Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - .21

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 32
91
Vapaa keskustelu / Vs: Kuka ajamassa nyt-liitteessä?
« : 05.09.08 - klo: 19.55 »
Itse olin katsovinani että Pekan koppa olisi :roll:.

92
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 05.09.08 - klo: 19.51 »
Tsau, sain tuossa käsiinni kuluttaja luokan hig speed kameran jolla tullut hieman testailtua kaiken näköistä. Odotan innolla että pääseen radalla autoa kuvaamaan ajossa.

Video on 300 fps, kameralla pystyy 600 ja 1200 fps mutta kuva koko on jo aika pientä.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rs4tn_NlLeE[/youtube]

93
En ota millään lailla kantaa järjestelyihin mutta kieltämättä oli kyllä melkoisen pitkä päivä eilen sunnuntaina, varsinkin kun oli seissyt jo lauantainakin radalla 12-14 tuntia.
Eikä tosiaankaan ole turvallista lähteä vähänkin pidempää tulevilla ajamaan kotia pimeällä varsinkin jos on hieman ryytynyt.

94
Jep jep, rankka viikonloppu takana päin.

Ensiksi suuret onnittelut pekalle upeasta ensimmäisestä sm voitosta LS-5 sarjassa, moni olisi varmaan jo heittänyt pyyhkeen kehään jos olisi ollut sinun asemassa lauantaisessa kolarissa finaalin lämmittelyssä. No tää on autourheilua ja semmoista sattuu, joka tapauksessa itse annan täyden tunnustuksen ilmeisesti aika isosta korjaus urakasta jolla sait auton vielä nippuun sunnuntaille. Taisi tulla loppujen lopuksi vieläkin nopeempi ajettava :wink:.

Omaa suoritustani  ei tarvitse kovinkaan monella sanalla arvioida, en tiedä mitä tehtiin väärin mutta kun ei kulkenut niin ei kulkenut. Vaikka perjantain harjoituksissa ainakin omasta mielestä auto toimi ihan hyvin ja oli kohtalaisen helposti hallittavissa niin sitten lauantaina sekä sunnuntaina se oli aivan käsittämätöntä tuskaa pitää edes koko kärry radalla :cry: :cry:.

Sain myös näköjään uuden perivihollisen näissä kilpailuissa, teemun kanssa kumpanakin päivänä oli hauskaa kisata keskenään aika vertailuissa sekä radalla. Hitto on se teemu nopee (tosi nopee) :lol:


Kiitos kaikille kanssa kilpailijoille kuluneesta kaudesta, hauskaa on ollut radalla kanssanne ajaa sekä rupatella P...kaa :azn:. Käyhkön marcolle sekä ilpolle myös kiitokset hyvästä sekä todella hauskasta seurasta tattarilla treeni kavereina olemisesta.


Kaipa ne hyvät ja huonotkin pitäisi laittaa:

+oli kilpailut
+uusia kuskeja
+auto toimi perjantaina
+hieno yöpymis mökki
+THE tonyn hyvät selostukset tuomarina lauantaina
+CAD Powerin kone tikkas hyvin suorilla :cool:


-oma ajo itse kilpailuissa
-oli välillä vähän kylmä
-hieman ehkä turhauduin sunnuntaina
-olin pari kymppää hitaampi kuin teemu :angry:

95
Kato Eki, se pitää maksaa eka :lol:

Kato kato ku vähän ärhentelee niin hommaa rulaa taas, senkin höpsö :kiss:  :laugh:.


96
Upeesti taas toimii omalla kohdalla ilmoittautuminen kitissä, herjaa että lisenssi ei voimssa niinkuin on tehnyt kahdessa ensimmäisessäkin kisassa.

Yhden kerran taidan vaivautua sinne enään soittamaan, jonka jälkeen vaihtuu seura jos ei asia korjaannut PRKL :evil:.



97
Onko teillä suunnitelma B:tä jos keli on huono huomenna?.

Minulle on tarjottu laina autoa huomiseksi mikäli siihen omistaja löytää/saa tarvittavat osat. Jos rata on märkä niin taidan suosiolla jättää homman sikseen.

