Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Yippo

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 21
121
Vesa ei ole näköjään ehtinyt päivitellä mutta minulla ainakin on tarkoitus ajella. Osallistumismaksusta ei ole tietoa, eiköhän me kohta jotain keksitä. :-)

122
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Mutta käytännössä vakio Gensu ei sovi kummankaan luokan sääntöihin!


Pitäisi olla nyt HUOMIO kohdassa lisättynä Outlaw luokan säännöissä.
Hmm.. mitä jäi huomaamatta tuossa Big Monster Truck säännössä Genesiksen osalta (Siis miksei sopisi)?


No se diffijuttu, siis jos ei halua lukolla ajaa... Olen vain kuullut sen verran huonoa siitä että en haluaisi kokeilla, mutta jos ei pakkia käyttäisi niin ehkä se kestäisi.. Kallis remppa vaan tulee jos jotain paukkuu...

Edelleenkin olisin sitä mieltä että 2 luokkaa ja suht vapaat säännöt!

123
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
Nyt kun olen vihdoin lukenut koko keskustelun ihmetelen stadium truckien pienen maininnan? Eikö näitä ole tarkoituskaan laittaa tähän kilpailu luokkaan? Uutta luokkaa kun ei mielellään tee kun ei niitä ajajia niin älyttömästi ole. Siis tarkoitan että joutuisiko näille kehittämään taas uudet kilpailut vai pystyykö näitä mitenkään soveltamaan/änkeämään samoihin kisoihin? Ja keskustelua tästä KIITOSSS!!!


Jos keskustelun aihe on monsterien kisa säännöt niin miksi sinne pitäisi sotkea stadium truckeja?

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Mutta en ymmärrä miksi ajattaa kahta luokkaa joissa koneiden koot käytännössä samat... Outlaw ja BIg Monster voitaisiin ihan hyvin ajaa yhtenä luokkana sallien keskidiffi ja muutenkin vähän vapaammilla säännöillä näin aluksi, jotta nähtäisiin harrastajien määrä ja kaluston jakautuminen.


Vain siksi että saataisiin "gensut" ja muut ajamaan tässä stanuluokassa.
Tuonne Outlaw luokkaan kun varmaankin on tulossa sellaista kalustoa jottei "vakioautolla" ole mitään mahdollisuuksia pärjätä.


Mutta käytännössä vakio Gensu ei sovi kummankaan luokan sääntöihin!

124
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Huh, olipas urakka lukea kaikki läpi. Mielipiteitä:

Kaksi luokkaa: porukkaa on kuitenkin sen verran vähän ja matkat muka pitkiä (ainakin Etelä-Suomesta Ouluun vaikkei se toisinpäin niin pitkä ole...).

Sellaisen pointin tuossa huomasin Genesiksen omistajana että auto kuuluisi muuten Big Monster luokkaan, mutta koska en halua kestävyyden nimissä lukita keskidiffiä, kuuluisi auto Outlaw luokkaa, jolloin siitä pitäisi vaihtaa kone pienempään ja keventää lähes kilo! Halpaa? Juuei.

Ei kait se keskidiffi nyt kestävyyteen vaikuta?
Ja jos ajatellaan toisinpäin että se sallittaisiin, niin se pitäisi sallia myös kaikkille muille = kallista.
Niin myös muita kohtaan joilla ei olisi varaa / mahdollistuutta ostaa se olisi epäoikeuden mukaista heitä kohtaan.
Tuo Big Monster Truck kohta tehtiinkin yleensäkkin pääasiassa sitä varten että esim CEN:in Genesikset saataisiin myös mukaan (Joten "CEN:iläisten olisi kohtuullista tulla myös "vastaan" tuossa keskidiffi kysymyksessä)?


Keskidiffin lukitseminen rasittaa voimansiirtoa enemmän joissain tilanteissa. Mulla on hyvin vähän kokemusta, mutta kuulotietoa on useastakin tapauksesta.


Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Ei turhan tiukkoja sääntöjä. Ne karsii jossain määrin kuitenkin osallistujia. Maastoajossa se auto ei nyt kuitenkaan aivan älyttömästi merkkaa (tai auton säädö, koneen tehot yms) vaan kuski on aika isossa roolissa. Vähän vapautta säätöihin. Törsää kalliisiin osiin ja koneisiin ken haluaa. Renkaat on toki hyvä rajoittaa koska niillä on iso merkitys!

Nyt ei muuta muistu mieleen...


Totta, ongelman "ydin" tuntuu juontavan siitä että radat ovat vielä puhtaita krossiratoja, sekä siitä pelko että "kaverilla" on isompi kone ja pääsee ehkä suoralla karkuun.
Mutkaisella ja tarpeeksi röykkyisellä radallahan ei tuosta "ylimääräisistä" moottorin kuutiosenttimetreistä ole paljon apua vaan auton alustalla on suurempi merkitys, eri asia on radan nopeat osuudet (Joita voitaisiin hidastaa shikaaneilla esim).

