Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - AAKE K.

Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31 32 33
871
M4-10 Heat 3
Kovat jätkät ei harjoittele  :azn:

872
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2009
« : 25.03.09 - klo: 16.03 »
Viljami pistettiin kovaan erään, ei tartte kaikille huutaa "latua" ihan heti. Rytsyn Teemullakin on nopeat kaverit erässä mukana. Pojat voi kerrankin nauttia ajosta ja peesaamallakin saada tulosta. Nopeus kavereilla on kohdallaan, nyt on keskityttävä myös virheettymyyteen.

Arvostusta on suomalaisia kohtaan, sillä noissa kahdessa tähtiä vilisevässä joukossa on kuusi suomalaista, joista kaksi on vasta nousemassa tuolle tasolle.

Qualification - Group 24
Nr  Pilot Nr  Name Licence Nat Club Sponsor

1.  166  Rheinard Marc         
2.  139  Hönigl Hupo     TSA Krieglach   
3.  103  Ahoniemi Simo         
4.  134  Hagberg Alexander     Team Xray   
5.  141  Hudy Martin         
6.  148  Leino Teemu         
7.  143  Jefferies Olly         
8.  146  Kutvonen Viljami     Yokomo Finland   
9.  165  Prümper Yannic 2370       
10.  180  Südhoff Freddy 1387    


Qualification - Group 23
Nr  Pilot Nr  Name Licence Nat Club Sponsor

1.  188  Völker Ronald 1866   MBC Goldstein e.V.   
2.  135  Harper Elliott     Team Xray   
3.  191  Wilck Viktor         
4.  149  Levanen Juho         
5.  125  Fischer Marc 3222   Team RacersParadise   
6.  133  Groskamp Jilles         
7.  126  Fleischmann Dominik 395   SLR Ingolstadt 06   
8.  102  Ahoniemi Sakke         
9.  168  Rytsy Teemu     LMM Finland   
10.  186  Vässmar Magnus     Sweden
 

873

En todellakaan ole kiinnostunut hankkimaan jatkuvasti uusia kalliita nimh-akkuja, joilla tiimikuski ei sitten lyhyen käytön jälkeen edes pääse täyttä viittä minuuttia ulkoradalla.


Tähän viittasinkin viisaalla päätöksellä ...

Kesän hankinnat ajettaessa NiMH akuilla. 4 kpl uusia akkuja a 50,- (ei ongelmia ajoajassa :wink: ) yht 200,-, koneet hankittu talvella. + EM-kisavermeet.
Nyt kun ajetaan LiPoilla niin hankitaan 4 x LiPo a 85,- (5300/40C) ja 4.5 kone nopeille radoille ja 5.0 muille radoille, a80,00. Sillä ei vanhoilla akuilla kilpaa ajeta, oikeesti. + EM-kisavermeet + EM-testivermeet.
Nämä esimerkit meidän tiimistä.

Sopiihan se kyllä minulle :angel:

874
Nyt olisi varmaan viisain päätös ajaa touring SM -kesäkisat NiMH -akuilla. Hyvinkää on ainut mihin tarvitaan ehdottomasti lipoja. Yhtä kisaa varten ei viitsis tehdä uutta autoa, eikä SM-sarjaankaan ole iloa tehdä autoa ja harjoitella koko kesä toisella autolla/akuilla.

875
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 Sarjasäännöt 2009
« : 05.03.09 - klo: 20.23 »
Kannatan 7 minuutin erää ja EFRAn sääntöjä noudattaen, joko pakollisella tankkauksella tai ilman. Luokka eroaa edukseen muista luokista. Hyvää treeniä rookie -kuskeille ja mekaanikoille. Yleisölle tulee lisää nähtävää.

876
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2009
« : 05.03.09 - klo: 20.03 »
Suomalaiset kilpailuun lähtijät, Masters -luokassa:

Ahoniemi, Sakke
Ahoniemi, Simo
Andersson, Christer
Kutvonen, Viljami
Leino, Teemu
Levanen, Juho
Mairue, Tomi
Minkkinen, Joni
Rytsy, Teemu
Teponoja, Miko
Trzaska, Sebastian

Lähtijöitä on Suomesta niin paljon, ettei kaikki pääse A-finaaliin.