98
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.08.08 - klo: 17.30 »
Moi, enpä ole kauheasti kirjaa pitänyt kauppakumppaneistani mutta nyt parin viimeviikkoisen kauppani kunniaksi plussat pompsahtelevat seuraaville foorumin jäsenille:

-Spin
-Geswas


99
Tarkkaan en osaa sanoa mutta ainakin 90% oli FG:tä.

100
Ei ihan suoraan kuulu aiheeseen, mutta millaisella kalustolla tuota GT-luokkaa ajettiin? En koreista osannut päätellä autojen tekniikkaa.  :sad:


Sen mitä katselin muutamia autoja niin aika perus RTR pelejä olivat, käsittääkseni säännöt kieltävät viritys osat?. Rekka luokka oli aika makeen näköistä sekä todella realistinen myös

101
Dodii pientä kisa raporttia stonden virallista odotellessa.

Päästiin samalla myös ruotsin sarjataulukolle, pekka johtaa suomalaisista :lol:.
http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=103&Itemid=2



Tosiaan matkalta palattu hyvillä mielin paljon uutta näkemystä ja kokemusta LS-5 luokasta.
Aloitetaan vaikka radasta joka oli vasta rakennettu ja kyseiset kisat olivat kerhon ensimmäiset "isot" jotka he järjestivät.
Puitteet radalla olivat todella hyvät kuten kaikilla muillakin ruotsin radoilla kuulo puheiden perusteella taitaa olla, jo pelkästään ajajakoroke oli kyllä niin viimeisen päälle rakennettu ja suunniteltu.
Puhumattakaan radasta joka oli kuin suoraan elokuvista :shock:, siis aivan tautisen makee oli radan kallistettu mutka johon pystyi tulemaan melkoisen kovaa. Kallistettu mutka oli myös armoton mikäli siihen tuli liian kovaa tai väärällä ajo linjalla, Mikeltä voi kysyä miten siihen ei kannata tulla :lol:.

Pitoa radassa oli myös todella hyvin vaikka kuulin että jotkut valittelivat sen vähyyttä, kuulemma tottuneet ajamaan pidotetulla radalla. Hienot olivat myös radan nurmi alueet joihin välillä hieman itsekkin tutustuin, hyvin säästävät autoa kun ei montakaan metriä yleensä liukunut jos sinne joutui, tosin jos mennään Miken tyylillä kallistetusta mutkasta niin saattoi päästä jopa metrien päässä sijaitsevasta verrkoaidasta yli heinikkoon asti.


Kisathan meni loppujen lopuksi suomalaisittain todella hyvin kun oltiin kaikki A-Finaalissa, itse taisin päästä finaaliin loppujen lopuksi jollain fastest lapillä vaikka olin kuudes semifinaalissa, en ihan tarkkaan osaa sanoa kun ruotsalaisten aikaajo formaatti on hieman poikkeava meidän oman sarjan tyylistä jota käytämme. No joka tapauksessa finaallissa oltiin ja ei muutakuin sitä odoteltiin.
Noin puoli tuntia ennen finaalin alkua taivaalta tuli aika paljon vettä joka kasteli radan oikein kunnolla, mutta sade loppui noin vartti ennen finaalin alkua mutta rata oli todella märkä. Oli hauska katsoa kun porukka arpoi lähteäkkö sade renkailla vai kuivan keli renkailla kun sää näytti selkeytyvän myös todella nopeata tahtia, otin myös itse teknisem kympin juuri ennen finaalin alkua että saatiin vielä vähän aikaa radan kuivumiseen :p.
Rata oli käytännössä enään kostea lähdössä mutta siltikin liukas liian raskaalla kaasusormella, itsellä ei hirveästi ollut asiaa kärki paikoille vaikka en hirveästi liukastellutkaan sen verta hyvin muut ajoi.
Noin kymmenessä minuutissa rata kuivui käytännössä kokonaan, tässä vaiheessa olin jo muutaman lapin takana muita. Eikä radan kuivuminenkaan omaa ajoa hirveästi auttanut kun oli niin hemmetin vaikea ajettava, hieman jäi askarruttamaan kun setuppi oli sama jolla se toimi perjantain vapaissa harjoituksissa erittäin hyvin. Kärkipaikoille ei kyllä joka tapauksessa olisi ollut asiaa sen verta kovaa ruotsalaiset menivät, no loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen finaalin, pääasia että sai vain ajaa koko rahan edestä niin upealla radalla.