EDIT. Outlaw luokan maksimipaino on nostettu vastaamaan CEN Genesiksen mukaan saamisesksi.


Ei siitä tehosta suurta hyötyä krossissa ole ennenkuin ajotaitoa on rittäävästi, oli kuinka lentokenttäbaana hyvänsä. Siä vaan ei kaikki ymmärrä ennen kuin sen itse toteaa.

Mutta en ymmärrä miksi ajattaa kahta luokkaa joissa koneiden koot käytännössä samat... Outlaw ja BIg Monster voitaisiin ihan hyvin ajaa yhtenä luokkana sallien keskidiffi ja muutenkin vähän vapaammilla säännöillä näin aluksi, jotta nähtäisiin harrastajien määrä ja kaluston jakautuminen.

BTW: Punnitsin Gensun tyhjällä tankilla BowTie renkailla, eikä se painanut kuin 6,8kg!

125
No eikö se ole suht yksinkertaista kieltää esim krossiautot tai trukit ja sallia vain "oikeat" monsterit? Tässä vaiheessa kun harrastajia on vielä suhteellisen vähän ja laji on Suomessa nuori on typerää alkaa tekemään liian tiukkapipoisia sääntöjä.

126
Huh, olipas urakka lukea kaikki läpi. Mielipiteitä:

Kaksi luokkaa: porukkaa on kuitenkin sen verran vähän ja matkat muka pitkiä (ainakin Etelä-Suomesta Ouluun vaikkei se toisinpäin niin pitkä ole...).

Sellaisen pointin tuossa huomasin Genesiksen omistajana että auto kuuluisi muuten Big Monster luokkaan, mutta koska en halua kestävyyden nimissä lukita keskidiffiä, kuuluisi auto Outlaw luokkaa, jolloin siitä pitäisi vaihtaa kone pienempään ja keventää lähes kilo! Halpaa? Juuei.

Ei turhan tiukkoja sääntöjä. Ne karsii jossain määrin kuitenkin osallistujia. Maastoajossa se auto ei nyt kuitenkaan aivan älyttömästi merkkaa (tai auton säädö, koneen tehot yms) vaan kuski on aika isossa roolissa. Vähän vapautta säätöihin. Törsää kalliisiin osiin ja koneisiin ken haluaa. Renkaat on toki hyvä rajoittaa koska niillä on iso merkitys!

Nyt ei muuta muistu mieleen...

127
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 21.06.05 - klo: 17.41 »
Vähän hailakka sulla tuo korin maalaus. Mulla sama kori, samat renkaat ja vanteet.. Hexoja odotellessa... Autosta päivitetty alumiiniksi vain ohjauksen center link. Vahvempia akseleita kaipaisin... Täytynee alkaa virittämään itse jotain jos ne ei meinaa rata-ajoa kestää..

128
Vapaa keskustelu / Keskustelua F1:stä
« : 20.06.05 - klo: 22.24 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Ja jottei mene täysin OffTopiciksi, niin harmin paikka että jäi Kimiltä kisa ajamatta, koska voitto olis ollut käytännössä katsoen varma.. Mahto Räikkösen poikaa tosissaan harmittaa kun ei ees kommentteja jakanut 'kisan' jälkeen.


Ja kaikista pahinta on että shumi nousi 3 pisteen päähän Räikkösestä "ihan ilmaiseksi".

129
Vapaa keskustelu / Keskustelua F1:stä
« : 20.06.05 - klo: 16.31 »
Loppujenlopuksi mulle jäi se kuva että nuo renkaan puhkeamiset on johtuneet jostain terävästä esineestä radalla (kanttari/kiinnike joista Salo puhui) ja ne on vaan sattuneet saman tallin autoille. Eli paljon mölyä tyhjästä...

130
Yritetään järjestää kartta lähiaikoina ja kuvia baanasta myös. Jollain niitä oululaisista jo onkin että esille vaan.

131
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 13.06.05 - klo: 21.33 »
Kaakkurin Citymarketin liittymästä eli Oulunsalon liittymästä kun lähtee moottoritieltä itään, 3 risteyksestä oikealle (siinä on jo moottoriurheilukeskuksen kyltti) liikenneympyrän läpi kunnes tulee kolmio, josta tien yli ja kun karting rata näkyy, käännytään vasemmalle ja etsit speedwayradan kaukalon. Siellä keskellä.

