Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - wictro

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15]
421
Polttisautot / Kouvolan liepeiltä harrastajia ?
« : 25.04.05 - klo: 18.56 »
aika kivan oloinen auto onpi sulla!

mun pitäis saada uus kytkin vielä, niin rälläys voipi alkaa.

mitäs soramonttuja tarkoitit ? tykkimäen?

422
Polttisautot / Kouvolan liepeiltä harrastajia ?
« : 24.04.05 - klo: 03.52 »
nostanpa topikkia vähän, jos vaikka osuis jonkun silmään.

eli off road (tai miksei on roadkin) ajeluun seuraa kouvolasta. vaikka mettässä polkuja, tai parkkiksella jotain tolppien kiertoa.

amen.

423
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 24.04.05 - klo: 02.46 »
nooh, kerroppas ny sitte meilleki ?

ei _voi_ olla parempaa ko 7,5 (ku miulla o semmone :p )

424
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 13.04.05 - klo: 02.40 »
sain minäkin nyt spoilerin säleiksi. ja kolhittua muutenkin. muuten ei ärsyttäisi, mutta kaikki pitää tilata jostain, kun kouvolassa ei oikein edustuksia ole.

postimaksut kun tuplaa hinnat näin pienissä tilauksissa.

kaikkein suurin onkelma on väri :)

425
Polttisautot / Kouvolan liepeiltä harrastajia ?
« : 12.04.05 - klo: 13.23 »
pitää tulla testaamaan, ainoa mikä pitelee on 8km matka, kun se pitää polkupyörällä suorittaa ja kantaa kaikki roinat jotenkin mukana (auto, ohjain, nitrot, työkalupakki)

426
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 12.04.05 - klo: 12.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "wictro"
diffeissä on kaiketi pelkät rasvat, eikä öljyt kestä sisällä ilman koteloinnin tiivistystä esim silikonilla.

spoilerista en ole varma niin en arvaile sitä.


Tsot tsot .. älkääs nyt pojat sekottako asioita  :D

Ensinnäkin silikoniöljy tulee diffien sisään

Infernon RTR mallissa sisällä on vain rasvat/vaseliinit jotka on hyvä korvata siis varsinaisella silikoniöljyllä jossain vaiheessa. Näitä **ei tarvitse** tiivistää.


oli kai epäselvästi ilmaistu.

tiivistyksestä puhuin, koska immeiset on sanoneet että ei meinaa pysyä litkut sisällä, ja heitä on sittemmin opastettu tiivistämään diffit silikoonilla.

minä  olen kuitenkin vielä ihan noviisi, joten jätän vastedes vastaamiset osaavammille.

427
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 12.04.05 - klo: 04.44 »
toiseen eturenkaaseen sain murtuman aikaiseksi kun kinttasin sen epähuomiossa kuormalavan ja lattian väliin töissä.

jaa ettekö te aja töissä? :D

428
Polttisautot / Kouvolan liepeiltä harrastajia ?
« : 12.04.05 - klo: 04.00 »
lauantait vierähtää aina kivasti töissä, paitsi heinäkuun olen lomalla.
kuuleman mukaan siitä ajokorokkeelta kuusaalla voi ajaa sekä dirttiradalla että asvaltilla?

429
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 12.04.05 - klo: 03.58 »
diffeissä on kaiketi pelkät rasvat, eikä öljyt kestä sisällä ilman koteloinnin tiivistystä esim silikonilla.

spoilerista en ole varma niin en arvaile sitä.