Matkalta jäi muutenkin erittäin hyvä fiilis käteen, tosin ei siinä porukassa voi huonokaan jäädä. Vaikka ilmassa on aina pientä maakamppailua niin pakko tunnustaa että kyllä ne ruotsalaiset osaavat kilpailuja järjestää.

Paljon tuli myös tutkailtua muiden autoja josta sai uusia "tipsejä" omaankin kiesiin joita tulaan myös kokeilemaan meidänkin radoilla, paikalla oli myös norjalainen kuljettaja Frank Clementz jonka harmissa oli tasan tarkaan kaikki mahdolliset Ian oddifield diffit sun muut super tuning osat mutta oman autoni nimikko jarruputket saivat hänet erittäin kateelliseksi :grin: eli jotain me myös vietiin sinnekkin päin, lupasin tehdä ja toimittaa hänelle omat :wink:.


Kisat takana ja toivottavasti ensi vuonna uusiksi.

Mekaanikkomme Pasi Nevalainen àla "STEFA" osoittautui onnistuneen matkamme yhdeksi avain tekijäksi, pasilla riitti hommia väilillä vähän jopa liikaakin yhdelle mekkarille kun piti parhaillaan kolmea auto käydä nostamassa :mrgreen:
Pasi piti tiimin myös hyvin tietoisena ympärillä tapahtuvista asioista ja tiedotti niitä meille, myös tarjoilu puolen hän hoiti aina siinä "välissä". Kiitän Pasia todella paljon avusta reissulla.

Mikelle myös matkanjohtajana sekä talli pomonamme kiitokset matkasta, lähden mielelläni seuraavan kerran myös uudestaan jos mahdollisuus tulee.

Stondelle ja pekalle suuret kiitokset myös hyvästä seurasta matkalla, ei tarvinnut matkalla kuunnella paljon autoradiota kun riittää että samassa autossa on stonde niin matka sujuu aika nopeasti :cheesy:.


Kuvia joita kerkesin ottamaan reissulta tulee varmaan näkyville TRT-TEAM.com sivuille lähiaikoina.


EDIT: mitähän lie stonde sai tämä vuoden PM mestarilta kun niin vähän irtosi tietoa sitä udellessani. :huh:

102
Kisoista palattu ehjänä takaisin, tosin auto saattaa tarvita hieman laastaria. :mrgreen:.


Raporttia myöhemmin ja enemmän.

103
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 30.07.08 - klo: 14.08 »
Moi, itsekkin olen hieman kopteristi.
Minulla oli tuossa viime vuonna parikin semmoista lamaa V3 & V4, siitäpä se hulluus sitten iskikin aika tavalla. Joku 200 akullista noilla sisäkoptereilla harjoittelin ennekuin hommasin TT:en mini-titanin kun kehuivat sitä niin helpoksi.

Sitten tää kopteri homma räjähti käsiin titanin hommaamisen jälkeen oikeastaan ihan täysin kun rupesin muistelemaan että joskus 2003 ihailin graupnerin luettelosta NH90:sen koppaa ja sitä turbiini tekniikkaa.
Jotkut varmaan muistaa että minulla oli aikaisemmin se Jet-Truck projekti joka loppujen lopuksi sitten meni suoraan sanottuna ihan Vi*****s, pitkään mietin että mitä sillä turbiinilla sitten tekisin kun en jetti konettakaan oikein halunnut kun olisi ollut turhan iso kokoinen sen kokluokan moottorille. No loppujen lopuksi moottori löysi uuden omistajan ja päästiin katsomaan että mitäs seuraavaksi kokeillaan.
Ja tässä vaiheessa kaivettiin sitten uusin graupnerin luettelo jossa oli edelleen tuotannossa NH90 runko, monta viikkoa mietin että saisikohan tuommoista ikinä kasaan ja kuinka riittää motivaatio rakentamiseen. No kaipa se rekka projekti oli pieni opetus että pitää olla hieman parempi suunnitelma kuin pelkästään päästä alkaa jotain tekemään. Tämän asian tiedostin todella monta kertaa itselleni ennekuin loppujen lopuksi sitten pistettiin tilausta sisään, ja päätin myös että teen tasan tarkkaan hommaa sillä vauhdilla eteen päin että ei jossain vaiheessa taas iske kauhea motivaatio ongelma. :wink:

No nyt on vajaa puoli vuotta rakennettu runkoa aina kun on kerennyt, ja tässä kuosissa se nyt tällä hetkellä on:















Toivottavasti joskus vielä lentää, ettei tarvitse tehdä kirja hylly koristetta. :laugh:

104
Hyvä MIKKE!!! :wink:

Ensi viikolla tattarilla viimeiset testit ennenkuin pakataan auto kohti ruotsia.

Ps: Mikke onkohan mitään mahdollisuuksia että paikan päällä olisi langatonta verkkoa tarjolla?, ottaisin kannettavan mukaan niin olisi kiva päivitellä kuvia realiajassa tänne foorumille.

105
Tulokset / Vs: Vantaa LS-5 SM 12.7 tulokset ja jälkiajot
« : 15.07.08 - klo: 10.29 »
Terve jerry, normaalisti en kommentoisi tällaisista asioista mutta täytyy hieman korjata sinun väärinkäsitystä.

Kun kerran et muuta keksi kirjoitettavaa kisasta kuin aamuisen veden lastaamisen niin, ennenkuin radalle oli edes kymmenkunta ihmistä aamulla tullut niin olimme sitä ennen nilkkoja myöten kaapineet suurimmat lätäköt pois joten lopuille jäi vain käytännössä viimeistely kuivaus.  :wink:

Ja kaikki on varmasti tehnyt omalta osalta jotain kilpailujen eteen, tosin kaikilla ei ole tarvetta tehdä itsestään vain niin tärkeitä ihmisiä ja korvaamattomia.


Terv:   Eki

106
Tulokset / Vs: Vantaa LS-5 SM 12.7 tulokset ja jälkiajot
« : 14.07.08 - klo: 19.26 »
Juu kivaa oli koko rahan edestä taas kerran.

Finaalissa laitoin lähdössä koukun pekan auton perään että pysyypi perässä :tongue:, oikeesti oli aika kiva kyllä ajaa kun auto toimi todella upeasti koko 30 minuuttia. Viimeisellä kierroksella yritin tehdä ohitusta mutta pekka piti sen verran hyvin vauhtia ettei ohitus yritykseen tullut mahdollisuutta. No tästä on hyvä lähteä kouvolaan kauden päätös kilpailuihin.


Kiitos kierroslaskennalle sekä muille varikko toimitsijoille.


EDIT: olisko kenelläkään kuvia?, kun kameroita ainakin oli paikalla jokunen :roll:.


107
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 15.06.08 - klo: 09.59 »
Onkos ketään menossa huomenna(tänään) sunnuntaina ajamaan Tattarille?

Forecan mukaan sateet loppuvat aamupäivällä.

Voisi joskus puolen päivän aikaan mennä kuivailemaan rataa...


Tullaan veljen kanssa kuivaus talkoisiin, itse en ajatellut ajavani tänään kyllä.

108
Jep jep, kivaa oli ajaa leikkimielisesti vaikka ihan täysiä loppujen lopuksi ajoin :lol:.
Auto toimi ihan odotetusti finaalissa, harmi kun pekalta lähti vaan rengas irti olisi ollut hyvä katsoa olisiko oma vauhtini riittänyt edes perässä pysymiseen.

Marcolle täytyy kyllä laittaa onnittelut vaikka hänen autonsa ei toiminut, tai siis ei kuulemma ole toiminut kahteen viikkoon :huh:. Erittäin mielenkiintoista kun katsoo finaalin parasta aikaa niin taisi tulla hänen oma ennätyksensä. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :grin:


Jerrylle aivan tajuttoman ISOT kiitokset taas kilpailujen järjestäjänä.
Ja tietenkin frantsille yhtä ISOT.

