Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ylikar-h

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 25
181
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 02.08.16 - klo: 20.36 »
Jäi "sattuneesta syystä" kaksi lähes käyttämätöntä Yuneec-kopterin 3S - lipo akkua, 5400 mAh, pystyisikö näitä hyödyntää autokäytössä, en vaan mistään löydä niitä C arvoja, samoin liittimen kanssa voi olla sovittelemista ?
Miten nämä lentävien laitteiden akut eroaa autokäyttöakuista, tuskin mitenkään, mutta se C arvo ??
Vai onko syytä laittaa kiertoon..?
Ps. Taitaa EC 3 liitin mennä akkuun suoraan (-  akussa ei erillistä liitinjohtoa..) ?

182
Tuo oli valmistajan manuaalista, Varmaan kuluttajasuojalaki on puolellasi en sitä väitä. Tavallaan olen itse sen ymmärtänyt että se koskee ns. perushyödykkeitä, Tavaroita esim. pesukonetta jne. Kopterin  itse luokittelisin enemmän ns. kisa tai harrastelaitteeksi. Vai haetko viikottain uudet jääkiekkomailatkin junnuille?

Toivotaan että myyjäliikkeellä on pelisilmää ja korjaa jotain, mitäs kaikkea tuosta on nyt oikeasti rikki vai astutko vahingossa vielä koneen päälle?

Käytännössä kaikki muut osat päällepäin rikki, paitsi jalat, kun tuli nurinniskoin maahan, ja melkoisella vauhdilla , kun nostovoima muuttui alaspäin työntäväksi voimaksi, elektroniikasta en tiedä.
Ilmeisesti haluat "kettuilla"  tällä viimeisellä lauseella " astutko vahingossa vielä koneen päälle", no huvinsa kullakin, jos siitä tyytytyksen saat :cool:, ja olin tekemässä itse asiassa työhön liittyvää mainosmateriaalia , kun tämä sattui, eli työkalu se on, ainakin osittain.
Jätän asian käsittelyn tähän sinun kanssa, koska huomaan lievää... :evil:

183
Onhan se tietysti kurjaa jos kalliimpi kone menee rikki, ehdoissa lukee näin:
Damage (including crash damage) resulting from use, accident, or normal wear and tear is not covered by this or any warranty.

Mistä tälläisen poimit, kyllä selvät materiaali/valmistusviat kuuluu jo kuluttajasuojalain piiriin, oli valmistajan ehdoissa mitä tahansa, ja mikäli nyt oikein ymmärsin , ei valmistaja kirjoita mitään valmistusvikojen  takuusta, jos putoaminen johtuu valmistusviasta , kyllä se korvataan, mutta millä näytät toteen valmistusvian , kun kone kappaleina..

184
Ei tulis mieleenkään yrittää takuuseen jos koneen tontittaa

Niin, jos uudehko kone leijuu tasaisessa lennossa gps:n avulla ja uusi potkuri katkeaa, niin se ei ole lennättäjän vika, vaan materiaali / valmistusvika..vai oletko toista mieltä ?
Ja jos mehiläinen riittää pudottamaan koneen, katson , että sekin on materiaalivika , koska ison kopterin  pitää pysyä ilmassa vaikka mehiläinen osuu potkuriin ?

185
Voipi olla ettei trafiin kannata olla yhteydessä jollei luvat joita kaikki lentävät härvelit nykyään kai vaatii ole olleet kunnossa.
Ilman kolmannen osapuolen vakuutuksia kukaan tuskin lentelee.

Mitä tarkoitat kolmannen osapuolen vakuutuksilla..ja luvilla...ei mitään eritysiä lupia vaadita, kunhan laitteet on hyväksyttyjä, näin minä olen asian käsittänyt ?
Jos tarkoitat vakuutuksilla normaaleja vakuutuksia, kerro minulle vakuutusyhtiö, joka korvaa pudonneen kopterin, vastuuvakuutus korvaa varmaankin vahingot, mitä kopteri pudotessaan aiheuttaa, mutta jos henki lähtee siinä ei korvaukset paljon auta ?
Kysyin vakuutusyhtiöltäni ja he ilmoittivat, ettei vakuutus korvaa katkenneita suksiakaan, kuuluu lajin piirteeseen, että suksia katkee ja vastaavasti  koptereita /lentokoneita tippuu.. :laugh:

