Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - reittila

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24
121
JQ: Joo, olet oikeassa, että tosi äijät osaa ajaa ja muut itkee.
Siks mäkin "itken"  :p

122
Komppaan edelleen Mattia.

123
Matin kanssa samoilla linjoilla.
Ongelma ei ole siinä, etteikö itse tietäisi, mistä pitää hypätä, mutta kun on samaan aikaan radalla muitten kanssa ja joukossa on aina niitä, jotka eivät tiedä mimstä pitää hypätä, syntyy ns. härdelliä, kun itse on tulossa sopivalla vauhdilla yhtä loikkaa varten ja edessä aletaan himmailla.
Härdelli ei liene kuitenkaan perimmäinen hyndän tarkoitus ?
Tokihan itsellekin sattuu vahinkoja, mutta siitähän selviää treenaamalla enemmän.


124
Ihan vaan vinkkinä niin touringkuskeja ei kannata kuunnella kun tehdään crossirataa. Ja jos jostain hyvinkään hyppyreistä ei pääse yli, se johtuu siitä ettei osaa! Eli silloin pitää treenata sitä eikä itkeä et rata on huono.

Ja pöydäksi sitä takasuoran hyndää ei kannata tehdä, muuten siitä häviää koko hyndän idea. Duunatkaa se alastulo pidemmäksi ja vähän loivemmaksi niin se on siinä. Hyvinhän se auto lentää siitä. Muutkin hyndät on ihan hyvät. Erityisesti vasemmalta oikealle ajettava tupla ennen shikaania. Mutta unohtakaa ne matot!

En ainakaan itse laske itseäni tourig-kuskiksi, kun edellisestä touring-kisasta on hmmm, kolme tai neljä vuotta. Ei enää jaksa muistaa.
Oma "ura" on myös aikanaan alkanut aikoinaan krossilla ja siihen aikaan taisi Josekin vielä miettiä enimmäkseen vaippojen eroja  :mrgreen:
Ketähän lie tarkoitit tuolla toteamuksella.
Itselläni ei ole ongelmia hypätä, mutta kuten annoin ymmärtää, syntyi hyndässä tilanteita, joissa edellä hitaampi alkoi arpoa ylitystapaa ja takaa kovempaa tulevana yritin välttää päälleajoa ainakin kaksi kertaa tuhoisin seurauksin, kun yli hyppääminen ei juuri niillä kerroilla olisi onnistunut.
Alastulon muokkaaminen voisi olla todellakin parempi idea, kun sitä tarkemmin ajattelee.
Edit: Niin ja mikä vika niissä matoissa oli ?
Ei aiheuttanut tietäkseni kellekään mitään ongelmia, mutta hyndät pysyi hyvässä kunnossa.

125
Tuplan muuttaminen pöydäksi, voisi ehkä olla vaihtoehto, jolloin jänistäjät eivät välttämättä "nokkaperillänsä" hankaloittaisi takaatulevien lähestymistä.

nimim. hitaanpaa tuplassa väistänyt varaosakauppiaan suosikkipoju (osasin tietenkin ihan itsekin tuossa rypeä, toki)

126
Joo, paljoa ei tosiaan ole jälkipolville kerrottavaa, ainakaan oman ajosuorituksen suhteen.
Muuten kyllä ja varaosakauppiaat, siellä jossain kaukomailla, rikastuivat taas malikkaasti.
Pääsuoran tuplahyndien poistosta olen lobbaillut jo ennen kisoja.
Muuten hyvä rata, jopa erinomainen, mutta mainitut kummut pilaavat.
Radassahan on hyvä ollakin yksi paikka, jossa voi ja pitää ajaa kovaa, eli rata ei kärsisi hyndien poistosta, päinvastoin. Teknisiä ja hitaitakin kohtia on aivan riittävästi muutenkin.
Nyt kisojen lopputulokset muotoutuvat liikaa noiden kyttyröiden takia.
Ei ole pelkästään kyse siitä, että ne pitää ajaa ns. oikein, vaan koska kaikki eivät joko halua tai uskalla dyykata kerralla ja jäävät arpomaan oikeaa lähestymistapaa nopeampien jaloissa, aiheutuu tästä liikaa tilanteita myös takaa kovaa vauhtia lähestyville kanssakilpailijoille.
Edit: Niin, piti tietysti vielä sanomani, että kisathan olivat kaikinpuolin mallikkaasti ja leppoisasti läpiviety ja kuten Heulikin totesi, kyllä nelkku rokkaa.

