Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Meeme

Sivuja: 1 2 3 4 [5]
121
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 04.04.15 - klo: 21.52 »
Tikkurilan jatko näyttää lupaavalta !

Kävin eilen katsomassa huippupaikkaa, joka sopisi meidän budjettiin.

Parista muusta paikasta on myös neuvottelut käynnissä.

Hyvältä näyttää  :smiley:

Ai niin paikka on Jätkäsaaren Bunkkeri 5 krs, n. 2000m2  :smiley:

Poikamiehille bonus: samaan tilaan tulisi 2 kpl Roller Derby ratoja  :grin:

Mutta mutta..malttakaahan vielä, nimiä ei ole vielä papereissa. Pari muutakin paikkaa on vielä selvityksen alla.

Espoolaisia ja Tallinnalaisia lukuunottamatta kyseinen paikka on varmaan pääkaupunkiseudun hankalin paikka päästä autolla mikäli on vähänkään ruuhkaa. Mutta hyvä että joku paikka löytyy.

122
Tarkasta pinionin ja lautasrattaan välys, säädä simmeillä tarvittaessa.
Hyvin todennäköisesti vika löytyy sieltä.

Epäilin itse vähän sen suuntaista, ainakin mun mielestä välys oli tolkuttoman suuri. Laitoinkin paketin kasaan ja yhden levyn enemmän mitä tehtaalla oli laitettu. Nyt välys on ainakin pienempi. Huomenna ajamaan, katsotaan miten kestää.

123
Eipä siinä ole hirveästi säädettävää ja molemmissa tapauksissa diffi ollut kasassa tehtaan jäljiltä. Oletko ajanut mattopintaisella sisäradalla? Yksi syy kulumiseen on varmaan ulkorataa parempi pito, mutta saisi se vähän pidempää pysyä kasassa.

124
Eipä ole liian kestäviä nämä laitteet. Etudiffin pinjoni antanut periksi jo toistamiseen, kummallakin kerralla kesti noin viisi akullista. Kyseessä siis täysin vakio S10 SC BL ja 2S Lipot. Alkaa usko jo loppumaan näiden kanssa.

125
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 31.01.15 - klo: 13.03 »
Onko rata tänään auki kello 18 asti vai mahdollisesti pidempään?

126
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 14.11.14 - klo: 18.47 »
Huom!

Krossirata on suljettu lauantaina 15.11.2014 FTT Warm-Up turistikisojen ajan.

t.Riku

Pääseekö harjoitteluradalla kuitenkin ajamaan?

127
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 27.10.14 - klo: 17.52 »
The Doctorilla erittäin tärkeetä asiaa.
Sama koskee Lavangon ulkosähkisrataa vaikka ihan just nyt aihe ei ajankohtainen olekaan.

Meeme: Ahvenisto ja farmarit ei kyllä liity tähän mitenkään.

Mielestäni liittyi. Se oli esimerkki siitä, että kilparadalla ei tarvitse olla aina kilpa-autoa alla. Mutta tätä ei tarvitse mielestäni sen enempää jauhaa, tässä on tullut paljon hyvää tietoa esille, jonka löytäminen netistä on aikaisemmin ollut hankalampaa. Itse asiassa nämä kilparadan ohjeet voisi ladata myös PKSRCA-kotisivulle. Silloin ei tulisi radalla niin paljon yllätyksia vastaan.

128
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 26.10.14 - klo: 03.06 »

Ai saa isolla moottoriradalla ajaa ruohonleikkurilla omalla ajovuorollaan???


Ehkä sekin onnistuu, itse ajanut sopivampien laitteiden lisäksi Ahvenistolla farmari Mondeolla ja kaveri Transitilla, joten periaatteessa kaikilla autoilla on mahdollista ajaa radalla.
En tiedä minkälaisen radio-ohjattavan lasket ruohonleikkuriksi, mutta mikäli ne ajaisivat omalla ajovuorollaan (vaikka edes yksi vuoro per ilta), mitä haittaa siitä olisi muille?

129
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 26.10.14 - klo: 00.08 »
En tiedä lähtikö tämä vuodatus minun kysymyksestäni, mutta kiitos, sain kyllä vastauksen. Ei olla missään nimessä tulossa lähiaikoina ja nykyisillä autoilla kilparadalle. En halua missään nimessä kontolleni sitä, että jollain saattaa jäädä maailmanmestaruus saavuttamatta, koska olen ollut autollani väärässä paikassa väärään aikaan.