109
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 24.05.08 - klo: 21.56 »
Kiitos kessille vielä viimeisestä kokeilusta vanhasta autostani, ei ollut ihan enään niin hyppysissä ajaminen siinä muutamalla kierroksella.



110
Jerzi: laitappa meikäläinenkin listalle tiedät kyllä mihin luokkaan.

111
Hvoltage: mitäs jos jätettäis asia tähän säännöistä. :police:

112
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 03.05.08 - klo: 19.34 »
Hienoja kuvia bastard!!!.

Aika "BAD" mobiilin näköinen tuo eka kuva.

113
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 26.04.08 - klo: 21.39 »
Kiitos omasta puolesta maalausporukalle, nyt on uusi nurmikko istutettu radalle ja korjailtu hieman kanttareitakin. Vielä taitaa olla valkoisten viivojen maalaus sekä kanttareiden.

Mutta kyllä nyt taas kelpaa ajella kun radankin erottaa ajajakorokkeelta hyvin.

114
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 01.04.08 - klo: 12.17 »
Moi.

En ole juurikaan viimeaikoina miettinyt koko projektia ollenkaan.
Olen myös päättänyt että en aio myöskään enään jatkaa.
 

Myös turbiinikin meni tässä hiljattain kaupan, tosin uusi on tilattu mutta tulossa toiseen juttuun.

115
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.03.08 - klo: 14.57 »
Huihai.

Tässäpä olisi meidän tiimin tämänkauden vitosauton väritys.
















Tulispa jo kesä.


116
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.03.08 - klo: 20.36 »
Moro!

Pientä bensa kuumotusta havaittavissa näin kesän tullen taas, joten missäs olis lähin rata 1:5 autoille? meinaan FG Sportsline pirssi olis hakusessa piakkoin.

niin ja pääkaupunki seudulla ollaan, et täältä pitäis rata löytää.

ps. mitä kaikkea FG Sportslineen kannattaa ekana päivittää?

Terve: kannattaa myös seurata myynti ilmoituksiakin, sielä näyttäisi olevan tälläkin hetkellä yksi todella varteen otettava peli myynnissä.


117
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.03.08 - klo: 19.59 »
Tuli suihkittua uusi koppa.







Tuli samalla testattu olisiko tämänkaltainen väritys tulevan kauden vitos kopassakin (tai sitten kromi!!!). :huh:

No huomenna testaamaan omenaan kuinka nopea on :wink:.

118
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 19.02.08 - klo: 16.40 »
Minulle tupsahti "kilpailu tehtaalta" tänään pieni paketti, tuli hackerin pieni harjaton ja graupnerin säädin. Enään puuttu 2mm reiällä oleva pinjoni että saan autoon kiinni, tosin tuntuvat olevan joka paikasta loppu. Jos ei niitä saa niin täytyy tehdä sovite noille 2,3mm pinjoneille.

Ps: kenelläkään tietoa että onko asson ratas moduuli sama kuin LRP:ssä?.

119
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 18.02.08 - klo: 16.29 »
Terve: Olisi tarkoitus hankkia LRP monsteriin uusi säädin ja moottori.
Moottoriksi olen katsonut mamban 4200kv ja säätimeksi näillä näkymin GM-GENIUS SPORT 30R. Kenelläkään kokemuksia tuosta säätimestä?, mikään huippu säädinhän tuo ei ole mutta riittävä jos perus jutut ovat toimivia. Vai kannattaisiko suosiolla katsoa castle creationin omia säätimiä.
Mamban kone toimii huonosti sharkissa. Osta mielummin DY:n pitkä 4800kv motti.


Kiitos tästä infosta, no en sitten tilannut mambaa vaan hackerin ja joku gm säädin.
Laitan infoa sitten miten kävi.

120
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 17.02.08 - klo: 15.52 »
Terve: Olisi tarkoitus hankkia LRP monsteriin uusi säädin ja moottori.
Moottoriksi olen katsonut mamban 4200kv ja säätimeksi näillä näkymin GM-GENIUS SPORT 30R. Kenelläkään kokemuksia tuosta säätimestä?, mikään huippu säädinhän tuo ei ole mutta riittävä jos perus jutut ovat toimivia. Vai kannattaisiko suosiolla katsoa castle creationin omia säätimiä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 32