Super-Stock:
Korvenmaa, Matti
Luokassa ajaa 75 muuta kuskia, joten Matti ei pääse ihan helpolla.

Stock luokasta löytyi vielä yksi suomalaisnimi:
Salo, Lassi


Kiinnostavia kilpailijoita:
Hagberg, Alexander, vauhti koventunut kokoajan (ruotsalainen)
Harper, Elliott, nuori n 16v, englantilainen, MM-finaalissa mukana 2008,
Hofer, Martin, wannabe nopein eurooppalainen Yokomo-kuski, aina ei voi onnistua
Sala, Federico, Suomessa kisannut italialainen, kiva ja vaatimaton kaveri
Prümper, Yannic, nuori saksalainen, nopeus kasvaa?
Rheinard, Marc, MAAILMAN PARAS pikkuauton kuljettaja, voi uskoa kun näkee
Völker, Ronald, LRPn ykköstykki, Euroopan mestari vuonna 2007
Fischer, Marc, Suomen kävijä, nopea kuljettaja kun sille päälle sattuu
Graversen, Steen, maailmanennätys etunoja, älä aja tämän kaverin vieressä, Suomen Riihimäellä kisannut


877
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.03.09 - klo: 17.38 »
Korin suhteen on ollut vaatimuksia, mutta itselleni epäselvää saako tuollaisella perus 1/10 RTR korilla osallistua SM-kisoihin (Kyosho F430) ? Ilmastointireikien koothan on tietty määritelty TP10 sääntökirjassa jne. Toinen kysymys INS-BOXista, kuka niitä myy ja onko sellaista mallia jonka voisi asentaa ilmanputsarin päälle jotenkin ? Mulla on nimittäin laatikollinen GRP:n putsareita...
Tällasen löysin nopealla haulla http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Polttomoottorit-ja-Pillit/Mega-INS-BOX-15-mm-suodatin-ja-oljy-101629

Auttakaahan kokeneemmat vanhusta tässä hommassa kun tämä laji on totaalisen uutta minulle. Kiitos


Mugenilla on kätevämmän kokoinen INS-BOX eli kääntykää RC-Futuren puoleen.

Cale: eräässä TP-10 kilpailussa ei satanut, mutten just jaksa muistaa, mikä kisa se oli ...

878
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 15.02.09 - klo: 10.18 »
Ja oulun Datajätkälle, miksi et voi ostaa osia Suomen jälleenmyyjältä? Osia pitäisi olla hyllyssä ja hinnat tuskin on 200% USA-hinnoista.

Voin tietenkin ostaa, kysymys olikin että missä ulkomailla osia myydään. Tietääkö kukaan. Hieman vähemmän vielä näkyy näiden Jokomoiden kiluja missään.

Täältä Eurooppalaiset haluaisi ostaa BMAX-4 osia, kuten muitakin Yokomon osia. www.power-racing.net

