Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - moukari

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 25
121
Sähköautot / Vs: World GT
« : 16.11.09 - klo: 10.50 »
Hei kaikki mattoauto specialistit kertokaahan vähän miten vaikuttaa viimeistely hiekkapaperi sorvauksen jälkeen, mitä pitäisi käyttää koska nyt on ollut 235 paperia ja haluasin pitoa hivenen vähemmän eteen. Pitäisikö käyttää hienompaa paperia?

122
Sähköautot / Vs: World GT
« : 04.11.09 - klo: 20.30 »
Oli kiva nähdä taas kaksi uutta naamaa torpassa WGT:t kourassa toinen kyllä vähän vaiheessa.

Huomasi kyllä eron kun laittoi uudet kumit alle "orkkiksien tilalle" pitoa oli rajusti lisää!
Pientä testiä ajettiin ja saatiin taas lähemmäksi poron aikoja :)

123
Sähköautot / Vs: World GT
« : 03.11.09 - klo: 10.56 »
oliskos huomenna tulossa autoja radalle itselläni olisi tarkoitus tulla.

124
Sähköautot / Vs: World GT
« : 29.10.09 - klo: 20.54 »
Laitahan nyt vaan lelu nippuun niin pääset ajamaan meidän kanssa.

125
Sähköautot / Vs: World GT
« : 29.10.09 - klo: 07.57 »
Noniin nytten olisi taas kisat 21.11 torpassa eli kaikki ilmottautuun vaan heti!

Täytyy kyllä sanoa että renkaat kestävät pitkään tässä luokassa nyt vasta mennyt ensimmäinen kierros tai ovat parhaassa iskussa mutta pienet :)

126
Sähköautot / Vs: World GT
« : 21.10.09 - klo: 15.43 »
Tossa just kattelin muute Rollout on 70.650

127
Sähköautot / Vs: World GT
« : 21.10.09 - klo: 15.11 »
Ei muuta ku auto nippuun ja ajamaan :)

128
Sähköautot / Vs: World GT
« : 20.10.09 - klo: 20.36 »
mitä olen kuvista nähnyt niin kaikki c-12 & wgt autot on suunniteltu kantamaan neljää patteria. Kuinka helposti tuollaisen puolikkaan saddle packin/1C lipon saa istutettua kyytiin?

Torpan radalla nopein WGT-kierrosaika on ajettu kokeiltaessa menoa 35C 4000mah saddle packin puolikkaalla. Autossa WGT-speksistämme poiketen 9.5T moottori + noparin punchit täysillä. Kuskina Teemu Leino.

Otan auton layoutista kuvan illalla ja liitän tähän.

10.870 kellotettiin kerhokissassa
Tämä on nopein  10.5T:llä ajettu kierros sekä WGT/C-12 1s lipolla amatööri kuskilla. Tai ainaki oli,

129
Sähköautot / Vs: World GT
« : 20.10.09 - klo: 12.16 »
Suurin osa tällä hetkellä olevista WGT autoista on suunniteltu 1S lipoille. Muutama jäänne on mutta eiköhän niihinkin tule päivitystä lipoille.

130
Sähköautot / Vs: World GT
« : 20.10.09 - klo: 07.59 »
Mikko on ymmärtänyt idean!!!  :grin: Näillä mennään nyt alkuun,

Eli kertaukseksi tälle hetkellä ollaan menty mennään

Rengas on ollu Jacon LILAC
Kori vapaa paitsi (OVIKIILA Prototyyppi)
Kone 10.5
Akku 1S lipo
Tämä on pakollinen sääntö hyvää mieltä ja rentoa meininkiä!
Ja jos joku haluaa ajaa 5T koneilla niin on hyvä vaan, jos kisoissa ajetaan niin olisihan se kiva että ollaan tehoilta edes samalla planeetalla (10.5T).

Kisoissa toivoisin tuomaroinniksi karun linjan että ei mee kolisteluksi. Eli perään/kylkeen ajosta heti jäähylle. Saataisiin sisäänheitto luokassa heti ajokulttuuri semmoiseksi kun sen pitäisi olla, eli ohitus ei tapahdu välttämättä joka tapauksessa (LUE toisen auton läpi).


131
Sähköautot / Vs: World GT
« : 19.10.09 - klo: 16.16 »
Minun mielestä mennään vaan noilla "säännöillä" mitkä on ollu tuolla yläpuolella. Ei tehdä tästä alkuun poliisi luokkaa. Pidetään kivaa niinkuin alunperin olikin tarkoitus.

