Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - reittila

Sivuja: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24
631
Tulokset / Alue-8
« : 23.01.03 - klo: 10.41 »
Kuulin tiistaina kerholla, että Järvenpään Alue-8 kisa ajettaisiin alustavan tiedon mukaan 8.3. lauantaina.
Tieto vahvistettaneen myöhemmin.

632
Tulokset / Saako ProStock kannatusta?
« : 20.01.03 - klo: 15.43 »
Jos tarjolla on kolme vaihtoehtoa, valitsen monistakin syistä sen, jonka koen haastavimmaksi eli TS-10.
Rahkeet, turnauskestävyys, kukkaro, sosiaalinen elämä yms. rajoittavat harrastuksen yhteen luokkaan.
Kesällä on kuitenkin aivan pakko ajaa myös TSR:ää, koska se on vaan niin älyttömän hauskaa.

633
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Kartta: http://www.tampere.fi/cgi-bin/kami/tre_okartta?6815052,2491680,6,Mekaniikanpolku%209,6815052,2492180,0

Kilpailupaikalle pääsee kun kääntyy Teekkarinkadulta Sähkökadulle ja jatkaa suoraan eteenpäin Sähköraittia pitkin koulun pihalla olevalle parkkipaikalle.

Tänään päästiin ajamaan ensimmäistä kertaa uusilla matoilla: pito tulee olemaan kisassa todennäköisesti Kuusankosken luokkaa eli ei tarvitse sladitella  :mrgreen:


Jee :) Päästään taas kaatamaan ;)

634
Vapaa keskustelu / RC-autoilua kuinka kauan?
« : 12.01.03 - klo: 11.08 »
Turbo Optima hommattiin muistaakseni -85 eli kohta 18 vuotta takana.

635
Tulokset / TULOKSET- FTT 1 Kuusankoski
« : 11.01.03 - klo: 21.52 »
Tean MäkRei kiittää jälleen erinomaisesti järjestetyistä kisoista, mukavasta kisatunnelmasta, eikä vähiten, älyttömän hyvästä ja ajettavasta radasta.
Peiliin on tuijotettu ja mieleen tuli A-P Jakosen sanat "Älä koskaan säädä toimivaa autoa" ja säädin i*iootti kuitenkin.

636
Tulokset / Re: Alue-8
« : 08.01.03 - klo: 17.12 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
Toivoin vain, ettei linkin alta löytyneet päivämäärät pitäisi paikkaansa, koska silloin Oulun FT ja Järvenpään Alue-8:n kilpailu on samaan aikaan.

Hyvin toivottu, Jassu. Sain kuulla, ja ilon toimia epävirallisena tiedottajana, että Järvenpään kisan ajankohta tulee todennäköisesti muuttumaan. Uusi päivämäärä ilmoitetaan varmasti viikon sisällä.

Kokeiles vielä toivoa, että A8:aan perustetaan ProStock-luokka, ja että siihen ilmoittautuisi simmoset 25 kuskia....


Mukava kuulla näin JärSRK:n kuskina, kun eilen kerholla ei ollut asiasta mitään puhettta ;)

637
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"
Ilmoittautumisaikaa on jäljellä vielä hieman reilu 2 vuorokautta.

Sähköpostitse voi ilmoittautua osoitteeseen kypak@luukku.com

Loppiaisen kunniaksi vielä keskiviikkona (8.1) tulleet maaposti-ilmoittautumiset katsotaan määräaikaan mennessä saapuneiksi.

 :D  Tervetuloa!  :D

P.S. (Ilmoittautumisten kirjaajan nöyrä toive) :wink:
Jos tiedät olevasti tulossa, niin älä turhaan "panttaa" ilmoittautumistasi viime tippaan. :)


Joo, kaikki vaan Kuusankoselle ajamaan.
Kuusankosken kisathan ovat tunnetusti aina mukavat ja hyvin järjestetyt, radan, jälleen kerran, muikeasta profiilista nyt puhumattakaan.

638
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Treenaaminen 5.1.2003

Tehokas ajoaika ensi sunnuntaina voi jäädä hieman vähiin uusiin mattoihin liittyvän "säätämisen" vuoksi. Arvio on ehkä n. 9.30-12.00 (ja tämäkään ei ole sitten mikään lupaus :wink: ). Tämä tiedoksi siis kaumpaa tuleville.


Eli ei enää liimapitoa ?

639
Ei, kaikilla ei ole.

640
Asiasta kuudenteen...ajetaanko Alue8:n kisat jatkossa FT-sarjan numeroilla ?
Vältyttäisiin nimittäin siten vaivalla itse tehtyjen numeroiden turhalta tärvelyltä.

641
Tulokset / Uuden juniorisukupolven esiinmarssi
« : 17.12.02 - klo: 16.00 »
Vaikka en nyt ihan Euroopan mestaruutta olekaan voittanut, niin silti vielä yli viidentoista vuoden jälkeenkin pieni adrenaliinipitoisuuden nousu on havaittavissa ennen joka lähtöä ja näin pitääkin olla, että pysyy hereillä erän aikana.

642
Käytännössä, jos kori ei ole valkoinen, pitää numeroihin se valkoinen tausta sääntöjen mukaan tehdä ts. numerosta tulee helpostikin 60mm tai suurempi, jotta säännön pykälät täyttyvät. Joissakin korimalleissa tämä tarkoittaa sitä, että numero menee osittain ikkunan päälle.
Eihän se vauhtiin vaikuta, mutta onpahan karmeen näköinen.

643
Tulokset / Re: koko
« : 13.12.02 - klo: 12.24 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Reittilä: muistaakseni NasCar autoissa jenkeissä on kanssa ihan isot kirjaimet ?


Niinhän niillä on.
Kerroin mielipiteeni lähinnä siksi, että kierroslaskentahan tapahtuu AMB:llä, joten numerot on pitkälti kosmetiikkaa ja vaikka niitä pitäisikin voida lukea "vauhdista" ei esim. tähän asti käytetyt pienemmätkään numerot ole aiheuttaneet ongelmia ?`

644
Tulokset / Re: Surku sinänsä
« : 12.12.02 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Jestas :shock: !! Tulee kyl ikävä niitä Corallyn valmistamia kilpailunumero tarroja joita olen tottunut käyttämään kisoissa, ne kun oli mielestäni oikean kokoisia, siis suhteessa auton kokoon :cry:


Elä muuta virko.
55mm on justiinsa maksimi monissa koreissa, mikä ylipäätään mahtuu oveen/kylkiin ilman, että menee ikkunan päälle :(

645
"Sen lisäksi auton kyljessä tulee olla kilpailijan samainen "kilpailijanumero", 55mm korkeilla numeroilla, joidenka viivan paksuus tulee olla 5mm. Numerot saa maalata tai myös valmista numerotarraa saa käyttää. Ko. numerot tulee olla mustalla värillä ja taustan tulee olla valkoinen."

Kummassa kyljessä ?
IMO toi 55mm on melko paljon sikäli, etten muista nähneeni yhtään valmista, noin suurta numerotarraa, ainakaan kisoissa.

646
Kiitos järjestäjille sujuvista ja leppoisista kisoista.

647
Tulokset / Cleveland US indoor 2002 27.11- 1.12.2002
« : 02.12.02 - klo: 18.22 »
Tason voi helposti päätellä osanottajalistasta.

648
Tulokset / Cleveland US indoor 2002 27.11- 1.12.2002
« : 02.12.02 - klo: 16.15 »
Niin. Kyllähän Corallylle mielestäni on "huipputulos", jos protolla ollaan näinkin tasokkaissa kisoissa finaalissa ?
Jos Haralla meni huonosti, niin se on voi voi ;)

649
Tulokset / Re: Tuloksia???
« : 02.12.02 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
...Ovikiiloissakaan ei tullut Corallylle huipputulosta? Mutta suurin ylläri lienee oli Mr. Haran joutuminen mod touring d-finaaliin!!! Liekö osasyynä uusi Hpi pro4 prototyyppi ja solukumirenkaat, joista kummastakaan hänellä ei ollut paljoa kokemusta... mene ja tiedä?


Öhh, Simolla ja Sakella kisoissa on Corallyn proto yhtälailla kuin Haralla HPI:n, ja kun huomioon otetaan se, että Hara vastaa pitkälle HPI:n tuotekehityksestä, lienevät lähtökohdat siinä mielessä Ahoniemi Bros - Hara akselilla, tasan.

650
Tulokset / Re: Mitä on sanelupolitiikka ?
« : 05.11.02 - klo: 15.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Harrastajien voimakkaat reaktiot ? Joopa joo.. edelleenkin suurin osa harrastajakunnasta on sitä mieltä että TJ luokassa ko. rengassääntö on oikea (tästä allekirjoittaneella on nimen omaan TJ kilpailijoilta tullutta dokumenttia). Monet TS kuskit samaisessa kyselyssä olivat myös valmiit menemään samaan sääntöön. Tällä forumilla on äänessä pääsääntöisesti muutama äänekäs kuski...


Koska luvassa on sääntöjen tarkistus, saa asia puolestani jäädä tähän, mutta oletko Tumppi miettinyt, mistä syntyy "äänekkäät kuskit" ja mistä vähemmän äänekkäät ?
Tähän äänekkäiden kuskien joukkoon kuuluu mm. Euroopan mestari, muutama "tehdaskuski" tai muuten vain huomattavan kauan harrastaneita kuskeja yms.
Äänekkäät kuskit ovat äänekkäitä mm. seuraavista syistä:
1) Kokemus on kartuttanut tietoa ja taitoa
2) Koska on kokemusta, tietoa ja taitoa syntyy helposti selkeä kuva siitä, mikä on lajille eduksi, mikä ei
3) Koska on kokemusta, tietoa ja taitoa on myös usein kanttia laittaa itsensä peliiin
Hiljaiset kuskit synyvät mm. seuraavista syistä.
1) Ei ole selkeää kuvaa siitä, missä mennään
2) Koska ei ole selkeää kuvaa siitä missä mennään, mennään mielummin porukan mukana
3) Koska halutaan mennä porukan mukana eikä tiedetä missä mennään ei ole myöskään omaa mielipidettä, jota voisi/uskaltaisi tuoda julki.
Rengassäännön suhteen ollaan toki oikealla linjalla, mutta lapsi vaan meni pepesuveden mukana kun tulkittiin kyselyn tulos kaikkkien yhteiseksi mielipiteeksi.
Tilastollisesti ei tehdyllä kyselyllä ole juurikaan mitään painoarvoa monestakin syystä, mm. siksi, ettei kaikilla edelleenkään ole Internetyhteyksiä; kaikki eivät vastanneet kyselyyn vaikka nettiyhteydet olisi ollutkin käytössä, eikä monella vastanneella ollut/ole kompetenssia vastata.
Ja lopuksi; kyselyn teon aikaan ei monellakaan ollut selkeää kuvaa 27:n toimivuudesta/toimimattomuudesta matolla
Palaan uudelleen asiaan, kun sen aika on.

651
Tulokset / Re: Matto
« : 04.11.02 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Reittilä: Tumppihan äsken totesi , että matolla ajetaan keväällä sekä 22 että 27 renkailla . Keväällä myöskin opimme miltä 27 tuntuu. Ensi talvelle sääntöä siis voidaan tarvittaessa muuttaa.


Ei mun ymmärryksessä mitään vikaa ole, eikä myöskään sisälukutaidossa :)
Koitin vain selvitellä asioita vielä yhdeltäkin kantilta.

652
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 04.11.02 - klo: 17.54 »
Minäpä nyt vielä vastaan, kun en ole koko aikana esiintynyt anonyyminä.
Tumppi: vastauksesi vilisee yleistyksiä ja päätöksiä, jotka perustuvat esim. yhden henkilön (asiantuntijan) mielipiteeseen tyyliin "ajettava" jne.
Epäilemättä käyttämänne asiantuntija on asiantuntija, mutta hänkin edustaa vain _omaa_ subjetkiivista käsitystään asiasta.
Viittaamasi vähemmistö on joukko Euroopan ja Suomen mestareita tai muuten vuosikausia lajia harrastaneita, osa jopa puoliammattilaisia, joten kyllä heiltäkin uskoakseni asiantuntemusta löytyy ?
Olet oikeassa siinä, ettei ehdotonta totuutta tai oikeaa vastausta tällaiseen dilemmaan löydy, mutta et ole edelleenkään antanut _järkeenkäypää_ selitystä 22:n poistamiselle TS-luokasta.
Kyse ei ole (pelkästään) siitä, että 22 on nopeampi kuin 27 vaan siitä, ettei 27:lla ajaminen matolla ole a) hauskaa b) luokalle ominaista.
Renkaiden "nopeus" ei tässä tapauksessa ole se, mitä mitataan vaan toimivuutta erilaisissa olosuhteissa.
Nopeushan on kaikille sama, eikä se näin ollen ole oleellinen asia.
Emme aja renkailla kelloa, vaan tosiamme vastaan.
Mikä on se säästö, joka 27:lla saavutetaan matola 22:iin verrattuna. Ehkä aavistuksen parempi kulutuskestävyys, mutta mitä sen hinnalla menetämme ?
Kommenteista päätelleen : Mielenkiinnon lajia kohtaan.
Tämän luulisi olevan huolestuttavaa ? Eikö ?
Harrastajien voimakkaat reaktiot perustunevat syvään huoleen lajin kehityssuunnasta ja lajiryhmän "sanelupolitiikasta", jolta tähän astinen toiminta on kieltämättä hieman tuntunut.

653
Tulokset / Re: Poikkeus vahvistaa säännön ? ... kö..
« : 04.11.02 - klo: 08.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
...Olivat sitä mieltä tuosta rengassäännöstä, että se tuo lisää säästöjä, kun ei tarvitse kahta rengastyyppiä (22 ja 27) ylläpitää...
...
ajalla...


Tuossapa tuo harhakäsityksen ydin juuri onkin. Ei ole kyse mistään kahden tyypin ylläpidosta vaan selkeästi kahden eri kauden (talvi ja kesä)rengastyypistä ts. yhden kauden aikana ajettaisiin vain yhdellä tyypillä.
Kyllä ne renkaat siellä pakissa pysyy ilman ylläpitoakin ja matolla ajetuilla renkuloilla ei kuitenkaan ajeta ulkona eikä päinvastoin.
Mikä tässä on se vaikeasti ymmärrettävä kohta ?
Ainoa säästö mitä nyt ajettavalla filosofialla syntyy on kuljettajien kisojen osaanottomaksujen radikaali vähentyminen.

654
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 02.11.02 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Aake"
...Eikä toi 27 renkas oo niin huono ajaa virissäkään, ettei tarttis ajaa ollenkaan.
Vantaalla kisataan lokakuussa 2003, LRP-Touring.


Aake: On se !
Sitäpaitsi ainakaan meikäläisen kaaliin ei mahdu, miksei mattokaudellal ainoa tyyppi voisi olla 22 ja kesällä 27 ?

655
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 02.11.02 - klo: 15.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Sorry ymmärsin sun viestin väärin. TSF-10 kyllä vähän arveluttaa, etenkin kun muistaa TS-10KV luokan kohtalon parin vuoden takaa...

Tuo CS-27 rengas on varmasti hyvä rengas kerhokisoihin ja harrastajille, mutta onko tarkoituksena karkoittaa viimeisetkin kärkikuskit tavallisista kisoista täällä Suomessa? Henk.koht. olen sitä mieltä, että kisojen suola on juuri kärkikuskien osallistuminen samoihin kisoihin missä itse ajaa. RC-autoilun julkisuuskuvan nostaminen muodustuu mahdottomaksi jos arvokisamitalistit eivät käy enää muissa kisoissa.


No problem.

Ja kyllä lajin vasta-alkajatkin tarvitsevat ns. esikuvia, joita "ihailla" kisoissa.
Jos kärkikuskit jäävät kisoista pois, voidaan koko touhulle sanoa ennenpitkää hyvästit.
Itse, kohta 20v lajia harrastaneena (missähän sekin näkyy ? ;)) ollaan ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa allekirjoittanut, ilman, että kuulun kärkikaartiin, harkitsee talvikauden jättämistä kokonaan väliin, _sääntöjen takia_.

656
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 02.11.02 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
siis sehän menee ihan pelkäks luisteluks jos sisälläkin joutuu ajaan 27:lla  :x


Teemu12: Naulan kantaan !

657
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 02.11.02 - klo: 15.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"


Reittilä: Mistä lähtien touringin arvokisoja on ajettu foameilla? Tietääkseni tuo on vain lisäluokka, aivan kuten TS-10KV oli aikoinaan.


En sanonutkaan, että arvokisoja ajettais foameilla.
Ihmettelen lähinnä sitä, että kielletään "säästön nimissä" ainoa mielekäs nakki talvikaudella, mutta sallitaan kuitenkin joku kokeellinen spesiaaliluokka. Kaikilla ei ole esim. rengassorvia jne.

658
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 02.11.02 - klo: 14.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"


Mutta vieläkään en ymmärrä tuota rengassääntöä - varsinkaan viriluokan osalta missä sentään Suomessa on Euroopan kovatasoisin kärki! :cry:


Ei sitä monikaan ymmärrä varsinkaan, kun 22:n tilalle tulee foamit ???

659
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 02.11.02 - klo: 13.25 »
Rengassääntö tarkoittaa nyt sitten sitä, että talvella 2003-2004 ei tarvitse kisata.

660
Tulokset / Re: 3 luokkaa
« : 26.10.02 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Käsittääkseni keväällä ajetaa TSJ, Th (TjH) C-10 lisäluokkina ???|


SIIS TÄH?  :shock:

Minkäs värisiä sieniä sitä on tänään tullut syötyä?  :wink:


Cale: CAi on päättäny uudistaa kerralla koko paletin :D

Sivuja: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24