879
Tulokset / LRP Touring Car Masters 2009
« : 08.12.08 - klo: 18.48 »
Kilpailut pidetään Eppelheimissä (Heidelberg) 27.-29.3.2009.
Tämä kilpailu on erittäin sopiva ensimmäiseksi kilpailuksi ulkomailla. Siellä on mukana paljon suomalaisia ja apua annetaan yli tiimirajojen. Luokkina on viritetyn lisäksi HPI-LRP Challange 9,5t -yksityyppikoneilla ja viidellä kennolla sekä 13.5t koneilla ja 6 kennolla. Ainakin 9.5t koneilla auton merkki on vapaa ja välityssuhde määrätty samaksi kaikilla. Eli helppoa on. Copteri ajoi ko luokkaa menestyksekkäästi vuonna 2008.
Aikataulu on leppoinen. Lento Frankfurtiin perjantaiaamua ja ovet avataan puolenpäivän jälkeen. Treenit (vain Masters) aloitetaan perjantaina klo 16.00 ja jatkuu klo 22.00, treeniä pystyy ajaan n.6 akullista eli riittävästi. Lauantaina ajot alkaa puolelta päivin (Masters) ja Challange -luokkalaiset ajavat lauantaiaamuna treenejä. Joten autoja voi mekata perjantai-iltana myöhään tai tutustua Heidelbergin yöhön ... Lauantaina ajetaan 3 akullista aika-ajoa, riittävän harvakseen eli auton voi vaikka rakentaa uudestaan joka erään, niinkuin Rytsyn Teemu teki vuonna 2008. Sunnuntaina yksi alkuerä + finaalit: A-finaali x 3 ja muut x 1. Onpa vähän ajoa. Joo mutta kisasta nauttii silti tai sen takia paljon. Buffetti on ollut hyvä, muttei paras mahdollinen kasvissyöjille.
Kallista? Varasin jo Lufthansalta edestakaiset lennot n. 100e/tyyppi ja hotelli esim IBIS (Heidelberg) n 120e/kolme yötä/tyyppi/2 hgen huoneessa. Autonvuokraus alle 200e, 3-4 vrk ja mahtuu 2-3 hlöä.
Heidelbergissä on paljon kulttuuria, joten kannattaa varata vähintään yksi päivä museoille ja mm. Heidelbergin linna kuuluu 1001 nähtävyyteen, mitkä jokaisen "täytyy" nähdä elämänsä aikana eli jokaisella on hyvä syy lähteä mukaan. Joopajoo, mekin ajettiin linnan ohi, otettiin kuva ja mentiin sitten läheiselle Hockenheimin moottoriradalle päiväksi.

880
Tulokset / Vs: 2008 Electric On-Road World Championships
« : 14.11.08 - klo: 14.36 »
Pääsuora on noin 40 metriä ja huiput sweepperiin tullessa on hieman alta 100 km/h. 

Onneksi tulee lipot, niin saadaan vähä vauhtia touhuun ...


881
TSM-10 luokan osalta lähtisin siitä, että noudatetaan EFRAn sääntöjä. Heti kun Lipot sallitaan EFRA kilpailuissa niin samaan aikaan sallitaan LiPot Suomessa. Esim 1.4. alkaen eli samaa mitä olen ehdottanut aikaisemmin että otetaan EFRAn akkulista käyttöön heti. Jos ei akkulistaan tule LiPoja, niin ajetaan NiMh akuilla ensi kausi kokonaan. Moottorirajoituksille ei, koska kun lipot tulee niin moottorin luonne muuttuu samalla, mielestäni on parempi saada testata eri koneilla, tehoa on tarpeeksi kaikille. Toivonmukaan painorajaa saadaan alaspäin ja näin vähän vauhtia autoihin. Nykyisen SM-rengassetin vanteen (Sorex28/JB) offsetti on väärä nykyautoihin ja pitäisi heivata kylmästi pois.
TSS-10 tarvitsee saada vauhtia pois. TSP-10 luokan vauhti on hyvä, mutta esim 3 parasta nousee kilpakuljettajiksi TSM-10 luokkaan seuraavaksi 2 vuodeksi, niin saadaan vaihtuvuutta luokkaan ja mielekkyyttä "harrasteluokkaan". 

882
Polttisautot / Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 14.10.08 - klo: 16.19 »
Kolme kisakautta on ajettu ilman lukitetta. Kerran lähti ruuvi irti, se laitetaan huolimattomuuden piikkiin, ei lukitteen tai sen puutteen piikkiin. Crossi on erikseen.

883
Polttisautot / Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 10.10.08 - klo: 07.53 »
Kyosho V-One RRR:ssä one-way:tä ei kannata väheksyä. Pidän sitä jopa nopeimpana näillä Suomen low- ja medium-pitoisilla radoilla, verrattuna spooliin ja diffiin. Se on totta, että vaatii ajamiselta enemmän ennakointia ja näin ei ole ajettavuudeltaan helpoin vaihtoehto.