Esitän asiasta silti eriävän mielipiteen. Vaikka kyseessä on KILPARATA, siinä ajamisen aloittamista ei pitäisi tehdä näin hankalaksi. Saahan isoillakin moottoriradoilla ajaa kaikenlaisilla vekottimilla, omilla vuoroillaan, Miksi pienoisautopuolella tästä on tehty näin hankalaa?

Mutta, peace, pidetään mieli rentona ja jatketaan harjoitteluradan kiertämistä. Siellä ajaminen sopii huomattavan paljon paremmin meidän tarpeisiimme.

130
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 22.10.14 - klo: 21.03 »
Ihan mielenkiinnosta, niin mikä auto on kyseessä?

Carson Desert King on se pienempi ja toinen LRP Blast SC.

131
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 22.10.14 - klo: 16.27 »
Harjottelurata sai matot, ISO kiitos täältäkin talkoolaisille.

Tämä nyt ei ole virallinen vastaus vaan henk.koht mielipide. Jotain sääntöjähän pitää olla, ettei mne ihan hulinaksi. Ei isolle radalle pääsy nyt varmasti tuosta 12mm ole kiinni. Mutta esim oma sc-auto perustuu 1:8 buggyyn ja painoa on noin 3kg. On selvää että tuolla panssarivaunulla kun kolauttaa 1:16 auton päälle on 1:16 auto rikki. Se ei liene kenenkään etu(paitsi vara-osa kauppiaan). Myös harjoittelurataa varmasti voidaan kehittää mielekkäänpään suuntaan. Kun vaan innokkaita talkoolaisia löytyy. Jokainen voi miettiä keskenään miten harjoitusrataa voisi kehittää ja myös sitä voisiko itse tehdä asian eteen jotain... Ja asia taitaa olla niin että ne ison radan lauteilla olevat kaverit on sen radan rakentaneet ja sen jälkeen vielä sen harjoitteluradankin. Mielestäni niillä jotka radat on rakentaneet pitää olla jotain sananvaltaakin. Kuitenkin voitaisiin ehkä sopia joku päivä ja kellon aika jolloin rata olisi rauhoitettu Sharkeille ja muille 1:16-1:12 autoille. Ehkä junnutiistai olisi sellainen ajankohta.
Itse olen päässyt talkoilemaan vain kerran,mutta koetan muuten olla hengessä mukana. Oma aikani tuntuu olevan nykyään kortilla, mutta mikäli jotain maalia on tarvis kaikenlaista löytyy. Ratamestarit laittakaa yv:tä, niin voin ensi viikolla tuoda radalle.
T:Hannu

Junnutiistai ei ole oikea ajankohta "pikkuautoille" koska radalle tulee silloin paljon muitakin autoja.

Radat on tehty 1:10 luokan autoille eivätkä siksi kovin hyvin sovellu 1:18 luokan autoille. Ero on sama, kun menisit mikroautolla formularadalle.

En ollutkaan tunkemassa 1:18 autoa krossiradalle. Sattuu vaan olemaan yksi valmistajan ilmoituksen mukaan 1:10 kokoinen SC-auto, jossa sekä akseliväli että kokonaispituus jäävät 50mm luokan säännöissä mainituista. Tosin, tämä on se nopeampi näistä kahdesta. Toisella autolla joka on vain sen 12 mm vajaamittainen, ilmeisesti nyt pääsee ajamaan krossiradalla, kunhan kuskilla alkaa pysymään ohjain näpeissä? Halusin ottaa asian esille tässä vaiheessa, ettei kenenkään tarvitsisi taas kehottaa poistumaan radalta. Varsinkin kun sekä foorumilla, että edellisellä kerralla Lavangossa, mainittiin että auton pitää nimenomaan olla jonkun kilpaluokan mukainen sähköauto.

