Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Meeme

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Olen kyllä kokenut, että takavetoisen "rimpulan" kanssa varsinkin sopivan eturenkaan arpominen ei ole aina ihan niin suoraviivaista, että joku tietty toimisi suoraan pussista, varsinkin kun setup on autossa vähän mitä sattuu näin lähtökohtaisesti. Tai useinkin sitten toimii kyllä kun on sopivasti kulutettu ensin takarenkaana tmv.

Mietin vielä yön yli ja itse en kyllä kannata tähän luokkaan rengassääntöä tai yksityyppirengasta.

Eikös takavetoisissa rajoitus koske vain takarenkaita eli eturenkaiden kanssa saisi leikkiä vapaasti?

92
tänään (eli perjantai 25.3) rata auki ainakin kello 15.00 - 19.30.

Onko rata huomenna myös auki klo 11 => ennakkotietojen mukaisesti?

Toivottavasti siellä nyt on ovet auki. Minä lähden kohta ajelemaan sinnepäin.

93
Onko rata tänään mahdollisesti auki?

94
Kisakalenteri sai täydennystä. Kausi pörähtää käyntiin 7.5 Tammisaaren turffi radalla!

Toivottavasti saadaan ajoissa ratkaisu "oikea" tuupi ja nelkkutuupi -keskusteluun, jotta ei tarvitse taas viikkoa ennen kisaa alkaa väsäämään uutta autoa. Turffi olisi varmasti sellainen alusta, jossa voisi ajatella ajavansa nelkusta rakennetulla tuupilla.

95
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 01.03.16 - klo: 11.43 »
Eli taakse miljoonaölpät vissiin-mikä paras konsti lukita keskidiffi?

Tuollaisella mötikällä.

http://www.team-durango.com/blog/2011/04/06/desc410r-centre-diff-option/

Mötikän osanumero on TD310121.

96
Tässä sääntötarkennuksess käytetään yleistä 1/10 autojen voimansiirron määritelmää.
Lainaus Efran 1/10 sähkö off-road lajiryhmän vetäjältä.


In 1/10 Elec. Off-Road, the rules are very simple  --  For 2WD, either the front or the rear wheels can be the driven wheels.
How the pair of wheels are powered is not regulated, but one pair (either front or rear) must have NO mechanical connection to any drive-train.

Tämähän tarkoittaisi, että nelikosta kaksivetoiseksi muutettua SC-autoa saisi käyttää jatkossakin. Eli ei voida sanoa mistään poikkeusratkaisusta tämän kisan yhteydessä?

97
Täytyykö ensikertalaisten maksaa aloittelijaillassa ratamaksu? Joskus ensimmäinen kerta oli ilmainen.

Ensimmäinen kerta on aina ilmainen kaikilla radoilla kaikkina aikoina.

Aloittelijaillassa klo 18-20 radalla voi kokeilla ilmaiseksi kerhon autoja. Myös omilla autoilla voi aloittelijat ajaa silloin ilmaiseksi.

Idea on kuitenkin se, että kun auto alkaa pysymään näpeissä, siirrytään ajamaan normivuoroilla ja maksetaan ratamaksut kuten muutkin.

Kiitos tiedoista. Nyt olisi tosiaan kyseessä ensimmäistä kertaa radalla ajavat kuskit.

98
Täytyykö ensikertalaisten maksaa aloittelijaillassa ratamaksu? Joskus ensimmäinen kerta oli ilmainen.

99
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 13.10.15 - klo: 09.04 »
Olisiko huomenna (keskiviikkona) ketään menossa Bunkkeriin ennen kello 17? Tulisimme miellellämme kokonaisen syyslomapäivän kunniaksi ajamaan hieman pidemmän kaavan mukaan.

Minä olen menossa aamupäivästä, ilmoitan nimenhuudossa tarkemmin huomenna.

Loistavaa! Seurataan huomenna nimenhuutoa.