132
Lainaus käyttäjältä: "Tonijuopperi"
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Minullakin pääneula noin 4 kierrosta auki ja alaseosruuvi kannan tasalta puoli kierrosta myötäpäivään ja lämpiää vieläkin.
Tai sitten tuo mittari hurjii. kyllä se 100 asteeseen näyttää kun tein "kattilatestin" kiehutin vettä ja mittasin sen silloin kun alkoi kiehumaan.
Pitää illalla vielä kokeilla tuota säätöä.
Kumpi auttaa käynnistyksessä enemmän? Alaseos ruuvi laihalla vai rikkaalla?

Terve sellaista kyselisin että onko sulla vielä gensussa samat säädöt vai mitkä säädöt ovat nyt kun autosi toimi hyvin?


Vastasin sulle jo toiseen topiciin mutta nyt tuli sitten mieleen että mikä tulppa? Suosittelen kokeilemaan OS #8 tai A5:sta...

133
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 09.06.05 - klo: 23.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Tonijuopperi"
Lainaus käyttäjältä: "Tonijuopperi"
se tappi ja se levy mihin se tappi vastaa

Nyt gensu taas pelittää kävin monttupyörä radalla hyppimässä nyt kesti paikat :D
Ainut juttu mikä ilmeni niin kun ajoi jonkun 10minsaa (tankki ei ollut tyhjä) Niin vedot loppui, mikäköhän olisi syy? olisiko ollut laihalla? Kuinka monta kierrosta kuuluu alaneulan olla auki?


Jos siis tarkoitat tyhjäkäynnin seosneulaa niin tasalta korkeintaan yksi kierros sisään. Eli kun ruuvin kanta on tasan sen kaasarin linkin osan kanssa.

134
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 09.06.05 - klo: 18.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Tuollahan näyttäisi olevan modified luokka erikseen, eli sinne kokeilemaan miten taittuu Genesis kisoissa.


Kyllä voisin veikata että siellä on ainakin yksi kova Genesis kuski :-)

135
Jos jaksat nähdä vaivan niin terävällä veitsellä varovasti mahdollisimman läheltä vannetta rengas leikaten irti ja pieni hionta ja uusi liimaus. Pitäisi pysyä.

136
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 05.06.05 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
En tiedä saako mainostaa mutta JR-HOBBY on paikka mistä ne tilasin..


Oliko JR:llä hexojakin jo? JR Hobbystä olen ainakin itse kaiken tähän mennessä paria osaa lukuunottamatta hommannut.

137
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 05.06.05 - klo: 19.20 »
Mistä olet nuo BowTiet hommannut ja ja vanteet on kai 23mm hexalla eli olet nekin jostain hommannut. Mistä? Kuinka moni on saanut akseleita poikki autosta. Mulla on 3 kpl hajonnut juuri ulomman laakerin ulkopuolelta siitä missä on hexan tappi. Hypystä kun tulee vähän vinossa alas niin napsuu...

pfohr: kaasarin säädö kuulostaa aika samoilta kuin mulla ja pitäisi olla ihan hyvät.

Nimim. Osaa odotellessa.

138
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 30.05.05 - klo: 19.02 »
Kokeile OS A5:sta tai 8 tulppaa, ne soveltuu paremmin näin omien kokemusten mukaan alkukesä kylmille keleille..

139
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 30.05.05 - klo: 18.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Tonijuopperi"
mikähän mahtoi tulla mun gensuun aluksi toimi hyvin oli vielä vähän rikkaalla ajat normaalisti ja ainaku pidät kaasua pohjassa 5-sekunttia niin se sammuu ku saunalyhty?
Ja millä bensalla porukat ajelee gensulla?
ehti sitten mennä tänään ylätukivarsi poikki ja iskari poikki ei se edes vastannyt kunnolla hiekkakasaankaan olin just kääntämässä ja vähän osui hiekkaan. Niin naps :(
Onko genesiksessä kaikki iskarit samanlaisia eli voinko siitä päältä laittaa siihen sivulle. Olen ottanut ne päälinmäiset aikoja sitten pois. :?


Voisiko se saada bensaa liikaa että tukehtuisi. Tai liian kylmä tulppa. Eli mikä tulppa? Iskarit on kaikki samanlaisia, ero ainpastaan alapään pallolinkin pituus.

Lainaus käyttäjältä: "Perhana"
Minulla tämä auto itekseen nytkäyttelee servoja. Välissä nasauttaa kaasua auki, sitten eturenkaita nitkuttaa. Mistä johtuu?


Vastarin akun virta vähissä. Lataatai vaihda patterit. Tai perinteisiä radiohäiriöitä.

140
Vapaa keskustelu / Keskustelua F1:stä
« : 29.05.05 - klo: 17.49 »
Rengashan ei räjähtänyt. Siinä oli pitkään flatspot joka aiheutti voimakkaan ravistuksen joka taas puolestaan väsytti tukivarret jotka pettivät... Renkaanvaihdolla ongelma toki olisi poistunut, sitä en väitä.

