Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jani Lindqvist

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14]
391
Sähköautot / XRAY EVO TI 2
« : 09.04.04 - klo: 12.29 »
Eipä ole Turussakaan Xrayn varaosamyyntiä, mutta hyvin sitä on pärjätty - ei ole yksikään Turussa saanut Xraysta mitään rikki.

Asson myynti kyllä on, jonka takia Asson ostinkin ensimmäiseksi touring autoksi, kun ei kokemusta ollut mistään merkistä. Sitä varaosapalvelua tulikin sitten käytettyä vähän turhan tiuhaan tahtiin.  :wink:

392
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 08.04.04 - klo: 22.50 »
Ei siitä ponderitelineestä itseään kipeäksi tarvi maksaa.. Hobaon ponderiteline 2,00 eur, osa nro 87089

393
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 08.04.04 - klo: 22.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Mutta miten tuo reikä? en tajunnut

Poraat koriin sopivan kokoisen reiän, josta ponderin tappi tulee ulos, ja korin ulkopuolelta normaalisti sokalla kiinni.

394
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 06.04.04 - klo: 22.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Minulla on nyt pieni pätkä videota infernoni menosta..

http://rc-racing.info/jari_eklund.wmv

395
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 06.04.04 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Minulla on nyt pieni pätkä videota infernoni menosta.. Vaan ei ole netissä sille missään tilaa  :(

Lähetä pätkäsi jani-lindqvist@mbnet.fi niin uppaan sen nettiin.

396
Niinkuin sanoin, ne eivät ole kovin pitkäikäisiä. Kaasuservon hajoaminen johtaa myös usein karkaamiseen.
Ja kaasussa kun on hidas servo, niin siitä on jo sellaisiakin haittoja, että ilmassa, kun autoa pitää pystyä hallitsemaan nopeasti kaasulla / jarrulla, niin vakioservolla se on hankalaa sen hitauden takia. Varsinkin pienemmissä hyppyreissä, kun huomaa vasta hetken ennenkuin auto koskettaa maata, että se on tulossa nokilleen, niin ei vakioservo ainakaan helpoita auton suoristamista =)
Toki vakioservollakin pärjää, sitä en ole kiistänyt.

Kengänpohjallakin pystyy ajamaan, jos oikein yrittää, mutta jotkut asiat vaan helpoittavat harrastusta kummasti  :wink:

397
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"
Jotain sinne väliin, eli palojen ja levyn väliin, jolla sen saisi oikealle kireydelle. Jos ne vetelee kiinni, niin se jarruttaa koko ajan.
( Mp-6:sessa on vain yhdet levyt. )
Eli kannattaisi ostaa tehokkaampi servo myös kaasulle ja jarrulle?
( HS-625? vai mitä suosittelisitte? )

Ei sitä sieltä säädetä, vaan työntötankojen stopparien paikkaa muutetaan.

Mulla on jääny vakavia traumoja Hitecistä, mutta merkin valinta on jokaisen oma asia  :wink:

Suosittelen kuitenkin ostamaan sellaisen servon, että ei tarvitse miettiä riittääkö se vääntö vai ei. Mitä enemmän sitä on, sitä pienemmällä rasituksella servo on, ja sitä pidemmän iän saa servolle. Eli kallis servo maksaa yleensä itsensä takaisin, jos se on oikein asennettu.

398
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"
Eli autoni on mp-6 ja sain sen vihdoin toimimaan, mutta:
Millä systeemillä jarrujen säädöt sais sopivan tiukalle. Jotain sinne väliin ja sitten tiukalle? Nyt kun jarrutan niin pyörät ei mee kunnolla kiinni. Onko tässä jotain huomioitavaa juttua.

En tiedä miten tehokkaat nuo mp-6 jarrut on, ja onko ne edes tuplat, mutta lukemani perusteella eivät ole niin tehokkaat kuin uusimmissa autoissa. Joten kannattaa ihan ensin lähteä siitä liikkeelle, että kaasuservo on tarpeeksi voimakas. HoBaon jarrut ainakin saa toimimaan jotenkuten vakioservolla, mutta pitkänpäälle ei ole kovinkaan kannattava ratkaisu.

Mitä tarkoitat "Jotain sinne väliin ja sitten tiukalle?"? Minne väliin?

Lainaus käyttäjältä: "Hilarious"
Toinen kysymys RC autojen yleisestä toiminnasta. Jos liipasin on nollilla (ei kaasu, ei jarru) niin autohan on tyhjäkäynnillä. Miten lujaa RC-auton tulee edetä tällöin? Pysyä lähes paikallaan vaiko eikö?
Mielestäni tyhjäkäynnillä ei tee mitään, koska jarruthan sen paikallaan pitää.
Tässä nämä simppelit kysymykset ja kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista!

Tyhjäkäynnillä auton on pysyttävä paikallaan. Jos näin ei ole, on tyhjäkäynti liian suurella tai kytkimessä vikaa.
Ja kun kaasuservo on neutraalilla, niin silloin ei myöskään kannata turhaan säätää jarrua päälle. Jarrua ainoastaan silloin kun jarruttaa.

399
Polttisautot / Jyrkkälän krossirata
« : 30.03.04 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
...nyt pitää vaan hommata crossari ekaks.

Ja kisoihin tietysti myös mukaan  :wink:

400
Polttisautot / Re: Jyrkkälän krossirata
« : 30.03.04 - klo: 20.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"
Kyselisin vain, että kunnostetaanko jyrkkälän krossirataa ensi kesänä?

Kyllä kunnostetaan. Luvat on juuri saatu kuntoon ja aloitetaan aivan lähiaikoina. Mukaan vain!
Rataa laajennetaan huomattavasti ja paikalle tuodaan suuri määrä savea. Radasta tulee Suomen suurin polttiskrossirata (yli 350m). ks. http://rc-racing.info/jyrkkala.html

401
Polttisautot / 1/8 krossin osto
« : 22.03.04 - klo: 14.42 »
Matias Vikstedin sanoma unknown on Julle Pedersen.
Ja nuo Matiaksen linkittämät toimimattomat kuvat löytyy:
http://www.rc-racing.info/salon_kisat%20028.html
http://www.rc-racing.info/SM10%202003%20M-8.html
Eli jos haluaa liittää kuvan viestiin, niin linkin täytyy viedä kuvalle, ei HTML sivulle.

402
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 21.03.04 - klo: 11.03 »
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"


PS. Pukinmäen AD Varaosamaailma myy WD-40:tä. Sopisikohan se ilmanputsarin öljyämiseen, kun unohtu öljy ostaa. Tai sit ostaa öljyä, kun uuden hehkun hakee.

WD-40, crc tms. ei voi käyttää ilmansuodatinöljynä.

403
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 15.03.04 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"
Voiko tota WD-40 mömmöä suihkuttaa servoihin?

Kannattaa vähän varoa siinä servojen kohdalla ettei ne ihan suoraa suihkua saa. Eli vähän varoen kun suihkuttaa, niin kyllä voi.

404
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 15.03.04 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"
Eli ensin autolle annetaan crc:tä ja sit paineilmaa ja lopuksi rasvanpoisto ainetta paineilmalla höystettynä?mistäs tota rasvanpoistoainetta saa?

Selaappas vähän ylöspäin ja avaa ne silmät.. ;-)

405
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 15.03.04 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
...mut miten se rasvanpoistoaine voi niin hyvin irroittaa ne kaikki rasvat, ettei jää rasvaseks...

Samalla lailla rasvanpoistoaine irroittaa rasvan, kuin rasva irroittaa lian.. =) Eli paineilman säestyksellä.

406
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 15.03.04 - klo: 15.33 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Onko muut käyttänyt tuota taktiikkaa?
Jos ei niin mitä arvelette?
Aika kätevältä kuulostais :D

Kisoissa näkyy aika monen käyttävän tuota keinoa..
Monet kuitenkin aluksi epäröi, että mitä järkeä on levittää auto täyteen rasvaa  :wink:
Kannattaa kokeilla.. uskomattoman hyvää jälkeä tulee

407
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 15.03.04 - klo: 15.25 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Itse olen todennut seuraavan keinon parhaaksi polttisautojen puhdistamiseen: http://rc-racing.info/vinkit2.html


Millaista tuo rasvanpoistoaine on?
Ja mitä maksaa ja mistä?

Se on siis sprayta, ja noita saa aika monesta paikasta.. Aineessa pitää olla jokin tekijä, joka poistaa rasvaa.. Itse olen käyttänyt Bilteman elektroniikan puhdistusainetta, eli samaa tavaraa, mitä sähköpuolella käytetään moottorisprayna.