430
Polttisautot / Kouvolan liepeiltä harrastajia ?
« : 11.04.05 - klo: 03.43 »
alkaa jo 1:1 auto tuntumaan tarpeelliselle, enpä silti hanki, lällällää autoteollisuudelle

431
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 10.04.05 - klo: 15.08 »
kyllä se liian kuumana taitaa käydä, sammuikin tänään (ehkä) sen takia, olen
kyllä pitänyt seokset aika rikkaalla(2,5 krs auki) ja savua tuloo kun kurmoottaa. oiskohan hippi holtunen myynynä mulle kuumat tulpat?

qwikspeed(voi että kun tuo kirjoitusasu ottaa nuppiin) 10/21 koneille, 10-25% nitrolle, 1.2-2volttia ottaa/kestää, ainoa mallimerkintään viittaava sarja on "chr medium shr 53". takana lukee onneksi beginner to winner(eli aloittelija voittajalle, heehee, olen voittaja). "from" sana unohtui kai jonnekin metaanin katkuisten ajatusten sekaan siellä. korostettuja sanoja heidän listassaan onpi Racing ja Peak Performance. täytyy olla hyvä tulppa. jeh.

432
Polttisautot / Kouvolan liepeiltä harrastajia ?
« : 10.04.05 - klo: 14.57 »
molemmat asvalttiradat olenkin bongannut, kuusaalla oli vielä lunta radalla torstaina kun kävin, nyt on varmaan jo sula.

meinaa jäädä kapeaksi ja syheröksi onroad-rata ajotaidoilleni ja kalustolleni.
eikä nyt viitsisi heti ostaa vielä rata-autoa lisäksi, kun entisiäkin hirvittää maksella.

noilla "jokamies"-kisoilla tarkoitin lähinnä huvikseen puolitosissaan kaikenmoisella kalustolla jollain siedettävällä paikalla kukkoilua, kun yksin edestakas katua on suht mälsä jollottaa.

millonkas teillä virallisesti kausi alkaa?

tänään en kerkiä kuusaalle irvistelemään, mutta kurkkaamaan pitää kyllä joku kerta. krossin ostin lähinnä siksi, että sillä voi ajaa monenlaisessa maastossa ja asvaltillakin(jos nyt ei kisaa kuitenkaan). sekäs ymmärsin että onpi ainoa "virallinen" kilpailuluokka tämä M-8. väärässä taidan olla kuitenkin.

pitänee kysyä joltain läheiseltä maanomistajalta lupa edes jonkinlaisen radan tekoon. se tekeminen olisikin jo miltei yhtä hauskaa ajamisen kanssa, kun voipi kylmiltään jo ajolinjoja ja hyppyjä miettiä siellä lapio kädessä. eipä sen minulle kummoinen sen radan tarvi olla, mieleen tuli hinkkis(hinkkiksenmäki hautausmaan takana), jonne on eräänlainen dirtti fillareille tehtynnä.

voin kyllä mudalla lähtä kisalle teitin hitekki vehkeiden kanssa, siellä saattaisin ehkä pärjätä :)

edit: molemmat viestit loppuivat hymiöön. nytpä ei

433
Polttisautot / Kouvolan liepeiltä harrastajia ?
« : 10.04.05 - klo: 02.51 »
Olen siis 25v ukkeli, ensimmäinen "oikea" rc-auto hankittu (kyosho inferno sport RTR).

Kyselisin paikallisilta harrastajilta ratojen paikkoja, "jokamiesluokan" kisoja ja sen semmoisia.

katsellaan nyt että ilmoittautuuko kukaan  8)

434
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 10.04.05 - klo: 02.06 »
nyt on vielä varmistettava esitysmalli  :oops:

eli:
eteen-keskelle-taakse vai taakse-keskelle-etteen

missäs muualla käytetään silikoniöljyä, paitsi rc-hommisssa?
samaa tavaraa halavemmalla on kivempi ostaa

esim moottorpyörän keulaöljynä(myydään 250ml pörpöissä â 10-20e) olen käyttänyt hydrauliikkaöljyä(jota myydään tynnyreittäin/litroittain n.1e/litra)
ihan samaa roinaa se on kuitenkin :wink:

kiitoksia kaikille vastanneille muuten !

mukava huomata ettei foorumi ole jäässä!

