Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Kimi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 27.07.14 - klo: 00.55 »
Ei ole väliä, lomalla ollaan.

32
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 26.07.14 - klo: 22.24 »
Onkohan kukaan itseään tohtorina pitävä/lähes tulossa huomenna (su) ajamaan. Ollaan junnun kanssa tulossa, mutta mjoottorin säädöissä kaivataa kipeästi apua.

Kimi

33
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 22.07.14 - klo: 19.27 »
Miten porukkaa paikalla tällä viikolla? Olisin tulossa ajamaan junnun kanssa ensi kertaa sähköturistilla!

34
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 18.07.14 - klo: 09.12 »
Yhtä hyviä kuin paikalliset lätkä dumarit! Ei siitä jokaista suomalaisen vastaan ottamaa päähän kohdistunutta taklaustakaan vihelletä. Saati sitten neppiskaboissa...

35
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 02.07.14 - klo: 18.56 »
B44.2 on siirretty Asson sivuilla kohtaan " discontinued models". Oiskohan ratasdiffit pikkuhiljaa tulossa...

36
Hobbyfactory / Vs: Saapuneet lähetykset
« : 01.07.14 - klo: 15.49 »
Minkäslainen tankki on eCAR:ssa? ;)

37
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 22.06.14 - klo: 12.57 »
Onko akkujen taakse kiinnitettävällä rungon jäykistimellä iso ero muovisen ja hiilikuituisen välillä takapitoa ajatellen?

38
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 22.06.14 - klo: 12.33 »
Näin toiminen! Kiitosta!


K


39
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 22.06.14 - klo: 11.24 »
4 tai vakio 3 astetta taka-aurausta on merkittävä ero. Kun noin 4:n asteen palat ovat kroonisesti loppu Suomenniemeltä niin kertokaas viisaat onko minkälainen ero lisätä aurausta 1 astetta hubista?

40
Kyosho / Vs: Ultima RB6 RTR
« : 18.06.14 - klo: 17.47 »
Tavallinen akku tuo heikohkolla pidolla monesti loogisemman käytöksen tuuppikrossiin. Kovalla pidolla lienee eri asia tai stanussa jossa haetaan keveyttä autoon. Lavamalleihin laitetaan muutoin painoja joten shortyn hyöty jäänee siinä aika vähäiseksi. Makuasia ....

41
onkos rata kuiva?

42
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 04.05.14 - klo: 22.12 »
Kiitos vastauksista!  :grin: :grin: :azn:

43
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 04.05.14 - klo: 18.28 »
Morjens! Onko suomen suvessa ollut tapana käyttää korin alla vielä erillistä suojaa (overtray) vai vedelläänkö ns. paljaalla?

44
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 26.04.14 - klo: 09.19 »
Kiitos vastauksesta! Ylätukivarret on moni maailmalla vaihtanut titaanisiin ja tässä lienee järkeä. Onko painelaakerin kuulat saman kokoiset kuin b4.2:ssa? Minulla kun sattuu olemaan korkkaamaton setti näitä edellisen auton jäljiltä.

45
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 26.04.14 - klo: 08.52 »
Voisiko Kisaaja kertoa edellä jaetusta setupista vielä, että mitä muutoksia auton käyttäytymisessä on odotettavissa vakiosetuppiin nähden? Onko autolla jo ajaneilla tullut tarvetta vaihtaa metalliosia autoon vai riittävätkö muoviset vakio-osat ("arm mountit" yms)?

46
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 23.04.14 - klo: 13.29 »
Komppaan edellistä.
Esim. RPM:n ratassuoja on ollut vuosia Assoon hyvä vaihtoehto ratassuojaksi. Ei liene nostajaa vaarantava elementti.

47
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 16.04.14 - klo: 14.05 »
Saakos tiedustella, että mitkä ratasdiffit edellämainitussa setupissa on käytössä?

48
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 16.04.14 - klo: 14.01 »
Onko siis ihmisillä tarkoituksena käyttä rm vai mm versiota ulkona?

49
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 14.04.14 - klo: 19.50 »
RM on varmasti "varmempi valinta" suomen ulkobaanoille, mutta mitenkäs luulette tuon MM mallin toimivan?

50
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 10.02.14 - klo: 18.34 »
Mikäli näin on, niin insinöörien 20 vuotinen työ area 51:llä lienee ollut lähinnä kahvinjuontia :grin:  :azn: :grin:
No on se kuitenkin kai pakko ostaa ( se b5)!

51
Hobbyfactory / Vs: Palautetta Hobbyfactorylle
« : 08.11.13 - klo: 21.19 »
Onkos noita 1/12 serpenttejä tulossa vai ovatko tilauskamaa? Onko varaosia olemassa/tulemassa?

Kimi

52
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 26.10.13 - klo: 21.41 »
Onkos kenelläkään kokemusta uuden 14- mallin toiminnasta. Onko vakiosetuppi lähelläkään totuutta tikkurilan radalla?