408
Polttisautot / Millä putsaatte?
« : 15.03.04 - klo: 14.41 »
Itse olen todennut seuraavan keinon parhaaksi polttisautojen puhdistamiseen: http://rc-racing.info/vinkit2.html

409
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 15.03.04 - klo: 14.31 »
Kyllä se HoBaon diffi on ihan tiivis, varsinkin jos käyttää vähän silikoonia. Diffiä ei kuulu täyttää aivan täyteen öljystä. Jos sen on täyttänyt piripintaan niin osa on tullut ulos siinä vaiheessa kun kantta laittaa paikalleen, joten uudelleen avatessa öljyn pinta on laskenut lähemmäs "oikeaa".

410
Polttisautot / HoBao Hyper 7
« : 13.03.04 - klo: 19.37 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Onko porukalla ollu samaa vikaa talviajossa, kun välillä kiihdytettäessä kone booaa. Mut enimmäkseen toimii just niinku unelmasti.  Tämä booaaminen tapahtuu yleensä silloin kun ajaa paikasta, missä on enemmälti irtolunta ja joka suihkuaa auton korin alle ja kun lumi vastaa moottoriin niin se nopeasti haihtuessaan tuottaa vesihöyryä.

 Niin lieköhän tuosta johtuisi tuo booaaminen kun koneeseen tukkii todella kosteaa ilmaa.

 Onko tässä minun "päätelmyksessäni" mitään tolkkua, sanokaas viisaammat.


Koikeile tehdä seuraavanlainen testi:
1. Aja moottori täysin lämpimäksi
2. Ota sekkari esiin ja pysäytä auto esim. ennen pääsuoraa
3. Anna koneen käydä tyhjäkäynnillä 15sek
4. Paina kaasu välittömästi pohjaan ja mene kaasu pohjassa pääsuora loppuun
5. Toista kohta 2 ja anna koneen käydä nyt 30 sek
6. Toista kohta 4

Eli kyse on alaneulan säädöstä. Sen pitää olla säädettynä niin, että kohdassa 4 kiihdytys tapahtuu moitteettomasti, mutta kohdassa 6 pitää auton lähteä rankasti räkien liikkeelle, tai sammua.

Avaamalla neulaa saa koneen röpöttämään helpommin alakierroksilla, ja päinvastoin.

411
Lainaus käyttäjältä: "HilariouS"
Kyllä siinä joku laakeri on, mutta eikö sen laakerin kuuluisi tiivistää kytkinkellon ja akselin väli? Se heiluu aivan liikaa. Jotain hajonneita muovinpaloja sieltä avatessa tuli.

Ei oikein terveeltä kuulosta... Jos digikameran omistat, niin kuva voisi valaista asiaa kummasti.

412
Kytkinpalat ovat yleensä kaksi- tai kolmeosaisia, joten ei ole lohjennut. Yksiosainen kytkin ei välttämättä toimisi parhaalla mahdollisella tavalla =)

Siihen kampiakselille tulee kaksi kuulalaakeria tai yksi neulalaakeri, jotka menevät kytkinkellon sisään. Ilman niitä se tod. näk. heiluu aika rankasti  :wink:

413
HilariouS: Kai siinä kampiakselin päässä on kuusiokoloruuvi? Jos sulla on ristipäinen ruuvi siinä, niin sitä ei saa kiristettyä tarpeeksi tiukkaan ja avaamisessa tulee ongelmia. Kuusiokoloruuvi on ehdoton.
Ja siinä ruuvissa ei tarvitse käyttää ruuvilukitetta, kun kiertää sen tarpeeksi tiukalle. Papukaijoja voi käyttää apuna pitämässä vauhtipyörää paikallaan.
Kuusiokoloruuvia ei tarvitse lämmittää, mutta jos sulla on ristipää, olet käyttänyt ruuvilukitetta, etkä saa ruuvia auki, niin kannattaa lämmittää sitä tehokkaalla kolvilla.
Jos ruuvi kuitenkin kaikesta huolimatta päässyt pyöreäksi, pitää dremelin laikalla tehdä kunnon ura ruuviin, ja ruuvata talttapäällä pois.
Ja jos vieläkään ei onnistu, niin ei auta kuin ottaa pora kauniiseen käteen.

414
Polttisautot / Infernon osaset
« : 12.03.04 - klo: 14.32 »
Mjaahas, tulipa vaihdettua nickiä, kun alkoi tuo rchullu jo tympimään.

Mutta, jos HoBaon kytkinkellon ostat, niin siinä tulee laakerit mukana. Ja niitä laakereita todellakin kannattaa olla ylimääräisenä pakissa, ei ole mitään ikuisuuskamaa. Samoin kytkimen muitakin osia: kytkinpaloja ja jousia. Jouset väsyy nopeasti ja kytkinpalat voi revetä.

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14]