435
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 10.04.05 - klo: 01.22 »
no sehän voisi olla syynä! se kiehuminen siis.

mittaria ei ole vielä, rahatilanne ei oikein nyt antanut enää myöten auton ja starttipaketin jälkeen. sylkeä olen laittanut siihen ihan kannen päälle, siitä se  
häviää suhtkoht oikeassa ajassa. mutta taitaapi olla se tulpan vierus olla oikea paikka mittailla. joten sittenhän se varmaan on liian kuuma.

vaikea sanoa kun se oli sisällä hallissa ja huusi tyhjäkäyntiä kun säädin. suoraan ajosta ulkoahan se pitäisi mitata. ulkona rälläsin sen jälkeen ja
oli niin pimeää, että siellä en ilmakuplia olisi nähnyt, oli niitä eli ei.

selvästi enemmän vetää takarenkailla(edit: vai sittenkään, lue eteenpäin(*), aliohjautuu tosi paljon. liukkaammalla alustalla kääntyy kaasulla kuin takaveto(joka puskee kuin mikä)

auraukset taitaa olla pielessä, ja muutenkin alustan säädöt.

ne diffi-silikoniöljyt kai auttaa tähän tehon jakautumiseen etu/takapään kesken? siten myös ohjaukseen, kun eturenkaat vetää kovemmin ?

(*)vai vähemminkö niitten piti vetää, kun veto oli huonoimmmalla pidolla varustetuissa renkuloissa(ko?)? nehän olisi varmaan ne etu sitten, ne sutii ja ei käännä?

mitkä olikaan hyvät öljyt(tiheys/jäykkyys) vakiokoneella varustetun inferno sport readysetin diffeihin?



BTW:
suosittelen muuten muillekin kirjoittamaan räpellyksistään, tässä kirjoittaessa homma kertaantuu ja keksii itsekin syitä vioille. sitä narua vempatessa ei paljo äly kulje :)

436
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 09.04.05 - klo: 22.43 »
no nyt käy kone taas.

patentoin kutistesukalla ja letkunpätkillä uuden polttoaineletkun, pelaa ainakin vielä hyvin(ei tartte patentin kestää kuin maanantaihin)

tyhjäkäynti on kateissa osittain vielä, pitää olla niin kovalla, että auto jo liikkuu, jos ei halua nykiä sitä uudestaan käyntiin joka välissä. näyttäisi sille, että polttoaineen mukana tuloo ilmaa välillä, joka tekee säätämisestä yhtä p-tä

pitää paikallistaa se paikka mistä tuo ilma saapuu, mahdollisesti tankki pärisee liian kovaa ja vaahdottaa bensaa.

välillä kuplat letkussa liikkuvat takaisin tankkiin päin, sekä letku tyhjenee itsestään (valuu takaisin tankkiin).

paineletku onpi kiinni  ja tankin ja letkujen/liitosten pitäisi olla ihan kunnossa.

no ainakin liikkuu nyt, jos olis radalla, niin ei se tyhjäkäynti edes haittaisi niin kamalasti.

pakkohan se nyt vaan on säätää jossainvaiheessa kuitenkin, usko on luja vielä !

437
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 09.04.05 - klo: 16.43 »
eihän täällä töissä ollut letku kelvannutkaan, sisähalkaisija oli liian iso, pitänee sitten odottaa maanantaita että saan ostettua silikoniletkulot.

torstaina pitäis paikallisjärjestön pj:n yrittää räpeltää tuo timmiin. olisihan se ihan mukava että uudella autolla voisi ajaakin edes joskus

438
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 08.04.05 - klo: 22.17 »
cnc:lläkös olet jyrsinny?

sarjatuotantoon vaan sitte jos toimivat

homebrew on parasta ! :)

439
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 08.04.05 - klo: 19.46 »
kun tänään yöksi töihin menen, niin sieltä metsästän silikoniletkua jostain. lainaan vain vähän ;)

tuo säätöjen samana pysyminen pitemmällä letkulla onkin hyvä niksi/tietää!

meneeköhän noihin servoihin kuinka helposti vettä? lähettimen ja pattereiden kotelot olen pesun jälkeen ottanut auki ja föönillä kuivaillut. ei ole huvittanut vielä irroittaa/purkaa servoja, kun vaikuttavat suhtkoht tiiviiltä.

