaarallisuus ei tänään tuottanut ihan sitä tulosta mitä lähdin hakemaan. On erittäin hyvä asia että formulan taso on noussut ja kärjen tuntumassa oli kovaa kisaa monen kuskin toimesta.

Kuulutuksista jäi mahtava fiilis kun mukana oli kuskeilta etukäteen haetut alkutiedot, kauan on harrastettu jne. Ihan mahtava idea ja toivottavasti saadaan jatkossa muihinkin kisoihin.

Paikalla olleet juniorit kertovat hyvin sen, että Riihimäellä tehdään hyvää työtä lajin eteen. Siitä iso peukku.

Aapo "Ruusperi" Koro

157
Xray / Vs: Team Xray XII/XI0/XI2 mattoautot
« : 19.10.16 - klo: 09.16 »
Kuvasin X12 2016 mallin unboxing videon.

https://youtu.be/pOnVRA4o_hM

158
Ajetaanko ohjatut harjoitukset niin, että kaikki classic minit on radalla yhtäaikaa?  :shocked:

Ja kiitos muistutuksesta, nyt Ilarin ansiokkaasti ylläpitämä ranking löytyy nettisivuiltakin.

159
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 12.10.16 - klo: 18.26 »
Uuden Mini Competition korin fiilistelyä

https://www.youtube.com/watch?v=DvUZ0gsp8mc

160
Nyt on niin kovat classic rallit tulossa että olihan se laitettava oma nimi listalle kanssa. Huikeeta!

161
Xray / Vs: Xray XB2
« : 07.10.16 - klo: 10.51 »
Oskarin kanssa ajettiin kovaa treeniä eilen bunkkerin EOS matolla, mä 4 rattaisella ja Oskari uudella 3 rattaisella. Mitään aivan järisyttävää eroa ei mutkavauhdissa ollut, mutta toki 4 rattainen on enemmän point and shoot tyylinen ja ajolinjat senkin myötä vähän erilaiset.

Ihan mielettömän siistiä toi oli EOS kaahailu kyllä pitkästä aikaa ja auto on aivan loistava.

162
Touring rata on valmis. Suurkiitos pyyteetöntä talkootyötä tehneille jotka mahdollistavat muidenkin harrastamisen.

Käytännön asioita:

-Ajosuunta vastapäivään
-Ajanottolinja on hissikulmalla ja looppi menee huomioteipin alla kulkuväylän läpi seinän viereen ja taas sieltä takaisin pöydälle. Älkää tärvelkö looppia esimerkiksi rullaamalla painavaa kamaa korokkeelle.
-Ajanoton tietokone reistailee, kierrosajat näkyy ainakin mylapsista: http://speedhive.mylaps.com/en/Practice/2736
-Mekkauspaikat on yhteiset krossipuolen kanssa. Vanhalle touring puolen mekkauspaikalle rakennetaan harjoitusrata.

163
Perinteiset torstaikisat palaa takaisin. Lähtökohtaisesti aina ajetaan ilman minimiosallistujamäärää alla olevina päivinä. Joka toinen torstai krossikisat ja joka kolmas torstai touringkisat (turistit, formulat, mattikset jne). Itse aion ajaa monipuolisesti mattoluokkia ja M2 krossia.

6.10 Touring (tynkäkisa, koska rata vaiheessa)
13.10 Krossi
27.10 Krossi
3.11. Touring
10.11. Krossi
24.11. Krossi
1.12. Touring
8.12. Krossi
15.12 Krossi (mikäli vielä pystyy ajamaan)

Ideana, että kisa vedetään tietokoneelta, alkaa kello 18:00 ja menee ohjelmoituna loppuun asti. Kahdet aika-ajot ja kolme finaalia. Treeniä saa ajaa vapaasti muina päivinä ja ennen kisaa tietenkin. Eräväli noin 30 minsaa, eli ihan yöhön ei pitäis mennä vaikka tulis enemmänkin kuskeja. Luokkia yhdistellään luovasti, varsinkin EOS matolla nelkut ja tuupit menee käytännössä samaa vauhtia. Jos kuskeja on vähemmän jää radalle aikaa ajaa kisan ulkopuolista treeniä.
 
