Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - wictro

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15
61
Polttisautot / Vs: Sh 28 Käynti ongelmat!?
« : 17.03.09 - klo: 21.53 »
Siis "yläsuutin" , vaikkei semmosta olekaan.

Pääsuutin se periaatteessa on, kun rajoittaa koko kaasarille tulevaa polttoainetta.

Selkeyden vuoksi - Se mikä sohottaa yläviistoon, johon tulee polttoaineletku kiinne.

.w

62
Polttisautot / Vs: Sh 28 Käynti ongelmat!?
« : 17.03.09 - klo: 21.46 »
Ootko kokeillu laittaa pääneulaa kiinne/auki?



Jos se röpeltää, kiristä vaik aluksi 1/2 kierrosta.

Jos se pätkii sillai nikottelemalla, niin avaa se 1/2 kierrosta.

.w

63
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 17.03.09 - klo: 20.26 »
Noniin, sain revon käyntiin HETKEKSI.

Kun kone lähti käyntiin ja otti ez pois niin kone sammu 3s sisään.

Koitin myös antaa ihan ihan vähän kaasuapari kertaa ja kävi se ajan kun painoi kaasua.

Kierrokset laski mutta savua tuli reilusti ja sammu. Saako liian vähän happea?

Tulppa rikki, tyhjäkäynti säädetty väärin tai liian rikas seos. Noita arvaisin ekana.

Alota ihan perusjuttujen tarkistamisella:

tyhjäkäyntiruuvi sen verran sisään, että kaasarin kurkku on noin 1mm auki.

pääsuutin noin 2.5 - 3 kierrosta auki

Jos ei pysy käynnissä ilman hehkua, niin tulppa tod.näk. rikki

.w



64
Polttisautot / Vs: Polttomoottorin sisäänajo
« : 17.03.09 - klo: 19.17 »
Pihamaata lähempää tarkastellessani, huomasin, että lunta oli tullut yön aikana lisää, jonka takia auto vaati enemmän kaasua liikkuakseen.

Ikkunan takaako ajelet? :D

Nää vehkeet ei oikein toimi ryöminnässä, kun kytkin ei pidä hiljasilla kierroksilla

Sähkömoottorilla voi taas ajella hiljempaakin

.w

65
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.03.09 - klo: 17.47 »
Vika 1. mutterissa eri kierre, siksi ei kiertyny tarpeeks.
Vika 2. Kartio ottaa vauhtipyörään vain millin levyseltä alueelta, ei pidä.

Kartio tuli vauhtipyörän mukana.

Pitääkö sitä perkile lähtä ostoksille taas.

Miksei noi kierteet voi olla standardeja? Hä?

Nyt sormet vaan ristiin, ettei mitään menny rikki väännellessä  :cry:

Ahistaa.

.w

EDIT: pikaisen vilkaisun perusteella ainakin kiertokanki näyttää ehjälle, kone pyörii normaalisti ja muutenkin on ehjän oloinen. Enää jännättää kampiakseli, mutta tuskin oon sitä kierteelle saanut.

Mistäs näihin saa oikeanlaisen mutterin kytkimelle? Tai mitä vauhtipyörää/kytkintä näissä on käytetty?

66
Tuota, eikö tuo anodisoinnin poisto aiheuta ruostumista? Eikö koko homman etuna ole tehdä metallin pintaan suojaava kalvo

Niissä on nyt semmonen valkoinen(vaalea) oksidikerros, mikä suojaa periaatteessa lisäruostumiselta.

Alumiini "ruostuu" ihan silmissä työstön jälkeen.

En taida niille mitään ihmeellistä tehdä, kun tuli jo kasattua vermes :P

.w

67
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.03.09 - klo: 15.48 »
Juuri niin.

Kiitos!

En vaan viitti rikkoa konetta heti kättelyssä, hellin käsin asentelen :P

.w

EDIT: Ei auta, en uskalla kovempaa vääntää enää, ja silti jäi vauhtipyörä löysälle.
Huomasin, että kartiossa oli jäämiä ruuvilukitteestä(vähäisiä määriä), poistin ne, mutta voisko joku muu vaikuttaa asiaan vielä.
Meinaan, että vielä vähä lujempaa vääntöä, niin on kampiakseli poikki, tai kiertokanki entinen
Ties vaikka ois jo :P

Bräkliinillä kuivasin akselin ja pinnant ennen kasaamista.

Mietin jos kiillottaisin sen kartion ulkopuolelta, niin ruuvin voima puristaisi sitä enemmin kasaan kuin eteenpäin?

.w

68
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.03.09 - klo: 14.55 »
Ongelma.