132
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 20.10.14 - klo: 21.58 »
 "Vs: PKSRCA:n Lavangon sähkökrossirata
« Vastaus #728 : 04.09.14 - klo: 14.17 »LainausLainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.09.14 - klo: 14.00
korokkeelta katsottuna mini-inferno on niin pieni että todellakin vahinkoa tulee jos sillä ajetaan samaan aikaan kilpa-autojen kanssa. kyllä kyseessä on puhtaasti turvallisuusnäkökulma. ajamista ei kielletty kun muut poistuvat/eivät aja.

en tiedä miten tuo onnistuisi pienemmällä radalla kuten Tikkurila, jossa näkyvyys esim takasuoralle parempi, mutta Lavangossa asia on täysin mahdoton. Jos siellä etenee mini-inferno kävelyvauhtia takasuoralla niin kuvitelkaa tilanne kun 4-6 1/10 krossaria ja sc autoa painaa tulemaan samaan aikaan..

Tikkurilan radalla on samat säännöt, isolla radalla saa ajaa vain 1/10 kisa-autoilla. Harjoitus radalla saa ajaa muilla autoilla."

Ollaan vasta muutaman kerran käyty pojan kanssa vähän kokeilemassa harjoitusradalla, mutta ennemmin tai myöhemmin tekisi mieli ajaa myös krossiradalla. Tässä on kertaalleen huomattu miten tarkkoja näiden juttujen kanssa ollaan, niin ajattelin vielä varmistaa "virallisen" kannan, minkälaisella autolla saa ajaa krossiradalla. Eli meillä on kaksi kappaletta SC-autoja ja kumpikaan ei näköjään täytä SC-kilpasarjan mittasääntöjä. Toisen kokonaispituus jää 12mm vajaaksi ja toisaalta on 1mm liian leveä, toinen taas jää jo huomattavan paljon pienemmäksi eli sekä akseliväli että pituus jäävät vajaaksi 50mm.
Onko näin, että näillä laitteilla harrastaja ei saa ajaa krossiradalla? Jos nyt vielä viilataan pilkkua, niin millä tavalla auton pituuden lisääminen on sallittua, ettei vaan tulisi mitään sanomista. Jos saisi edes toisesta ajokelpoisen :)


133
Lähettimeen laitettiin virta päälle ensimmäisenä. Ohjeen mukaan noparin kalibrointi tapahtuu kuitenkin näin päin, että autoon laitetaan virta ensin. Sen takia tätä kokeiltiin sen jälkeen, kun auto oli alkanut temppuilla. Noparin savutus ei kuulosta pelkästään mahdollisesta säätö-ongelmasta. Auto toimi kuitenkin normaalisti sen 15 minuuttia.

134
Tuli hankittua pojalle tällainen LRP S10 Blast SC 2 RTR 2.4GHz 1:10 4WD. Tänään oltiin Lavangoss ensimmäistä kertaa kokeilemassa ja auto kulki hyvin sen 15 minuuttia. Sen jälkeen auto pysähtyi, ohjaus toimi edelleen. Vaihdoin akun ja auto lähtikin kulkemaan kaasun painamisen jälkeen. Mutta sen jälkeen auto ei reagoinutkaan enää kaasuun, vaan jatkoi matkaa kunnes saatiin se otettua lennosta kiinni. Laitoin virrat pois autosta ja lähettimestä ja ruvettiin ihmettelemään missä mättää. Otettiin kori pois laitettiin virrat päälle pelkästään autosta. Moottori lähti heti pyörimään vaikka lähettin ei ollut lainkaan päällä. Laitettiin autoon ja lähettimeen virrat päälle ja yritin pysäyttää moottoria säätämällä kaasun asentoa lähettimestä, mutta se vain jatkoi pyörimistä. Sitten alkoi vielä kaiken lisäksi nousemaan savua noparista. Laitoin vielä kertaalleen virrat autoon päälle kun oltiin kotona ja kaikki paikat olivat varmasti jäähtyneitä, sama vika edelleen. Voisi varmaan olettaa, että nopari meni ja kärähti ensimmäisen 15 minuutin jälkeen? Ei kuulosta kovin laadukkaalta laitteelta, ei edes vähän. Osaako joku suositella jotain noparia siihen, jonka saisi nopeasti? Pääkaupunkiseudulta siis. Ei tarvitse mitään kovin hienoa, tarkoitus olisi jatkaa tällä autolla Nimh akkujen kanssa.

135
Kyllä saa, kunhan radat on riittävän kuivia ajamiseen, ettei pinta tuhouhu. Näin siis saviradoilla. Rallicross radalla saa ajaa kelillä kuin kelillä.

Hieno homma, toivottavasti kelit suosii.

136
Vähän on vielä itselleni jäänyt vielä epäselväksi, saako näillä Lavangon ulkoradoilla ajaa myös syyskuun jälkeen mikäli sää on suosiollinen?