Esim krossit:
18:00 M2 a q1
18:08 M2 b
18:15  M4
18:23 Corrit
18:30 M2 a q2
18:38 M2 b
18:45 M4
18:53 Corrit
19:00 M2 a f1
jne...
 
Jos joku luokka on super suosittu niin sitten vaihdellaan vuorokerroin esim correja ja buggyjä. Jos ei ehdi paikalle heti kuudeksi pääsee ajamaan kuitenkin finaalit.
 
Jos tästä innostuisi joku muu seuralainen vetäjäksi, niin sitten kisoja voisi olla jokaisena torstaina, mutta mä en omasta puolesta lupaa kuin nuo edellä mainitut päivämäärät.

Kommentteja saa laittaa yv:llä.

164
Xray / Vs: Xray XB2
« : 03.10.16 - klo: 10.33 »
T2 shop on listannut ne osat millä XB2 CE 2016 päivittyy 2017 malliseksi.

XRAY 324012 - XRAY XB2 2017 - Alu Front-Middle Motor Plate 3mm (3 Gears) Swiss 7075 T6
XRAY 324031 - XRAY XB2 - Front-Middle Motor Mount Plate (3 Gears)
XRAY 323014 - XRAY XB2 2017 - Front-Middle Motor Gear Box Set (3 Gears)
XRAY 323322 - XRAY XB2 2017 - Alu Suspension Holder RR 7075 T6 5mm
XRAY 324236 - XRAY XB2 2017 - Spur Gear 36T Graphite

http://www.t2shop.de/XRAY-XB2-Conversion-Kit-XB2-2016-Carpet-XB2-2017-Carpet/en

165
Nettisivuja päivitetty uudelle kaudelle, muutamat uudet kilpailijanumerot, siivottu tulospalvelu uudelle kaudelle ja siirretty edellinen kausi alemmaksi sekä päivitetty kisakalenteriosastoa.

Vinkkejä / toiveita sivujen sisällöstä saa laittaa mulle yv:llä.

http://www.kerhokisat.fi/

166
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 26.09.16 - klo: 18.18 »
Radalla ei ole lammikoita, eli ajamaan pääsee ilman pumppushowta. Purin ajanoton tänään, se asennetaan bunkkeriin touring radalle.

167
Nopeasti meni täyteen 21:06 pääsin läpi myrcm palvelimelle ja jonotuslistalle mentiin siinä vaiheessa jo.

Facebookissa kommentoivat asiaa näin:

A racefinal is 5 minutes.. same time it took to fill up the entry list for DHI-CUP. The MYRCM server was on hard work and some made their entry more than once in the same class. Hartmut will now clean up in the Subscription list and it will open for some places for drivers on waiting list.
Please give us time to work instead of reply SMS, mails, messenger and so on. The race is many months away and we believe we can help most of you.


168
Touring radan rakennustalkoot torstaina 29.9. kello 17:00 alkaen.

-Kasataan ajajakoroke
-Kytketään ajanotto (Aapo tuo tattikselta)
-Levitetään ja teipataan matot
-Imuroidaan matot sikäli kun tarvitsee
-Ja jos ehditään niin tehdään profiili 

Mukaan oma ruuvinväännin torxi päillä ja työhanskat. Kerho tarjoaa virvokkeita talkoolaisille.

169
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 19.09.16 - klo: 08.39 »
Tulevana sunnuntaina 25.10. on tarkoitus talkoilla pienet hyppyrit Otavaan sisäkrossia varten. Kannattaa tulla paikalle niin pääsee vaikuttamaan millaiset niistä tulee. Ajetaan varmasti myös, eli autot mukaan, varsinkin ne savesta ja hiekasta puhdistetut ulkoautot.

Ideana on siis tehdä helposti siirrettävät hyppyrit krossikuskeille mattoradan päälle. Hyppyrit siirretään syrjään mattoautoja varten.