onkohan tyhmä idea teipata auton pohja umpeen? kun kivet tuntuvat menevän rattaiden väliin kaiken aikaa. samalla mahdollisesti löystyneet irtoavat ruuvit eivät pääsisi tippumaan. ja suojaahan se pohjaa kuitenkin vielä naarmuiltakin :P

jotain muutakin mielessä oli, mutta enpäs muista.

edit:
no nyt muistinkin:
mitäs niveliä ja juttuja kannattaa voidella pesun jälkeen. olen pähkäillyt että voitelu lähinnä tartuttaa kivet ja pölyn niveliin, ja täten on enmmän haitaksi kuin hyödyksi. tietenkin puhtaalla asvaltilla ei tällaista ongelmaa olisi, mutta rossiauto on rossiauto joten mudan ja ryönän pitää roiskua :D

440
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 08.04.05 - klo: 15.21 »
polttoaineletkussa olikin reikä kaasarin liitoksen kohdalla. se on jätetty se "liitin" niin kovin teräväreunaiseksi, että se viiltää letkuun reiän. pitänee pyöristellä vähän

441
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 07.04.05 - klo: 14.21 »
juu aika muovisen ovat tehneet siitä vetosysteemistä.

moottori käy ihan ok jahka vehje on käynnissä. voisi olla jopa laihalla pääsuutin vähäsen. alaneula oli kai ihan/miltei kiinni välissä(epähuomiossa räpeltänyt), jonka jälkeen avasin sen noin kaasarin pinnan tasalle. pääsuutin on noin 3 kierrosta auki.

sisäänajon tein suurinpiirtein niin, että kaks tankillista pörryytin pukkien päällä, sen jälkeen aika rikkaalla (mutta välillä ehkä liikaa huudattaen :) muutama tankki. tämän jälkeen on ollu sammumis/käynnistys vaikeuksia, ja säädöt pielessä. nyt ne on taas sinnepäin, mutta luulisin et jos joku enemmän näitten kanssa räplännyt pääsis sorkkimaan tuota, niin se pelais parmemmin ja saattasin oppiakin jotain siinä samalla.

nyt kun mietin, niin tyhjäkäynti voi liian alhaiseksi säädetty..

pahoittelen,mutta en internetissä käytä isoja kirjaimia kuin korostuskeinona, syynä on v-mäinen shift näppäin ja asennevika :D

442
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 07.04.05 - klo: 13.24 »
juu neuloihin vähän vinkkiä joo.

olen kyllä lukenut ari pekan sivuilta ohjeet, ja sisäistänytkin ne osittain.
auto käy nyt ihan ok, käyntiin laitettaessa pitää kaasua avata vähän. sammuu herkästi jos "spinnaa käännöksessä" (tahalleen)  ja siitä yrittää heti liikkua. savua tuloo vähäsen putkesta.

olisiko alaneula liian kireällä? tyhjäkäyntiruuvi liian vähän sisällä?

mopoja/moottoripyöriä ja autoja on tullut rassattua nuorempana, joten en ihan uuno ole näissä. pitää vaan räpeltää lisää, niin eiköhän se siitä :P

vetostartti olisi ihan hyvä jos naru ei katkeilisi noin helposti. varmaan sen solmintatapa ja kahvan muoto vaikuttavat sen narun katkeamiseen jonkun verran.

vetostartissa on parasta se että ei ole taas yksiä akkuja lisää loppumassa, eikä tartte kannella roinaa niin paljoa mukana. 1:1 autoa kun enää halua hankkia.

443
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 06.04.05 - klo: 22.49 »
tuli hankittua inferno 7.5 sports-setti. käynnistysnaru on katkennut jo 4 tai 5 kertaa parin päivän aikana. kirjoitan lisää kun pystyn, nyt olen fyysisesti kykenemätön siihen. säätövinkkejä tarvisin. toivottavasti paikallisia(kouvola +20km ympäriltä) harrastajia löytyypi. moni tuttukin on nyt innostunut harrastuksesta. pitää yllyttää niitä lisää.


jeh, ja olen siis 25v. ja eka auto kyseessä.

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15]