Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - reittila

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24]
691
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 30.08.02 - klo: 09.13 »
JesseT: No nyt tuli selväksi :)

692
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 29.08.02 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "JesseT"
Kyllä mulle 27 renkaat ainakin sopisi. Pysyisi liimauksetkin kasassa koko 5 minuuttia eikä auto kaatuisi matolla niin herkästi ;-)


Jesse: Ei auton kaatuminen ole liimauksista kiinni, mutta renkaat saa toki pysymään vanteilla, kun opettelet liimaamaan renkaat oikein..
Kommenttien määrä ja laatu antaa selkeästi kuvan, ettei kyselyssä ole renkaiden osalta kuultu niitä, joita asia eniten koskee, TS-kuskeja.

693
Tulokset / Kilpailutoiminta uudistuu - vai uudistuuko ?
« : 29.08.02 - klo: 17.40 »
VesaK: Täsmälleen.
Lisänsä soppaan antaa tieysti myös nimimerkkien mahdollistava anonyymi esiintyminen.
Vai olisiko peräti niin, että tällainen kommunikointi on jopa jollain lailla "rehellisempää", kun ei tarvitse välittää vastapuolen katseista ;)

694
Tulokset / Kilpailutoiminta uudistuu - vai uudistuuko ?
« : 29.08.02 - klo: 13.42 »
VesaK: Niin hyvä ja mukava keksintö, kuin nämä forumit ovatkin, niin en ole vielä tavannut montaakaan forumia, joilla ei tapahtuisi säännöllisiä ylilyöntejä.
Tämä tapahtuu silloin tällöin valitettavasti myös allekirjoittaneella.
Tämä on siis enemmänkin sääntö kuin poikkeus ja sen mahdollistaa kasvoton kanssakäynti. Silmiin katsominen rauhoittaa keskustelua kummasti.
Tämän kanssa pitää voida elää, eikä siis tähän ilmiöön kannata suhtautua liialla vakavuudella.
Nimim. kokemusta on

695
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Turha huuto ei auta yleensä mutta olen Tomin linjoilla tuon 22 tai 27 renkaan kanssa. 27 ollessa ainoa rengas on pidon saavuttamiseksi tehtävä seuraavia toimenpiteitä... hankittava kunnolliset renkaanlämmittimet 200 euroa, hommattava kaikki mahdolliset myrkyt jotta renkaan pinta saadaan sulamaan pehmeemmäksi, ajettava liian pehmeillä ja tyhjillä inserteillä, jotta renkaista saisi pitoa irti... jolloin renkaat kuluvat ihan karrelle eikä tasaisesti kuten sopivalla insertillä ajettaessa...

Foamit voivat alkaa kyllä kiinnostamaan varsinkin jos ne tarjoisivat myös liukkailla mikkihiiriradoilla edes jonkinlaista pitoa...


Näinpä.
Kuskit pyrkii yleensä maskimaaliseen pitoon ja keinot voivat olla juurikin Tepon mainitseman kaltaisia ja samoin seuraukset.
Kyllähän edelleenkin on kyse nopeuskilpailusta ja se kuski, joka saa aikaan parhaan pidon on yleensä voittaja tai ainakin nopempi.


Varmasti löytyy pitoaineita, joilla CS-22:setkin on nopeampia kuin nyt. Ja mm. allekirjoittanut käytti renkaanlämmittimiä kevään kisassa CS-22:lle, joten mikään ei muutu vaikka ajettaisiinkin CS-27.


Kysymys kuuluukin että säästyykö oikeasti rahaa vai onko kyse enemmänkin tilastoharhasta ?

696
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 18.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Turha huuto ei auta yleensä mutta olen Tomin linjoilla tuon 22 tai 27 renkaan kanssa. 27 ollessa ainoa rengas on pidon saavuttamiseksi tehtävä seuraavia toimenpiteitä... hankittava kunnolliset renkaanlämmittimet 200 euroa, hommattava kaikki mahdolliset myrkyt jotta renkaan pinta saadaan sulamaan pehmeemmäksi, ajettava liian pehmeillä ja tyhjillä inserteillä, jotta renkaista saisi pitoa irti... jolloin renkaat kuluvat ihan karrelle eikä tasaisesti kuten sopivalla insertillä ajettaessa...

Foamit voivat alkaa kyllä kiinnostamaan varsinkin jos ne tarjoisivat myös liukkailla mikkihiiriradoilla edes jonkinlaista pitoa...


Näinpä.
Kuskit pyrkii yleensä maskimaaliseen pitoon ja keinot voivat olla juurikin Tepon mainitseman kaltaisia ja samoin seuraukset.
Kyllähän edelleenkin on kyse nopeuskilpailusta ja se kuski, joka saa aikaan parhaan pidon on yleensä voittaja tai ainakin nopempi.

697
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 28.08.02 - klo: 18.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
En puutu itse luokkaan, mutta miksi ihmeessä vain yksi rengastyyppi/kausi ehdolla tähänkin ?
Kertokaa nyt tyhmälle, kun en ymmärrä miten tuosta saavutettaisiin haittoja suuremmat edut ?


Edelleen kyseiseen luokkaan puuttumatta.

Rengastyypin rajaaminen yhteen renkaaseen kahden sijaan pudottaa rengaskuluja huomattavasti. Puolet vähemmän testattavaa.


Voi olla, että ehdotetussa luokassa juu, mutta halusin yleistää tämän tässä samalla käsittämään tehdyn kyselyn tuloksen.
Veikkaan kuitenkin, että inserttirumba alkaa heti, kun rengastyyppi rajoitetaan yhteen.
Sama koskee tietty TS:ää



Sama inserttirumba on ollut käynnissä kaiken aikaa. Ja kun käytössä olleita rengastyyppjä on ollut kaksi on testaamista ollut siis kaksin verroin. Multa on ainakin tänäkesänä mennyt renkaita ihan järjettömästi. Mä ainakin otan 1-tyyppirengassäännön ihan ilomielin vastaan.

Keväällä kylmässä kelissä (rata n 10-15 astetta) meidän radalla CS-27 rengas oli maksimissaan vajaa pari kymppiä kierroksessa hitaampi kuin CS-22. Ja ihan mukava ajettava.


No mulla taas on erilaiset kokemukset :)
Rengaskustannukset on tällä hetkellä mun mielestä balanssissa paremmin kuin aikoihin ja 22:n toimii erityisesti sisällä hyvin.

698
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 28.08.02 - klo: 17.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
En puutu itse luokkaan, mutta miksi ihmeessä vain yksi rengastyyppi/kausi ehdolla tähänkin ?
Kertokaa nyt tyhmälle, kun en ymmärrä miten tuosta saavutettaisiin haittoja suuremmat edut ?


Edelleen kyseiseen luokkaan puuttumatta.

Rengastyypin rajaaminen yhteen renkaaseen kahden sijaan pudottaa rengaskuluja huomattavasti. Puolet vähemmän testattavaa.


Voi olla, että ehdotetussa luokassa juu, mutta halusin yleistää tämän tässä samalla käsittämään tehdyn kyselyn tuloksen.
Veikkaan kuitenkin, että inserttirumba alkaa heti, kun rengastyyppi rajoitetaan yhteen.
Sama koskee tietty TS:ää

699
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 17.44 »
Onkohan tuota rengasrajoitusta mietittäessä laskettu, montako virikuskia kyselyssä oli rajoituksen puolella ja moniko näistä oli stanukuskeja ?

700
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 28.08.02 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Oma näkemykseni on, että TS-10:een ei missään nimessä pidä tehdä rajoitusta yhden ainoan rengastyypin käytöstä.

TJ-10:een tai sen mahdolliseen seuraajaluokkaan sen sijaan ... ehkä. Perusteluna on vilpitön tarkoitus rajoittaa kulunkeja. Sisäkaudella tällä ei ole käytännön merkitystä, koska renkaat kuluvat niin vähän, mutta ulkokaudella asia on jo toisin.

Asiassa ei pidä olla liian jyrkkä mihinkään suuntaan, varsinkaan rajoitusten lisäämisen puolesta. Juuri nythän onkin kentän kuuleminen ja keskustelu meneillään, eiköhän sen seurauksena synny viisas ratkaisu.


Aivan.
Ihmettelen, mistä se enemmistö on kotoisin, joka haluaa ajaa TS:ään yhden seoksen sääntöä.
Onkohan kyselyyn vastanneet pääasiassa TJ-kuskit ?
Kyllä stanuun voidaan toki ajatella yhden tyypin rajoitusta, mutta virissä renkaiden merkitys on niin paljon suurempi, että luokka menee valitettavasti pilalle, kuten monessa yhteydessä ovat muutkin jo todenneet.

701
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 28.08.02 - klo: 14.11 »
En puutu itse luokkaan, mutta miksi ihmeessä vain yksi rengastyyppi/kausi ehdolla tähänkin ?
Kertokaa nyt tyhmälle, kun en ymmärrä miten tuosta saavutettaisiin haittoja suuremmat edut ?

702
Tulokset / Re: CS27-kumit
« : 28.08.02 - klo: 12.47 »
Lainaus käyttäjältä: "TomiM"
Jos CS27-kumit tulee ainoiksi sallituiksi renkaiksi kesät talvet täytyy pistää touring boikottiin Suomessa ja alkaa ajamaan sähkökrossia tai harrastamaan kuviokelluntaa. "Ei oo niin ku pakko ajaa" Piste.


Joo, mistähän tuo kiinnostus nyt 27:hin on tullut ja miten muka syntyisi säästöä pelkillä 27:lla ? Ehkä siten, että harrastajat lakkaa harrastamasta ?

703
Tulokset / Re: Renkulat
« : 27.08.02 - klo: 13.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Olen samaa mieltä Tomin kanssa SS -renkaat kontra CS -renkaat.
Kannattaisin SS renkaiden palauttamista yksityyppi renkaiksi !

Vieläköhän se onnistuisi talveksi tai ainakin ensi kesäksi ?

Muistaakseni ne lisäksi kuluivat vähemmän ja tasaisemmin?


Semmonen musitikuva että SS -renkaita ei valmisteta, vaan CS -renkaat tuli tilalle ?


Senpä tähden CS-renkuloihin juuri siirryttiin.
Niin ja samaa mieltä renkaista Myöhäsen kanssa.

704
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 26.08.02 - klo: 22.28 »
Toke: Lue uudestaan ajatuksella edellinen kommenttini.
Miksi kaksi rengastyyppiä olisi ongelma ja miten suuret todelliset säästöt saavutettaisiin rajaamalla rengastyyppi yhteen ?
Kaksi tyyppiä ei mielestäni ole ongelma, missään mielessä, päin vastoin.
Kahden rengastyypin säännön edut olisivat selkeästi haittoja(?) suuremmat.

705
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 26.08.02 - klo: 20.32 »
Jep, kesän päätapahtuma lähestyy :)

706
Tulokset / Re: rengaspolitiikka...
« : 26.08.02 - klo: 12.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Vaan, jos 27 rengas saa tylyn vastaanoton matolle, se asia voidaan korjata vielä tulevaisuudessa. Saamiemme tietojen mukaan, sen pitäisi kyllä olla ok, joten jää nähtäville ja odotamme mahdollisia testejä..
Tarkoitus ei ole kuitenkaan "pilata" mattokisoja, vaan pudottaa kuluja ja valikoimaa rengaspuolella...


Jepjep. Tunnetusti vaan matot vaihtelevat senkin verran paljon eri seuroilla, että kahden rengastyypin salliminen olisi kovin suotavaa asiallisen pidon ja auton toiminnan kannalta.

707
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 26.08.02 - klo: 08.27 »
Tumppi: Kylläpä kyllä, mutta ei ne CS-22:t lakkaa toimimasta matolla sen jälkeenkään :)

708
Tulokset / Re: kuvat
« : 24.08.02 - klo: 20.32 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
reittilä menee sit huomenna kans ja kuvaa enemmän kuin tarpeeks kuvia? ok?:)


Ei taida keretä/jaksaa/viittiä tms. ;)

709
Kävin räpsimässä muutaman otoksen paikanpäällä :
http://www.prfoto.com/hyvinkaa.24.8.2002/index.htm

710
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 23.08.02 - klo: 10.42 »
Jos osoite on Markulantie 115 niin homma onkin ns. hanskassa.

711
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 23.08.02 - klo: 10.00 »
Joo, hienoa, että kenttää kuullaan :)
Yipon kanssa kyllä hieman samoilla linjoilla ja kyllä se CS-22 kestää asfaltillakin, kun keli on vaan hieman viileämpi, kuten alku- ja loppukesän kisoissa hyvin on huomattu.
Matolla varsinkin 22:n olisi hyvä vaihtoehto.

712
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 22.08.02 - klo: 18.59 »
Tullaan tullaan, mutta ajo-ohje on kadonnu. Oisko Turun pojilla skanneria, että sais tänne sen kartan, jonka Martti ystävällisesti Kuusankoskella Teamillemme luovutti ja jonka Teamimme kartta-enzineerit oivasti onnistuivat kadottamaan ...?
Tai jos joku weppiosoite löytyis, josta näkis homman?

713
No voi sun prkl. Laiskoja ootte, kun ette viitti ajaa :(
Onneks sentään Kuusankosken TSR-kisa kerettiin siirtämään viikolla eteenpäin ... :evil:

714
Tulokset / Re: Asso Rules
« : 15.08.02 - klo: 11.06 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Joo, sorry Pekka,
En huomannut mainita että avasin myös linkin ja sieltä huomasin, että ASSO voitti sekä Sähkö että polttis luokan jälleen kerran :roll:
Olen ensi kerralla tarkkaavaisempi  :oops:


Just, eli Billy Easton ja Barry Baker ei sit voittanutkaan, vaan joku Asso ?
Nyt mä oon ihan sekasi  :shock:

715
Tulokset / Re: ...
« : 15.08.02 - klo: 10.39 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Asso rules!


CAi:

Mä näin tossa listassa vaan kuskeja  8)

716
Tulokset / Re: KyPak-rallista
« : 12.08.02 - klo: 19.44 »
Lainaus käyttäjältä: "ra"
Ensiksi kiitokset kisojen järjestelyihin osallistuneille hyvistä kisoista. Aikaisemmasta tasosta en tiedä, mutta nyt ei ainakaan ollut mitään valittamista, päinvastoin.

Oma menestys oli vaatimaton, mutta se oli kyllä jo ennalta arvattavissa. Toivottavasti kukaan ei repinyt pelihousujaan kohelluksen takia.

Luokka ja ajajaporukka vaikutti rennolta ja hyväntuuliselta vaikka kilpaa tietenkin ajettiin. Kenelläkään ei tuntunut pipa kiristävän päätä. JOS osaisi ajaa (hyvin), tässä luokassa kaiketi voisi pärjätä, vaikkei kalusto olisikaan ihan viimeisintä huutoa. Kun vaan olisi rata missä harjoitella...


Kisat olivat jälleen kerran "sitä itteensä" eli hauskaa oli niiettä hirvitti :)
Pipo ei tosiaan kiristä rallimiehillä, vaan keskitytään ajamiseen ja hauskanpitoon.
Ei uusien "kohellus" suinkaan häiritse, onhan kyse kuitenkin jonkunkin verran erilaisesta luokasta ja ajamisesta ja jostainhan sitä pitää aloittaa.
Tervetuloa vaan kaikki muutkin kokeilemaan.
Vanhakin mies alkoi päästä hiljalleen vauhtiin, kunhan vielä malttaisi ajaa "vain" 100%:sti eikä 110% ;)

717
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 12.08.02 - klo: 10.58 »
Voisin sanoa tässä ääneen itsestäänselvyyden, eli käyttäkää nyt mahdollisuuttanne, hyvät harrastajakollegat, kun siihen annetaan kerrankin mahdollisuus.

718
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 05.08.02 - klo: 14.02 »
Kiitos Tumppi !  :)

719
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 01.08.02 - klo: 21.41 »
Ciacomo Agostini (moninkertainen RR-maailmanmestari) sanoi asian telkkarihaastattelussa melko tyhjentävästi kun tuli puheeksi Jarno Saarinen (kerran voittanut mestari) :
"Jarnosta on aina sanottu, että sillä on paras pyörä, no niin pitääkin, parhailla kuskeilla on aina paras kalusto"
Semmottis.

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24]