Aloittelijat erittäin tervetulleita - ei maksa mitään ja vinkkejä tarjolla kokeneemmilta kuskeilta. Ovet auki noin 10:00 alkaen ->


170
Tamiya / Vs: Tamiya M04 ja M06
« : 14.09.16 - klo: 11.36 »
Ymmärrän sun tuskan, joskus vaan olisi niin hienoa saada rc-autoksi teknisesti ja ulkonäöllisesti mahdollisimman lähellä aito auto jolla voisi ajaa kilpaakin.

Takavetoisia touring autoja näkee radalla aika vähän ja isolla todennäköisyydellä sellainen ei ole kilpailukykyinen VTR luokassa. M04/M06 on poikkeus, sillä voi pärjätä sopivissa olosuhteissa ja siihen olisi treenikoriksi tarjolla hieno BMW 2002 HPI:ltä, mutta eihän se tietty ole sama kuin 635.

http://hpiracing.world/fi/part/7215

171
Aapo Koro SC2-10 ja SC4-10

172
Hyvät oli rallit ja järjestelyt. Goldien selostuksista ja tulospalvelusta erityismaininta!

Rata oli pinnaltaan mainiossa kunnossa ja pysyi sellaisena koko lauantain.

Paikallisten vauhtiin ei ainakaan 2wd:ssä ollut kenelläkään asiaa - Miro saattoi lipsauttaa totuusseerumia nautittuaan lauantai iltana muutamat vinkit mistä ne puuttuvat kymmenykset löytyy, seuraavalla kerralla sitten  :cool:

Kipille kiitos huippunopeasta servovarresta, oma antautui "helpoissa" triploissa. Henkilökohtaisesti Jyväskylästä irtosi kauden paras tulos aika-ajoissa, sekä finaaleissa ja sehän maistuu hyvälle.

Parit videot löytyi youtubesta:
https://www.youtube.com/watch?v=iljGhuIgPUg
https://www.youtube.com/watch?v=dblxfGdYVR0
https://www.youtube.com/watch?v=gLO911xmtB0

#73 Aapo Koro

173
Box stock luokka kiinnostaa (harmillisesti nämä kisat menee ohi koska SC kisat Jyväskylässä samaan aikaan)

Säännöissä mainitaan renkaista:

Solid rubber tires, no silicone. No traction compounds.

Onko jotain esimerkkejä sallituista renkaista tai jopa linkkiä? Käykö esimerkiksi nämä?
http://www.srcc-devils.de/mini-z-kyosho/mini-z-reifen-felgen/pu-reifen-pn-etc/marka-v1-rear-mini-z-rcp-rubber-rear-tire-10-1-pair-product-made-of-100-rubber-no-silicone/a-1127316/

174
Nopea gallup Formulakuskien facebook ryhmässä https://www.facebook.com/groups/RCFormula1Finland/ oli yhdistämisen puolella, Sinervon sanoin "pakottaisi ajamaan molemmissa sarjoissa jollon kuskimäärät ehkä kasvaisi".

Näin Formuloille tulisi noin 8 osakilpailun sarja, missä lopputuloksiin lasketaan ajetut kisat -2 parhaat tulokset.

Lisäksi ehdottaisin, että Formulat voivat ajaa ilman lisenssiä harjoituskilpailu statuksella ja että ilmoittautumiset voi tehdä ns. suoraan ilman Kiti tunnuksia. Tämä suoraan 12TrackTour puolelta.

Lainaus
Lisenssi on suositeltava, mutta ei pakollinen sarjan GT-12, F1-10 ja TSS-10 –luokissa. SM-luokassa lisenssi on pakollinen.


175
Kolmannella kierroksella kuumassa erässä kaikki kuskit ajoivat nopeimman kierroksen joko ensimmäisellä tai toisella kierroksella, sen jälkeen vauhti alkaa hidastumaan.

Juho ruuvaamassa, LiveRC:n kuva.

176
MikUA / Mikkelinpienoisautoilijat sisärata
Paikka: Koulutilantie 12, 50670 Otava

Ajo-ohje: https://www.facebook.com/video.php?v=1007725235923918&theater

Aika: Kerhopäivä sunnuntaisin 12-15, radalla mahdollista ajaa 24/7 - avaimen saa osallistumalla toimintaan aktiivisesti, katso myös http://mikkelinpienoisautoilijat.nimenhuuto.com/

Rata: neulehuopamattoa noin 10x21m, radan pituus noin 95m http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi/seuratoiminta/radat

Ratamaksu: 3 ensimmäistä kertaa ilmainen, sen jälkeen MikUA jäsenyys tai vastaava korvaus/vuosi.