Asennan tässä vauhtipyörää tähän uuteen V-speciin, niin mutteria kiristettäessä pyörii kampiakseli, joten mutteri ei kiristä kartioliitosta timmiksi.

eli aikansa kiristää, kunnes lipsuu. Tällöin vauhtipyörä on vielä löysällä.

mitäs ny? Nippusiteitä pakoaukko pullolleen ? :)

.w

69
Pitänee sitte ajella renkaat alaspäin ^_^

Enpä ole varmaan yhtäkään osaa Kyosholta ostanut suomesta. :P

.w

70
^_^

Ja huomaa tuunauksen hinta, 2.3€

.w

EDIT: Innostuin sitten kasailemaan, että tommonen siitä ny tuli. Enpä tiedä on parempi vai huonompi.
Omaan silmään enemmän työkoneen näkönen, ja se passaa mulle :)

Anti-Ano versio:



Vertauksen vuoksi mistä lähdettiin:

71
no hyvä kun jätin ne sitten "värittömiksi", ei kulje  :P

Suurin syy oli, että en pitänyt tosta sinisestä RTR-lookista.

.w

72
Polttisautot / Anti-Ano
« : 16.03.09 - klo: 22.39 »
juu mutteri julmasti kiinni vaan. rakenne on suuniteltu siten että laakerille ei tule painetta.

Tänk juu!


Noniin,

hyvin lähti anodisoinnit semmosella n.30-40 min liottamisella Kodin Putkimiehessä

Paitti että käytin Rainbow-merkkistä, kun siinä oli Natrium Hydroksidia 15-30% (mitens se noin heittelee :)
Kodin Putkimiehessä on 10%

Rahaa meni 2,3€, ja mätkin litkut takasin pulloon, niin sitä voi vielä käyttää uudelleen.

Nyt en tiiä hiosko noi kiiltäviksi, vai antasko olla tolleen vaan.

Ainiin, hukkui tietty yks e-klipsi  :cry:

No, niitä tarvii varmaan muutenkin hankkia..



Tässä vähän kuvaa taas:









.w

73
Vakikone läks yöllä irti, ja kytkin samalla.

Kuvassa myös luotettava ja ehdottoman edullinen ulosvetäjä :D
Pidän sen ruuvin ja kampuran pään välissä levyä, niin se ei vedä vinoon sitä vauhtipyörää.

Nyt tuli ongelmaksi toi vauhtipyörää pitävä mutteri, sehän olikin tommonen jatkomalli.

Tarttis saada edullinen tavallinen jostain, niin sais konetta kasaan joskus. EDIT: löyty pakin uumenista oikea mutteri

Semmonen problem tuli kans, että ruuvataanko se vauhtipyörä vaan julmasti laakerin keskikehää vasten?

Onko siellä jotain taustalla tukemassa, ettei menis uus laakeri heti pimpiks?

Prikka sinne kai kuuluu väliin laittaa, mutta se ei muuta sitä, että laakerin keskelle tulee jonninmoista painetta.




.w


74
Mää luulen, että kun oot ton saanut tuohon kuntoon itte, niin luotamme laadun jatkuvan myös viimeistelyssä ilman apuakin :)

On sulla kuitenkin vissiin "vähän" kokemusta näistä hommista ^_^

Tuohon tavallaan sopii semmonen elämää nähnyt ilme, joten kuvien ottamisen jälkeen ajoa vaan! Olis sääli jos hyllyssä vain seisoo.

.w

75
EDIT: Päätin sittenkin olla kommentoimatta tämän enempää :P

.w

76
No porukan "ulosheitto" kisanjärjestäjän toimesta, ilman väkivaltaa, ei ole rike.

Julkinen solvaus on. Kuten on väkivallalla uhkaaminen.

Ei liene vaikeaa hoitaa asiaa järkevällä tavalla. Sääntöihin "solvaus / kiroilu ajotasolta kielletty" ja valmis.

Ei tarvi v-uilla porukan toisilleen siellä eikä täällä.

.w

77
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 14.03.09 - klo: 19.00 »

Ei kun maadoitat sen vihreän kiinteästi maihin ja käytät sitä ON/OFF kytkintä silleen ku se on


Mikäs tähän on syynä? Jos saapi udella

noissa ohjeissakin on:
"Virtakytkimellä siis kytketään vihreä ja musta johto yhteen. Tietysti voi juottaa vihreän johdon suoraan maahan. Siinä tapauksessa virtalähde käynnistyy heti kun pistoke työnnetään pistorasiaan."

Sen harmaan varmaan laitan LEDin kautta maihin.

EDIT:
Ei muuten, mutta kerkesin jo kolvailla sen virtakytkimen johdot suoraan komponentteihin. Saahan ne takasin juotettua kyllä. Nyt kun mietin, niin olishan se toiminu silleen niiko se oli (niikun sanoit)
Välillä vaan ei ajatus kulje.  :tongue:

EDIT2:
Kolvasin ne johdot takaisin kytkimeen, ja kytken vihreän suoraan maihin.

eli näin:


78
Virtalähteen modauksen sain aluille.

Meinaan laittaa ulostuloiksi kolme maata sillattuna, ja 3.3v 5v sekä 12v ulostulot.
Nämä pannaaniliittimillä.

Näitten lisäksi 12V sillattuna tupakinsytyttimen plussaan, ja sitten kolmesta maatosta silta tupakinsytyttimelle.

Jos maatan sen sytyttimen suoraan runkoon, niin voisiko sen tehdä siltaamalla ne maatot vaan siihen koteloon?

Sytyttimessä maatto on sen kuori.

tässä kuva nykytilanteesta:



Vihreä => PS-ON (kytken maattoon)
Violetti => 5VSB (tai s8, ei ota selvää, tämän heitän mäkeen ?)
Harmaa => PG (power good, ledin kautta maattoon)
Ruskea => ? (kytken 3.3V eli oranssiin)
Oranssi => 3.3V (kytken nämä ja Ruskean 3.3V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Keltainen => 12V (kytken nämä 12V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Punainen => 5V (kytken nämä 5V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Musta => maatto (Kytken sillattuna kuparilätyskällä kolmeen banaaniliittimeen - ulostulo maatto)

Ja jos ei ole epäturvallinen, niin siltaan maaton vielä Koteloon?

Sininen => -12V (heitän mäjelle?)
Valkoinen => -5V (heitän mäjelle?)

Näin ajattelin kytkeä, palaako talo ?

Eli ympärillä oleva musta laatikko on sen virtalähteen kotelo, johon on sillattu musta(maatto)



.w

79
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 14.03.09 - klo: 17.46 »
Kyllä sen mustan voi kytkeä kotelon runkoon, koska sehän on myös "maa".

Edit. Entä jos laittaisit ulostulot naaras banaanipistokkeilla ja teet sitten erillisen adapterin tupakansytyttimelle. Banaaneilla akkulaturin kytkentä on varmempi ja virta kulkee paremmin.

Meinaan laittaa ulostuloiksi kolme maata sillattuna, ja 3.3v 5v sekä 12v ulostulot.
Nämä pannaaniliittimillä.

Näitten lisäksi 12V sillattuna tupakinsytyttimen plussaan, ja sitten kolmesta maatosta silta tupakinsytyttimelle.

Jos maatan sen sytyttimen suoraan runkoon, niin voisiko sen tehdä siltaamalla ne maatot vaan siihen koteloon?

Sytyttimessä maatto on sen kuori.

tässä kuva nykytilanteesta:



Vihreä => PS-ON (kytken maattoon, on/off kytkin ohitettu, kytken sen vihreän menemään sen kautta)
Violetti => 5VSB (tai s8, ei ota selvää, tämän heitän mäkeen ?)
Harmaa => PG (power ground?, mäkeen?)
Ruskea => ? (kytken 3.3V eli oranssiin)
Oranssi => 3.3V (kytken nämä ja Ruskean 3.3V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Keltainen => 12V (kytken nämä 12V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Punainen => 5V (kytken nämä 5V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Musta => maatto (Kytken sillattuna kuparilätyskällä kolmeen banaaniliittimeen - ulostulo maatto)

Ja jos ei ole epäturvallinen, niin siltaan maaton vielä Koteloon?

Sininen => -12V (heitän mäjelle?)
Valkoinen => -5V (heitän mäjelle?)

Näin ajattelin kytkeä, palaako talo ?

Eli ympärillä oleva musta laatikko on sen virtalähteen kotelo, johon on sillattu musta(maatto)



.w

80
Yleinen keskustelu / PC-virtalähde
« : 14.03.09 - klo: 13.55 »
Kävin tässä ATX-virtalähteen modaukseen, ja tarkoitus oli asentaa siihen samalla tupakansytin (kännykän tai minkä vaan muun lataukseen/käyttöön).

Tämän sytyttimen runko näyttäs olevan samalla maa. Ei varmaan kannata kytkeä mustaa johtoa tosta virtalähteestä tuohon koteloon?
Suojamaa (kelt/vihr) on jo siinä virtalähteen kotelossa kiinne. Niin eikös sulake napsahda hetsillään, jos sen mustankin siihen laitan?

pitänee kehitellä joku eristys varmaan.

EDIT: näyttäs että tuhti läpivientikumi hoitas homman. Ei vaan ole kaikkein tukevin ratkaisu. Toinen vaihtoehto olis tehdä kokonaan uus kotelo, tai leikata tosta nykysestä pala pois, ja laittaa pleksiä tilalle.