100
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 13.10.15 - klo: 08.47 »
Olisiko huomenna (keskiviikkona) ketään menossa Bunkkeriin ennen kello 17? Tulisimme miellellämme kokonaisen syyslomapäivän kunniaksi ajamaan hieman pidemmän kaavan mukaan.

101
Ymmärränkö nyt oikein, eli pääsen ajamaan harjoitukset ja alkuerät sekä SC2-10 että SC4-10 -luokassa ja sitten finaalit jommalla kummalla autolla?

-Meeme

102
Mikäli SC2-10 -luokassa on vain kolme osallistujaa, niin ajetaanko se erillisenä luokkana vai SC4-10 yhteydessä, jolloin molmpiin luokkiin ei ole mahdollista osallistua?

103
Täältä http://www.pksrca.fi/index.php/home/vauhtikeskuksen-kelikamera voi katsoa miltä radalla näyttää ja samoin mylapsista voi sitten tihrustaa kuka on ajamassa, jos ponderi numerot kertoo jotain.

Tästä saattaa itse asiassa ollakin aika paljon hyötyä. Laitoin linkin kirjanmerkkeihin, niin voi aina kurkkia miltä tilanne näyttää ennen kuin lähtee suunnistamaan kohti Lavankoa.

104
Kyse ei ole siitä, että ei kunnioitettaisi toisten viiden minuutin erää, vaan siitä, että jos kaikki buggyt haluaa ajaa itsekseen niitä viiden minuutin eriä, muille ei jää myöskään tunnissa ajettavaa kun sen viiden minuutin verran.

Tässä sunnuntain tapauksessa näitä "nopeita" kisakuljettajia oli 5kpl, eli vaikka jokainen näistä ajaisi oman 5 minuuttia, jäisi tunnista muille kuljettajille 35min. Ja pääasiassa kilpakuljettajat olivat kuitenkin radalla yhtä aikaa. Aikoinaan kun itse aloitimme harrastusta, ei tullut mieleenkään mennä radalle yhtä aikaa silloisten suomen kärkikuljettajien kanssa. Vaikka kalustokin oli saman tyyppistä. Kohteliasta on radalle muiden jälkeen tullessa kysyä voiko heidän sekaan tulla ajamaan vai odottaako hetken aikaa radan vapautumista.

Kun ajetaan sekunnin kymmenyksien parannuksia viiden minuutin erään, ja testataan säätömuutoksia, ei radalla voi olla muuttuvia tekijöitä, vaikka kilpailutilanteessa niitä onkin. Nämä kilpailutilanteen muuttuvat tekijät ovat kuitenkin yleensä puhuttaessa nopeista eristä lähes olemattomia. Kierroksella ohituksiakin tapahtuu näissä erissä hyvin vähän, jos ollenkaan.

Mutta kuitenkin, näistä tilanteista pitäisi pystyä selviämään jo radalla, ettei tällaista "foorumilla äänestämistä" tarvitse enää jälkikäteen suorittaa.

-HV

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, minulla ei ollut ongelmaa olla pois radalta, jos kerran ollaan tekemässä tärkeitä vetoja. Mutta, koska minullakin sunnuntaina käytössä ollut aika oli hyvin rajattu, olisin mieluummin käyttänyt tämän ajan jollain muulla tavalla. Toivoin asiasta tiedottamista täällä, jotta ei tarvitse tehdä turhia reissuja radalle, mutta tätä nyt ei ilmeisesti koeta mahdolliseksi. Se oli ainoa asia jota toivoin ja sen takia kirjoittelin täällä. Kokeneemmat kuskit keskustelkoon siitä ketkä ja milloin saavat keskenään ajaa. Mainitsemaasi 35 minuutin slottia ei sunnuntaina valitettavasti löytynyt.