Muuta: Ajaminen sallittu vain sähkökäyttöisillä autoilla. Tarpeen mukaan harjoituksissa käytössä ajovuorot erityyppisille autoille. Kerhovuoroina ajetaan yleisesti TSS-10 Touring autoilla ja Tamiya Minieillä. Omat sotkut pitää viedä pois.

Ajanotto: Robitronic / MyRCM

Lisätietoja sähköpostilla: posti@mikkelinpienoisautoilijat.fi ja http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi

TERVETULOA!

177
Nyt tekee mieli avautua Lavangon 1:10 radan kunnosta. Se nimittäin oli aivan ensiluokkainen tänään, iso kiitos kaikille ylläpitoon osallistuneille - mahtavaa työtä!

178
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 30.07.16 - klo: 09.31 »
Päivitystä ratojen tilanteesta:

Ulkorata on paremmassa kunnossa kuin ikinä, uusi materiaali on tiivistynyt hyvin kesäkuussa suoritetun kastelun jälkeen. Pariin mutkaan on Samin johdolla tehty ohut sementointi ja ne pysyvät nyt hyvässä kunnossa. Oma suosikki 2wd autossa renkaaksi on mahdollisimman isopiikkinen, esimerkiksi Schumacher Mini Spike. Myös Schumacher Short Course Spiral on todettu toimivaksi.

Ulkoradan tulevaisuus näyttää nyt siltä, että se siirtyy ensi kesänä uuteen paikkaan asuntomessujen parkkipaikan alta. Uutta paikkaa on alustavasti järjestelty MikUA toimiston naapurista, mikä mahdollistaisi paljon paremmat mekkaustilat. Tiedotetaan enemmän kun asia varmistuu.

Otavan radalla on uusittu profiili, edelleen suosituin luokka on Tamiya Mini Classic. Kerholla on yksi Mini uusille kuskeille kokeilua varten.

Ajoseuraa kannattaa kysellä facebook ryhmän kautta tai ilmoittamalla yv:llä puhelinnumeron minulle niin lisään numerosi kerhon whatsup ryhmään.

179
Hyvät oli ajot ja loistavaa seuraa, voin suositella lämpimästi Ulvilan mahtavan pitkää rataa 1/8 ja 1/10 SC autoille, 1/10 tuupilla ja nelkulla menee myös, hieman rajulla tyylillä.

Itse pidin radan vauhtikaarteista tosi paljon, moneen paikkaan oli kaksi eri tyyliä tulla mutkaan ja tarjoaa varmasti kisoissa hyviä paikkoja ohituksiin. Voi tulla joko varovasti tiukkaa linjaa tai miltei kaasu pohjassa koko mutkan läpi käyttäen hyväksi nostettua reunaa saven pöllytessä isosti.

Erityisesti pitää kehua Ulvilan/Porin harrastajien pyyteetöntä toimintaa nostamisessa samalla kun oman auton akut oli latauksessa, aivan erityisen hienoa toimintaa.

Reissun päätarkoitus oli testata 2wd Corriin renkaita, oma valistumaton päätelmä oli, että Pro-Linen Suburbs MX tarjosi hyvän vetopidon, mutta oli vaikea pitää näpissä jos lähti kirjoittamaan hitaissa keskiosan mutkissa. Pro-Linen Sniper oli helpompi ajaa ja oma suosikkini myös tällä radalla - kuten myös Lavangossa. Oma auto oli varustettu JConseptin Subcultures eturenkailla ja 4-rattaisella takamoottorilla. Välitykset saa olla pitkät, etusuoralla ehtii kelaamaan tosi kovat vauhdit.

Terveisin,
Aapo #73

180
A800A autoon pitää tehdä pientä alustaremonttia, niin samalla voi vaihtaa myös jouset. Kumpia kärkikuskit käyttää asfaltilla, std vai soft?

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11