884
Foami luokkaan: Vielä on viisi vapaata LRP 5300mah/28C -lipoa. Ei tarvitse kitsastella kaasun kaa. Kotelo on hardcase mallia. LRP suosittaa koneeksi joko 4.0 tai 4.5t 12,5 mm roottorilla ja Sphere Comp TC-Specin annosteleen sähköä. aake(a)power-racing.net. 

885
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 22.09.08 - klo: 17.14 »
Varmasta saat auton kunnon sladiin kun laitat spoolin taakse ja eteen one-wayn. Pikkasen jarrua ja heitto mutkaan ja kaasulla mutkan läpi. Pyöriikö kuin väkkärä: siis pikkasen jarrua.

886
Power Racingille tulossa LRP LiPoja kisakäyttöön. Hyväksytty Briteissä kisoihin 5000 mAh,  ei hyväksyntää 5300 mAh, molemmat 25C, hintaluokka 73e kisakäyttöön. myynti(a)power-racing.net

887
Kilpailijoiden kanava / Vs: Akkupaketit IB4600 kennoilla
« : 01.07.08 - klo: 17.48 »
Nyt ryhtiä, olen Ollin kanssa "samaa" mieltä. SM-sarjan johdossa oleva kuski jättää kisan ajamatta, jos laittomat akut ovat sallittu.

888
Ekoissa testeissä meillä muutokset olivat: pitempi alalinkki sekä ískariöljyt, eteen LRPn 40 ja taakse 35. Ajoharjoitukset tehtiin vanhalla koneella ja kuski ei ollut tyytyväinen kun pitkässä mutkassa loppui teho mutkan loppuvaiheessa. Tämä on helppo korjata uudella kisakoneella. Korkeutta säädettiin: 4 mm palat sekä eteen ja taakse.

889
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 13.03.08 - klo: 22.55 »
Nyt tuli hyllyyn Shark Monster Spec 2008 RTR sekä pelkkänä autona. www.power-racing.net

890
Rataprofiilin suunniteleminen on aina kakspiippuinen juttu, kokemusta on nyt noin 3 SM radan teosta Ylistaroon.
Siinä on käytännössä kaksi vaihtoehtoa, joko kaamea sumppu (eli ratakaistan leveydeksi 2m sekä pääsuora myöskin kapeammaksi) tai avoimempi rata johtuen mm. mattojen lukumäärästä.
En usko että teknisen sumpun kannattajia on paljoa, koska rata tulee jo nykyiselläänkin helposti liian kapeaksi (tai oikeastaan 2m leveäksi mutta se näyttää jo kovin kapealta, ja tietysti tuntuu ajettavuudessa).

Ei kannata miettiä liian joko tai. Koska esim ko radan tekeminen peilikuvana olisi tuonut yhden tosi haastavan kohdan.
Jos olisin ollut itse mukana kilpailijana, niin antaisin radasta täyden 10.

891
Kisat oli järjestelyiltään erittäin hyvät. Ainoan (pienen) moitteen antaisin radasta, se oli liian helppo SM-tason touring kuskeille. Siinä ei ollut yhtään kohtaa, jossa olisi saanut olla sydän syrjällään (vrt Kuusankoski). Tämä rakentavassa hengessä. Kiitoksia loistavasta kisasta. Seinäjoella 2009 ??


Suorastaan pskan maku jäi suuhun lauantai-illan treenien informoinnista, joka haiskahti vähän ruotsalaistyyliseltä sisäpiirin kotiinpäinvedolta. Kisakutsussa ei ollut treenimahdollisuudesta lainkaan mainintaa ja vasta 20. päivä oli editoitu lauantain aikataulun alimmalle riville treenimahdollisuudesta. Ei näin. Kyseessä Itselle oli täysi yllätys, että lauantaina saa harjoitella ja olin järjestänyt matka-asiat kilpailukutsusta saamien tietojen mukaan.

 :grin:

Käytännöksi on jo muodostunut treenit lauantai-iltana, jos aikataulu antaa myöden, joten varmaan tahaton lipsaus järjestäjältä. Meidän tiimi ainakin varautuu myös Oulussa ja Laukaassa treenaamaan lauantaina, vaikkei siitä mainittaisiin etukäteen.