127
Kyllähän se Erkki kolehdistakin puhui, mutta kiinnostus oli kovin laimeaa.
Mut nyppitää lähteä sinne kisoihin, jotka toivonmukaan ajetaan...

128
Niin, kuten sanoin, kaikille ei voi olla mieliksi ja äänestyksen tuloshan tuossa ratkaisi.
Arton "käden nosto" oli lähinnä "huuli".
Tokihan itsekin olisin ajanut mielummin _tänään_, jos keli olisi ollut toisenlainen.

129
Paikalla olleena en nähnyt yhtään kättä nousevan, kun Erkki kysyi kilpailijoilta, josko kellään olisi jotain ehdotettua järjestelyä vastaan.
Jos kisat olisi ajettu tänään, olisi radalla nähty kourallinen kuskeja, eikä sekään olisi varmasti ollut SM-sarjan arvoista, vai ?
Tuskin olisi saatu 15 kuskia radalle, jolloin kisalla ei olisi ollut SM-arvoa.
Kunhan mietin...
Edit: Viimevuonna identtisissä oloissa moni pitkämatkalainen jätti vapaaehtoisesti ajamatta, joten mikäpä järjestely nyt sitten olisi tyydyttänyt kaikkia tänään paikalla olleita ?
Kilpailukalenterissa lukee 26.-27.5., joten kyllä molemmat päivät on alunperin varattu kisalle.

130
Tämännäköistä oli tänään aamulla radalla

Huomatkaa, että Kyosho on jo nyt herättänyt kauhua kilpailijoissa jopa siinä määrin, että hattujen logojankin on alettu vandalisoimaan  :mrgreen:

131
Tulokset / Kisakalenterista - taas
« : 26.05.07 - klo: 16.31 »
Kummallakos radalla maastosarja IV ajetaan 11.-12.8. ?
Hyvinkäällä vai Vaasassa ?
AKK:n kalenteri sanoo Vaasa ja RCMaailman Hyvinkää.

132
Koskas muuten portti aukeaa, eli radalle olis hyvä päästä ainakin tuntia ennen vapaiden alkua, varsinkin kun vapaatreeniä on vain tuo yksi tunti.

133
Tuoltahan noita sateita on hyvä seurailla:

http://testbed.fmi.fi/history_browser.php
Jep ja jos haluaa ajaa sateessa, ei tarvitse muuta, kuin ilmaantua lauantaina Hyvinkään kisa-areenalle  :p

134
Moi!
Moneltas sinne voi mennä huomenna ajelee?
http://www.hyua.fi/pages/vauhtipuisto.php
RC-rata (019) 452 104

RC-Ratakahvio 019 453475 Aukioloajat Kunnes koulut loppuvat, saattaa olla muu kuin se 10-20 (avautumisajan osalta)
Tästä numerosta kannattaa kysyä säätä ym. ym. ym....

Tätä kirjoitettaessa poutaa, eikä juuri merkkejäkään sateesta....

Eilen puhvetin täti sanoi, että toukokuussa aukeaa "virallisesti" vasta klo 14 ja sitten kesällä aiemmin, tosin tuosta aiemmasta ei ollut tarkempaa puhetta. Lienee tuo 10.00.

