Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - wictro

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 15
31
Onko tuo auton pohjalevy alkuperäinen Sport/RTR?. Kokemuksesta voin sanoa, että Sportin pohjalevy ei tule kestämään rankempaa ajoa.

On tuo, väritystä lukuunottamatta.

Pitää ajaa nätisti sitte :)

.w

32
Voit tehdä oman putken ja hyväksyttää sen Efrassa. Maksaa muutaman satasen muistaakseni ja 2 pilliä, joita ei saa takaisin.

Tuohan on loistavaa!

.w

33
Mitens paljon on tähän mennessä mennyt rahaa?
Pitää vertailla vähän kun käytety kisavehkeen ostin että olisinko jäänny voitolle vastaavalla sydeeemillä.

-Antti



En ole laskenu yhteen, mutta tässä threadissa on suurimmat mainittu.

Ja toinen asia onpi, että lasketaanko esim starttiboksi kustannuksiin jne.

Mutta muuten lähes kaikki hinnat on mainittu tässä threadissa, iskarit esim 4 x bigbore ja 4 x WorldChamp yht. 90€, joista toiset menee myyntiin luultavimmin, niin jäiskö mulle hintaa niille tosille sitte noin 40€.

EDIT: lasketaanpa vähä:

1 x Inferno 7.5 RTR ~450-500€ uutena, käytettynä oisko noin 200€
1 x starttiboksi 25€
1 x BigBore iskarit 45€ (1 x 777 WC iskarit 45€ jotka kenties myyntiin)
1 x kauhee läjä nippeleitä iskareihin, vaihtojousia sun muuta 0e (tuli iskareiden mukana)
1 x Anodisoinnin poisto 2.3€
1 x 7.5 Ilmanputsari 6€
1 x OS V-spec 229€
1 x kolmipalakytkin 19€
1 x läjä kytkinjousia ja paloja 10€
1 x moottoripukit 20€
4 x Vanttiruuvit ylätukivarteen 4€ (tai tavallaan tuli kaupanpäällisiksi, mutta lasketaan näin)
3 x takasiipi 12€
3 x kiertoa renkaita vanteineen 35€



.w

34
Ei rikota hyppyreitä ei.

Voi olla joo, jos siitä tulee yleinen RC-rälläysalue, että rata kärsii ja fillarijäbiä hatuttaa.

.w

35
Mun mielestä koko EFRA touhu vaikuttaa pieni-piiri-pyörii rahastukselta.

Olis kiva tehdä mieltymysten mukainen tehopilli itse, mutta se onpi kielletty :(

.w

36
tiedän, että aihe on vanha kun mikä, mutta vastaan silti.

Kasarminmäen hautausmaan takana on Hinkkiksenmäki, siellä on tehty hyppyrit ja rata fillareille.

Ovat juuri sopivan kokosia RC-autoille.

Eli kasarmilta tullessa, heti hautausmaan jälkeen kääntyy hiekkatie oikeelle, aja sitä noin 200m ni olet perillä.

Tässä samalla kuulutan pihasudittajia alueelta, kun olen krossirataa kouvolaan sumplimassa.

.w

37
Törmäsin tämmöiseen:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Polttomoottorit-ja-Pillit/Mega-INS-BOX-15-mm-suodatin-ja-oljy-101629

"Nykyiset säännöt määräävät että autoissa pitää käyttää imuilmanvaimentimia. Ääni on pienempi, moottori pysyy puhtaampana eikä tehokaan laske kuin nimellisesti.

Developed by Serpent in close cooperation with acoustic experts. Reduces noise level by 3 dB(A) without loosing horsepower! Mandatory for all 1/8 and 1/10 scale racing in Europe. IFMAR and EFRA approved. Fits engines with 15mm carb-intake."

Koskeeko tämä M8-luokkaa kaudella 2009 ?

.w

38
Yleinen keskustelu / Vs: Museo kalusto keskustelu
« : 21.03.09 - klo: 00.43 »
entäs

Museokalusto-keskustelu ?

:D

.w

39
Auto liikkui nihkeesti, kun sitä käsin työnteli pöydällä.

Kattelin että etu- ja takakardaaneissa ei ollu yhtään välystä (dogbone RTR-malli) kun olin nivelkuppeihin laittanut pätkän silikoniletkua sitä välystä poistamaan.

No, etu- ja takapää irti, ja letkut hitolle sieltä.