132
Sähköautot / Vs: World GT
« : 19.10.09 - klo: 13.55 »
Itselläni on vain yksi kone.

133
Sähköautot / Vs: World GT
« : 19.10.09 - klo: 13.12 »
koneina on ollut GM,Novak,CS

134
Sähköautot / Vs: World GT
« : 18.10.09 - klo: 22.43 »
Jos jaksat alkaa rakentaa niin tee myös semmoiset kiinnikkeet mitkä on kulmassa saman lailla ku 12 autossa. Olisi kiva nähdä mitä se tekee?

135
Sähköautot / Vs: World GT
« : 18.10.09 - klo: 22.26 »
en itse jaksanut alkaa etsimään vaan laitoin futaban mini-servon suosiolla.

136
Sähköautot / Vs: World GT
« : 18.10.09 - klo: 12.00 »
Ei käy stanu servo ilman optio osaa.

137
Sähköautot / Vs: World GT
« : 16.10.09 - klo: 11.13 »
Itse käytän 40-50C akkuja siinä toivossa ettei kyykähdä niin nopeasti. ja tosissaan littanoita versioita mutta alkuun varmasti pääsee puolikkaallakin :) Semmoinen juttu vielä että uusimmat LiPoille tehdut autot ovat suunniteltu vielä tälle matalalle mallille ja menee kiinnikkeisiin nätisti omalle paikalleen. T-pala autoissa joutuu vähän kikkailee mutta ei mitään mahdotonta.

138
Sähköautot / Vs: World GT
« : 16.10.09 - klo: 08.36 »
Onhan ne varmaan turvallisempia jos rymistelee. Taitaa kaikki ollakin 1S auto lipot kovissa kuorissa. Sekä muutenkin kyllä itse suosittelisin niitä kovakuorisia. Tai jos on jäänyt Saddle packkejä hyllyyn niin käyttää vain toista niistä. Itse kyllä suosin ihan Mattoautoihin tehtyjä lipoja koska ovat matalempia ja tosissaan tehty tätä varten.

139
Sähköautot / Vs: World GT
« : 16.10.09 - klo: 08.01 »
Eli tossa on nyt tekniikasta kuva minkä nopsasti bongasin netistä


Eli tekniikka on kuin C-12 autossa.






140
Sähköautot / Vs: World GT
« : 15.10.09 - klo: 13.33 »
Ei kai siinä mitään ole mukaan vaan ku saat kulkupuolen noin suunnilleen samaksi ja leveydeksi 200mm ei me varmasti olla kauhean tiukkoja näin alkuun sääntöjen kanssa, mennään ns. herrasmies pelillä. Autoa en tunne mutta sittenhän sen näkee.

141
Sähköautot / Vs: World GT
« : 15.10.09 - klo: 11.26 »
Moukari, teeppä sellainen yhteenveto mitä kalusta maksaa niin uudet innokkaat harrastajat saavat pienen käsityksen että missä mennään.
Vauhtia tässä lajissa on hiukan kovempaa kuin vakiokoneella varustettu turistiauto/VTR.
Jerzi

Autosarja     n.200-300€
Nopari+motti  n.150-300€
kummit kierros35€ kierros ja ajaa kauan
buusteri      n.40€
kori          20-30€
servo         50-80€
radiot        100-500€
Akut          n.50€ kpl
Laturi        50-400€
HUOM nämä ovat vaan suuntaa antavia varmasti paketti hintoja kannattaa kysyä. Tässä on kaikki mitä tarvitsee jos aloittaa täysin nollasta. Tämä on vähän huono laittaa nämä näin koska kombinaatioita on miljoonia ja käytettyjä komponentteja saa ostettua tuskimpa se mikään luokka on tämän halvempi. Nyt kyllä puhutaan kohtuullisen edullisesta luokasta mikä on helppo aloittaa.

huom hinnoista en anna mitään takuuta koska kauppias en ole, nämä on mutulta. Ja on sitten oikeesti mukava ajaa, mukana on vanhempia paarmoja ja kaikki kiittelevät siitä että auton näkee  :lol: taitaa tulla tosta kommentista kuokkaa :roll:

142
Sähköautot / Vs: World GT
« : 15.10.09 - klo: 11.18 »
laita sit joku 21 kone kiinni muute lähtee lentoon :) tai jos on ni sitte saddle packista toinen akku vaan kyytiin ja 10.5 tai joku lähelle ja paanalle ajamaan vaan ei kai sillä oo väliä et auto on vähä toiselta vuosisadalta  :mrgreen: Mut Tommi hienoa jos tuut ni saadaan mattiksia lisää kehiin

143
Sähköautot / World GT
« : 15.10.09 - klo: 08.59 »
Hei nyt olemme saaneet autot ajoon.

päivitetty linkki kisoista niin näytte miltä luokka näyttää toiminnassa

http://jeteki.kuvat.fi/kuvat/WGT+21.11.09.avi

Tänne voi laittaa kysymyksiä sekä ajatuksia luokasta.