105
Tässä kun ajetaan muiden luokkien kanssa samassa, niin radalle ei varmaan tule hyppyjä tähän tyyliin?
https://www.youtube.com/watch?v=Ttr9Mlt_VZk

106
Viisi sähkökrossiautoa, kaksi SC-autoa, radalle mahdutaan varmasti. Kyse on vain siitä, että kunnioittaa toisten viiden minuutin treenierää sen verran että odottaa neljä minuuttia ja aloittaa oman harjoittelunsa kun edelliset tulevat radalta. Ei tässä tarvita kuin vähän järkeä ja toisten huomioimista. Nämä asiat selviävät parhaiten kun avataan suut radalla, ei täällä.

Kyse ei ole siitä, että ei kunnioitettaisi toisten viiden minuutin erää, vaan siitä, että jos kaikki buggyt haluaa ajaa itsekseen niitä viiden minuutin eriä, muille ei jää myöskään tunnissa ajettavaa kun sen viiden minuutin verran. Jos minulla olisi ollut ennakkoon tiedossa että radalla on sellaisia buggeja joiden kanssa ei saa ajaa samaan aikaan, olisin löytänyt järkevämpää tekemistä kuin ajaa autolla yhteensä 70 km ja vahtia radan varrella muiden ajoa. Sitä järkeä ja huomioimista tarvitaan myös toiseen suuntaan. Sen takia on hyvä kirjoittaa asiasta täällä, koska olisi hyvä jos täältä löytyisi tieto siitä kun radalla on sellaisia autoja, jotka eivät mahdu hitaampien kanssa samaan aikaan radalle. Yleensä tämä ei ole ollut ongelma.

107
Älä ryhdy marttyyriksi, viimeiset poltettiin roviolla jo keskiajalla. Jos näet että kolme buggyä aloittaa juuri viiden minuutin erän ajamisen, etkö voi odottaa muutamaa minuuttia jonka jälkeen saisit ajaa sen oman vaikkapa 20 minuuttia ihan rauhassa ilman että tarvitsee antaa tilaa tai pelätä törmäyksiä. Se nopeusero vaan on aika suuri. Ei ne muut kuskitkaan tuppaa radalle juuri silloin kun sinä ajat, joten täysin turhaa uikutusta. Ja seuraavan kerran voit sanoa suoraan jos jokin mättää, ei tarvitse kerätä sitä empatiaa täällä virtuaalimaailmassa.

Sami

Jep, sanoinkin että olisi helppoa sanoa kun joku aloittaa sellaisen ajamisen, että pitää poistua radalta. Mutta kuten tässäkin mainitset, sun viesti oli että pitää itse ymmärtää kun buggyt haluaa ajaa kovaa. Kun kolme buggya oli ajanut, tuli kohta yksi buggy, sen jälkeen vielä yksi byggy ja sitten kun ajettiin muutama kierros tuli taas kolme buggya. Meillä siis saldoa kymmenen kierrosta kummallekin. Kyse ei siis ollut siitä, että piti antaa tilaa kolmelle buggylle. Yleensä vaan kaikki ovat sopineet keskenään radalle (sekä buggyt, että SC:t). En ryhdy marttyyriksi, mutta mielestäni olisi edelleen hyvä kertoa kun sellaista porukkaan on radalla, jotka eivät mahdu hitaampien kanssa radalle samaan aikaan. Vai pitäisikö oikein erikseen varata ajat buggien kisatreeneille? Tai erikseen SC:lle ja buggeille?

108
Olisi pieni kehitysehdotus, jolla säästyisi kaikkien aikaa ja kaikki saisi parhaat mahdolliset tehot irti harjoittelusta. Kun radalle on menossa niin kovia kisakuskeja, että corrilla ajavat aloittelijat eivät mahdu samaan aikaan radalle, niin olisi hyvä jos siitä ilmoittaisi vaikka tänne. Silloin ei tarvitse turhan takia vaivautua paikalle. Aloittelijan on ihan turha ajella muutamia viiden minuutin vetoja, kun niitä kierroksia tarvitsisi alle paljon enemmän jotta jotain kehitystä tapahtuisi.

109
Sarjaa ajetaan sarjasääntöjen mukaan  :wink:
Mutta nyt tosiaan näyttäs siltä ohjelma laski tasapisteissä viimesenlähdön ratkasevaksi.


Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 2 kertaa 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen kierroksen tulos. Tämä on käytössä ensimmäisessä kisassa jonka jälkeen päätetään jatkosta.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.


Niin joo, sieltähän se tieto olisi löytynyt, mutta se olisi ollut liian helppoa. Nyt hypättiin suoraan kohtaan "väännetään kättä" :)

110
Eiköhän tuo vertailu tehdä vain parhaasta lähdöstä jossa minulla oli parempi kierrosaika kuin sinun parhaassa lähdössä. Mikä sääntöjen mukaan muuten sarjaa ajetaan?

Joo, saattaa olla mutta ei ole mitään hajua :) Joku taas sanoi että paras kokonaisaika ratkaisee tasapisteissä, mene ja tiedä.

111
Enpä keksi mitään muuta kuin ohjelma on verrannut kierroksien määrää ja ne kun on samat minulla Meemellä niin on sen jälkeen verrannut parasta kierros aikaa joka oli parempi minulla. Sarja sääntöihin olisi ihan mukava saada selkokielinen teksti miten näissä tilanteissa toimitaan ja millä säänöillä sarjassa ajetaan, nyt kun jää tämmöinen epävarmuus se vie osittain pohjan hyvältä viikonlopulta.

Sami

Pikaisesti vilkaisemalla näyttää että se paras kierroskin oli minulla eli 34.866, mutta taitaa olla niin että kukaan ei tiedä millä tavalla kone on nämä sijat arponut. Eipa sillä nyt enää ole niin väliäkään, tilanne on jo takanapäin. Mutta tulevaisuutta ajatellen olisi kyllä hyvä että tällaisiin tapauksiin olisi selkeät säännöt, niin ei tarvitse kenenkään arpoa miten sijat jaetaan.

112
Tasapisteissä , joskus Ohjelma laskee väärin ... ja tässä mielestäni on juurikin käynyt niin.
elikkäs 1+1+3 on parempi kuin 1+2+2

Omat ajot meni odotusten mukaisesti... kun ei paljoo odota, niin ei tuu suurta pettymystä .. vaikka viimeiseksi jäikin
Etkot ja Jatkot onnistuivat mainiosti... ISOT KIITOKSET Järjestäjille

-Timppa

Ote sääntökirjasta (AKK pienoisautoilu)
"Finaalit: A-finaali ajetaan kolminkertaisena (SM, NM)
joista kaksi lasketaan. B, C, D…-finaali ajetaan kaksinkertaisena,
joista molemmat lasketaan. Tasapisteissä ratkaisee
parempi paras sijoitus, parempi tulos parhaassa
sijoituksessa, parempi tulos toiseksi parhaassa sijoituksessa
ja tasatilanteen jatkuessa viimeisenä lähtöpaikka.
Finaalien pistelasku; voittaja 1 pist, 2. 2 pist, 3. 3 pist, jne,
lähdöstä pois jääneille 10 pistettä."


Eli jos tuosta itse TULKITSEE, niin Samilla, Meemella ja Jyrkillä oli tasapisteet ja jokaisen paras sijoitus oli ensimmäinen. Samilla oli paras tulos omassa ykkös ajossaan eli erässä viisi.

JOS tulokset olisivat laskettu 4/5, niin järjestys olisi ollut.
Sami     8 pistettä
Meeme  9 pistettä
Jyrki    11 pistettä

Avaatko vielä tämän parhaan tuloksen vertailun. Samin paras tulos oli viidennessä erässä 9 kierrosta aikaan 5:34,507. Minulla oli paras aika toisessa erässä 5:32,669. Näitäkö tässä tilanteessa nyt vertaillaan?