Ei auttanut. Kokeilin vielä etu- ja takapään pyörivän vapaasti, kun ne oli irti ko operaation aikana.

Ajattelin että se on sitten mennyt ruuvilukite kytkinlaakeriin, ja otin koneen irti.

Kokeilin heti ilman konetta, ja pöh, nihkeesti rullas vieläkin.

Syyksi selvis liian kireelle laitetut ruuvit jarrupaloissa, etujarru hankas :D

Hyvää tässä oli se, että otin Kytkimen irti, ja otin sen uudelleen käsittelyyn.

Pienensin liian leveän prikan vauhtipyörän mutterin alta (prikka ruuvimeisseliin ja smirkelin kivellä pyörittelin sitä), nyt kytkinpalat mahtuu modaamatta paikoilleen.

Samalla sorvailin (mutteri pulttiin, toinen mutteri pitämään vastaan, pultti pylväsporakoneeseen ja viilalla sorvasin) vauhtipyörän mutterin uraa 1,5mm leveämmäksi. Nyt jouset menee nätisti uraan, ja kaikki toimii niiko pitääkin.

Eli nyt on hyvä, kun oli vaan välttävä ennen tätä :)

Onneksi ei tullu pilli vielä tänäänkään, niin tuli tehtyä ajan kanssa huolella.

Huomenna dremeli käteen, ja alatukivarsiin levennys jousen alakiinnikkeeseen, jotta saan ne kiinnitykset noin 1,5mm eteenpäin. Ei viiti yöllä metelöidä, kun on 2 koiraa tossa lattialla hoidossa, ja tytsy nukkuu kanssa kuuloetäisyyden päässä :p

Tai no, saas nähä, on tossa 1,3 laatikkoa kaljaa(* eteisessä kylymässä :D

.w

(* "alkoholitonta" (on joo varmaan) ^_^ kun tää on 0-promille laji, öhöö :P


40
Polttisautot / Vs: 2-Tahti 28 Pannun Alkukäyrän vuoto
« : 21.03.09 - klo: 00.18 »
Tänään opin taas jotain.

Kun kakstahdissa vuotaa putken tiiviste pölyisissä oloissa, niin sitä pölyä imeytyy sieltä vuotokohdasta suoraan männän kylkeen, alipainepulssin(omakeksimä tekninen termi) aikana.

Motorossi tyypiltä kuulin, ja pätee varmaan näihin pieniin nitrokoneisiin kans.
.w

41
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 21.03.09 - klo: 00.08 »
Mitäs koppia on saatavilla Infernoon? Tai siis mitkä istuvat autoon hyvin?

Esim käykö Hyper 7:n koppa miten?

.w

42
Polttisautot / Vs: Sh 28 Käynti ongelmat!?
« : 20.03.09 - klo: 14.29 »
Polttoainatankin korkin tiiviste kannattaa tarkastaa myös, ja yleensäkin koko polttoainejärjestelmä.

Tukokset letkuissa, pakoputken tiiviys, ilmavuodot jne

.w

43
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 20.03.09 - klo: 02.16 »
Hyvin on kaupat sujuneet täällä!

Plussaa Ile__ :lle (vielä YV:llä ollut avulias!)

samoin Quicksilver hoiti homman sov*tun mukaan!

matti.h :lle kanssa plussaa

.w


44
Yleinen keskustelu / Vs: Museo kalusto keskustelu
« : 19.03.09 - klo: 21.55 »
Hieno kuuauto :D

Muistelen veljelläni olleen sähköauton joskus vuonna ~90-92

Tamiyan Grasshopper. Tiedä sitä minne hävisi, pitääkin ullakolta vilkasta, jahka käyn porukoilla taas.


45
Kiitos!

Pitää kattella jostain ne 777 yläkiinnityksen mitat sitten, ja väkerrellä alakiinnitykseen jotain patenttia.

EDIT:

Hain pitemmät ruuvit ja otin yläpäätä ulos noin 4-5mm (kaks m3 mutteria), niin vetarit enää hipoo iskarin jousia.

Varmaan alhaalta siirrän kiinnitystä eteenpäin millin/pari, niin pääsen toisesta mutterista ylhäällä eroon.

.w

46
Lisää probleemaa pukkaa. Big Bore-iskarit hankaavat vetareihin, ja iskarin alakuppi jää vinoon.

Eipä niille näytä muita kiinnityskohtia olevan  :tongue:

Pitäskös nämä mahtua tähän RTR-7.5 sportsiin?

Kuva kertoo kaiken, oletan:



.w

47
Polttisautot / Vs: Nitro -> Bensa - Konversiot
« : 19.03.09 - klo: 11.05 »
joissain tapauksissa kone käynnistettiin nitrolla, ja siirryttiin toiseen polttoaineeseen koneen ollessa käynyt lämpimäksi.


.w

48
Yleinen keskustelu / Vs: Ajanotto ??
« : 19.03.09 - klo: 02.30 »
Saas nähdä lähteekö tää juttu samalla tavalla käsistä kuin pari muutama vuosi takaperin järjestämäni AMB ponderi tilaus...
Sillon tuli pyöree 150 ponderia ja yksi kokonainen amb systeemi...

Ei muuta ku listaa keräämään niin tehdään tilaus.
Itse tulen myös mukaan 2 ponderilla.

Heh, muistan tuon, ja etenkin jälkipuinnin.

Onko verot maksettu? hä?

:D

Taisit sanoa silloin, ettei ikinä enää ^_^

mutta joo, periaattessa olisin itekin ponderin tarpeessa.

.w

49
Topikin otsikon vois jo vaihtaa vaikka "Nitro -> Bensa - Konversiot"

Kun kerran tämä päätyy kaikkeen asiaan littyvään.

Oletan, että kiinnostusta asiaan on!

Sori kun viisastelen, mutta tuntuu, että tästä voi tulla pitkäkin ketju :)

Noista sytytysjärjestelmistä sen verran, että kuutioilla ei ole väliä, eli periaatteessa .50 koneen systeemi toimii .21:ssä jos kierrosluvut on samoissa mitoissa.

Oletan, että vauhtipöyrään magneetit, ja ympärille käämit. Sitten tarvii puolan, ja joko elektronisen tai mekaanisen ajoituksen kipinälle. Tai sitten akku sytytykselle erikseen, ja ohjaus em. magneetti-systeemin mukaan.

.w

50
Hehkutulpan kierre on platinaa/platinalla pinnoitettu, ja se reagoi metanoil kanssa.

Joten epäilen että ei toimi 95E:llä

Se 85E, jossa sitä alkoholia on 85% voi toimia, mutta tarvii voitelua vielä.

4-tahti voitelee koneessa olevalla öljyllä, 2-tahdissa voiteluaine pitää olla polttoaineessa.

.w

51
Ei se nyt ihan kammottavan vaikea olis toteuttaa, mutta hyöty jää pieneksi.

Hauska idea kuitenkin.

.w

52
Vaikka 95E konversion hyötysuhde on vähän nitroa huonompi, niin käytännössä noin 7-10 kertaa halvempaa.

.w

53
Tolkuttoman nysväämisen jälkeen, se on siinä!



Kartiosta hion 1,2mm pois, prikka pois, mutterin modausta. Ylimääräinen prikka mutterin alle, kun ei kierry loppuun :P Tästä syystä jousen ura nousi sen 3mm, joten jouset ei mene uraan. paloihin kolo, johon jousen pää mahtuu. Toimii. Pari shimmiä palojen päälle. Kellolla välystä ehkä noin 0.3mm.

Laitan paremmin, jahka palat on kulunu entisiksi.

Tai sitten totean, että ei toimi. :)

No, nyt on kone kiinne, ja odottaa pilliä (pitäs tulla huomenna), niin pääsen sisäänajamaan. Ehkä :p

Jos jotain hyvää pitää keksiä, niin ens kerralla tuloo hyvä. Nyt tuli välttävä.

Ilmanputsarikin on, 777 Kyosho:




.w

54
Suoraa vastausta en osaa antaa, mutta tossa keskustelua konversiosta.

http://www.rcuniverse.com/forum/forumid_92/tt.htm

Itsekin tossa yhtenä päivänä innostuin ideasta.

Taisi olla sillai, että kovin pientä konetta ei kannattanu muuttaa.

Käyttävät myös 85E:tä, jota saa bensa-asemilta jostain.

eli 85% alkohol, 15% bensaa.

.w

55
Polttisautot / Vs: Sh 28 Käynti ongelmat!?
« : 18.03.09 - klo: 18.19 »
Tulihan tota säädettyä käännettyä ja kirottua taas.... pikku hiljaa kun alkoi paranemaan niin alkoi löytyä tälläistä.