53
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 19.10.13 - klo: 21.53 »
Se on Lemberg :azn:
T: Joona L

Hieno päivä! Hieno laji, jossa ei kyllä vehkeillä voiteta vaan ajotaidolla.

Kimi

54
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 17.10.13 - klo: 21.29 »
Hyvä huomio. Junnuluokka olisi parasta mitä ajatella voi. Suomessa ei vaan liene tarpeeksi harrastajia. Kuitenkin isompikin poika tai mies aloittaa joskus harastuksen ja myös hänelle avoin luokka lienee väärä/epäoptimaalinen paikka aloittaa kilpaileminen. Junnulle omat palkinnot linee hyvä ja kannustava ratkaisu.

55
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 17.10.13 - klo: 20.47 »
Mielestäni alkusyksystä oli puhe, ettei kisoissa muutoin pärjänneet voi tulla ajamaan? Korjatkaa jos olen väärässä.

56
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 17.10.13 - klo: 20.20 »
Jerzi: En säätänyt silloin en. Mutta tuo ennakon säätö nyt ei ole kovinkaan monimutkainen toimi tai se ei lajia ainakaan minun mielestäni onnistu pilaamaan. Totuuden nimissä olisin kyllä halunnut kiellon tähän kohtaan ja yksityyppimoottoriin(sama kuin turistissa).

Paavo: Niin tuo lienee yksi totuus. Mutta toinen puoli kolikosta on se, että ilman uusia tuulia ei uusia nuoria harastajia tule lajin pariin vaan laji "ukkoutuu" (on jo ukkoutunut rajusti). Tämä "rekrytointi" ja kasvatuspuoli olisi mielestäni luokan tärkein syy olla olemassa.

Mutta jos nyt ajatellaan esim omaa poikaani (6v), niin laitan autoon 17.5-moottorin (LRP) ja konsultoin koneen säädöistä ja välityksistä kokeneempia kuljettajia. Tällöin kulkupuoli on mielestäni reilassa ja loppu riippuu auton muista säädöistä sekä kuskin taidoista. En näe syitä miksi laji ei olisi passeli nuorille harrastajille joiden fyysinen ikä voi sitten olla mitä tahansa. Lajin vasta-alkaja jää tässäkin lajissa kokeneiden jalkoihin moottoreista yms. huolimatta. Ajotaito ratkaisee kuitenkin eniten.

Ei ole realistista luoda toimivaa RTR-sarjaa. Loppujen lopuksi löytyy aina joku hullu, joka vaihtaa muka nopeamman RTR-paketin perässä autoa useamman kerran kauden aikana yms. Ajatus että löytyisi jokin "rento" kilpaluokka on ristiriitainen, koska kilpailuasetelma aina johtaa voiton tavoitteluun tavalla tai toisella ja siitähän kilpailussa on kyse.

57
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 17.10.13 - klo: 19.23 »
Totuus kuitenkin on ettei RTR-paketeilla voida ajaa senkään vertaa tasaväkisesti kuin nyt ollaan ajateltu ajaa. RTR-pakettien sähköt eivät ole vertailukelpoisia minkään kanssa.

Ajetaan nyt viikonlopun kisat ja viisastutaan.

Aina kun kisaa ruvetaan ajamaan niin vauhtia pyritään tavalla tai toisella (rahalla tai säätämällä) hakemaan autoon. On epärealistista ajatella, ettei kilpavarustelua tulisi. Sitä paitsi autourheiluun kuuluu autojen "virittely". Itse ainakin uskon niin. Kun ajettiin 80-90 luvun taitteessa stanua, niin jotkut osti noin 10-15 moottoria ja kasasi näsitä muutaman hyvän kisakäyttöön. Menestyivätkö he sen takia? Tuskinpa vain sen takia. Kyseessä oli yleensä kyvykäs kundi /rattimies joka klaarasi 5 min muutenkin hyvin. Akutkin ratkaisivat silloin älyttömän paljon. Nyt jokainen voi laittaa ilman suurempia ongelmia auton kulkemaan ja akut kestää. Yksityyppimoottorin kannalla itse olen, mutta asioita voitanee kuten aikaisemmin on kirjoitettu muuttaa ja parantaa ennen kesäkautta.

58
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 17.10.13 - klo: 19.07 »
Kiitoksia vastauksesta :smiley:
Minkälaisilla diffin-/painelaakerin kuulilla olette ajaneet?

59
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 17.10.13 - klo: 11.05 »
Tyhmänä kysyn:

Onko erän pituus 5 min myös nyt stanussa?
Onko minimipainoa määritetty stanuun?

Kimi

60
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 17.10.13 - klo: 08.06 »
Miten on kuuladiffit kestäneet kovapitoisilla radoilla?

Kimi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5