186
Lähes uusi Yuneec kopteri tuli alas n. 40 metristä ja tuho oli totaalinen, tämän aiheutti potkurin katkeaminen, selvä valmistusvirhe, mutta millä näytät toteen, kun kopteri palasina,  ja kun ei tunnu olevan niin selvä asia Kyosholle ? ? Katsellaan ja kuulostellaan.. Pian lähtee myyntiin kaikki RC vehkeet 😠
Kokonaisuutena koko asian hoidossa ; suorastaan ala-arvoista käytöstä Kyoshon vastuu, selvä kopterin valmistusvika, mutta Kyosho ei myönnä, keksii jos jonkinlaista syytä, kiertääkseen vastuun, en voi enää suositella kenellekkään Kyoshoa, ellei yhteistyöhalukkuutta löydy..?
Pakko kysyä että mistä tiedät lavan katkenneen? Olen täysin samaa mieltä että kyosholiikkeissä ei saa palvelua.
Tähän palveluun olen ollut paikallisten myyjien taholta tosi tyytyväinen, mutta itse "johto" taitaa olla syypää huonoon asiakaspalveluun, menee ehkä liian hyvin, ei tarvitse välittää asiakassuhteista ?

No kun kuului kauhea rysäys, kun kone oli tasaisessa leijunnassa ( ollut jo jonkin aikaa ) ja jotain valkoista irtosi ja lensi ( siivet valkoiset ), en tiedä muuta joka olisi katkennut / irronnut, kaikki siipien "kiinnitysjutut" oli rysäyksen jälkeenkin vielä kiinni...eli siiven katkeaminen ainut selitys.
Kyosho "keksii"  kaikkea mahdollista syytä, olen muka rikkonut potkurin / potkurisuojan kuljetuksessa ( ei ole mahdollista ), huvittavin selitys;  "ehkä törmännyt isoon mehiläiseen"  :shocked:
Näillä näkymin Kyosho lähettää koneenraadon  takaisin korjaamattomana, ja sanovat " asiakassuhteen" poikki... viime vuosina osanut heiltä 10 autoa , 4 kopteria ja 2 isoa lentokonetta + ison määrän tarvikkeita...en ehkä tarpeeksi ??
Ehdotin lopuksi, että tulevat vastaan uuden kopterin ostossa, ja saavat  pitää "raadon" , oletan kuitenkin elektroniikan olevan ehjää, mitään vastausta ei kuulunut enää ?
Odotan nyt vielä jonkin aikaa , otan yhteyttä suoraan Yuneecin tehtaalle, ja ehkä Trafikin on kiinnostunut , jos mehiläinen pystyy pudottamaan näin ison kopterin ( - jos alla olisi ollut ihminen, ja osunut kunnolla, henki pois..oli sellainen rysäys )
Jos ja kun joillakin on vastaava kopteri, kannattaa kyllä tarkoin miettiä lennätyspaikka.
PS. Jos ei yhteisymmärrystä löydy korjaukselle / uuden kopterin hinnassa vastaantulossa..pian myytävänä 3 Infernoa,  3 DRX:ää ja 1 DBX ja 3 kopteria eniten tarjoavalle , kolme autoa olen myynyt jo aiemmin..samoin lentokoneet :laugh:
Onneksi jää vielä muita merkkejä :wink:
Palailen asiaan , jahka saadaan jotain selvyyttä suuntaan tai toiseen..

187
Lähes uusi Yuneec kopteri tuli alas n. 40 metristä ja tuho oli totaalinen, tämän aiheutti potkurin katkeaminen, selvä valmistusvirhe, mutta millä näytät toteen, kun kopteri palasina,  ja kun ei tunnu olevan niin selvä asia Kyosholle ? ? Katsellaan ja kuulostellaan.. Pian lähtee myyntiin kaikki RC vehkeet 😠
Kokonaisuutena koko asian hoidossa ; suorastaan ala-arvoista käytöstä Kyoshon vastuu, selvä kopterin valmistusvika, mutta Kyosho ei myönnä, keksii jos jonkinlaista syytä, kiertääkseen vastuun, en voi enää suositella kenellekkään Kyoshoa, ellei yhteistyöhalukkuutta löydy..?

