Kyllä kyllä, ei tuo olekkaan mahdottomuus, mutta otappa yhteen soittoon jatkuvasti akuista se 60A 5min (Tarkoitan siis 60A niin kauan että akku loppuu eli noin ~3min) ajan, niin se on jo aika vaikeeta. Totta kai pumppaamalla kaasua saadaan otettua keskiarvona paljon, mutta jatkuvasti on asia toinen. Tuo virta-arvo on mun mielestäni ihan turha, koska ns. kilpanopareissa (peinet lankarajoitukset) en oo huomannut kenelläkään mitään eroa "potkussa"... Akuissa sen sijaan on PALJON eroa. Mutta tietysti kannattaa katsoa sellainen nopari, jossa riittää ominaisuudet itselle, kuten ohjelmoitavuus, kennojen käyttömäärä, sisäinen vastus... Mutta kuten sanottu, tuo 5min ajan yli 50 ampeeria on paljon, se tarkoittaa käytännössä että ajat akun alta aika yksikön tyhjäksi, jo pelkkien kennojen sisäinen vastus pitää huolen siitä, että jännite tippuu dramaattisesti, kun lasket kaasusta ja painat uudelleen pohjaan, on kenno kerennyt sen verran huilaamaan, että se jaksaa taas potkasta auton mukavasti liikkeelle (jännite tasaantuu ja mahdollistaa virran nopen ulosottamisen)... Elikkä siis tuo virranmäärä lähinnä riippuu akusta, ei noparista. Kunnon akulla varmasti saadaan mutkasta poituttaessa ihan kipeitä lukuja, mutta ne on niin lyhyitä jaksoja, ettei niitten arvoa kannata edes mitata... Kunhan on se sisäinen vastus pieni, se mahdollistaa hetkellisen virran nousun tähtitieteelliseksi.
Edit: Korjailin virheitä, ja haluan viellä painottaa tuota kohtaa, että: Tärkein ominaisuus on varmasti se ohjelmoitavuus, vaikka topicissa onkin kyse tuosta virtamäärästä, poikkesin pikkusen aiheesta, mutta kuitenkin...
Ei muutaku perjantai päivää! :mrgreen: