Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - burtsi

Sivuja: 1 [2] 3
31
Komppaan Pasia: minusta uusi profiili on oikein hyvä, samoin kuin vanhatkin. Uusi on teknisesti hiukan helpompi hyppyjen osalta, mutta kyllä siinäkin riittää tekemistä kierrosajan saamiseksi kohtalaiselle tasolle ja ennen kaikkea tasaiseksi. Minusta on pelkästään hyvä, että rataprofiilit ovat erilaisia, koska se juurikin on kuskeja kehittävää. Rempan tavoin pidän kerhon kannalta olennaisena myös sitä, että pidetään harrastaminen hauskana mahdollisimman monille, eikä pelkästään A-finaalitason kavereille.

32
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 28.11.18 - klo: 11.49 »
^ Hyvä pointti. Varsinkin jos rengasvalinta osuisi Pro-Lineen, olisi tuplaus listahinnoilla tosiasia. Riittäisiköhän kaikkien harrastajien yhteenlaskettu kesäkauden rengaskulutus volyymiltaan siihen, että hinta saataisiin painettua lähelle GRP:n tasoa eli noin 15€/pari vanteelle liimattuina?

33
Sähköautot / Vs: Monsterin valintaa
« : 28.11.18 - klo: 08.40 »
Kumpaan jengi kallistuisi: Traxxas big foot (2wd) vai Arrma granite 4x4 ? Tulisi hiekkapiha/soramonttu rälläykseen. Lähinnä mietityttää Arrman vähäisempi maavara vs big foot.

Näistä vaihtoehdoista ehdottomasti Granite. Nelkku on paljon hauskempi tuollaiseen käyttöön. Granite on muutenkin soiva peli.

34
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 26.11.18 - klo: 09.30 »
Jos yksityyppirengas toimii hyvin 1/10-krosseissa, niin miksi ei kaseissa?

35
Sähköautot / Vs: Buggy 1/10 sähköauto suosituksia
« : 11.11.18 - klo: 12.27 »
Tuossa kun tuli jo puhetta kisailustakin, niin mitenkäs jos sitä sitten itsekkin innostuukin lajista niin, että tulee lähdettyä kisailemaan. Onko kummassa luokassa enemmän nykyään toimintaa 2WD vai 4WD?

2WD kuskeja on viime aikoina ollut enemmän.

36
Sähköautot / Vs: Buggy 1/10 sähköauto suosituksia
« : 11.11.18 - klo: 12.00 »
Jonkin verran tuossa lueskelin aiheesta ja sain sellaisen käsityksen että 4wd autot vaativat  ohjaajalta enemmän osaamista ja tarkkuutta kuin 2wd autot.. pitääkö väite paikkaansa ja kuinkahan hyvin tuollainen nopea 4wd pysyy sitten aloittelevan kuskin käsissä??

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Nelkku on sinänsä helpompi ajettava, mutta sillä vauhti nousee kovemmaksi, mikä tietysti tuo haastetta. Tuupilla oppii paremmin kaasun käyttöä. Tuuppi on myös herkempi oikeille säädöillä, koska huonoissa säädöissä sen ajaminen on aivan kamalaa. Huollettavuudessa tuuppi on paljon kiitollisempi, kuten yllä todettiinkin.

37
Sähköautot / Vs: Buggy 1/10 sähköauto suosituksia
« : 11.11.18 - klo: 11.55 »
Kysynpä tässä, miksi ei SC-autoa? Itsellä ei niistä mitään kokemusta, mutta kovasti semmonen nelikko polttelis.  :grin:

Itse aloitin ratatouhut nelkku Slashilla, jonka vaihdoin Teknon nelkkuun. Sen kaveriksi tuli Asson tuuppi. Buggyt tulivat mukaan vähän myöhemmin. Minusta SC:t ovat oikein hauskoja ratapelejä. Toki niiden ajettavuus on buggyyn verrattuna kankeampaa, mutta siihen tottuu. Lisäksi koppa tarjoaa mahdollisuuden ottaa pientä kontaktia kisailussa, mikä on mielestäni päinvastoin vain hauskaa. Se on totta, että buggylla vastaava ei onnistu, joten ajamisen pitää olla tarkempaa. Pointtini on kuitenkin, ettei ole mitään syytä karsastaa sc-autoja rata-ajossakaan.

38
Sähköautot / Vs: Buggy 1/10 sähköauto suosituksia
« : 10.11.18 - klo: 09.47 »
Siinä tapauksessa suosittelen unohtamaan Traxxasit ja muut rtr-lelut ja kääntämään katseesi kunnon rata-autoihin. Hyväksi havaittuja merkkejä ovat mm. Team Associated, Tekno, Xray jne. Riippuen etsitkö taka- vai nelivetoa, vaihtoehtoja löytyy. Budjetillasi kannattanee katsella hyväkuntoista käytettyä.

39
Sähköautot / Vs: Buggy 1/10 sähköauto suosituksia
« : 10.11.18 - klo: 08.15 »
Jotta kysymykseesi olisi helpompi vastata, kertoisitko vielä, minkälaiseen käyttöön olet autoa hankkimassa ja missä meinaat sillä ajella?

40
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 16.10.18 - klo: 09.17 »
Hieno auto. Reiskoja ei jostain syystä enää liiemmin ole Hakkilassa näkynyt.  :sad:

41
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.10.18 - klo: 09.39 »
Molemmat ovat varmasti ok. Mulla on kokemusta noista kahdesta vain Hobbywingistä, ja se on ihan toimiva combo.

42
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 14.10.18 - klo: 13.16 »
Nopariksi käy mikä tahansa harjaton 1/10-koon autoille tarkoitettu säädin. Yleensä kymppibuggeissa käytetään sensorillista säädintä/moottoria, mutta sensoritonkin ajaa asiansa alkuun.

Tässä esimerkkinä käypänen säädin:

https://fi.eurorc.com/product/14385/hobbywing-quicrun-120a-nopeudensaadin---sensorillinen

Moottoriksi harjaton 540 koon moottori, josta esimerkkinä vaikka tämä:

https://fi.eurorc.com/product/12039/hobbywing-xerun-bandit-g2---competition-motor-105t---black

Vaihtoehtoja on paljon eri hintaluokissa niin kotimaassa kuin maailmallakin.

43
Jani Kanerva, SC2-10 & SC4-10

44
Sähköautot / Vs: monsteria hakusessa!!
« : 21.09.18 - klo: 19.28 »
Hyvin se niillä ainakin 4S sähköillä toimii. 6S voi olla turhan kireä tuo moottori, jos säädin ja motti ylipäänsä edes kestävät sellaista.

45
Sähköautot / Vs: monsteria hakusessa!!
« : 21.09.18 - klo: 13.46 »
Jottei mene pelkäksi kitinäksi, niin Revon 2.0 versiosta pitää vielä sanoa sen verran, että se on kyllä parantunut huomattavasti ekasta mallista. Traxxaskin on lopulta tajunnut vaihtaa vetarit kunnollisiin teräksisiin niiden iänikuisten muovisten sijaan. Hienoa! Vielä kun vaihtaisivat runkorakenteen muovisesta laadukkaaseen alumiiniseen ja ne älyttömät kaksi tehotonta ohjausservoa yhteen kunnolliseen, niin paketti alkaisi olla aika hyvä. Pitänee jossain vaiheessa itsekin hankkia moinen testiin, kun sopiva yksilö osuu vastaan.  :laugh:

46
Sähköautot / Vs: monsteria hakusessa!!
« : 21.09.18 - klo: 13.27 »
^ Sun lapset on selvästi totutettu liian hienoon kalustoon!  :grin: :grin: :grin:

47
Sähköautot / Vs: monsteria hakusessa!!
« : 21.09.18 - klo: 10.27 »
Aiempi kommenttini oli ehkä hieman kärkevä. Pahoitteluni, jos se aiheutti jollekin mielipahaa.  :roll:

Ensinnäkin todettakoon, että en ole omistanut Revon 2.0 versiota, joten siihen en voi verrata. Gen 1 Revoja mulla sen sijaan on ollut useitakin, joten siihen ensisijaisesti viittasin kommentillani. Sitä ei voi verrata Teknoon, sillä se on rimpula. X-Maxx 6S mulla on myös ollut ja sekin oli mielestäni surkea vehje. Toki on paljon kiinni siitä, mihin ja missä autoaan käyttää, mutta minulle ei X-Maxxista jäänyt oikein mitään hyvää sanottavaa. Ensinnäkin se on mielestäni liian suuri ja painava, jotenkin raskaan tuntuinen. Toiseksi sen ajettavuus on aivan onneton, vailla minkäänlaista ohjaustuntoa. Kolmanneksi oma autoni ei tahtonut pysyä kasassa, vaikka ajoin sillä nätisti ja hyvin vähän. Arrma Kraton mulla on myös ollut ja on tälläkin hetkellä yksi projektina. Se on ihan hyvä ja hauska auto varsinkin tiettyjen päivitysten jälkeen, mutta ei yllä laadullisesti lähellekään Teknon vastaavaa truggya. Osien laadussa ja istuvuudessa on isoja eroja, samoin ajettavuudessa.

Mitä autojen hintoihin tulee, on pelkkää hankintahintaa olennaisempaa mielestäni tarkastella kokonaistaloudellisuutta. Teknot ovat hintavia hankkia, mutta korkeamman hinnan vastapainona niiden päivitys- ja varaosatarve on merkittävästi esim. Traxxasin tai Arrman autoja pienempi. Omat kokemukseni Traxuista ja Arrmoista kertovat, että kun ne päivittää kestävyydeltään ja ominaisuuksiltaan lähelle Teknon tasoa, ollaankin kokonaishinnassa jo vähintään samalla tasolla, yleensä jopa yli sen. Eikä päivitysosien asennuksen jälkeenkään noiden autojen ajettavuus yllä Teknon tasolle.  :grin: RTR-autoissa joudutaan aina tekemään kompromisseja, jotta paketin hinta saadaan pidettyä tasolla, joka osuu mahdollisimman monen kuluttajan maksukykyyn tai -haluun. Tämä johtaa väistämättä siihen, että jossain pitää säästää.

Vanha sanonta, jonka mukaan köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, pitää harvinaisen hyvin paikkansa tässäkin harrasteessa. Lopuksi todettakoon vielä, että nämä ovat vain minun omia mielipiteitäni, joten turha vetää niistä kahveja väärään kurkkuun.

48
Sähköautot / Vs: monsteria hakusessa!!
« : 20.09.18 - klo: 11.08 »
Osta suoraan kerrasta paras eli Tekno MT410:n, niin ei tarvitse myöhemmin harmitella väärää valintaa. Traxua ja Teknoa ei voi edes verrata toisiinsa, laatuero on niin huima. Järkevillä osavalinnoilla hintaerokaan ei oikeasti ole mikään ihan mahdoton, toki riippuen siitäkin, löytyykö radiot jo itseltä valmiina.

49
Mitä mieltä muut on radalle tehdystä risteyksestä?

Mä näen lähinnä lisääntyneen riskin kalustovaurioihin, ja sitä kautta pahoittuneisiin mieliin.

Uusi profiili on mielestäni hieno, mutta haastava. Siinä on pari vaaran paikkaa kalustolle eli tuo ylitys sekä aivan betonitolpan vieressä oikealla oleva isompi hyppy. Tuossa ylityksessä on viime ajeluiden perusteella kaksikin haastetta: hyppy lyhyeksi -> suoraan risteävälle ajolinjalle; hyppy pitkäksi tai pomppu alastulossa -> kuperkeikat suoraan pääsuoran loppuun, jota pitkin tulevien autojen vauhti on huipussaan. Ylityksestä tekee hankalan se, että hyppyri on heti mutkan jälkeen, jolloin kiihdytykselle ei paljon ole tilaa. Lisääntyneet kalustovauriot ovat joka tapauksessa väistämätön seuraus nykyisestä profiilista meidän taviskuskien tahkoessa radalla.

50
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 04.09.18 - klo: 13.36 »

Mulla ei kestä ajaa 2s 7000mah -akkua loppuun, kun lämpösuoja iskee kiinni. 13t pinion on kiinni. 3s:llä olen ajellut kylmemmillä keleillä vain testivetoja.

Traxxasin harjaton nopari ja moottori tarvitsevat tuulettimet. Muuten ei lämmöt tahdo pysyä kurissa kovemmassa ajossa edes 2S akuilla.

51
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.09.18 - klo: 13.33 »
Tilasin Slahiini tällaisen LCG alustakitin. Miten vaikuttaa ajettavuuteen? Onko kellään kokemusta?

Ainakin rata-ajossa matalampi painopiste auttaa selvästi, eikä auto kallistele ja kaadu niin usein. Toisaalta normikäytössä maavara ja siten joustovara pienenee ja pohja raapii enemmän maahan. Ajettavuudelle tekee siis hyvää, isoja hyppyjä hankaloittaa.

53
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 28.07.18 - klo: 18.39 »
Hankin Feilun FT011 RTR veneen. Minusta se on paras "mitä rahalla saa". Hintaa vähän reilu 100 EUR  ebaysta. Verot tulee varmaan vielä päälle. Omistin aikaisemmin tämän pikkuveljen FT012:sen ja tykkäsin siitä kovasti. Onko muilla kokemuksia tästä? Mistä saisi hyvän upgrade-propellin? .

Mulla on sama paatti. Mielestäni se on hintaisekseen ihan käypänen peli. Eniten ärsyttää lyhyt ajoaika. Vakioakulla ei vähänkään vauhdikkaammin kurvaillen montaa minuuttia aja. Kovin paljon isompi akku ei mahdu paikalleen ilman modausta. Potkureista en tiedä, mutta aihe kiinnostaa minuakin. 😄 Näissäkin vehkeissä nälkä kasvaa nopeasti syödessä. Olen eksynyt jo useasti katselemaan Proboatin ja Promarinen tarjontaa... 😅

54
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 06.07.18 - klo: 14.10 »
Möhkö-Tekno

55
Sähköautot / Vs: JQ Racing The E Car
« : 14.06.18 - klo: 09.22 »
Itse ajan lähes kaikkia autojani näillä:

https://hobbyking.com/en_us/batteries/rc-car-battery-packs/ultimate-nano-tech.html

Kasiin ja corriin nämä:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-nano-tech-ultimate-6000mah-2s2p-90c-hardcase-lipo-pack-roar-brca-approved.html

Mielestäni heittämällä parhaita akkuja hinta-laatusuhteeltaan.

56
Uudet hypyt näytti tuottavan vaikeuksia monelle, fiksaillaan nousuja hieman loivemmiksi jossain välissä.

Toistaiseksi vain rataa sivusta katselleena tuli mieleen, että voisiko sen ylityksen ländin "etupuolen" muotoilla vähän autoystävällisemmäksi siltä varalta, että hyppy jää lyhyeksi? Nyt se nimittäin näytti siltä, että epäonnistuneen hypyn jäljiltä saa käydä keräilemässä keulan ripustuksia radalta.  :roll:

57
^Kiitos infosta herroille!  :smiley:

58
Ulkokauden (toivottavasti) pian lähestyessä kaipailisin infoa Lavangossa hyväksi todetuista renkaista sekä savelle että turffille. Kalustona siis pääasiassa nelkkucorri ja M8e.

59
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 14.12.06 - klo: 13.08 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"


Gyro toimii kuten ajatus, mutta ei ollut hirveästi apua koska eturenkaat pääasiassa sojottivat taivaalle.
Lienee tarvii keulaan keksiä lisäpainoa.


Kerrotko hiukan lisää tuosta gyrosta autokäytössä? Miten se on autoon kytketty ja onko kyseessä tavallinen kopteriin tarkoitettu gyro vai olenko täysin hakoteillä?

(tyhmiä kysymyksiä, pahoittelen...)  :oops:

60
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 07.01.06 - klo: 19.52 »
Onko jollain tietoa minkä merkkinen / mallinen lipo akku mahtuisi mukavasti vakioon Asso 18T autoon? Kaksikennoinen taitaisi riittää näin alkuun tuon mamban kanssa.

Sivuja: 1 [2] 3