188
Enpä liiaksi nauttinut turun kyosho-liikkeen henkilökunnan toiminnasta. Oli jopa mielenkiintoisen oloisia kuvauskoptereita myynnissä siinä sivussa, huikean hintaisia toki mutta kiinnostusta oli. Siinä niitä katsellessani olin ilmeisesti kääntänyt ohjaimen pakettia hieman, että näkisin lukea tekstit. Tämä oli ilmeisesti myyjälle liikaa, koska kun lähdin kävelemään poiapäin niin sieltähän huutaa myyjä perään ja kysyy että tosissasiko jätät kaiken tänne näin? Kysyin asiallisesti että kuinka? Myyjä melkein huutaa takaisin että tämän paketin käänsit näin!

Siis mitä kummaa? Kalliista vehkeistä kuitenkin kyse ja luulisi myyjän olevan mielissään kun on kiinnostusta. Yhtä pakettia olin siis ilmeisesti siirtänyt ja myyjä juoksee perään kuin olisin myllännyt koko liikkeen sekaisin? Muutenki puhutteli minua, asiakasta kuin halpaamakkaraa.. Yleensä liikkeessä tarjotaan apua kun tutkiii jotain mutta täällä myyjä oli vain ilmeisesti kytämmyt toimiani kassan takaa..

Kehotan siis kiertämään liikkeen kaukaa. Jos asiakkaasta välitetään tämän verran niin ei niitä sillon ilmeiseti tarvitse.

Ps. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia tästä liikkestä. Kyseessä siis Raision myllyssä sijaitseva liike.

Tässä jokin aika sitten soitin Yuneecin palvelunumeroon ja se ohjautui sinne Turun myymälään, ja syystä tai toisesta, sieltä vastasi kaveri, jonka käytös oli vähän tyyliä "mitä tänne soitat" .. No rauhallisena henkilönä😄 "revin pelihousuni" ja lopetin puhelun lyhyeen😇

189
Tämä Tori.fi. taitaa olla sellaisten "kavereiden" myyntipaikka, jotka hakee ostajia harrastuspiirin ulkopuolelta, eivätkä osaa arvioida tuotteen käypää hintaa; - jos käytetystä DRX:stä pyydetään 500 e niin  :shocked:..vaikka tulisi kaksi  käytettyä akkua, uusi kori ( n. 40 e  tarjouksessa Kyoshon liikkeessä )   ja vähän jotain " tilpehööriä" , niin kyllä on vähintään 200 euroa liikaa, ja sittenkin mielestäni aikas kallis paketti..
Harmittaa vain, jos joku aloitteleva kaveri haksahtaa ja mukava harrastus torppaantuu, kun huomaa tulleensa huijatuksi.
PS. Mistä ihmeestä näitä sikiää ☺, Nettimarkkinat: Kyosho VE RaceSpek. ??  490 e...

190
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.06.16 - klo: 14.27 »
Pura akku laturilla tyhjäksi. Joku 3,0 - 3,2 v per kenno . Miten nyt laturista saa valita
Sen jälkeen lataa akku tasauslatauksella täyteen. Laturin pitäisi näyttää kuinka paljon virtaa on mennyt.
Näyttääkö lähellekkään nimellisvirtaa ? Jos ei niin akku on loppu

Taisi syy löytyä T-Deans liittimestä..todennäköisesti tämä aiheutti aikoinaan myös sen Mamba XL2:sen hajoamisen. tinaukset ok , mutta ne kosketuspinnat...ei taiďa oikein soveltua 8S kytkentöihin,
Onko kellään tiedossa parempia liittimiä, tietysti bulletit, mutta niissä se "väärinkytkemismahdollisuus".. :azn:

191
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.06.16 - klo: 09.08 »
Outo ilmiö, akku Orion 6400 90 C 4S : Latautuu normaalisti, mittari näyttää kennojen volttimäärät balanserijohdossa 4,19- 4,20 välillä ja kuitenkin akku hyytyy välittömästi...onko niin, että vaikka kennot mittarilla ok ja akku latautuu normaalisti, niin aika tehnyt kuitenkin tehtävänsä ? Akku kuitenkin n. 3v vanha, ei ole päässyt tyhjenemään  kuitenkaan koskaan ...

192
Traxxas / Vs: Traxxas VLX-3
« : 24.06.16 - klo: 13.42 »
Tarviikos tähän vxl3s settiin 3s lipoakun jotta voi sitä käyttää kun ei saa toimimaan 2s akulla???????

-Kimi

Ei tarvitse, pitäisi toimia normaalisti 2 S akulla ..onko 2 S akku täynnä ja muuten ok, jospa "lipocut off"  menee päälle ?