137
Tämän pääsi nyt kasvamaan kuin pullataikina. Mitään epäkohteliaisuutta ei tapahtunut kun meitä ohjattiin pois radalta. Mutta, kuten jo mainitsin, SC-radalla ei ole mitään tekemistä Mini Infernolla. Paras paikka ajaa mitä olen löytänyt sille autolle, on sähköautoradan keskilenkki. Tötteröiden välissä asfaltilla on ajettu, se on ihan jees, mutta muutama hyppy olisi kiva. Täytyypi nekin rakentaa itse. Tämä nyt tietenkin rajoittaa hieman harrastajamäärää, kun kaikkien pitää olla tarkkaan perillä minkä kilpaluokan autolla on menossa radalle, kaikki eivät halua ajaa kilpailussa, vaikka radalle tulisikin. Mikäli tällainen päätös on kuitenkin tehty, niin siitä olisi vaan hyvä tietdottaa mahdollisimman selkeästi. Syy miksi edes tultiin radalle samaan aikaan muiden kanssa oli se, kun edellisenä iltana oltiin väistymässä radalta kun sinne tuli pari SC-autoa, mutta kuskit sanoivat että ei tarvitse poistua heidän takia. Oletin muidenkin olevan samalla asenteella liikenteessä. Eiköhän tämä asia ole nyt pääpiirteittäin käsitelty.

Tikkurilan rc-keskuksen harkkarata tulee olemaan loistava ajopaikka myös mini-infernoille sen jälkeen kun uusi pinnoite on asennettu.

Kuulostaa hyvältä, täytyy lähteä sinne kokeilemaan. Kivet ovat muutenkin myrkkyä näille minikokoisille.

138
Ei sinne saa omineenpäineen alkaa mitään rakentelee. Nimimerkki Volvospede taitaa olla ratamestari ja sen kaa neuvottelee asiasta. Eiköhän sinne voi tehä vaikka mitä ihmeellistä jos tekijöitä on. Asiasta kannattaa jatkaa radan omassa topicissa: http://rc10.fi/index.php?topic=69442.0

Itse rakentamisella tarkoitin siis rakentamista johonkin muualle, ei Lavangon rata-alueelle.

139
Tämän pääsi nyt kasvamaan kuin pullataikina. Mitään epäkohteliaisuutta ei tapahtunut kun meitä ohjattiin pois radalta. Mutta, kuten jo mainitsin, SC-radalla ei ole mitään tekemistä Mini Infernolla. Paras paikka ajaa mitä olen löytänyt sille autolle, on sähköautoradan keskilenkki. Tötteröiden välissä asfaltilla on ajettu, se on ihan jees, mutta muutama hyppy olisi kiva. Täytyypi nekin rakentaa itse. Tämä nyt tietenkin rajoittaa hieman harrastajamäärää, kun kaikkien pitää olla tarkkaan perillä minkä kilpaluokan autolla on menossa radalle, kaikki eivät halua ajaa kilpailussa, vaikka radalle tulisikin. Mikäli tällainen päätös on kuitenkin tehty, niin siitä olisi vaan hyvä tietdottaa mahdollisimman selkeästi. Syy miksi edes tultiin radalle samaan aikaan muiden kanssa oli se, kun edellisenä iltana oltiin väistymässä radalta kun sinne tuli pari SC-autoa, mutta kuskit sanoivat että ei tarvitse poistua heidän takia. Oletin muidenkin olevan samalla asenteella liikenteessä. Eiköhän tämä asia ole nyt pääpiirteittäin käsitelty.

140
Sinänsä vähän harmi, että tällaiset pienemmät laitteet on suljettu pois niille parhaiten sopivalta radalta ja näitä perusteita lukiessa muutamat tuntuukin hieman kaukaa haetuilta, mutta näillä mennään. Kyseisillä autoilla ei tarvitse lähteä enää Lavankoon, mutta onneksi tulevat laitehankinnat ovat joka tapauksessa radalle sopivaa kalustoa.