141
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 29.05.05 - klo: 10.34 »
Sitä minäkin meinasin väittää että siinä aineessa jo on sekaisin riittävä (liiallinen) voitelu aine.

142
Auton ohjekirjassa olevat säädöt ovat myös aika lähellä hyviä eli 2 vaihteelle ruuvit sisään ja 5 kierrosta ulos ja 3 vaihteelle vastaavasti 8 kierrosta ulos.

143
Vapaa keskustelu / Jäljitä käyttämäsi eurosetelit
« : 28.05.05 - klo: 21.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Ok, kiitos vinkistä.


Eipä kestä. Olihan se kyllä jo kerran tuolla pari viestiä ylempänä.

144
Vapaa keskustelu / Jäljitä käyttämäsi eurosetelit
« : 28.05.05 - klo: 20.03 »
Taas kerran tietoturva vinkki eli kun laitat linnkiä niin jätä kaikki kohdasta ;PHPSESSID=... alkaen pois. Muuten kaikki linkkiä käyttävät pääsevät käsiksi sinun tietoihisi ja muuttelemaan yms niitä... Eli jälleen esimerkin vuoksi näin: http://eurobilltracker.com/index.php?command=32;id=7892987

Ihan nätti osuma. Teippimies on näköjään myös kirjautunut palveluun. Ei muuta kuin enemmän seteleitä sisään, taitaa olla aika helppo nousta Ylistaron ykköseksi :-)

145
Täällä olisi aika hyvät ohjeet. Osaako joku suomentaa tuon toisen kappaleen eli missä porataan joku ruuvi jonnekin... Kiinnostaisi tuollainen viritys tehdä..

EDIT: Sain ehdotuksen että paloihin porattaisiin vain reikiä niiden keventämiseksi. Tämä aikaistaisi alemman vaihteen kytkemistä kaasua nostettaessa...

EDIT2: Katsoin tekniikan sanakirjasta mitä grub screw on ja sehän on kierretappi eli tuo ehdottaisi 5mm ruuvin ruuvaamista tuonne ilmeisesti niiden kuulien tilalle. Taitaa silloin nopeammin ottaa kiinni kuin kuulien kanssa silloin kun palat lähtevät palautumaan takasin... Täytynee joskus kokeilla kun tulee muuten tarve purkaa vaihteisto...

146
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 21.05.05 - klo: 11.15 »
Ajolavatalkoot oli tänään aika lyhyet koska mitään muuta kuin puutavaraa ei ollut paikalla. Ei siis mattojakaan. Tänään on hankittu nauloja ja huomenna jatkuu talkoot klo 10 jolloin toivotaan vasaran käytön hallitsevia ja muuten rakennustaitoisia ihmisiä paikalle mahd paljon. Sahoja ja vasaroita voi ottaa mukaan, luultavasti saadaan sirkkeli paikalle että käsin ei ehkä tarvitse sahailla. Ja kyydistä ei ole kiinni, autolla paikalle tulevia on useita joten laittakaa vaikka privana mulle puh nro niin yritetään järjestää joku kyyti. Ja Monacon kisa ei ole este. Ruokailutauko on suunniteltu kisan ajalle jolloin pääsee kotiin kisaa katsomaan :-)

147
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Minullakin pääneula noin 4 kierrosta auki ja alaseosruuvi kannan tasalta puoli kierrosta myötäpäivään ja lämpiää vieläkin.
Tai sitten tuo mittari hurjii. kyllä se 100 asteeseen näyttää kun tein "kattilatestin" kiehutin vettä ja mittasin sen silloin kun alkoi kiehumaan.
Pitää illalla vielä kokeilla tuota säätöä.
Kumpi auttaa käynnistyksessä enemmän? Alaseos ruuvi laihalla vai rikkaalla?


Minä pidän kaasua vähän auki käynnistäessä ja konetta pitää lämmittää pari minuuttia että alkaa pysymään käynnissä. Tosin tämä tilanne varmaan paranee kun saa koneen säätöihin. Tuntuu siltä että kylmänä tukehtuu heti kun antaa vähän kaasua..

148
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 19.05.05 - klo: 16.33 »
Lavaa ei ole, radalla saa ajaa, ratamaksuista sovitaan myöh.

149
Mulla on pääneula muistaakseni tällä hetkellä noin 4 kierrosta auki ja se on rikkaalla vielä..

Tulpista: http://www.osengines.com/accys/osheatrange-new.jpg

150
Kyllä se mullakin käy vähän lämpöisenä vaikka käy vielä rikkaalla. Kokeile vaihtaa kylmempää tulppaa...

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 21