892
Kilpailijoiden kanava / Vs: Liikaa kilpaluokkia?
« : 18.12.07 - klo: 15.55 »
Lainaus
Hyvä, että saa olla sadekelin auto erikseen, mutta mitä lajiryhmä on aikeissa tehdä itse ongelmalle eli liian runsaille sateille?

No tilattiin tietty sellanen halkasijaltaan 50 metriä kokoinen sateenvarjo ja se sitten isketään pystyyn radan keskelle jos vettä tulee. :mrgreen:



Tää on just sitä mitä mä kaipaan. Ei tartte kastella kenkiä mekatessa ja juostessa radalla. Kouvola 2007: 2 cm syvää 4 metrin matkalla virtaavaa vettä pääsuoralla, on jo vähän liikaa. KIITOS.

893
Kilpailijoiden kanava / Vs: Liikaa kilpaluokkia?
« : 16.12.07 - klo: 18.01 »
Luokkaan TSM-10 en ehdottanut muutoksia ikärajaan, jota ei ole.

Näkisin TSP-10 enemmän "aikuisten" hiekkalaatikoksi. Eivätkä nuoret ole viemässä aikuisilta tikkaria, joskus se vaan ottaa niin koville.

TSS-10 luokka on se luokka, joka antaa eväät nuorille kovaan kisaamiseen. Haluan myös nähdä nuoret samassa luokassa ja saavan kavereita harrastuksen piiristä.

894
LRP:n uusia ohuita roottoreita on tulossa ja niitä tullaan testaamaan. Halkaisija 13 mm tuote nro 50612 ja 12,5 mm tuotenro 50611. Vauhtia ei ainakaan tule puuttumaan mattoauto kisoista kaudella 2008.
Yokomo-LRP Team

895
Kilpailijoiden kanava / Vs: Liikaa kilpaluokkia?
« : 14.12.07 - klo: 18.22 »
Nyt kun vauhdit on lähentyneet TSS- ja TSP -luokissa, olisi ikäsääntöjä tarkistettava siten, että TSS-luokka olisi alle 18v ja TSP-luokka olisi yli 18v kuskeille. Näin saataisiin nuoret pysymään pidempään TSS-luokassa ja taso kovenis ja kisat paranisivat. Samalla saadaan nuorista kovempia kisaajia TSM-luokkaan.

Se miten saadaan TSM-luokan kisat pysymään yhtä kovatasoisena kuin ne on nyt ja saada kaikki suomalaiset supertähdet mukaan myös tulevaisuudessa, on jo toisen palstan arvoinen. Se on kuitenkin kaikkein kovin SM-luokka pienoisautoilussa. Luokkajako sähkötouringissa on hyvä ja aina voi hyvää parantaa.

Mattikset ovat ihan ok omalla paikallaan.

Polttispuolella tourinki on menossa hyvään suuntaan, mutta ku viime kesänä satoi liikaa. Mitä tekee lajiryhmä?. TP-10:ssä on vauhtia ja lähdöissä näyttävyyttä, sekä se ääni ja "tuoksu".

LS-5 luokasta ainut kommentti on, että ääntä sais olla vähemmän (autoissa). Onnea ja menestystä uusimmalle SM-luokalle.

Sähköcrossista en tiedä mitään, eli ne ovat ne liiat luokat mun mielestä (vitsi). Tarttee tutustua.

Polttiscrossi on mielenkiintoinen suurine osanottajamäärineen, en tiedä suhdetta paljonko on junnuja, mutta voisi olla opettavaista junnuille, jos junnut ajaisivat lauantaina ja muut sunnuntaina. Näin saisivat junnut ajaa finaalia enemmän, kun siellä se paras ja opettavaisin kisa ajetaan. Mutta tietotaito ei siirry niin hyvin jos ajetaan eripäivinä.

Onhan siinä luokkia jokaiselle. En kuitenkaan lähtisi poistamaan mitään, kunhan kuskeja löytyy. Kerhojen tehtävä on taas hommata kuskeja.