141
Yritettiin käväistä pojan kanssa ajamassa parilla Mini Infernolla, eikä oikein ennakkoon pystynyt arvioimaan että kyseisillä autoilla sähköautoradalla ajaminen luokitellaan näissä ympyröissä ilmeisesti jonkunlaiseksi rikokseksi. Nyt kun tarkemmin lukee, niin tämän viestiketjun alussa on mainittu, että "Sähkörata: Autot vastaavat suunnilleen luokkia M2-10, M4-10 ja SC2/4-10."
Tämä on loistavan tarkasti esitetty ilmaus, en toki väitä että Mini Inferno olisi edes suunnilleen saman kokoinen. Nyt kun on muutama isompi auto tilattu, niin olisi vaan hyvä tietää sopiiko nekään tälle radalle?
Kun saatiin poistumiskehotus radalta, niin silloin vielä mainittiin että pitää olla nimenomaa virallisen sähköautoluokan mukainen auto. Tämä taas on hieman ristiriidassa tämän ketjun ensimmäisen viestin kanssa.  Parisenkymmentä vuotta kilpaurheilussa mukana olleena olen törmännyt jos jonkinlaiseen sääntöviidakkoon ja erilaisiin vaatimuksiin, mutta yleensä järki on näissä tapauksissa voittanut. Tähän löytyy varmaan tosi hyvä syy, joku voisi sen minullekin avata.

142
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 25.08.14 - klo: 21.34 »
Pojan kanssa ollaan ajettu kesän ajan parilla Mini Infernolla. Muuten toimii, mitä nyt tukivarsia on katkennut törmäysten johdosta ja pikkukivet tarttuu rattaiden väliin. Autot ovat moottoria lukuunottamatta identtisiä, toisessa on X-Speed virimoottori, toisessa vakio. Akun kestossa on kuitenkin huomattava ero. Vakiomoottorisella autolla pääsee ajamaan noin kymmenisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Virrat pois ja takaisin päälle, pääsee ajamaan vielä muutaman minuutin päälle. Mutta X-Speed moottorilla olevalla autolla pääsee vain parisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Akut on tietenkin jo vaihdettu ristiin, eli akun kunto ei selitä tätä. Näyttää siltä, että X-Speed moottorilla oleva auto ei käytä akkua samalla tavalla tyhjäksi kuin toinen auto, koska kyseisen auton akku latautuu ajon jälkeen täyteen noin puolet nopeammin. Eli jostain syystä auto näyttäisi tarvitsevat huomattavan paljon enemmän virtaa toimiakseen? Samaa selittää myös se, että auto ei lähtenyt juuri lainkaan toimimaan pattereilla. Onko tällaista tullut vastaan näissä vehkeissä ja mahtaako tämä iso jännitteen tarve viitata mahdollisesti vialliseen moottoriin tai nopariin?

Veikkaan viestini #1014 kaltaista toimintaa. X-speed ottaa enemmän virtaa, joten kyykkäys tulee aiemmin. Sähköissä tuskin on vikaa.

Ehkä sitten kokeilen ruuvata vakiomoottorin kiinni. Vauhdissa ei näytä olevan pahemmin eroa.

143
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 18.08.14 - klo: 21.44 »
Pojan kanssa ollaan ajettu kesän ajan parilla Mini Infernolla. Muuten toimii, mitä nyt tukivarsia on katkennut törmäysten johdosta ja pikkukivet tarttuu rattaiden väliin. Autot ovat moottoria lukuunottamatta identtisiä, toisessa on X-Speed virimoottori, toisessa vakio. Akun kestossa on kuitenkin huomattava ero. Vakiomoottorisella autolla pääsee ajamaan noin kymmenisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Virrat pois ja takaisin päälle, pääsee ajamaan vielä muutaman minuutin päälle. Mutta X-Speed moottorilla olevalla autolla pääsee vain parisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Akut on tietenkin jo vaihdettu ristiin, eli akun kunto ei selitä tätä. Näyttää siltä, että X-Speed moottorilla oleva auto ei käytä akkua samalla tavalla tyhjäksi kuin toinen auto, koska kyseisen auton akku latautuu ajon jälkeen täyteen noin puolet nopeammin. Eli jostain syystä auto näyttäisi tarvitsevat huomattavan paljon enemmän virtaa toimiakseen? Samaa selittää myös se, että auto ei lähtenyt juuri lainkaan toimimaan pattereilla. Onko tällaista tullut vastaan näissä vehkeissä ja mahtaako tämä iso jännitteen tarve viitata mahdollisesti vialliseen moottoriin tai nopariin?

Sivuja: 1 2 3 4 [5]