.w


81
Yleinen keskustelu / Vs: Mini-Z matto hakusassa
« : 13.03.09 - klo: 19.51 »
Jäikö video katsomatta :wink:

Pieneltähän tuo tuntuu jo noillekin mini-Zetoille.

heh, nyt katoin, ja siltä vaikuttaa ^_^

.w

82
Yleinen keskustelu / Vs: Mini-Z matto hakusassa
« : 13.03.09 - klo: 18.58 »
Onhan tuolla hintaa mutta pito on ainakin todella hyvä. Muuta alustaa radalle en kyllä laittaisi enää.

Voi ajaa pidoilla ja drifting asetuksilla.  Tunnelma on "asfalttimainen". Alkuun varmaan riittää pari tuollaista maton pätkää harjoitteluun.

Meillä mennyt tuohon mattoon siis 150e koska kolme mattoa on tuossa videolla. Nykyään ajetaan neljällä matolla eli 2x6 metriä.


Perkiis, unohdin kuinka pieniä noi mini-z:tat on :D

Jotenkin mielessä mietin semmosta 60-90m pitkää rataa.

.w

83
Yleinen keskustelu / Vs: Uutta akkuteknologiaa!
« : 13.03.09 - klo: 18.56 »
Ratkaisu vois olla semmonen, että akut olis standardin mukasia. Sitte Huoltoasemat latailis niitä siellä 24/7

Tankkaus hoidetaan vaihtamalla akku ladattuun, yhtenä modulina.

.w

84
Mun mielestä toi ois just hyvä "fallout" look tommosenaan.

.w

85
Todella hieno!

Aivan hemmetin siisti!

Lakka päälle ja valmis!

Katsotaan, saanko photoshopilla mitään järkevää aikasiksi.

.w

86
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 12.03.09 - klo: 18.19 »
Eli vastauksista päätellen, prikka kannen väliin ja sisäänajoon, ilman sen kummempia kommervenkkejä.

Näissä ei siis ole ollu valupurseita, työstöjälkiä tai muuta tarkistettavaa suoraan tehtaalta?

.w

87
Polttisautot / Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
« : 12.03.09 - klo: 18.12 »
Kiitos molemmille, tuota en ajatellutkaan!

Asia selevä!

.w

88
Polttisautot / Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
« : 12.03.09 - klo: 18.06 »
Niitä käytetään jotta moottori saadaan kiinni pohjalevyyn. Mitenkäs sen koneen ilman pukkeja saisi kiinni pohjalevyyn, vain jossain kyoshon orkkis koneissa on kiinnitys rei´ät lohkon pohjassa, muuten koneissa on ne korvat lohkon sivuilla.
Ja pukkeja siirretään pohjalevyssä, ei konetta pukeissa.

Ihmettelin siis, että miksi ne pukit ei ole suoraan koneiden lohkoissa valmiina.

.w

89
Polttisautot / Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
« : 12.03.09 - klo: 18.05 »
et sitten voinut laittaa tätä siihen "sun" topikkiin.

Moottoripukit kiinnitetään Kyosho MP75 :ssä aluslevyillä, joiden tarkoitus tehdä irroitus ja kiinnitys helpoksi, koska aluslevyistä irroittamalla ja kiinnittämällä pinjonin (=kytkinkellon) ja spurrin välystä ei tarvitse säätää uudelleen.

Esim. Losissa on vain pukit ja moottori uudelleen kiinnitettäessä pitää välys säätää uudelleen. Siinä ei parane hosua ja joskus helteessä (=kisatilanteessa) voi tämäkin homma olla hikinen.

Välys säädetään luonnollisesti pukeista suhteessa aluslevyihin, koska aluslevyjen sijoittumista pohjalevyssä et voi säätää (sijainti aina sama).

Kiitos tiedosta.

Laiton oman topicin, kun tämä koskee kaikkia autoja, ja en ole varma lukeeko sitä mun topikkia kovinkaan moni.

Oletan että pukkeja tarvitaan, kun eri koneet on eri korkuisia, ja pukeilla saadaan se vauhtipyörä starttiboksin ulottuviin.

.w

EDIT: selasin kahdeksan sivua taaksepäin, niin niistä 2 topikkia on mun aloittamia. Tämä ja se RTR low budget. Eli en nyt ihan hirveesti ole näitä spämmännyt ^_^

90
Polttisautot / Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
« : 12.03.09 - klo: 17.45 »
Mulle ei ole selvinnyt, miksi niitä käytetään, sen sijaan, että moottori olisi suoraan pohjalevyssä kiinni.

Noissa syntyy kahdeksan ruuvia, joilla on mahdollisuus löystyä neljän sijaan.

Säädetäänkö päärattaan välys siirtämällä pukkeja pohjaan nähden, vai mottoria pukeissa?

.w

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15