896
YOKOMO-LRP tiimi 2008:
Yokomon tiimi on kasvanut ja lähtee kauteen -08 vahvempana kuin koskaan.
Autona Yokomo RC12L4 World Edition Ver.2006.
Nopariksi valittiin LRP Sphere Comp 07 edition ja koneiksi LRP 5.5t ja 4.5t bondatulla ankkurilla. 
Tekniikassa/säädöissä toimii asiantuntijana Tony Raikas. Renkaina käytetään Yokomon mattoautorenkaita.
Kuskit /sijoitus 2007/:
Tony Raikas 4.
Viljami Kutvonen 6.
Nappe Fager 7.
Matias Kuusinen 12.
Joni Minkkinen uusi
Joonas Holsti uusi
Kalle Lauren uusi

Tiimiissähän liikku jo rahaa kun on 7 tiimikuskia!

Kannatusjäseneksi Yokomo-LRP tiimiimme pääsee jo 500,00e panostusta vastaan. Lisätäänkö Ollin nimi listaan?
Mainitaan nyt samalla, että 2 autoa on vielä vapaana 1 käytetty (pari vuotta vanha) ja yksi uusi.

897
YOKOMO-LRP tiimi 2008:
Yokomon tiimi on kasvanut ja lähtee kauteen -08 vahvempana kuin koskaan.
Autona Yokomo RC12L4 World Edition Ver.2006.
Nopariksi valittiin LRP Sphere Comp 07 edition ja koneiksi LRP 5.5t ja 4.5t bondatulla ankkurilla. 
Tekniikassa/säädöissä toimii asiantuntijana Tony Raikas. Renkaina käytetään Yokomon mattoautorenkaita.
Kuskit /sijoitus 2007/:
Tony Raikas 4.
Viljami Kutvonen 6.
Nappe Fager 7.
Matias Kuusinen 12.
Joni Minkkinen uusi
Joonas Holsti uusi
Kalle Lauren uusi

898
Sähköautot / Vs: Nikko survivor 4
« : 01.12.07 - klo: 19.10 »
Nikkot korjaa Amo Oy/huolto. Puh 09-89553268, soita sinne niin saat apua.

899
Tulokset / Vs: EC Nitro Touring 2007 Madrid
« : 19.08.07 - klo: 19.49 »

Hyvä Teemu, loistava suoritus.

Provisional Results.
1. Dario Balestri - Team Magic - 153 laps in 45:14.866
2. Jilles Groskamp - Xray - 152 laps in 45:17.457
3. Alessio Mazzeo - Serpent - 151 laps in 45:01.035
4. Teemu Leino - Xray - 151 laps in 45:01.664
5. Guisepe D’Angelo - Mugen - 151 laps in 45:09.004
6. Oscar Cabezas - Serpent - 151 laps in 45:11.246
7. Martin Hudy - Xray - 149 laps in 45.13.604
8. Niki Duina - Xray - 142 laps in 45.04.138
9. Martin Christensen - Xray - 140 laps in 45.12.048
10. Adrien Bertin - Kyosho - 103 laps in 33.04.688

Fastest lap - Dario Balestri - 16.776
Keskinopeus melkein 64km/h

900
Tulokset / Vs: EC Nitro Touring 2007 Madrid
« : 17.08.07 - klo: 15.29 »
Näyttää Teemulla kulkevan.

Qualifying Round 1 (Provisional)
Top 10

1. Teemu Leino - Xray - 18 laps in 5:07.684
2. Alessio Mazzeo - Serpent - 18 laps in 5:09.569
3. Francesco Tironi - Kyosho - 18 laps in 5:11.911
4. Martin Hudy - Xray - 18 laps in 5:12.270
5. Niki Duina - Xray - 18 laps in 5:12.276
6. Helge Johannessen - Xray - 18 laps in 5:12.328
7. Jilles Groskamp - Xray - 18 laps in 5:12.680
8. Mark Gilliland - Xray - 18 laps in 5:12.697
9. Andreas Myrberg - Xray - 18 laps in 5:12.707
10.Rick Vrielijnck - Mugen - 18 laps in 5:13.701


Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31 32 33