193
Motonetista löytyy monenlaista "kananverkkoa"...

194
No joo ohjekirjat halpiksis sikseen,täs on mätetty normi 560 harjallinen motti ja sit viskattu 2,4GHz receiwer autoon ja väliin tuo "hupaisa" nopari LANSU,josta ei löydy tietoa edes valmistajan sivuilta..taidettu tehä Kiinas bambumajas joka sit kärähtäny ja ohjeet menny mukana :grin: No sen verran yks vastaaja oli saanut tietoo,et tämä sopii nimenomaan harjallisiin moottoreihin,harjoi tai ei,mut täs auton motis on päässä aukkoja ja joku puhallin ja reikiä,josta pääsin taaskulampun kans kurkkaamaan,että normi hiilethän ne siel :laugh:Ei sit oo mitää harjoi nähnytkään

Hetkinen..siis hiilet näkyy..eli moottori "harjallinen" ..ja säädin sopii siis harjallisiin ...mikä on ongelma ?

195
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.06.16 - klo: 00.26 »
Jos ei laittais lässykkään vakiosähköjen kanssa 3s-lipoa ei tulisi ongelmia sähköjen kanssa. Eikä ajo-ominaisuudetkaan riitä kunnolla 3s:n kanssa.
Hankkii 1:8 luokan auton jos haluaa mennä kovempaa. Säästyy turhalta säätämiseltä.

Ei ole minulla ainakaan ollut mitään ongelmia sähköjen  kanssa 3 S lipoilla,  mutta on  tuulettimet sekä noparilla että moottorilla, ja ajo-ominaisuudet...No Slash on Slash :wink:

196
.

197
No onhan se melkoista nyhjäämistä, jos autossa on alle 300 hv. Niin sanoi Kankkunenkin aikoinaan.. :wink:

198
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 31.05.16 - klo: 20.02 »
Ei hajonnut nopari kerrankin näin  :smiley:

Siis kytkit johdot väärinpäin, johdot suli irti säätimestä ja säädin toimii, kun tinasit  johdot kiinni...uskomatonta ?   :shocked:
Säädin oli siis Traxxas vakio säädin  ?

199
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.05.16 - klo: 15.46 »
Minulla on tuommoinen harjallinen moottori

Eli muistaakseni XL-5  (harjallinen säädin) max 9,6 v. eli 2S lipo menee ( 7,4 v), vanhemman mallin XL-5 mallissa ei  ole lipo cut offia,  uudemmissa on, tarkista ohjekirjasta, onko sinun autossa ?

200
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.05.16 - klo: 14.42 »
Haluaisin ostaa lipoakun minun slash 2wd:seen. Voiko tuohon siis ostaa minkä merkin akun tahansa? Onko akun volttimäärällä väliä? Tuossa slashissa on kai id-liitin ja katsomassani lrp akussa oli t-liitin. Onko tuohon saatavissa adapteria tai pystyykö nopeudesäätimestä akkuun lähtevät piuhat vaihtaa?

Niin, en nyt ole perehtynyt Slash malleihin, mutta ensin kannattaa selvittää, onko harjaton vai harjallinen  malli, oletan että sinulla VXL- malli, eli harjaton, eli säädin kestää 3 S lipon ( 11,1v ),  ja melkein suosittelen ostamaan sellaisen akun, missä valmis "Traxxas liitin", ne tinaukset / johtojen vaihdot on aina vähän arveluttavaa, varsinkin isommilla virroilla. Kun hankit lipo akun, muista myöskin laittaa säätimet lipo-cut off päälle...ohjekirjan löytyy varmasti apua moneen pulmaan.
Lipo akku vaatii myös ehdottomasti "lipo kelpoisen" laturin, ja suojapussi lataukseen ei ole pahasta..

201
Harkinnut tällaisen hankkimista pihasuttailuun, eikös tässä ole ratasdiffit, mutta kestääkö kuinka isompia tehoja ( 3 S lipoja ),  onko se ratasdiffi toteutettu samalla tavalla kuin D- sarjassa, missä mahdollisuus lisätä kaksi ratasta isompia tehoja varten. .?

202
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.05.16 - klo: 13.59 »
Kyllä ketuttaa taisin hajottaa juuri noparini pistin piuhat väärin päin akusta (bullet liittimet) + ja - väärinpäin ei taida selvitä tokmiiko enään kun kokeilemalla liittimet kyllä irtis juotoksista.. ja akkua ei ole turvallista käyttäö enää 2s lipo?