-Meeme

113
Hienot kisat oli, mutta omalta osalta tunnelman latisti tietämättömyys minkä perusteella "arvottiin" SC2-10 B-finaalin ykkös ja kakkospaikat. Tässä ei tietenkään ole B-finaalia isommasta asiasta kyse, mutta jonkun pitäisi pystyä kispaikalla kertomaan millä tavalla sijat jaetaan tasapisteiden tapauksessa, eikä pelkästää piiloutua sen taakse, että "järjestelmä toimii EFRA-sääntöjen mukaan, mikä tosin ei tue tässä kisassa käytettyä ajoformaattia". Tämä nyt oli kuitenkin kilpailuksi mainostettu tapahtuma, silloin jonkun pitäisi tietää millä tavalla sijat jaetaan. Kuten mainittu, tämä oli ainoa miinus muuten onnistuneeseen tapahtumaan.

114
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.05.15 - klo: 12.29 »
Sopii kyllä.

Kiitos, ei muuta kun näitä metsästämään.

115
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.05.15 - klo: 08.08 »
TD330578 on uudempi type B osa.

Voihan toki joskus jotkin varaosat olla tilapäisesti loppu jos huono tuuri käy.
Suosittelen olemaan kauppiaaseen suoraan yhteydessä jos jokin osa on loppu verkkokaupasta ja auto on rikki.

Sopiiko tämä myös RTR:n pohjalevyyn?

116
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 26.05.15 - klo: 22.23 »
Näitä (TD330341) olisi hyvä olla muutama setti varalla, mutta mistä näitä saa?
Itse en ainakaan löytänyt Googlettamalla yhtään järkevää paikkaa, jossa näitä olisi hyllyssä. Vai etsinkö väärällä tuotenumerolla?

117
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 29.04.15 - klo: 07.43 »
Sopii myös vanhempaan. Puskuri vain nousee pohjalevyn yläpuolelle.
B mallin pohjassahan ei ole perässä sitä "haarukkaa" missä alunperin on puskurille tarkoitettu paikka.
B mallissa puskuri tulee pohjalevyn päälle jolloin tuossa kiinnikkeessä on vain jyrsitty lovi.

OK, kiitos tiedoista. Vaihdetaan takapala alumiiniseen ja katsotaan miten pitkälle sillä pääsee.

118
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 28.04.15 - klo: 22.30 »
Exotekillä edulliset viritysosat.

Pelkästään jo takimmaisen tukivarsikiinnikkeen korvaaminen alumiinisella vahvistaa tuentaa merkittävästi jolloin edessä pärjää muovisellakin pidempään.

Esimerkiksi tämä
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-rungon-osat/dex-desc-210-rr-hanger-type-b-05-exo1386

Ja pohjalevyn vaihtaminen vakio pohjasta Type B malliin parantaa kestävyyttä sekä jopa ajettavuutta.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-pohjalevyt-ja-yladekit/dimec-chassis-desc210-type-b-td320231

Yksi RTR:n alkuperäinen pohjalevy on vielä varalla, sopiiko toi Exotekin hangeri pelkästään Type B pohjalevyyn vai sopiiko myös RTR:n alkuperäiseen?

119
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 28.04.15 - klo: 21.46 »
Aika lailla lasista näyttää olevan valmistettu ainakin RTR-setin muoviosat. Tänään päästiin pojan kanssa kumpikin muutaman kierroksen, ennen kuin autot levisi taas kerran tutuista paikoista. Nyt antoi toisesta näköjään pohjakin periksi. Onkohan Suomessa muualla kuin Hobbyfactoryssa näitä osia myytävänä?
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-rungon-osat/rr-suspension-hanger-3-degree-td330344
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-rungon-osat/suspension-holder-aluminium-rf-td330565
Tai onko jollakin jäänyt ylimääräiseksi? Nyt on kummallakin autolla ajettu ehkä viitisen akullista ja yhteensä näitä muovisia kiinnikkeitä on mennyt rikki ainakin kuusi kappaletta, jotkut ihan käsittämättömän vaarattomissa tilanteissa.

120
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 12.04.15 - klo: 14.04 »
Onko tänään ovet auki ja jos on, niin mihin asti?

Sivuja: 1 2 3 [4] 5