135
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - KyPak Ralli II ja III 2007
« : 20.05.07 - klo: 22.01 »
LOPPUTULOKSET - KyPak Ralli II[/b]               
...
Kolme kilpailua ja kolme eri voittajaa (mutta vain yksi kakkonen  :wink:). KyPak Ralli -sarjaa ajetaan seuraavan kerran elokuun 19. päivä, jolloin luvassa on EK-kilpailu.

Jepjep.
Kisat olivat jälleen mahdottoman hauskat ja hyvin järjestetyt, huolimatta siitä, että "bad enzineering" varasti shown liian usein ja väärässä paikassa.
Tuloslista olisi varmasti toisennäköinen molempina päivinä, mutta nopein voitti silti.
Lohtuna kuitenkin ehkä se, että "bad enzineeringistä" pääsee onneksi eroon, kun tekee oikeita valintoja.
Elokuussa ehdottomasti uudestaan.

136
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - KyPak Ralli II ja III 2007
« : 19.05.07 - klo: 20.49 »
Je, super special-pätkä oli llloistava.
Ensi kerralla en aio antaa tasoitusta neljän keskeytyksen muodossa, jos voin asiaan itse vaikuttaa.
Hieno kisa kaikenkaikkiaan kuitenkin ja autokin toimi, silloin kun toimi  :mrgreen:

137
Asiahan ei mulle kuulu, mutta eikös olis halvempaa ja helpompaa vetää muutamaan kohtaan radan poikki tukeva vaijeri, jonka voi sitten ottaa pois kisojen ajaksi, ettei haittaa nostajien toimintaa ?
Tolpat riittävän syvälle maahan ja vaijerit kiinni tolppiin.
Haittaavat sen verran, ettei ole enää hauska ajaa mopolla.
Asennus vielä sen verran viistosti radan yli, että vaikuttaa myös radan poikkisuunnassa ajamiseen haittaavsti.

138
Tulokset / Vs: Hyvinkään SM5 12.-13.5.2007 kuvat
« : 13.05.07 - klo: 22.02 »
Sunnuntain kuvat nyt myös nähtävinä.

139
Tulokset / Hyvinkään SM5 12.-13.5.2007 kuvat
« : 12.05.07 - klo: 21.49 »
Täällä kuvia ens hätään.
Koitan jaksaa vääntäytyä paikalle myös huomenna.

140
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 08.05.07 - klo: 23.45 »
Täältähän tuota tietoa löytyy.
Edit: Ja täältä.

141
Joo, yleensä vapaaharjoittelu sentään kestää pari tuntia.
Kyllä tuo tunti on kieltämättä vähän yhdellekin luokalle saati kahta luokkaa ajavalle.

142
Ja ettei totuus unohtuisi, niin muisteloa viime vuodelta  :mrgreen:

143
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - KyPak Ralli I
« : 30.04.07 - klo: 17.22 »
Kuusankosken takuulaatua ja letkeää tunnelmaa kovasta kilvanajosta huolimatta.
Eritasoristeys oli ideana hieno, vaikka toteutus olikin 8-.
Rallin A-finaalit olivat jälleen kerran hienoa katsottavaa.
Veinin huono tuuri (kaksi katkennutta roottorinakselia) vei jälleen voiton, mutta nopein voitti silti.
Omakin kalusto toimi pitästä aikaa siten, että ajamista pystyi ehkä kutsumaan ajamiseksi, kiitos tiimin säätövelhojen.
Onnea voittajille, kesämmällä tavataan ulkokisoissa.

144
Tämä keskustelu on kuin työntäisi käärmettä piippuun, joten omasta puolestani tää on nyt tässä.

145
Jos ei kerran ole aikaa pysyä ajan tasalla, miten voisi olla aikaa sitten ajaa mainituissa kisoissa, puhumattakaan valmistautua niihin ?
Jos rc-autoilu ei ole nin tärkeä asia, niin miksi juuri tähän kisaan ilmottautuminen olisi ?
Kuten Jarkkom sanoi, kyseessä ei ole kerhokisat.