Kyllä taitaapi olla entinen säädin...mutta tuskin akut miksikään meni ..?
Näitä tekevälle sattuu, mutta savun hälvettyä ja palokunnan poistuttua,  tarkistamme kytkennän ja sen jälkeen kohti uusia pettymyksiä...😨

203
5Hz GPS näytti pojan Sc10:n nopeudeksi ~54km/h. Muuten pysyi kaikki samana kuin edellisellä kerralla.

Olettaisin tämän lukeman olevan tarkempi, kun puhelimet kait on yleensä 1Hz laitteita.

204
Joo voihan se olla ettei jaksa sinne asti yrittää. Äsken tekasin ison etusiiven ja vaihdoin 28 pinionin ja kävin ajamassa. Iso remppahan siitä vaan tuli :grin: etupää kyllä pysyi tukevasti tiessä mutta perä ei, pitäs taakse tehä kans siipi. 67kmh kerkes saaha vauhtia.

Kokemuksesta tiedän sanoa, että kalliiksi tulee.. :wink:

205
Toki onnistuu, mutta muistettava, että nopeuden saa helposti nousemaan 60:stä 80 km/h. .mutta sen jälkeen tulee niin paljon "muuttujia" mukaan, että 80:stä  ylöspäin on nopeuden nostaminen huomattavasti vaikeampaa, siellä tulee  suurimmaksi ongelmaksi aerodynaniikka,  ja yli 100 km/h nopeuksissa kannattaa huomioida jo tuuliolosuhteetkin.
Tasainen asfaltti, ilman likaa, on nyt itsestään selvyys.
Ja yli 100 km/h nopeuksissa kannattaa huomioida jo turvallisuus, ehdottomasti suljettu alue.
Jos haluat luotettavia tuloksia nopeudesta, kannattaa huomioida myös mittauslaite, puhelinten ja muiden 1hz nopeudella toimivien laitteiden kanssa, kannattaa ottaa ainakin kaksi vetoa ja keskiarvo.

206
niin piti lisätätä tuohon vielä ennen kuin ajatus katkesi että tuolla pääsee yli siitä "maagisesta" 60 km/h rajapyykistä, se ei poista ongelmaa kokonaan, esim. Honkkarin nelkku nousee pystyyn ja leijailee lepikkoon Prolinen raptor kopalla hieman yli 80 nopeudessa vaikka koppaa olisikin tuuletettu takaosasta

Sulla jos on kokemusta noista kerran niin muistatko mitä pitäs olla välitykset / renkaat jos 100kmh tavottelis? 4350kv moottori muistaakseni ja 3s lipo. 23/86 eli vakio välit mahtoi olla tuohon 59kmh.

Sen verran kokemusta todellisista yli 100 km/h nopeuksista, että tarvitset kyllä Slashin koriin " siivekkeitä" , ettei muutu lentokoneeksi. .☺

207
Jos muutaman ajokerran  jälkeen on sekä säädin että ohjain rikki, niin ihmettelen suuresti  :shocked:, ettei nyt olisi jotain muuta vikaa , tietysti olet  kalibroinut ohjaimen uudestaan ?

208
Tamiya / Tamiya Porsche 934 1/5 brushless Jägermeister
« : 08.05.16 - klo: 07.58 »
Onko tuttu auto kenellekkään ? Eli tätä autoa myydään myös Carson merkillä.
Mutta onko tähän autoon saatavilla yleensä varaosia, kun en ainakaan pikaisella googlettamisella löytänyt ?
Auto nätti kuin sika pienenä, ollut harkinnassa pitkään, tekisi mieli tilata ihan korin vuoksi, mutta jos ei varaosia saa mistään, niin eipä tota nyt ihan hyllyn koristeeksi kannata tilata.

209
Jykevän kuuloset välit :shocked:
Toki vauhtikin aika näpäkkä :azn:

Jep...tolla välityksellä tuhosin sen uuden XL 2 Castlen, nyt laittanut ylimääräisiä konkkia joka himmeliin  , jos tasoittaa virtapiikkejä... 😨

210
Traxxas XO-1 miedommilla sähköillä Hobbywing Ezrun 150 6S Compo  34 / 46  137 km/h  ( GPS 10hz mittaus ).
Matka loppui aina  kesken...olisi nopeus ehkä noussut vielä.
Eikö Traxxas lupailee 160+...
Jep, alkuperäisillä sähköillä, ja sen kulkeekin, muistaakseni saanut 167 km/ h Kemoran pääsuoralla , mutta tässä versiossa "miedommat" sähköt..

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 25