-kaasua hollätessä jättää tyhjäkäynnin huutamaan tosi ylös(ei näkyviä ilma vuotoja)
-nopeasti kaasua tarjotessa alkaa "höthöthöt" empiminen, yläneulallaa rikastaen toi pois?
-mukavan kuuloista tyhjäkäyntiä ei saa millään,eikö tyhjis pitäisi laskea ruuvia aukaistessa?

jnejne.. riepoo ja kovin

Jos paikaltaan ei lähde vinkeesti, vaan tollai "höt höt höt" niin alaneula liian laihalla.

Voi johtua se kierrosten huono laskeminen siitä kans.

Kato vaikka tämä, ja osa 2 perään, niin auttaapi ehkä:

http://www.youtube.com/watch?v=oSmMzpZM_As&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=BJFsJAxNoRg&feature=related

.w

56
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 18.03.09 - klo: 17.30 »
Tolkuttoman nysväämisen jälkeen, se on siinä!

Kartiosta hion 1,2mm pois, prikka pois, mutterin modausta. Ylimääräinen prikka mutterin alle, kun ei kierry loppuun :P Tästä syystä jousen ura nousi sen 3mm, joten jouset ei mene uraan. paloihin kolo, johon jousen pää mahtuu. Toimii. Pari shimmiä palojen päälle. Kellolla välystä ehkä noin 0.3mm.

Laitan paremmin, jahka palat on kulunu entisiksi.

Tai sitten totean, että ei toimi. :)

No, nyt kone kiinne, ja oottamaan pilliä (pitäs tulla huomenna), ni pääsee sisäänajamaan. Ehkä :p

Jos jotain hyvää pitää keksiä, niin ens kerralla tuloo hyvä. Nyt tuli välttävä.

.w

57
Tänään tuli moottoripukit, niin yrittelin asennella konetta.

tuolta voi lukea kuinka kävi:

http://rc10.fi/index.php?topic=18768.msg317550#msg317550

Eli ei ihan putkeen, ja hyvä etten rikkonu konetta heti kättelyssä :P
Huomenna on uusi päivä, ja toiveikkaana otaan polttoainetta töihin mukaan, niin katsoo jos saa sisäänajoa suoritettua.

.w

58
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 18.03.09 - klo: 01.28 »
Omassa hobaossa käyttänyt tietysti hobaon kytkintä, sekä Seiskan ja Kasin kytkintä/vauhtipyörää ollut, eikä suurempia ongelmia. Ja moottorina juurikin samanlainen O.S.

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=364 seiskan vauhtipyörä.

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=212 kasin vauhtipyörä (pienempi kuin seiskan)

Vauhtipyörän koko riippuu moottoripukkien korkeudesta.

kiitos!

Yritän huomenna lyhentää kartiota, että se ei-sisään-mahtuva osa jää pois, ja heitän prikan hitolle sieltä.

Jos nämä ei auta, niin sitten menee tilaukseen joku inferno 777 pukkeihin sattuva vauhtipyörä/kytkin

.w

59
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.03.09 - klo: 23.13 »
Nyt hioin molempia kartioita vähäsen, ja tuntu tarttuvan paremmin kiinne.

Ei uskalla kokeilla pyöräyttää, ettei se liitos säikähdä :)

Ei vais, koklaan kohta ilman tulppaa. Jos ei pidä vieläkään, niin sitte joutuu kaupoille.

On kiree kone joo täälläkin, ilman tulppaa kinnaa kivasti sinne ylös ^_^

.w

EDIT: kokeiltu on, taitaa nyt pitää.

Uus ongelma.

Kytkin on liian levee/pitkä, tai kampura liian lyhyt. Siellä on prikka koneen ja kartion välissä, mutta se on noin 0.8mm paksu, kun taas tarvis noin 2mm pitemmän kampiakselin :P

varmaan se kartiokin siellä vie tilaa, kun ei mee kokonaan vauhtipyörän sisään.

Eli taitaa olla pakko hankkia uus kytkin/vauhtipyörä ?

Mikäs _varmasti_ käy V-spec:iin (ei speed, vaan uusi V-spec vzB)?

Tänk juu, sanoo jo kohta masentuva,
.w




60
Polttisautot / Vs: Sh 28 Käynti ongelmat!?
« : 17.03.09 - klo: 22.22 »
Joo, toi tukkoinen ilmanputsari voi hyvinkin olla syynä kans

.w

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 15