146
Vesa on (valitettavasti) valinnut viestittää asiasta siten, että se on vaatinut ja vaatii "halukkailta" aktiivisuutta.
Tähän on johtanut se, että vanhat ilmoitukset on aina korvattu uusilla, jolloin jos jotain on missannut, niin jotain on sitten missannut.
Säilyttämällä koko tiedotusketjun, olisi tilanne ehkä ollut paremmin hahmotettavissa.
Joka tapauksessa mahdollisuudesta EM-kisoihin osallistumiseen on tiedotettu hyvissä ajoin ja valintakriteerejäkin on puitu moneen otteeseen, joten kyllä ne, jotka oikeasti ovat kisoihin menossa, tietänevät, missä mennään.

147
Enpä jaksa kommentoida.

148
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 25.04.07 - klo: 17.22 »
TimoK:
Kiitos vastauksesta.
Ymmärrän hyvin lähtökohtanne, enkä olekaan tässä asettumassa mitenkään vastakarvaan vaan  lähinnä kertomassa jo olemassa olevasta vaihtoehdosta.
TouringRalli-luokka perustettiin aikoinaan rallikrossiluokkien kuoltua verenvähyyteen.
Toisaalta sääli, toisaalta onni, koska nyt auton voi rakentaa periaatteessa minkä tahansa touring-auton pohjalta.
Yksi kantavista ajatuksista Ralliluokassa on juurikin se, että kilpailukykyisen kaluston voi rakentaa murto-osalla niistä kustannuksista, joita "tavallinen" touring-luokka nielee.
Tähän vaikutetaan säännöillä, joiden ansiosta auton säätäminen on paljon tärkeämpää. kuin itse runko, jonka "päälle" auto on kasattu.
Lähtöjen pituudet on tarkoituksella säädetty lyhyiksi, jolloin akkujen merkitys jää selkeästi vähäisemmäksi kuin muissa luokissa.
Auton ajo-ominaisuudet mm. kori- ja maavarasäännön takia eivät ole samaa luokkaa, kuin turistissa, jolloin ajotaidon merkitys kasvaa.
Rataprofiilin vaihtuminen joka lähtöön (ulkokisoissa) tarkoittaa sitä, että kuljettajan pitää pystyä omaksumaan uusi rata nopeasti, jolloin jälleen itse auton merkitys jää vähemmälle.
Kaikenkaikkiaan säännöillä on päästy tilanteeseen, jossa kerrankin kustannukset on saatu selkästi alas, sekä auton säätäminen ja ajotaito merkitsevät tuntuvasti enemmän, kuin itse auto.
Lisäksi kisoissa on rallimaisen letkeä ja rento tunnelma, jota ei muissa luokissa tapaa.
Suosittelen tulemaan paikanpäälle tutustumaan, jos vaikka kuitenkin luokka voisi jollain tavalla vastata huutoon :)
Ainiin, tiimistä löytyy kaksi HPI:n Pro2 rullaavaa alustaa valmiiksi rallisäädöissä ja mukaan reippaasti varaosia, hintaan 150€/kpl (sori mynti-ilmo väärässä osioissa :cool:).

Edit: Niin, jokainen, jotka tälläkin hetkellä sarjaa ajavat, ajavat vähintäin 2-3 sukupolvea vanhoilla autoilla, joten satsaukset eivät todellakaan ole kummoisia.

149
Ensinnäkin, alustava halukkuus kisaamiseenhan piti ilmoittaa VSA:lle helmikuun "kakskymmenes jotain" päivään mennessä.
Jos et ole tuota ilmoitusta tehnyt, on onnesi mennyt ohi.
Jos taas olet, tarkoittaa nimesi puuttuminen listalta tässä vaiheessa sitä, että olet vahvistanut halukkuutesi VSA:lle.
Ei sen vaikeampaa.

150
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 24.04.07 - klo: 18.29 »
Miksei miehiä kiinnosta TouringRalli ?
Konsepti valmiina ja hyväksi ja hauskaksi havaittu kisaformaatti.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24