Olemme ajaneet tällä hetkellä 1S 3.7v lipoilla ja 10.5 lankaisilla koneilla, renkaina olemme käyttäneet Jacon Lilac kovuutta. http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=28_74&products_id=1249

Eli hieman tekniikasta autothan pohjautuvat C-12 ja PRO 10 autoihin, alusta on 200mm leveä ja 1/10 mittakaavassa oleva mattoauto. Akkuina olemme käyttäneet LiPoja niiden helppouden vuoksi, autoon pitää listä Boosteri koska servo menee todella hitaaksi pienellä jännittellä, boosterista lisää http://www.teamnovak.com/products/smart_boost/index.html suomesta löytyy tällähetkellä täältä http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=1261, Normaalit nopeudensäätimet toimivat myös näiden autojen kanssa. Servoina olemme käyttäneet Futaban mini servoa http://www.futaba-rc.com/servos/specs-lineart/specs-futm0260.html

Koreina olemme käyttäneet WGT-koreja ja 200m touring koreja, Emme ole käyttäneet prototyyppi koreja koska olemme itse halunneet pitää nämä oikean auton näköisinä.

Luokka on ollut todella mukava koska autot eivät kulje liian kovaa ja ovat todella helppoja hallita Foam renkaidensa ansiosta. Voin suositella tätä luokkaa aloittelijoille koska säätökohteita on huomattavasti vähemmän kuin touring autossa, eli auton saa huomattavasti helpommin ajettavaksi kuin touring auton. Varmasti paljon jäi kertomatta mutta sitä varten postauksia alle niin vastailemme mielellämme kysymyksiin. Autot on nähtävänä tositoimissa Rajatorpan kerhokisoissa ensi lauantaina. 

muutama kuva kori päällä laittakaa kuvia ilman koria mikäli on niin saamme auton tekniikasta paremman kuvan!






Tekstissä on muutama linkki hätäisimmille.

144
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 09.10.09 - klo: 13.55 »
Sitä paitsi katsokaapa "katutasolta" WGT autoa perän suunnasta. On muuten mahtavat "nakit".
[/quote]


Sekä hirveässä prässissä heti ilmestyttyään :)

145
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 09.10.09 - klo: 09.19 »
Ilpon autoa ajaneena niin aluksi tuntu vähän laiskalle, mutta kun pääse sisään hommaan ni ei se liian hidas ole syherö alueella, ainoa minne voisi lisää voimaa haluta on suora mutta ei niitä kisoja suoralla yleensä voiteta muuta ku Stripillä. Mutta harrastus tämä vain on kukin saa ajaa millä tykkää, itse valitsen 10.5T koska tällä hetkellä kaikilla kenellä tiedän auton olevan niin kiinni on 10.5T eli ajan heidän kanssa kilpaa enkä miljoonaa suoralla karkuun.

146
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 08.10.09 - klo: 11.03 »
Moro ite olen ajellut ihan noilla vakiolla meniköhän niit yks keirros viime kesänä. En kyllä ainakaan ole huomannut minkä mallin nivelkardaanit kävis.

147
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 14.09.09 - klo: 10.48 »
kannattaa ottaa 1k 2k kolmosella ei varmaan enää näin kylmillä tee mitään.

148
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 14.09.09 - klo: 10.00 »
Eli tänään ajamaan

149
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 13.09.09 - klo: 20.28 »
Pääseekö huomenna työntää jos ei tuu vettä taivaalta yön aikana?

150
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 11.09.09 - klo: 10.21 »
mulla on nois jarruis ollut uudest asti semmonen pieni ongelma että joskus jättää vivusta sen päälle..siis jumittaa.. olen yrittänyt tutkia sitä mutta mitään selvää ei löytynyt. voiko jos ne paloja pitävät pienet ruuvit on liian löysällä niin se vipu pääsee kääntymään liikaa.. :azn:
Juurikin näin eli tarpeeksi pieni välys, tästä jarru on tarkka että palat säädetty oikein. Hetken se ottaa et ne saa kohdalleen mut sit toimiii ku junanvessa.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 25